Η τελευταία πορεία του Κυρίου με τους μαθητές του στα
Ιεροσόλυμα ήταν πορεία, μάλλον ανάβαση, στο μαρτύριο· στο σταυρικό πάθος με
τέρμα την Ανάσταση! Ο λόγος Του προς τους μαθητές Του σαφής και ξεκάθαρος·
«Ιδού αναβαίνομεν εις Ιεροσόλυμα και ο υιός του ανθρώπου παραδοθήσεται τοις
αρχιερεύσι… και κατακρινούσιν αυτόν θανάτω… και αποκτενούσιν αυτόν, και τη
Τρίτη ημέρα αναστήσεται»! Η ψυχολογία των μαθητών, κατά την πορεία αυτή, ήταν
φορτισμένη με συναισθήματα θάμβους, μπροστά στην αποφασιστική και ακτινοβολούσα
ακάθεκτη διάθεση θυσίας, μορφή του Διδασκάλου, αλλά και φόβου, για τα
μελλούμενα να συμβούν εκεί. Σε μια τέτοια κατάσταση αγωνίας και προβληματισμού
των μαθητών, συνέβη το αναπάντεχο και γι΄ αυτό απίστευτο. Δυό μαθητές του
Χριστού, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης, αξιώνουν πρωτεία καθέδρας και δόξης, πλησίον,
του, όπως ενόμιζαν, θριαμβευτού στα Ιεροσόλυμα Κυρίου.
Μ.Μ.Ε : «Βούς επί γλώσση μέγας» --- Χαράλαμπος Β. Κατσιβαρδάς, Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω
«Έλληνες όταν εμβήκαμεν εις το μέγα τούτο
στάδιον εκηρύξαμεν ενώπιον του Θεού και ανθρώπων την σταθερά μας απόφασιν, την
οποία εβεβαιώσαμεν με δημοσίους όρκους και καθιερώσαμεν με τόσας θυσίας και
αίματα. Ας δείξωμεν και πάλιν, ότι είμεθα χριστιανοί, ότι είμεθα Έλληνες,
πιστοί εις τον όρκον μας, σταθεροί εις την απόφασή μας προτιμώμεν να καταβώμεν
εις τάφους, χριστιανοί και ελεύθεροι, παρά να ζήσωμε σκλάβοι, χωρίς θρησκείαν,
χωρίς πατρίδα χωρίς τιμήν, χωρισμένοι των συγγενών και Φιλτάτων»
( Προκήρυξη της Γ’ Εθνοσυνελεύσεως εις την Τροιζήνα).
Είναι ψηλαφητό τοις
πάσι, ότι εξ αφορμής του φονικού ιού, έχουμε ήδη υποστεί μία μορφή συρρικνώσεως
των θεμελιωδών μας ατομικών δικαιωμάτων αλλά και ελευθεριών, πλην όμως,
καλόπιστα αποδεχόμεθα ότι τούτο συντελείται, χάριν προασπίσεως του γενικού
συλλογικού συμφέροντος, ως αλλαχού και παρ’ ημίν, διότι καθίσταται πλέον η
προστασία της δημοσίας υγείας ως μείζονα προτεραιότητα.
Παράνοια ἤ ὄντως σφάλλω καί δέν καταλαβαίνω γιατί; -- Του κ. Δημητρίου Χατζηνικολάου, Ἀν. Καθηγητού Οἰκονομικῶν τοῦ Παν/μίου Ἰωαννίνων
Αναθέματα κατά του Επιφανίου Ντουμένκο και της
«Ουκρανικής Αυτοκεφαλίας» από τον π. Ματθαίο Βουλκανέσκου
28-3-20 https://katanixi.gr/2020/03/29/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b8%ce%ad%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%86%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%bd%cf%84%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%ad%ce%bd/
Ὁ π. Ματθαῖος μνημονεύει τόν Σεραφείμ, ὁ ὁποῖος μνημονεύει τόν Ἱερώνυμον, ὁ ὁποῖος μνημονεύει τόν Ἐπιφάνιον. Συνεπῶς, τό «ἀνάθεμα» θά εἶχεν ἔννοιαν μόνον ἄν ὁ π. Ματθαῖος ἦτο ἀποτειχισμένος, τοὐτέστιν ἄν εἶχε διακόψει πᾶσαν κοινωνίαν μέ ὅσους -- ἀμέσως ἤ ἐμμέσως -- μνημονεύουν τόν Ἐπιφάνιον. Ἐξ ὅσων γνωρίζω, αὐτό δέν συμβαίνει, ὁπότε τό «ἀνάθεμα» δέν ἔχει ἔννοιαν. Σφάλλω;
--------
Δέν θά πεῖτε τό γιατί; Ἀναιτιολόγητος ἀπάντησις πουθενά δέν μετράει.
28-3-20 https://katanixi.gr/2020/03/29/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b8%ce%ad%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%86%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%bd%cf%84%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%ad%ce%bd/
Ὁ π. Ματθαῖος μνημονεύει τόν Σεραφείμ, ὁ ὁποῖος μνημονεύει τόν Ἱερώνυμον, ὁ ὁποῖος μνημονεύει τόν Ἐπιφάνιον. Συνεπῶς, τό «ἀνάθεμα» θά εἶχεν ἔννοιαν μόνον ἄν ὁ π. Ματθαῖος ἦτο ἀποτειχισμένος, τοὐτέστιν ἄν εἶχε διακόψει πᾶσαν κοινωνίαν μέ ὅσους -- ἀμέσως ἤ ἐμμέσως -- μνημονεύουν τόν Ἐπιφάνιον. Ἐξ ὅσων γνωρίζω, αὐτό δέν συμβαίνει, ὁπότε τό «ἀνάθεμα» δέν ἔχει ἔννοιαν. Σφάλλω;
--------
Εἶπα κι ἐγώ! Δεῖτε τήν συνέχειαν τῆς παρανοίας:
Δεν θα
ανοίξουμε διάλογο για τα αυτονόητα. Αν παρακολουθείς Κατάνυξη, είναι αυτονόητα.
Αν όχι, άρχισε να μελετάς και σε κανα εξάμηνο τα ξαναλέμε.
------------------------------
Σχόλιο του Σταύρου Τ.
Kαραγκιοζ μπελτέ, αλλά τα πρόβατα τρέχουνε πίσω τους κι αντί να κάνουνε μπε, ειρωνεύονται κιόλας
------------------------------
Σχόλιο του Σταύρου Τ.
Kαραγκιοζ μπελτέ, αλλά τα πρόβατα τρέχουνε πίσω τους κι αντί να κάνουνε μπε, ειρωνεύονται κιόλας
Monk from Mount Athos infected with coronavirus
A monk from Mount Athos infected with the
coronavirus is hospitalised at the “AHEPA” University General Hospital of
Thessaloniki.
https://orthodoxtimes.com/monk-from-mount-athos-infected-with-coronavirus/
The monk has been living to a large monastery
of Mount Athos and had reportedly travelled to England along with a delegation
of the monastery. Other monks in the same monastery have the same symptoms and,
therefore, they remain in quarantine in their cells. It is the first recorded
case on Mount Athos that closed its gates to pilgrims a week ago due to the
coronavirus.
An Italian pilgrim had also suspicious symptoms while he was at the Hilandar Monastery a few days ago. He was also transferred to the same hospital, where he was found to have common flu.
https://orthodoxtimes.com/monk-from-mount-athos-infected-with-coronavirus/
Ενημέρωση
Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,
Σχόλιο του Σταύρου Τ.
Ὁ ΕΜ ξαναχτύπησε στήν ΟΦ (https://orthodox-voice.blogspot.com/2020/03/to-30.html),
ὁπότε ἔχω καί πάλι τό ἴδιο πρόβλημα πού εἶχα πρίν ἀπό μερικές ἑβδομάδες: οὔτε
δύναμαι νά διαλεχθῶ μαζί του, καθότι τό βρίσκω χωρίς κανένα ἀπολύτως νόημα, ἀλλ'
οὔτε καί νά τό ἀντιπαρέλθω, ὑποκρινόμενος ὅτι δέν βλέπω τίς ὕβρεις καί τίς
συκοφαντίες του ἐναντίον μου. Ἡ ἀρίστη λύσις εἶναι, βεβαίως, ἡ ἀποχή μου ἀπό τό
ἱστολόγιον, Πρός τό παρόν, ὅμως, οὔτε καί αὐτό μπορῶ νά κάνω, καθότι εἰς ἄλλην ἀνάρτησιν
τῆς ΟΦ ἐζήτησα ἀπό τόν «Β τ λ» νά μοῦ θέσῃ ζητήματα ἐπί τῶν ἄρθρων μου καί νά
τοῦ ἀπαντήσω. Ἀφοῦ γίνει αὐτό, κατόπιν παραιτοῦμαι διά παντός ἀπό ὅποιοδήποτε ἱστολόγιον
ἐμφανίζεται ὁ ΕΜ.
Ἐν ἀγάπῃ καί ἀληθείᾳ
Δ.Χ.
-------------------------------Σχόλιο του Σταύρου Τ.
Ω ρε ψυχασθένεια που κυκλοφορεί...
Τη Λ΄ (30η) Μαρτίου, μνήμη του Οσίου Πατρός ημών ΙΩΑΝΝΟΥ του Συγγραφέως της Κλίμακος.
Ιωάννης ο Όσιος Πατήρ ημών ο Σιναϊτης, ο
αποκαλούμενος της Κλίμακος, υπήρξε μέγας Ασκητής και ασκητικός συγγραφεύς
ακμάσας κατά τον ΣΤ΄ (6ον) μετά Χριστόν αιώνα.
Γρηγορείτε!
OXI στη
μουσουλμανοποίηση της Ορθόδοξης Ελλάδος μας. ΝΑΙ στον αγώνα εναντίον του
ουνιτισμού μας!
Γρηγορείτε, μη
καθεύδετε άλλο! Στερεωθείτε! Μη σας εμπαίζουν τα κύματα της απιστίας και της
διαφθοράς. Ανδρίζεσθε κι αντισταθείτε. Το κακό είναι τόσο θρασύδειλο. Γίνετε
ρωμαλέοι και στιβαροί… Γρηγορείτε, να μείνουν άγρυπνα τα όνειρά σας κι
ακηλίδωτη η ψυχή σας. Να φράξουμε με τα χέρια μας τα μονοπάτια της απωλείας. Να
οργώσουμε με τα πόδια μας την άγονη γη… Αν λυγίσουμε προσευχόμενοι τα γόνατα
και τις καρδιές, θα κερδίσουμε τη μάχη! Γρηγορείτε, κι αρχίστε σήμερα, τώρα,
όχι αύριο. Όλοι φυλάμε Θερμοπύλες. Ίσως δεν θα γράψουμε όλοι ιστορία. Μα θα
γραφούν οι συνέπειες της ζωής μας. Κι αν είμαστε αδύνατοι, τους αδύνατους ο
Κύριος τούς κάνει δυνατούς. Γι΄ αυτό δεν δειλιάζει ο αγωνιστής. Δε ραγίζει μέσα
του η ευσέβεια κι η ελπίδα. Η λαμπάδα καίγεται κι αφήνει το φως της να
διεισδύει παντού. Αν δεν καείς εσύ, αν δεν καούμε εμείς, ποιος τότε θα γίνει
φως για τον κόσμο; ΕΛΛΗΝΕΣ! Όρθιοι, Άγρυπνοι, Τολμηροί! Δεν υπάρχουν περιθώρια.
Οι καμπάνες κτυπούν. Το εγερτήριο σάλπισμα ηχεί. Οι σειρήνες σφυρίζουν…
Βαρύτατο χρέος έχουμε έναντι των προγόνων μας, των Αγίων και Μαρτύρων της
Εκκλησίας μας. Αν έτσι πορευθούμε, ο Θεός θα μας βγάλει από την κρίση. Και θα
μας ευλογήσει, και η Ελλάς θα ζήσει. Άλλος δρόμος δεν υπάρχει. Κάποιοι ηγούμενοι επί αγίου Θεόδωρου, έχοντες τα μοναστήρια τους και μνημονεύοντες των αιρετικών, ενόμιζον, ότι πράττουν έργον θεάρεστον και διακριτικόν, προς τους οποίους έγραψε ο Όσιος Πατήρ:
«και τώρα δέξαι
μου, τιμιώτατε πάτερ, ομιλούντα πιο ελεύθερα. Δέν τυγχάνει εκτός ευθύνης, το να
συλληφθής, δηλαδή άπό ανθρώπους τού βασιλέως και να παραμείνης παρά ταύτα
ελεύθερος... Εάν η οσιότις σου ουδέν έπαθε εκ των ανωτέρω (των βασάνων δηλαδή που ύπεβάλοντο
οι πιστοί), μετά τήν σύλληψιν, συγχώρα με, αλλά έπλανήθης αδελφέ. Και μή μου
δικαιολογήσαι, πως διατηρείς ασφαλείς τας εκκλησίας και τάς άγιογραφίας των
ναών, ώς καί τό μνημόσυνον του πατριάρχου. Τα παρόμοια και άλλοι πεπτωκότες
φλυαρούσιν. Τα ανωτέρω δεν δύνανται να διατηρηθούν, εκτός, εάν εγένετο προδοσία
της ορθοδόξου ομολογίας. Διότι σε παρακαλώ, ποια η ωφέλεια, όταν εμείς που
λεγόμεθα και είμεθα ναός του Θεού, έχουμε καταστραφή (δια της μη ομολογίας), με
το να περιποιούμεθα άψυχους ναούς;... Αλλοίμονον, άλλοι να αποθνήσκουν, άλλοι
να εξωρίζονται, άλλοι να μαστιγώνονται, άλλοι να φυλακίζωνται, άλλους να
φιλοξενούν τα όρη, αι ερημίαι, οι βράχοι και τα σπήλαια, και εμείς διαμένοντες
στα σπίτια μας να νομίζωμεν, ότι θα παραμείνωμεν αβλαβείς. Ουδόλως...».Ταύτα είπα
από αγάπη προς σε και ως υπενθύμισιν, ότι οι τα τοιαύτα πράττοντες είναι άξιοι
τιμωρίας...».
(P.G.99,1365 AC).
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΝ ΕΔΕΣΣΗΣ κκ ΙΩΗΛ. -- Του αδελφού μας Ιουστίνου
Σεβασμιώτατε,
σας απευθύνω αυτή την επιστολή με το θάρρος ενός ορθοδόξου χριστιανού, που
είχε παλιά την ευλογία να παρευρεθεί στην ολονυκτία του ιερού μνημοσύνου, λίγο
πριν την αγιοκατάταξη, του Αγίου γέροντος Παϊσίου. Εκεί τότε είχατε έρθει και
εσείς μαζί με τον μητροπολίτη Ελβετίας Δαμασκηνό, ο οποίος αμέσως μετά το
μνημόσυνο εκοιμήθη αιφνιδίως. Αυτό το ενθυμήθηκα διαβάζοντας την δημόσια δήλωση
που εκάνατε προσφάτως και στην οποία αναφερθήκατε στους λόγους που σας
ανάγκασαν να σταματήσετε τις ιεροπραξίες και να κλειδώσατε τις εκκλησίες.
Μου έκανε, σεβασμιώτατε, ιδιαίτερη εντύπωση η παραδοχή σας «ημάρτομεν και ηνομήσαμεν» και, ότι
αναγνωρίσατε πως η αναστολή των ιεροπραξιών η οποία, εν μέσω μάλιστα της
μεγάλης και αγίας Τεσσαρακοστής,
επεβλήθη από την Πολιτεία,
οφείλεται στο ότι, «πληρώνουμε το επιτίμιο για τις αμαρτίες μας».
Δηλώσατε μάλιστα ευθαρσώς, ότι « δεν μπορούμε να δεχθούμε ότι η θεία
κοινωνία μολύνει» και ότι κάθε αντίθετη
προς την θέση αυτήν αποτελεί βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος.