Θα
αναφέρωμεν εδώ, την ιστορίαν την οποίαν διηγούνται οι πατέρες του Λειμωναρίου
Σωφρόνιος και Ιωάννης, οι οποίοι γράφουν ούτως: Επήγαμεν εις τον αββάν Κυριακόν
τον πρεσβύτερον της Λαύρας του Καλαμώνος, ήτις κείται πλησίον του Ιορδάνου, ο
οποίος μας είπε ταύτα. Εν μια των ημερών είδον καθ’ ύπνους την Κυρίαν Θεοτόκον
με λαμπρόν και φωτεινόν πρόσωπον, ενδεδυμένην με πορφυρούν ιμάτιον και
ακολουθουμένην από δύο ιεροπρεπείς άνδρας, η οποία εστέκετο έξω από το κελλίον
μου· εγώ δε εγνώρισα ότι είναι η Δέσποινα Θεοτόκος, και ότι οι δύο άνδρες οι
συν Αυτή ήταν οι Άγιοι Ιωάννης ο Βαπτιστής και Ιωάννης ο Θεολόγος.
-----------------------
Ο/Η Marinos Ritsoudis είπε...Τα μεγάλα σημεία είναι δυο σε αυτό το πολυ χρήσιμο περιστατικό.
1) πόση αγάπη και πρόνοια της Κας Θεοτόκου για τον γνήσιο τής προαίρεσης εργάτη των αρετών, όχι μόνο να μην κολαστεί, αλλά και να μην χάσει την πρόσκαιρη ευλογία του ουρανού, αμέσως έκανε την εμφάνισή της.
2) πόση πνευματική ζημιά είχε ο αββάς, χωρίς ακόμη να γνωρίσει τη βλασφημία.
Η Κα Θεοτόκος απέξω από το κελί του, πριν ακόμη αυτός γίνει κοινωνός τής γνώσης της βλασφημίας στο κελί του.
Δεν υπάρχει δεν γνωρίζω στα πνευματικά, έτσι ώστε να δικαιολογείται ή απραξία της αποτείχισης του εαυτού μας. Ακόμη και στους μη γνωρίζοντες υπάρχει ευθύνη διότι δεν θέλουν να είναι γνωρίζοντες με την αμέλεια και την ψεύτικη ειλικρίνεια στον αγώνα τους.
Από την άλλη πλευρά, αλίμονο στους έχοντας γνώση και έχουν το πηδάλιο της Εκκλησίας και την οδηγούν στην αίρεση. Η Θεομηνία φρικτή...
Όθεν εξήλθον
από το κελλίον μου και προσκυνήσας την Κυρίαν Θεοτόκον, παρεκάλουν Αυτήν να
εισέλθη δια να ευλογήση το κελλίον μου· η δε Θεοτόκος δεν έστεργε παντελώς·
επειδή δε εγώ πολλήν ώραν παρεκάλουν Αυτήν λέγων, «μη αποστραφήτω, ω Δέσποινα,
ο δούλος Σου εντροπιασμένος από Σου και ωνειδισμένος» και άλλα παρόμοια, Εκείνη
βλέπουσα προς εμέ απεκρίθη μοι λέγουσα· «έχεις τον εχθρόν μου μέσα εις το
κελλίον σου και πως ζητείς να εισέλθω εις συτό»; Και τούτο ειπούσα έγινε
άφαντος. Εξυπνήσας εγώ ήρχισα να κλαίω και να λυπούμαι δια τον λόγον τούτον της
Θεοτόκου· και επειδή άλλος τις δεν ήτο μέσα εις το κελλίον μου, ειμή μόνος εγώ,
εσυλλογιζόμην μήπως έσφαλα εις κανέν πράγμα με τον λογισμόν μου εις την
Θεοτόκον, και δια τούτο με απεστράφη· αλλά δεν εύρισκα τον εαυτόν μου να
έπταισεν εις Αυτήν. Εν απορία λοιπόν και λύπη ευρισκόμενος, έλαβον βιβλίον να
αναγνώσω, δια να παρηγορηθώ· ήτο δε το βιβλίον Ησυχίου πρεσβυτέρου Ιεροσολύμων,
το οποίον είχα ζητήσει προσωρινώς από αυτόν· αναγινώσκων δε αυτό, ευρίσκω κατά
το τέλος του βιβλίου δύο βλάσφημους λόγους του δυσσεβούς Νεστορίου. Αμέσως
ηννόησα ότι αυτός είναι ο εχθρός της Θεοτόκου, τον οποίον είχον εις το κελλίον
μου, και παρευθύς το επέστρεψα εις εκείνον, όστις μου το έδωκεν, ειπών αυτώ:
λάβε το βιβλίον σου, αδελφέ, διότι από αυτό περισσότερον εζημιώθην παρά
ωφελήθην. Εκείνος δε ερωτήσας και μαθών την αιτίαν της ζημίας ταύτης παρ’ εμού,
διηγηθέντος την οπτασίαν, ενεπλήσθη από θείον ζήλον, και παρευθύς έκοψεν από το
βιβλίον τους δύο εκείνους βλασφήμους λόγους και τους έκαυσεν εις το πυρ, δια να
μη ευρίσκεται εις το κελλίον του ο εχθρός της Δεσποίνης ημών Θεοτόκου.
Τα μεγάλα σημεία είναι δυο σε αυτό το πολυ χρήσιμο περιστατικό.
ΑπάντησηΔιαγραφή1) πόση αγάπη και πρόνοια της Κας Θεοτόκου για τον γνήσιο τής προαίρεσης εργάτη των αρετών, όχι μόνο να μην κολαστεί, αλλά και να μην χάσει την πρόσκαιρη ευλογία του ουρανού, αμέσως έκανε την εμφάνισή της.
2) πόση πνευματική ζημιά είχε ο αββάς, χωρίς ακόμη να γνωρίσει τη βλασφημία.
Η Κα Θεοτόκος απέξω από το κελί του, πριν ακόμη αυτός γίνει κοινωνός τής γνώσης της βλασφημίας στο κελί του.
Δεν υπάρχει δεν γνωρίζω στα πνευματικά, έτσι ώστε να δικαιολογείται ή απραξία της αποτείχισης του εαυτού μας. Ακόμη και στους μη γνωρίζοντες υπάρχει ευθύνη διότι δεν θέλουν να είναι γνωρίζοντες με την αμέλεια και την ψεύτικη ειλικρίνεια στον αγώνα τους.
Από την άλλη πλευρά, αλίμονο στους έχοντας γνώση και έχουν το πηδάλιο της Εκκλησίας και την οδηγούν στην αίρεση. Η Θεομηνία φρικτή...