Αν η κάθε εποχή έχει το δικό της πλούτο, είναι αναμφισβήτητο ότι μετά τον 5ο αι., ο κατ΄ εξοχήν «θεομητορικός» αιώνας είναι ο 14ος, κατά τον οποίον ηχούν οι δογματικές φωνές Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, Αρχ/που Θεσ/νίκης, Αγίου Νικολάου Καβάσιλα και Αγίου Θεοφάνους του Νικαέως. Οι τρεις αυτοί πατέρες θεμελιώνουν θεολογικά τρία συγχρόνως σημεία: α) Την απόλυτα προσωπική αγιότητα της Θεοτόκου και την εσχατολογική τοποθέτησή Της μετά την Αγία Τριάδα, β) τη θεμελιώδη Χριστολογική σημασία Της, και γ) την εντελώς κεντρική θέση Της στην Οικονομία της σωτηρίας, δηλ. τον ενεργητικό ρόλο Tης στο μυστήριο της Σαρκώσεως και την εις τους αιώνες παραμονή Της στο κέντρο του μυστηρίου της Εκκλησίας.
-----------------------
Εὐχαριστῶ θερμότατα γιά τό ἐξαίσιον αὐτό ᾆσμα! Κατά τήν Ἁγίαν καί Μεγάλην Τεσσαρακοστήν πού διανύουμε, αὐτή εἶναι ἡ καλυτέρα παρηγορία τῆς ψυχῆς. Ἔχω διαβάσει ὅτι ἀρκετοί αἱρετικοί ἔχουν ἔλθει στήν Ὀρθοδοξίαν παρακινούμενοι ἀπό τέτοιους γλυκυτάτους ὕμνους. Ποιός εἶναι ἄραγε αὐτός πού παρεμβαίνει καί δίδει διευκρινίσεις; Γνώριμος μοῦ φαίνεται ἡ φωνή του. Μήπως εἶναι ὁ Ἁγιοκυπριανίτης ἐπίσκοπος Χριστιανουπόλεως Χρυσόστομος;
Εὐχαριστῶ θερμότατα γιά τό ἐξαίσιον αὐτό ᾆσμα! Κατά τήν Ἁγίαν καί Μεγάλην Τεσσαρακοστήν πού διανύουμε, αὐτή εἶναι ἡ καλυτέρα παρηγορία τῆς ψυχῆς. Ἔχω διαβάσει ὅτι ἀρκετοί αἱρετικοί ἔχουν ἔλθει στήν Ὀρθοδοξίαν παρακινούμενοι ἀπό τέτοιους γλυκυτάτους ὕμνους. Ποιός εἶναι ἄραγε αὐτός πού παρεμβαίνει καί δίδει διευκρινίσεις; Γνώριμος μοῦ φαίνεται ἡ φωνή του. Μήπως εἶναι ὁ Ἁγιοκυπριανίτης ἐπίσκοπος Χριστιανουπόλεως Χρυσόστομος;
ΑπάντησηΔιαγραφή