Παύλος ο εν Αγίοις Πατήρ ημών ο ονομασθείς Απλούς ήτο Αιγύπτιος το
γένος, σύγχρονος υπάρχων του Οσίου Πατρός ημών Αντωνίου του Μεγάλου, γεωργός το
επάγγελμα, απλοϊκός τους τρόπους καθ’ υπερβολήν, άκακος και άπλαστος κατά την
γνώμην, τόσον ώστε ουδείς άλλος ηδύνατο να τον υπερβάλη. Είχε δε ο ευλογημένος
και γυναίκα κακότροπον και μοιχαλίδα, η οποία μοιχευομένη επί πολύν χρόνον
εκρύπτετο από τον Όσιον. Ημέραν δε τινά συνέπεσε να έλθη ο Όσιος εκ του αγρού
εις ώραν κατά την οποίαν δεν ανεμένετο.
Διανοητική Ασέλγεια -- Το εκρηκτικό μείγμα το οποίο καθιστά το μέλλον της πατρίδος μας δυσοίωνο
Από τον Χαράλαμπο Β. Κατσιβαρδά*
H φαιά προπαγάνδα του συστήματος καταπείθει τη μάζα ότι ορθό πρότυπο είναι αυτό το οποίο της επιβάλλουν, καλλιεργώντας της συγχρόνως απατηλώς ένα ενοχικό σύνδρομο, ότι όποιος αντιδρά καθίσταται αυτοδικαίως αναχρονιστικός και εκτός της τρέχουσας, αναιτιολόγητα, ορθής κανονικότητας. Σε μια Ελλάδα όπου ο Ελληνας λογοδοτεί στις Αρχές αν κατορθώνει έστω και ασθμαίνοντας να επιβιώσει αξιοπρεπώς και να συντηρήσει την οικογένειά του, υφίσταται μια άνευ προηγουμένου πλύση εγκεφάλου.
Η «μέγκενη» των ιδιαζόντως επαχθών όρων των Μνημονίων δεν συνιστά αμιγώς οικονομικούς όρους αλλά εγκαθιδρύει μια Νέα Τάξη Πραγμάτων, αιχμαλωτίζοντας τον Ελληνα πολίτη στην ανέλεγκτη δίνη της κρατικής εξουσίας, η οποία επιβάλλει ως δίκαιο αυτό το οποίο πλειοψηφικά η Βουλή ψηφίζει, ανεξαρτήτως αν τούτο ανταποκρίνεται στο γενικό περί δικαίου αίσθημα, με συνέπεια ο πολίτης να έχει απολέσει σήμερα τα θεμελιώδη ατομικά του δικαιώματα.
H φαιά προπαγάνδα του συστήματος καταπείθει τη μάζα ότι ορθό πρότυπο είναι αυτό το οποίο της επιβάλλουν, καλλιεργώντας της συγχρόνως απατηλώς ένα ενοχικό σύνδρομο, ότι όποιος αντιδρά καθίσταται αυτοδικαίως αναχρονιστικός και εκτός της τρέχουσας, αναιτιολόγητα, ορθής κανονικότητας. Σε μια Ελλάδα όπου ο Ελληνας λογοδοτεί στις Αρχές αν κατορθώνει έστω και ασθμαίνοντας να επιβιώσει αξιοπρεπώς και να συντηρήσει την οικογένειά του, υφίσταται μια άνευ προηγουμένου πλύση εγκεφάλου.
Η «μέγκενη» των ιδιαζόντως επαχθών όρων των Μνημονίων δεν συνιστά αμιγώς οικονομικούς όρους αλλά εγκαθιδρύει μια Νέα Τάξη Πραγμάτων, αιχμαλωτίζοντας τον Ελληνα πολίτη στην ανέλεγκτη δίνη της κρατικής εξουσίας, η οποία επιβάλλει ως δίκαιο αυτό το οποίο πλειοψηφικά η Βουλή ψηφίζει, ανεξαρτήτως αν τούτο ανταποκρίνεται στο γενικό περί δικαίου αίσθημα, με συνέπεια ο πολίτης να έχει απολέσει σήμερα τα θεμελιώδη ατομικά του δικαιώματα.
Τη Ζ΄ (7η) Μαρτίου, ο Άγιος ΕΦΡΑΙΜ ο Πατριάρχης Αντιοχείας εν ειρήνη τελειούται.
Εφραίμ ο εν Αγίοις Πατήρ ημών κατήγετο
εκ της πόλεως Άμιδα έχων το αξίωμα του κόμητος επί της βασιλείας Ιουστίνου του
Θρακός, βασιλεύσαντος κατά τα έτη φιη΄ - φκζ΄ (518 – 527). Πορευθείς δε όπως
ανοικοδομήση την Αντιόχειαν, η οποία είχε κρημνισθή από τους σεισμούς,
προεχειρίσθη, κατά νεύσιν βασιλικήν, υπό του λαού της Αντιοχείας Επίσκοπος, εν
έτει φκζ΄ (527), ως γράφει ο Μελέτιος (τομ. Β΄ σελ. 115). Κατά τον ίδιον δηλαδή
τρόπον, κατά τον οποίον προεχειρίσθη και ο Μεδιολάνων Αμβρόσιος και ο
Κωνσταντινουπόλεως Νεκτάριος.
«Πᾶσαν τήν βιοτικήν ἀποθώμεθα μέριμναν» -- Πρεσβ. Διονύσιος Τάτσης
Συχνά παρατηροῦμε μοναχούς νά μπλέκονται σέ βιοτικές ὑποθέσεις
καί νά χάνουν τόν πνευματικό τους προσανατολισμό. Ἀσχολοῦνται μέ θέματα πού ὑποτίθεται
ὅτι τά ἔχουν ἀρνηθεῖ, ὅταν δέχτηκαν τό μοναχικό σχῆμα. Βέβαια, δικαιολογοῦν τήν
ἐνασχόλησή τους μέ τά βιοτικά μέ τό ἐπιχείρημα ὅτι ἐνδιαφέρονται γιά τό καλό καί
τήν προκοπή τοῦ μοναστηριοῦ τους καί ὄχι γιά δικά τους προσωπικά συμφέροντα. Ὁ ἰσχυρισμός
αὐτός ἔχει περιορισμένη πειστικότητα, ἀφοῦ τά συμφέροντα τοῦ μοναστηριοῦ ἐπηρεάζουν
καί τή ζωή τους.
Τη Ζ΄ (7η) Μαρτίου, μνήμη του Οσίου Πατρός ημών ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΥ του Κτήτορος της εν Σαλαμίνι Ιεράς Μονής Φανερωμένης.
O Συναξαριστής της ημέρας.
Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2019
Λαυρέντιος
ο εν Αγίοις Πατήρ ημών ο οσιώτατος και δικαιότατος άνθρωπος κατήγετο εκ της
πόλεως των Μεγάρων, εις την οποίαν και εγεννήθη κατά το πρώτον ήμισυ του ιστ΄
(16ου) αιώνος. Οι γονείς του ήσαν Ορθόδοξοι και λίαν ευλαβείς εις
την Πίστιν, εκαλούντο δε ο μεν πατήρ αυτού Δημήτριος, η δε μήτηρ Κυριακή.
Ενηλικιωθείς δε ο δίκαιος ούτος συνεζεύχθη μετά νομίμου γυναικός καλουμένης
Βασίλως, εξ ης απέκτησε δύο υιούς, τον Ιωάννην και τον Δημήτριον. Ήτο δε ο Άγιος
γεωργός το επάγγελμα, μετήρχετο δε και την τέχνην του οικοδόμου.
Η νηστεία.
Ο
Χριστός μας, είναι ο Νέος Αδάμ. Έρχεται να επανορθώσει τη καταστροφή που
επέβαλε ο Αδάμ στη ζωή, να αποκαταστήσει τον άνθρωπο στην αληθινή ζωή. Και ο
Χριστός μας, αρχίζει με νηστεία: νηστεύσας ημέρας τεσσαράκοντα, ύστερον
επείνασε (Ματθ.4,2). Η πείνα είναι η κατάσταση εκείνη κατά την οποία
αναγνωρίζουμε την εξάρτησή μας από κάτι άλλο.
Νηστεία για εμάς τους ορθοδόξους είναι η είσοδός μας και η συμμετοχή μας σε
κείνη την εμπειρία του Χριστού με τη οποία μας ελευθερώνει από την ολοκληρωτική
εξάρτηση από την τροφή, την ύλη και τον κόσμο. Ένα μέρος της τροφής μας έχει ήδη γίνει τροφή αθανασίας : το Σώμα και το Αίμα του ιδίου του Χριστού μας.
π. Θεόδωρος Ζήσης: Είμαστε όλοι υπεύθυνοι. Δέν είναι μόνον υπεύθυνος ο Πατριάρχης.
Αφού οι Επίσκοποι μνημονεύουν τόν Πατριάρχη καί επομένως υπόκεινται καί
αυτοί στόν κανόνα: “ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έσται”·
καί εγώ μνημονεύω τόν Επίσκοπό μου, ο οποίος μνημονεύει τόν Πατριάρχη, ο οποίος
κοινωνεί μέ τόν Πάπα· καί εσείς οι λαϊκοί έρχεστε από μένα, ο οποίος μνημονεύω τόν Επίσκοπο καί κοινωνάτε
καί μέ αποδέχεστε. Επομένως, μία σειρά –αυτή η σειρά τού παραπτώματος πού αρχίζει από τόν Πατριάρχη, αρχίζει
σιγά-σιγά σάν συγκοινωνούν δοχείον, νά φθάνει σάν ευθύνη μέχρις
εμάς!
Αλλά ποιός
από τόν κόσμο τά ξέρει αυτά; Οι
περισσότεροι από τούς λαϊκούς, θά πούν: “Μά, αφού τό κάνει ο Πατριάρχης, αφού
τό κάνει ο Πάπας, τί φταίω εγώ;”. Φταίς κι εσύ! Δέν δικαιολογείται η άγνοια...
Είμαστε όλοι υπεύθυνοι. Δέν
είναι μόνον υπεύθυνος ο Πατριάρχης. Δέν είναι μόνον υπεύθυνος ο Επίσκοπος ο
οποίος σιωπά καί η οποία σιωπή είναι τρίτο είδος αθεϊας. Είμαστε υπεύθυνοι καί εμείς οι Πρεσβύτεροι καί μαζί μέ εμάς, είστε καί σείς οι λαϊκοί,
πού έρχεστε μαζί μέ μάς καί δέν μάς
λέτε: “Φεύγουμε εμείς”.
Η μικτή μονή του Έσσεξ Αγγλίας του Γέροντα Σωφρονίου!
Όταν ο Μέγας
Αρσένιος είπε εις την Ρωμαία συγκλητική που του ζήτησε να προσεύχεται γι αυτήν:
«είθε ο Θεός να εξαλείψει το μνημόσυνό σου από την σκέψι μου» και αυτό ο
Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας Θεόφιλος το ανέλυσεν ότι δεν εννοούσε ο Άγιος κάτι
το κακό αλλά δεν ήθελε να την φέρνη εις την σκέψιν, καθ’ ότι ο διάβολος, είπε,
πολεμεί τους μοναχούς δια των γυναικών. Τώρα εάν οι μοναχοί της ωραίας Αγγλίας είναι
ανώτεροι του Μεγάλου Αρσενίου και δεν πολεμούνται πλέον διά των γυναικών, τότε
είναι άξιοι προσκυνήσεως. Αλλά κι άξιοι προσκυνήσεως εάν είναι, το ότι το
παράδειγμα των αγίων αυτών δημιουργεί προηγούμενον εις την Εκκλησίαν, αυτό και μόνον
νομίζω είναι ένας λόγος να τους παρακαλέσωμεν να διορθώσουν τα του οίκου των. (O.T.)
ΜΖʼ Ἱεροῦ Κανόνος
Στʼ Οἰκουμενικῆς Συνόδου:
Τη ΣΤ΄ (6η) Μαρτίου, μνήμη των Αγίων Μεγάλων Μαρτύρων Τεσσαράκοντα Δύο, των εν τω Αμορίω, ΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΚΑΛΛΙΣΤΟΥ, ΘΕΟΦΙΛΟΥ, ΒΑΣΩΗ και των συν αυτοίς.
Θεόδωρος, Κωνσταντίνος,
Κάλλιστος, Θεόφιλος και Βασώης οι Άγιοι Μάρτυρες υπήρχον εν Αμορίω τα πρώτα
φέροντες κατά τον καιρόν κατά τον οποίον εβασίλευεν εις την Κωνσταντινούπολιν ο
μισόχριστος Θεόφιλος (829 – 842), όστις δια την φρικτήν επίθεσιν την οποίαν
ήγειρεν εναντίον των σεπτών και αγίων Εικόνων και δια τας ποικίλας και σκληράς
τιμωρίας, τας οποίας επέβαλλε κατά των προσκυνούντων αυτάς, παρεχώρησεν ο Θεός
και εκίνησαν πόλεμον κατ’ αυτού οι Σαρακηνοί.
Εντονο παρασκήνιο για τη διαδοχή στον θρόνο του Περιστερίου
Τέλος εποχής για τον μητροπολίτη Περιστερίου Χρυσόστομο, καθώς η Ιερά Σύνοδος έκανε χθες αποδεκτή την παραίτησή του.
Η απομάκρυνσή του έχει έντονο παρασκήνιο, ενώ συνδέεται με την επικείμενη συνεδρίαση της Ιεραρχίας, όταν οι 79 μητροπολίτες θα κληθούν να ψηφίσουν τον διάδοχό του. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΔΙΣ προσανατολίζεται στη σύγκληση της Ιεραρχίας την περίοδο 19 με 22 Μαρτίου, μετά την Κυριακή της Ορθοδοξίας, με «καυτή» ατζέντα, που θα περιλαμβάνει και το Ουκρανικό και τη συμφωνία με την κυβέρνηση για την περιουσία και τη μισθοδοσία.
Ο κ. Χρυσόστομος ποίμανε την πολυπληθέστατη Μητρόπολη Περιστερίου επί 41 χρόνια,
Η απομάκρυνσή του έχει έντονο παρασκήνιο, ενώ συνδέεται με την επικείμενη συνεδρίαση της Ιεραρχίας, όταν οι 79 μητροπολίτες θα κληθούν να ψηφίσουν τον διάδοχό του. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΔΙΣ προσανατολίζεται στη σύγκληση της Ιεραρχίας την περίοδο 19 με 22 Μαρτίου, μετά την Κυριακή της Ορθοδοξίας, με «καυτή» ατζέντα, που θα περιλαμβάνει και το Ουκρανικό και τη συμφωνία με την κυβέρνηση για την περιουσία και τη μισθοδοσία.
Ο κ. Χρυσόστομος ποίμανε την πολυπληθέστατη Μητρόπολη Περιστερίου επί 41 χρόνια,
Μητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ -- ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ -- ἐπί τῇ εἰσόδῳ εἰς τήν Ἁγίαν καί Μεγάλην Τεσσαρακοστήν 2019.
Πειραιάς 6/3/2019
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ.
Σεραφείμ ἀπέστειλε τήν ἀκόλουθη Ποιμαντορική Ἐγκύκλιο πρός τόν εὐσεβῆ Κλῆρο καί
τόν φιλόχριστο λαό τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς, ἐπί τῇ εἰσόδῳ εἰς τήν Ἁγίαν καί
Μεγάλην Τεσσαρακοστήν 2019.
Ἐκ τῆς Ἱ. Μητροπόλεως
Π Ο Ι Μ Α Ν Τ Ο Ρ Ι Κ Η Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ
ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΦΑΛΗΡΟΥ, ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
& ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΕΝΤΗ
Σ Ε Ρ Α Φ Ε Ι Μ
ΕΠΙ ΤΗι
ΕΝΑΡΞΕΙ ΤΗΣ ΑΓ. ΚΑΙ Μ.
ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ 2019
* * * * *
«Τὸ στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέῳκται· οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι
εἰσέλθετε».
Τέκνα μου ἀγαπητά καί περιπόθητα