Ο Επίσκοπος Κήρυκος απαντά στα περί χειροθεσίας με διάθεση αυτοκριτικής -- π. Γρηγόριος

Αδελφή Ευαγγελία, εξ αφορμής της τηλεφωνικής επισκοινωνίας μας καί των ερωτήσεων πού μου εκάνατε, σας αποστέλλω το μήνυμα πού μου έστειλε κάποιος για την λεγομένη "χειροθεσία - συγχωρητική ευχή"....


"Ἡ συγχωρητική ευχή, είναι ένα παραμύθι που καλύπτει μία προδοσία. Μερική δικαίωση του Ευθυμίου που έλεγεν ότι "μας περιρρέει η ανομία της χειροθεσίας". Μερική δικαίωση του Κάτσουρα και της εγκυκλίου του (σημείωσις ημετέρα: Εννοεί την Εγκύκλιο του 2007 Νικολάου - Στεφάνου). Ίσως να έχουμε μόνον μία επιλογή: Να κηρύξουμε την χειροθεσία - συγχωρητική ευχή άκυρη πράξη ως προσωπική ευθύνη αυτών που την δέχτηκαν, να δικαστούν (μετά θάνατον) οι ενεχόμενοι και όσοι τους κάλυψαν και αν βρεθούν ένοχοι να αφαιρεθούν τα ονόματά τους από τα δίπτυχα της Εκκλησίας και όχι μόνο. Καλύτερα να βλέπουμε την αλήθεια κατάματα παρά να λέμε 100 ψέματα για να δικαιολογήσουμε ένα ψέμα.

Πάντως η αλήθεια ελευθερώνει. Η Εκκλησία δεν φοβάται το φως, γιατί είναι Φως".

Επ αυτού του μηνύματος η δική μου γνώμη είναι η εξής:

"Καλα τα λεει ο σχολιαστης, αλλά δεν μπορουμε να κηρυξουμε εμεις ακυρη την λεγομενην χειροθεσιαν - συγχωρητικην ευχήν, δεδομενου, οτι από μόνη της ειναι ακυρη. Διοτι αν την κηρυξουμε ακυρη, σημαινει οτι την επικυρωνουμε. Διοτι καί η λεγομενη χειροθεσία και η λεγομενη συγχωρητικη ευχη ειναι το ιδιο πραγμα.

Καί ειναι ακυρες για την Εκκλησία πραξεις, για τους εξης λόγους:

Πρωτον, διοτι οι Ρωσοι της Διασπορας δεν ωρθοδοξησαν, ητοι δεν διεκοψαν κοινωνιαν μετα των Νεοημερολογιτικων Εκκλησιων, ουτε πρίν, ουτε κατα, ουτε καί μετα το 1971 οπως χαρακτηριστικα μου ειπε ο Μητροπολίτης των Λαυρος εις μίαν συναντησιν μας πρό δεκαετιας.

Δευτερον: Οταν επέστρεψεν η Εξαρχια ειπαν ψεμματα (προφανως τη υποδειξει του Καλλιοπίου), Ειπαν οτι οι Ρωσοι απεδεχθησαν την Ομολογιαν μας, πραγμα το οποίον ως απεδειχθη ποτε δεν εγινε.

Τριτον: Ειπαν οτι δεν εγινε χειροθεσία, η οποία γινεται μόνο επί σχισματικων καί οχι επί Ορθοδοξων. αλλά μία απλή συγχωρητικη ευχή,

Τεταρτον: Ειπαν οτι αυτο πού εγινε δεν ηταν χειροθεσια, αλλά μια απλή συγχωρητικη ευχη, ενω η απόφασις την οποίαν δυστυχως ΑΠΕΚΡΥΨΑΝ αναφερει οτι εγινε βασει του Η Κανόνος της Α Οικουμενικης Συνοδου, ητοι οτι εγινε χειροθεσία επί σχισματικων. καί Πεμπτον: Ειπαν οτι δεν εχουν μαζι των την απόφασιν, διοτι δηθεν ηταν ανυπόγραφη, ενω την ειχαν, καί οτι θα υπογραφει κατα την επομενην συνεδριασιν των, ητοι μετα εν ετος. καί Εκτον: Ειχαν σκοπό, ως φαίνεται να αποκρυψουν τήν απόφασι παντελως, αλλά τούς πρόλαβαν οι Φλωριναίοι που την εδημοσευσαν εις τά "Χαρμόσυνα Μηνυματα" των, μόλις εγινε το πανηγυρικόν συλλείτουργον. (Καί ολα αυτα επαναλαμβανομεν τη υποδειξει του Καλλιοπίου) ...

Αυτο, κατ εμε ηταν " το θεατρο του παραλόγου", για το οποίον αντι να ζητησουμε συγγνωμη, διοτι δεν τους εθεσαμε σε "καραντινα", (γνωστος καί επίκαιρος ο ορος σημερα λόγω ψευτοκορονοιου) οταν επέστρεψαν, εθεωρησαμε την δηθεν συγχωρητικην ευχήν ως πραξιν σωτηριον δια την Εκκλησίαν .. Καί το χειροτερον ητο οτι καί μετα την δημοσιευσιν μεσα από τό περιοδικό μας της αποφασεως, συνεχισαμε καί συνεχιζουμε μεχρι σημερα, να κηρυττουμε καποιοι τους εαυτούς μας "σωτηρας της Εκκλησιας" ... Καί το ακόμη χειροτερον, οτι εις τας πρός εμε επιστολάς του μετα το 2015, ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος επαναλαμβανει, χωρις ισως να αντιλαμβανεται το μεγεθος της πλάνης, οτι ο θεολόγος Ελευθεριος Γκουτζιδης "εσωσε" την Εκκλησία με τήν συγχωρητικη ευχή καί πρεπει να τον ακουμε... Καί οτι οποιος Αρχιερευς δεν δεχεται οτι ελαβε συγχωρητικη ευχη ειναι αρνητης της Αρχιερωσυνης του... Φρικτον εστι καί ακουόμενον.

https://www.facebook.com/100017057104294/posts/839739483271281/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου