200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ᾽21. Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟΣ ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ; τῆς κ. Μαρίας Μαντουβάλου, Ἀναπλ. Kαθηγήτριας Φιλοσοφικῆς Σχολῆς Ε.Κ.Π.Α.

Οἱ ἐπίσημοι φορεῖς τῆς Ἑλλάδας, ἡ πολιτική δηλαδή καί πνευματική ἡγεσία, ἴσως καί ἡ ἐκκλησιαστική ἱεραρχία, μέ τόν ἐκπρόσωπό της Μητροπολίτη Ἰγνάτιο, μᾶς δήλωσαν, κυρίως οἱ δύο πρῶτοι φορεῖς, ὅτι κύριο μέλημά τους γιά τήν ἐπέτειο τῶν 200 χρόνων ἀπό τήν Ἐπανάσταση τοῦ 1821, θά εἶναι: Ἡ ἐπαναξιολόγηση τῆς Ἐπανάστασης, ἄν δηλαδή περνάει στίς εἰσαγωγικές της ἐξετάσεις στό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, γιατί ὅπως μᾶς γνωστοποίησε τό Ε.Κ.Π.Α., πρό ἡμερῶν, πού ἀνακοίνωσε τήν ἔναρξη τῶν ἑορτασμῶν γιά τό ᾽21, μέ χορηγό τήν Τράπεζα Πειραιῶς, τήν 25η Μαρτίου 2021 θά ὀργανώσει τό Α´ Διεθνές Συνέδριό του μέ θέμα «Ἡ Ἑλληνική Ἐπανάσταση στήν Ἐποχή τῶν Ἐπαναστάσεων. Ἐπαναξιολόγηση καί Συγκρίσεις». Δηλαδή, μέ ἄλλα λόγια, εἶναι βέβαιο ἀπό τά ὀνόματα τῶν Εἰσηγητῶν, Ἑλλήνων καί Ξένων, πού ἀναφέρουν, ὅτι μᾶλλον οἱ ἥρωες τοῦ ᾽21, λαϊκοί καί κληρικοί, θά βρεθοῦν κατώτεροι τῶν ἀξιολογικῶν μέτρων τῶν κριτῶν τους καί συνεπῶς θά ἀποτύχουν νά εἰσαχθοῦν στό Καποδιστριακό καί θά πέσουν στήν ἀνυποληψία καί ἀσφαλῶς στήν τάξη τῶν κακῶν ἀντιγραφέων ἄλλων ἐπαναστάσεων, ὅπως τῆς κοσμοϊστορικῆς, κυρίως γιά τούς ἴδιους αὐτούς κριτές, καί βαρύγδουπης Γαλλικῆς Ἐπανάστασης, καί αὐτό θά συμβεῖ, γιατί ἡ Ἑλληνική Ἐπανάσταση δέν ἐπιδόθηκε, δυστυχῶς κατά τούς ἀξιολογητές της τοῦ Καποδιστριακοῦ καί τῶν ξένων Πανεπιστημίων, στό προσφιλές ἄθλημα τῶν ἐπαναστατῶν τῆς Γαλλικῆς νά κόβουν τά κεφάλια ὁ ἕνας τοῦ ἄλλου, ἀλλά καί νά ἀνακηρύξουν Αὐτοκράτορα, μετά τόν ἀποκεφαλισμό τοῦ Βασιλιᾶ τους, ὁ ὁποῖος Αὐτοκράτορας ἔσπευσε ἀμέσως νά καταλάβει τά Ἑπτάνησα καί νά ἀπαλλάξει τούς ἱερεῖς τοῦ τόπου ἀπό τά ὀρθόδοξα σύμβολά τους.

Ὁ ἄλλος Πανεπιστημιακός, πού ξεναγοῦσε στήν ἔκθεση τῆς Βουλῆς γιά τόν Καποδίστρια, ὁ Λοῦκος, καί πληροφοροῦσε τά παιδιά πόσο ἀντιδημοκράτης ἦταν ὁ πρῶτος Κυβερνήτης, τώρα θά μᾶς παρουσιάσει σέ βιβλίο του τόν «Ἔρωτα στά χρόνια τοῦ 1821 καί τίς νεότερες προσεγγίσεις γιά τίς ἐρωτικές σχέσεις καί τίς σεξουαλικές πρακτικές τήν περίοδο τῆς Τουρκοκρατίας» καί σημειώνει, μέ τή «βαρύτητα τοῦ ἐπιστημονικοῦ του λόγου», ὅτι «Εἶναι ἀνάγκη νά μετακινηθεῖ ἡ ἔρευνα μακρυά ἀπό τά στερεότυπα τῶν σχολικῶν ἐγχειριδίων, νά ἀναθεωρηθοῦν πολλές ἀπό τίς ἑδραιωμένες ἀντιλήψεις» καί ἄλλα παρόμοια, (Ἐφ. Τά Νέα, 15.9.2018). Βεβαίως, εἶναι ἀτελείωτα τά ἀνάλογα παραδείγματα Πανεπιστημιακῶν πού ἔχουν κατανεμηθεῖ σέ διάφορες ὁμάδες καί «Πρωτοβουλίες», ὅπως τίς χαρακτηρίζουν οἱ ἴδιοι μέ μοναδικό στόχο τους νά περικυκλώσουν ἰδεολογικά τό χῶρο τοῦ ᾽21 καί τῆς ἐπετείου τῶν 200 χρόνων, ὥστε νά φιμώσουν, ὅπως νομίζουν, κάθε ἑλληνορθόδοξη, ἀντίθετη πρός τή δική τους φωνή. Ἄλλωστε, οἱ ἀντιρατσιστικοί νόμοι ἀπ᾽ αὐτούς ἐπιβλήθηκαν καί γι᾽ αὐτούς ἀκριβῶς τούς λόγους. Ἡ ἄλλη ἐπίσημη ἐπιτροπή τῆς ἐπιλογῆς τοῦ Πρωθυπουργοῦ, μέ προεξάρχουσα τήν αὐτοπροβαλλόμενη δυστυχῶς μέ τό ἴδιο ἐπίθετο μέ τόν ἐθνοϊερομάρτυρα Γρηγόριο τόν Ε´, πού λεγόταν κι αὐτός Ἀγγελόπουλος, καί ἦταν ἀπό τή Δημητσάνα, ὅπως καί ὁ σύζυγος τῆς κυρίας Γιάννας Ἀγγελοπούλου, διορισμένης ἐπικεφαλῆς τοῦ «Ἑλλάδα 2021» καί πού τό γεγονός καί μόνο αὐτό τοῦ ὀνόματος θά ἔπρεπε νά τήν κάνει προσεκτική στά ἔργα της καί τίς ἐπιλογές προσώπων. Αὐτή, ὅμως, ἀντίθετα, ἐνισχυμένη τόσο ἀπό τήν πολιτική ἐξουσία, ὅσο καί ἀπό τήν Ἐκκλησιαστική Ἀρχή, μέ συνεργάτη της τόν Μητροπολίτη Ἰγνάτιο, Γορτύνιο καί αὐτόν, ἔχει δώσει ἐξοργιστικά δείγματα γραφῆς, ξεκινώντας ἀπό τήν ἀφαίρεση τῆς ἑλληνικῆς Σημαίας καί τοῦ Σταυροῦ, καί φθάνοντας μέχρι καί στήν τιμητική προβολή τοῦ Κοραῆ, στό ἀκατονόμαστο καί ἐπαίσχυντο λογότυπο τοῦ ᾽21, τοῦ Κοραῆ, τοῦ ἠθικοῦ αὐτουργοῦ τῆς δολοφονίας τοῦ Καποδίστρια καί χλευαστῆ τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Ε´. Ἀκόμη ἡ ἴδια δικαιολόγησε καί τίς χυδαῖες ἀναφορές τῶν συνεργατῶν της σέ ἱερά πρόσωπα τοῦ Ἑλληνισμοῦ καί τῆς Ἐπανάστασης, ὅπως ὁ Καποδίστριας καί ὁ Καραϊσκάκης, λέγοντας ὅτι πρόκειται γιά ἐπιστημονικές ἀπόψεις. Μᾶς εἶχε, ὅμως, διαβεβαιώσει ὁ Μητροπολίτης Ἰγνάτιος (Ἐφημ. Τά Νέα, Φεβ. καί 7 Μαρτίου 2020) ὅτι «ἔχει ἐμπιστοσύνη στή Γιάννα Ἀγγελοπούλου καί στό ἐπιτελεῖο της». Ἀλήθεια, πῶς ἔφθασε σέ τόσο ἀνεύθυνα καί πρόχειρα συμπεράσματα ὁ Σεβασμιώτατος; Γνώριζε τούς ἱστορικούς τοῦ ἐπιτελείου τῆς κ. Ἀγγελοπούλου καί τό κατ᾽ εὐφημισμόν λεγόμενο «Ἐπιστημονικό ἔργο τους» ἤ συμφωνεῖ μέ αὐτούς, ἀφοῦ εἶχε καλέσει ὡς ὁμιλητή στήν Ἀκαδημία του, τοῦ Βόλου, τόν παραχαράκτη τῆς Ἱστορίας τοῦ Ἑλληνισμοῦ Ἱστορικό, Πανεπιστημιακό τοῦ Ε.Κ.Π.Α., Λιάκο; Καί ὅταν ὁ ἴδιος ὁ Μητρ. Ἰγνάτιος βρέθηκε στήν πρώτη Συνεδρίαση τῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ 2021, ὡς ἐκπρόσωπος τῆς Ἐκκλησίας στήν προετοιμασία τοῦ ἑορτασμοῦ γιά τήν ἐπέτειο ἀπό τήν Ἐπανάσταση τοῦ 1821, εἶπε: «Οἱ στόχοι μας γιά τό ἑπόμενο ἔτος εἶναι νά ἐμπνεύσουμε τούς Νεοέλληνες νά προτείνουν καί νά ἀναλάβουν δράσεις, πού θά ἀναδεικνύουν τή σημασία τῆς Ἐπανάστασης γιά τήν ἀναγέννηση τοῦ Ἔθνους». Στή συνέχεια, ὅμως, ἀτυχῶς, πρόσθεσε ὅτι εἶναι ἀνάγκη ἡ Ἐπιτροπή, στήν ὁποία μετέχει ὡς ἐκπρόσωπος τῆς Ἐκκλησίας, νά βοηθήσει, ὥστε «οἱ νέοι ἄνθρωποι στά σχολεῖα καί ὅπου ἀλλοῦ κινοῦνται νά ἀλλάξουν νοοτροπίες σέ σχέση μέ τήν ἀποδοχή τοῦ Διαφορετικοῦ, τή διαλλακτικότητα καί τήν ἀλληλοϋποστήριξη». Ποιοῦ Διαφορετικοῦ ἄραγε; Καμμία, ὅμως, ἀναφορά σέ ἀλλοίωση τοῦ πληθυσμοῦ τῆς Ἑλλάδας καί στόν συνεχῆ ἐποικισμό της μέ ἀλλόθρησκους καί μάλιστα Μουσουλμάνους. Καμμία, ἐπίσης, ἀναφορά στά προπαγανδιστικά θρησκευτικά πού διδάσκονται οἱ νέοι, οὔτε στήν ἐπαίσχυντη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση οὔτε στίς γνωστές ταυτότητες καί τίς ἔμμεσες προτροπές ἀλλαγῆς φύλου. Ἀκόμη, ὅταν ρωτήθηκε «Ποιά εἶναι ἡ Φιλοσοφία τῆς Ἐπιτροπῆς καί τῆς Γιάννας Ἀγγελοπούλου; Ποιοί εἶναι οἱ στόχοι σας μέχρι τό ἑπόμενο ἔτος;» Ἀπάντησε: «Ἡ Ἐπιτροπή μας ἐργάζεται γιά νά βρεθεῖ ἡ ἐπέτειος τῶν 200 χρόνων ἀπό τήν Ἐπανάσταση τοῦ 1821 στό ἐπίκεντρο τοῦ ἐθνικοῦ μας βίου, ὡς μιά εὐκαιρία ἀναστοχασμοῦ, κλπ» καί ἀκολούθησε ἡ δηλητηριώδης ἐρώτηση τοῦ δημοσιογράφου: «Μέ ἀφορμή καί τό 2021 πιστεύετε ὅτι ἔχουμε βρεῖ τή σωστή ἰσορροπία ἀνάμεσα στό κοσμικό κράτος καί τήν Ἐκκλησία;» καί ἡ ἀπάντησή του ἦταν κεραυνοβόλος γιά τήν ἀσάφειά της. Ἀκοῦστε την: «Οἱ ζωντανές σχέσεις ἔχουν πάντα δυσκολίες καί εἶναι πάντα ὑπό ἐξέλιξη... [καί συνεχίζει] μαζί μέ τά ἐκλεκτά μέλη τῆς Ἐπιτροπῆς ἀναζητοῦμε ἐνθουσιασμό καί ἀγάπη πρός τήν Πατρίδα». Θεωρεῖ, δηλαδή, ἐκλεκτά τά μέλη τῆς Ἐπιτροπῆς πού εὐτελίζουν κάθε τί ἑλληνικό καί ὀρθόδοξο. Ἡ κυρία Ἀγγελοπούλου μάλιστα στή συνάντησή της μέ τόν Μακαριώτατο Ἱερώνυμο εἶχε πεῖ: «νά ἐπανασυστηθεῖ ἡ Ἑλλάδα στό σύγχρονο κόσμο» καί ὁ κ. Ἱερώνυμος τήν παρέπεμψε στόν κ. Ἰγνάτιο. Καί ὁ κ. Μητσοτάκης στή Βουλή, ἀναγγέλλοντας τήν ἔναρξη τῆς Ἐπιτροπῆς, εἶπε «Τότε ἦταν ἡ γέννηση, τώρα εἶναι ἡ ἀναγέννηση» καί τόνισε «Σήμερα καλούμαστε νά ἐπανατοποθετήσουμε τήν Ἑλλάδα στόν κόσμο». Βεβαίως εἶναι ἀνάγκη σήμερα νά ἐπανατοποθετηθεῖ ἡ Ἑλλάδα στόν κόσμο, ἀφοῦ τήν ἔχουν καταντήσει ἀγνώριστη μέ τά νομοθετικά κυρίως ἔργα τους, ἀλλά καί μέ τίς μεταμοντέρνες θεωρίες τους, λοιδορώντας καί εὐτελίζοντας κάθε παραδοσιακή ἀξία της, καθώς καί τά διαχρονικά της σύμβολα, τή Σημαία καί τόν Σταυρό. Οἱ ἐπαίσχυντοι καί ἐπονείδιστοι νόμοι τους ξεθεμελίωσαν κάθε ἱερό θεμέλιο καί δικαίως λένε ὅτι ἡ Ἑλλάδα πρέπει νά ξανασυστηθεῖ στόν κόσμο. Τό ἐρώτημα εἶναι θά τούς ἐπιτρέψουμε νά παρουσιάσουν τό παραμορφωμένο πρόσωπο τῆς Ἑλλάδας ἤ θά τούς ἀντιτάξουμε τό ἀληθινό της πρόσωπο, πού μᾶς κληροδότησαν οἱ ἥρωες τοῦ ᾽21 μέ τίς πράξεις καί τά Συντάγματά τους πού διέπονται ἀπό τούς νόμους τῶν Βυζαντινῶν Αὐτοκρατόρων, ὅπως καθαρά τό δηλώνουν σέ ὅλα τους τά Συντάγματα, καθώς καί οἱ Ἐθνάρχες, θρησκευτικοί ἡγέτες τῆς Τουρκοκρατίας; Νά ξαναφέρουμε στό προσκήνιο τό Πηδάλιο καί τούς Νεομάρτυρες; Νά κάνουμε κάθε μέρα προσκλητήριο νεκρῶν κληρικῶν καί λαϊκῶν; Νομίζω ὅτι πρέπει νά γίνει εἰδικό τελετουργικό προσκλητήριο σέ Γρηγόριο Ε´, Ἀθανάσιο Διάκο, ᾽Ησαΐα Σαλώνων, Καποδίστρια καί Ἐμμανουήλ Παπά. Νά τούς ἀφήσουμε ὅλους αὐτούς μέ τήν ἐμφάνισή τους στόν ἀπαξιωμένο κόσμο μας, καί ἀφοῦ ἀνταποκρίθηκαν στήν πρόσκλησή μας νά ἐξηγήσουν τίς ἁξίες τους καί τά πιστεύω τους καί νά διατυπώσουν οἱ ἴδιοι, ὅπως τό ἔχουν κάνει μέσα ἀπό τά γραπτά τους κείμενα, τίς διαμαρτυρίες τους γιά τό τί μᾶς ἄφησαν, χύνοντας τό αἷμα τους, καί πῶς τά καταντήσαμε ἔτσι, ὥστε οἱ ἀνάξιοι κληρονόμοι τους καί ἀπάτριδες νά ἀπαξιώνουν τό ἔργο τους. Καί μετά ἀπό αὐτό εἶναι βέβαιο ὅτι ἡ Ἑλλάδα θά «ἐπανασυστηθεῖ στόν κόσμο», ὄχι ὡς πολύχρωμος ἀρλεκίνος, ἀλλά ὡς γνήσιο γέννημα τῆς Πλατυτέρας, τῆς Ὑπερμάχου Στρατηγοῦ, στήν ὁποία ἀνήκουν τά νικητήρια τοῦ ἀπελευθερωμένου Ἑλληνορθόδοξου Ἔθνους διαχρονικά, μέ πρωτοστάτες κυρίως τούς προμάχους τοῦ Ἱεροῦ Ἀγώνα τοῦ 1821, μέ τίς καθαγιασμένες ἐπαναστατικές του Σημαῖες τοῦ Σταυροῦ καί τίς εὐλογίες τῶν τότε Ἱεραρχῶν τους. Ἐνδεικτική πρόταση γιά τήν ἐπέτειο τῶν 200 χρόνων ἐκτός ἀπό τό προσκλητήριο νεκρῶν καί τό εἰδικό τελετουργικό πού ἀναφέρεται στή σελίδα 7 τῆς παραπάνω εἰσήγησης: Κάθε Μητροπολίτης, σέ συνεργασία μέ τόν οἰκεῖο Δήμο ἤ καί ἄλλους ἐπίσημους κρατικούς φορεῖς, θά πραγματοποιεῖ ἐκδηλώσεις πού μποροῦν νά ὑλοποιηθοῦν μέ σιωπηρή πορεία στό κέντρο τῆς πόλης, μέ πικετοφορία τῶν τιμωμένων προσώπων καί κατάληξη στήν κεντρική πλατεία, ὅπου συγκεκριμένος εἰσηγητής θά ἀναφέρει χαρακτηριστικά ἀποσπάσματα ἀπό ἱστορικές φράσεις, πού διατυπώθηκαν ἀπό τοπικούς ἀγωνιστές (π.χ. Ἀθανάσιος Διάκος: «Ἐγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θέ νά πεθάνω» ἤ Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: «ὁ Θεός ἔβαλε τήν ὑπογραφή του γιά τήν ἀπελευθέρωση τῆς Ἑλλάδος καί δέν τήν παίρνει πίσω»).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου