ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΟΥΤΕ ΕΓΚΥΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ -- Του Νικολάου Πανταζή, θεολόγου

Απάντηση και απολογία σε συναποτειχισθέντες αδελφούς και αδελφές, οι οποίοι μας κατηγορούν για “αιρετικούς”…

Πες μου όποια κατηγορία θέλεις, απέδωσέ μου όποια βρισιά θέλεις, αιρετικό όμως μην τολμήσεις να με πεις! Εξίσταμαι και βγαίνω απ’ τα ρούχα μου!!!!!!!! Σχίζω το πουκάμισό μου! Όλα τα δέχομαι, αυτήν την ρετσινιά δεν την δέχομαι! Μή γένοιτο να βλασφημίσω το Άγιο Πνεύμα…..

Με ρωτάς: “μπορούμε να λέμε εμείς ποιός εχει χάρι και ποιός δεν εχει;”

ΠΟΤΕ και ΠΟΥΘΕΝΑ δεν προσδιόρισα “ποιός έχει χάρι και ποιός δεν έχει”. Αυτά είναι λόγια δικά σου. 

Εμείς μιλούμε “ποιός έχει εγκυρότητα μυστηρίων και ποιός δεν έχει”. Άλλο πράγμα η χάρις και άλλο η “εγκυρότητα μυστηρίων.”

Το όλο πρόβλημα έγκειται στο ότι όλοι σας, πλην τραγικά ελαχίστων εξαιρέσεων, συγχέετε ανεπίτρεπτα την χάρι με την εγκυρότητα μυστηρίων και απορώ, τόσα χρόνια, τόσες εμπειρίες και γνώσεις και αδυνατείτε να το καταλάβετε…
----------------------------
Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...
Θερμά συγχαρητήρια στόν κ.Πανταζή γιά τό εξαίρετο άρθρο. Αποσαφηνίζει πλήρως τήν ψευδολογία τών «εγκυρο-άκυρων μυστηρίων» τής νεοημερολογίτικης καί Νεορθόδοξης πλάνης καί αίρεσης. Άλλο έγκυρα (τυπικώς) Μυστήρια καί άλλο άκυρα λόγω απουσίας - πλαστογραφίας τού Αγίου Πνεύματος. Ένα "εύγε", ένα "μπράβο", ένα "άξιος ο λόγος σου" δέν είναι αρκετά. Η μετά τών αγίων πατέρων τεκμηρίωση καθιστά γρανιτώδη καί ακαταμάχητο τό άρθρο.
Σημειώνω, άλλο έγκυρα (τυπικώς), έτερο ουσιαστικά (λόγω καί έργω, τύποις καί ουσία) Μυστήρια εν αγιασμώ. Οι μισθωτοί - άμισθοι σχολιαστές τών αιρετικών (νεοημερολογιτών καί Νεορθόδοξων) νά μάς αδειάσουν τήν γωνιά. Παπικοί, Προτεστάντες, Μονοφυσίτες καί ό,τι έτερο σιωνιστικό δέν θά γίνουμε.
Άξιος ο κόπος σου αδελφέ Νικόλαε καί «άφες άρτι» (άσε τώρα) τίς παλαιές μας διαφωνίες.


Άλλο πράγμα μία ηλιακή ακτίνα (η οποία μπορεί να επεκτείνεται από το έναν πλανήτη στον άλλο, μέχρι και σε μιαν απόμακρη σπηλιά της γης) και άλλο αυτός ο ίδιος ο ΗΛΙΟΣ ολόκληρος, αυτούσιος ο οποίος μπορεί ακαριαίως σε κλάσματα δευτερολέπτου να λιώσει (σε περίπτωση πλησιέστερου εκτροχιασμού) ολόκληρο τον πλανήτη!

Η χάρις του Παναγίου Πνεύματος μπορεί να επεκταθεί παντού, ακόμη και σε έναν αιρετικό! Ένας αιρετικός ο οποίος βλέπει το σφάλμα του (πολύ σπάνιο αυτό), μετανοεί και ασπάζεται την Αλήθεια, (πολύ σπάνιο αυτό) δεν τα κάνει όλα αυτά “αφ’ εαυτού.” Τον επισκέπτεται η Θεία Χάρις. Αυτό όμως ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ πως έχει “εγκυρότητα μυστηρίων…” Μη τρελλαθούμε!

Υπάρχει σαφέστατος διαχωρισμός αυτών των δύο. Βεβαίως δεν μπορούμε να πούμε “ποιός έχει χάρι και ποιός δεν έχει”. Δεν θα περιορίσουμε εμείς το Παντοδύναμον, Πανεπίσκοπον και Παντεποπτικόν Πνεύμα!

Αλλά μπορούμε με πάσα βεβαιότητα να πούμε “ποιός έχει Άγιο Πνεύμα και ποιός δεν έχει”. Και αυτό, δεν το λέμε εμείς! Το λέγουν οι Άγιοι Πατέρες! Αυτοί που τόσο πολύ απανωτά επικαλείστε! Αυτούς που περιφρονείτε και καταπατείτε.

Άκουσε αυτόν τον ίδιο τον Μέγα Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο κατ’ αυτήν την φρικτήν ώρα της μεταβολής των Τιμίων Δώρων: “Μεταβαλών τω Πνεύματί Σου τω Αγίω, αμήν, αμήν, αμήν!”

ΔΕΝ λέγει “μεταβαλών τη χάριτι του Αγίου Σου Πνεύματος…” Θα μπορούσε να το πει! Λέτε “να του ξέφυγε;;;” Και όμως το δηλώνει και το καταγγέλει ξεκάθαρα: οι πάσης φύσεως αιρετικοί ΟΥΚ ΕΧΟΥΣΙ ΠΝΕΥΜΑ ΑΓΙΟΝ, ούτε κατά γνώσιν, ηλικίαν, φαντασίαν, ούτε κατ΄ οικονομίαν! Τους επιρρίπτει την κολάσιμη κατηγορία της υποκλοπής του Αγίου Πνεύματος! Όλοι μιλούν για «υποκλοπή», πολιτικοί και Siemens. Ετούτη εδώ η υποκλοπή, είναι η χειρότερη απ΄ όλες διότι είναι η ασυγχώρητη αμαρτία της βλασφημίας κατά του Αγίου Πνεύματος.

Έχουμε και εμείς τεράστια ευθύνη, συγκατάκριση και συνενοχή. Δεν μπορεί ο κάθε αιρετικός και βλάσφημος να βγαίνει «γυμνή τη κεφαλή» να διαλαλεί σαν γύφτικος ντελάλης ότι έχει Άγιο Πνεύμα και μεις να τον πιστεύουμε, να συνευδοκούμε και να διδάσκουμε στους άλλους ότι «ναι, έχει Άγιο Πνεύμα διότι φοράει ράσο, έχει δεσποτοκρατικό εγκόλπιο και επί τούτου μνημονεύει τον «μεγαλύτερο αντίχριστο και χειρότερο αιρετικό, όλων των αιώνων, χειρότερο και από τον Άρειο» (τάδε έφη Σωτηρόπουλος).

ΜΗ προβάλετε παραπλανητικώς το ψευδέστατο και ατυχέστατο επιχείρημα ότι «οι Άγιοι Πατέρες διατήρησαν μία κατ΄ οικονομίαν εκκλησιαστική κοινωνία με τον Άρειο, πριν αυτός καταδικαστεί…»

Λέγω «ψευδέστατο» όχι ως προς το περιεχόμενο, αλλά προς τον συσχετισμό και υποστηριγμό. Ναί, είχαν κάποια κοινωνία, αλλά ΓΙΑΤΙ αποακρύπτετε την αλήθεια και την μεγίστη εκ τεραστίων διαστάσεων αντίθεση, γιατί θάπτετε το γεγονός ότι η Αίρεση του Αρείου ήταν τότε ΜΗ ΚΑΤΕΓΝΩΣΜΕΝΗ;;;;; ΔΕΝ είχε ακόμη συνέλθει η Αγία Πρώτη Οικουμενική Σύνοδος για να αποφανθεί τελεσιδίκως.

Ο ΙΕ΄ Κανών της Αγίας Πρωτοδευτέρας Αποστολικής Συνόδου, το λέγει ξεκάθαρα, πολύ ξεκάθαρα αυτό:

«δι αίρεσίν τινα παρά των Αγίων Συνόδων, η Πατέρων, κατεγνωσμένην». Μα εδώ δεν είχε γίνει ΚΑΝ η Αγία Πρώτη Οικουμενική Σύνοδος; ΓΙΑΤΙ το προβάλλετε τόσο πολύ το ΑΣΧΕΤΟ επιχείρημα αυτό, εν σχέσει με μας σήμερα;;;

Ο Παπισμός είναι ΗΔΗ «αίρεση παρά των Αγίων Συνόδων και Αγίων Πατέρων κατεγνωσμένην!» Όσοι διατηρούν εκκλησιαστική και μυστηριακή κοινωνία με ΗΔΗ καταδικασμένη αίρεση πέφτουν κάτω από αυτούς τους ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ!

Εσείς απαιτείτε από τον Θεό, να ξανα-επεμβεί για χάρη σας, να ξανα-συγκροτήσει Αγίους Θεοφόρους Πατέρες (ΠΟΥ΄ΝΤΟΙ;;;), να ξανα-συγκαλέσει Οικουμενική Σύνοδο (αυτές ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΟΡΙΣΤΙΚΑ στην Δεκάτη!!!) ώστε να λύσει θέματα ΗΔΗ προ πολλού λυμμένα, να ξανα-ασχοληθεί με αίρεση ήδη προ πολλού διαγνωσμένη, κατεγνωσμένη, αναθεματισμένη και καταδικασμένη και να σας το ξαναπεί; Ξανά και ξανά;

ΠΟΥ φιλότιμο; ΠΟΥ το βρήκατε αυτό; ΠΩΣ έχετε τέτοια απαίτηση; ΔΕΝ σας φτάνουν η Αγία Εβδόμη, Ογδόη και Ενάτη; Θέλετε δηλαδή να κατεβεί αυτοπροσώπως ο Θεός και να σας πεί ΤΙ;;;; Ό,τι ο Παπισμός είναι ήδη αίρεση κι ότι όσοι διατηρούν εκκλησιαστική – μυστηριακή κοινωνία με ήδη αναθεματισμένους και ήδη καταδικασμένους αιρετικούς και ΒΛΑΣΦΗΜΟΥΣ, είναι και αυτοί ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ και ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΙ;

Και μεις θα κάνουμε «οικονομίες» να «διευκολύνουμε την σωτηρία» των αιρετικών και των κοινωνούντων μετά ακοινωνήτων; Και το «ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έσται» ΠΟΥ ΠΑΕΙ;; Περίπατο; Ή θα το αναρτείτε έτσι «στον βρόντο» για δημιουργία εντυπώσεων ότι κρατείτε «σταθερά» την «Πατερική Παράδοση;» Ποιά Παράδοση; Πότε και πώς μας παρέδωσαν οι Πατέρες να κοινωνούμε με ακοινωνήτους και να συμμετέχουμε στα μυστήρια των ήδη αναθεματισμένων και ήδη καταδικασμένων αιρετικών; Θέλω συγκεκριμένα παραδείγματα, απτά, χειροπιαστά, σεχτικά και λογικά, ξεκάθαρα και πειστικά. Όχι ασχετολογίες.

Συνεχίζω να σας παραθέτω Αγίους Πατέρες. Σας το λένε ξεκάθαρα: Οι πάσης φύσεως αιετικοί, κεκριμένοι ή μη, ΔΕΝ έχουν Άγιον Πνεύμα! Παραθέτω τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο να σας το κάνει ανάλυση, να σας το κάνει “λιανά” για να συνετιστείτε:

«Λοιπόν, ώδε τον νουν, παρακαλώ, έχωμεν. Κατά μεν ουν το μέρος του Σωτήρος φαίνονται πολλοί ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται! (ο ΙΕ’ Κανών της Αγίας ΑΒ΄ Συνόδου, σε απόλυτη συμφωνία με τον Χριστό τον Ίδιο, τους ονομάζει «ψευδεπισκόπους και ψευδοδιδασκάλους»).

Και έλεγεν ο δείνα, εγώ ειμί, και άλλος, εγώ ειμί, καθώς γέγραπται, ότι πολλοί ελεύσονται επί τω ονόματί μου, λέγοντες, εγώ ειμί ο Χριστός, και πολλούς πλανήσουσι, αλλά μή πλανάσθε! Ώσπερ ουν υπενοήθη το όνομα του Χριστού εις τους πλάνους, ούτως έμελλον πολλοί σχηματίζεσθαι έχειν Πνεύμα Άγιον, ο μη είχον, και λαλείν.

Αλλ΄ εκεί μεν ο άνθρωπος εφαίνετο, και έλεγεν, εγώ ειμί ο Χριστός… Ενταύθα δε ουκ ετόλμα ειπείν τις, εγώ ειμί το Πνεύμα το Άγιον, ου γαρ εγένετο εν Σώματι, αλλ΄ αοράτως επεδήμει. Ήλθεν επί Πέτρον, ήλθεν επί Παύλον, και ην ομολογημένον, ότι Πνεύμα Κυρίου είχον. Ανέκυψεν Σίμων (ο μάγος) και λέγει: Πνεύμα έχω. Από της όψεως ουδείς ήδει τίς έχει, τίς ουκ έχει, ή τίς έχει πνεύμα ακάθαρτον, ή τίς έχει Πνεύμα Άγιον. Εί μεν γαρ όψις ήν, ουκ αν υπέκλεπτεν, από γαρ της διαγνώσεως είχε τον έλεγχον. Ήλθε Μοντανός λέγων, Πνεύμα Άγιον έχω. Ήλθε Μανιχαίος λέγων, Πνεύμα Άγιον έχω… Ουκ ην δε δήλον.

Ίνα μη ουν πλανώνται τω ονόματι, επειδή αοράτως έμελλε το χάρισμα έρχεσθαι, λέγει (ο Χριστός): «Όταν έλθη ο Παράκλητος, το Πνεύμα της Αληθείας (όχι το Πνεύμα της αιρέσεως και της πλάνης), ό παρά του Πατρός εκπορεύεται (όχι «και εκ του Υιού») Εκείνος υμάς αναμνήσει τα ρήματά Μου και οδηγήσει υμάς προς πάσαν την Αλήθειαν, ού γαρ αφ΄ Εαυτού λαλήσει.

Εάν ίδητέ τινά λέγοντα (δεν λέγει «εάν σας το πει κάποια σύνοδος αποτειχισμένων» αλλά εάν απλώς δείτε και αντιληφθείτε εσείς οι πιστοί από μόνοι σας) λέγοντα Πνεύμα Άγιον έχω, και μη λαλούντα τα Ευαγγελικά (και δεν διδάσκει Ορθόδοξα αλλά αιρετικά) αλλά τα ίδια, αφ΄ εαυτού λαλεί, και ΟΥΚ ΕΣΤΙ Πνεύμα Άγιον εν αυτώ!!!

Ώσπερ γαρ λέγει περί εαυτού, Εγώ απ΄ Εμαυτού ού λαλώ, ίνα ελκύσει την υπόνοιαν της πλάνης, μάλλον δε την πλάνην από της Αληθείας διέλη, και δείξη τίνες έχουσι Πνεύμα Άγιον, τίνες ΟΥΚ ΕΧΟΥΣΙΝ, αλλά ΠΡΟΣΠΟΙΟΥΝΤΑΙ έχειν!!!» (Εις το Άγιον Πνεύμα, Τομ. 3. Κεφ. 2, 979-980).

Τα ακούτε, πατέρες και αδελφοί «αποτειχισμένοι;» Προσποιούνται ότι έχουν ενώ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ Άγιο Πνεύμα το Οποίον διενεργεί την εγκυρότητα μυστηρίων! Έχουν και λαμβάνουν κάποια χάρη «κατά το μέτρον της δωρεάς» αλλά δεν διενεργούν την Μεταβολή των Τιμίων Δώρων ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ.

Άκουσε και αυτόν τον Μέγα Αθανάσιο:

“Πολλές αιρέσεις αναφέρουν το όνομα της Αγίας Τριάδος κατά το βάπτισμα, αλλά μην πιστεύοντας ορθά και μην έχοντας υγιή Πίστη (Ορθόδοξη), καθιστούν το νερό του βαπτίσματος ανώφελο (άκυρο) διότι λείπει η λυτρωτική ευσέβεια!” (Κατά Αρειανών 2, 42-43, P.G. 26, 237B).

Ανώφελα, άχρηστα, ΑΚΥΡΑ τα μυστήρια των αιρετικών! Λείπει η λύτρωση! ΔΕΝ ΣΩΖΕΙ τον Μυστήριο των αιρετικών οπότε ο ισχυρισμός για διευκόλυνση της σωτηρίας είναι ανυπόστατος, άκυρος, μάταιος και πλανεμένος! Για ΠΟΙΑ πνευματική ωφέλεια μας μιλάτε;

Άκουσε και αυτόν τον Μέγα Άγιο Μάρκο, τον Ευγενικό!

Ο Άγιος Μάρκος Επίσκοπος Εφέσου, όταν έπαυσε την μνημόνευση του πατριάρχου του, οι άλλοι επίσκοποι τον κατηγορούσαν ότι τώρα τάχα “βγήκε εκτός εκκλησίας” και προσπαθούσαν να τον μεταπείσουν να συνεχίσει την μνημόνευση του Λατινόφρονα Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Μητροφάνη, ο Άγιος Μάρκος ΑΡΝΗΘΗΚΕ αυστηρά και βροντοφώναζε λέγοντας:

«Εκφεύγειν άπασι τρόποις την (μυστηριακήν εννοείται) κοινωνίαν αυτού και μήτε συλλειτουργείν αυτώ, (αυτό αποδεικνύει ότι προηγουμένως αναφέρεται σαφέστατα σε μυστηριακή κοινωνία διότι κέντρον κάθε συλλειτουργίας είναι το Μυστήριον της Θείας Κοινωνίας, το Κοινό Ποτήριον»), μήτε μνημονεύειν ουδ΄ όλως αυτού, μήτε αρχιερέα τούτον αλλά ΛΥΚΟΝ και μισθωτόν ηγείσθαι!»

Δηλαδή, αρνούμε με κάθε τρόπο να κρατώ οποιαδήποτε εκκλησιαστική μυστηριακή κοινωνία μαζί του, ούτε να συλλειτουργήσω με τον πατριάρχη μου! Αρνούμαι να τον αναγνωρίσω ως κανονικό Ορθόδοξο αρχιερέα αλλά τον θεωρώ ΛΥΚΟ, λυκοποιμένα και μάλιστα μισθωτό που αποβλέπει μόνο στο χρήμα. Εδώ ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός αποκαλεί τον πατριάρχη του ΛΥΚΟ και μισθωτό υπάλληλο παρ’ όλο που αυτός δεν έχει καταδικαστεί από σύνοδο.

Ο ΛΥΚΟΣ δεν διενεργεί την Μεταβολή των Τιμίων Δώρων. Αυτό το «εκφεύγειν άπασι τρόποις» είναι ΑΠΟΛΥΤΟ και δηλώνει «με κανέναν μα κανέναν τρόπο, ούτε οικονομιακό, ούτε συγκαταβατικό, ούτε γνωσιολογικό η ηλικιακό. ΜΗΝ κοινωνείς και ΜΗΝ συλλειτουργείς. Και αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ διότι είναι ΑΛΥΡΑ τα μυστήρια!

Ειδάλλως θα έλεγε, «εφ΄ όσον δεν καταδικάστηκε ακόμη από σύνοδο, πηγαίνετε κατ΄ οικονομίαν και κρατείστε μυστηριακήν κοινωνίαν διότι είναι έγκυρα τα μυστήρια των αιρετικών…» ΑΠΑΓΕ τέτοια ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ από τους Αγίους Πατέρες και όποιος, μα όποιος κι αν είναι αυτός, εάν επιστρατεύει τους Αγίους Πατέρες για να δικαιολογήσει την πλάνη του ότι οι αιρετικοί έχουν Άγιο Πνεύμα και έγκυρα μυστήρια, τότε είναι ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΣ Εκκλησιολογικώς και διδάσκει ΑΙΡΕΣΗ!

Ο 46ος Kανόνας  των Aγίων Aποστόλων είναι αμείληκτος και τιμωρεί βαρύτατα όλους όσους αναγνωρίζουν το βάπτισμα των αιρετικών ως δήθεν έγκυρο, έστω «κατ΄οικονομίαν»:

«Προστάζουμε να καθαιρείται ο επίσκοπος ή ο πρεσβύτερος ο οποίος δέχτηκε βάπτισμα ή ευχαριστία αιρετικών. Διότι ποιά συμφωνία μπορεί να γίνει ανάμεσα στον Xριστό και στον Διάβολο; Ή ποιά σχέση έχει ο πιστός με τον άπιστο;».

Δες και τον Α’ Κανόνα της εν Καρχηδόνι Συνόδου:

“παρ’ ω (τω αιρετικώ) Πνεύμα Άγιον ούκ έστι!… Τίς δε δύναται δούναι, όπερ αυτός ΟΥΚ ΕΧΕΙ;;;…. Ουκ ηδυνήθη (βαπτίσαι) ότι έξω ων, Πνεύμα Άγιον ΟΥΚ ΕΧΕΙ!”

Καθαρά και ξάστερα πράγματα. Δεν θα κάτσω γω από πείσμα να πω ότι έχει… Και το προσδιορίζει: “ότι έξω ων” ΕΞΩ ΩΝ από την Εκκλησίαν! Ή είσαι εκτός Εκκλησίας ή δεν είσαι. Δεν μπορείς να είσαι ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ Εκληςίας αλλά ΚΑΙ να έχεις “εγκυρότητα μυστηρίων”….

Καλά, με το Άγιο Πνεύμα θα τα βάλουμε τώρα, επειδή δεν μας βολεύει η συναίσθηση και αναγνώριση της ακυρότητος του Αθηναγορείου βαπτίσματος από το 1965 και εξής;

«Πνεύμα Άγιον ΟΥΚ ΕΧΕΙ!»

Δεν κόλλησα λοιπόν στα αιρετικά μου, αλλά στα Ορθόδοξα Αγιοπατερικά μου. Δεν είναι αυτά διδάγματα δικά μου αλλά των Αγίων Πατέρω. Εσύ μείνε με τους οικονομιστές, καταχραστές των Θείων. Όταν απολογηθούμε εν εκείνη τη Φρικτή Ημέρα, δεν θα ισχύει το εάν ακολουθήσαμε τον π. Ευθύμιο, τον π. Θεόδωρο ή τον π. Νικόλαο, τον Νικόλαο Σωτηρόπουλο ή τον Νικόλαο Πανταζή αλλά την ΑΛΗΘΕΙΑ την Αγιοπατερική, την οποία ΟΥΚ ΕΧΟΥΣΙΝ οι Αιρετικοί και ΑΛΟΙΜΟΝΟ μας εάν διδάσκουμε ότι οι ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ έχουν Πνεύμα Άγιο, το Πνεύμα της ΑΛΗΘΕΙΑΣ!

Μή κάθεσαι και μου λες πως «μια δράκα είμαστε όλοι και όλοι, κάνουμε και τους σούπερ έξυπνους;»

Τί κι αν είναι ένας ο ποίος ομολογεί την Αλήθεια; Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, με θλίψη ιερή αναφωνεί: “Κρείσσων εις ποιών το θέλημα του Θεού, ή μύριοι παραβαίνοντες!”

Μπροστά στα μάτια του Θεού, είναι καλύτερος ένας μόνο ο οποίος κάνει πράξη το θέλημα του Θεού, παρά εκατομύριοι παραβάτες οι οποίοι παραμένουν σε κοινωνία με την αίρεση”.

Από αιρετικούς; ΟΥ ΚΟΙΝΩΝΩ. Πάει τελείωσε. Ή είναι ή δεν αιρετικοί. Ή έχουν ή δεν έχουν Άγιο Πνεύμα. Πες εσύ ότι θες. ΟΥ ΚΟΙΝΩΝΩ. Και σε προειδοποιώ, σου το απαγορεύω, «αιρετικό» ΜΗ με συκοφνατήσεις, ούτε για αστεία….

Δεν κάνουμε λοιπόν τους «σούπερ έξυπνους» ούτε τους «σούπερ Ορθόδοξους» και απορώ πως εσύ, αποτειχισμένος ων, μας αποδίδεις αυτόν τον κακοήθη χαρακτηρισμό. Φαίνεται πως επηρεάζεσαι και εσύ από αυτούς τους οποίους κατηγορείς για γεροντολατρεία. Δικαίωμά σου. Επιλογή σου.

Επιλογή μας Η ΑΓΙΟΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ.
Επιλογή μας η ανόθευτη ΑΓΙΟΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.
Επιλογή μας η αδιάφθορη και ασυμβίβαστη Αγία Ορθόδοξή μας Πίστη!

5 σχόλια:

  1. Θερμά συγχαρητήρια στόν κ.Πανταζή γιά τό εξαίρετο άρθρο. Αποσαφηνίζει πλήρως τήν ψευδολογία τών «εγκυρο-άκυρων μυστηρίων» τής νεοημερολογίτικης καί Νεορθόδοξης πλάνης καί αίρεσης. Άλλο έγκυρα (τυπικώς) Μυστήρια καί άλλο άκυρα λόγω απουσίας - πλαστογραφίας τού Αγίου Πνεύματος. Ένα "εύγε", ένα "μπράβο", ένα "άξιος ο λόγος σου" δέν είναι αρκετά. Η μετά τών αγίων πατέρων τεκμηρίωση καθιστά γρανιτώδη καί ακαταμάχητο τό άρθρο.
    Σημειώνω, άλλο έγκυρα (τυπικώς), έτερο ουσιαστικά (λόγω καί έργω, τύποις καί ουσία) Μυστήρια εν αγιασμώ. Οι μισθωτοί - άμισθοι σχολιαστές τών αιρετικών (νεοημερολογιτών καί Νεορθόδοξων) νά μάς αδειάσουν τήν γωνιά. Παπικοί, Προτεστάντες, Μονοφυσίτες καί ό,τι έτερο σιωνιστικό δέν θά γίνουμε.
    Άξιος ο κόπος σου αδελφέ Νικόλαε καί «άφες άρτι» (άσε τώρα) τίς παλαιές μας διαφωνίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τσοπάνο ακόμα δεν κοιμήθηκες και σβήνεις τα σχόλια των Άμισθων Ορθόδοξων σχολιαστών;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος είπε...
    Τσοπάνο ακόμα δεν κοιμήθηκες και σβήνεις τα σχόλια των Άμισθων Ορθόδοξων σχολιαστών;;;


    Γνωρίζεις ασφαλώς ότι έχω το όναμά σου και τη διεύθυνση του ηλεκτονικού ταχυδρομείου σου.
    Θέλεις να το γράψω εδώ να σε γελοιοποιήσω;
    Κάνω υπομονή αλλά πόσο θα αντέξω;


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γράφει ὁ ἀγαπητός ἀδελφός Νικόλαος πρός τούς ἀποτειχισμένους: «ΜΗ προβάλετε παραπλανητικώς το ψευδέστατο και ατυχέστατο επιχείρημα ότι «οι Άγιοι Πατέρες διατήρησαν μία κατ΄ οικονομίαν εκκλησιαστική κοινωνία με τον Άρειο, πριν αυτός καταδικαστεί…»

    Γενικῶς, εἰς ὁλόκληρον τό ἄρθρον του, ὁ ἀδελφός Νικόλαος συγχέει τήν ἐκκλησιαστικήν κοινωνίαν μέ μή κεκριμένους αἱρετικούς (Βαρθολομαῖον κ.ἄ.) μέ τήν «ἐγκυρότητα» τῶν μυστηρίων πού αὐτοί ἐπιτελοῦν. Πρόκειται γιά δύο διαφορετικά πράγματα, τά ὁποῖα δέν πρέπει νά συγχέωνται. Ἐξ ὅσων γνωρίζω, οὐδείς ἐκ τῶν ἀποτειχισμένων δέχεται τήν ἐκκλησιαστικήν κοινωνίαν μέ τούς φανερά αἱρετικούς Οἰκουμενιστάς, ἄν καί εἶναι γνωστόν ὅτι αὐτοί οὐδέποτε ἔχουν καταδικασθῆ συνοδικῶς καί οὐδέποτε ἔχουν καθαιρεθῆ. Ὅσον ἀφορᾶ τήν «ἐγκυρότητα» τῶν μυστηρίων πού αὐτοί ἐπιτελοῦν, ὡστόσον, πολλοί ἐκ τῶν ἀποτειχισμένων (ἐν οἷς καί ὁ ὑποφαινόμενος), ἀκολουθοῦντες τήν διδασκαλίαν τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου τοῦ Καζάν, τοῦ Ἁγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου κ.ἄ., δεχόμεθα ὅτι τά ἐν λόγῳ μυστήρια εἶναι σωστικά γιά τούς ἐν ἀγνοίᾳ διατελοῦντας πιστούς, ἀλλ' ἀποβαίνουν πρός κατάκρισιν γιά τούς ἐν γνώσει κοινωνοῦντας μέ τούς αἱρετικούς. Ἡ διάκρισις μεταξύ τῶν «ἐν ἀγνοίᾳ» καί τῶν «ἐν γνώσει» διατελούντων γίνεται εἰς τό ἱερόν Εὐαγγέλιον, τό ὁποῖον μᾶς διαβεβαιοῖ ὅτι οἱ μέν δαρήσονται ὀλίγας, οἱ δέ δαρήσονται πολλάς, ὅπως ἀκριβῶς καί οἱ σπεύδοντες πρός Θείαν Κοινωνίαν χωρίς μετάνοιαν καί χωρίς ἐξομολόγησιν. Τήν αὐτήν διάκρισιν βλέπομεν καί εἰς τό γνωστόν: «τοῖς κοινωνοῦσιν ἐν γνώσει τοῖς ὑβρίζουσι καί ἀτιμάζουσι τάς σεπτάς Εἰκόνας, Ἀνάθεμα γ´» (Συνοδικόν τῆς Ὀρθοδοξίας, Τριώδιον, Ἐκδ. Φῶς, σελ. 161). Συνεπῶς, ἡ «ἐγκυρότης» τῶν μυστηρίων ἐντός τῆς μή κεκριμένης εἰσέτι αἱρέσεως ἰσχύει μόνον διά τούς ἔχοντας ἄγνοιαν, εἴτε ἐπειδή εἶναι παιδία ἤ ἄτομα μή δυνάμενα ν' ἀντιληφθοῦν τί συμβαίνει σήμερα στήν Ἐκκλησίαν, εἴτε ἐπειδή δέν ἔτυχε νά πληροφορηθοῦν γιά τήν αἵρεσιν καί πιστεύουν βαθειά ὅτι εὑρίσκονται εἰς Ὀρθόδοξον ἔδαφος. Αὐτά τά ἄτομα λαμβάνουν εὐλογίαν, κατά τό Εὐαγγελικόν «ὁ μή γνούς καί μή ποιήσας δαρήσεται ὀλίγας». Ὁ Θεός οὐ πάντας χειροτονεῖ, ἀλλά διά πάντων ἐνεργεῖ, λέγει ὁ ἱερός Χρυσόστομος. Οἱ ἴδιοι οἱ κληρικοί πού ἐν γνώσει των κοινωνοῦν μέ τήν αἵρεσιν κολάζονται! Ἐπειδή, ὅμως, δέν ἔχουν εἰσέτι καθαιρεθῇ, τά μυστήρια πού ἐπιτελοῦν εἶναι ὑποστατικά καί σωστικά γιά τούς ἐν ἀγνοίᾳ διατελοῦντας, ἀλλά μή κανονικά, λόγῳ τῆς αἱρέσεως. Ἐπί τοῦ θέματος αὐτοῦ ὁ Ἅγιος Νικόδημος Ἁγιορείτης εἰς τήν ὑποσημείωσιν 2 τοῦ 3ου Ἀποστολικοῦ Κανόνος γράφει:

    «Πρέπει νά ἠξεύρωμεν, ὅτι τά ἐπιτίμια ὁποῦ διορίζουν οἱ Κανόνες, ἤγουν τό, καθαιρείσθω, τό, ἀφοριζέσθω, καί τό, ἀνάθεμα ἔστω. Αὐτά, κατά τήν γραμματικήν τέχνην, εἶναι γ.' προσώπου προστακτικοῦ, μή παρόντος. Εἰς τό ὁποῖον διά νά μεταδοθῇ ἡ προσταγή αὐτή, ἐξ ἀνάγκης χρειάζεται νά ᾖναι β᾿. πρόσωπον παρόν. Τό ἐξηγῶ καλλιώτερα. Οἱ κανόνες προστάζουσι τήν σύνοδον τῶν ζώντων Ἐπισκόπων, νά καθαίρουν τούς ἱερεῖς, ἤ νά ἀφορίζουν, ἤ νά ἀναθεματίζουν τούς λαϊκούς, ὁποῦ παραβαίνουν τούς κανόνας. Ὅμως, ἄν ἡ σύνοδος δέν ἐνεργήσῃ ἐμπράκτως τήν καθαίρεσιν τῶν ἱερέων, ἤ τόν ἀφορισμόν, ἤ ἀναθεματισμόν τῶν λαϊκῶν, οἱ ἱερεῖς αὐτοί καί οἱ λαϊκοί οὔτε καθῃρημένοι εἶναι ἐνεργείᾳ, οὔτε ἀφωρισμένοι ἤ ἀναθεματισμένοι. Ὑπόδικοι ὅμως, ἐδῶ μέν εἰς τήν καθαίρεσιν καί ἀφορισμόν ἤ ἀναθεματισμόν, ἐκεῖ δέ εἰς τήν θείαν δίκην».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε... 16 Ιουλίου 2020 - 7:36 π.μ.
    «... Αὐτά τά ἄτομα λαμβάνουν εὐλογίαν, κατά τό Εὐαγγελικόν «ὁ μή γνούς καί μή ποιήσας δαρήσεται ὀλίγας».

    Κυπριανός Χ
    Γιά τήν ανωτέρω ευαγγελική ρήση Βλέπε στό τέλος

    Νομίζω ότι ο ανωτέρω ευαγγελικός στίχος εξηγείται (ΚΑΙ) διά τού « 14 ὅταν γὰρ ἔθνη τὰ μὴ νόμον ἔχοντα φύσει τὰ τοῦ νόμου ποιῇ, οὗτοι νόμον μὴ ἔχοντες ἑαυτοῖς εἰσι νόμος» (Ρμ. β΄),η δέ συνέχεια (στίχος : 15 οἵτινες ἐνδείκνυνται τὸ ἔργον τοῦ νόμου γραπτὸν ἐν ταῖς καρδίαις αὐτῶν, συμμαρτυρούσης αὐτῶν τῆς συνειδήσεως καὶ μεταξὺ ἀλλήλων τῶν λογισμῶν κατηγορούντων ἢ καὶ ἀπολογουμένων), αφορά κυρίως στούς εθνικούς, οι οποίοι κατά κάποιον τρόπο βρίσκονταν κάτω από έναν νόμο άσχετο από τόν «σκιώδη» Νόμο τής Π. Διαθήκης καί, οπωσδήποτε, είχε στοιχεία αρετής : ευσεβείας, δικαιοσύνης, φιλανθρωπίας, καλών έργων κλπ. Όχι όμως τής κατά Θεόν-Χριστόν αληθείας.

    Τό Υπόμνημα τής Ρμ. β΄, γιά τούς αναφερόμένους στίχους 14 καί 15, είναι αρκούντως υποβοηθητικό. Δέν υπομνηματίζεται όμως τό Λκ. ιβ΄.

    Βεβαίως, η ευαγγελική ρήση « 48 ὁ δὲ μὴ γνούς, ποιήσας δὲ ἄξια πληγῶν, δαρήσεται ὀλίγας. παντὶ δὲ ᾧ ἐδόθη πολύ, πολὺ ζητηθήσεται παρ᾿ αὐτοῦ, καὶ ᾧ παρέθεντο πολύ, περισσότερον αἰτήσουσιν αὐτόν.» (Λκ. ιβ΄) δέν μπορεί νά χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα από ορθόδοξα - ή καί Ορθόδοξα - βαπτισμένο. Ο μή γνούς είναι ο εσκεμμένα μή γνούς. Αξιοπρόσεκτο δέ, ότι γιά τόν 48 στίχο υπάρχουν μόνο δύο παραπομπές στό Υπόμνημα : α)1Τμ. α΄ 13 καί β)Μτ. κε΄ 15-30.

    Απαραίτητα συμπληρώνω, δέν κάνω θεολογία, τήν γνώμη μου γράφω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή