Εκκλησία και κόσμος -- του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.

Η αγάπη του Θεού αγιάζει τον κόσμον

Είναι κάποιες αλήθειες παλιές, αλλά όχι ξεπερασμένες. Άφθορες από το πέρασμα του χρόνου, αδιάσειστες από τους σεισμούς και αδιάφθορες από τους συρμούς των καιρών μένουν φωτεινά μετέωρα. Φέγγουν στα σκοτάδια αυτού του κόσμου και κοντρολάρουν την πορεία μας μέσα σ΄ αυτόν. Διευκρινίζω ότι χρησιμοποιώ τη λέξη «κόσμος» με την ειδική έννοια, που της δίνει ο λόγος του Θεού· «ο κόσμος όλος εν τω πονηρώ κείται» (Α΄ Ιω. 5: 19). Ο κόσμος παραδομένος στον πονηρό, που τον ανακηρύσσει άρχοντα και κοσμοκράτορα του αιώνος τούτου, αντιτίθεται συνειδητά στο θέλημα του Θεού. Είναι εντούτοις, θαυμαστό ότι αυτός ο πονηρός κόσμος συνιστά το άμεσο αντικείμενο της αγάπης του Θεού. Αφοπλιστικός ο λόγος της αγίας Γραφής αποκαλύπτει ότι «ούτω γαρ ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε τον Υιόν αυτού τον μονογενή έδωκεν» (Ιω. 3: 16). Συγκλονιστικός ο μετασχηματισμός του θείου λόγου σε πράξη· επάνω από το σταυρό ο Κύριος Ιησούς Χριστός εμπιστεύεται το κλειδί του Παραδείσου του στον χειρότερο εκπρόσωπο του διεφθαρμένου κόσμου, σ΄ έναν κακούργο ληστή. Είναι η εγγύηση ότι τα ματωμένα χέρια του έχουν την πρόθεση και τη δύναμη ν΄ αγκαλιάσουν τον βρόμικο κόσμο, να τον καθαρίσουν με το αίμά τους, να τον επαναφέρουν στο αρχέγονο κάλλος και να τον ανεβάσουν στην ουράνια δόξα. Με την απαραίτητη, όμως, προϋπόθεση ότι ο κόσμος θ΄ αναγνωρίσει την πλάνη, την αμαρτία του, θα εξομολογηθεί με συντριβή και μετάνοια και θα ομολογήσει πίστη στον μόνο Λυτρωτή Ιησού Χριστό.

Η ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΤΗΣ ΑΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΙΣ ΣΕΠΤΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ! -- Του αειμνήστου Ιωάννου Κορναράκη, Ομ. Καθηγ. Παν. Αθηνών.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ του κ. Θεοκλήτου, Μητροπολίτου Ιωαννίνων, στο έγγραφο, που απηύθυνε προς αυτόν, η Δ.Ι.Σ. της Εκκλησίας της Ελλάδος, σχετικά με το θέμα του τρόπου αντιδράσεώς του, κατά της τιμητικής και μάλιστα θαυματουργικής ενεργείας ιερών εικόνων, αλλά και κατά των ιερών λειψάνων των αγίων του Θεού, προκάλεσε μία ακόμα οδυνηρή έκπληξη, ως έγγραφη πλέον εμμονή του στη γνωστή κακοδοξία του! Επικαλούμενος το αυτεξούσιο του προσώπου του, δηλώνει, ότι διατηρεί την ελευθερία του λόγου του και την ομολογία της πίστεώς του στην αλήθεια της Αποκαλύψεως. «Όπως αυτή προσδιορίζεται από τα κείμενα των Γραφών και την καθόλου παράδοσιν της Εκκλησίας». Ασφαλώς κανείς δεν μπορεί να αρνηθή το δικαίωμα αυτό του κ. Θεοκλήτου. Αλλά γιατί αποφεύγει να συμπεριλάβει ρητώς, στα κριτήρια της ομολογίας της πίστεώς του, τις Οικουμενικές Συνόδους της Εκκλησίας, οι οποίες προσδιορίζουν σαφώς τα όρια του αυτεξουσίου του Επισκόπου και καθορίζουν την ακρίβεια των δογμάτων της πίστεώς τους;

Βασικόν αίτιον αποστασίας.

Κοινή γνώσις παντός μεν ορθοδόξου πιστού, κατ΄ ιδιάζοντα δε λόγον των Μοναχών, πρέπει να τυγχάνη ότι το αίτιον του κακού δεν έχει την προέλευσίν του και δεν αποτελεί συνέπειαν απορρέουσαν εκ των προσωπικών-θεολογικών γνώσεων του Μεταξάκη ή του Παπαδοπούλου, ούτε του Αθηναγόρου ή του Bαρθολομαίου, ως και προ ή μετά άλλων ομοίων αυτοίς, αλλά πηγάζει εκ του γεγονότος ότι, ουχί μόνον ούτοι, αλλά, κρίμασιν οις οίδε Κύριος, άπασα σχεδόν (όχι η Εκκλησία, άπαγε… αλλά) η πνευματική ηγεσία τής καθ΄ όλου Εκκλησίας, εκτός βεβαίως σπανίων εξαιρέσεων, ως και οι πλείονες εκ των Καθηγητών τής σημερινής θεολογικής επιστήμης, συμμιγέντες, αφομοιώθησαν με την διεστραμμένην «θεολογικήν» σκέψιν της Δύσεως, τούθ΄ όπερ κατέστησε τούτους ου μόνον απειθείς, αλλά και επικριτάς και κατηγόρους της Ορθοδόξου Πατερικής θεολογίας, ανατρέποντες ούτω θεμελιωδώς την υπόστασιν της «Μίας, Αγίας,…» του Χριστού Εκκλησίας!

Τη Ζ΄ (7η) Οκτωβρίου, οι Όσιοι ΕΝΕΝΗΚΟΝΤΑ ΕΝΝΕΑ Πατέρες, οι εν τη νήσω Κρήτη ασκήσαντες, εν ειρήνη τελειούνται, ων επισημότερος εστιν ο θείος ΙΩΑΝΝΗΣ ο κατ’ εξοχήν Ερημίτης καλούμενος.

Ιωάννης ο Όσιος Πατήρ ημών ο επιλεγόμενος Ερημίτης και οι συν αυτώ έτεροι ενενήκοντα οκτώ Όσιοι Πατέρες, οι σήμερον ομού εορταζόμενοι, της μεγαλονήσου Κρήτης το καύχημα, και προστάται αυτής και υπερασπισταί και φύλακες ανύστακτοι, Συνασκηταί όντες, ηξιώθησαν και οι ενενήκοντα εννέα να τελειωθώσιν ομού κατά την σήμερον εν δόξη κατά τρόπον καινοφανή και θαυμάσιον και να λάβουν άπαντες ομού και ίσους τους στεφάνους της ασκήσεως· αλλ’ ακούσατε απ’ αρχής την υπόθεσιν, ίνα πολλήν την αγαλλίασιν λάβητε.

Ἀνάπλασις τῆς ἐμῆς ψυχῆς καὶ τοῦ σώματος κοσμοπόθητε!

 


Φλογοφόρε λαβίς, ἣν μέγας ἐν Προφήταις Ἠσαΐας ἑώρακεν· ὄρος ἀρεταῖς κατάσκιον, προεῖδεν Ἀββακούμ· ὄρος ἀλατόμητον τοῦ Δανιήλ· πύλη κατὰ ἀνατολὰς βλέπουσα τοῦ Ἰεζεκιήλ· παράδεισε ἐν Ἐδὲμ ἁγιώτατε· ξύλον τὸ ζωηφόρον τὸν ὡραιότατον καὶ ἡδύτατον καρπὸν φέρον· μῆλον εὔοσμον, ῥόδον ἡδύπνοον, ἄνθος ἀμάραντον, κρίνον λευκότατον, ἐσφραγισμένον βιβλίον, οὐδεὶς ἀναγνῶναι δύναται· παρθενίας τύπος ἄγραφος, ὅρασις τῶν Προφητῶν τιμία, θεοποίκιλτος στολή, θεοΰφαντος πορφύρα· τὸ πάσης προφητείας ἐκφανέστατον πλήρωμα, στόμα ἀσίγητον τῶν Ἀποστόλων, θάρσος ἀνίκητον τῶν ἀθλοφόρων, βασιλέων στήριγμα, ἱερέων καύχημα, πταιόντων συγχώρησις, Κριτοῦ δικαίου δυσώπησις, ἀνάστασις τῶν πεπτωκότων, ἀνάπλασις τῆς ἐμῆς ψυχῆς καὶ τοῦ σώματος κοσμοπόθητε.

 

Ἀγίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου

Εξίσωση Εκκλησίας και αιρέσεων

Ο Παπισμός διεκδικώντας για τον εαυτό του μέχρι και σήμερα την εκκλησιολογική αποκλειστικότητα, υπεύθυνος και πρωτουργός της διαιρέσεως, δεν διέπραξε το σφάλμα να μετάσχει ως μέλος στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών και να μεταλλαγεί σε μία από τις πολλές «εκκλησίες». Φραστικά πάντως και υποκριτικά επαινεί την Οικουμενική Κίνηση, την οποία επευλογεί ως προεργασία για την μετά της Ρώμης του Πέτρου και του πάπα ενότητα. Ιδιαίτερα επιχαίρει και συγχαίρει για την συμμετοχή της Ορθοδόξου Εκκλησίας, η οποία αυτοκαταργήθηκε στην πράξη ως η μοναδική ενσάρκωση και συνέχεια της Una Sancta, εκχωρήσασα το ιδικό της πεδίο, την ιδική της ταυτότητα, στην σχισματική και αιρετική Ρώμη, στη Ρώμη του filioque, του πρωτείου εξουσίας του πάπα, των αζύμων, του καθαρτηρίου πυρός, της κτιστής χάριτος και όλων των άλλων καινοτομιών και παρεκκλίσεων.

π. Νικολάου Δημαρά : Ἔτσι, ἀκριβῶς, καί οἱ Νεοημερολογίτες καί οἱ Οἰκουμενιστές, ὡς ἄλλοι σύγχρονοι Εἰκονομάχοι, εἶναι ἐκτός τῆς Καθολικῆς (Ὀρθοδόξου) Ἐκκλησίας.

Στήν. Ζ΄ Οἰκουμενικήν Σύνοδον πού συνεκλήθη τό 787 μ.Χ. και στά Πρακτικά της διαβάζουμε τά ἑξῆς διαφωτιστικά: 

Α΄) Ταράσιος ὁ ἁγιώτατος Πατριάρχης τῷ ἐπισκόπῳ Νεοκαισαρείας εἶπεν: ὡς ἄγνωστός σοι παρῆλθεν ἡ ἀλήθεια ἕως τοῦ νῦν; ἤ ὡς ἐγνωσμένην κατεφρόνησας; καί ἐάν ὡς ἄγνωστός σοι παρῆλθεν, μή αἰδεσθῆς τόν ὀρθόν λόγον μαθεῖν, ὥσπερ οὐκ ἠσχύνθης τόν διεστραμμένον.
-Γρηγόριος ἐπίσκοπος Νεοκαισαρείας εἶπεν:
πίστευσον, Δέσποτα, ὡς ἄγνωστος, αἰτῶ δέ μαθεῖν, καί ὥς κελεύει ὁ δεσπότης καί ἡ ἁγία Σύνοδος.
-Ταράσιος:

------------------

Ο/Η ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

Συνεπώς, πατέρα Νικόλαε, η θέσις του πρ. Φλωρίνης, περί δυνάμει και ουχί ενεργεία σχίσματος των νεοημερολογιτών, δεν ευσταθεί!

----------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 6 Οκτωβρίου 2020 - 8:51 μ.μ.«Συνεπώς,πατέρα Νικόλαε,η θέσις του πρ.Φλωρίνης ,περί δυνάμει και ουχί ενεργεία σχίσματος των νεοημερολογιτών,δεν ευσταθεί!»

Ἄν ἦτο ἔτσι, κ. Στουραΐτη, ἡ Σύνοδος θά διέτασσε τήν ἐκ νέου χειροτονίαν τῶν κληρικῶν πού εἶχαν χειροτονηθῆ ἀπό εἰκονομάχους, καθώς καί τήν ἐπανάληψιν τῶν μυστηρίων πού εἶχαν τελέσει οἱ εἰκονομάχοι. Τό γεγονός ὅτι δέν τό ἔκαμε ἀποτελεῖ ἀπόδειξιν ὅτι τό «ἐν δυνάμει αἱρετικός» πρίν τήν ἀπόφασιν Συνόδου καί τό «ἐν ἐνεργείᾳ αἱρετικός» μετά τήν ἀπόφασιν Συνόδου εἶναι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησιολογία, ἐνῷ ὁ Ματθαιϊσμός, δηλαδή «ἡ αὐτόματος ἀπώλεια χάριτος» εἶναι πλάνη.

------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 7 Οκτωβρίου 2020 - 7:33 π.μ.

Ἐν προκειμένῳ, ἐσύ εἶσαι ὁ ψεύτης καί ὁ ἀπατεών, ὄχι ὁ π. Νικόλαος! Ποῦ ἀκριβῶς λέγει ὁ π. Νικόλαος ὅτι οἱ Ν/Ηται δέν προσκυνοῦν τάς ἱεράς εἰκόνας; Τό γεγονός ὅτι σᾶς παρομοιάζει μέ τούς εἰκονομάχους σημαίνει ὅτι σᾶς κατηγορεῖ ὅτι δέν προσκυνεῖτε τάς ἱεράς εἰκόνας; Ὀρθῶς ἔχει λεχθῆ ὅτι ἡ αἵρεσις εἶναι ἀσθένεια τοῦ νοός!

Ιερά Μονή Εσφιγμένου Άγίου Όρους:

Ο αγώνας μας—βάσει των κανόνων των Αγίων Πατέρων—είναι αγώνας εναντίον της αιρέσεως του οικουμενισμού και των φορέων του. Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι όχι σχισματικούς να μας ονομάσουν, όχι αιρετικούς, όχι την ζωήν μας να αφαιρέσουν, αν μπορούν, η πίστη μας θα είναι προσκολλημένη στους νόμους των Αγίων Πατέρων. Ο αγώνας μας δεν είναι εναντίον του θεσμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά κατά των προσώπων που απαρτίζουν την Σύνοδόν του, διότι—κατ’  εμάς—είναι φορείς της αιρέσεως του οικουμενισμού. Μας χαροποιεί το γεγονός ότι—αν και ανάξιοι—ακολουθούμε  το παράδειγμα των Αγίων Πατέρων, των επί Βέκκου μαρτυρησάντων.