Ο Μητροπολίτης πρ. Καλαβρύτων Αμβρόσιος προς την Υπουργό Παιδείας: Η Ιερά Σύνοδος εξέπεσε τῆς αποστολῆς Της.

Το Μητροπολίτου πρ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου

«ΕΧΩ ΗΣΥΧΗ ΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗ ΜΟΥ» 

______Η Υπουργός Παιδείας καί Θρησκευμάτων Κυρία Κεραμέως, αμέσως μετά τόν επιβληθέντα Αφορισμόν για την πολεμική της διάθεση και συμπεριφορά εναντίον ημών των Ορθοδόξων Ελλήνων, εν αντιθέσει πρός το ανενόχλητο τόσον των Μουσουλμάνων, όσον και των Τεκτόνων, προέβη στην ανωτέρω Δήλωση!
«Θα μπορούσα να απαντήσω με πολλούς τρόπους στο συγκεκριμένο θέμα. Ο καθένας μπορεί να λέει και να πράττει όπως κρίνει. …………. Έχω ήσυχη τη συνείδησή μου. Τα υπόλοιπα δεν με αφορούν. Ας μην αφήσουμε, όμως, κάποιες ακραίες θέσεις και πράξεις να αμαυρώσουν το κλίμα και όλα αυτά τα σημαντικά που κερδίσαμε όλοι μαζί ενωμένοι».
https://www.aftodioikisi.gr/politiki/kerameos-apanta-ston-amvrosio-gia-ton-aforismo-echo-isychi-ti-syneidisi-moy/

______Αλλά και εμείς επίσης έχουμε ήρεμη τη συνείδησή μας, διότι πρίν ή προβούμε στη λήψη παιδαγωγικών μέτρων κατά της Κυρίας Κεραμέως, την ενημερώσαμε, την εδιδάξαμε, της εδώσαμε την ευκαιρία να σκεφθεί ωριμότερον και,  τέλος, την  προειδοποιήσαμε, ότι, εάν δεν ανακαλέσει την βλάσφημη Δήλωσή της κατά της Θείας Κοινωνίας, θα εχει σοβαρές συνέπειες! «Είπον καί ελάλησα και αμαρτίαν ουκ έχω!».

________Επειδή, λοιπόν, οι πιστοί χριστιανοί μας, γιατί δε όχι και  οι αγαθής προαιρέσεως αμερόληπτοι  αναγνώστες μας, πρέπει να ενημερωθούν για όσα προηγήθησαν της επιβληθείσης ποινής -για παιδαγωγικούς και μόνον λόγους- δίδουμε σήμερα στη δημοσιότητα το περιεχόμενο της προηγηθείσης αλληλογραφίας, την οποίαν η Κυρία Υπουργός  απέρριψε στον κάλαθο των αχρήστων, ίσως για να μη χάσει τα αξιώματά της στη Λέσχη Μπίλντεμπεργκ, της οποίας, καθώς λέγεται, τυγχάνει Μέλος!
__________Παραδίδουμε, λοιπόν, στη δημοσιότητα την ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ μας επιστολή της 1ης Μαΐου καί παρακαλούμε όλους τους καλής θελήσεως ανθρώπους  να ενημερωθούν.
________Ως υστερόγραφο θα ηθέλαμε να ενημερώσουμε την Κυρία Υπουργό, ότι
α) Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ,ότι ο επιβληθείς Αφορισμός είναι «ανίσχυρος καί ανυπόστατος», την οποίαν περιέχει το Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της 17ης Μαΐου, ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΣΤΗΡΙΚΤΗ! Το περιεχόμενον αυτού του  Ανακοινωθέντος  είναι ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΟ! 
β) Η τοποθέτηση του Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, σε δημοσιογράφο της Καλαμάτας, όταν τον ερώτησε για τον αφορισμό ότι «Έχουμε να συζητήσουμε σοβαρά πράγματα, όχι να γελάμε μεταξύ μας« επαναλαμβάνω, ότι η τοποθέτηση αυτή είναι για  κλάμματα! Εάν η Εκκλησία της Ελλάδος έχει  στους κόλπους Της όχι μόνο τόσο αφιλάδελφους, αλλά και τόσο επιπόλαιους Αρχιερείς, να τους χαίρεται! Εάν δε και η Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών έχει ανάμεσά της τέτοιους  Καθηγητές αθεολόγητους, σαν τον προαναφερθέντα «Αδελφό» Μητροπολίτη, τότε ας δεχθεί τα συλλυπητήρια μας!
γ) Επί τη Αρχιερωσύνη μου (= ο όρκος ενός Επισκόπου) διαβεβαιώ την Κυρία Υπουργό, ότι δεν τρέφω κάποια κακία στην ψυχή μου εναντίον Της! Την αγαπώ και την εκτιμώ! Αλλά ως λειτουργός του Θεού του Υψίστου δεν δύναμαι να αντιπαρέλθω την πολεμικήν εναντίον της Θείας Κοινωνίας.
         Την ικετεύω, λοιπόν, να αναγνώσει με πολλήν προσοχήν το περιεχόμενον της ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ πρός αυτήν επιστολής μου, την οποίαν και δημοσιεύω σήμερον, και να προβεί σε μια ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ δημοσίως, οπότε αμέσως θα άρω τον επιβληθέντα Αφορισμόν! «Το σφάλλειν ανθρώπινον! Το μετανοείν, αγγελικόν», λέγει η Εκκλησία μας!

+ Ο πρ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας
Αμβρόσιος 
Αίγιον, Δευτέρα 25η  Μαΐου 2020

ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ

********
 ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ
Παρασκευή, 1 Μαΐου 2020
ρίτιμον Κυρίαν
Νίκην Κεραμέως
πουργόν θνικς Παιδείας και Θρησκευμάτων
Άνδρέα Παπανδρέου, 37
151 80
  ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΝ


Κυρία πουργέ,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Μέ πολλήν θλψιν πευθύνομαι πρός μς σήμερον διά τς παρούσης προσωπικς πιστολς, προκειμένου νά Σς κφράσω τήν γανάκτησιν τς ρχιερατικς μου καρδίας διά τήν σεβεστάτην καί κ θεμελίων πεπλανημμένην δήλωσιν μν περί τς Θείας Κοινωνίας, τις χθές μόλις μετεδόθη διά το τηλεοπτικο Σταθμο ΣΚΑΪ πρός τόν Δημοσιογράφον κ. Οκονόμου. προαναφερθείς  Σς ρώτησε, άν πάρχ κίνδυνος μεταδόσεως το Κορωνοϊο κατά τήν προσέλευσιν τν πιστν ες τήν μετάληψιν τς Θείας Κοινωνίας.
μες, παρά τό γεγονός, τι δέν εσθε οτε Κληρικός, οτε καί Θεολόγος, στε νά  ρθρώσητε μίαν γκυρον Θεολογικήν πάντησιν, λλ’ντιθέτως ς Νομικός εσθε λως ναρμοδία, παρά τατα σπεύσατε νά δώσετε πάντησιν, δυστυχς δέ μίαν πάντησιν χι πλς πιπολαίαν, λλ’κ θεμελίων πεπλανημμένην, διά τς ποίας προσβάλλεται τό περιεχόμενον  τς μωμήτου μν πίστεως! Μίαν πάντησιν, τις συνιστ τό γκλημα τς λλοιώσεως καί καταπατήσεως τν ληθειν τς γίας μν Πίστεως καί καθύβρισιν τς ρθοδοξίας μας! πεφάνθητε δέ μέ πολλήν πιπολαιότητα, καθ’σον δέν κατεδέχθητε νά προσκομίσητε οδέν ν τολάχιστον πιχείρημα, δηλ. μίαν Γνωμοδότησιν νός στω ατρο Λοιμωξιολόγου πρός ποστήριξιν τς διατυπωθείσης «βλακείας» Σας ( [1] )!   σεβεστάτη καί καθ’λοκληρίαν ψευδής, διά τοτο δέ γκληματική καί παντελς παράδεκτος, πάντησις μν χει ς ξς:
«Ο εδικοί χουν τοποθετηθ γιά τούς τρόπους μεταδόσεως το ού καί ατοί περιλαμβάνουν καί  τό σάλιο».
παναλαμβάνω, τι μες, ξεστομίσασα τά νωτέρω πεπλανημμένα καί καθ’λοκληρίαν «βλακώδη» τατα λόγια, δέν πεκαλέσθητε στω καί μίαν γνώμην νός σοβαρο «εδικο» πιστήμονος, στε νά στηρίξετε τήν, σκοπίμως κ-φρασθεσαν ξ λοκλήρου δέ θεϊστικήν,  ποψίν Σας. Πλήν μως τοιατα λόγια, ξερχόμενα κ το στόματος νός πισήμου Πολιτικο Προσώπου, μάλιστα δέ κατέχοντος τό ξίωμα  τς πουργο Θρησκευμάτων,  συνιστ «τό γκλημα τς καθοσιώσεως», δηλ. τς ξυβρίσεως τν θείων, τς βεβηλώσεως καί τς προδοσίας τς μωμήτου μν Πίστεως! πομακρύνει τόν πιστόν νθρωπον πό τό Μυστήριον τν Μυστηρίων, τήν Θείαν Εχαριστίαν, περ συνεστήθη π’Ατο το Σωτρος το κόσμου, το ησο Χριστο, επόντος τό γνωστόν: «Λάβετε, φάγετε∙ τοτό εστι τό Σμά μου….Πίετε ξ ατο πάντες∙ τοτο γάρ εστί τό αμά μου τό τς Καινς Διαθήκης τό περί πολλν κχυνόμενον ες φεσιν μαρ-τιν» (βλ. Ματθ. 26, 26-29) .
Μέ τήν «βλακώδη» δήλωσιν Σας ρχεσθε, λοιπόν, Σες -μία ως χθές ξιοπρεπής Κυρία-, νά ποδομήσετε τά θεμελιώδη Δόγματα τς Πίστεώς μας; Παρακαλ, νά κούσετε τήν φωνήν το Μεγάλου Βασιλείου, ποος ζησε κατά τόν 4ον α., διεκήρυττε δέ σχετικς τά ξς:
«Ότι ο Κύριος Ιησούς εν τη νυκτί, η παρεδίδοτο, έλαβεν άρτον, και ευχαριστήσας, έκλασε, και είπε· Λάβετε, φάγετε· τούτό μου εστι το σώμα, το υπέρ υμών κλώμενον· τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν. Ωσαύτως και το ποτήριον, μετά το δειπνήσαι, λέγων· Τούτο το ποτήριον η Καινή Διαθήκη εστίν εν τω εμώ αίματι. Τούτο ποιείτε, οσάκις εαν πίνητε, εις την εμήν ανάμνησιν». (Μεγάλου Βασιλείου, Αρχών τών Ηθικών, όρος ΚΑ΄, κεφ.Γ΄,  Patrologia Graeca, τόμ. 31, στ. 740 CD).
ρχεσθε, λοιπόν, νά κλονίσετε τήν πίστιν τν Χριστιανν ες τό Ποτήριον τς ζως;   Γνωρίζετε, τι χετε πιφέρει μέγαν σκανδαλισμόν ες τάς ψυχάς τν πιστν; Γνωρίζετε, τι τήν σεβεστάτην ταύτην δήλωσιν μν παναλαμβάνουν συνεχς τά διάφορα μέσα διαδικτυακς νημερώσεως, μερικά τν ποίων καί εθέως Σς κατακρίνουν! πί παραδείγματι ες τήν  στοσελίδα «ΕΞΑΨΑΛΜΟΣ» ναγράφονται πί λέξει τά ξς:
«Απαράδεκτη δήλωση της Κεραμέως για τη Θεία Κοινωνία:
”Οι ειδικοί έχουν τοποθετηθεί για την μετάδοση,
η οποία περιλαμβάνει και το σάλιο “, μας είπε!
Καί ΕΞΑΨΑΛΜΟΣ πισφραγίζει τήν νακοίνωσίν του μέ τά ξς πικριτικά  σχόλια:
«Αλγεινή εντύπωση έχει προκαλέσει στον θρησκευόμενο κόσμο, και όχι μόνο, η κα Κεραμέως με τις αμετροεπείς δηλώσεις της. Περιμένουμε από τον Πρωθυπουργό να την  επαναφέρει στην τάξη. Δεν μπορεί  να κατέχει  την θέση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων  η κυρία αυτή, που αγνοεί θεμελιώδεις αλήθειες της πίστεώς μας».
άν, λοιπόν, κοσμικοί παράγοντες μιλον μέ τόσον σκληράν γλσσαν, πικρίνοντες καί κατακρίνοντες μς διά τήν κδηλωθεσαν σέβειαν μν, ναλογισθετε,παρακαλ, τόν πολύ σκληρότερον τρόπον, μέ τόν ποον φείλει νά κφρασθ πρός μς νας ρχιερεύς τς ρθοδόξου κκλησίας το Χριστο! Καί μάλιστα να γέρων ρχιερεύς, ποος, κληθείς πό τόν Φιλάνθρωπον Θεόν ες τήν ερωσύνην κ νεότητος ατο,  διάγει σήμερον τό 82ον τος τς  λικίας του, κ τούτων δέ τά εξήκοντα καί να (61) τη χει ναλώσει, λοκληρωτικς καί καθ’ μέραν ναλισκόμενος, ες τήν διακονίαν το φρικτο Θυσιαστηρίου!  στε, λοιπόν, σήμερον μες, να  Πολιτικόν Πρόσωπον, ρχεσθε νά ποδομήσετε καί νά κατεδαφίσετε τό ργον, τό ποον, διά τς Χάριτος το Θεο,  πετέλεσεν οτος πί μίαν λόκληρον ζωήν, διακονν τόν Νυμφίον Χριστόν καί ερουργν τό Μυστήριον τς Θεία Εχαριστίας; ρχεσθε να κλονίσετε τήν Πίστιν τν  ρθοδόξων Χριστιανν  ες τό Μυστήριον τς ζως; ρχεσθε νά ντιστρατευθτε τά λόγια το Σωτρος Χριστο, ποος επε τά ξς θεμελιώδη καί θάνατα λόγια:
1ον. «γώ είμί ρτος ζν κ το ορανο καταβάς∙ άν τις φάγ  κ τούτου το ρτου, ζήσεται ες τόν αἰῶνα» (΄Ιωάν. Κεφ.6, στ. 51).
Καί πάλιν:
2ον. «Επεν ον  ατος ησος∙ μήν, μήν λέγω μν, άν μή φάγητε τήν σάρκα το Υο το νθρώπου καί πίητε ατο τό αμα, οκ χετε ζωήν ν αυτος. τρώγων μου τήν σάρκα καί πίνων μου τό αμα χει ζωήν αώνιον» ( ωάν, κεφ. 6, στ. 53-54).
Κυρία πουργέ,
Μέ τά  «βλακώδη» λόγια Σας χθές κατεδαφίσατε τό οκοδόμημα τς μω-μήτου μν Πίστεως! Κατεκρημνίσατε τήν Διδαχήν το Σωτρος μν ησο Χρι-στο! Κατεξεσχίσατε τό Βιβλίον τς Καινς Διαθήκης!  πεκαλέσθητε, νωνύ-μως καί σαφς, τήν ποψιν κάποιων ψευδομένων καί ναρμοδίων ατρν, προκειμένου  νά ποστηρίξετε, τι ο Χριστιανοί ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ, διότι  μεταξύ τν τρόπων διά τν ποίων μεταδίδεται Κορωνοϊός περιλαμβάνεται καί τό σάλιο!
«Ο εδικοί χουν τοποθετηθ γιά τούς τρόπους μεταδόσεως το ού καί ατοί περιλαμβάνουν καί  τό σάλιο».
θεν, μετά παρρησίας πευθυνόμενος σήμερον πρός μς, Σς προσκαλ καί Σς κετεύω ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΕΣΕΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥ ΤΙΝΟΣ ΑΝΑΒΟΛΗΣ, ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΕ ΔΗΜΟΣΙΩΣ, τά βλάσφημα τατα λόγια, τινα ξεστομίσατε, τι δηλ. διά τς Θείας Μεταλήψεως μεταδίδεται   Κορωνοϊός καί νά ζητήσετε ΔΗΜΟΣΙΩΣ συγγνώμην διά τό χαρακτήριστον τοτο γκλημα, περ πετολμήσατε! Παρακαλ, μή μου ντιτάξετε, τι ερά Σύνοδος διά το πό τς 30ς λήξ. μηνός νακοινωθέντος ξέφρασε πρός μς «τήν δημόσια ναγνώριση» Ατς διά τήν  συμβολήν Σας ες τήν ντιμετώσιν τς πανδημίας!  Δυστυχς ερά Σύνοδος, ποδεχθεσα καί προσυπογράψασα  τάς Κυβερνητικάς ποφάσεις περί σφρα-γίσεως τν θυρν τν ερν Ναν καί περί ποκλεισμο τν πιστν τς κκλησίας τέκνων πό τήν τέλεσιν τν ερν κολουθιν τς Μεγάλης βδομάδος καί το γίου Πάσχα, ξέπεσε τς ποστολς Της, κατέστη συνένοχος ες τήν σημειωθεσαν Προδοσίαν το  Σωτρος Χριστο!  
θεν κατόπιν σων ν τος νωτέρω ξετέθησαν Σς παρέχω προθεσμίαν ως καί το Σαββάτου 16ης Μαΐου τρ. τους, προκειμένου νά προβτε  ες τήν ατου-ένην ΔΗΛΩΣΙΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ καί Σς προειδοποι, τι, άν μέχρι τς μέρας ταύτης  δέν διορθώσετε τό συντελεσθέν γκλημα κατά τς μωμήτου μν Πίστεως, τήν πομένην μέραν θά ναγκασθ νά Σς ποκηρύξω καί νά Σς φορίσω, παγγέλλων δημοσίως π΄ κκλησί τόν Μεγάλον φορισμόν διά τήν σημειωθεσαν προδοσίαν τς μωμήτου μν πίστεως καί τήν εσαγω-γήν δαιμονικών θεωριν περί το Μυστηρίου τς Θείας Εχαριστίας, δηλ. τς Θείας Κοινωνίας.
παναλαμβάνω, τι τόν Μεγάλον φορισμόν, άν χρειασθ, θά να-γνώσω π’ κκλησί  μετά τήν κπνοήν τς δοθείσης προθεσμίας. Μία προσωπική πρός με διορθωτική πιστολή σφαλς θά το τό συμπλήρωμα τς ατουμένης διορθώσεως. πομένως «επα καί λάλησα καί μαρτίαν οκ χω»!
Τατα θεώρησα ς ναγκαον νά ξαγορεύσω πρός μς  κ προοιμίου διά  τήν  σοβαρότητα τς ποθέσεως. ς λθωμεν τώρα ες μίαν βαθυτέραν θεώρησιν τν πραγμάτων πρός ναίρεσιν τν σχυρισμν Σας.
ΣΗΜΕΙΟΝ ΠΡΩΤΟΝ:
Διά τά ζητήματα τς μωμήτου μν Πίστεως καί μάλιστα διά τό Μυστήριον τν Μυστηρίων, τήν Θείαν Κοινωνίαν, μες ΟΥΔΕΜΙΑΝ ΕΧΕΤΕ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΑΙΝΕΣΘΕ ex cathedra, καθ’ σον xετε σπουδάσει τήν Νομικήν πιστήμην καί οχί τήν Θεολογίαν!  Θά Σς πομνήσω, λοιπόν, κατ’ ρχήν μίαν διαφήμησιν τν παλαιοτέρων χρόνων, τις λεγε τά ξς: «καστος στό εδος του καί …..Λουμίδης στούς καφέδες!». καστος, λοιπόν, σώφρων καί ταπεινός  νθρωπος, δέν ποτολμ  νά κφράζει γνώμην πί παν-τός θέματος, λλά  προσπαθε νά βιώσ τήν ταπείνωσιν, παναλαμβάνων τά λόγια το σοφο Σωκράτους, τό γνωστόν τος πσιν: «ν οδα, τι οδέν οδα!». Πολύ περισσότερον μία Κυρία καί μάλιστα πουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων δέν σκορπίζει ες τήν τμόσφαιραν «λόγια το έρος» καί μάλιστα, ταν πρόκειται διά θέματα κρως σπουδαα, θεολογικά δέ καί θεμελιώδους σημασίας, πως εναι τό ζήτημα τς Θείας Κοινωνίας! Ασχος, λοιπόν, Κυρία Κεραμέως!  ναξίως τελετε ατό τό Λειτούργημα!  στε καί μες, άν δέν διορθώσητε τήν βλάσφημον διακήρυξίν Σας, τότε μο μετά τν παραγόντων το στοτόπου ΕΞΑΨΑΛΜΟΣ παναλαμβάνομεν, τι «Περιμένουμε από τον Πρωθυπουργό να Σας  επαναφέρει στην τάξη!», δηλ. νά Σς καταργήσ  πό τόν πουργικόν θκον!
άν παρ’ λπίδα, Κυρία  πουργέ, δέν κατώρθωσα εσέτι νά Σς πείσω, τι λως ναρμοδίως ναμειγνύεσθε, τόσον μες προσωπικς, σον καί  ο κ.κ. Μητσοτάκης καί Χαρδαλις, καί ποφαίνεσθε “ex cathedra πί ζητημάτων φορών-των ες τήν γίαν ρθοδοξίαν μας, τότε πιτρέψατε μοι νά Σς  παραπέμψω ες τήν γνωστήν φρσιν το περιφήμου ζωγράφου τς ρχαιότητος πελλ, τήν ποίαν επεν ες τινα σανδαλοποιόν-κριτικόν τς ποχς κείνης, τόν ποον εχε προσκαλέσει, προκειμένου νά ποφανθ διά τά σανδάλια νός καλλιτεχνικο ργου του. ταν, λοιπόν,   σανδαλοποιός-κριτικός λοκλήρωσε τήν κριτικήν του περί τν ποδημάτων το καλλιτεχνικο κείνου ργου, φρόνως  νεργν, συνέχισε νά κφέρ  ποψιν καί  πί τέρων σημείων τς ζωγραφικς κείνης δημιουργίας, τότε πελλς, το επε τήν παροιμιώδη κείνην φρσιν: «Μή πέρα τν πεδίλων»! τό κριβέστερον: «χρι πεδίλων και μέχρι σφυρν, , βέλτιστε! Ο γάρ θέμις σοι πέραν τούτων χωρεν»,  δηλαδή «μέχρι τά σανδάλια καί τίς σφύρες, φίλε. Γιατί δέν σο πιτρέπεται νά προχωρες πέρα πό ατά»!!!!
Καί μες, λοιπόν, Κυρία πουργέ, νά ρκεσθτε ες τά Νομικς φύσεως ζητήματα! Μή πεκτείνεσθε καί ες τά τς Θεολογικς πιστήμης τοιατα! Καί ς μή λησμοντε, τι ρμόδιοι διά νά ποφανθον περί  το ερο Μυστηρίου τς Θείας Κοινωνίας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΑΤΡΟΙ,  ΟΙ ΛΟΙΜΩΞΙΟΛΟΓΟΙ κλπ.! ρμόδιοι διά νά ποφανθον εναι ποκλειστικς καί μόνον ο ρχιερες καί ο ερες τς ρθο-δόξου κκλησίας, ο ποοι τελεσιουργον τό ερόν τοτο Μυστήριον καί ο ποοι ν τέλει καταλύουν τό γιον Ποτήριον! Ο ρχιερες καί ο Πρεσβύτεροι, παναλαμβάνω, καί πωσδήποτε μόνον ο ξ ατν γιασμένοι καί ελαβικοί, οχί δέ καί τινες ξ ατν,  ετε πιπόλαιοι, ετε καί στοιχείωτοι ντες, πως π.χ. νας ταλαίπωρος δελφός ρχιερεύς τς Βορείου λλάδος, πετόλμησαν καί μίλησαν περί μή φισταμένου κινδύνου νεκα ονου, το ονοπνεύματος κλπ., τινα περιέχονται ες τό γιον Ποτήριον!
Τς εκαιρίας δοθείσης Σς ρωτ: χετε ραγε γευθ ποτέ, οσα ες ριμον λικίαν (καί οχί βεβαίως ς  μικρόν θυγάτριον), τό Σμα καί τό Αμα  το Σωτ-ρος μν Χριστο; Δηλαδή ς ριμος γυνή χετε κοινωνήσει ένσυνειδήτως τν χράντων Μυστηρίων;
Συλλογίζομαι, τι πάντησις θά εναι ΟΧΙ! Διότι μες ο ναξίως μετέχον-τες καί μεταλαμβάνοντες το Σώματος καί το Αματος το Σωτρος Χριστο χι μόνον ασθανόμεθα τήν γλυκύτητα, τήν ποίαν κπέμπει Θεία Κοινωνία, λλά καί παληθεύομεν τά λόγια τς Μητρός κκλησίας «γεύσασθε καί δετε, τι χριστός (δηλ. γλυκύς) Κύριος» (Ψαλμ. 33ος). Διά τοτο καί προσευχόμενοι, προκειμένου νά τοιμάσωμεν  αυτούς διά τήν συμμετοχήν μας ες τήν Θείαν Μετάληψιν, λέγομεν τά ξς λόγια: «θελξας πόθ με Χριστέ καί λλοίωσας τ θεί Σου ρωτι∙ λλά κατάφλεξον πυρί ΰλ τάς  μαρτίας μου, καί μπλησθναι τς ν Σοί τρυφς καταξίωσον»!!!!. ς κ τούτου πέραν τς λξεως, τήν ποίαν ασθανόμεθα σωτερικς,  κ τς κεκτημένης προσωπικς πείρας γνωρίζομεν πί πλέον, τι κ το γίου Ποτηρίου οδέποτε μετεδόθη οαδήποτε σθένεια! πειδή, λοιπόν, Κυρία πουργέ μου, συλλαμβάνεσθε ντελς στοιχείωτος ς πρός τά τς Πίστεως θαυμαστά, ες τό τέλος τς παρούσης πραγματείας ς Παράρτημα θά Σς παραθέσω τήν στορίαν το ερομονάχου π. Χρυσάνθου, ποος πί δεκαετίαν καί πλέον πηρέτησεν ς φημέριος ες τήν Σπιναλόγκαν, διηκόνησε τούς κε πωθημένους -καί δθεν φιλοξενουμένους- λεπρούς τς ποχς κείνης, μετέδιδεν ες ατούς νελλειπς τήν Θείαν Κοινωνίαν καί ν τέλει, κατά τήν κκλησιαστικήν τάξιν, κατέλυεν διος καί μέ τήν ατήν γίαν Λαβίδα τό ντός το γίου Ποτηρίου ναπομένον Τίμιον Σμα καί Αμα Χριστο! ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΜΟΛΥΝΘΗ πό τό μίασμα τς λέπρας! Ατά εναι τά μεγαλεα το Θεο!
ΣΗΜΕΙΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟΝ:
Κυρία πουργέ, συλλαμβάνεσθε, ώς διαστρεβλώνουσα τήν πραγματικότητα:
Πρτον,  διότι πρός πόδειξιν το σχυρισμο περί μεταδόσεως το ού καί κ το σιέλου, το «σάλιου», πως επετε, δέν προσάγετε στω καί να νομα ατρο τινός λοιμωξιολόγου, οτε πίσης  μίαν πεύθυνον πιστημονικήν Γνωμοδότησιν πί το πιμάχου ζητήματος! ντιθέτως, μιλετε γενικς καί φρημέ-νως!  ρα ΔΕΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΤΕ τό προσαγόμενον πιχείρημά Σας, τοι τήν πεπλανημένην ποψιν, καθ’ν «Ο εδικοί χουν τοποθετηθ γιά τούς τρόπους μεταδόσεως το ού καί ατοί περιλαμβάνουν καί  τό σάλιο»!  Προσοχή! Δέν πιθυμ νά μς προσκομίσετε πλέον καί κ τν στέρων νεύθυνα σχόλια καί κουτσομπολιά, τινα κυκλοφορον ες τό Διαδίκτυον. Οτε πάλιν Σς πιτρέπω νά προκαλέσετε κ τν στέρων  μίαν Γνωμοδότησιν, διά τς ποίας θά τεκμηριώνεται  σχυρισμός Σας!
Δεύτερον,  διότι καί άν κόμη πρχε μία τοιαύτη γκυρος Γνωμοδότησις, διά τς ποίας θά  τεκμηριοτο σχυρισμός Σας καί πάλιν ο ατροί εναι ναρμόδιοι νά ποφαίνωνται πί ζητημάτων, ναφερομένων ες τήν γίαν μν  Πίστιν καί τήν Θεολογίαν τς ρθοδοξίας μας. Διότι, ναί μέν «τό σάλιο» ες τήν καθημερινήν ζωήν σφαλς καί συντελε  ες  τήν διάδοσιν νός  μικροβίου, μις νόσου, νός Κορωνοϊο κλπ., ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΟΜΩΣ ΕΧΕΙ ΣΗΜΕΙΩΘΗ ΜΟΛΥΝΣΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΜΕΤΑΛΗΨΙΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΝ ΤΗΣ ΑΥΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΑΒΙΔΟΣ!
Θέλετε ποδείξεις; Ες τά Νοσοκομεα πάσης μορφς, ες τά Σανατόρια, ες τά συλα νιάτων κλπ.  πηρετον ς φημέριοι  Όρθόδοξοι ερες, ο οποοι χι μόνον νελλειπς, λλά καί σχεδόν ποκλειστικς, μεταδίδουν τά χραντα Μυστήρια ες τό πλθος τν σθενούντων καί  νοσηλευομένων δελφν μας! ν τέλει διά τς δίας γίας Λαβίδος μεταλαμβάνουν καί ο διοι, δηλ. καταλύουν το γιον Ποτήριον, πως λέγεται ες  τήν κκλησιαστικήν ρολογίαν! πί αἰῶνας συμβαίνει τό τοιοτον!  Οδέποτε μέχρι σήμερον νεφέρθη κάποια μόλυνσις το διακονοντος καί μετά τν νιάτως πασχόντων διακόπως συμφυρομένου  ερέως!  Ες τό γιον Ποτήριον μπεριέχεται διος Χριστός, ατρός τν ψυχν καί τν σωμάτων, ξ ατο δέ μεταδίδεται τό Σμα καί τό Αμα Του ες τούς πιστούς! Χριστός θεραπεύει! Δέν μολύνει τόν μετέχοντα πιστόν! Διό καί μετά τήν μετάληψιν τν χράντων Μυστηρίων, προσευχόμενοι  πρός τόν Σωτρα Χριστόν, κετεύομεν καί λέγομεν: «Γένοιτο δέ μοι εχαριστία ατη ες χαράν, γείαν καί εφροσύνην….» σοι, λοιπόν, σχυρίζονται τά περί κινδύνου μεταδόσεως το Κορωνοϊο διά το σάλιου κ τς γίας Λαβίδος κατά τήν Θείαν Κοινωνίαν χι μόνον κατασυκοφαντον καί καθυβρίζουν τό ερόν Μυστήριον, λλά καί ΒΛΑΣΦΗΜΟΥΝ ΕΥΘΕΩΣ ΤΟΝ ΣΩΤΗΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΝ!
Τρίτον, διότι,  χι μόνον θελοτυφλετε, Κυρία πουργέ, λλά καί διαστρέφετε τήν πραγματικότητα! Διότι, άν πάρχουν καί κάποιοι Λοιμωξιολόγοι ατροί-νθρωπάκια, ο ποοι μισον τήν κκλησίαν καί ο ποοι κφράζουν τά πωθημένα τους μέ τήν εκαιρίαντο Κορωνοϊο, κ παραλλήλου πάρχουν καί εσεβες ατροί Λοιμωξιολόγοι, ο ποοι διακηρύσσουν τά ντελς ντίθετα! Διατί, λοιπόν, νεφέρθητε ες τούς ρνητάς τς Πίστεως καί οχί ες τούς θετικς κφραζομένους; Δέν πέπεσεν ες τήν ντίληψίν Σας   Μαρτυρία-μολογία Πίστεως τς κ τν κορυφαίων Λοιμωξιολόγων Καθηγητρίας κας λένης Γιαμαρέλλου, ποία μετά παρρησίας δήλωσε δημοσίως, τι «ταν ανοίξουν οι Εκκλησίες θα πάω να κοινωνήσω» ;;;; Συνεπλήρωσε δέ καί τά ξς: «Τέλος, στο ζήτημα της θείας Κοινωνίας η κυρία Γιαμαρέλλου ανέφερε πως “το θέμα δεν είναι επιστημονικό! Είναι καθαρά θεολογικό και πως θα πάει να κοινωνήσει“»!!!! (βλ. www.protothema.gr/greece/article/1001287/eleni-…).
Κυρία πουργέ,
Πιστεύω κραδάντως,  τι οτε κωφή εσθε, λλ’οτε καί τυφλή! Τά ματάκια Σας συνήθως παίζουν καί  διερευνον τά πάντα λόγυρά Σας! Συνεπς δέν γνοετε τήν τοποθέτησιν τς Κυρίας Γιαμαρέλλου! Ες τό πό τν πιστν τς κκλησίας τέκνων αθορμήτως προβαλλόμενον ρώτημα «Τελικς, μέ τήν Κυρίαν Κεραμέως τί συμβαίνει;» πάντησις εναι μία καί μόνη: Κυρία πουργός πί τς Παιδείας μάχεται μανιωδς τό …Θρήσκευμα, μισε τούς χριστιανούς, φθονε τήν κκλησίαν το Χριστο κλπ. κλπ. διά τοτο δέ καί θελοτυφλε, θελοτυφλοσα δέ, νσυνειδήτως ΔΙΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ, στε νά πιτύχ τν στόχων της!  Βαθύτερον ξεταζομένη, φαίνεται, τι Κυρία Κεραμέως, λλοτριωθεσα  π’σχάτων, πηρετε τά σχέδια τς Παγκοσμιοποιήσεως!!!
Παρακαλ, μή μέ κατακρίνετε, σχυριζομένη τι Σς δικ! Διότι Καθηγήτρια Λοιμωξιολόγος Κυρία Γιαμαρέλλου λίαν γκαίρως χει προβ ες  τήν ξς Δήλωσιν:
«Αδίκως έχει δημιουργηθεί ένα τέτοιο θέμα. Η θεία Κοινωνία είναι ένα μυστήριο Όταν πηγαίνεις να λάβεις τη θεία Κοινωνία, δεν την παίρνεις από συνήθεια, την λαμβάνεις γιατί είναι σώμα και αίμα Χριστού. Ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις. Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις, κουταλάκια κλπ. Είμαι τελείως εναντίον αυτών. Αν το πιστεύουμε, δεν προκαλούμε την τύχη μας. Αν πιστεύω, ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο μεγαλύτερο μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται, ότι από τη θεία Κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο, τόνισε η κ. Γιαμαρέλλου.
       Στην ερώτηση αν θα κοινωνούσε στην περίπτωση που στη θεία κοινωνία ο προηγούμενος πιστός είναι προσβεβλημένος από τον Κορονοϊό, η κ. Γιαμαρέλλου απάντησε ότι «θα κοινωνήσω με πίστη στον Θεό, ότι δεν κολλάω, όταν συμμετέχω σε ένα τέτοιο μεγάλο Μυστήριο. Σας λέω αυτό που θα κάνω για τον εαυτό μου και το πιστεύω για όλους» (βλ. https://orthodoxia.info/news της 6ης Μαρτίου 2020).
Τέταρτον, διότι μολονότι δέν θά θελα νά Σς πικράνω περισσότερον, φείλω νά Σς πομνήσω, να εσέτι οχί πλς μν τόπημα, λλά κατ’ οσίαν μέγιστον γκλημα: πευθυνομένη πρός τούς Μουσουλμάνους τν θηνν καί τς Θράκης, οτινες κατά τήν χρονικήν ταύτην περίοδον ορτάζουν τό  Ραμαζάνι των, ντί  νά διατάξητε και ατούς νά τηρήσουν τά  ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ, ντιθέτως
παρακαλετε ατούς
νά προσέχουν, στε νά διατηρον χαμηλά τήν ντασιν  τν μεγαφώνων ες τούς τόπους λατρείας των τόσον ες τάς θήνας, σον καί ες τήν Θράκην!
Άντιθέτως, προκειμένου περ τν ερν  Ναν τν ρθοδόξων,
διετάξατε:
α) καί τά μεγάφωνα τν ερν Ναν νά εναι κλειστά καθ’ λην τήν διάρκειαν τς Μεγάλης βδομάδος,
β) καί  ο κώδωνες τν Ναν νά μή κτυπον,
γ) καί α θύραι τν Ναν νά εναι κλεισταί,
δ) καί λιτανεία το ερο πιταφείου νά μή πραγματοποιηθ,
ε) καί τελετή τς ναστάσεως νά μή πραγματοποιηθ,
στ) καί ο πιστοί νά παραμείνουν«φυλακισμένοι» καστος ες τήν οκίαν του,
ζ΄) καί καθιερωμένη λιτανεία τς ερς Εκόνος  τς Παναγίας τς  Τρυπητς νά μή πραγματοποιηθ τήν Παρασκευήν 24ην.04.2020, μέραν τς ορτς Ατς!
ν ντιθέτως μία καλλιτέχνης το τραγουδιο μέσως τήν πομένην μέραν, τοι τό Σάββατον 25ην.04. 2020, πιβαίνουσα πί νοικτο φορτηγο χήματος καί συνοδευομένη πό τινων χειριστν μουσικν ργάνων, κινετο λευθέρως νά τάς δούς τν θηνν, κατεχειροκροτήθη δέ σκανδαλωδς π’ ατο τούτου το Πρωθυπουργο κ. Μητσοτάκη, στις μάλιστα ξλθεν το Μεγάρου Μαξίμου, διά νά ποδεχθ τήν καν λκηστιν Πρωτοψάλτη!!!!
δού, λοιπόν, να εσέτι γκλημα συντελεσθέν κατ΄ατάς πί καταφρονήσει τς Μητρός κκλησίας μας:
«Η Κυβέρνηση «παρακαλεί» τους Μουσουλμάνους (λλά δέν τούς διατάσσει, πως πράττει διά τούς λληνας ρθοδόξους): Μείνετε σπίτι στο Ραμαζάνι, όπως οι Χριστιανοί και οι Εβραίοι»!!!! (βλ. www.pronews.gr/elliniki-politiki/kyvernisi/ 871213….), Ναί, Κυβέρνησις Μητσοτάκη, Κυρία Κεραμέως, κ. Χαρδαλις κ.ά. τούς μέν Μουσουλμάνους  παρακαλεί, τούς δέ ρθοδόξους Χριστιανούς καί λληνας πολίτας διώκει καί καταδιώκει!!!
άν τις θελε νά μφισβητήσ τά περθεν καταγγελλόμενα, δυστυχς δι’ μς,  δυνατε νά τό πράξ, καθ’ σον ο Μουσουλμάνοι σπευσαν νά Σς κφράσουν τάς  εχαριστίας των «για τον σεβασμό», τόν ποον πεδείξατε ες τήν θρησκεία των!!!!  δού καί πόδειξις:
«Με έγγραφό τους οι Μουσουλμανικές Κοινότητες της Αθήνας ευχαριστούν την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, τον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργο Καλαντζή και τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά για τον σεβασμό που επέδειξαν στην θρησκεία τους»!!!!! (βλ. https:// www. protothema.gr/greece/article/998985/siopiro-to-fetino-ramazani-gia-tous-mousoulmanous-tis-athinas-kai-tis-thrakis).
Πέμπτον, διότι δέν σπεύσατε νά ζητήσετε μίαν πίσημον, συγχρόνως δέ καί γκυρον Γνωμοδότησιν πό τόν λλογιμώτατον Λοιμωξιολόγον Καθηγητήν κ. Σωτήριον Τσιόδραν, τόν καί πίσημον Κυβερνητικόν κπρόσωπον διά τά θέματα το Κορωνοϊο, συγχρόνως δέ καί εροψάλτην ντα! Σς ρωτ: Διατί τόν γνοήσατε;
κτον καί τελευταον: φησα ς τελευταον σημεον ναφορς τς μεθ’ μν πικοινωνίας να προσφάτως συντελεσθέν θαμα ες τήν  κκλησίαν τς Ρουμανίας. Πρόκειται διά περιστατικόν, σχέσιν χον μέ τήν Θείαν Κοινωνίαν καί τον Κορωνοϊόν! Δοξάζομεν τό περύμνητον νομα το Κυρίου μν ησο Χριστο, διότι δέν γκαταλείπει νυπεράσπιστα τά γνήσια τέκνα Του. Τό περιστατικόν, τό ποον θά Σς παραθέσω, Κυρία πουργέ, κατακρημνίζει ες τά τάρταρα το δου λους κείνους, τούς πολεμίους τς Πίστεως, τοι ατρούς, πολιτικούς, ξυπνάκηδες κλπ.,   ο ποοι σχυρίζονται, τι ετε διά τς γίας Λαβίδος, ετε κ το κοινο γίου Ποτηρίου, ετε κ το σάλιου κλπ μεταδίδεται Κορωνοϊός!.
Μέ μερομηνίαν, λοιπόν, τήν 30ήν πριλίου 2020, περιλθεν ες γνσιν μας τό ξς νερμήνευτον καί συγχρόνως ξιοθαύμαστον γεγονός, τό ποον λαβεν χώραν  ες τήν εράν Μητρόπολιν Σουτσεάβας τς Ρουμανίας. πέργηρος ρχιεπίσκοπος Σουτσεάβας Ποιμήν, λικίας ννενήκοντα (90) τν, διατηρε τό πισκοπεον του ντός τς Μονς  το γ. ωάννου το Τραπεζουντίου, που γκαταβιώνουν τεσσαράκοντα περίπου δελφοί.
ρχιεπίσκοπος Ποιμήν, λοιπόν, τέλεσε  τήν θείαν λειτουργίαν κατά τήν Κυριακήν το Πάσχα, καθώς πίσης καί κατά τήν πομένην μέραν, τήν καί  «Λαμπροδευτέραν»ποκαλουμένην, που λοι ο δελφοί μετέλαβον τν χράν-των Μυστηρίων πό τό να καί μοναδικόν γιον Ποτήριον! Μοναδικήν ξαίρεσιν πετέλεσεν Διάκονος, ποος δέν συμμετεχει ες τήν θείαν Λειτουργίαν, λλά –φοβούμενος μλλον τόν Κορωνοϊόν- προτίμησε νά  κτελ χρέη  νεωκόρου.
πό τήν ρχήν τς Μεγάλης βδομάδος ρχιεπίσκοπος Ποιμήν δέν σθάνετο καλά, παρά τατα μως δέν λλειψε πό τήν τέλεσιν τν ερν κολουθιν. Τελικς τήν Δευτέραν το Πάσχα, μετά τήν θείαν λειτουργίαν, πεφάσισε νά πιμεληθ τς γείας του. Μετεφέρθη, λοιπόν, ες τό Νοσοκομεον τς πόλεως, που ποβληθείς ες τό τέστ το Κορωνοϊο, διεπιστώθη τι το θετικός! Εχε προσβληθ πό τον Κορωνοϊόν!!!
ντιλαμβάνεσθε, λοιπόν, τόν πανικόν, ποος πεκράτησεν ες τήν Μονήν και τήν πολυμελ Μοναστικήν δελφότητα, φο λοι εχον μετάσχει τς Θείας Κοινωνίας, μεταλαμβάνοντες πό τό ατό γιον Ποτήριον, μέ τήν ατήν γίαν Λαβίδα κλπ.
λοι νεξαιρέτως πεβλήθησαν ες τάς σχερικάς ξετάσεις κλπ. δού, λοιπόν, συνέχεια κατά τρόπον αθεντικόν:
νακοίνωση τς ερς Μονς ναφέρει: «Θέλουμε νά χετε πόψη σας τι εράρχης μας Σεβασμιώτατος Ποιμήν λειτούργησε κατά τήν Πασχαλινή θεία Λειτουργία, πως καί τήν λλη μέρα, μαζί μέ λους τούς πατέρες τς μονς γίου ωάννου το Νέου. λοι τους κοινώνησαν πό τό διο γιο Ποτήριο, πως κάθε φορά συμβαίνει στή θεία Λειτουργία, κτός πό να, τόν διάκονο πού κτελοσε χρέη νεωκόρου καί φρόντιζε γιά τήν τάξη τς κολουθίας. Τώρα, μετά πό πολλές συζητήσεις καί ρνητικά σχόλια πού κούστηκαν στήν τηλεόραση, ρθαν τά ργαστηριακά ποτελέσματα τν πατέρων καί τν λαϊκν διακονητν τς ερς μας μονς. πό λους ατούς πού ποβλήθηκαν στό τέστ, νας μόνον βρέθηκε θετικός, καί ατός εναι διακόνος, πού ΔΕΝ κοινώνησε πό τό γιο Ποτήριο, πού κρατοσε πίσκοπος». Ατά ρισε Θεός γιά κείνους τούς χλιαρούς πού πλησιάζουν τό γιο Ποτήριο καί τήν “ταπεινή” λαβίδα μέ τόν φόβο τς μόλυνσης μέ ούς καί γι ατούς, πού δέν θέλουν νά κατανοήσουν πιτέλους, τι εναι τό γιο Σμα καί τό γιο Αμα το Σωτρος Χριστο, πηγή τς ζως καί λης τς χάριτος σέ ατό». ς χουμε πάντα κατά νον ατό πού συνέβη!».Μήνυμα πό τούς πατέρες πού λειτούργησαν στόν Μοναστήρι το γίου ωάννου το Νέου, Σουτσεάβα». πίσης νακοινώθηκε πό τήν τοπική γειονομική πιτροπή, τι 25 ερες τς ερς ρχιεπισκοπς, κτός τς . Μονς, πού ρθαν σέ πικοινωνία μέ τόν Σεβασμιώτατο κατά τήν περίοδο πού σθενοσε, ποβλήθηκαν στά διαγνωστικά τέστ καί βρέθηκαν ρνητικοί στόν ό». (βλ. https://www.exapsalmos.gr/2020/04/30/ %ef%bb% bfochi-vre-anoitoi-den-kolla-o-koronoios-me-ti-theia-metalipsi/).

άν κόμη δέν Σς πεισα, γαπητή μοι Κυρία πουργέ, ες τό τέλος τς παρούσης μακροσκελος πιστολς μου Σς παραθέτω ν παραρτήματι καί τήν περί το ερομονάχου τς Σπιναλόγκα π. Χρυσάνθου ποσχεθεσαν σχετικήν διήγησιν καί παρακαλ νά τήν ναγνώσετε πισταμένως. Εχομαι, πως Πανάγαθος Θεός Σς πισιάσ διά τς Χάριτος Ατο, νά διαλύσ τό σκότος τό ν  τ ψυχ Σας φιστάμενον, νά Σς χειραγωγήσ πρός τήν λήθειαν το Εαγγελίου Του καί νά Σς νδυναμώσ, στε ν προβτε  ες τήν ατουμένην ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΙΝ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΝΤΟΣ ΟΛΙΣΘΗΜΑΤΟΣ πρός φέλειαν τν γαθς προαιρέσεως συνανθρώπων μας.
γαπητή μοι Κυρία πουργέ,
περασπιζόμενος τήν γίαν μας ρθοδοξίαν, τήν πίστιν τν νδόξων Προγόνων μν, νεργν  δέ κατά  συνείδησιν, θεώρησα ποιμαντικόν χρέος μου, πως Σς καλέσω, να πανορθώσητε «αθωρεί καί παραχρμα», τοι ΑΜΕΣΩΣ καί ΔΗΜΟΣΙΩΣ τό φ’μν συντελεσθέν νοσιούργημα κατά το περτάτου Μυστηρίου τς κκλησίας μας, τ.τς Θείας Μεταλήψεως, πρός σωτηρίαν τς θανάτου ψυχς Σας καί πνευματικήν φέλειαν τν πιστν τς κκλησίας τέκνων. λπίζω πατρική μου ατη κεσία νά μή πορριφθ ες τόν κάλαθον τν χρήστων το Γραφείου Σας!
πί δέ τούτοις διατελ
Μετ’εχν πατρικν καί ν Κυρί
Ο ΣΧΟΛΑΖΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ο πρ. ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Ες κπλήρωσιν τς περθεν δοθείσης πρός μς ποσχέσεως Σς παραθέτομεν ες τήν συνέχειαν τήν σχετικήν μέ τήν «μόλυντον δεκαετ διακονίαν» το ειμνήστου ερομονάχου π. Χρυσάνθου ες τήν νσον Σπιναλόγκαν, τήν νσον κτοπίσεως τν λεπρν τς ποχς καί παρακαλ, πως νημερωθτε!
Για δέκα ολόκληρα χρόνια ο ιερομόναχος Χρύσανθος Κουτσουλογιαννάκης ήταν η παρηγοριά των λεπρών στη Σπιναλόγκα. Ευλογούσε και κοινωνούσε τους αρρώστους, απλώνοντας το χέρι και λαμβάνοντας θεία κοινωνία από το ίδιο κουτάλι χωρίς να φοβηθεί την ασθένεια και τις συνέπειες της. Όσοι τον γνώρισαν μιλούν για μια πληθωρική, καλοσυνάτη μορφή που είχε σκοπό να απαλύνει τα βάσανα των ανθρώπων που νοσούσαν. Τον χαρακτηρίζουν «θεόσταλτο»  και «άγιο». Περισσότερες πληροφορίες για τον ιερομόναχο Χρύσανθο, έρχονται μέσα από την εφημερίδα «Ορθόδοξη Αλήθεια» και την μαρτυρία του Δημήτρη Παπαδάκη, πρώην Λυκειάρχη και πρόεδρο του Λογοτεχνικού Συνδέσμου Ηρακλείου Κρήτης, ο οποίος τον γνώρισε από κοντά. «Πεταμένοι σαν κοπριά σ’ έναν κοπρόλακκο βρωμερό» «Το 1947 ο εφημέριος των λεπρών της Σπιναλόγκας π. Μελέτιος Βουργούρης έλαβε από τον Επίσκοπο Πέτρας Διονύσιο Μαραγκουδάκη διμηνιαία άδεια, από 20 Ιουλίου ως 20 Σεπτεμβρίου, για να μεταβεί στους Αγίους Τόπους. Μετά τη λήξη της άδειάς του δεν επέστρεψε στη θέση του. Ο Επίσκοπος δεν μπορούσε να βρει ιερέα για την αντικατάστασή του» αναφέρει ο κ. Παπαδάκης ………
Ο κ. Παπαδάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη συγκινητική γνωριμία που είχε με τον παπα-Χρύσανθο, υπογραμμίζοντας: «Είχα την τύχη να γνωρίσω τον ιερομόναχο Χρύσανθο τον Δεκαπενταύγουστο του 1967 στη Μονή Τοπλού. Ήταν βραχύσωμος, μορφή ασκητική, με λευκή γενειάδα. Τα χρόνια βάραιναν τους ώμους του. Το ράσο και ο καλογερικός σκούφος του ήταν ξεθωριασμένα». «Βρισκόμουν ένα πρωί με τον πατέρα Χρύσανθο έξω από το Καθολικό. Τότε εμφανίστηκε ένας άνθρωπος μεγάλης ηλικίας. Μόλις είδε τον πατέρα Χρύσανθο αναφώνησε γεμάτος έκπληξη και χαρά: «Πάτερ Χρύσανθε…» Και την ίδια στιγμή δυο αγκαλιές ανοίχθηκαν. Στο φτωχικό κελί του π. Χρύσανθου μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω τον ξένο αλλά και να τον προκαλέσω να μου μιλήσει για τις εμπειρίες του από την επαφή του με τον παπά στο νησί: «Ημουνα λεπρός» είπε. «Εζησα στη Σπιναλόγκα πολλά χρόνια. Η αρρώστια μας είχε παραμορφώσει. Ο φόβος της μόλυνσης έκανε όλους τους υγιείς ανθρώπους να μην τολμούν να μας πλησιάσουν. Ο γιατρός, οι νοσοκόμες, οι άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι και οι γυναίκες, που έπλεναν τα ρούχα μας, άφηναν το νησί, λίγο πριν από τη δύση του ηλίου και πήγαιναν με βενζινάκατο στο χωριό Πλάκα, που ήταν δυτικά και απέναντι της Σπιναλόγκας. Οι δημοσιογράφοι χαρακτήριζαν την Σπιναλόγκα το «νησί των ζωντανών νεκρών», και οι υπάλληλοι δεν ήθελαν να μένουν το βράδυ με τους λεπρούς. Νοιώθαμε όλοι την ανάγκη ενός ιερέα. Εκείνος μόνο θα μπορούσε να μας παρηγορήσει με τον λόγο του Θεού, να μας συμπαρασταθεί πνευματικά. Όμως ιερέας ερχόταν στο νησί μας από την Ελούντα μόνο δύο φορές τον μήνα. Ερχόταν Σαββατόβραδο, έκανε τον εσπερινό και έφευγε. Ερχόταν πάλι την επόμενη μέρα, τελούσε τη θεία λειτουργία και έφευγε. Ερχόταν και άλλες φορές. Από αναπότρεπτη ανάγκη, για να κηδέψει τους νεκρούς μας! Κάποια μέρα καθόμαστε μερικοί άντρες στην αυλή του καφενείου μας, που ήταν κοντά στην πύλη. Τότε πιο πέρα φάνηκε ένας ιερέας. Καταλάβαμε όλοι μας ότι ήρθε στο νησί για να λειτουργήσει. Μόλις μας είδε, ήρθε κοντά μας. Μας καλημέρισε με εγκαρδιότητα. Όλοι μας όρθιοι και με ελαφρά υπόκλιση τον καλωσορίσαμε. Κανένας μας όμως δεν έτεινε το χέρι του για να τον χαιρετήσει. Ο λεπρός δεν πρέπει να χαιρετά με χειραψία. Κι αυτό, για να μη μεταδώσει την καταραμένη του αρρώστεια. Τότε εκείνος μας χαιρέτησε όλους με χειραψία! Μας είπε απλά ότι θα μείνει κοντά μας, για να μας βοηθάει στην εκπλήρωση των χριστιανικών μας καθηκόντων.Η συγκίνησή μας ήταν μεγάλη».
Η διήγηση για τη δεύτερη ημέρα στο νησί του π. Χρύσανθου έχει ως εξής: «Την άλλη μέρα πήγαμε στην Εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα. Παρακολουθήσαμε όλοι, άντρες, γυναίκες και παιδιά, με κατάνυξη τη θεία λειτουργία, που τελούσε με δωρική απλότητα και απροσμέτρητη ευσέβεια. Την Κυριακή αυτή δεν μεταλάβαμε. Δεν είχαμε ενημερωθεί έγκαιρα για την τέλεση της Θείας Λειτουργίας και δεν είχαμε νηστέψει. Στο τέλος της λειτουργίας πήραμε από το χέρι του αντίδωρο. Και παίρνοντας το αντίδωρο, του φιλούσαμε όλοι το χέρι! Ήταν κάτι που το επιδίωξε ο ίδιος. Καθώς έδινε το αντίδωρο, πλησίαζε το χέρι του στο στόμα μας. Όλων μας τα μάτια βούρκωσαν από συγκίνηση. Πριν έρθει εκείνος, το αντίδωρο το παίρναμε από ένα καλαμόπλεκτο πανέρι που τοποθετούσε ο νεωκόρος στο παγκάρι. Την επόμενη Κυριακή πήγαμε σχεδόν όλοι στην εκκλησία. Η εκκλησία ήταν κατάμεστη, το ίδιο και το προαύλιό της. Τη μέρα αυτή μεταλάβαμε όλοι. Στο τέλος της θείας λειτουργίας είδαμε τον ιερέα μας να πίνει ό,τι είχε απομείνει στο Άγιο Ποτήριο από τη μετάληψή μας! Ανοίξαμε όλοι τα μάτια μας από έκπληξη. Νομίζαμε ότι ονειρευόμαστε.
……………. Ο ιερομόναχος Χρύσανθος έμενε κοντά μας νύκτα και μέρα. Και έμεινε κοντά μας δέκα χρόνια! Τα χρόνια αυτά εκδήλωσε σε όλους μας την αγάπη. Μας επισκεπτόταν στα σπίτια μας. Μας καθοδηγούσε όλους. Ενίσχυε με τα λίγα χρήματα που είχε τους φτωχούς. Και έκανε τούτο, τηρώντας το: μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου. Ευγνωμονώ, όπως και όλοι οι άρρωστοι της Σπιναλόγκας, τον πατέρα Χρύσανθο για…», δεν κατάφερε να ολοκληρώσει όμως τη φράση του. Ξέσπασε σέ ένα βουβό κλάμα. «Ο πατήρ Χρύσανθος», συνεχίζει ο κ. Παπαδάκης, «έχοντας το βλέμμα του καρφωμένο στο δάπεδο, ακούγοντας τις περιγραφές του πρώην χανσενικού, είπε με ένα εσωτερικό μεγαλείο: «Πιστεύω ότι δεν είναι τόσο σπουδαίο αυτό που έκαμα. Αυτό θα έκανε κάθε λειτουργός του Υψίστου, κάθε χριστιανός. Βοήθησα, όσο μπορούσα, συνανθρώπους μας να σηκώσουν τον σταυρό στον Γολγοθά τους. Έπειτα, η αρρώστεια δεν μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία, με το σώμα και το αίμα του Χριστού». Έμεινε για να προσέχει τους τάφους! Με συγκίνηση ο π. Χρύσανθος μίλησε στον κ. Παπαδάκη για την απόφασή του να μείνει στο νησί, όταν πια όλοι είχαν φύγει από αυτό: «Το Λεπροκομείο της Σπιναλόγκας έκλεισε. Ήταν Ιούλιος του 1957. Έφυγαν όλοι από το νησί, έμεινα μόνο εγώ εκεί». Τον ρώτησα γιατί; Και μου απάντησε: «Έπρεπε να περιποιούμαι τους τάφους των χανσενικών. Έπρεπε ακόμα, βρισκόμενος μπροστά στους τάφους τους, να ψέλνω τρισάγιο για την ανάπαυση των ψυχών τους. Εγκατέλειψα το νησί το 1959 ………» (βλ. www.mixanitouxronou.gr/spinalogkas)
[1] Ζητ συγγνώμην διά τήν χρσιν το ρου ατο, λλά δέν ερίσκω καλύτερον ρον, διά νά χαρακτηρίσω τά λόγια Σας.

Πηγή: http://mkka.blogspot.com/



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου