Σχόλιο της αδελφής μας Ιωάννας Ιωακειμίδου:

Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων «Τα μη μετ’ ευσεβών δογμάτων τελούμενα ού προσδέχεται ο Θεός»

Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός «ούτε οι προσευχές, ούτε οι ελεημοσύνες , ούτε οι Λειτουργίες , ούτε άλλη αρετή είναι αποδεκτή από τον Θεό αν ο άνθρωπος έχει λαθεμένες αντιλήψεις για τον Θεό…»
Στάρετς Ανατόλιος «Οι ατυχείς και τυφλοί αυτοί δεν λογαριάζουν ότι δια της αιρέσεως οι δαίμονες θα εισέλθουν στο Μοναστήρι και κατόπιν δεν θα είναι ένα Άγιο Μοναστήρι αλλά μόνο τοίχοι από τους οποίους η Χάρη θα έχει απομακρυνθεί…Οι αληθινοί Χριστιανοί θα παραμείνουν μέχρι τέλους της περιόδου , μόνο θα προτιμήσουν να ζουν σε απομονωμένα ερημικά μέρη…»
Άγιος Νείλος «Αι Εκκλησίαι δε του Θεού θα στερηθούν ευλαβών και ευσεβών Ποιμένων και αλλοίμονον τότε εις τους εν τω κόσμω ευρισκομένους Χριστιανούς, οι οποίοι θα στερηθούν τελείως την πίστιν διότι δεν θα βλέπουν από κανέναν φως επιγνώσεως…»
Αββάς Μωυσής « …εκ τοιάυτης δε αμελείας και καταφρονήσεως των ποιμένων απολούνται οι αδελφοί…»
Άγιος Νήφων «… από άγνοια θα πλανηθούν οι πιο πολλοί στο χάος της πλατείας και ευρύχωρης οδού της απωλείας…»


Άγιος Σεραφείμ της Βίριτσα «Αυτοί που θέλουν να σωθούν θα σώζονται με τις ασθένειες και τις θλίψεις…»

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος «ο αγαθός Θεός, αν δει άνθρωπο που έχει καλή καρδιά αλλά πλανεμένη από άγνοια, δεν θα την αφήσει για πολύ χωρίς την πρόνοιά του.»

τέλος, «όταν στη θεία Λειτουργία ο Διάκονός του Άγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου κοίταξε στον γυναικωνίτη, είδε μια ωραία γυναίκα και σκανδαλίστηκε... Ο Άγιος Πατέρας, είδε ότι δεν κατέβηκε το Πνεύμα το Άγιο, έδωσε δε εντολή να κλειστεί ο γυναικωνίτης ώστε οι γυναίκες να μπορούν να βλέπουν κάτω, αλλά όχι οι άνδρες άνω...»

-----------------------

Ο/Η Ιωακειμίδου Ιωάννα είπε...

Δεν παραπέμπει όμως μόνο στις μικτές μονές αλλά και προκύπτουν τα ερωτήματα.
1) Πόσο λεπτή είναι η γραμμή αυτή που εμποδίζει το Άγιο Πνεύμα να επισκέπτεται εφάμαρτες καταστάσεις; Αν η προσωπική αμαρτία του Διακόνου του Αγίου Ιωάννου είχε ως αποτέλεσμα να μην κατέβει το Άγιο Πνεύμα την ώρα της Θείας Λειτουργίας τότε σήμερα τί συμβαίνει στους ναούς όπου αυτό βλασφημείται;
2)Δεν υπήρχαν μέσα στον ναό νήπια ή γέροντες για τους οποίους "κατ' οικονομίαν" θα γίνονταν τα μυστήρια;
3) Αν δεν γνωρίζαμε αυτό το γεγονός από τον ίδιο τον Άγιο Ιωάννη, υπήρχε περίπτωση σήμερα ν' αμφισβητήσει κάποιος το μυστήριο που τελέστηκε τότε γνωρίζοντας την αμαρτία του Διακόνου αλλά δεδομένης της αγιότητος του Ιερουργού;

τ' ανθρώπινα κριτήρια διαφέρουν από τον έναν άνθρωπο στον άλλον, πόσο μάλλον από τον άνθρωπο στον Θεό...

----------------------------

Ο/Η Ιωακειμίδου Ιωάννα είπε...

Κάθε φορά που ο άγιος Επιφάνιος, αρχιεπίσκοπος Κωνσταντίας της Κύπρου (4ος αι),πρόσφερε την αναίμακτη θυσία και έλεγε το «ποίησον τον μεν άρτον τούτον… », αν δεν έβλεπε κάποια οπτασία, δεν ολοκλήρωνε τη θεία λειτουργία.

Τί είδους οπτασία ήταν άραγε αυτή;
Πιθανόν να ήταν η κίνηση του ξύλινου περιστεριού, που κρεμόταν πάνω από την αγία τράπεζα στους ναούς της εποχής εκείνης.
Ίσως πάλι να ήταν κάποια άρρητη ενέργεια με την εμφάνιση του Αγίου Πνεύματος την ώρα του καθαγιασμού, πράγμα που συνέβαινε και σε άλλους άξιους λειτουργούς.
Σε μία λειτουργία του ο άγιος Επιφάνιος επανέλαβε τρεις φορές την ευχή του καθαγιασμού, αλλά δεν είδε την οπτασία.
Κι ενώ παρακαλούσε με δάκρυα το Θεό να του φανερώσει την αιτία, έριξε μία μάτια στο διάκονο, που στεκόταν αριστερά του κρατώντας το ριπίδιο, και παρατήρησε πως είχε στο μέτωπο λέπρα.
Κατάλαβε αμέσως πως εκείνος ήταν η αιτία.
Πήρε λοιπόν από τα χέρια του το ριπίδιο και του είπε με πραότητα:
Πήγαινε, παιδί μου, στο σπίτι σου και μη μεταλάβεις σήμερα.
Ύστερα επανέλαβε την ευχή, κι αμέσως είδε την οπτασία
Μετά την απόλυση κάλεσε το διάκονο, για να τον εξετάσει και να πληροφορηθεί την πνευματική του κατάσταση. Εκείνος τότε ομολόγησε, πως την προηγούμενη νύχτα είχε συνευρεθεί με τη γυναίκα του.
Με την αφορμή αυτή ο άγιος κάλεσε όλους τους κληρικούς και τους νουθέτησε:
Όσοι, παιδιά μου, αξιωθήκατε να λάβετε το χάρισμα της ιεροσύνης, πρέπει να φυλάτε τον εαυτό σας καθαρό από κάθε μολυσμό «σαρκός και πνεύματος», για να τελείτε άξια τα θεία Μυστήρια.

(Νικοδήμου του Αγιορείτου, «Νέον Εκλόγιον»)

28 σχόλια:

  1. τέλος, «όταν στη θεία Λειτουργία ο Διάκονός του Άγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου κοίταξε στον γυναικωνίτη, είδε μια ωραία γυναίκα και σκανδαλίστηκε... Ο Άγιος Πατέρας, είδε ότι δεν κατέβηκε το Πνεύμα το Άγιο, έδωσε δε εντολή να κλειστεί ο γυναικωνίτης ώστε οι γυναίκες να μπορούν να βλέπουν κάτω, αλλά όχι οι άνδρες άνω...»


    Ασφαλώς εξαιρούνται οι "άγιοι" της μικτής "Μονής" του γέροντα Σωφρονίου του Έσσεξ Αγγλίας.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ἀγαπητέ μου Κωνσταντῖνε, μ' ἔκανες καί γέλασα μέ τό εὐστοχώτατον σχόλιόν σου! Κάποιος ἀνώνυμος σχολιαστής τοῦ παρόντος ἱστολογίου ἔχει γράψει 4-5 φορές ὅτι εἰς τήν ἐν λόγῳ Μονήν οὐδέποτε συνέβη κάτι! Ἄραγε πῶς τό «γνωρίζει» αὐτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σεβαστέ και αγαπητή μας αδελφέ Δημήτριε, και αν υποθετικά δεχθούμε ότι δεν έγινε τίποτε έως τώρα (δεν αγνοούμε του Παμμίαρου τα σχέδια), το γεγονός ότι καταπατούνται ασύστολα τόσοι Κανόνες Οικουμενικών Συνόδων δεν θα έπρεπε ποτέ να γίνει κάτι τέτοιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ 13 Αυγούστου 2020 - 10:36 π.μ.

    Σωστά! Ἐξ ἄλλου, ἐφόσον καί μόνον ἕν πονηρόν κοίταγμα πού προκαλεῖ σκανδαλισμόν ἀρκεῖ διά νά διώξῃ τό Ἅγιον Πνεῦμα;, ὅπως μᾶς λέγει ἡ παροῦσα ἀνάρτησις, δέν πρέπει νά γίνεται κἄν λόγος γιά πιό προχωρημένες καταστάσεις! Ὁ ἀνώνυμος πού προανέφερα ἦτο ἕνας ἀπό τούς «σχολιαστάς» τῶν 0,60 εὐρώ ἀνά σχόλιον, πού ἔγραφαν μόνον ψεύδη καί ἀερολογίες, ὁπότε δέν ἀποκλείεται νά ἰσχυρίζετο ὅτι οὔτε κἄν κάποιος πονηρός λογισμός εἰσῆλθε ποτέ εἰς τάς μοναχάς καί εἰς τόν π. Σωφρόνιον!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Μ Βασίλειος μόλις πληροφορήθηκε ότι ένας υπέργηρος ιερέας είχε μια γυναίκα στο σπίτι του για να τον βοηθά αμέσως του έγραψε
    Ξέρω ότι είσαι καθαρός
    Ξέρω ότι δεν έχεις τίποτα με την γυναίκα που σε βοηθά.
    Παρά ταύτα αν δεν την διώξεις ΘΑ ΣΕ ΚΑΘΑΙΡΕΣΩ

    π Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ιωακειμίδου Ιωάννα14 Αυγούστου 2020 στις 9:03 π.μ.

    Δεν παραπέμπει όμως μόνο στις μικτές μονές αλλά και προκύπτουν τα ερωτήματα.
    1) Πόσο λεπτή είναι η γραμμή αυτή που εμποδίζει το Άγιο Πνεύμα να επισκέπτεται εφάμαρτες καταστάσεις; Αν η προσωπική αμαρτία του Διακόνου του Αγίου Ιωάννου είχε ως αποτέλεσμα να μην κατέβει το Άγιο Πνεύμα την ώρα της Θείας Λειτουργίας τότε σήμερα τί συμβαίνει στους ναούς όπου αυτό βλασφημείται;
    2)Δεν υπήρχαν μέσα στον ναό νήπια ή γέροντες για τους οποίους "κατ' οικονομίαν" θα γίνονταν τα μυστήρια;
    3) Αν δεν γνωρίζαμε αυτό το γεγονός από τον ίδιο τον Άγιο Ιωάννη, υπήρχε περίπτωση σήμερα ν' αμφισβητήσει κάποιος το μυστήριο που τελέστηκε τότε γνωρίζοντας την αμαρτία του Διακόνου αλλά δεδομένης της αγιότητος του Ιερουργού;

    τ' ανθρώπινα κριτήρια διαφέρουν από τον έναν άνθρωπο στον άλλον, πόσο μάλλον από τον άνθρωπο στον Θεό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που γράφεις για τον Άγιο Ιωάννη είναι ψέματα.Γιατί δεν μας λες που το λέει; Γιατί λες ψέματα.

      Διαγραφή
  7. Ιωακειμίδου Ιωάννα15 Αυγούστου 2020 στις 7:01 π.μ.

    ούτε για τα υπόλοιπα έβαλα παραπομπές αλλά δεν με κατηγόρησες γι αυτό... Θα προσπαθήσω πάντως να την βρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα υπόλοιπα που έβαλες είναι σωστά,μόνο αυτό που δήθεν είπε ο Άγιος Χρυσόστομος είναι ύποπτο.Οταν την βρεις τα λέμε ξανά.Νεχρι τότε να προσέχεις τις ψευδείς πληροφορίες από το διαδίκτυο.Δεν λέει τέτοια πράγματα ο Αγιος.Αυτό είναι εμπνευσμένο από το μυαλό σου για να περάσεις την πλάνη σου.

      Διαγραφή
    2. Μέχρι τότε θα είσαι εξαπατημένη. Γιαυτό να βρεις την παραπομπή για να δούμε ποιός απατεώνας το γράφει αυτό,ότι το είπε ο Αγιος.

      Διαγραφή
  8. Ιωακειμίδου Ιωάννα15 Αυγούστου 2020 στις 8:10 π.μ.

    Διάλεξε αν είναι ψευδής πληροφορία απ' το διαδίκτυο ή αν είναι εμπνευσμένο απ' το μυαλό μου για να περάσω την πλάνη μου (ποιά είναι αυτή;) , κι αφού έχεις την τιμιότητα να το κάνεις ΕΠΩΝΥΜΩΣ, με κατηγορείς ξανά. Δεν σε παίρνει να μιλάς για ψέμματα κι απάτες πίσω απο μάσκα.
    Βεβαίως και καλό μου κάνεις, ψάχνοντας διαβάζω τα πολύτιμα του Αγίου Ιωάννου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντε,αφού σε κάνω καλό πάνε να διαβάσεις τα κείμενα του Αγίου.Όταν βρεις που το λέει θα γράψω και τα στοιχεία μου.Βρες εσύ αυτό που ζητάω και θα σε πω και την πλάνη σου.Εγω μάσκα δεν φόρεσα μπροστά στη αστυνομία, όταν μπήκα να ψωνίσω σε ένα μαγαζί στην Θεσσαλονίκη,σε εσένα μπροστά θα την βάλω;

      Διαγραφή
  9. Να μας πει ο ανώνυμος για ποιον λόγο
    επεβληθη το τέμπλο τον 4ο αιώνα.
    Πχ για διακόσμηση του ναού;
    Ρωτάω για να μαθαίνω κι εγώ.

    π Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι για διακόσμηση,αλλά ούτε και για να μην βλέπουν οι κληρικοί τις γυναίκες.Οι Πατέρες έχουν γράψει για το τι συμβολίζει.Ενα θα γράψω μόνο λόγο της σημερινής Κοιμήσεως της Θεοτόκου.Τα βημόθυρα,που υπάρχουν στο κέντρο του τέμπλου,συμβολίζουν την Παναγία.

      Διαγραφή
  10. Ιωακειμίδου Ιωάννα15 Αυγούστου 2020 στις 8:31 π.μ.

    Κάθε φορά που ο άγιος Επιφάνιος, αρχιεπίσκοπος Κωνσταντίας της Κύπρου (4ος αι),πρόσφερε την αναίμακτη θυσία και έλεγε το «ποίησον τον μεν άρτον τούτον… », αν δεν έβλεπε κάποια οπτασία, δεν ολοκλήρωνε τη θεία λειτουργία.

    Τί είδους οπτασία ήταν άραγε αυτή;
    Πιθανόν να ήταν η κίνηση του ξύλινου περιστεριού, που κρεμόταν πάνω από την αγία τράπεζα στους ναούς της εποχής εκείνης.
    Ίσως πάλι να ήταν κάποια άρρητη ενέργεια με την εμφάνιση του Αγίου Πνεύματος την ώρα του καθαγιασμού, πράγμα που συνέβαινε και σε άλλους άξιους λειτουργούς.
    Σε μία λειτουργία του ο άγιος Επιφάνιος επανέλαβε τρεις φορές την ευχή του καθαγιασμού, αλλά δεν είδε την οπτασία.
    Κι ενώ παρακαλούσε με δάκρυα το Θεό να του φανερώσει την αιτία, έριξε μία μάτια στο διάκονο, που στεκόταν αριστερά του κρατώντας το ριπίδιο, και παρατήρησε πως είχε στο μέτωπο λέπρα.
    Κατάλαβε αμέσως πως εκείνος ήταν η αιτία.
    Πήρε λοιπόν από τα χέρια του το ριπίδιο και του είπε με πραότητα:
    Πήγαινε, παιδί μου, στο σπίτι σου και μη μεταλάβεις σήμερα.
    Ύστερα επανέλαβε την ευχή, κι αμέσως είδε την οπτασία
    Μετά την απόλυση κάλεσε το διάκονο, για να τον εξετάσει και να πληροφορηθεί την πνευματική του κατάσταση. Εκείνος τότε ομολόγησε, πως την προηγούμενη νύχτα είχε συνευρεθεί με τη γυναίκα του.
    Με την αφορμή αυτή ο άγιος κάλεσε όλους τους κληρικούς και τους νουθέτησε:
    Όσοι, παιδιά μου, αξιωθήκατε να λάβετε το χάρισμα της ιεροσύνης, πρέπει να φυλάτε τον εαυτό σας καθαρό από κάθε μολυσμό «σαρκός και πνεύματος», για να τελείτε άξια τα θεία Μυστήρια.

    (Νικοδήμου του Αγιορείτου, «Νέον Εκλόγιον»)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ ζήτησα ντομάτες και εσύ μου έφερες πατάτες!Ποιόν νομίζεις ότι πας να ξεγελάσεις κυρία μου;Τι σχέση έχει ο Άγιος Επιφάνιος που κατηγόρησε τον Μέγα Άγιο Ιωάννη με αυτό που ζήτησα;Και αυτά που γράφει το "Νέο Εκλόγιον",που ξέρω εγώ αν δεν τα νόθεψαν οι Παπικοί; Είναι μολυσμός σαρκός και πνεύματος ο έρωτας που κάνει το αντρόγυνο.Αυτά διάβασες εσύ στον Απ. Παύλο;Και αν ο διάκονος είχε πάρει φωτιά από τις επιθέσεις του Σατανά,τι ήθελες να κάνει;
      Να απαντήσεις για τον Άγιο Χρυσόστομο και να μην γράφεις ψέματα για τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.Όταν βρεις την πηγή, εδώ ήμαστε!

      Διαγραφή
  11. Ο Ναος εχει διάταξη κατά μίμηση του Ναου του Σολομώντα
    Στραμένος προς ανατολάς
    Πρόναος για κατηχουμενους
    Κυρίως Ναός για τους πιστούς
    Αγιο Βημα για ιερείς

    Σε καθε περιπτωση υπήρχαν και υπαρχουν ορδες χριστιανών [κατα το όνομα οι οποιοι ]δεν πρεπει να βλεπουν την αναίμακτο Θυσία

    υσ
    την ιστορία που εγραψε η ιωαννα την εχω ακουσει πολλες φορες και απο Νγιτες

    π Γρηγοριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πριν τον 4ο αιώνα το "τέμπλο" ήταν ένα μέτρο.Άρα αυτό που λες δει ισχύει.Ασε που οι λαϊκοί βλέπουν τι γίνεται από την ωραία πύλη.Δεν υπάρχουν Νεοημερολογίτες,εμείς γιορτάζουμε με όλα τα ημερολόγια του κόσμου.Αν πάμε στο Άγιο Όρος γιορτάζουμε με το παλιό.Πολλά έχουν γράψει για τους Πατέρες αλλά είναι διαστροφές και ψέματα. Ιδικά οι Παπικοί έχουν διαστρέφει πολλά κείμενά τους.Το θέμα είναι ότι αυτό που γράφει η Ιωάννα είναι μια μεγάλη απάτη και μια διαστροφή.Ποτέ ο Άγιος Χρυσόστομος δεν είπε αυτά τα απαράδεκτα.Θα ήθελα να ήξερα που τα διάβασε,αλλά δεν μας λέει.Πάντως,η συγνώμη που ζήτησε με έκανε να την συμπαθήσω.Καλα θα κάνει να διαβάσει τα Θεόπνευστα κείμενα του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου για να καταλάβει ότι άλλα διδάσκει ο Αγιος.Το ότι την άκουσες και από "Νεοημερολογίτες" δεν μας λέει και κάτι.Εγώ ζήτησα να μάθω την πηγή-η οποία δεν υπάρχει-και άρα είναι εφεύρεση των αιρετικών.Αν με προκαλέσει θα γράψω να μάθει τι λέει ο Αγιος για το θέμα αυτό.

      Διαγραφή
  12. Ιωακειμίδου Ιωάννα15 Αυγούστου 2020 στις 2:06 μ.μ.

    Εσύ δεν θέλεις ούτε ντομάτες, ούτε πατάτες, αν δεν το'χει το google πρώτη σελίδα δεν υπάρχει.

    Να με πεις χαζή που έγραψα κάτι για το οποίο δεν έχω την πηγή (το έχω δει σε τουλάχιστον δυο βιβλία επίσης χωρίς πηγή), να το δεχτώ και να ζητήσω και συγνώμη και σίγουρα δεν θα το ξανακάνω (να μου λείπει η σύγχυση). Να μου πεις ότι προσπαθώ να ξεγελάσω κάποιον κι ότι επινόησα ψέματα για τον Άγιο Ιωάννη δεν το δέχομαι.
    Τέλος πάντων, λάθος μου μεγάλο, όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει,από άγνοια έκανες το λάθος.Δώσε μας τουλάχιστον τα ονόματα των βιβλίων που λες ότι το γράφουν.Να ξέρεις ότι ξεγελασες-χωρίς να θέλεις- τουλάχιστον 3 άτομα.Με την σειρά μου,να ζητήσω και εγώ συγνώμη για τον απότομο τρόπο μου,αλλά με εκνευρίζουν οι διαστροφές που κάνουν στο Ευαγγέλιο και στα κείμενά των Αγίων Πατέρων οι λαοπλάνοι-όχι εσύ,εσύ από άγνοια το έγραψες γιατί δεν γνωρίζεις τι λέει ο Αγιος για το θέμα αυτο-αιρετικοί.

      Διαγραφή
  13. Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Εγώ ζήτησα ντομάτες και εσύ μου έφερες πατάτες!Ποιόν νομίζεις ότι πας να ξεγελάσεις κυρία μου;Τι σχέση έχει ο Άγιος Επιφάνιος που κατηγόρησε τον Μέγα Άγιο Ιωάννη με αυτό που ζήτησα;Και αυτά που γράφει το "Νέο Εκλόγιον", που ξέρω εγώ αν δεν τα νόθεψαν οι Παπικοί;


    Και εγώ που ξέρω αν όλα τα κείμενα του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου είναι δικά του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η ωραια πυλη κλεινει μετα την Μ Εισοδο
    πιο πριν δεν εγινε καμια μεταβολή σε σώμα και αιμα

    Δεν επιτρέπεται να βλέπουν οι λαικοί ψευδοχριστιανοί πολλώ μάλλον αθεοι και πασης φύσεως αιρετικοί ξι αβάπτιστοι αυτά που γινονται απο ιερεις που χειροτονηθηκαν για να τα κανουν και να τα βλεπουν
    Ασε το πως καταντησαν σημερα οι ενοριες καφενειο....

    υσ 1
    Στην αρχαια εκκλησια στις αγαπες και στις κατακομβες πιο τεμπλο υπήρχε;;
    αυτα αλλαξαν τον 4ο αιωνα λογω πληθους αμύητων στις ελευθερες πλεον εκλησιες

    υσ 2
    σου ειπα οτι εψω ακουσει αυτη την ιστορια που εγραψε η Ιωαννα και απο Νγιτες για να μην νομιζεις οτι ειναι Πγιτική φανφάρα
    Ξαναγραφω οτι την εχω ακουσει αυτη την ιστορια πολλες φορες απο πολλους
    αλλοι λενε οτι εγινε με τον Μ Βασιλειο [πιο πειστικό μου φάνηκε δεδομένου της αυστηρότητας του αγιου]

    υσ 3
    αμφιβαλει κανεις οτι το τεμπλο εχει κι αυτη την προστασία που εγραψε η ιωαννα;;
    ειδικα στις μερες μας..ας μην το συζητάμε


    π Γρηγοριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχει καμία σχέση το τέμπλο με αυτά που λέει η Ιωάννα.Είναι πολλά αυτά που πρέπει να γράψω για την ιστορία του τέμπλου,αλλά δεν θα χάσω τον χρόνο μου-ημέρα της Παναγίας-για να σε πείσω.Ο ιερέας βγάνει πολλές φορές έξω στην ωραία πύλη και βλέπει τις άσεμνες γυναίκες.Το ίδιο συμβαίνει και όταν τις Κοινωνάει.
      Και εγώ έχω ακούσει ιστορίες οι οποίες είναι παραμύθια.Ο Μέγας Βασίλειος απόφευγε να ονομάσει το Άγιο Πνεύμα "Θεο" για ένα διάστημα,όμως κατέβαζε το Άγιο Πνεύμα-και θα έγραφε αυτές τις φλυαρίες;Τι σχέση έχει ο διάκονος,αφού δεν μπορεί να κάνει Θεία Λειτουργία; Δεν άλλαξαν τον 4ο αιώνα,και πιο παλιά υπήρχε ένα μέτρο τέμπλο-συν 15 πόντοι που ήταν ψηλότερα το ιερό-με κολώνες κ.λπ.
      Στις περισσότερες Εκκλησίες είναι ανοικτή η ωραία πύλη μέχρι το τέλος.Με το σκεπτικό αυτό,ποτέ δεν θα κατέβει το Άγιο Πνεύμα αν δεν κλείνουν την ωραία πύλη.

      Διαγραφή
  15. Συμφωνώ ότι το άγιο πνεύμα κατεβαίνει ακόμα και στους χειρότερους...

    Εσύ γιατί αμφιβάλεις ότι το τέμπλο έχει πολλές χρήσεις και προστασίες;;
    Άλλο πνευματικο επίπεδο είχαν τον 4ο αιώνα και σίγουρα το σκέφτηκαν κι αυτό.
    Όχι ότι δεν κατεβαίνει το άγιο πνεύμα αλλά ότι οι ιερείς και οι δίσκοι είναι άνθρωποι κι όχι εξωγήινοι.

    Μακάρι να ήμασταν όλοι Μ Βασίλειοι...

    Ο ιερέας όταν βγαίνει έξω δεν έχει τον χρόνο να κόβει κίνηση και αμέσως εισέρχεται στο ιερό.

    Οταν συλλειτουργούν κάμποσοι...ένας δύο τελούν την λειτουργία και οι υπόλοιποι είναι γλάστρες...
    Από πείρα στα γράφω λόγω ιδιότητας.
    Π Γρηγόριος

    ΥΣ
    Να ασχοληθουμε με τίποτα άλλο λέω εγώ γιατί δεν υπάρχει χρόνος από όλους υποθέτω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιερείς και οι διακοι.

      Το κινητό βάζει αλλα αντ άλλων και μου χέρι σπάσει τα νεύρα
      Π Γρηγόριος

      Διαγραφή
    2. Δεν πειράζει καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις.
      Όταν θυμιατίζει ο ιερέας δεν βλέπει όλες τις γυναίκες; Στους γάμους που η κουμπάρα έχει τα κάλη της γυμνά;Εκεί δεν κατεβαίνει το Άγιο Πνεύμα; Στις βαπτίσεις με τα σούπερ μίνι;Τέλος πάντων,τα γράφουν οι Πατέρες για το τέμπλο αλλά δεν θα τα γράψω.
      Το πνευματικό επίπεδο των Αποστόλων ήταν ανώτερο από αυτό των Πατέρων του 4ου αιώνα.Οι Απόστολοι είναι ανώτεροι και από τους Προφήτες.

      Διαγραφή
    3. Είπα εγώ ότι δεν κατεβαίνει το άγιο πνεύμα για το καφενείο των ψευδοχριστιανων;; Το αντίθετο έχω πει.
      Για Το τέμπλο έγραψα ότι έχει την διάταξη του ναού του Σολομώντα τα άγια των αγίων.
      Περαιτέρω έχει και την προστασία για αυτό που συζητάμε γιατί είμαστε άνθρωποι
      Και σε κάθε περίπτωση ειδικά στα συλλειτουργα να μην χαζεύεις δεξιά αριστερά από περιέργεια η για να περάσει η ώρα ..μιας και δεν κάνεις τίποτα
      Π Γρηγόριος

      Διαγραφή
  16. Σημαντικό
    Το αντίδωρο δεν υπήρχε στην εκκλησία.
    Όποιος πήγαινε κοινωνούσε κατά 99%
    Σιγά σιγά άρχισε ο κατήφορος και μετά από 700 χρόνια καθιερώθηκε το αντίδωρο.
    Αντί του δώρου για όποιον δεν κοινώνησε.
    Αυτό μιλάει από μόνο του για τα χάλια των χριστιανών.
    Όσο για το σήμερα άστο καλύτερα...
    Σήμερα όσοι κοινωνούν μετά παίρνουν Υποχρεωτικά κι αντίδωρο
    Για τόσο σκοτάδι μιλάμε
    Υσ
    Τα λέμε πάλι σε άλλη θεματικη
    Π Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή