Η Ορθόδοξος δογματική δεν ταυτίζει τα σύμβολα με τις Υποστάσεις, αλλά τα διακρίνει. -- Σχόλιο του αδελφού μας Χαριλάου

Εικόνα Αγίας Τριάδος δεν εθέσπισε η Ζ΄Οικουμενική Σύνοδος. Στο δογματικό της ΄Ορο αναφέρει το Πρόσωπο του Κυρίου, της Υπεραγίας Θεοτόκου, των αγίων Αγγέλων, των Οσίων, Μαρτύρων και Ασκητών. Η Ορθόδοξος δογματική δεν ταυτίζει τα σύμβολα με τις Υποστάσεις, αλλά τα διακρίνει. Η μορφή γέροντος είναι σύμβολο, όπως και το περιστέρι, τα οποία δεν ταυτίζονται με το Πρόσωπο του Πατρός και του Αγίου Πνεύματος. Επιπλέον, δεν μπορεί να ονομαστεί η δήθεν εικόνα της αγίας Τριάδος ως συμβολική, διότι σ΄αυτήν συμπεριλαμβάνεται η πραγματική Υπόστασις του Κυρίου.΄Οπως επίσης δεν μπορεί να ονομαστεί εικόνα των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδος, επειδή εντός αυτής υπάρχουν δύο σύμβολα και ένα πραγματικό Πρόσωπο, αυτό του Κυρίου μας. Οι δε κανόνες περί των Προφητικών Οράσεων αναφέρονται στις εκβάσεις αυτών, δηλαδή στην Θεία Οικονομία. ΄΄Διατί τον πατέρα του Κυρίου Ιησού Χριστού ουχ ιστορούμεν και ΖΩΓΡΑΦΟΥΜΕΝ; επειδή ουκ οίδαμεν τις έστιν και Θεού φύσιν αδύνατον ιστορείσαι και ζωγραφήσαι. ΚΑΙ ΕΙ ΕΘΕΑΣΑΜΕΘΑ ΚΑΙ ΕΓΝΩΡΙΖΑΜΕΝ ΚΑΘΩΣ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΑΥΤΟΥ, ΚΑΚΕΙΝΟΝ ΑΝ ΕΙΧΟΜΕΝ ΙΣΤΟΡΗΣΑΙ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΗΣΑΙ΄΄
Πρακτικά Συνόδων.Τόμος Γ΄σελ.211
-------------------------------
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Τό ἄρθρον εἶναι ἀντιφατικόν! Ἀφενός ὀρθῶς ὁμιλεῖ κατά τῆς αἱρετικῆς εἰκόνος τοῦ «τριπροσώπου», ἀφετέρου δέχεται τόν «συμβολισμόν» τοῦ Θεοῦ Πατρός μέ γέροντα ἄνθρωπον, πού εἶναι ἡ αἵρεσις τοῦ ἀνθρωπομορφισμοῦ. Ἁπλῶς διαφωνεῖ μέ τήν συνύπαρξιν συμβόλων καί τοῦ πραγματικοῦ Προσώπου τοῦ Κυρίου εἰς μίαν καί τήν αὐτήν εἰκόνα.

6 σχόλια:

  1. Ποιός Χαρίλαος;;; ο Τρικούπης;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Δουμάνης,ένας λαοπλάνος οπαδός του Ματθαίου Καρπαθάκη, ο οποίος Καρπαθάκης νόμισε ότι ήταν ο μόνος Ορθόδοξος Επίσκοπος(αν και ήταν Ψευδεπίσκοπος)στην Ελλάδα. Αγράμματος άνθρωπος και αφελείς.

      Διαγραφή
  2. Τό ἄρθρον εἶναι ἀντιφατικόν! Ἀφενός ὀρθῶς ὁμιλεῖ κατά τῆς αἱρετικῆς εἰκόνος τοῦ «τριπροσώπου», ἀφετέρου δέχεται τόν «συμβολισμόν» τοῦ Θεοῦ Πατρός μέ γέροντα ἄνθρωπον, πού εἶναι ἡ αἵρεσις τοῦ ἀνθρωπομορφισμοῦ. Ἁπλῶς διαφωνεῖ μέ τήν συνύπαρξιν συμβόλων καί τοῦ πραγματικοῦ Προσώπου τοῦ Κυρίου εἰς μίαν καί τήν αὐτήν εἰκόνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νικόλαος Ζώτας είπε...
    Ο Δουμάνης, ένας λαοπλάνος οπαδός του Ματθαίου Καρπαθάκη, ο οποίος Καρπαθάκης νόμισε ότι ήταν ο μόνος Ορθόδοξος Επίσκοπος (αν και ήταν Ψευδεπίσκοπος) στην Ελλάδα. Αγράμματος άνθρωπος και αφελείς.



    Κατ' αρχάς ψάχνω, αδελφέ Νικόλαε, να βρω που υπάρχει εδώ το όνομα του αδελφού μας Τηλέμαχου Δουμάνη, και δεν το βλέπω.

    Ο αδελφός μας Τηλέμαχος νομίζω έχει το δικαίωμα, όπως όλοι μας, να πιστεύει σε αυτό που πιστεύει. Γιατί λοιπόν τόση χολή για τον αδελφό μας.

    Σέβομαι την γνώμη σου για τον Ματθαίο Καρπαθάκη, αλλά δεν την δέχομαι. Μελετώ το Πάτριο για περίπου 25 χρόνια και μου είναι δύσκολο να αποφασίσω γι' αυτά τα πράγματα των Συνόδων κ.λ.π. Εσύ πως είσαι τόσο σίγουρος για τον Ματθαίο;

    Αν δεν είμαι αδιάκριτος, να σε ρωτήσω, εσύ που κοινωνείς; στο νέο με τους οικουμενιστές; Είσαι στο νέο σε αποτείχιση, ή σε κάποια Σύνοδο του Πάτριου, ασφαλώς εννοείται εκτός των Ματθαιϊκών;...

    Εν Χριστώ.
    Κωνσταντίνος Αργυρακόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάνει λάθος ο κ.Χατζηνικολάου όταν λέει ότι δέχομαι τον συμβολισμό του Θεού Πατρός.Τουναντίον .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν υπάρχει ούτε συμβολική αλλά ούτε και μη συμβολική εικόνα της Αγίας Τριάδος.Η Αγία Ζ΄Οικουμενική Σύνοδος απεφάνθη,και στις οκτώ Πράξεις της, για εικόνα μόνο του Θεανθρώπου Κυρίου,του οποίου την Υπόσταση προσκυνούμεν, και λόγω της κοινής Θεότητος, συμπροσκυνείται τόσο ο Πατήρ όσο και το ΄Αγιον Πνεύμα.Η μορφή γέροντος είναι ένα είδωλο ,σχεδιασμένο κατά την φαντασία των δυτικών ζωγράφων.Η δήθεν εικόνα της Αγίας Τριάδος,η ειδωλολατρική, παρουσιάζει όλες τις υπό της Εκκλησίας καταδικασμένες αιρέσεις,όπως:αρειανισμό,παπισμό,βαρλααμισμό,βογομιλισμό,ανθρωπομορφισμό και πολλές άλλες.΄΄Ουδείς γαρ εκ΄των Προφητών έστι εν ουσία και υποστήματι Θεού΄΄,κατά τους πατέρες της Εκκλησίας.Η αποκάλυψις του τριαδικού Θεού έγινε και γίνεται μέσα από τα κοινά και άκτιστα φυσικά ιδιώματα του,ποτέ στην ουσία του αλλά ούτε και στις υποστάσεις του.Ζωγραφίζουμε την ανθρώπινη μορφή του Κυρίου αλλά τον προσκυνούμε ως Θεάνθρωπο,ενώ η μορφή γέροντος παραμένει έτσι,μία ειδωλική μορφή.Το ίδιο συμβαίνει και με το σύμβολο περιστέρι,το οποίο και αυτό δεν έχει θε΄ι΄κό σώμα.Άλλο ουσία,άλλο υπόσταση ,άλλο φυσικά ιδιώματα και άλλο σύμβολο.΄΄Παντός εικονιζομένου την υπόσταση΄΄λέει ο άγιος Θεόδωρος Στουδίτης.Η μορφή γέροντος δεν είναι η υπόσταση του Θεού Πατρός,ούτε η περιστερά ταυτίζεται με την ουσία,την άκτιστη ενέργεια ή την υπόσταση του Αγίου Πνεύματος.Στουρα΄ί΄της Χαρίλαος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή