Η ΧΑΡΑ
καί ὁ πόνος, τό γέλιο καί τό δάκρυ, ἡ εὐφροσύνη καί ἡ ὀδύνη χαρακτηρίζουν δύο
καταστάσεις ἐντελῶς ἀντίθετες, ἀλλά καί ἀδιάρρηκτα συνδεδεμένες μέσα στήν καθημερινή
μας ζωή. ᾿Αποτελοῦν τίς δύο ὄψεις τοῦ αὐτοῦ νομίσματος. Καί θά ἦταν ἄκριτο ἀλλά
καί ἀδύνατο νά ἐξαλείψουμε ἤ ἔστω νά παραβλέψουμε τήν μία ἀπό αὐτές τίς δύο ὄψεις,
διότι θά καπηλεύαμε ἔτσι τό νόμισμα, θά ἀχρηστεύαμε τήν ζωή. ᾿Επιφανεῖς καί ἄσημοι,
σοφοί καί ἁπλοϊκοί, ἅγιοι καί ἄγριοι γεύονται ἀναπόφευκτα καί τόν πόνο καί τήν
χαρά. ᾿Ακόμη καί ὁ θεάνθρωπος Κύριός μας ὑποτάχθηκε σ᾿ αὐτή τήν πραγματικότητα.
῾Η ζωή του, πού φανερώνεται στόν κόσμο μέ τήν ταπείνωση τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ
Θεοῦ καί καταλήγει στήν δόξα τῆς ἀφθαρτοποιήσεως τοῦ φθαρτοῦ σώματος καί τῆς ἀθανατοποιήσεως
τοῦ θνητοῦ ἀνθρώπου, σηματοδοτεῖται ἀπό τόν σταυρό καί τήν δόξα καί περνᾶ ἀπό τό
Πάθος στήν ᾿Ανάστασι.
ΤΟ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΩΝ
«ΚΥΡΙΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ, ΤΟΥΣ ΕΝ ΠΟΛΛΑΙΣ ΑΜΑΡΤΙΑΙΣ ΠΕΡΙΠΕΣΟΝΤΑΣ ΑΝΔΡΑΣ ΤΕ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑΣ…»
Διαβάζουμε, από τις ιστορικές καταγραφές των μαρτυρικών βασανιστικών θανάτων των πρώτων Χριστιανών, όντως, καταπληκτικές και θαυμαστές επί μέρους ιστορίες.
Συγκεκριμένα, στο μαρτυρολόγιο “της Αγίας Περπετούας και των συνοδών αυτής”, οι οποίοι εμαρτύρησαν επί Αυτοκράτορος Σεπτιμίου Σεβήρου, ανήμερα στα γενέθλια του Καίσαρα Γέτα, ανακαλύπτουμε και ένα εκπληκτικό γεγονός. Το εν λόγω περιστατικό, εκτός των άλλων, αποτελεί και ισχυρότατο κόλαφο, κατά της σύγχρονης παρηκμασμένης Ανθρωπότητας και των ΑΠΑΝΘΡΩΠΩΝ επιλογών της…
Πριν προχωρήσουμε όμως σ’αυτό το γεγονός, αξίζει να δώσουμε ωρισμένα επί πλέον στοιχεία, αναφορικά με τους Αγίους αυτούς Μάρτυρες.
Διαβάζουμε, από τις ιστορικές καταγραφές των μαρτυρικών βασανιστικών θανάτων των πρώτων Χριστιανών, όντως, καταπληκτικές και θαυμαστές επί μέρους ιστορίες.
Συγκεκριμένα, στο μαρτυρολόγιο “της Αγίας Περπετούας και των συνοδών αυτής”, οι οποίοι εμαρτύρησαν επί Αυτοκράτορος Σεπτιμίου Σεβήρου, ανήμερα στα γενέθλια του Καίσαρα Γέτα, ανακαλύπτουμε και ένα εκπληκτικό γεγονός. Το εν λόγω περιστατικό, εκτός των άλλων, αποτελεί και ισχυρότατο κόλαφο, κατά της σύγχρονης παρηκμασμένης Ανθρωπότητας και των ΑΠΑΝΘΡΩΠΩΝ επιλογών της…
Πριν προχωρήσουμε όμως σ’αυτό το γεγονός, αξίζει να δώσουμε ωρισμένα επί πλέον στοιχεία, αναφορικά με τους Αγίους αυτούς Μάρτυρες.
Τη ΚΔ΄ (24η) Απριλίου μνήμη της Οσίας Μητρός ημών ΕΛΙΣΑΒΕΤ της Θαυματουργού.
O Συναξαριστής της ημέρας.
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2019
Ελισάβετ η Οσία Μήτηρ ημών η Θαυματουργός, εκ νεαράς ηλικίας υποβληθείσα εις ασκητικούς αγώνας, έλαβε παρά Κυρίου την Χάριν των ιαμάτων, θεραπεύουσα διάφορα πάθη και ασθενείας. Ταύτης της Οσίας η γέννησις εδηλώθη άνωθεν δια θείας αποκαλύψεως και προεμηνύθη παρά Θεού, ότι μέλλει να γίνη σκεύος εκλογής.
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2019
Ελισάβετ η Οσία Μήτηρ ημών η Θαυματουργός, εκ νεαράς ηλικίας υποβληθείσα εις ασκητικούς αγώνας, έλαβε παρά Κυρίου την Χάριν των ιαμάτων, θεραπεύουσα διάφορα πάθη και ασθενείας. Ταύτης της Οσίας η γέννησις εδηλώθη άνωθεν δια θείας αποκαλύψεως και προεμηνύθη παρά Θεού, ότι μέλλει να γίνη σκεύος εκλογής.
Ὁ Δούρειος Ἵππος τοῦ Οἰκουμενισμοῦ -- Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
ΕΙΝΑΙ ἀνησυχητικό
φαινόµενο ὅτι στή Χώρα µας ἐλάχιστοι κληρικοί ἐκδηλώνονται δηµοσίως κατά τοῦ οἰκουµενισµοῦ,
χωρίς νά ὑπολογίζουν τήν ἐνόχληση τῶν πρωτεργατῶν του, οἱ ὁποῖοι δυστυχῶς εἶναι
µεγαλόσχηµοι κληρικοί. Ἡ δειλία πολλῶν µπροστά στή σκληρότητα τῶν οἰκουµενιστῶν
εἶναι ἀδικαιολόγητη, γιατί ὅταν ὑποστηρίζεις τήν ἀλήθεια, ὅταν ἔχεις βιωµατική
πίστη καί ἀκολουθεῖς τόν παραδοσιακό δρόµο τῶν ἁγίων, δέν ὑπολογίζεις τίποτα οὔτε
βέβαια ὑποστέλλεις τή σηµαία τῆς Ὀρθοδοξίας. Μπορεῖ νά χάσεις τήν εὔνοιά τους,
µπορεῖ νά σέ βάλουν στό περιθώριο, µπορεῖ νά σέ ἀποµακρύνουν ἀπό τό κέντρο,
µπορεῖ νά σέ θεωρήσουν φανατικό, ἀδιάλλακτο, µέ περιορισµένη ἀντίληψη, ὅµως ἐσύ
µένεις στή βίγλα σου, ἀρνεῖσαι τίς οἰκουµενιστικές ἐκδηλώσεις, διακηρύττεις ὅτι
οἱ λεγόµενοι ἑτερόδοξοι εἶναι αἱρετικοί καί ὡς τέτοιοι πρέπει νά ἀντιµετωπίζονται
καί νά µή θεωροῦνται µέλη τῆς διαιρεµένης Ἐκκλησίας, τά ὁποῖα πρέπει νά ἑνωθοῦν,
γιά νά ὁλοκληρωθεῖ ἡ Ἐκκλησία. Δηλαδή, δέν πιστεύουν οἱ ἄνθρωποι αὐτοί ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι
ἡ µία, ἁγία, καθολική καί ἀποστολική Ἐκκλησία.
Νέος Ιούδας
Μηδενική ανοχή στην (υπό εγκαθέτων) βάναυση συμπεριφορά καθοσιώσεως
Από τον Χαράλαμπο Β. Κατσιβαρδά*
Ενώ βαίνουμε εις την κορύφωση των Αγίων Παθών, της Αγίας και Μεγάλης εβδομάδας, νιώθουμε πραγματικά εσχάτως προδομένοι υπό της ιδίας της κυβερνήσεως, η οποία διαχέει εμπάθεια και μίσος κατά των συστατικών αρμών του έθνους μας.Το ανθελληνικό μένος, ο απηνής διωγμός των Ελλήνων, διά παντός τρόπου, εν τοις πράγμασι αφαίμαξη διά επαχθών φόρων, μη προστασία της κύριας κατοικίας, καλπάζουσα ανεργία, αλλά και διανοητικώς, διά της παραχαράξεως της ιστορικής γνώσης, απαξίωσης της ελληνικής γλώσσας, κατασυκοφάντησης και βεβηλώσεως της ιεράς μνήμης των θυσιασθέντων ηρώων διά την ελευθερία της πατρίδος μας αλλά και η λοιδορία προς την Ορθοδοξία αποτελούν ασφαλώς δοτές αντιλήψεις από τα υπερεθνικά και εξωθεσμικά παράκεντρα εις τα οποία γονυπετώς λογοδοτεί. Απλώς είναι φερέφωνο αλλότριων αντιλήψεων προς διευκόλυνση των ιταμών σχεδίων της παγκοσμιοποίησης, η οποία σκοπεί εις την απώλεια της εθνικής μας ταυτότητας, την αποχριστιανοποίηση της Ελλάδος και την καθολική πτωχοποίηση των πολιτών, οι οποίοι θα επιβιώνουν αποκλειστικά εκ των χορηγουμένων επιδομάτων, άνευ ουδενός οράματος και προοπτικής εξέλιξης και προόδου.
Από τον Χαράλαμπο Β. Κατσιβαρδά*
Ενώ βαίνουμε εις την κορύφωση των Αγίων Παθών, της Αγίας και Μεγάλης εβδομάδας, νιώθουμε πραγματικά εσχάτως προδομένοι υπό της ιδίας της κυβερνήσεως, η οποία διαχέει εμπάθεια και μίσος κατά των συστατικών αρμών του έθνους μας.Το ανθελληνικό μένος, ο απηνής διωγμός των Ελλήνων, διά παντός τρόπου, εν τοις πράγμασι αφαίμαξη διά επαχθών φόρων, μη προστασία της κύριας κατοικίας, καλπάζουσα ανεργία, αλλά και διανοητικώς, διά της παραχαράξεως της ιστορικής γνώσης, απαξίωσης της ελληνικής γλώσσας, κατασυκοφάντησης και βεβηλώσεως της ιεράς μνήμης των θυσιασθέντων ηρώων διά την ελευθερία της πατρίδος μας αλλά και η λοιδορία προς την Ορθοδοξία αποτελούν ασφαλώς δοτές αντιλήψεις από τα υπερεθνικά και εξωθεσμικά παράκεντρα εις τα οποία γονυπετώς λογοδοτεί. Απλώς είναι φερέφωνο αλλότριων αντιλήψεων προς διευκόλυνση των ιταμών σχεδίων της παγκοσμιοποίησης, η οποία σκοπεί εις την απώλεια της εθνικής μας ταυτότητας, την αποχριστιανοποίηση της Ελλάδος και την καθολική πτωχοποίηση των πολιτών, οι οποίοι θα επιβιώνουν αποκλειστικά εκ των χορηγουμένων επιδομάτων, άνευ ουδενός οράματος και προοπτικής εξέλιξης και προόδου.
Το Ισλαμικό Κράτος έβαλε τη σφραγίδα του θανάτου
Με μήνυμά του στο ίντερνετ ανέλαβε την ευθύνη για τη δολοφονική επίθεση στη Σρι Λάνκα. Χάθηκαν 45 παιδιά και έφηβοι
Από την Έλενα Στάθου - Ελευθερόγλου
Την ώρα που η Σρι Λάνκα έθαβε τα πρώτα από τα 321 θύματα του μακελειού του Πάσχα και η κυβέρνηση ανακήρυσσε ημέρα εθνικού πένθους τη χθεσινή, το Ισλαμικό Κράτος αναλάμβανε την ευθύνη για τις επιθέσεις μέσα από τον ιστότοπο Amaq, που συνδέεται με την τρομοκρατική οργάνωση, χωρίς ωστόσο να δώσει περαιτέρω στοιχεία ή αποδείξεις.
Από την Έλενα Στάθου - Ελευθερόγλου
Την ώρα που η Σρι Λάνκα έθαβε τα πρώτα από τα 321 θύματα του μακελειού του Πάσχα και η κυβέρνηση ανακήρυσσε ημέρα εθνικού πένθους τη χθεσινή, το Ισλαμικό Κράτος αναλάμβανε την ευθύνη για τις επιθέσεις μέσα από τον ιστότοπο Amaq, που συνδέεται με την τρομοκρατική οργάνωση, χωρίς ωστόσο να δώσει περαιτέρω στοιχεία ή αποδείξεις.
ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Πως, Κύριε, κατεδέξω τὰ
φρικώδη πάθη Σου καὶ οὐκ ἀπέστειλας μίαν λεγεῶνα ρομφαιοφόρων ἀγγέλων κατὰ τῶν
βασανιστῶν Σου; Πῶς ἐδέξω τὸ ὑποκριτικὸν πραιτώριον; Πῶς ὑπέμεινας, Κύριε, τοὺς
ἐμπτυσμούς, τοὺς κολαφισμούς, τὰς μαστιγώσεις, τὰς ὕβρεις, τὴν γύμνωσιν τοῦ ἀχράντου
σώματός Σου, τὴν κοκκίνην χλαμύδα, τὸν χλευαστικὸν κάλαμον; Πῶς δὲν ἀπέρριψας τὸν
στέφανον ἐξ ἀκανθῶν, τοῦ ὁποίου αἱ ἀκίδες προεκάλουν τὰς αἱματώσεις εἰς τὸ θεῖον
Σου πρόσωπον; Σὺ Κύριε, ὁ Βασιλεὺς τῶν Οὐρανῶν; Πῶς ὡμοιώθης τῷ «Βασιλεῖ τῶν Ἰουδαίων»;
Σὺ Κύριε, ὁ ἔχων τὸ ἄμετρον ἔλεος, τοὺς λεπρούς μας ἐθεράπευσας, τοὺς παραλυτικούς
μας ἀνήγειρας, εἰς τοὺς τυφλούς μας ἔδωκας τὴν ἀνάβλεψιν, τοὺς τεθνεῶτας μας ἀνέστησας,
γνώστης ὢν τοῦ ἑτοιμαζομένου φρικώδους θανάτου Σου.
Αυτό δεν είναι το μόνο θαύμα της πίστης μας
Όπως
ο Τριαδικός Θεός μας(=Θεός ο Πατέρας, Θεός ο Υιός, Θεός το Άγιο Πνεύμα, άλλά
όχι τρεις Θεοί, αλλά ένας Θεός), δεν εξηγείται με την λογική αλλά χρειάζεται η
πίστη, έτσι και η ζωή και το μαρτύριο της Αγίας Θεοδώρας στα Βάστα της
Αρκαδίας. Η λογική δεν θα μπορούσε να καταλάβει την καθημερινή ζωή της Αγίας
Θεοδώρας σαν στρατιώτη ή σαν Μοναχό, χωρίς να την καταλάβουν οι άλλοι λαϊκοί ή
κληρικοί που ζούσαν κοντά της ότι ήταν γυναίκα. Πρόκειται ασφαλώς για θαύμα της πίστης μας.
Paradise and Hell according to Orthodox tradition -- By Protopresbyter George Metallinos Dean of the Athens University School of Theology
On the Last Sunday of Lent “we commemorate the Second and Incorruptible
Coming of our Lord Jesus Christ”. The expression “we commemorate” of the
Book of Saints confirms that our Church, as the Body of Christ, re-enacts in
its worship the Second Coming of Christ as an “event” and not just something
that is historically expected. The reason is, that through the Divine
Eucharist, we are transported to the celestial kingdom, to meta-history. It is
in this orthodox perspective, that the subject of paradise and hell is
approached.
In the Gospels (Matthew, ch.5), mention is made of “kingdom” and
“eternal fire”. In this excerpt, which is cited during the Liturgy of this
Sunday, the “kingdom” is the divine destination of mankind. The “fire” is
“prepared” for the devil and his angels (demons), not because God desired it, but
because they are impenitent. The “kingdom” is “prepared” for those who
remain faithful to the will of God. “Kingdom” (the uncreated glory) is
Paradise. “Fire” (eternal) is hell (eternal hell, v.46). At the beginning of
history, God invites man into paradise, into a communion with His uncreated
Grace. At the end of history, man has to face paradise and hell. What
this means, we shall see, further down. We do however stress that it is
one of the central subjects of our faith – it is Orthodox Christianity’s
philosopher’s stone.