Ο λαὸς τὸ ἀπαίτησε καὶ πάλι δυναμικὰ καὶ πολλάκις.

Ἐπὶ Πατριάρχου, Κων/πόλεως Τιμοθέου τοῦ Α΄ (511–518) ὁ λαὸς τῆς Κων/πόλεως διέκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με αυτόν καὶ ἔμενε ἀκοινώνητος τῶν Θ. μυστηρίων γιὰ πολλὰ χρόνια, διότι ὁ Πατριάρχης Τιμόθεος δὲν ἤθελε νὰ ἀποδεχθῆ τὴν Δ΄ ἐν Χαλκηδόνι Οἰκουμενικὴ Σύνοδο.

Ὅταν ἀνῆλθε στὸν θρόνο ὁ διάδοχός του, ἅγιος Ἰωάννης ὁ Καππαδόκης (518–520), ὁ λαὸς μέσα στὴν Ἐκκλησία ἀπαίτησε κατὰ τὴν ὥρα τῆς Θ. Λατρείας νὰ ἀναγνωσθεῖ στὰ δίπτυχα ἡ Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος καὶ κατόπιν νὰ μεταλάβει ἀπὸ τὰ χέρια τοῦ νέου Πατριάρχη.

Ὁ νέος Ὀρθόδοξος Πατριάρχης γιὰ κάποιους λόγους ἐδίσταζε νὰ πραγματοποιήσει τὴν ἀπαίτηση τοῦ λαοῦ, ἀλλὰ οἱ πιστοὶ ἔμεναν ἀνένδοτοι καὶ ἀπαιτοῦσαν τὸ θέμα νὰ τακτοποιηθεῖ ἀμέσως. Στὴν προσπάθεια τοῦ Πατριάρχη νὰ ἀναβληθεῖ γιὰ λίγο αὐτὴ ἡ ἀναγνώριση, ὁ λαὸς τὸ ἀπαίτησε καὶ πάλι δυναμικὰ καὶ πολλάκις.

Tελικά, μετὰ ἀπὸ αὐτὴ τὴν σταθερὴ στάση τοῦ λαοῦ καὶ τὴν ἔντονη διαμαρτυρία, ὑποχρεώθηκε ὁ Πατριάρχης, τὴν ὥρα τῆς μνημονεύσεως κατὰ τὴν Θ. Λειτουργία, νὰ ἀναγνώσει στὰ δίπτυχα τὴν Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο. Τότε σταμάτησε καὶ ἡ ἀκοινωνησία τῶν Θ. Μυστηρίων, ἀφοῦ, μὲ τὴν ἀνάγνωση τῶν Διπτύχων, ἀποκαταστάθηκε ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη.

(T.L.G., Concilia Oecumenica (ACO): Synodus Constantinopolitana et Hierosolymitana anno 536: Tome 3, page 72, line 4 Ἔκθεσις πίστεως κατὰ ἀποκάλυψιν Γρηγορίου ἐπισκόπου Νεοκαισαρείας. Καὶ Πρακτικὰ Συνόδων, τόμος Β΄, σελ. 333).

4 σχόλια:

  1. Ο Ψευδεπίσκοπος και η ανοησία της αγέλης

    Τα standards:

    Το άλφα βήτα του επισκόπου και της Ι. Συνόδου είναι η ορθόδοξη ομολογία πίστεως η οποία υπογράφεται σε καθαρά ελληνικά χωρίς υπονοούμενα και δικολαβίστικες διδασκαλίες ώστε να απορρέουν συμπεράσματα κατά το δοκούν ( = μπορεί να σημαίνει αυτό η το άλλο). Αυτή η ομολογία δεν είναι τίποτε άλλο απο την Λειτουργική της Μιας Αγίας Αποστολικής Εκκλησίας.

    Η Εκκλησία του Χριστού είναι Μια. Ως εκ τούτου δεν νοείται στον ίδιο γεωγραφικό χώρο να παρέχουν ομοίως την σωτηρία του ανθρώπου και άλλες εκκλησίες. Η εκκλησία του Χριστού ουδέποτε αναγνώρισε αγιαστική χάρη και σωτηρία σε σχίσματα που διεκδικούν τον τίτλο εκκλησία του Χριστού. Η εκκλησία εχει την μοναδικότητα και την αποκλειστικότητα του αγίου Πνεύματος, το οποίο χορηγείται στα μέλη της, δια του Χρίσματος.

    Η είσοδος στην εκκλησία:

    Ο άνθρωπος πρώτα κατηχείται προκειμένου να εμπεδώσει απο που έφυγε ( σχίσματα και αιρέσεις), κατόπιν βαπτίζεται εαν δεν έχει το Θεοδίδακτο και αποστολικό βάπτισμα της τριττής κατάδυσης, μυρώνεται ( Χρίσμα ) προκειμένου να λάβει τις δωρεές του αγίου Πνεύματος και στην συνέχεια μεταλαμβάνει των Αχράντων Μυστηρίων.

    Και τώρα λογαριασμός:

    Πως λογίζεται όποιος δηλώνει κανονικός ορθόδοξος επίσκοπος, ο οποίος δεν μυρώνει τα εισερχόμενα μέλη άλλων σχισματικών εκκλησιών;

    Δηλαδή κατά τον φερόμενο ως κανονικό ορθόδοξο επίσκοπο, εγγυητή και φορέα της αληθείας, υπάρχουν καμπόσες εκκλησίες του Χριστού στον ιδιο γεωγραφικό χώρο, με άγιο Πνεύμα και αγιαστική χάρη μυστηρίων. Ως εκ τούτου δεν χρίει (αναμυρώνει) τα προσερχόμενα μέλη.

    Προφανώς δεν χρειάζεται γιατί ο πάσα ένας έχει άγιο Πνεύμα και αγιαστική χάρη απο τα σχίσματα που εγκατέλειψαν ( δεν εκανε κανείς αποτείχιση αλλα περιδιαβαίνουν τα σχίσματα ωσαν τις καφετέριες) προκειμένου να βρούν την εκκλησία του Χριστού.

    Και μόλις την βρήκαν, ο φερόμενος ως ορθόδοξος επίσκοπος που αντιπροσωπεύει την κανονικότητα, ο εγγυητής της ασφάλειας των ψυχών που ορθοτομεί τον λόγο της σης αληθείας, δεν τους κατήχησε, δεν τους έχρισε με το άγιο μύρο ώστε να λάβουν τις δωρεές του αγίου Πνεύματος της εκκλησίας του Χριστού που ευαγγελίζεται οτι υπηρετεί, γιατί πολύ απλά ήταν πλήρης πνεύματος αγίου, απο τα ανίερα σχίσματα των δήθεν εκκλησιών που εγκατέλειψαν.

    Τούτο σημαίνει οτι ενώ δηλώνει κανονικός επίσκοπος της εκκλησίας του Χριστού, διεκδικώντας την αποκλειστικότητα του ταμείου της Θείας χάριτος, την ιδια στιγμή καθίσταται σχισματικός έναντι των απέναντι ( Ν/γιτών και Π/γιτών ) συνόδων καθώς πιστοποίησε την κανονικότητά τους, χωρίς να έχει ο ιδιος (και η σύνοδός του) ουσιαστικό λόγο ύπαρξης.

    Είναι κάτι που δεν κατάλαβες;;

    Λοιπόν, σε εχει μυρώσει ο επίσκοπος της Μιας εκκλησίας του Χριστού;;

    ΥΣ
    Γραψτε την σεβαστή αποψή σας ελευθερα εμεις δεν εχουμε να φοβηθούμε κάτι για να απαγορεύουμε σχόλια
    Περαιτερω δεν μπαινω σε διάλογο ( να μυρωθεί ο άνθρωπος η οχι ) γιατι τα παραπάνω ειναι χιλιοειπωμένα και απο τις δυο πλευρές


    ιερομ. Γρηγόριος Ζιώγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Γραψτε την σεβαστή αποψή σας ελευθερα εμεις δεν εχουμε να φοβηθούμε κάτι για να απαγορεύουμε σχόλια"


    O αδελφός μας Νικόλαος τον οποίο υπονοείς, έχω σχηματίσει την σταθερή πεποίθηση ότι δεν φοβάται, αλλά δεν δέχεται σχόλια, νομίζω για δύο λόγους: Πρώτον διότι είναι πολύ απασχολημένος με την εργασία του και δεύτερον (νομίζω) έχει κουραστεί με διαλόγους που δεν βγαίνουν πουθενά.
    Ας με συγχωρέσει αν κάνω λάθος, αλλά αγωνίζεται να βρει την Εκκλησία του Χριστού, πράγμα λίγο δύσκολο στις μέρες μας. Αυτό το γράφω, όχι από φωτισμό ούτε από γνώση των προσωπικών του βιωμάτων, αλλά διαβάζοντας συνεχώς τα κείμενά του, νομίζω ότι κάνει ένα ωραίο αξιοζήλευτο αγώνα. Μακάρι να μπορούσα και εγώ να βρω τελικά τη λύση της εκκλησιαστικής τοποθέτησής μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σεπτέμβριο έρχεται ο ξυρισμένος τράγος της Ρώμης πάλι... Άλλαξε ο πρωθυπουργός οπότε πρέπει και επί Μητσοτάκη να έρθει να "ευλογησει"... Κάθε τρεις και λίγο μάθανε τώρα και τον προσκαλούνε να έρθει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν κουράστηκες να γράφεις συνεχώς κύριε Ανώνυμε;
    Κοινωνείς με τους οικουμενιστές, σε οδηγούν σαν πρόβατο και έχεις και το σθένος να με συμβουλεύεις να σε ακολουθήσω στην - κατά τους Αγίους Πατέρες - αναθεματισμένη κοινωνία σου με τους αντίχριστους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή