Ἡ ὀρθόδοξος ἐκκλησιολογία τοῦ ἁγίου Κυπριανοῦ καί αἱ καινοτομίαι τοῦ Πόρτο Ἀλέγκρε καί τοῦ Πουσάν

 Ὁ ἅγιος Κυπριανός, τονίζει ἤδη τόν 3ον αἰῶνα, τήν ἑνότητα περί τόν Ἐπίσκοπον, περί τήν εὐχαριστίαν καί ἐν τῇ ὀρθοδοξίᾳ· γράφει ὁ ἅγιος Πατήρ: «Ὁ Θεός ἐστιν εἷς, καί ὁ Χριστός εἷς, καί μία ἡ Ἐκκλησία Aὐτοῦ, καί ἡ πίστις μία, καί ἡ ποίμνη μία ἡνωμένη διά τῆς κόλλας τῆς ὁμοφωνίας εἰς τήν στερεάν ἑνότητα τοῦ Σώματος». Ἀλλ’ ἡ  Ὀρθοδοξία διά τόν ἅγιον Κυπριανόν δέν ἀποτελεῖ Πίστιν ἀποφασιζομένην ἑκάστοτε κοινῇ συναινέσει ὑπό τῶν  Ἐπισκόπων, ἀλλά τήν ἀπ΄ ἀρχῆς παραδοθεῖσαν ὑπό τῶν Ἀποστόλων  τοιαύτην. Χάριν αὐτῆς ὁ ἅγιος Κυπριανός, δέν ἐσεβάσθη τήν δικαιοδοσίαν ἤ τήν ἄποψιν τοῦ Ἐπισκόπου Ρώμης Στεφάνου, ἀλλά συνίστα τήν ἀνυπακοήν πρός αὐτόν, διότι ὁ Στέφανος ἐνήργει κατά παράβασιν τῆς ἀποστολικῆς Πίστεως (Epistola LXXIV, Ad Pompeium contra Epistolam Stephani) !  Ἡ αὐστηρά ἐκκλησιολογική διδασκαλία τοῦ ἁγίου Κυπριανοῦ περί μή σωτηρίας ἐκτός Ἐκκλησίας (“extra Ecclesiam nulla salus”) εἶναι, κατά τόν Καθηγητήν Βλάσιον Φειδᾶν, ἡ κατ΄ ἐξοχήν και κατά παράδοσιν ὀρθόδοξος. Ἀντιθέτως, ἡ αὐγουστίνειος ἐκκλησιολογία, ἡ ὁποία ἀποδέχεται στοιχεῖα ἐκκλησιαστικότητος ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας καί ἀποτελεῖ οὕτω τήν βάσιν τοῦ κειμένου τῆς Ραβέννας καί τῶν  τελευταίων κειμένων τοῦ Π.Σ.Ε. (Πόρτο Ἀλέγκρε καί Πουσάν) συνιστᾷ καινοτομίαν, καί ὡς γνωστόν, πᾶσα ἐπίμονος καί ἀμετανόητος δογματική καινοτομία ἀποτελεῖ διά τήν Ὀρθοδοξίαν αἵρεσιν!

-------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἄς μοῦ ἐπιτραπῇ νά γράψω διά πολλοστήν φοράν τήν θέσιν τοῦ Ἁγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου, πού εἶναι ἡ μόνη Ὀρθόδοξος θέσις, ὅτι δηλαδή οἱ Π/Ηται δέν ἀποτελοῦν ξεχωριστήν Ἐκκλησίαν εἰς τόν Ἑλλαδικόν χῶρον, ἀλλ' εἶναι ἡ φρουρά πού ἀγωνίζεται διά τήν ἐπιστροφήν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος εἰς τόν θριγγόν τῶν Ἱερῶν Κανόνων ἀπ' ὅπου ἐξέκλινε. Ἄν οἱ τοῦ π.ἑ. ἠκολούθουν τήν Ὀρθόδοξον αὐτήν θέσιν, τό π.ἑ. θά εἶχε τήν παρά Θεοῦ βοήθειαν καί θά ἐπεκράτει. Δυστυχῶς, ὅμως, ἐπεκράτησαν οἱ τσαρλατάνοι τύπου Ματθαίου Καρπαθάκη, οἱ ὁποῖοι δέν εἶδαν τό π.ἑ. ὡς κίνημα ἀποτειχισμένων ἀπό τούς καινοτόμους ἀρχιερεῖς, ἀλλ' αὐτο-ανεκηρύχθησαν ὡς ξεχωριστή ἐκκλησία (!!!), φωνασκοῦντες ὅτι ὅλοι οἱ ἄλλοι εἶναι δῆθεν «ἐκτός Ἐκκλησίας»! Αὐτή ἡ «γοχική πλάνη» (κατά τόν ἀείμνηστον π. Θεοδώρητον) εὐθύνεται διά τήν διάλυσιν τοῦ ἀρχικῶς εὐλογημένου κινήματος τοῦ π.ἑ.! Εἶναι σχισματική θέσις μέ τούς γνωστούς πικρούς καρπούς. Ἐπειδή εἶναι χιλιοειπωμένα ὅλ' αὐτά, δέν πρόκειται νά ἐμπλακῶ εἰς κανένα «διάλογον». Ὁ μόνος λόγος πού γράφω τό παρόν σχόλιον εἶναι γιά ἡ ὀρθή ἐνημέρωσις τυχόν νέων ἀναγνωστῶν τοῦ εὐλογημένου αὐτοῦ ἱστολογίου.

6 σχόλια:

  1. Στην Ελλάδα εχει καμιά 20ριά ΜΙΑ εκκλησίες
    Παρα ταυτα δεν μας λεει κανείς επώνυμα που είναι η ΜΙΑ εκκλησία.
    Δηλώσεις τραγελαφικές του τυπου ψάξε να βρεις το δαχτυλίδι...και είμαι στην ταδε σύνοδο αλλά δεν τολμάω να τοποθετηθώ δημόσια ( γιατί θα αποδειχτεί οτι ειμαι κι εγω σε κάποιο απο τα ματθαιικά σχισματικά μπαρμπούτσαλα που δηλώνουν η ΜΙΑ εκκλησία)

    ΥΣ
    Για το σκοτάδι που εφερε ο γοχισμός ( τους φερόμενους ως θεματοφύλακες της πίστεως) εκλαμβάνω τον κορονοιό ως τιμωρία και δώρο Θεού γιατί απέδειξαν όλοι τι και πού πιστεύουν

    π. Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παρέλειψα να γράψω οτι οι φλωρινικοί εχουν πάρει διαζύγιο απο την ορθοδοξία. Τα σχίσματα απο την σύνοδο του Κιούση δεν ειναι εκκλησία ετσι κι αλλιώς.
    π. Γρηγοριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Παρα ταυτα δεν μας λεει κανείς επώνυμα που είναι η ΜΙΑ εκκλησία."


    O αδελφός μας Τηλέμαχος το ομολογεί δημοσίως ότι είναι η ΜΙΑ Εκκλησία η Σύνοδος που ακολουθεί:

    https://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραία
    Ας το ομολογήσουν και οι άλλοι ματθαιικοί για την δική τους σύνοδο επώνυμα
    κι αν μπορούν να μας πείσουν με επιχειρήματα.

    π Γρηγοριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ἄς μοῦ ἐπιτραπῇ νά γράψω διά πολλοστήν φοράν τήν θέσιν τοῦ Ἁγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου, πού εἶναι ἡ μόνη Ὀρθόδοξος θέσις, ὅτι δηλαδή οἱ Π/Ηται δέν ἀποτελοῦν ξεχωριστήν Ἐκκλησίαν εἰς τόν Ἑλλαδικόν χῶρον, ἀλλ' εἶναι ἡ φρουρά πού ἀγωνίζεται διά τήν ἐπιστροφήν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος εἰς τόν θριγγόν τῶν Ἱερῶν Κανόνων ἀπ' ὅπου ἐξέκλινε. Ἄν οἱ τοῦ π.ἑ. ἠκολούθουν τήν Ὀρθόδοξον αὐτήν θέσιν, τό π.ἑ. θά εἶχε τήν παρά Θεοῦ βοήθειαν καί θά ἐπεκράτει. Δυστυχῶς, ὅμως, ἐπεκράτησαν οἱ τσαρλατάνοι τύπου Ματθαίου Καρπαθάκη, οἱ ὁποῖοι δέν εἶδαν τό π.ἑ. ὡς κίνημα ἀποτειχισμένων ἀπό τούς καινοτόμους ἀρχιερεῖς, ἀλλ' αὐτο-ανεκηρύχθησαν ὡς ξεχωριστή ἐκκλησία (!!!), φωνασκοῦντες ὅτι ὅλοι οἱ ἄλλοι εἶναι δῆθεν «ἐκτός Ἐκκλησίας»! Αὐτή ἡ «γοχική πλάνη» (κατά τόν ἀείμνηστον π. Θεοδώρητον) εὐθύνεται διά τήν διάλυσιν τοῦ ἀρχικῶς εὐλογημένου κινήματος τοῦ π.ἑ.! Εἶναι σχισματική θέσις μέ τούς γνωστούς πικρούς καρπούς. Ἐπειδή εἶναι χιλιοειπωμένα ὅλ' αὐτά, δέν πρόκειται νά ἐμπλακῶ εἰς κανένα «διάλογον». Ὁ μόνος λόγος πού γράφω τό παρόν σχόλιον εἶναι γιά ἡ ὀρθή ἐνημέρωσις τυχόν νέων ἀναγνωστῶν τοῦ εὐλογημένου αὐτοῦ ἱστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Bιβλιο με τίτλο : O Oικουμενισμος δίχως μάσκες , των εκδόσεων 0ρθοδοξου Tυπου . To περιεχόμενο του είναι ε ν τ υ π ω σ ι α κ ο με διαχρονική α ξ ι α . Bιβλιο με τίτλο : πανθρησκεια , η λερναία Ύδρα της νέας τάξης , των εκδόσεων Aγαθου Λόγου .

    ΑπάντησηΔιαγραφή