Ἅγιος
Μᾶρκος Εὐγενικός: «Ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ Σύνοδοι καί πᾶσαι
αἱ θεῖαι Γραφαί φεύγειν τούς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καί τῆς αὐτῶν κοινωνίας
διΐστασθαι» (Patrologia Graeca 160, σ. 101).
Ὥστε, λοιπόν, ἡ συμφωνία τῆς Ἐκκλησίας εἶναι οἱ Ὀρθόδοξοι νά διΐστανται (νά χωρίζωνται δηλαδή) τῆς κοινωνίας τῶν ἑτεροφρόνων, τοὐτέστιν τῶν διαφωνούντων μέ τά παραδεδομένα. Μερικοί ἅγιοι μάλιστα φθάνουν στό σημεῖον νά ὀνομάζουν "ἐχθρούς τοῦ Θεοῦ" ὅσους κοινωνοῦν -- ἐν γνώσει ἐννοεῖται -- μέ αἱρετικούς: «Ἐχθρούς γάρ Θεοῦ ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας, μεγάλῃ καί πολλῇ τῇ φωνῇ ἀπεφήνατο» (P.G. 99, σ. 1049). Στό δέ Συνοδικόν τῆς Ὀρθοδοξίας (βλ. Τριώδιον, Ἐκδ. Φῶς, σελ. 161) διαβάζουμε: «τοῖς κοινωνοῦσιν ἐν γνώσει τοῖς ὑβρίζουσι καί ἀτιμάζουσι τάς σεπτάς Εἰκόνας, Ἀνάθεμα γ´». Λοιπόν, ποὺ εἶδε ὁ π. Ἐπιφάνιος τό "δυνητικόν" τῆς ἀποτειχίσεως; Πουθενά! Ἰδική του καινοτομία εἶναι!
Ὥστε, λοιπόν, ἡ συμφωνία τῆς Ἐκκλησίας εἶναι οἱ Ὀρθόδοξοι νά διΐστανται (νά χωρίζωνται δηλαδή) τῆς κοινωνίας τῶν ἑτεροφρόνων, τοὐτέστιν τῶν διαφωνούντων μέ τά παραδεδομένα. Μερικοί ἅγιοι μάλιστα φθάνουν στό σημεῖον νά ὀνομάζουν "ἐχθρούς τοῦ Θεοῦ" ὅσους κοινωνοῦν -- ἐν γνώσει ἐννοεῖται -- μέ αἱρετικούς: «Ἐχθρούς γάρ Θεοῦ ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας, μεγάλῃ καί πολλῇ τῇ φωνῇ ἀπεφήνατο» (P.G. 99, σ. 1049). Στό δέ Συνοδικόν τῆς Ὀρθοδοξίας (βλ. Τριώδιον, Ἐκδ. Φῶς, σελ. 161) διαβάζουμε: «τοῖς κοινωνοῦσιν ἐν γνώσει τοῖς ὑβρίζουσι καί ἀτιμάζουσι τάς σεπτάς Εἰκόνας, Ἀνάθεμα γ´». Λοιπόν, ποὺ εἶδε ὁ π. Ἐπιφάνιος τό "δυνητικόν" τῆς ἀποτειχίσεως; Πουθενά! Ἰδική του καινοτομία εἶναι!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Ιωάννης Ρωμανίδης δεν συμφωνούσε με τον π. Επιφάνιο.
ΔιαγραφήΑποτείχιση η μόνη οδός σωτηρίας.
Προς 6:37 μμ
ΔιαγραφήΑν ίσχυε αυτό που γράφεις τότε δείξε μας πού το γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης.
Και ακόμα αν ίσχυε αυτό , τότε οι δύο στενότεροι μαθητές και συνεργάτες του, ο π. Γεώργιος Μεταλληνός και ο Ναυπάκτου Ιερόθεος θα ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης, και όμως αυτό Δεν συμβαίνει!!!
Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός
Το οτι οτι κάποιος είναι στενός συνεργάτης δε σημενει ότι συμφωνούν σε όλα.
Διαγραφή᾿Εξαιτίας αὐτῆς του τῆς θεολογίας, ἔρχόταν σὲ ἀντιπαράθεση ἀκόμη κὰι μὲ ἐξέχουσες θεολογικὲς προσωπικότητες, ὅπως τὸν π. ᾿Ιωάννη Ρωμανίδη, τοῦ ὁποίου ἡ θεολογία ἦταν καθαρὰ πατερική. Σὲ μία κατ᾿ οἶκον συνάντηση στὴν ᾿Αθήνα, προκλήθηκε σφοδρὴ σύγκρουση μεταξὺ τοῦ π. ᾿Ιωάννη Ρωμανίδη καὶ τοῦ π. ᾿Επιφανίου. ᾿Ακοῦμε τὸν ἴδιο τὸν κ. Σακαρέλλο νὰ ἐξιστορῇ τὸ περιστατικό: «Στὴ συνάντηση αὐτὴ συζητήθηκε τὸ θέμα τοῦ Παλαιοῦ ῾Ημερολογίου. ῾Ο π. ᾿Επιφάνιος ὑποστήριζε, ὅπως πάντα, ὅτι οἱ Παλαιοημερολογίτες εἶναι σχισματικοὶ καὶ ἐκτὸς ᾿Εκκλησίας! ᾿Αντίθετη γνώμη εἶχε ὁ π. ᾿Ιωάννης Ρωμανίδης. Τὴν τεκμηρίωνε μὲ ἀδιάσειστα πατερικὰ θεολογικὰ ἐπιχειρήματα. ῾Ο π. ᾿Ιωάννης Ρωμανίδης ὑποστήριζε, ὅπως πάντα, τοὺς Παλαιοημερολογίτες. Πίστευε ὅτι εἶχαν κι ἔχουν δίκιο. Τὸ “ἡμερολογιακὸ” ἔλεγε εἶναι “Κανονικοδογματικὸ ζήτημα”!... ὁ π. ᾿Ιωάννης Ρωμανίδης... “ἔξω φρενῶν” μοῦ εἶπε τὴν ἑπομένη μέρα γιὰ τὸν π. ᾿Επιφάνιο: —Τί εἶναι αὐτὰ ποὺ λέει αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος! Αὐτὸς εἶναι ὁ ᾿Επιφάνιος, ποὺ μοῦ ἐπαινεῖς; Καὶ μοῦ ἐξιστόρησε ὅλη τὴ συζήτησή του, ἐκφράζοντας τὴν ἀπόλυτη ἀντίθεσή του μὲ τὶς θεολογικὲς ἀπόψεις του»[38]. ῾Ο π. ᾿Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος λοιπόν, ὅπως τονίζει ὁ κ. Σακαρέλλος, «θεωροῦσε τοὺς Παλαιοημερολογίτες σχισματικούς, ἀκόμα καὶ αἱρετικούς! Θεωροῦσε τὴν παύση τῆς “κοινωνίας” μὲ τοὺς κακοδόξους ἐπισκόπους, μόνο ὡς δικαίωμα τῶν πιστῶν, καὶ ὄχι ὡς ὑποχρέωσή τους. (σ.σ.: ὑπέρμαχος τῆς δυνητικῆς ἑρμηνείας). Δὲν ἤθελε νὰ ἀκούσει γιὰ παύση “κοινωνίας” μὲ ὅσους “κοινωνοῦν” μὲ αἱρετικούς!»
Καὶ συνεχίζει ὁ κ. Σακαρέλλος: «῞Οταν σὲ κάποια συζήτησή μας ἔκρουσα τὸν κώδωνα τοῦ κινδύνου τῆς ᾿Ορθοδοξίας ἀπὸ τοὺς Λατινόφρονες Πατριάρχες, μοῦ εἶπε: —῎Αχ, νὰ μὴν ὑπῆρχαν αὐτοὶ οἱ Παλαιοημερολογίτες καὶ θὰ ἔβλεπες, τί θὰ ἔκανα! ῎Εκπληκτος, τοῦ ἀπάντησα: —Πάτερ μου, ὑπόθεσε, πὼς δὲν ὑπάρχουν οἱ Παλαιοημερολογίτες. Γιατί δὲν κάνεις αὐτὸ ποὺ προστάζουν οἱ Κανόνες κι οἱ Πατέρες; Καὶ ὄχι μόνο αὐτό, ἀλλὰ πολεμᾷς ὅσους ἔκαμαν αὐτό, ποὺ λένε οἱ Πατέρες; Μετὰ ἀπὸ αὐτά, δὲν δόθηκε ἄλλη συνέχεια στὴ συζήτησή μας
Απὸ τὴν ἄλλη μεριά, ὁ π. ᾿Επιφάνιος ἐκμεταλλεύονταν ὁρισμένες ἄστοχες ἐνέργειες Παλαιοημερολογιτῶν γιὰ νὰ πλήξει τὴν ᾿Εκκλησία τους. Εἶχαν ὅμως καὶ κάποια δικαιολογία οἱ ἄνθρωποι αὐτοί, γιατὶ βρίσκονταν σὲ διωγμὸ ἀπὸ τοὺς ἐπισκόπους τῆς κρατικῆς ᾿Εκκλησίας. ᾿Ακόμα, πρέπει νὰ ληφθεῖ ὑπόψη ὅτι οἱ Παλαιοημερολογίτες, πολλὲς φορές, δὲν εἶχαν καὶ τὴν καλύτερη ἐκπροσώπηση. Αὐτὸ ἔδωσε πολλὲς φορὲς εὐκαιρίες στὸν π. ᾿Επιφάνιο γιὰ ὀξεία κριτικὴ σὲ βάρος τους. ᾿Εγώ, ὅμως ἂν καὶ δὲν ἤμουνα τὴν ἐποχὴ ἐκείνη Παλαιοημερολογίτης, τοὺς βοηθοῦσα, ὅσο μποροῦσα. Αὐτο ἐνοχλοῦσε τὸν π. ᾿Επιφάνιο. Γι᾿ αὐτὸ σὲ μιὰ συζήτηση μοῦ εἶπε: — Θὰ πᾶς στὴ κόλαση, γιατὶ γίνεσαι αἰτία, ἡ μισὴ ῾Ελλάδα νὰ εἶναι μὲ τὸ Παληὸ! Τοῦ ἀπάντησα: —Εὐτυχῶς, πάτερ μου, γιατὶ ἡ ἄλλη μισὴ ῾Ελλάδα, ἐξ αἰτίας σου, εἶναι μὲ τὸν... Πάπα!»
Προς 4:56 πμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΆφησε τα πολλά λόγια και δείξε μας με ντοκουμέντα ότι ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης, διαφορετικά μην περιμένεις να πιστέψουμε εσένα τον ανώνυμο περισσότερο απ΄ ότι τους πιο γνωστούς και πιο στενούς μαθητές και συνεργάτες του, τον π. Γεώργιο Μεταλληνό και τον Ναυπάκτου Ιερόθεο!
Ξέχασέ το απο λογικούς ανθρώπους!!!
Ορθόδοξος
Σου έδωσα ντοκουμέντα. Τώρα αν εσύ δε τα θες εμένα δε με πειράζει.
ΔιαγραφήΚατσε με τον Ψευδεπίσκοπο σου να κάνετε παρέα με τα υπόλοιπα μέλη του ΠΣΕ.
Δηλαδή ο Μολυσμός δε σας ενδιαφέρει καθόλου; έλεος.
«Ἀπό ὅλους πρέπει νά φυλάσσωνται οἱ θεῖοι Κανόνες ἀπαρασάλευτα.
Αὐτοί πού δέν τούς φυλάσσουν, ὑποβάλλονται σέ φρικτά ἐπιτίμια.»
(Πηδάλιον)
''Ὅποιος σπεύδει νὰ τηρῆ τις θεῖες εντολές, ἐκεῖνος εἶναι ὁ πιστός· ὅποιος ὅμως δὲν σπεύδει νὰ τὶς ἐκτελῆ καὶ τηρῆ καὶ δὲν θεωρεῖ ἐπιζήμιο τὸ νὰ μὴ τὶς τηρῆ καὶ δὲν ἐπανέρχεται διὰ μετανοίας στὴν τήρησι τῶν θείων ἐντολῶν, δὲν θὰ σταθῆ μαζὶ μὲ τοὺς βαπτισμὲνους, ἔστω καὶ ἂν λέγη ὅτι ἔχει βαπτισθῆ·''
~ Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς
(ΕΠΕ 10 σελ, 271 Ομιλία Λ΄)«Κάθε κληρικὸ τοῦ ὁποίου ἡ πίστις, οἱ λόγοι καὶ τὰ ἔργα δὲν συμφωνοῦν μέ τὶς διδασκαλίες τῶν Ἁγίων πατέρων νὰ μὴν τὸν δεχόμαστε στὴν οἰκία μας.
Ἀλλὰ νὰ τὸν ἀποστρεφόμεθα καὶ νὰ τὸν μισοῦμε ὡς δαίμονα, ἔστω κι ἄν ἀνασταίνει νεκροὺς καὶ κάνει μύρια θαύματα» (Ἁγίου Συμεὼν Ν. Θεολόγου, Λόγος 6ος).
Και φυσικά μέσα σε αυτούς τους κανόνες δεν είναι Ο 15ος.
Αποτείχιση η μόνη οδός σωτηρίας.
@ 4 Ιανουαρίου 2020 - 5:14 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήἈγαπητέ μου, σ' εὐχαριστῶ γιά τά ὡραῖα σου σχόλια, ἀλλά βλέπω ὅτι εἶσαι καινούργιος σχολιαστής ἐδῶ, καί ἴσως γι' αὐτό πῆρες στά σοβαρά τούς πληρωμένους πρακτορίσκους τῶν Οἰκουμενιστῶν, «σχολιαστάς» τῶν 0.60 εὐρώ ἀνά «σχὀλιον» (διάβαζε «μπούρδα»), μέ τά ψευδώνυμα «Ὀρθόδοξος», «Ἀντισχισματικός καί ἀντιαιρετικός» κ.ἄ. Ἐάν τοῦ παραθέσῃς κείμενα τοῦ π. Ἰ. Ρωμανίδου ὅπου γράφει τά παραπάνω ἀληθῆ, τότε οἱ πρακτορίσκοι θά σοῦ ποῦν: «Ἔ, ὁ Ρωμανίδης δέν ἦτο ἅγιος!» Ἁπλῶς γράφε τά σχόλιά σου, χωρίς ἀναφοράν σ' αὐτούς τούς σχισματοαιρετικούς πληρωμένους προπαγανδιστάς τῶν αἱρέσεων τοῦ «Δυνητισμοῦ» καί «Ἀχρικαιρισμοῦ», τίς ὁποῖες ἐκήρυξεν ὁ κατά τά ἄλλα ἐνάρετοις π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπαναλαμβάνω προς 4:56 πμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΆφησε τα πολλά λόγια και δείξε μας με ντοκουμέντα ότι ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης, διαφορετικά μην περιμένεις να πιστέψουμε εσένα τον ανώνυμο περισσότερο απ΄ ότι τους πιο γνωστούς και πιο στενούς μαθητές και συνεργάτες του, τον π. Γεώργιο Μεταλληνό και τον Ναυπάκτου Ιερόθεο!
Ξέχασέ το απο λογικούς ανθρώπους!!!
Ορθόδοξος
Φυσικά και αν το έχει πει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης και πάλι δεν πρέπει να το καταπιούμε χωρίς κρίση. Δεν είναι άγιος. Αλλά αυτό σε β΄φάση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα πρέπει να αποδειχθεί ότι το είπε ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης. Και αυτό δεν αποδείχθηκε ακόμη.
Ακριβώς όπως το είπε ο κ. Δημήτριος.
ΔιαγραφήΓιατί ο π. Επιφάνιος είναι Άγιος;
Προς τον "Ελλάς ορθοδόξων" 7:35 πμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Επιφάνιος είναι βέβαια Άγιος. Αλλά δεν θ΄ αποκαλύψουμε από πού το ξέρουμε.
Το ζήτημα είναι ότι εδώ δεν εμπλέκεται καθόλου ο π. Επιφάνιος, ούτε η αγιότητα ή η μη αγιότητα του π. Επιφανίου, στο ζήτημα περι ντοκουμέντων ότι ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης.
Ελάτε λοιπόν στο ζήτημα που συζητάμε "Ελλάς ορθοδόξων" 7:35 πμ.
Ποιά είναι τα ντοκουμέντα που μας λένε ότι ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης;
Βιβλίο; άρθρο; ομιλία; Τί;
Α κοιταξε τώρα αλλάζει το πράγμα γιατί αν είναι Άγιος ο. Π. Επιφάνιος και δεν είναι ο π. Ιωάννης θα πρέπει να ακολουθήσεις τον Άγιο ακόμα και αν ο π. Ιωάννης είναι κατά του Δυνητισμού(που είναι)
ΔιαγραφήΚαι αν εγώ σου βγαλω 5-6 Αγίους συνχωνους κατά της κακαδοξίας του Δυνητισμού εσύ τι θα κανείς θα είσαι με τον έναν (τον οποίο κάνουν λάβαρο οι Αιρετικοί) ή θα αποκηρύξεις τον Δυνητισμό.
Προς τον "Ελλάς ορθοδόξων" 7:35 πμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Επιφάνιος είναι βέβαια Άγιος. Αλλά δεν θ΄ αποκαλύψουμε από πού το ξέρουμε.
Το ζήτημα είναι ότι εδώ δεν εμπλέκεται καθόλου ο π. Επιφάνιος, ούτε η αγιότητα ή η μη αγιότητα του π. Επιφανίου, στο ζήτημα περι ντοκουμέντων ότι ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης.
Ελάτε λοιπόν στο ζήτημα που συζητάμε "Ελλάς ορθοδόξων" 7:35 πμ.
Ποιά είναι τα ντοκουμέντα που μας λένε ότι ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης;
Βιβλίο; άρθρο; ομιλία; Τί;
"Ελλάς ορθοδόξων" 9:10 πμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλα λοιπόν στο ζήτημα που συζητάμε "Ελλάς ορθοδόξων" 7:35 πμ.
Μην προσπαθείς να φύγεις απο τη συζήτηση.
Ποιά είναι τα ντοκουμέντα που μας λες ότι ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης;
Βιβλίο; άρθρο; ομιλία; Τί;
Η προαιρετική αποτείχιση δεν είναι κακοδοξία, είναι εφαρμογή του ΙΕ' ΚΑΝΟΝΑ της ΑΒ΄ Σύνοδου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν Άγιοι σύγχρονοι που δεν υποστηρίξαν την υποχρεωτική αποτείχιση, αλλά την προαιρετική αποτείχιση ή και καθόλου δεν μίλησαν για την αποτείχιση. Αρκετοί, 5-6.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά άφησε το τώρα αυτό και πες μας.
Ποιά είναι τα ντοκουμέντα που μας λες ότι ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης;
Βιβλίο; άρθρο; ομιλία; Τί;
Σου έχουν απαντήσει 4 Ιανουαρίου 2020 - 5:14 π.μ. πιο παλιά, αλλά εσύ το χαβά σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά και μας ενδιαφέρει να μην είμαστε μέσα στο ΠΣΕ.
Αλλά μολυσμός υπάρχει μόνο όταν δέχεσαι την αίρεση. Όταν είσαι μακρυά απο την αίρεση, δεν πιστεύεις καθόλου στην αίρεση ΤΟΤΕ δεν υπάρχει μολυσμός.
Εφόσον δεν υπάρχει Μολυσμός δεν υπάρχει Κίνδυνος τότε τζάμπα η Αποτείχιση.
ΔιαγραφήΑυτό που λες είναι Καθαρός Οικουμενισμός έχω κοινωνία με οποίον θέλω και στα παλαιά μου υποδήματα τι πιστεύει.
Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης.
«Τὸ γὰρ κοινωνεῖν παρὰ αἱρετικοῦ ἢ προφανοῦς διαβεβλημένου κατὰ τὸν βίον, ἀλλοτριοῖ Θεοῦ, καὶ προσοικειοῖ τῷ διαβόλῳ. …Πλὴν ὅτι μολυσμὸν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν, κἂν ὀρθόδοξος εἴη ὁ ἀναφέρων» (Ἐπιστολὴ 553. Πρὸς τὴν σπαθαρέαν, ἧς τὸ ὄνομα Μαχαρᾶ, Φατοῦρος σελ. 846, στιχ. 16, P.G. 99, 1668C).
Ακόμα και Ορθόδοξο Πιστεύω να έχει κάποιος όταν Μνημονεύει τον Αιρετικό εφόσον η Μνημόνευση είναι Ταύτιση Πίστεως Κάνει την αίρεση Πίστη του.
«Ἄνωθεν γὰρ ἡ τοῦ Θεοῦ ὀρθόδοξος Ἐκκλησία τὴν ἐπὶ τῶν ἀδύτων ἀναφορὰν τοῦ ὀνόματος τοῦ ἀρχιερέως, συγκοινωνίαν τελείαν ἐδέξατο τοῦτο. Γέγραπται γὰρ ἐν τῇ ἐξηγήσει τῆς θείας λειτουργίας, ὅτι ἀναφέρει ὁ ἱερουργῶν τὸ τοῦ ἀρχιερέως ὄνομα, δεικνύων καὶ τὴν πρὸς τὸ ὑπερέχον ὑποταγήν, καὶ ὅτι κοινωνός ἐστιν αὐτοῦ, καὶ πίστεως καὶ τῶν θείων μυστηρίων διάδοχος».
(Επιστολή αγιορειτών προς τον Πατριάρχη Ιωάννη Βέκκο)
Καὶ ὁ Ἅγ. Θεόδωρος ὁ Στουδίτης γράφει πρὸς τὸν Πατριάρχη Ἀντιοχείας: «Οἱ μὲν τέλεον περὶ τὴν πίστιν ἐναυάγησαν· οἱ δέ, εἰ καὶ τοῖς λογισμοῖς οὐ κατεποντίσθησαν, ὅμως τῇ κοινωνίᾳ τῆς αἱρέσεως συνόλλυνται… Καὶ ἡ καταιγὶς τῆς αἱρέσεως κορυφουμένη κορυφοῦται ὁσημέραι» (P.G. 99, 1164Α, Β).
Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός προειδοποιεί, πιστοποιεί και προσδιορίζει σαφέστατα την πάρα πολύ κρίσιμη σημασία του Μνημοσύνου:
Διαγραφή«Πολύς εστίν ο του μνημοσύνου λόγος και ουχί μικρός, διότι εκείνοι μνημονεύονται επ’ εκκλησίαις, όσοι εισί Ορθόδοξοι και κοινωνικοί προς την αυτήν εκκλησίαν. Οι δε ακοινώνητοι ούτε μνημονεύονται, ούτε γαρ έχει άδεια τις των ιερωμένων εύχεσθαι επ’ εκκλησίαις»!Ο Άγιος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Γενάδιος Σχολάριος ορίζει: "Η πνευματική κοινωνία των ομοδόξων, (όσοι έχουμε την ίδια δόξα, την ίδια Ορθή Πίστη) και η τέλεια υποταγή προς τους γνήσιους (αληθινούς) ποιμένες εκφράζεται με το Μνημόσυνο. Οι Σύνοδοι και οι άλλοι Πατέρες ορίζουν, ότι αυτών που αποστρεφόμεθα (που μισούμε) το φρόνημα, πρέπει να φεύγουμε (να παύουμε) και την (εκκλησιαστική) κοινωνία μαζί τους!"Ευαγγελιστής Ιωάννης λέγει: «Εἴτις ἔρχεται πρὸς ὑμᾶς καὶ ταύτην τῆ διδαχήν οὐ φέρει μεθ΄ἑαυτοῦ, χαίρειν αὐτῶ μη λέγετε και εἰς οἰκίαν μη λαμβάνετε. Ὁ γάρ λέγων αυτῶ χαίρειν κοινωνεῖ τοῖς ἔργοις αὐτοῦ τοῖς πονηροῖς» (Β’ Ιω. 10-11).Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης.
• Όταν κάποιος έχει εκκλησιαστική κοινωνία με την αίρεση, δεν μπορεί να γίνει φίλος του Θεού, αλλά παραμένει εχθρός και αν ακόμη προσφέρει όλα τα χρήματα του κόσμου. Αλλά γιατί ομιλώ περί κοινωνίας; Ακόμη και αν συντρώγει ή πίνει ή συνδέεται φιλικά με τους αιρετικούς είναι υπεύθυνος. (Επιστολή λβ’, βιβλίο β’,P.G. 99, 1205AB)Μέγας Βασίλειος
• Να απέχετε από την εκκλησιαστική κοινωνία με τους αιρετικούς, αφού γνωρίζετε ότι η αδιαφορία σε αυτά τα ζητήματα μας στερεί την παρρησία ενώπιον του Χριστού. (Οι αγώνες των μοναχών υπέρ της Ορθοδοξίας. β΄ έκδοση - Ι.Μ. Αγίας Αναστασίας Ρωμαίας, Ρέθυμνο 2008. Σελ. 48)Όσιος Παχώμιος
• Να μην έχετε καμία εκκλησιαστική κοινωνία με τους οπαδούς των αιρέσεων του Ωριγένους, του Μελετίου, του Αρείου και των λοιπών χριστομάχων. (Β.Ε.Π.Ε.Σ. τόμος 40, σελ. 281)(ζ' κανών της Γ' Οικουμενικής και α' κανών της Πενθέκτης) «Ανάθεμα πάσι τοις αιρετικοίς και τοις κοινωνούσιν αυτοίς»Μεγας Βασιλειος: «οἵτινες τήν ὑγιῆ πίστιν προσποιοῦνται ὁμολογεῖν, κοινωνοῦσι δέ τοῖς ἑτερόφροσι, τούς τοιούτους, εἰ μετά παραγγελίαν μή ἀποστῶσι, μή μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλά μηδέ ἀδελφούς ὀνομάζειν» (P.G. 160, σ. 101)Ψαλμός ΚΕ´, 5: «Ἐμίσησα ἐκκλησίαν πονηρευομένων καί μετά ἀσεβῶν οὐ μή καθίσω».Μ. Αθανασίου: «Να φυλάσσετε τον εαυτό σας από όσους νομίζουν ότι δεν πιστεύουν στον Άρειο, κοινωνούν όμως με τους αρειανούς» (P.G 26,1188C).«Οἷς τὸ μνημόσυνον καὶ ἡ κοινωνία ἀπωλείας πρόξενα, τούτοις ἡ παῦσις καὶ ἡ διάστασις γίνεται σωτηρίας ὑπόθεσις» (Ἰωσὴφ Βρυέννιος).
«Κοινωνοῦμεν οὕς μνημονεύομεν καὶ μνημονεύομεν οἷς κοινωνοῦμεν» (Δοσίθεος Ἱεροσολύμων).
« Ἡ ἐξωτερικὴ ἀκοινωνισία προστατεύει ἀπὸ τὴν ἐσωτερικὴ ἀλλοτριότητα» (Ἁγίου Νεκτάριου Αἰγίνης, Περὶ σχέσεως μὲ αἱρετικοὺς, ἔκδ. Παναγόπουλος).
« Ὧν τὸ φρόνημα ἀποστρεφόμεθα τούτων τὴν κοινωνίαν πρoσήκει φεύγειν» (Μ. Ἀθανασίου P.G., 26. 1188BC).Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής: Ἐγώ γάρ οὐδέ τούτων γενομένων κοινωνῶ, ἀναφερομένων τῶν ἀναθεματισθέντων ἐπί τῆς ἁγίας ἀναφορᾶς. Φοβοῦμαι γάρ τό κατάκριμα τοῦ ἀναθέματος» (ΕΠΕ, 15Γ, 40).«Πορθείται σύνολος ή των πατέρων διδασκαλία καί τά περί τήν πίστιν ναυάγια πυκνά, σιγα των εύσεβούντων τά στόματα» (Μεγάλου Βασιλείου ‘Επιστ. 92).
Δες εδώ Δυνητισμό μες τον Δυνητισμό.....
Ανώνυμε 4 Ιανουαρίου 2020 - 9:44 π.μ. μην παρερμηνεύεις τί λέμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι οικουμενισμός να λέμε αυτό που λένε οι Ιεροί Κανόνες δλδ την ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ Αποτείχιση!
Ούτε είπες κανείς πως μπορούμε να κοινωνούμε με τον καθένα. ΌΧΙ!
Σταμάτα να βάζεις στο στόμα άλλων αυτά που δεν λένε. Τους καταδικασμένους αιρετικούς ΄π.χ. Παπικούς, δεν πρέπει να κοινωνούμε! Όπως έκαναν οι Άγιοι.
Οι Άγιοι όμως είχαν κοινωνία με αιρετικούς που δεν είχαν καταδικαστεί.
Μην παρερμηνεύεις ούτε τον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη, ούτε τον Μέγα Βασίλειο!
Ορθόδοξος αντιλατινόφρων
Για να μην πολυλογούμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως έχει γραφτεί εδώ και άλλοτε, Ανώνυμε 4 Ιανουαρίου 2020 - 9:44 π.μ και 9:45 π.μ.
καλύτερα απ΄ όλους ξέρει τους Πατέρες , ο ΠΑΤΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ π. Θεόδωρος Ζήσης. Και αυτός δέχεται την ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ!
Με παρερμηνείες των Αγίων δεν γίνεται δουλειά, ούτε πείθεις εσύ ο άγνωστος ανώνυμος ή άνθρωποι του π. Τρικαμηνά με την πλανεμένη υποχρεωτική αποτείχιση που φανερά σφάλλουν σε πολλά!
Ορθόδοξος αντιλατινόφρων
Οι Άγιοι δε λένε καταδικασμένος και μη καταδικασμένος λένε απλά Αιρετικός.
ΔιαγραφήΑπλά ασκούσαν Οικονομία ως Ποιμένες. Αλλά η Οικονομία Προς αποφυγή όχι προς μίμηση.
Δεν ξέρεις τί εννοούσαν με τη λέξη Αιρετικός. Μπορεί να έλεγαν Αιρετικός και να εννοούσαν καταδικασμένος Αιρετικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον "Ελλας ορθοδοξων" 10:56 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρεις τί εννοούσαν οι Άγιοι με τη λέξη Αιρετικός. Μπορεί να έλεγαν Αιρετικός και να εννοούσαν καταδικασμένος Αιρετικός.
Οι σύγχρονοι Άγιοι δεν μίλησαν ποτέ για υποχρεωτική αποτείχιση. Αν ίσχυε αυτό που γράφεις, τότε και αυτοί θα μιλούσαν για υποχρεωτική αποτείχιση.
Μια χαρά γνωρίζω. Οι Άγιοι αυτό που λεν αυτό εννοούν. Δεν υπάρχουν Δυνητικοί Κανόνες. Γι αυτο λέγονται Κανόνες και αν υποθέσουμε ότι υπάρχουν δυνητικοί Κανόνες ειδικά ο 15ος δεν θα ητο σε αυτούς. Γιατί;
Διαγραφήγιατί δε μπορεί να σε αφήνει να:
Συμμετέχεις στην Αίρεση.
Να λες Ψέματα στον Θεό.
Να Μολύνεσε.
Έλεος ποιά.
Δική σου ερμηνεία είναι ότι ασκούσαν Οικονομία ως Ποιμένες και ότι δήθεν είναι υποχρεωτική η αποτείχιση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά και Οικονομία να ασκούσαν ως Ποιμένες, αυτό είναι προς μίμηση, γιατί δεν το έκαναν άνευ λόγου, αλλά για την σωτηρία ψυχών!
Ξύπνα "Ελλας ορθοδοξων" 10:56 π.μ.!
Προς 11:35 πμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γνωρίζεις, τί εννοούσαν. Υπάρχουν και ελάχιστοι Κανόνες όπως ο ΙΕ΄ ΚΑΝΟΝΑΣ που είναι φανερά ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ , ακόμα και στους αόμματους φαίνεται αυτό.
Θα μας δώσεις αποδείξεις ότι ο π. Ρωμανίδης ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης;
Δεν μας είπες αν δέχεσαι τους σύγχρονους Αγίους. Τους δέχεσαι;
Τίνος είσαι; Του π. Τρικαμηνά ή παλαιοημερολογίτης;
Δεν μολύνεται όποιος χτυπά τις αιρέσεις! Ούτε συμμετέχει! Μην λες ψέματα στον Θεό!
Έλεος πια!
Ούτε του π.Τρικαμηνά είναι,αλλά ούτε και Παλαιοημερολογίτης.Είναι ο δίγλωσσος Μοναχός Μακάριος εκ Δράμας.Το 2015 ήταν Πσεσατζής και εκκλησιαζόταν σε ναούς που μνημόνευαν τον εχθρό του Θεού Βαρθολομαίο.25 χρόνια έλεγε ψέματα στον Θεό και ήταν Πσεσατζής.Ξύπνα φίλος!
ΔιαγραφήΠοιός είναι ο μοναχός Μακάριος εκ Δράμας.
Διαγραφή1:11 μμ
ΔιαγραφήΑν εννοείς οτι οι Ορθόδοξοι που δεν αποτειχίστηκαν είναι Πσεσατζήδες πλανάσαι πολύ και σφάλλεις!!
σας λέει κάτι η Μνημόνευση;
ΔιαγραφήΕίναι ένα μέρος απο τα μυστήρια και τις ακολουθίες της Εκκλησίας στο οποίο Μνημονεύεται ο Επίσκοπος ώστε να δηλώσει υποταγή και ταύτιση Πίστεως το πλήρωμα στον επίσκοπο και εν καιρώ αιρέσεως Ψευδεπίσκοπο.
«Ἄνωθεν γὰρ ἡ τοῦ Θεοῦ ὀρθόδοξος Ἐκκλησία τὴν ἐπὶ τῶν ἀδύτων ἀναφορὰν τοῦ ὀνόματος τοῦ ἀρχιερέως, συγκοινωνίαν τελείαν ἐδέξατο τοῦτο. Γέγραπται γὰρ ἐν τῇ ἐξηγήσει τῆς θείας λειτουργίας, ὅτι ἀναφέρει ὁ ἱερουργῶν τὸ τοῦ ἀρχιερέως ὄνομα, δεικνύων καὶ τὴν πρὸς τὸ ὑπερέχον ὑποταγήν, καὶ ὅτι κοινωνός ἐστιν αὐτοῦ, καὶ πίστεως καὶ τῶν θείων μυστηρίων διάδοχος».
(Επιστολή αγιορειτών προς τον Πατριάρχη Ιωάννη Βέκκο)
Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης.
«Τὸ γὰρ κοινωνεῖν παρὰ αἱρετικοῦ ἢ προφανοῦς διαβεβλημένου κατὰ τὸν βίον, ἀλλοτριοῖ Θεοῦ, καὶ προσοικειοῖ τῷ διαβόλῳ. …Πλὴν ὅτι μολυσμὸν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν, κἂν ὀρθόδοξος εἴη ὁ ἀναφέρων» (Ἐπιστολὴ 553. Πρὸς τὴν σπαθαρέαν, ἧς τὸ ὄνομα Μαχαρᾶ, Φατοῦρος σελ. 846, στιχ. 16, P.G. 99, 1668C).
Ο Άγιος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Γενάδιος Σχολάριος ορίζει: "Η πνευματική κοινωνία των ομοδόξων, (όσοι έχουμε την ίδια δόξα, την ίδια Ορθή Πίστη) και η τέλεια υποταγή προς τους γνήσιους (αληθινούς) ποιμένες εκφράζεται με το Μνημόσυνο. Οι Σύνοδοι και οι άλλοι Πατέρες ορίζουν, ότι αυτών που αποστρεφόμεθα (που μισούμε) το φρόνημα, πρέπει να φεύγουμε (να παύουμε) και την (εκκλησιαστική) κοινωνία μαζί τους!"
Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός προειδοποιεί, πιστοποιεί και προσδιορίζει σαφέστατα την πάρα πολύ κρίσιμη σημασία του Μνημοσύνου:
«Πολύς εστίν ο του μνημοσύνου λόγος και ουχί μικρός, διότι εκείνοι μνημονεύονται επ’ εκκλησίαις, όσοι εισί Ορθόδοξοι και κοινωνικοί προς την αυτήν εκκλησίαν. Οι δε ακοινώνητοι ούτε μνημονεύονται, ούτε γαρ έχει άδεια τις των ιερωμένων εύχεσθαι επ’ εκκλησίαις»!
Αποτείχιση η μόνη οδός σωτηρίας.
Προς 11:35 πμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γνωρίζεις, τί εννοούσαν. Υπάρχουν και ελάχιστοι Κανόνες όπως ο ΙΕ΄ ΚΑΝΟΝΑΣ που είναι φανερά ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ , ακόμα και στους αόμματους φαίνεται αυτό.
Θα μας δώσεις αποδείξεις ότι ο π. Ρωμανίδης ήταν υπερ της υποχρεωτικής αποτείχισης;
Δεν μας είπες αν δέχεσαι τους σύγχρονους Αγίους. Τους δέχεσαι;
Τίνος είσαι; Του π. Τρικαμηνά ή παλαιοημερολογίτης;
Δεν μολύνεται όποιος χτυπά τις αιρέσεις! Ούτε συμμετέχει! Ούτε λέει ψέματα στον Θεό!
Έλεος πια!
Εσύ είσαι.Από το Κουτλουμούσι έφυγες,τώρα είσαι ένα δράμα με αυτά τα αλλοπρόσσαλα που γράφεις σε κείμενά σου.Εκ Δράμας η καταγογή σου.Ξύπνα φίλος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ποιόν απευθύνεσαι 2:37 μμ;;;
ΔιαγραφήEκ Δράμας η καταγωγή σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ (Ελλας ορθοδοξων) τα λέει πολύ σωστά. Ο Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος αποδείχθηκε ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή4:04 μμ
ΔιαγραφήΕίσαι πολύ πλανεμένος και αγιομάχος !!!!
Αιρετικός είσαι συ!!!
Εντάξει όχι Αιρετικός. Απλά ο Άνθρωπος Επλανευθει και λόγω της εμονής του με τους π.η.
ΔιαγραφήΗ αποτείχιση δεν είναι η μόνη οδός σωτηρίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ήταν τότε ο ΙΕ΄ κανόνας θα ήταν υποχρεωτικός, τώρα όμως είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ξεκάθαρα!
Και όπως είπε ο Ορθόδοξος αντιλατινόφρων πιο πάνω
καλύτερα απ΄ όλους ξέρει τους Πατέρες , ο ΠΑΤΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ π. Θεόδωρος Ζήσης. Και αυτός δέχεται την ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ!
Με παρερμηνείες των Αγίων δεν γίνεται δουλειά, ούτε πείθεις εσύ ο άγνωστος ανώνυμος ή άνθρωποι του π. Τρικαμηνά με την πλανεμένη υποχρεωτική αποτείχιση που φανερά σφάλλουν σε πολλά!
Η αποτείχιση δεν είναι η μόνη οδός σωτηρίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ήταν τότε ο ΙΕ΄ κανόνας θα ήταν υποχρεωτικός, τώρα όμως είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ξεκάθαρα!
Και όπως είπε ο Ορθόδοξος αντιλατινόφρων πιο πάνω
καλύτερα απ΄ όλους ξέρει τους Πατέρες , ο ΠΑΤΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ π. Θεόδωρος Ζήσης. Και αυτός δέχεται την ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ!
Με παρερμηνείες των Αγίων δεν γίνεται δουλειά, ούτε πείθεις εσύ ο άγνωστος ανώνυμος ή άνθρωποι του π. Τρικαμηνά ή μερικοί παλαιοημερολογίτες με την πλανεμένη υποχρεωτική αποτείχιση που φανερά σφάλλουν σε πολλά!
Κατσε να ενωνεσε με τους Αιρετικούς μέσω της Μνημονεύσεως.
ΔιαγραφήΚαι όπως λέει ο Μέγας Αθανάσιος συμφέρον άνευ αυτών Συναθριζεσθε ίνα μη κολασθητε μαζί τους όπως ο Άννας και ο καϊάφας.
Αποτείχιση η μόνη οδός σωτηρίας.
Ακου φίλε 9:45 πμ
ΔιαγραφήΟικουμενιστές επίσκοποι συνειδητοί είναι λίγοι.
Οι περισσότεροι δεν είναι οικουμενιστές.
Οι επίσκοποι που αποδέχθηκαν στη Συνοδο τις αποφάσεις του Κολυμπαρίου δεν κατάλαβαν πολλοί τι αποδέχθηκαν. Το ερμήνευσαν ορθόδοξα.
Θέλεις παράδειγμα;
Ο Ναυπάκτου Ιερόθεος!
Είναι σίγουρα αντιοικουμενιστής και αρνήθηκε να υπογράψει στο Κολυμπάρι το αιρετικό κείμενο.
Οταν ήρθε το ζήτημα στη Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδας δεν ξέρω τί θέση πήρε τελικά.
Αλλά προς τα έξω, βγήκε ότι όλοι οι επίσκοποι της Εκκλησίας της Ελλάδας ενέκριναν τις αποφάσεις του Κολυμπαρίου.
Βλέπεις ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα; και δεν σημαίνει ότι όλοι οι επίσκοποι πραγματικά δέχονται τις κολυμπάριες αποφάσεις.
Σχολάριος
Ο άγιος Θεόδωρος Στουδίτης :«Ἐχθρούς γάρ τοῦ Θεοῦ, ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας μεγάλῃ καί πολλῆ τῆ φωνῆ ἀπεφήνατο». (P.G. 99. 1049 Α). Καί ἀλλοῦ λέγει: «Οἱ μέν τέλεον περί τήν πίστιν ἐναυάγησαν΄ οἱ δέ, εἰ καί τοῖς λογισμοῖς ού κατεποντίσθησαν, ὅμως τῆ κοινωνία τῆς αἱρέσεως συνόλλυνται». Δηλαδή: «Ἄλλοι μέν ἐναυάγησαν περί τήν πίστιν τελείως, ἄλλοι δέ, καίτοι ἐσωτερικῶς δέν ἀσπάσθηκαν τήν κηρυττομένην κακοδοξίαν, συναπωλέσθησαν ὅμως μέ τούς λοιπούς λόγω τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας μετ’ αὐτῶν» (P.G. 99, 1164A).
Διαγραφή