Παληό και Νέο ημερολόγιο -- Του αειμνήστου Αθανασίου Σακαρέλλου, Θεολόγου

1. Υπάρχουν μασόνοι επίσκοποι;

1. Με αφορμή άρθρο μας, που δημοσιεύτηκε στον «Ορθόδοξο Τύπο» της 16 ης Ιουλίου 2004, σχετικά με το ημερολογιακό ζήτημα, ο κ. Α. Παπαναστασόπουλος, ιστοριοδίφης , έστειλε στην εφημερίδα αυτή, την ακόλουθη επιστολή, την οποία η διεύθυνσή της, είχε την καλωσύνη να θέσει υπ’ όψη μας, με την παράκληση να εκθέσουμε και τις δικές μας απόψεις. Το πράττουμε ευχαρίστως.

Η επιστολή του κ. Α. Παπαναστασοπούλου :

Προς την Σύνταξιν του « Ο.Τ.»,

Ημερολογιακόν ζήτημα, άρθρον κ. Σακαρέλλου. Ουδεμία σχέσιν έχει η Μασωνία με το ημερολόγιον. Μη συγχέωμεν καταστάσεις. Και κυρίως μη κατηγορούμεν Ιεράρχες ότι υπήρξαν μασώνοι. Είναι αδικία και βλασφημία. Μη μιλάμε για νεκρούς που δεν μπορούν ν’ απαντήσουν. Ο μακαριστός Χρυσόστομος Παπαδόπουλος δεν υπήρξε τέκτων. Αντίθετα υπεχρέωσεν όλους τους Ιεράρχες να υπογράφουν βεβαιώσεις δηλώσεις ότι δεν μετέχουν του Τεκτονισμού (Π. Τρεμπέλα Μασονισμός). Είπε: “Θεωρώ αναξιοπρεπές και εξευτελιστικόν δι’ Αρχιερέα ν’ ανήκη εις τοιούτον μυστικόν σωματείον» κ. ά. Επίσης ο Ιάκωβος Δυρραχίου και μετά Μυτιλήνης δεν ήτο τέκτων. Ο Ιωακείμ ο Γ΄ μίλησε εναντίον των Τεκτόνων ( έφημερίς «Νέο Άστυ» φ.3140/14.6.1910). Επίσης μη κατηγορούμεν τους Χρυσόστομον Σμύρνης και Χρύσανθον, που τόσα προσέφερον εις τον Ελληνισμόν και ο πρώτος εσφαγιάσθη με το τίμιον αίμα του και κληρονόμησε τον Στέφανο της Αγιοσύνης και ο Χρύσανθος τόλμησε να πη το ΟΧΙ στους Ναζί το 1941, αρνηθείς να παραδόση την Αθήνα. Σεβασμός στους μεγάλους νεκρούς μας.

Μετά τιμής

Α. Παπαναστασόπουλος

Ιστοριοδίφης

 

Στο δημοσίευμά μας στον «Ορθόδοξο Τύπο» για το «Ημερολογιακό ζήτημα» στις 16.7.2004 αναφέραμε τα ονόματα εννιά μόνο Μασόνων Ιεραρχών.

Ήταν του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, του Μητροπολίτη Δυρραχίου, μετέπειτα Μυτιλήνης, Ιακώβου, του Πατριάρχη Ιωακείμ Γ΄, του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρύσανθου, του Μητροπολίτη Σμύρνης Χρυσόστομου, του Πατριάρχη Μελέτιου Μεταξάκη, του Πατριάρχη Αθηναγόρα, του Μητροπολίτη Σάμου Ειρηναίου και του από Νίκαιας, Πατριάρχη Βασιλείου Γ΄.

 

α. Από τους Ιεράρχες που αναφέραμε, ο κ. Α. Παπαναστασόπουλος λέγει, ότι δεν υπήρξαν μασώνοι ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και o Δυρραχίου Ιάκωβος. Αφήνει δε να υπονοηθεί , αν καταλάβαμε καλά, ότι δεν υπήρξαν μασώνοι ακόμη ο Ιωακείμ Γ΄, ο Χρυσόστομος Σμύρνης και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρύσανθος. Αυτό σημαίνει, ότι δέχεται ότι οι υπόλοιποι τέσσερες (Μελέτιος Μεταξάκης, Αθηναγόρας, Σάμου Ειρηναίος και Νικαίας Βασίλειος) ήταν μασώνοι, εφόσον αυτών δεν διαψεύδει τη μασονική τους ιδιότητα!

β. Το θέμα που αναπτύξαμε στον «Ορθόδοξο Τύπο», δεν ήταν το πόσοι και ποιοι Ιεράρχες υπήρξαν μασώνοι. Ήταν το «ημερολογιακό ζήτημα». Παρεπιμπτόντως στο άρθρο μας αυτό αναφέραμε τα ονόματα των πιο πάνω Ιεραρχών. Τώρα, μια και έγινε ευρύτερα λόγος για μασόνους Ιεράρχες, προσθέτουμε στον κατάλογο των μασόνων Ιεραρχών και τα ονόματα των Πατριαρχών Αλεξανδρείας Φωτίου και Θεοφίλου, του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Βενεδίκτου, του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσοστόμου Β΄ Χατζησταύρου και των Μητροπολιτών Κεφαλληνίας Γερασίμου Δώριζα, Καστορίας Ιωακείμ Λεπτίδη, Παροναξίας Χερουβείμ Άννινου, Φλωρίνης Βασιλείου Παπαδοπούλου και Αυστρίας Χρυσοστόμου Τσίτερ, ανιψιού του Χρυσοστόμου Σμύρνης. Επίσης του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ιακώβου Κουκούζη. Ακόμη και τα ονόματα ορισμένων άλλων Ιεραρχών, που έχουν καταγγελθεί από τον αγιορείτη μοναχό Αρσένιο Κοττέα στο βιβλίο του «Απομόνωσις» (σελ. 65) ως μασόνοι, όπως του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Δαμασκηνού, του Θηβών Συνεσίου, Κοζάνης Ιωακείμ, Φθιώτιδος Αμβροσίου, Θεσσαλονίκης Γενναδίου, Κερκύρας Αλεξάνδρου, Δημητριάδος Ιωακείμ και Σύρου Φιλαρέτου. Πιθανόν να υπάρχουν κι’ άλλοι Ιεράρχες , φερόμενοι ως Μασόνοι, τα ονόματα των οποίων δεν έχουν αποκαλυφθεί. Πρέπει δε να ληφθεί υπ’ όψη, ότι η μασονία είναι διασπασμένη σε περισσότερα του ενός δόγματα, οπότε είναι δύσκολος ο εντοπισμός των ονομάτων μασόνων Ιεραρχών, πολύ περισσότερο όταν είναι μέλη σε στοές του εξωτερικού. Αλλά και μόνο, αν οι ανωτέρω Ιεράρχες είναι μασώνοι, το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα θλιβερό, τόσο για την Ορθοδοξία, όσο και τον τόπο μας. Εδώ ισχύουν για μια ακόμα φορά τα λόγια του προφήτη Ιερεμία «ποιμένες πολλοί διέφθειραν τον αμπελώνα μου, εμόλυναν την μερίδα μου, έδωκαν την μερίδα την επιθυμητήν μου εις έρημον άβατον» (Ιερ.12,10)! Τέτοιους επισκόπους φαίνεται ότι είχε υπ’ όψη του ο μακαριστός π. Ιωάννης Ρωμανίδης, όταν έγραφε ότι ο διάβολος τώρα κάνει διακοπές, γιατί το έργο του το ανέλαβαν οι δεσποτάδες!

γ. Ο άγνωστός μας κ. Α. Παπαναστασόπουλος υποθέτουμε, ότι είναι επιστήμων, αν κρίνουμε από την ιδιότητα του Ιστοριοδίφη, που επικαλείται στην επιστολή του. Αν έτσι έχουν τα πράγματα, τότε θα γνωρίζει, ότι ένας επιστήμων, όταν ακούει ή διαβάζει κάτι καινούργιο, ούτε το δέχεται αμέσως, ούτε όμως και το απορρίπτει. Το κρατάει υπό σημείωση, μέχρις ότου, αφού ερευνήσει το θέμα αυτό, καταλήξει στο επιστημονικά τεκμηριωμένο συμπέρασμά του. Ο επιστολογράφος κ. Α. Παπαναστασόπουλος, λοιπόν, αν ενδιαφέρεται πραγματικά για την αλήθεια , όφειλε να ζητήσει με την επιστολή του προς την Διεύθυνση του « Ορθοδόξου Τύπου», να καταθέσουμε εμείς τα τυχόν αποδεικτικά στοιχεία που έχουμε για τους πιο πάνω Ιεράρχες, που γράψαμε ότι είναι μασώνοι. Έτσι, νομίζουμε, ότι κάνει κάθε καλός ερευνητής. Ο κ. Α. Παπαναστασόπουλος όμως δεν το έκανε. Απεναντίας, αποφάνθηκε στην επιστολή του, ότι οι αναφερόμενοι από μένα Ιεράρχες ως μασώνοι, δεν ήταν τέκτονες! Δεν απορρίπτουμε εκ προοιμίου τον ισχυρισμό του. Πιθανόν, να έχει δίκιο ο άνθρωπος. Και ευχόμαστε ολόψυχα να έχει δίκιο. Θα ήταν τραγικό και ολέθριο για την Ορθοδοξία, αλλά και γι’ αυτούς τους ίδιους, το να είναι πράγματι τέκτονες! Άλλωστε, και ο ίδιος ο κ. Α. Παπαναστασόπουλος, όπως φαίνεται στην επιστολή του, θεωρεί απαξιωτικό, το να είναι κάποιος μασόνος! Το να καταγγέλλεται ένας λαϊκός, ότι είναι μασόνος, είναι βέβαια κακό. Ο λαϊκός όμως ίσως μπορεί να έχει κάποιο ελαφρυντικό, αν δεν γνώριζε το τι είναι η μασονία, ή παρασύρθηκε από άλλους λόγους, οπότε κατά το λόγο του Κυρίου «ο μη γνούς, ποιήσας δε άξια πληγών, δαρήσεται ολίγας» (Λουκ. 12,48)! Γι’ αυτό και ο ψαλμωδός παρακαλεί τον Κύριο, λέγοντας «αμαρτίας νεότητός μου και αγνοίας μου μη μνησθής» (Ψαλμ. 24,7). Άλλωστε, οι μη «ενσυνείδητοι» μασώνοι συνήθως παραμένουν στους πρώτους βαθμούς της μασονίας, οπότε δεν μαθαίνουν ποτέ το τι είναι στη πραγματικότητα η μασονία. Αυτό, το παραδέχονται οι ίδιοι οι μασώνοι, οι οποίοι γράφουν: «Οι κοινοί βαθμοί (1 – 3) είναι μόνον η εξωτερική αυλή ή τα προπύλαια του ναού. Εν μέρος των συμβόλων εκτίθεται εκεί εις τους μυουμένους, οίτινες είναι επίτηδες ηπατημένοι υπό ψευδούς ερμηνείας. Δεν είναι ο σκοπός να εννοήση ταύτα εκείνος, αλλά σκοπός είναι να τον καταστήσωσι τοιούτον, ώστε να φαντάζηται ότι τα καταλαβαίνει. Η αληθής εξήγησι κρατείται δια τους διδασκάλους, δια τους ηγεμόνας (πρίγκηπας) της ελευθέρας τεκτονικής…» (Τεκτονικό περιοδικό «Πυθαγόρας», έτους 1885, τευχ. 7, σελ.188)! Το να είναι όμως «ενσυνείδητος» τέκτονας ένας Ιερωμένος, και μάλιστα επίσκοπος, Αρχιεπίσκοπος, ή Πατριάρχης, είναι φοβερό και γι’ αυτόν και για την Ορθοδοξία, που έχει τέτοιους ανάξιους και επικίνδυνους ποιμένες! Θα δεχθούμε λοιπόν, ότι έχουμε άδικο, επειδή πιστέψαμε ότι οι ανωτέρω επίσκοποι ήταν μασόνοι, μόνο σε μια περίπτωση. Εάν ο κ. Α. Παπαναστασόπουλος, που το διαψεύδει, αποδείξει τον ισχυρισμό του, ότι οι αναφερθέντες από μένα επίσκοποι ως μασόνοι, δεν υπήρξαν ποτέ μασόνοι.. Ο μόνος τρόπος που υπάρχει για ν’ αποδείξει τον ισχυρισμό του αυτό είναι να μας παράσχει την διαβεβαίωση ότι εφ’ όρου ζωής τους, 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, ήταν μαζί τους κι’ επομένως έχει άμεση γνώση, ότι ποτέ δεν έγιναν μασόνοι! Αν ο κ. Α. Παπαναστασόπουλος δώσει αυτή τη διαβεβαίωση ότι πράγματι ήταν μαζί τους 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, θα αποδείξει ότι πράγματι ποτέ δεν υπήρξαν μασόνοι. Τότε, θα δεχτούμε ευχαρίστως ότι κάναμε λάθος ! Ο κ. Α. Παπαναστασόπουλος στην επιστολή του, για να αποδείξει ότι ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Πατριάρχης Ιωακείμ Γ΄ δεν ήταν μασόνοι, επικαλείται, το ότι όταν ζούσαν είχαν ταχθεί κατά της μασονίας. Αυτό όμως, δεν είναι απόδειξη. Η Μασονία επιτρέπει στα μέλη της, όταν βρίσκονται στη ζωή , αν υπάρχει κάποιος λόγος, να αρνούνται τη μασονική τους ιδιότητα. Ακόμα και να καταδικάζουν την μασωνία, όπως έκανε ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, αλλά και ο Ιωακείμ. Αλλά και η ίδια η μασονία, για να προφυλάξει τα μέλη της όσο ζούνε από αντιδράσεις του λαού, διαψεύδει ότι είναι τέκτονες! Και για να μην νομισθεί ότι αυτά είναι δικές μας εικασίες, αναφέρουμε το τι γράφει το μασονικό περιοδικό « Πυθαγόρας» του έτους 1970, σελ. 344, ως προς την περίπτωση του Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου: «…Δεν νομίζομεν, ότι επιτρέπεται εις ημάς να ικανοποιήσωμεν την περιέργειαν και δώσωμεν τα ονόματα επιλέκτων μελών της κοινωνίας βοράν εις τας αγρίας διαθέσεις υπανθρώπων, όταν είναι, εκ της προσφάτου ιστορίας του τόπου μας γνωστή η ασεβεστάτη και βάναυσος επίθεσις ομάδος αμαθών και βαρβάρων ζηλωτών κατά του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσοστόμου, επί τω λόγω της αλλαγής του ημερολογίου, κατηγορησάντων αυτόν ως τέκτονα. Οι επιφανείς κληρικοί, όπως οι Πατριάρχαι Βασίλειος ο από Αγχιάλου, οι Αλεξανδρείας Μελέτιος Δ΄, ο Φώτιος και άλλοι, ως και τόσοι άλλοι (!), Μητροπολίται οι οποίοι ήσαν τέκτονες, ασφαλώς δεν θα ηδύναντο να εκπληρώσωσι την αποστολήν των, εάν διελάλουν εκείνοι ή ημείς απεκαλύπτομεν, την τεκτονικήν των ιδιότητα, διότι θα έπιπτον θύματα ευαρίθμου ομάδος ζηλωτών…»! Επομένως, το επιχείρημα του κ. Α. Παπαναστασοπούλου ότι ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Ιωακείμ Γ΄ τάχθηκαν κατά της Μασονίας, το καταρρίπτουν οι ίδιοι οι Μασώνοι! Ομολογούν, ότι η ίδια η Μασωνία, αλλά και τα μέλη τους εν όσω ζούνε, επιτρέπεται να εξαπατούν την κοινή γνώμη! Επιτρέπεται να ψεύδονται ότι δεν είναι τέκτονες! Επιτρέπεται να δηλώνουν, όπως ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, ότι είναι «αναξιοπρεπές και εξευτελιστικό δι’ αρχιερέα ν’ ανήκει εις τοιούτον μυστικόν σωματείον». Ως προς τους λοιπούς μασόνους επισκόπους, που αναφέραμε, τον Χρυσόστομον Σμύρνης και τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χρύσανθο, ο κ. Α. Παπαναστασόπουλος επικαλείται τις υπηρεσίες που πρόσφεραν στον τόπο μας. Λέγει γι’ αυτούς : «μη κατηγορούμεν τους Χρυσόστομον Σμύρνης και Χρύσανθον, που τόσα προσέφερον εις τον Ελληνισμόν και ο πρώτος εσφαγιάσθη με το τίμιον αίμα του (sic!) και κληρονόμησε τον Στέφανο της Αγιοσύνης. Και ο Χρύσανθος τόλμησε να πη το ΟΧΙ στους Ναζί το 1941, αρνηθείς να παραδόση την Αθήνα»! Ωραίο επιχείρημα! Είναι αυτό που έλεγαν οι αρχαίοι πρόγονοί μας: «Ράβδος εν γωνία, άρα βρέχει»! Οι δύο αυτοί Ιεράρχες πρόσφεραν μεγάλες υπηρεσίες στον Ελληνισμό! Άρα, δεν είναι μασώνοι!

2 Ίσως ισχυρισθεί κάποιος, ότι γράφουμε τ’ ανωτέρω για ν’ αποφύγουμε την απάντηση, που ενδεχομένως θα μου ζητούσε κάποιος, για το που στηρίζουμε την κατηγορία ότι οι πιο πάνω Ιεράρχες υπήρξαν μασώνοι. Για χάρη, λοιπόν, κάθε καλοπροαίρετου αναγνώστη της εφημερίδος αυτής., παραθέτουμε ορισμένα αποδεικτικά στοιχεία. Το, εάν κάποιοι είναι τέκτονας ή όχι, το γνωρίζουν οι ίδιοι, ο Θεός και ή μασωνία! Αν το ομολογήσουν οι ίδιοι, η ομολογία τους αυτή, αποτελεί απόδειξη. Ο Θεός αποκαλύπτει τους ανθρώπους αυτούς, όταν Εκείνος θέλει, όπως συνέβη πριν από χρόνια όταν παρεχώρησε, πιστοί να διαρρήξουν μασονική στοά στο Ηράκλειο Κρήτης και να αφαιρέσουν τους καταλόγους της και άλλα αρχεία. Τότε, αποκαλύφθηκε ότι μεταξύ των μελών Της, ήταν και κάποιος ιερωμένος, ο οποίος αν δεν γινόταν η διάρρηξη αυτή, σήμερα δεν αποκλείεται να ήταν και επίσκοπος! Τώρα, είναι απλός ιερεύς σε Νεοημερολογίτικη Μητρόπολη. Μένει, λοιπόν, ο παράγοντας της Μασονίας, περί της οποίας πρέπει να τονίσουμε τα εξής:

α. Η μασονία δεν αποκαλύπτει τα ονόματα των Ιεραρχών μελών της, όσο ζούνε. Αυτό γίνεται για να προλάβει τυχόν αντιδράσεις του πιστού λαού. Γι΄ αυτό, όταν ρωτιέται αν κάποιος κληρικός είναι μασόνος, συνήθως το διαψεύδει, ή σιωπά. Συνεπώς, η άρνηση της Μασονίας για ζώντες Ιεράρχες, δεν αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο, ότι ένας Ιερωμένος πράγματι δεν ανήκει σε μασονική στοά. Απεναντίας όμως, όταν αποκαλύπτει ονόματα κληρικών ή άλλων προσώπων, που δεν βρίσκονται στη ζωή, πιστεύουμε πως δεν ψεύδεται! Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει κανένας, αν λάβει υπ΄ όψη του πως, αν η μασωνία έλεγε ψέματα, τότε η Εκκλησία θα την διέψευδε! Πολλές φορές η Μεγάλη Στοά της Ελλάδος διακήρυξε ότι υπήρξαν μέλη της συγκεκριμένοι Ιεράρχες. Κανένα εκκλησιαστικό πρόσωπο, ούτε και οι Σύνοδοι που ανήκαν, όχι μόνο δεν κατέφυγε στα δικαστήρια, για να περισώσει το κύρος της Εκκλησίας, αλλά ούτε κατήγγειλε ποτέ τη μασωνία στον ελληνικό λαό, ότι ψεύδεται και συκοφαντεί τους Ιεράρχες αυτούς!! Επομένως, η σιωπή των εκπροσώπων της Εκκλησίας να διαψεύσουν τις αποκαλύψεις της μασονίας, ότι ορισμένοι Ιεράρχες υπήρξαν μέλη της, αποτελεί απόδειξη, ότι οι μασώνοι λέγουν την αλήθεια για μασόνους Ιεράρχες, που δε ζούνε πια!

β. Για ένα Ορθόδοξο πιστό ισχυρότατη ένδειξη, ότι ένας ιερωμένος είναι μασόνος, είναι οι οικουμενιστικές του απόψεις. Αυτό\ βέβαια δεν σημαίνει, ότι κάθε οικουμενιστής είναι και μασόνος. Αντίθετα, κάθε μασόνος κληρικός, είναι και οικουμενιστής! Αυτό συμβαίνει γιατί ο Οικουμενισμός στηρίζεται πάνω στον συγκρητισμό, πού είναι βασική αρχή και διδασκαλία του τεκτονισμού. Και γι’ αυτό παρατηρούμε πως στον Οικουμενισμό, πρωτεύοντα ρόλο διαδραματίζουν οι μασόνοι. Το ίδιο κι’ ο Ιωακείμ Γ΄! Χαρακτήρισε «αναδενδράδες» του χριστιανισμού τον παπισμό και τον προτεσταντισμό. Το ίδιο κι’ ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, που εισήγαγε το Φράγκικο ημερολόγιο στην Εκκλησία της Ελλάδος. Το ίδιο κι’ ο Δυρραχίου Ιάκωβος, που έλαβε μέρος στο λεγόμενο «Πανορθόδοξο Συνέδριο» Κωνσταντινουπόλεως του 1923. Το ίδιο και ο Αθηναγόρας, ο οποίος ενώ ήταν εναντίον του παπισμού και υπέρμαχος του προτεσταντισμού, μόλις ο πάπας Παύλος ο ΣΤ΄ συμφιλιώθηκε με την μασονία μετά την Β΄ Βατικανή Σύνοδο, αμέσως έγινε διαπρύσιος κήρυκας ενώσεως της Ορθοδοξίας με τους Λατίνους! Ο Σάμου Ειρηναίος μετείχε ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος στις συνελεύσεις του Π.Σ.Ε. κ.ο.κ. Γι’ αυτό και οι μασώνοι επίσκοποι υπήρξαν οι σκληρότεροι διώκτες όσων αντέδρασαν στο φράγκεμα της Ελλάδος με την αλλαγή του ημερολογίου, όπως ο Σάμου Ειρηναίος, ο Φλωρίνης Βασίλειος Παπαδόπουλος, πρώην αρχιδιάκονος του Χρυσοστόμου Σμύρνης κ.ά. Ο Φλωρίνης Βασίλειος «εξαφάνισε το παλαιό ημερολόγιο στην περιοχή του»! Την φράση αυτή, τη γράφει καταχαρούμενος κάποιος μασόνος ονόματι Αντώνιος Παπαναστασόπουλος, σε άρθρο του γι’ αυτόν τον κληρικό, στο ίδιο περιοδικό «Πυθαγόρας», του έτους 1993, τεύχος 42 – 43, σελ.10! Ποιός μπορεί να είναι τώρα αυτός ο «Αντώνιος Παπαναστασόπουλος», εμείς πάντως δεν γνωρίζουμε! Οι μασόνοι γνωρίζουν πολύ καλά το πόσο κακό κάνει στην Ορθοδοξία ο Οικουμενισμός, με το συγκρητισμό του. Ξέρουν πολύ καλά, ότι οδηγεί στη διάλυση της Ορθοδοξίας. Γι’ αυτό γράφουν οι μασώνοι στο περιοδικό τους «Πυθαγόρας», έτους 1930, τεύχος 1, σελ.17 ότι το μακροχρόνια επιδιωκόμενο «ειρηνοπολιτικό, σωτήριο (!) κήρυγμα της Ενώσεως των Εκκλησιών υπέκρυπτε (πάντοτε) την καθαίρεσιν της Ορθοδοξίας»! Παρά ταύτα όμως οι ίδιοι εργάζονται για την ένωση των Εκκλησιών στη βάση του Οικουμενισμού και του συγκρητισμού. Επομένως, εργάζονται σύμφωνα με τα δικά τους λόγια για «την καθαίρεση της Ορθοδοξίας»! Κατά τα άλλα θέλουν να εμφανίζονται ως καλοί χριστιανοί! Πηγαίνουν και στην εκκλησία! Γίνονται, δυστυχώς, και επίτροποι! Χτίζουν και ωραίους ναούς, όπως ο Πουρής στον Πειραιά, που βοήθησε στην ανοικοδόμηση της αγίας Τριάδας , κοκ.! Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το « Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών» καταγγέλθηκε ως μασονικό από τους Ορθοδόξους. Ο π. Ιω. Ρωμανίδης στην αδημοσίευτη από 24 Ιουνίου 1981 Έκθεσή του προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Σεραφείμ, «περί της εν Σόφια Διασκέψεως των Ορθοδόξων Εκκλησιών δια την συμμετοχήν των εις το Παγκόσμιον Συμβούλιον Εκκλησιών, την 23 – 31 Μαΐου 1981, γράφει: «Κατά την συνάντησιν των εκπροσώπων όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών εις την Μόσχαν το 1948, αι Ορθόδοξοι Εκκλησίαι, πλην ωρισμένων Ελληνοφώνων, κατεδίκασαν το Π.Σ.Ε,. ως έμπνευσιν και όργανον της Μασονίας»!

3 Ας έρθουμε τώρα στις αποδείξεις που έχουμε, ότι οι πιο πάνω Ιεράρχες ήταν μασώνοι. Είναι, κατ’ αρχήν, οι αδιάψευστες αποκαλύψεις της μασονίας! Παραθέτουμε ελάχιστες μόνο, απ’ τις πάμπολλες παραπομπές σε μασονικά ή άλλα έντυπα,για την μασονική ιδιότητα Ιεραρχών, πού αναφέραμε πιο πάνω και δεν τόλμησαν ποτέ οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας να διαψεύσουν:

α. Την μασονική ιδιότητα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου αποκαλύπτει το μασονικό περιοδικό «Πυθαγόρας» του έτους 1981, τεύχος 22, σελίς 322. Ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος το 1929 τέλεσε ο ίδιος την κηδεία ( και εξύμνησε μάλιστα ) κάποιου διακεκριμένου μασόνου, του Ιωάννη Π. Αλεξανδρόπουλου, στον όποίο η μασωνία προηγουμένως, ενώπιον πλήθους κόσμου, είχε αποδώσει μασονικές τιμές. Για το γεγονός αυτό διαβάζουμε στο περιοδικό «Πυθαγόρας» του έτους 1929, τεύχος 9, σελ. 276: « Την υστάτην αλλά υπάτην των τιμών απένειμεν προς τον μεταστάντα, αυτός ούτος ο Μακαριότατος Μητροπολίτης Αθηνών κ. Χρυσόστομος, εξάρας τας εθνικάς υπηρεσίας του επικληθέντος παρ’ αυτού ‘Μεγατίμου νεκρού’ »! Αλλά, θα ρωτήσει κάποιος. Εάν ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος ήταν πράγματι μασόνος, γιατί μίλησε τόσο σκληρά, κατά της μασονίας; Η απάντηση είναι, ότι τότε βούιξε ο τόπος, ότι ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, που έφερε το Φράγκικο ημερολόγιο, ήταν μασόνος (Τεκτονικό περιοδικό «Πυθαγόρας- Γνώμων», έτους 1934, τεύχος 2, σελ.40)! Ο «αναξιοπρεπής», κατά τα δικά του λόγια, αυτός Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, φοβήθηκε την οργή του λαού και των συνεπισκόπων του! Γι’ αυτό, υποκρίθηκε αντι-τεκτονικό μένος! Και είδαμε πιο πάνω, πώς η μασονία δικαιολόγησε την εξαπάτηση του κόσμου, ότι δεν είναι μασόνος! Υπάρχουν και άλλα παρόμοια τέτοια δημοσιεύματα σε μασονικά περιοδικά. Στο περιοδικό «Πυθαγόρας» του έτους 1970, σελ. 391 διαβάζουμε: «Οι επιφανείς κληρικοί, όπως οι Πατριάρχαι ο Βασίλειος ο από Αγχιάλου, ο Μελέτιος Δ΄ και ο Φώτιος, οι Μητροπολίται Χρυσόστομος Σμύρνης ο εθνομάρτυς, ο Τραπεζούντος Χρύσανθος και τόσοι άλλοι (!), οίτινες υπήρξαν τέκτονες, ασφαλώς δεν θα ηδύναντο να εκπληρώσωσι την αποστολήν των προς το Έθνος και την Εκκλησίαν, εάν διελάλουν την τεκτονικήν των ιδιότητα, διότι θα ήσαν θύματα μιάς ευαρίθμου, πλην καλώς προς τούτο ωργανωμένης ζηλωτείας…»! Στο ίδιο περιοδικό «Πυθαγόρας» του έτους 1981, τεύχος 22, σελ. 332, διαβάζουμε: «…Απλώς δεν αναφέρουμε ονόματα τεκτόνων εν ενεργεία», γιατί δεν θέλουμε να σκανδαλίσουμε την παραπλανημένη από την συκοφαντία μερίδα της κοινής γνώμης… Σκεφθήτε ότι τους αναφερθέντες ως Τέκτονες Πατριάρχες οι Αντι-τέκτονες έσπευσαν να τους χαρακτηρίσουν ως …Ιούδες. Και φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν τους είχαμε αναφέρει εν ζωή. Του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσοστόμου δοκίμασε ένας ζηλωτής να του ψαλλιδίσει τα γένεια, για το ζήτημα της προσαρμογής του ημερολογίου στην αστρονομική πραγματικότητα. Φαντάζεται κανείς τι θα γινόταν αν εγένετο γνωστό πως ήταν και… Τέκτων! Θα είχε πέσει θύμα μιάς ευάριθμης, αλλά καλά οργανωμένης και φανατισμένης ζηλωτείας….»! Ο κ. Α. Παπαναστασόπουλος θα τολμήσει τώρα, να χαρακτηρίσει τους μασόνους ως «άδικους», «βλάσφημους» ή συκοφάντες επειδή αποκαλύπτουν ότι ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος «ήταν και…Τέκτων»;

β Για την μασονική ιδιότητα του Δυρραχίου Ιακώβου έχουμε την πληροφορία από διάφορα βιβλία, που αναφέρουν ότι ήταν μασόνος. Στα όσα τεύχη από μασονικά περιοδικά έχουμε στη διάθεσή μας, δεν εντοπίσαμε σ’ αυτά το όνομά του. Πιθανόν, να μη ελέγξαμε καλά, τα όσα περιοδικά έχουμε, ή ν’ αναφέρεται σε τεύχη που δεν έχουμε. Ή να ήταν σε στοά του εξωτερικού. Γι’ αυτό στηριχτήκαμε σε πληροφορίες που αντλήσαμε από τα βιβλία, όπως του Ελ. Γκουτζίδη, «Συνοπτική θεώρησις του εορτολογικού θέματος υπό το φως της Ορθοδοξίας», σελ. 13, Αθήναι 1989.

γ. Για τη μασονική ιδιότητα των λοιπών Ιεραρχών ( την περίπτωση του Χρυσοστόμου Σμύρνης θα την δούμε πιο κάτω ξεχωριστά) αναφερθήκαμε ήδη στο περιοδικό «Πυθαγόρας» του 1970, σελ. 391. Αναφέρουμε ακόμα δημοσίευμα του ιδίου περιοδικού «Πυθαγόρας» του έτους 1977, τεύχος 58, σελ. 49, στο οποίο αναγράφονται ότι οι Ιωακείμ Γ΄, Μελέτιος Μεταξάκης, Βασίλειος ο από Νικαίας, Χρύσανθος Αθηνών, και Χρυσόστομος Σμύρνης , ήταν όλοι τους μασώνοι , αποκληθέντες μάλιστα «ενσυνείδητοι τέκτονες»! Επίσης δημοσίευμα στο «Τεκτονικό Δελτίο», του 1970, σελ.134, αποκαλύπτει την μασονική ιδιότητα του Μελετίου Μεταξάκη, Φωτίου Αλεξανδρείας, Χρύσανθου Αθηνών, Χρυσοστόμου Β΄ Χατζησταύρου Αθηνών, Σάμου Ειρηναίου, Κεφαλληνίας Γερασίμου Δώριζα, Καστοριάς Ιωακείμ Λεπτίδη, Παροναξίας Χερουβείμ. Επίσης, το περιοδικό «Πυθαγόρας» έτους 1997, σελ.49, αποκαλύπτει τη μασονική ιδιότητα των Πατριαρχών, Ιωακείμ Γ΄, Μελετίου Μεταξάκη, Βασιλείου Γ΄, Αθηναγόρα, Φωτίου, Θεοφίλου και Βενεδίκτου. Επίσης αναφέρει το όνομα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσοστόμου Β΄ Χατζησταύρου, διακόνου του Χρυσοστόμου Σμύρνης. Ακόμη, τα ονόματα των Μητροπολιτών, Σμύρνης Χρυσοστόμου Καλαφάτη, Φλωρίνης Βασιλείου και Αυστρίας Χρυσοστόμου Τσίτερ, ανιψιού του Χρυσοστόμου Σμύρνης! Η έγκριτη ημερήσια εφημερίδα των Αθηνών «Βραδυνή», στις 4.2.1987 αποκαλύπτει ότι «ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας μυήθηκε στην Αμερική στον τεκτονισμό, όπου κατά την εκεί παραμονή του έλαβε τον ανώτατο βαθμό του 33ου , ότι ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Φώτιος ο Α΄ μυήθηκε το 1910 μέσα στο Πατριαρχείο και το 1921 του απονεμήθηκε ο 33ος βαθμός και ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Δ΄ μυήθηκε τον Μάρτιο 1910 στη στοά «Αρμονία» της Κωνσταντινουπόλεως, όταν ακόμα ήταν Μητροπολίτης Κιτίου»! Ακόμη, στο μασονικό περιοδικό «Εταιρία Φιλικών»( έτος 9 ον , Μάρτιος 1973, αρ.12) αναφέρεται : «ΜΕΤΕΣΤΗΣΑΝ. Εις την αιωνίαν Ανατολήν κατά το παρελθόν έτος 1972 και τας αρχάς του τρέχοντος, μετέστησαν μία πλειάς ΕΞΕΧΟΝΤΩΝ ανδρών, οίτινες είχον θητεύσει εις τον ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΝ. ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ο Α΄ Οικουμενικός Πατριάρχης της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας εν Κωνσταντινουπόλει. Κατείχε τον ΑΝΩΤΑΤΟΝ βαθμόν (33ον ) του Αρχαίου και αποδεδειγμένου Σκωτικού Τύπου του Τεκτονισμού»!

δ). Ας έρθουμε τώρα και στην περίπτωση του Χρυσοστόμου Σμύρνης, τον οποίο η Νεοημερολογίτικη Εκκλησία της Ελλάδος παραδόξως ανακήρυξε «άγιο»! Βέβαια, αυτή η «ανακήρυξη» έγινε στα πλαίσια του Οικουμενισμού. Αφού νόθευσε την Ορθόδοξη πίστη των ανθρώπων, ο Οικουμενισμός τώρα θέλει να νοθεύσει και το αγιολόγιο, με αφερέγγυους αγίους. Έγινε όμως και στα πλαίσια εξαγνισμού της μασονίας, για να πιστέψουν οι Ορθόδοξοι, ότι αφού ένας μασόνος έγινε άγιος, η μασωνία δεν είναι κακό πράγμα! Σε παραπάνω παραπομπές σε μασονικά περιοδικά είδαμε ήδη ν’ αναφέρεται το όνομα του Χρυσοστόμου Σμύρνης ως μασόνου! Το καταλυτικό όμως στοιχείο, το οποίο ειδικά θέλουμε να αναφέρουμε στον επιστολογράφο κ. Α. Παπαναστασόπουλο είναι ένα δημοσίευμα του περιοδικού «Πυθαγόρας» του έτους 1994, τεύχος 46 –47, σελ. 30, στο οποίο διαβάζουμε, ότι στις 9.3.1993 σε κοινή συνεδρίαση δύο μασονικών στοών, της στοάς «Μέλης» και της στοάς «Παύλος Μελάς» μίλησε κάποιος ομιλητής με θέμα «Χρυσόστομος Σμύρνης- ο άγιος Τέκτων»! Ποιός, όμως ήταν ο ομιλητής αυτός; ΄Ηταν, όπως γράφει το περιοδικό, ο «σεβάσμιος της στοάς ‘Μέλης’ » κάποιος κύριος , ονομαζόμενος Αντώνιος Παπαναστασόπουλος! Δεν γνωρίζουμε, ποιος είναι ο κύριος αυτός, ο Αντώνιος Παπαναστασόπουλος. Δεν γνωρίζουμε, αν έχει κάποια σχέση με τον επιστολογράφο κ. Α. Παπαναστασόπουλο. Δεν γνωρίζουμε, αν πρόκειται περί του ιδίου προσώπου! Αυτό το γνωρίζει προφανώς ο επιστολογράφος κ. Α. Παπαναστασόπουλος! Πάντως, όποιος και αν είναι, δικαιούται ο αξιότιμος επιστολογράφος του «Ορθοδόξου Τύπου» να τον αναζητήσει για να τον καταγγείλει ως άδικο, βλάσφημο και συκοφάντη του Χρυσοστόμου Σμύρνης! Τις πληροφορίες μας, λοιπόν, ότι κάποιοι Ιεράρχες υπήρξαν μασώνοι δεν τις αντλούμε ανεύθυνα από κουτσομπολιά, αλλά τις λαμβάνουμε από τα επίσημα έντυπα, τα περιοδικά δηλαδή και τις επετηρίδες, που εκδίδει υπεύθυνα η Μεγάλη στοά της Ελλάδος, ή άλλα έντυπα! Ας είναι, λοιπόν, αιωνία η μνήμη του…Γουτεμβέργιου, που ανακάλυψε την τυπογραφία, γιατί από τότε «τα γραπτά μένουν…»! Και…αποστομώνουν, όσους δεν θέλουν την αλήθεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου