1. Τίς ὑποσημειώσεις στίς
σελ. 320-321 τοῦ ἱεροῦ Πηδαλίου τίς γνωρίζω. Δεδομένου ὅτι ὁ Ἅγιος Νικόδημος ἦτο
λόγιος καί ἀποκλείω τό ἐνδεχόμενον νά μήν κατάλαβε τά Πρακτικά τῆς Ζ' Οἰκουμενικῆς,
τά ὁποῖα γράφει ὅτι διάβασε καί τά ὁποῖα βοοῦν περί τοῦ ἀντιθέτου, συμπεραίνω ὅτι
πρόκειται γιά μία ἀπό τίς παραποιήσεις πού ἔκαναν οἱ παπισταί.
2. Ὅταν ἔχουμε κρυστάλλινες ἀποφάσεις Οἰκουμενικῶν Συνόδων γιά ἕν συγκεκριμένον θέμα, εἶναι σοβαρώτατον λάθος καί μεγίστη ἀσέβεια (ὑποκινουμένης ὑπό τοῦ Πονηροῦ) ν' ἀγνοοῦμε αὐτές τίς Ἀποφάσεις καί ν' ἀναφέρουμε γνῶμες μεμονωμένων Ἁγίων. Ἡ Ζ' Οἰκουμενική παραθέτει εἰς 2-3 σημεῖα τόν κατάλογον τῶν εἰκόνων πού πρέπει νά προσκυνοῦν οἱ Χριστιανοί, ἤτοι τοῦ Χριστοῦ, τῆς Παναγίας, τῶν Ἁγίων καί τῶν Ἀγγέλων. Λέτε νά ξέχασε τόν Πατέρα; Πολλά δέ χωρία τῶν Πρακτικῶν ξεκαθαρίζουν τό θέμα. Παραθέτω ἕν ἀπό αὐτά:
«Τοῦ δὲ Θεοῦ εἰκόνας ποιοῦμεν, λέγω δὴ τοῦ κυρίου καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, καθὼς ὤφθη ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ τοῖς ἀνθρώποις συνανεστράφη, τοῦτον γράφοντες, καὶ οὐχ ὡς νοεῖται φύσει Θεός. Ποία γὰρ ὁμοίωσις, ἢ ποῖον σχῆμα τοῦ ἀσωμάτου καὶ ἀσχηματίστου λόγου τοῦ πατρός;» (Πρᾶξις Ε’, Τόμος Γ’, σελ. 314-315). Ἐδῶ βλέπουμε ὅτι μόλις οἱ Πατέρες γράφουν ὅτι «Θεοῦ εἰκόνας ποιοῦμεν», σπεύδουν ἀμέσως νά διευκρινίσουν ὅτι ἡ λέξις «Θεοῦ» ἀναφέρεται εἰς τόν Χριστόν. Τό αὐτό συμβαίνει καί μέ τό χωρίον τοῦ Ἁγίου Ἰ. Δαμασκηνοῦ πού παραθέσατε.
3. Ἐκπλήσσομαι πού ἐπικαλεῖσθε τόν Ἅγιον Ἰωάννην τόν Δαμασκηνόν, προκειμένου νά ὑποστηρίξετε τήν αἵρεσιν τῶν ἀνθρωπομορφιτῶν, καθ' ἥν στιγμήν εἶναι γνωστόν ὅτι ὁ συγκεκριμένος Ἅγιος, σέ πολλά χωρία του, εἶναι καταπέλτης ἐναντίον σας. Χάριν παραδείγματος, γράφει ὁ Ἅγιος:
«Εἰ δὲ θεότητος τῆς ἀΰλου καὶ ἀσωμάτου καὶ ἀοράτου καί ἀσχηματίστου καί ἀχρωματίστου εἰκόνα τις τολμήσει ποιῆσαι, ὡς ψευδῆ ἀποβαλλόμεθα» (P.G., 94, 1293 D).
Καί ἐπιπλέον:
«Τοῦ ἀοράτου, καί ἀσωμάτου, καί ἀπεριγράπτου, καί ἀσχηματίστου Θεοῦ, τίς δύναται ποιήσασθαι μίμημα; Παραφροσύνης τοίνυν ἄκρας καί ἀσεβείας τό σχηματίζειν τό Θεῖον» (P.G., 94, 1169 C).
Ἀκόμη:
«Εἰ μέν γάρ τοῦ ἀοράτου Θεοῦ εἰκόνα ἐποιοῦμεν, ὄντως ἡμάρτομεν. Ἀδύνατον γάρ τό ἀσώματον, καί ἀόρατον, καί ἀπερίγραπτον, καί ἀσχημάτιστον εἰκονισθῆναι … Θεοῦ γάρ σαρκωθέντος, καί ὀφθέντος ἐπί γῆς σαρκί … τούτου τήν εἰκόνα ποιοῦντες, οὐ σφαλλόμεθα» (P.G., 94, 1288 Α, Β).
---------------------------------------------------
Ο/Η xristianorthodoxipisti.blogspot.gr είπε...
«Οἴδαμεν οὖν, ὅτι οὔτε Θεοῦ, οὔτε ψυχῆς, οὔτε δαίμονος δυνατόν θεαθῆναι φύσιν, ἀλλ᾽ ἐν μετασχηματισμῷ τινί θεωροῦνται ταῦτα, τῆς Θείας Προνοίας τύπους καί σχήματα περιτιθείσης τοῖς ἀσωμάτοις καί ἀτυπώτοις…
»Μή θέλων οὖν ὁ Θεός παντελῶς ἀγνοεῖν ἡμᾶς τά ἀσώματα, περιέθηκεν αὐτοῖς τύπους, καί σχήματα, καί εἰκόνας κατά τήν ἀναλογίαν τῆς φύσεως ἠμῶν, σχήματα σωματικά ἐν ἀΰλῳ ὁράσει νοός ὁρώμενα· καί ταῦτα σχηματίζομεν καί εἰκονίζομεν. Ἐπεί, πῶς ἐσχηματίσθη καί εἰκονίσθη τά Χερουβίμ; ἀλλά καί Θεοῦ σχήματα καί εἰκόνες ἡ Γραφή ἔχει»
Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ, P.G. 94, 1344-1345.
«Τοῖς τάς μέν προφητικάς ὁράσεις, κἂν μη βούλοιντο, παραδεχομένοις, τάς δ’ ὀφθείσας αὐτοῖς εἰκονογραφίας, ὦ θαῦμα! καί πρό σαρκώσεως τοῦ Λόγου μή καταδεχομένοις, ἀλλ’ ἢ αὐτήν τήν ἄληπτόν τε καί ἀθέατον οὐσίαν ὀφθῆναι τοῖς τεθεαμένοις κενολογοῦσιν, ἢ εἰκόνας μέν ταῦτα τῆς ἀληθείας, καί τύπους, καί σχήματα ἐμφανισθῆναι τοῖς ἑωρακόσι συντιθεμένοις, εἰκονογραφεῖν δέ ἐνανθρωπήσαντα τόν Λόγον, καί τά ὑπέρ ἡμῶν αὐτοῦ πάθη οὐκ ἀνεχομένοις, Ἀνάθεμα α΄ »Συνοδικόν τῆς Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Ζ΄ Συνόδου ὑπέρ τῆς Ὀρθοδοξίας.
Ἅγιον Νικόδημον τόν Ἁγιορείτην, ὁ ὁποῖος εἰς τό Πηδάλιον γράφει εἰς τά προλεγόμενα τῆς Ζ´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου: «ὅτι καί ὁ Ἄναρχος Πατήρ πρέπει νά ζωγραφίζεται καθώς ἐφάνη εἰς τόν προφήτην Δανιήλ ὡς Παλαιός ἡμερῶν».
Ἡ Ἁγία Ζ´ Οἰκουμενική Σύνοδος, εἰς τήν Η´ Πρᾶξιν αὐτῆς λέγει:
«Πιστεύοντες εἰς ἓνα Θεόν ἐν Τριάδι ἀνυμνούμενον, τάς τιμίας αὐτοῦ εἰκόνας ἀσπαζόμεθα».
Ὅ Ἃγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ὅταν σχολιάζῃ τό ὅραμα τοῦ Προφήτου Δανιήλ λέγει: «Πατέρα καί Υἱόν οὗτος καί πρῶτος καί μόνος ὁρᾶ, ὡς ἐν ὂψει».
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς περί τοῦ αὐτοῦ Ὁράματος τοῦ Δανιήλ λέγει:
«Ἀλλά καί πατέρα τόν Δαβίδ οὗτος ἔχει, . . . ὡς εἶναι τόν τεχθησόμενον Θεόν ὁμοῦ καί ἄνθρωπον, υἱόν τε ἀνθρώπου καί υἱόν Θεοῦ, παρά Θεοῦ καί Πατρός ὡς ἄνθρωπος τήν ἀδιάδοχον Βασιλείαν λαμβάνοντα, ὡς εἶδε καί προανεκήρυξεν ὁ Δανιήλ· «ἐθεώρουν γάρ», φησίν, «ἕως οὗ θρόνοι ἐτέθησαν καί Παλαιός Ἡμερῶν ἐκάθισε· καί ἰδού ὡς υἱός ἀνθρώπου ἐρχόμενος ἐπί τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ καί μέχρι τοῦ Παλαιοῦ τῶν Ἡμερῶν ἔφθασε, καί αὐτῷ ἐδόθη ἡ τιμή καί ἡ ἐξουσία».
------------------------------------------
Ο/Η xristianorthodoxipisti.blogspot.gr είπε...
2. Ὅταν ἔχουμε κρυστάλλινες ἀποφάσεις Οἰκουμενικῶν Συνόδων γιά ἕν συγκεκριμένον θέμα, εἶναι σοβαρώτατον λάθος καί μεγίστη ἀσέβεια (ὑποκινουμένης ὑπό τοῦ Πονηροῦ) ν' ἀγνοοῦμε αὐτές τίς Ἀποφάσεις καί ν' ἀναφέρουμε γνῶμες μεμονωμένων Ἁγίων. Ἡ Ζ' Οἰκουμενική παραθέτει εἰς 2-3 σημεῖα τόν κατάλογον τῶν εἰκόνων πού πρέπει νά προσκυνοῦν οἱ Χριστιανοί, ἤτοι τοῦ Χριστοῦ, τῆς Παναγίας, τῶν Ἁγίων καί τῶν Ἀγγέλων. Λέτε νά ξέχασε τόν Πατέρα; Πολλά δέ χωρία τῶν Πρακτικῶν ξεκαθαρίζουν τό θέμα. Παραθέτω ἕν ἀπό αὐτά:
«Τοῦ δὲ Θεοῦ εἰκόνας ποιοῦμεν, λέγω δὴ τοῦ κυρίου καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, καθὼς ὤφθη ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ τοῖς ἀνθρώποις συνανεστράφη, τοῦτον γράφοντες, καὶ οὐχ ὡς νοεῖται φύσει Θεός. Ποία γὰρ ὁμοίωσις, ἢ ποῖον σχῆμα τοῦ ἀσωμάτου καὶ ἀσχηματίστου λόγου τοῦ πατρός;» (Πρᾶξις Ε’, Τόμος Γ’, σελ. 314-315). Ἐδῶ βλέπουμε ὅτι μόλις οἱ Πατέρες γράφουν ὅτι «Θεοῦ εἰκόνας ποιοῦμεν», σπεύδουν ἀμέσως νά διευκρινίσουν ὅτι ἡ λέξις «Θεοῦ» ἀναφέρεται εἰς τόν Χριστόν. Τό αὐτό συμβαίνει καί μέ τό χωρίον τοῦ Ἁγίου Ἰ. Δαμασκηνοῦ πού παραθέσατε.
3. Ἐκπλήσσομαι πού ἐπικαλεῖσθε τόν Ἅγιον Ἰωάννην τόν Δαμασκηνόν, προκειμένου νά ὑποστηρίξετε τήν αἵρεσιν τῶν ἀνθρωπομορφιτῶν, καθ' ἥν στιγμήν εἶναι γνωστόν ὅτι ὁ συγκεκριμένος Ἅγιος, σέ πολλά χωρία του, εἶναι καταπέλτης ἐναντίον σας. Χάριν παραδείγματος, γράφει ὁ Ἅγιος:
«Εἰ δὲ θεότητος τῆς ἀΰλου καὶ ἀσωμάτου καὶ ἀοράτου καί ἀσχηματίστου καί ἀχρωματίστου εἰκόνα τις τολμήσει ποιῆσαι, ὡς ψευδῆ ἀποβαλλόμεθα» (P.G., 94, 1293 D).
Καί ἐπιπλέον:
«Τοῦ ἀοράτου, καί ἀσωμάτου, καί ἀπεριγράπτου, καί ἀσχηματίστου Θεοῦ, τίς δύναται ποιήσασθαι μίμημα; Παραφροσύνης τοίνυν ἄκρας καί ἀσεβείας τό σχηματίζειν τό Θεῖον» (P.G., 94, 1169 C).
Ἀκόμη:
«Εἰ μέν γάρ τοῦ ἀοράτου Θεοῦ εἰκόνα ἐποιοῦμεν, ὄντως ἡμάρτομεν. Ἀδύνατον γάρ τό ἀσώματον, καί ἀόρατον, καί ἀπερίγραπτον, καί ἀσχημάτιστον εἰκονισθῆναι … Θεοῦ γάρ σαρκωθέντος, καί ὀφθέντος ἐπί γῆς σαρκί … τούτου τήν εἰκόνα ποιοῦντες, οὐ σφαλλόμεθα» (P.G., 94, 1288 Α, Β).
---------------------------------------------------
Ο/Η xristianorthodoxipisti.blogspot.gr είπε...
«Οἴδαμεν οὖν, ὅτι οὔτε Θεοῦ, οὔτε ψυχῆς, οὔτε δαίμονος δυνατόν θεαθῆναι φύσιν, ἀλλ᾽ ἐν μετασχηματισμῷ τινί θεωροῦνται ταῦτα, τῆς Θείας Προνοίας τύπους καί σχήματα περιτιθείσης τοῖς ἀσωμάτοις καί ἀτυπώτοις…
»Μή θέλων οὖν ὁ Θεός παντελῶς ἀγνοεῖν ἡμᾶς τά ἀσώματα, περιέθηκεν αὐτοῖς τύπους, καί σχήματα, καί εἰκόνας κατά τήν ἀναλογίαν τῆς φύσεως ἠμῶν, σχήματα σωματικά ἐν ἀΰλῳ ὁράσει νοός ὁρώμενα· καί ταῦτα σχηματίζομεν καί εἰκονίζομεν. Ἐπεί, πῶς ἐσχηματίσθη καί εἰκονίσθη τά Χερουβίμ; ἀλλά καί Θεοῦ σχήματα καί εἰκόνες ἡ Γραφή ἔχει»
Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ, P.G. 94, 1344-1345.
«Τοῖς τάς μέν προφητικάς ὁράσεις, κἂν μη βούλοιντο, παραδεχομένοις, τάς δ’ ὀφθείσας αὐτοῖς εἰκονογραφίας, ὦ θαῦμα! καί πρό σαρκώσεως τοῦ Λόγου μή καταδεχομένοις, ἀλλ’ ἢ αὐτήν τήν ἄληπτόν τε καί ἀθέατον οὐσίαν ὀφθῆναι τοῖς τεθεαμένοις κενολογοῦσιν, ἢ εἰκόνας μέν ταῦτα τῆς ἀληθείας, καί τύπους, καί σχήματα ἐμφανισθῆναι τοῖς ἑωρακόσι συντιθεμένοις, εἰκονογραφεῖν δέ ἐνανθρωπήσαντα τόν Λόγον, καί τά ὑπέρ ἡμῶν αὐτοῦ πάθη οὐκ ἀνεχομένοις, Ἀνάθεμα α΄ »Συνοδικόν τῆς Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Ζ΄ Συνόδου ὑπέρ τῆς Ὀρθοδοξίας.
Ἅγιον Νικόδημον τόν Ἁγιορείτην, ὁ ὁποῖος εἰς τό Πηδάλιον γράφει εἰς τά προλεγόμενα τῆς Ζ´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου: «ὅτι καί ὁ Ἄναρχος Πατήρ πρέπει νά ζωγραφίζεται καθώς ἐφάνη εἰς τόν προφήτην Δανιήλ ὡς Παλαιός ἡμερῶν».
Ἡ Ἁγία Ζ´ Οἰκουμενική Σύνοδος, εἰς τήν Η´ Πρᾶξιν αὐτῆς λέγει:
«Πιστεύοντες εἰς ἓνα Θεόν ἐν Τριάδι ἀνυμνούμενον, τάς τιμίας αὐτοῦ εἰκόνας ἀσπαζόμεθα».
Ὅ Ἃγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ὅταν σχολιάζῃ τό ὅραμα τοῦ Προφήτου Δανιήλ λέγει: «Πατέρα καί Υἱόν οὗτος καί πρῶτος καί μόνος ὁρᾶ, ὡς ἐν ὂψει».
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς περί τοῦ αὐτοῦ Ὁράματος τοῦ Δανιήλ λέγει:
«Ἀλλά καί πατέρα τόν Δαβίδ οὗτος ἔχει, . . . ὡς εἶναι τόν τεχθησόμενον Θεόν ὁμοῦ καί ἄνθρωπον, υἱόν τε ἀνθρώπου καί υἱόν Θεοῦ, παρά Θεοῦ καί Πατρός ὡς ἄνθρωπος τήν ἀδιάδοχον Βασιλείαν λαμβάνοντα, ὡς εἶδε καί προανεκήρυξεν ὁ Δανιήλ· «ἐθεώρουν γάρ», φησίν, «ἕως οὗ θρόνοι ἐτέθησαν καί Παλαιός Ἡμερῶν ἐκάθισε· καί ἰδού ὡς υἱός ἀνθρώπου ἐρχόμενος ἐπί τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ καί μέχρι τοῦ Παλαιοῦ τῶν Ἡμερῶν ἔφθασε, καί αὐτῷ ἐδόθη ἡ τιμή καί ἡ ἐξουσία».
------------------------------------------
Ο/Η xristianorthodoxipisti.blogspot.gr είπε...
https://play.google.com/books/reader?id=XlxnHwAAAEAJ&pg=GBS.PA0
--------------------------------------------------------
Ο/Η Ιωακειμίδου Ιωάννα είπε...
--------------------------------------------------------
Ο/Η Ιωακειμίδου Ιωάννα είπε...
Η οσιομάρτυς Χερουβειμία από την Ρουμανία (σπούδασε Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά)ανέλαβε ως υποτροφία για το master της να ερευνήσει ένα χειρόγραφο της Ερμηνείας στη Γένεση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και εκεί απέδειξε ότι το κείμενο που είχαν τυπώσει οι Ιησουίτες και έπειτα εισήγαγε ο J. P. Migne στην Ελληνική Πατρολογία, είχε πολλές παρεμβάσεις και αλλοιώσεις σε σχέση με το ερευνόμενο χρυσοστομικό κείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://drive.google.com/file/d/1jM8a_TPdecCXn6u58HJHPheDEPRQm-y_/view?usp=sharing
https://play.google.com/books/reader?id=XlxnHwAAAEAJ&pg=GBS.PA0
Η οσιομάρτυς Χερουβειμία από την Ρουμανία (σπούδασε Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά)ανέλαβε ως υποτροφία για το master της να ερευνήσει ένα χειρόγραφο της Ερμηνείας στη Γένεση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και εκεί απέδειξε ότι το κείμενο που είχαν τυπώσει οι Ιησουίτες και έπειτα εισήγαγε ο J. P. Migne στην Ελληνική Πατρολογία, είχε πολλές παρεμβάσεις και αλλοιώσεις σε σχέση με το ερευνόμενο χρυσοστομικό κείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖητώ την κατανόησής σας για την αφέλεια των σκέψεών μου, αλλά δεν γνωρίζω θεολογία για να διατυπώσω Πατερική θέση για την εικόνα της Αγίας Τριάδος. Όμως θα ρωτήσω κάτι. Αν ήμουν στη σκηνή του Αβραάμ την ώρα που είχε την ευλογημένη επίσκεψη τού Αγίου Τριαδικού Θεού, και ζητούσα άδεια να χρησιμοποιήσω την φωτογραφική μου μηχανή, και ο Κύριος συγκαταβαίνοντας στην παιδική μου αφέλεια, έδινε την άδεια, τι θα βλέπαμε στην εκτύπωση της φωτογραφίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα βλέπαμε 3 Αγγέλους,αλλά ο ένας ήταν ο Χριστός και οι δύο άλλοι ήταν Άγγελοι.Δηλαδή δεν ήταν η Αγία Τριάδα οι 3 Άγγελοι που είδε ο Αβραάμ!Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει ότι ο ένας ήταν ο Χριστός και οι άλλοι δύο Αγγελοι.
ΔιαγραφήἈγαπητέ μου Κωνσταντῖνε,
ΑπάντησηΔιαγραφήἘξ ὅσων ἔχω διαβάσει, εἰς τήν φιλοξενίαν τοῦ Ἀβραάμ, οἱ τρεῖς ἐπισκέπται δέν ἦσαν τά τρία Πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος, ἀλλά τρεῖς ΑΓΓΕΛΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΖΑΝ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΤΡΙΑΔΑ.
Ο Χριστός με δυο αγγέλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Γρηγόριος
Ἰδού καί μερικά χωρία ἀπό τήν Ἁγίαν Γραφήν, τά ὁποῖα διδάσκουν ὅτι ἡ θεία φύσις καί οὐσία τῆς Ἁγίας Τριάδος εἶναι ἀκατάληπτος, ἀπερίγραπτος καί ἀσχημάτιστος, δηλαδή ἀνεικόνιστος. Συνεπῶς, ἐφόσον ὁ Θεός Πατήρ ἔχει μόνον τήν θείαν φύσιν, τήν Ὁποίαν οὐδείς ἄνθρωπος ἔχει ποτέ ἴδῃ, ἕπεται ὅτι, κατά τήν Ἁγίαν Γραφήν, δέν εἶναι δυνατόν νά κατασκευάσωμεν εἰκόνά τινα τοῦ Θεοῦ Πατρὸς.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. «Οὐ δυνήσῃ ἰδεῖν τό πρόσωπόν μου• οὐ γάρ μή ἴδῃ ἄνθρωπος τό πρόσωπόν μου καί ζήσεται» (Ἔξοδος 33, 20). Ἑρμηνεία: Δέν θά δυνηθῇς νά ἴδῃς τό πρόσωπόν μου• διότι δέν θά ὑπάρξῃ ἄνθρωπος πού νά ἴδῃ τό πρόσωπόν μου καί νά ζήσῃ.
2. «Οὐχ ὅτι τὸν πατέρα τις ἑώρακε, εἰ μὴ ὁ ὤν παρὰ τοῦ Θεοῦ, οὗτος ἑώρακε τὸν πατέρα» (Ἰω. 6, 46). Ἑρμηνεία: Βεβαίως, οὐδείς ἔχει ἴδῃ τόν Πατέρα, εἰμή μόνον Ἐκεῖνος πού εἶναι ὁ ἀπεσταλμένος τοῦ Θεοῦ. Αὐτός μόνον ἔχει ἴδῃ τόν Πατέρα.
3. «Θεόν οὐδείς ἑώρακε πώποτε. ὁ μονογενής υἱός ὁ ὤν εἰς τόν κόλπον τοῦ πατρός, ἐκεῖνος ἐξηγήσατο» (Ἰω. 1, 18). Ἑρμηνεία: Τόν Θεόν κανείς ποτέ δέν ἔχει ἴδῃ. Ὁ μονογενής Υἱός, πού ὑπάρχει προαιωνίως πάντοτε εἰς τόν κόλπον τοῦ Πατρός, Ἐκεῖνος ἐφανέρωσεν εἰς ἡμᾶς καί κατέστησε γνωστόν τόν Θεόν.
Ὤφθη δὲ αὐτῷ ὁ Θεὸς πρὸς τῇ δρυΐ τῇ Μαμβρῇ,…
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα δεν είδε ο Αβραάμ τον Θεόν, αλλά «λειτουργικὰ πνεύματα εἰς διακονίαν ἀποστελλόμενα διὰ τοὺς μέλλοντας κληρονομεῖν σωτηρίαν»…..
καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν….
Ποιήσωμεν ......
καλό θα ήταν οι ορθόδοξοι να μην χρησιμοποιούν εδάφια και χωρία
ΑπάντησηΔιαγραφή-πεντηκοστιανοιεχωβάδικες μέθοδοι-αλλά να θέλουν να προωθούν τον ευλογημένο
εν Χριστώ διάλογο.
να ρωτήσω τον κ.Δουμάνη εάν δύναται να μεταφράσει το κοντάκιον
της του Χριστού Γεννήσεως:
Ἡ Παρθένος σήμερον, τὸν ὑπερούσιον τίκτει,καὶ ἡ γῆ τὸ Σπήλαιον, τῷ ἀπροσίτῳ προσάγει.Ἄγγελοι μετὰ Ποιμένων δοξολογοῦσι.Μάγοι δὲ μετὰ ἀστέρος ὁδοιποροῦσι.Δι ̓ἡμᾶς γὰρ ἐγεννήθη,Παιδίον νέον, ὁ πρὸ αἰώνων Θεός.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/2013/02/blog-post_8250.html
Ἀγαπητέ μου Κωνσταντῖνε, μετά τήν διόρθωσιν πού ἔκανε στό σχόλιόν μου ὁ π. Γρηγόριος, ὅτι δηλαδή εἰς τόν Ἀβραάμ ἐνεφανίσθη ὁ Χριστός μέ δύο Ἀγγέλους, νομίζω ὅτι τό χωρίον πού παρέθεσες, «Ὤφθη δὲ αὐτῷ ὁ Θεὸς πρὸς τῇ δρυΐ τῇ Μαμβρῇ», ἐξηγεῖται πλήρως.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/2013/02/blog-post_8250.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα υποστατικά ιδιώματα των προσώπων της Αγίας Τριάδος είναι, του Πατρός το αγέννητο-άχρονο, του Υιού το γεννητόν και του Αγίου Πνεύματος το εκπορευτόν.
Πώς ακριβώς απεικονίζεται η υπόστασις του Θεού στην συγκεκριμένη εικόνα? Δεν είναι δυνατόν. Ο θεός είναι ακατάληπτος στην φύση του αλλά και από την υπόστασή του εμείς σαν σαρκικοί αντιλαμβανόμαστε τα παραπάνω (ιδιώματα) και όχι πέρα απ' αυτά.
άλλωστε έχουμε δύο γεγονότα που μαρτυρούν τον ίδιο τρόπο εμφάνισης, στους ανθρώπους.
ΑπάντησηΔιαγραφήμία στην παλαιά διαθήκη(η φιλοξενία του Αβραάμ)και μία στην καινή(Αγιος Αλέξανδρος σβιρ)
επισφραγίζει δε την πρώτη ευχή της γονυκλισίας -που απευθύνεται εις τον Αναρχον Πατέρα - εν τω εσπερινώ της Αγίσς Πεντηκοστης,κάτι
το οποίο ενίοτε ο αγωνιστής ιστολόγος δημοσιεύει:
ὁ Θεός εἶναι:
ἄναρχος, ἄκτιστος, ἀτελεύτητος, ἀΐδιος, ἀπερινόητος, ἀπερίγραπτος, ἀνεξιχνίαστος, ἀθέατος, ἀνείδεος, ἄρρητος, ἀπρόσιτος, ἀνόμοιος, ἀφιλοσόφητος, ἀνέκφραστος, ἀχώρητος, καί πάντων ἐπέκεινα.
ας βάλει ο καθείς με το μυαλό του τι σημαίνει η λέξις απερίγραπτος......
όταν λέμε αγιογραφούμε την υπόσταση εννοούμε:
ΑπάντησηΔιαγραφήαγιογραφώ τον ΄Αγιο Δημήτριο? αγιογραφώ νεαρό, άντρα, στρατιωτικό. Είναι η υπόστασή του.
Πώς λέμε ότι η αγιογράφηση της Αγίας Τριάδος απεικονίζει την υπόσταση?
Είναι ο Θεός άντρας ηλικιωμένος? Είναι ο Χριστός άντρας νεαρός ή είναι το Άγιο Πνεύμα περιστέρι? Σίγουρα οπότε δεν είναι η εικόνα αυτή απεικόνιση της υποστάσεως. Ας πούμε όμως ότι αγιογραφείται "εις τύπον" της Αγίας Τριάδος (με όλα τα σφάλματά της). Και πάλι δεν ισχύει γιατί η εικόνα καταργεί το ομοούσιο και το ομόχρονο.
Η εικόνα που υπάρχει στο λινκ εκτός των άλλων έχει σταυρό στην κεφαλή του Πατέρα (πατροπασχιτισμός) άρα είναι αιρετική.
όσο για το χειρόγραφο δεν μου λέει τίποτα γιατί δεν είναι του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού και δεν αποδεικνύει τίποτα απολύτως. Ως αντίγραφο του 9ου αιώνα θα έπρεπε να γνωρίζουμε τον αντιγραφέα για να έχουμε οποιαδήποτε συμπεράσματα.
Από τον λόγο λα περί του Αγίου Πνεύματος του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ούτε όμως, επειδή ο Υιός είναι Υιός σύμφωνα με κάποια ανώτερη σχέση που έχουν μεταξύ τους, εξαιτίας του ότι δεν θα μπορούσαμε με άλλο τρόπο παρά μόνο έτσι να δείξουμε ότι προέρχεται από τον Θεό και είναι ομοούσιος, πρέπει να νομισθεί ότι είναι απαραίτητο όλες τις επίγειες ονομασίες και μάλιστα αυτές που δηλώνουν συγγένεια, να τις μεταφέρουμε στο Θεό. Ή μήπως θα εκλάβεις και αρσενικού γένους τον Θεό σύμφωνα με τον λόγο αυτό, επειδή ονομάζεται Θεός και Πατήρ; και ως κάποιο θηλυκό τη θεότητα, σύμφωνα με το γένος των λέξεων και ουδέτερο το Πνεύμα, επειδή δεν γεννάει;"
όλες οι μικρογραφίες από χειρόγραφα που χρησιμοποιούνται ως επιχειρήματα υπέρ της αγιογραφήσεως της Αγίας Τριάδος "υποτίθεται" είναι ορθόδοξες επειδή χρονικά προηγούνται του σχίσματος του 1054. Όμως οι κακοδοξίες της δυτικής εκκλησίας υπήρχαν πολλούς αιώνες πριν και ήδη από τον 4ο αιώνα ο Μέγας Βασίλειος διέκρινε το μεγάλο χάσμα μεταξύ των εκκλησιών και το αναπόφευκτο του σχίσματος...
ΑπάντησηΔιαγραφή«Πράγματι οι υπερήφανοι χαρακτήρες, όταν κολακεύονται, είναι φυσικό να γίνονται περισσότερον εγωιστικοί από όσον είναι. Εξ άλλου ,εάν ο Κύριός μας ευσπλαχνισθεί, ποίαν άλλην βοήθειαν χρειαζόμεθα;. Εάν συνεχισθεί εναντίον μας η οργή Του Θεού ποία βοήθεια μπορεί να μας προσφέρει η Δυτική οφρύς;(φρύδι-αλαζονεία).»
Αυτοι (οι Παπικοί δηλαδή) ούτε γνωρίζουν την αλήθειαν ούτε ανέχονται να την μάθουν…(Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ,Επιστολή ΣΛΘ΄ PG 32,893BC )
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή