Σχόλιο
Η σωστή προσευχή, μάς λέει ο μητροπολίτης Τορόντο Σωτήριος, πρέπει νά έχει τρία χαρακτηριστικά : Ευχαριστία (thankfulness), Δοξολογία (doxology), Αίτηση (petition). Άς τού συστήσει, τότε, κάποιος νά ξαναδιαβάσει τήν "Κυριακή Προσευχή", τό γνωστό σέ όλους "πάτερ ημών" (βλ. «7 Προσευχόμενοι δὲ μὴ βαττολογήσητε ὥσπερ οἱ ἐθνικοί, δοκοῦσι γὰρ ὅτι ἐν τῇ πολυλογίᾳ αὐτῶν εἰσακουσθήσονται. 8 μὴ οὖν ὁμοιωθῆτε αὐτοῖς· οἶδε γὰρ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὧν χρείαν ἔχετε πρὸ τοῦ ὑμᾶς αἰτῆσαι αὐτόν. 9 Οὕτως οὖν προσεύχεσθε ὑμεῖς· » Μτ. ς΄ καί τά εξής). Η Κυριακή Προσευχή μόνο αιτήματα έχει, αλλά αυτός θέλει νά συμπληρώσει τόν ελλειπή λόγο τού Κυρίου, ο οποίος δέν μάς πρότεινε τήν μονολόγιστη νοερά προσευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με τόν αμαρτωλό».
-----------------
Ὡς γνωστόν, ὁ Διάβολος ἐνοχλεῖται ἀπό τήν ἁγνήν καί ἄδολον σύντομον καρδιακήν προσευχήν, τό «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με τόν ἁμαρτωλόν», ἡ ὁποία ἐπαναλαμβάνεται πολλές φορές μετά τοῦ κομβοσχοινίου, ἀκριβῶς λόγῳ τοῦ συντόμου αὐτῆς, διό καί βάζει τά ὄργανά του νά ἐμβάλουν εἰς τούς πιστούς τήν ἰδέαν ὅτι αὐτή ἡ προσευχή εἶναι δῆθεν «λάθος» καί ὅτι θά πρέπῃ ν' ἀντικατασταθῇ μέ τήν Κυριακήν Προσευχήν! Εἶναι πιθανόν κάποιοι πού θεωροῦν τόν ἐν λόγῳ καί τούς ὁμοίους του «ἐπισκόπους» ν' ἀκούσουν αὐτήν τήν σατανικήν συμβουλήν, ἀλλά μετ' ὀλίγον θά διαπιστώσουν ὅτι πρακτικῶς δέν θά μποροῦν πλέον νά κάμνουν κομβοσχοῖνι μέ περισσοτέρους ἀπό 4-5 κόμβους, λόγῳ τοῦ μήκους τῆς Κυριακῆς προσευχῆς, ὁπότε θά σταματήσουν καί πιθανόν θά κατακρίνουν ὅσους δέν ἤκουσαν τήν συμβουλήν τοῦ «ἐπισκόπου» καί συνεχίζουν τήν καρδιακήν προσευχήν! Αὐτό θέλει καί ὁ Σατανᾶς!
------------------------
Ο εν λόγω μητροπολίτης (θεός φυλάξοι) καταργεί τήν κορωνίδα τής Φιλοκαλίας, τήν νοερά προσευχή, τήν μονολόγιστη ευχή, καί μάς προτείνει τήν δική του βαττολογία μέ ευχαριστία, δοξολογία καί αίτηση. Κάπως έτσι προσευχόταν ο Φαρισαίος. Καί Τελώνης ; «13 καὶ ὁ τελώνης μακρόθεν ἑστὼς οὐκ ἤθελεν οὐδὲ τοὺς ὀφθαλμοὺς εἰς τὸν οὐρανόν ἐπᾶραι, ἀλλ' ἔτυπτεν εἰς τὸ στῆθος αὐτοῦ λέγων· ὁ Θεός, ἱλάσθητί μοι τῷ ἁμαρτωλῷ. »
Καταλάβατε, τώρα, μέ ποιούς έχουμε νά κάνουμε ;
Προσθέσατε δέ στά
ανωτέρω καί τά τής Λειτουργικής, από Βικιπαιδεία :
«Κατά την τέλεση του
Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας η "Κυριακή προσευχή" απαγγέλλεται
λίγο πριν την κοινωνία των Τιμίων Δώρων και αμέσως μετά την ευχή της μετάληψης
την οποία μυστικά αναγιγνώσκει ο ιερέας, η οποία και καταλήγει με την εκφώνηση
«Και καταξίωσον ημάς, Δέσποτα, μετά παρρησίας ακατακρίτως …». Αμέσως μετά
ακολουθεί το «Πάτερ ημών» μετά το οποίο ο ιερέας απαγγέλλει το δοξαστικό: "Ότι
σου εστίν η βασιλεία και η δύναμις και η δόξα του Πατρός και του Υιού και του
Αγίου Πνεύματος …". Σημειώνεται ότι η Κυριακή προσευχή καθιερώθηκε να
απαγγέλλεται στο μέρος εκείνο της λειτουργίας το χαρακτηριζόμενο «των πιστών»
διότι, κατά τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο, μόνο στους πιστούς επιτρέπεται το
δικαίωμα να λέγουν την προσευχή αυτή, ακριβώς πριν την Θεία Κοινωνία αιτούμενοι
τον πνευματικόν άρτον της ζωής (του σώματος του Κυρίου) .»
Μού φαίνεται, έχουμε νά
κάνουμε μέ ένα ... Λειτουργιολόγο, σχετικιστή ή συναφειακό, μεταπατέρα καί ο
Θεός νά μάς φυλάξει από Λειτουργιολόγους καί Λοιμωξιολόγους.
Ὡς γνωστόν, ὁ Διάβολος ἐνοχλεῖται ἀπό τήν ἁγνήν καί ἄδολον σύντομον καρδιακήν προσευχήν, τό «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με τόν ἁμαρτωλόν», ἡ ὁποία ἐπαναλαμβάνεται πολλές φορές μετά τοῦ κομβοσχοινίου, ἀκριβῶς λόγῳ τοῦ συντόμου αὐτῆς, διό καί βάζει τά ὄργανά του νά ἐμβάλουν εἰς τούς πιστούς τήν ἰδέαν ὅτι αὐτή ἡ προσευχή εἶναι δῆθεν «λάθος» καί ὅτι θά πρέπῃ ν' ἀντικατασταθῇ μέ τήν Κυριακήν Προσευχήν! Εἶναι πιθανόν κάποιοι πού θεωροῦν τόν ἐν λόγῳ καί τούς ὁμοίους του «ἐπισκόπους» ν' ἀκούσουν αὐτήν τήν σατανικήν συμβουλήν, ἀλλά μετ' ὀλίγον θά διαπιστώσουν ὅτι πρακτικῶς δέν θά μποροῦν πλέον νά κάμνουν κομβοσχοῖνι μέ περισσοτέρους ἀπό 4-5 κόμβους, λόγῳ τοῦ μήκους τῆς Κυριακῆς προσαευχῆς, ὁπότε θά σταματήσουν καί πιθανόν θά κατακρίνουν ὅσους δέν ἤκουσαν τήν συμβουλήν τοῦ «ἐπισκόπου» καί συνεχίζουν τήν καρδιακήν προσευχήν! Αὐτό θέλει καί ὁ Σατανᾶς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ εν λόγω μητροπολίτης (θεός φυλάξοι) καταργεί τήν κορωνίδα τής Φιλοκαλίας, τήν νοερά προσευχή, τήν μονολόγιστη ευχή, καί μάς προτείνει τήν δική του βαττολογία μέ ευχαριστία, δοξολογία καί αίτηση. Κάπως έτσι προσευχόταν ο Φαρισαίος. Καί Τελώνης ; «13 καὶ ὁ τελώνης μακρόθεν ἑστὼς οὐκ ἤθελεν οὐδὲ τοὺς ὀφθαλμοὺς εἰς τὸν οὐρανόν ἐπᾶραι, ἀλλ' ἔτυπτεν εἰς τὸ στῆθος αὐτοῦ λέγων· ὁ Θεός, ἱλάσθητί μοι τῷ ἁμαρτωλῷ. »
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταλάβατε, τώρα, μέ ποιούς έχουμε νά κάνουμε ;