Ὑπάρχει μεγάλη σύγχυσις γύρω ἀπό τούς ὅρους «διακοπή μνημοσύνου», «διακοπή κοινωνίας» καί «ἀποτείχισις». Πολλοί νομίζουν ἐσφαλμένως ὅτι καί οἱ τρεῖς αὐτοί ὅροι σημαίνουν τό ἴδιο πρᾶγμα. Ὁ πρῶτος ὅρος σημαίνει διακοπή μνημοσύνου τοῦ τοπικοῦ «ἐπισκόπου» καί ὑπονοεῖ ὅτι ὑπάρχει κοινωνία μέ ἄλλους «ἐπισκόπους» πού κοινωνοῦν μέ τόν τοπικόν «ἐπίσκοπον» ἤ μέ τόν ἐπίσης αἱρετικόν «πατριάρχην», ὁπότε πρόκειται γιά «μιά τρύπα στό γυαλό», κατά τό δή λεγόμενον. Ὅσοι τό κάμνουν αὐτό ἐμπαίζουν Θεόν καί ἀνθρώπους. Ὁ δεύτερος ὅρος («διακοπή κοινωνίας») εἶναι ταυτόσημος μέ τόν τρίτον («ἀποτείχισις») καί σημαίνει ἄμεσον καί ἔμμεσον διακοπήν ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας μέ ὅλους τούς αἱρετικούς «ἐπισκόπους». Αὐτός εἶναι ὁ μόνος Ὀρθόδοξος τρόπος ἀντιδράσεως πρός τήν αἵρεσιν.
Έχει μπερδευτεί ο κ.Χατζηνικολάου λόγω άγνοιας.Όταν ένας κληρικός διακόπτει την μνημόνευση του προϊσταμένου του,κάνει αποτείχιση.Υπάρχει Ιερός Κανόνας που μιλάει γι'αυτό και οι Πατέρες χρησιμοποιούν αυτήν την λέξη.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και δεν είμαι ο κατάλληλος να απαντήσω, νομίζω ότι κάνεις λάθος. Ο κ. Χατζηνικολάου έχει πιάσει το Ορθόδοξο νόημα της διαχρονικής διδασκαλίας της Εκκλησίας.
Παράδειγμα: Ο Μητρ. Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης το 1970 μαζί με άλλους δύο Μητρ. είχαν κόψει το Μνημόσυνο του Αθηναγόρα, αλλά κοινωνούσε με τους άλλους Μητρ. της Εκκλησίας της Ελλάδος που μνημόνευαν τον Αθηναγόρα!
Αφού οι άλλοι Μητρ. μνημόνευαν τον Πατριάρχη και επομένως υπόκεινται και αυτοί στον κανόνα: “ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έσται”· και ο Μητρ. Καντιώτης κοινωνούσε π.χ. με τον Μητρ. Θεσσαλονίκης ο οποίος μνημόνευε τον Αθηναγόρα, ο οποίος κοινωνούσε με τον Πάπα, η διακοπή μνημόνευσης του Μητρ. Αυγουστίνου Καντιώτη δεν ήτο μια τρύπα στο νερό, όπως το λέει κάπως έτσι ο κ. Χατζηνικολάου;