Το Δεκέμβριο του 1452 και ενώ ο Πρωτοσύγκελος πατήρ Ραφαήλ, αλλά και ο Διάκονός του Νικόλαος βρίσκονταν στην Κωνσταντινούπολη, ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος οργάνωσε επίσημο συλλείτουργο στην Εκκλησία της Αγίας Σοφίας με αντιπρόσωπο του πάπα τον καρδινάλιο Ισίδωρο, στα πλαίσια της ενωτικής πολιτικής που εφάρμοζε έχοντας την ψευδαίσθηση ότι θα σωθεί η Βασιλεύουσα με τη βοήθεια του πάπα, από τον ασφυκτικό τουρκικό κλοιό. Στις 12 Δεκεμβρίου του 1452, ανήμερα του Αγίου Σπυρίδωνος, έλαβε χώρα το συλλείτουργο αυτό. Όμως, ο Πρωτοσύγκελος Ραφαήλ δεν θέλησε να παραστεί και ούτε και τον Διάκονό του άφησε να πάει. Γνώριζε πολύ καλά ότι αυτό θα ήταν προδοσία της Πίστεως. «Όχι, και μέχρις εκεί. Σχέση ναι, βοήθεια ναι, συλλείτουργο με τους παπικούς ποτέ!...» είπε ο Άγιος. Ο Αυτοκράτορας θύμωσε πάρα πολύ και τους τιμώρησε με προσωρινή εξορία στην Αίνο. Γι’ αυτό και ο Άγιος Ραφαήλ ονομάζεται και ομολογητής, διότι παράτησε τις τιμές και δόξες του αξιώματός του και δεν υπολόγισε το κόστος τής εναντίωσής του στον αυτοκράτορα, προκειμένου να υπερασπιστεί την αλήθεια της Ορθοδοξίας έναντι της αιρέσεως του παπισμού.
-----------------------------
Το υψηλό φρόνημα στην Αγία Πίστη, η αποτείχιση και η εξορία τον έκαναν Ομολογητή και τον γλίτωσαν και από το φονικό της Άλωσης την επόμενη χρονιά, το 1453.
Η αμαρτία είναι θάνατος, η ομολογία στην Αγία Πίστη κερδίζει και τούτη την ζωή, και την αιώνια ζωή, όπως καί ο στρατιώτης που πηγαίνοντας στον πόλεμο, δεν αμάρτησε το βράδυ από την επίθεση του διαβόλου μέσω της κόρης του πανδοχέα στό πανδοχείο, και δεν θανατώθηκε στον πόλεμο.
Το υψηλό φρόνημα στην Αγία Πίστη, η αποτείχιση και η εξορία τον έκαναν Ομολογητή και τον γλίτωσαν και από το φονικό της Άλωσης την επόμενη χρονιά, το 1453.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αμαρτία είναι θάνατος, η ομολογία στην Αγία Πίστη κερδίζει και τούτη την ζωή, και την αιώνια ζωή, όπως καί ο στρατιώτης που πηγαίνοντας στον πόλεμο, δεν αμάρτησε το βράδυ από την επίθεση του διαβόλου μέσω της κόρης του πανδοχέα στό πανδοχείο, και δεν θανατώθηκε στον πόλεμο.