Τη Δ΄ (4η Ιουλίου), μνήμη του εν Αγίοις πατρός ημών ΑΝΔΡΕΟΥ Αρχιεπισκόπου Κρήτης του Ιεροσολυμίτου.

O Συναξαριστής της ημέρας.
Πέμπτη, 4  Ιουλίου 2019           
                                                                                 
Ανδρέας ο θείος πατήρ ημών ήκμασε περί το χπ΄ (680) από Χριστού έτος, πατρίδα έχων την περίφημον Δαμασκόν, και γεννηθείς από γονείς θεοσεβείς και εναρέτους, Γεώργιον και Γρηγορίαν ονομαζομένους. Ούτος  ο εν Αγίοις πατήρ ημών Ανδρέας έως του εβδόμου έτους της ηλικίας αυτού ήτο άφωνος, μη δυνάμενος να λαλήση ουδόλως. Όθεν ένεκα τούτου οι γονείς του ελυπούντο πάρα πολύ, νομίζοντες ότι θα μείνη βωβός δια παντός του βίου αυτού.

Τη Γ΄ (3η) Ιουλίου, μνήμη των Αγίων Μαρτύρων ΘΕΟΔΟΤΟΥ, ΘΕΟΔΟΤΗΣ, ΔΟΛΙΝΔΟΥΧ και των συν αυτοίς ΔΙΟΜΗΔΟΥΣ, ΕΥΛΑΜΠΙΔΟΥ και ΑΣΚΛΗΠΙΑΔΟΥ.

Θεόδοτος, Θεοδότη και οι συν αυτοίς Άγιοι Μάρτυρες, επειδή επίστευον εις τον Χριστόν και ωμολόγουν Αυτόν, συνελήφθησαν υπό του βασιλέως Τραϊανού εν έτει 98, υπό του οποίου εξηναγκάζοντο να αρνηθώσι την ευσέβειαν και να θυσιάσωσιν εις τα είδωλα.

Τη Γ΄ (3η) Ιουλίου, μνήμη του εν Αγίοις πατρός ημών ΑΝΑΤΟΛΙΟΥ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως.

Ανατόλιος ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και εν Αγίοις πατήρ ημών ήτο πρότερον πρεσβύτερος και αποκρισιάριος της εν Αλεξανδρεία Εκκλησίας. Μετά ταύτα εχειροτονήθη Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, κατά τους τελευταίους χρόνους της βασιλείας Θεοδοσίου του Μικρού, του υιού Αρκαδίου, εν έτει υμζ΄ (447) προβληθείς, ως Πατριάρχης, υπό του μονοφυσίτου Διοσκόρου. Προέβαλε δε αυτόν Πατριάρχην ο μονοφυσίτης Πατριάρχης Αλεξανδρείας Διόσκορος, διότι ήλπιζεν, ο μάταιος, ότι θέλει έχει αυτόν σύμφωνον και ομόφρονα της κακοδοξίας του.

Θεσμική εκτροπή -- Το διπλό κυβερνητικό έγκλημα με τη Δικαιοσύνη

Από τον Χαράλαμπο Β. Κατσιβαρδά*

Η αντίληψη της εν αποδρομή κυβερνήσεως διά τους θεσμούς αντικατοπτρίστηκε εύγλωττα εις την άρον άρον ψήφιση του νέου Ποινικού Κώδικα και της Ποινικής Δικονομίας, με όλες τις συνεπαγόμενες αβελτηρίες, όχι κατ’ ανάγκη περί των δικαιοπολιτικώς ορθών τροποποιήσεων, αλλά διά τις άμεσες, εξόχως επαχθείς απτές συνέπειες αυτών εις την ελλαδική κοινωνία.

Η λογικώς ανεξήγητη κατάργηση σωρείας ποινικών διατάξεων και η μετατροπή τους από κακουργήματα σε πλημμελήματα περισσότερα προβλήματα δημιουργούν και επισωρεύουν εις την κοινωνία, παρά επιλύουν. Η κοινωνία πλέον επαπειλείται από το οργανωμένο έγκλημα, όπου σεσημασμένοι και σκληροτράχηλοι εγκληματίες θα κυκλοφορούν διά νόμου πλέον ελεύθεροι ανάμεσά μας, εμφορούμενοι συνάμα και εκ της αντιλήψεως ότι, ένεκεν του υφιστάμενου ποινικού συστήματος, καθίστανται άτρωτοι και ατιμώρητοι, και θα επιδοθούν εκ νέου εις την εγκληματική δράση τους, απρόσκοπτα.

Η απαξία της αριστερώνυμης φενάκης του ΣΥΡΙΖΑ προς την κοινωνική συνοχή, την εν τοις πράγμασι προστασία των θεμελιωδών ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, την αδήριτη αναγκαιότητα τηρήσεως της συνταγματικής εννόμου τάξεως, τον σεβασμό εις τους θεσμούς, καθώς και την περιφρούρηση της αξιοκρατίας και της αριστείας καθίσταται καθολική και όζει βάναυσα την ολιγαρχική αντίληψη την οποία πρεσβεύει για τη διαχείριση-διοίκηση του Κράτους καθώς και την «ισόβια» νομή της εξουσίας, υπό την έννοια ότι η κατάληψη του κυβερνητικού θώκου δέον όπως συντελείται εν παντί και πάντοτε ελέω Θεού, λόγω του περιλάλητου προσφυούς δήθεν ηθικού πλεονεκτήματός της.

Όχι άλλο «δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα»! -- του Στέλιου Παπαθεμελή*

Έχουμε κάθε λόγο να ανησυχούμε για το τι (δεν) θα πράξει η αυριανή κυβέρνηση της Ν.Δ. για το σκοπιανό.
Ο κ. Μητσοτάκης υπήρξε αποδέκτης της Επιστολής μιας ομάδας εγκρίτων Ελλήνων, ειδικών επιστημόνων, νομικών, ιστορικών, διπλωματών, στρατηγών, η οποία έχει, είναι βέβαιο την έγκριση των εκατομμυρίων Ελλήνων που διαδήλωσαν στα μεγάλα συλαλλητήρια της χώρας στεντορεία τη φωνή, το μέγα ΟΧΙ στην συνθηκολόγηση των Πρεσπών.

ΕΝΩΣΙΣ Ή ΥΠΟΤΑΓΗ; --- του αειμνήστου Σεργίου Σάκκου, Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.

Δια μίαν νέαν Εκκλησίαν
Μέσα στη χαρακτηριστική των καιρών μας γενική σύγχυση και ανατροπή των εννοιών, γίνεται ένα σοβαρό μπέρδεμα, που προσβάλλει ό,τι ιερότερο σ΄ αυτό τον κόσμο, την αγία μας Εκκλησία, και θέτει σε κίνδυνο ό,τι πολυτιμότερο, τη σωτηρία μας. Ποιο είναι το μπέρδεμα; Θα το εκθέσω απλά· Γνώρισμα της μίας, αγίας, καθολικής και αποστολικής Εκκλησίας, της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, είναι η οικουμενικότητα, το να απλώνει, δηλαδή, την αγάπη και να προτείνει τη σωστική δύναμή της σε όλη την οικουμένη. Η Εκκλησία, κατά το παράδειγμα του Κυρίου και Αρχηγού της Ιησού Χριστού, «θέλει πάντας ανθρώπους σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν» (Α΄ Τιμ. 2, 4). Σε καμμία περίπτωση, όμως και για κανένα λόγο η Εκκλησία δεν αδικεί την αλήθεια, για να εξυπηρετήσει δήθεν την αγάπη, διότι αποκομμένη από την αλήθεια η αγάπη εκφυλίζεται σε απάτη. Αυτή την απάτη προβάλλει εντυπωσιακά και φαντασμαγορικά η αίρεση του Οικουμενισμού.

Απόλυτος «εφιάλτης» το δημογραφικό

Το 2018 οι Ελληνες πολίτες ηλικίας άνω των 65 ετών ήταν περισσότεροι κατά 800.000 από τα άτομα ηλικίας 0-14 ετών
Aντιμέτωπη με το εκρηκτικό πρόβλημα του δημογραφικού, που απειλεί πλέον ανοιχτά τις επόμενες γενιές, βρίσκεται η χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα του καθηγητή Δημογραφίας και διευθυντή του Εργαστηρίου Δημογραφικών και Κοινωνικών Αναλύσεων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Βύρωνος Κοτζαμάνη. 
Οπως προκύπτει από τη μελέτη με τίτλο «Ελλάδα, δημογραφικές εξελίξεις και δημογραφικές προκλήσεις», πρώτη φορά στη δημογραφική ιστορία της χώρας ο πληθυσμός των ατόμων ηλικίας 0-14 ετών από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 υπολείπεται αυτού των 65 ετών και άνω. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2018 οι πολίτες ηλικίας 65 ετών και άνω ήταν κατά 800.000 περισσότεροι από τα άτομα ηλικίας 0-14 ετών.