Ἐπειδὴ δυστυχῶς τὸ ποίµνιο δὲν ἐνδιαφέρεται νὰ
γνωρίσει τὴν καθαρὴ Πίστη τῆς Ὀρθοδοξίας, πολλοὶ ἐπίσκοποι ἐκµεταλλεύονται αὐτή
του τὴν ἄγνοια καὶ πετᾶνε συχνὰ πυκνὰ ἐν εἴδῃ φωτοβολίδος ἁγιογραφικὲς καὶ ἁγιοπατερικὲς
ρήσεις µὲ τρόπο δόλιο ἄλλα πάντα κατάλληλο γιὰ τὴν συνειδησιακὴ χειραγώγησή
του. Ἔτσι λοιπὸν ἀκοῦµε συχνὰ τοὺς ἐπισκόπους νὰ ἐπιχειροῦν νὰ τροµάξουν αὐτοὺς
ποὺ τολµοῦν νὰ τοὺς ἐλέγχουν µὲ ρήσεις τοῦ ἁγίου Ἰγνατίου. Λένε: «..Τὸν ἐπίσκοπο
πρέπει νὰ τὸν βλέπουµε σὰν τὸν Κύριο4», «..Χωρὶς τὸν Ἐπίσκοπό σας νὰ µὴ κάνετε
τίποτα4», «Ὅποιος κάνει κάτι κρυφὰ ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπο λατρεύει τὸν διάβολο» κ.λπ.
Ἂς δοῦµε ὅµως κατ’ ἀλήθειαν καὶ σύντοµα πῶς ἔχουν τὰ πράγµατα. Κατ’ ἀρχὰς νὰ ποῦµε
ὅτι στὴν Ἀποστολικὴ περίοδο «ἐπίσκοπος» ὀνοµαζόταν ὁ προϊστάµενος τῆς σύναξης ἐνορίας
καὶ δὲν ἔχει σχέση µὲ τὸν ὕστερο θεσµὸ τοῦ µητροπολίτη.1
-------------------------------
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Ὀρθότατες καί ἀναγκαῖες οἱ ἐπισημάνσεις τοῦ κ. Ρίζου. Σέ ὅσους ἀσχολοῦνται μέ τά ἐκκλησιαστικά, εἶναι γνωστόν ὅτι ὑπακοή στόν ἐπίσκοπον ὀφείλεται ὅταν δέν ὑφίστανται λόγοι «εὐσεβείας καί δικαιοσύνης» (31ος Ἀποστολικόν Κανών). Ὅταν, ὅμως, ὁ «ἐπίσκοπος» κηρύσσῃ φανερά αἵρεσιν, τότε δέν εἶναι πλέον ἐπίσκοπος, ἀλλά «ψευδεπίσκοπος» καί «ψευδοδιδάσκαλος», ὁπότε ὄχι μόνον παύει τό χρέος τῆς ὑπακοῆς πρός αὐτόν, ἀλλά καί ἐνεργοποιεῖται τό χρέος τῆς ἀποτειχίσεως ἀπό αὐτόν, γιά ὅσους βεβαίως ἐνδιαφέρονται διά τήν σωτηρίαν των, καθότι ἰσχύει ὅτι «τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφὸτεροι εἰς βὸθυνον πεσοῦνται»(Ματ. 15:14).
-----------------------------
Σιδέρης Μπουκτάρης είπε...
Γράφει στο τελευταίο του άρθρο στην "Πατερική Παράδοση" ο κ. Ι. Ρίζος: "Θέλω να ζητήσω συγχώρεση και από τον Θεό και από τους δυο-τρείς αναγνώστες μου, γιατί κι εγώ έσφαλα στο ζήτημα αυτό και πρόβαλλα την θέση ότι τα μυστήρια στον οικουμενισμό είναι έγκυρα. Ζήτησα από την "Π.Π." να ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ τα σχετικά άρθρα και φυσικά θα ΔΙΟΡΘΩΣΩ το ανάλογο σημείο στους "Ληστές..."Β'. Συνεπώς, συμφωνώ απόλυτα με τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά..." !
Θερμά συγχαρητήρια στον κ. Ιωάννη Ρ. για την αλλαγή του και την μετάνοιά του!! Ήρθε η ώρα να μετανοήσουν και οι κύριοι Σημάτης και Τσακίρογλου, Χατζηνικολάου και Τάκας, Μάννης και Παπαρρήγας (και οι μοναχοί Επιφάνιος και Σάββας) !!!
-----------------------------------
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
@ 16 Δεκεμβρίου 2019 - 4:44 μ.μ.
Ἐσύ μέχρι τώρα δέν ἔχεις γράψει τίποτε τό σωστό! Τούτου δοθέντος, καλά θά κάνῃς νά σταματήσῃς ν' ἀσχολῆσαι μέ τά δογματικά.
---------------------------------
Ο/Η Σιδέρης Μπουκτάρης είπε...
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
@ 16 Δεκεμβρίου 2019 - 5:23 μ.μ.
Τό ἔχουμε χιλιάκις ἀναλύσει αὐτό τό θέμα, κ. Μπουκτάρη, ἀλλ' ἐπειδή ἔχει ἱστορικῶς (ἀπό τό 1937) ἀποδειχθῆ ὅτι εἶναι ἄκρως ἀποτελεσματικόν ἐργαλεῖον διαιρέσεως τῶν Ὀρθοδόξων εἰς χεῖρας τοῦ Πονηροῦ, ὁ τελευταῖος τό ἐπαναφέρει συνεχῶς στήν ἐπικαιρότητα. Πρό ἑνός περίπου ἔτους, σπουδαιότατος παράγων τῶν Ὀρθοδόξων μοῦ εἶπε τηλεφωνικῶς: «Πρέπει νά τό ξεκαθαρίσουμε αὐτό, ἔχουν ἤ δέν ἔχουν μυστήρια οἱ Ν/Ηται;» Κατά τά τελευταῖα 7-8 ἔτη, ἡ θέσις μου ἐπ' αὐτοῦ τοῦ θέματος ἔχει ἐπανειλημμένως καταγραφῆ σέ 2-3 ἱστολόγια. Δέν ἐπιθυμῶ νά ἐπανέλθω.
Λέει λοιπὸν ὁ ἅγιος: «4Εἶναι λοιπὸν σαφὲς ὅτι τὸν ἐπίσκοπο πρέπει νὰ τὸν βλέπουµε σὰν τὸν Κύριο»2 . Μιλᾶ γιὰ κάθε ἐπίσκοπο ὁ ἅγιος; Ὄχι βέβαια!3 Ἀµέσως µετὰ τὴν παραπάνω πρόταση λέει ὅτι ὁ σεβασµὸς πρὸς τὸν ἐπίσκοπο εἶναι ἀναγκαῖος γιατί: «διότι ὅλοι σας ζεῖτε σύµφωνα µὲ τὴν ἀλήθεια καὶ καµία αἵρεση δὲν φωλιάζει ἀνάµεσά σας».4 Μὲ ἄλλα λόγια, πρέπει νὰ σέβεστε τὸν ἐπίσκοπό σας σὰ νὰ ἦταν ὁ ἴδιος ὁ Κύριος, γιατί µὲ τοὺς κόπους του, τὴν διδασκαλία του καὶ τὴν φροντίδα του, σᾶς ἐξασφάλισε νὰ ζεῖτε χωρὶς αἱρέσεις. Καὶ τὸ νὰ ζεῖ ἡ σύναξη-ἐνορία χωρὶς αἱρέσεις εἶναι γιὰ τὸν ἅγιο σπουδαιότατο γιατί: «Ἡ κακοδιδασκαλία βρωµίζει τὸν χριστιανό. Κι ἂν αὐτοὶ ποὺ φθείρουν τὸ σῶµα [ὡς ναὸ τοῦ Θεοῦ] δὲν θὰ κληρονοµήσουν τὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ, πόσο µᾶλλον ὅσοι φθείρουν µὲ τὴν κακὴ διδασκαλία τὴν Πίστη τοῦ Θεοῦ, γιὰ τὴν ὁποία ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς σταυρώθηκε; Ὁ τέτοιος ἄνθρωπος [δηλ.ὁ κακοδιδάσκαλος] ἔχοντας βρωµισθεῖ θὰ καταλήξει στὴν ἄσβεστη φωτιά, ὅπως καὶ ἐκεῖνος ποὺ τὸν ἀκούει».5 Λέει ἀλλοῦ ὁ ἅγιος: «Χωρὶς τὸν ἐπίσκοπό σας νὰ µὴ κάνετε τίποτα»6 . Ὅµως αὐτὸ δὲν τὸ λέει γιὰ τὸν τυχόντα ἐπίσκοπο , ἄλλα γιὰ αὐτὸν ποὺ «δὲν ἀπέκτησε µόνος του, οὔτε µέσῳ ἀνθρώπων τὴν διακονία».7 (!) Εἶναι ἐκπληκτικὴ αὐτή του ἡ θέση, γιατί σηµαίνει ὅτι ἀναφέρεται στὸν ἐπίσκοπο ποὺ ἐκλήθη ἀπὸ τὸν Θεὸ γιὰ αὐτὴ τὴν διακονία. ∆ηλαδὴ τὸν ἐπέλεξε ὁ Θεός, τὸν Θεόκλητο, «τὸν ἅγιο»8 , «τὸν ἄξιο τοῦ Θεοῦ ἐπίσκοπο»9 , ὅπως διευκρινίζει ἀλλοῦ. Ὁ Θεοφόρος πατὴρ ἐπιτάσσει νὰ εἴµαστε ἀχώριστοι ἀπὸ τὸν ἐπίσκοπο, ἄλλα µόνο ἀφοῦ διαπιστώσουµε ὅτι ἡ διδασκαλία του συµφωνεῖ µὲ αὐτὴν τῶν Ἀποστόλων. Νὰ τί ὁρίζει: «Νὰ εἶστε ἀχώριστοι µὲ τὸν Θεὸ Ἰησοῦ Χριστὸ καὶ τὸν ἐπίσκοπο καὶ τὰ διδάγµατα τῶν Ἀποστόλων».10 Ἂς προσέχουµε λοιπὸν κι ἐµεῖς καὶ ἂς µὴ ξεγελᾶµε τοὺς ἑαυτούς µας ὅτι εἴµαστε ἁπλοϊκοὶ ἄνθρωποι. Ὁ Ἅγιος Θεοφύλακτος γράφει ὅτι «4 δὲν θὰ συγχωρεθεῖτε ἂν ξεγελιέστε ἀπὸ τὴν ἁπλότητά σας καὶ οἱ ψευδαπόστολοι σᾶς ξεγελοῦν µὲ τὴν πανουργία τους».11
-------------------------------
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Ὀρθότατες καί ἀναγκαῖες οἱ ἐπισημάνσεις τοῦ κ. Ρίζου. Σέ ὅσους ἀσχολοῦνται μέ τά ἐκκλησιαστικά, εἶναι γνωστόν ὅτι ὑπακοή στόν ἐπίσκοπον ὀφείλεται ὅταν δέν ὑφίστανται λόγοι «εὐσεβείας καί δικαιοσύνης» (31ος Ἀποστολικόν Κανών). Ὅταν, ὅμως, ὁ «ἐπίσκοπος» κηρύσσῃ φανερά αἵρεσιν, τότε δέν εἶναι πλέον ἐπίσκοπος, ἀλλά «ψευδεπίσκοπος» καί «ψευδοδιδάσκαλος», ὁπότε ὄχι μόνον παύει τό χρέος τῆς ὑπακοῆς πρός αὐτόν, ἀλλά καί ἐνεργοποιεῖται τό χρέος τῆς ἀποτειχίσεως ἀπό αὐτόν, γιά ὅσους βεβαίως ἐνδιαφέρονται διά τήν σωτηρίαν των, καθότι ἰσχύει ὅτι «τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφὸτεροι εἰς βὸθυνον πεσοῦνται»(Ματ. 15:14).
-----------------------------
Θερμά συγχαρητήρια στον κ. Ιωάννη Ρ. για την αλλαγή του και την μετάνοιά του!! Ήρθε η ώρα να μετανοήσουν και οι κύριοι Σημάτης και Τσακίρογλου, Χατζηνικολάου και Τάκας, Μάννης και Παπαρρήγας (και οι μοναχοί Επιφάνιος και Σάββας) !!!
-----------------------------------
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Ἐσύ μέχρι τώρα δέν ἔχεις γράψει τίποτε τό σωστό! Τούτου δοθέντος, καλά θά κάνῃς νά σταματήσῃς ν' ἀσχολῆσαι μέ τά δογματικά.
---------------------------------
Προς κ. Δ. Χατζηνικολάου
Γράφει ο Άγιος Νικόδημος: "Λέγει δέ και ο Θείος Χρυσόστομος (ομιλ. εις το εν αρχή ην ο λόγος) ας μη σε γελάσουν (όπως γέλασαν τον κ. Δημήτριο), ώ ακροατά, τα των αιρετικών συστήματα• βάπτισμα γαρ έχουσι, αλλ' ου φώτισμα, και βαπτίζονται μεν κατα το σώμα, κατά δε την ψυχήν δεν φωτίζονται• Αλλά και ο Άγιος Λέων εν τη προς Νικήταν επιστολή, ουδείς αιρετικός λέγει, αγιασμόν παρέχει δια των μυστηρίων. Ο δέ Αμβρόσιος εν τω περί των κατηχουμένων, το των δυσσεβών βάπτισμα, λέγει ουχ αγιάζει".
------------------------------
Γράφει ο Άγιος Νικόδημος: "Λέγει δέ και ο Θείος Χρυσόστομος (ομιλ. εις το εν αρχή ην ο λόγος) ας μη σε γελάσουν (όπως γέλασαν τον κ. Δημήτριο), ώ ακροατά, τα των αιρετικών συστήματα• βάπτισμα γαρ έχουσι, αλλ' ου φώτισμα, και βαπτίζονται μεν κατα το σώμα, κατά δε την ψυχήν δεν φωτίζονται• Αλλά και ο Άγιος Λέων εν τη προς Νικήταν επιστολή, ουδείς αιρετικός λέγει, αγιασμόν παρέχει δια των μυστηρίων. Ο δέ Αμβρόσιος εν τω περί των κατηχουμένων, το των δυσσεβών βάπτισμα, λέγει ουχ αγιάζει".
------------------------------
Τό ἔχουμε χιλιάκις ἀναλύσει αὐτό τό θέμα, κ. Μπουκτάρη, ἀλλ' ἐπειδή ἔχει ἱστορικῶς (ἀπό τό 1937) ἀποδειχθῆ ὅτι εἶναι ἄκρως ἀποτελεσματικόν ἐργαλεῖον διαιρέσεως τῶν Ὀρθοδόξων εἰς χεῖρας τοῦ Πονηροῦ, ὁ τελευταῖος τό ἐπαναφέρει συνεχῶς στήν ἐπικαιρότητα. Πρό ἑνός περίπου ἔτους, σπουδαιότατος παράγων τῶν Ὀρθοδόξων μοῦ εἶπε τηλεφωνικῶς: «Πρέπει νά τό ξεκαθαρίσουμε αὐτό, ἔχουν ἤ δέν ἔχουν μυστήρια οἱ Ν/Ηται;» Κατά τά τελευταῖα 7-8 ἔτη, ἡ θέσις μου ἐπ' αὐτοῦ τοῦ θέματος ἔχει ἐπανειλημμένως καταγραφῆ σέ 2-3 ἱστολόγια. Δέν ἐπιθυμῶ νά ἐπανέλθω.
Λέει λοιπὸν ὁ ἅγιος: «4Εἶναι λοιπὸν σαφὲς ὅτι τὸν ἐπίσκοπο πρέπει νὰ τὸν βλέπουµε σὰν τὸν Κύριο»2 . Μιλᾶ γιὰ κάθε ἐπίσκοπο ὁ ἅγιος; Ὄχι βέβαια!3 Ἀµέσως µετὰ τὴν παραπάνω πρόταση λέει ὅτι ὁ σεβασµὸς πρὸς τὸν ἐπίσκοπο εἶναι ἀναγκαῖος γιατί: «διότι ὅλοι σας ζεῖτε σύµφωνα µὲ τὴν ἀλήθεια καὶ καµία αἵρεση δὲν φωλιάζει ἀνάµεσά σας».4 Μὲ ἄλλα λόγια, πρέπει νὰ σέβεστε τὸν ἐπίσκοπό σας σὰ νὰ ἦταν ὁ ἴδιος ὁ Κύριος, γιατί µὲ τοὺς κόπους του, τὴν διδασκαλία του καὶ τὴν φροντίδα του, σᾶς ἐξασφάλισε νὰ ζεῖτε χωρὶς αἱρέσεις. Καὶ τὸ νὰ ζεῖ ἡ σύναξη-ἐνορία χωρὶς αἱρέσεις εἶναι γιὰ τὸν ἅγιο σπουδαιότατο γιατί: «Ἡ κακοδιδασκαλία βρωµίζει τὸν χριστιανό. Κι ἂν αὐτοὶ ποὺ φθείρουν τὸ σῶµα [ὡς ναὸ τοῦ Θεοῦ] δὲν θὰ κληρονοµήσουν τὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ, πόσο µᾶλλον ὅσοι φθείρουν µὲ τὴν κακὴ διδασκαλία τὴν Πίστη τοῦ Θεοῦ, γιὰ τὴν ὁποία ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς σταυρώθηκε; Ὁ τέτοιος ἄνθρωπος [δηλ.ὁ κακοδιδάσκαλος] ἔχοντας βρωµισθεῖ θὰ καταλήξει στὴν ἄσβεστη φωτιά, ὅπως καὶ ἐκεῖνος ποὺ τὸν ἀκούει».5 Λέει ἀλλοῦ ὁ ἅγιος: «Χωρὶς τὸν ἐπίσκοπό σας νὰ µὴ κάνετε τίποτα»6 . Ὅµως αὐτὸ δὲν τὸ λέει γιὰ τὸν τυχόντα ἐπίσκοπο , ἄλλα γιὰ αὐτὸν ποὺ «δὲν ἀπέκτησε µόνος του, οὔτε µέσῳ ἀνθρώπων τὴν διακονία».7 (!) Εἶναι ἐκπληκτικὴ αὐτή του ἡ θέση, γιατί σηµαίνει ὅτι ἀναφέρεται στὸν ἐπίσκοπο ποὺ ἐκλήθη ἀπὸ τὸν Θεὸ γιὰ αὐτὴ τὴν διακονία. ∆ηλαδὴ τὸν ἐπέλεξε ὁ Θεός, τὸν Θεόκλητο, «τὸν ἅγιο»8 , «τὸν ἄξιο τοῦ Θεοῦ ἐπίσκοπο»9 , ὅπως διευκρινίζει ἀλλοῦ. Ὁ Θεοφόρος πατὴρ ἐπιτάσσει νὰ εἴµαστε ἀχώριστοι ἀπὸ τὸν ἐπίσκοπο, ἄλλα µόνο ἀφοῦ διαπιστώσουµε ὅτι ἡ διδασκαλία του συµφωνεῖ µὲ αὐτὴν τῶν Ἀποστόλων. Νὰ τί ὁρίζει: «Νὰ εἶστε ἀχώριστοι µὲ τὸν Θεὸ Ἰησοῦ Χριστὸ καὶ τὸν ἐπίσκοπο καὶ τὰ διδάγµατα τῶν Ἀποστόλων».10 Ἂς προσέχουµε λοιπὸν κι ἐµεῖς καὶ ἂς µὴ ξεγελᾶµε τοὺς ἑαυτούς µας ὅτι εἴµαστε ἁπλοϊκοὶ ἄνθρωποι. Ὁ Ἅγιος Θεοφύλακτος γράφει ὅτι «4 δὲν θὰ συγχωρεθεῖτε ἂν ξεγελιέστε ἀπὸ τὴν ἁπλότητά σας καὶ οἱ ψευδαπόστολοι σᾶς ξεγελοῦν µὲ τὴν πανουργία τους».11
Σηµειώσεις: 1. Ἀποστολικοὶ
Πατέρες, τ.Α΄, σελ.121, σημ.11, ἔκδ. Κέντρο Βιβλικῶν καὶ Πατερικῶν Σπουδῶν «Ἡ Ἀποστολικὴ
Πίστη». 2. Πρὸς Ἐφεσίους 6, 1 3. Συγκεκριμένα μιλάει γιὰ τὸν ἐπίσκοπο Ἅγιο Ὀνήσιμο.
4. Ὅ.α. 6, 2 5. Ὅ.α. 16,2 6. Πρὸς Φιλαδελφεῖς 7, 2 7. Ὅ.α. 1,1 8. Μαγν. Κεφ. 3
9. Πρὸς Σμυρναίους 12, 1 10. Πρὸς Τραλλιανοὺς 7, 1 11. Ἁγ. Νικοδήμου, Ἑρμηνεία
ΙΔ΄ ἐπιστολῶν... τ.Β΄ σελ.171.
Ὀρθότατες καί ἀναγκαῖες οἱ ἐπισημάνσεις τοῦ κ. Ρίζου. Σέ ὅσους ἀσχολοῦνται μέ τά ἐκκλησιαστικά, εἶναι γνωστόν ὅτι ὑπακοή στόν ἐπίσκοπον ὀφείλεται ὅταν δέν ὑφίστανται λόγοι «εὐσεβείας καί δικαιοσύνης» (31ος Ἀποστολικόν Κανών). Ὅταν, ὅμως, ὁ «ἐπίσκοπος» κηρύσσῃ φανερά αἵρεσιν, τότε δέν εἶναι πλέον ἐπίσκοπος, ἀλλά «ψευδεπίσκοπος» καί «ψευδοδιδάσκαλος», ὁπότε ὄχι μόνον παύει τό χρέος τῆς ὑπακοῆς πρός αὐτόν, ἀλλά καί ἐνεργοποιεῖται τό χρέος τῆς ἀποτειχίσεως ἀπό αὐτόν, γιά ὅσους βεβαίως ἐνδιαφέρονται διά τήν σωτηρίαν των, καθότι ἰσχύει ὅτι «τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφὸτεροι εἰς βὸθυνον πεσοῦνται»(Ματ. 15:14).
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αποτείχιση είναι προαιρετική!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό γράφει ο ιε' Κανόνας!!
Οι Ορθόδοξοι που δεν αποτειχίζονται από αιρετίζοντες ποιμένες δεν σημαίνει ότι καθοδηγούνται απ' αυτούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν καθοδηγούνταν απο τους αιρετίζοντες ποιμένες, τότε ναι, θα ίσχυε το τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφὸτεροι εἰς βὸθυνον πεσοῦνται»(Ματ. 15:14).
Τώρα απλά τους ανέχονται!
Ορθόδοξος
Δεν εννοείται κανόνας να είναι προαιρετικός, γι αυτό λέγεται κανόνας. Όλοι οι κανόνες είναι υποχρεωτικοί. Το αντίθετο οδηγεί σε προτεσταντισμό.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 16 Δεκεμβρίου 2019 - 3:09 μ.μ.: «Η αποτείχιση είναι προαιρετική!! Αυτό γράφει ο ιε' Κανόνας!!»
ΑπάντησηΔιαγραφήἜχουμε ἀποδείξει πολλές φορές μέ πάμπολλα ἁγιογραφικά και ἁγιοπατερικά χωρία καί παραδείγματα ὅτι αὐτό πού γράφεις εἶναι ἡ γνωστή αἵρεσις τοῦ «δυνητισμοῦ» καί τοῦ «ἀχρικαιρισμοῦ» τοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ «ἕτερον Εὐαγγέλιον». Τό νά τήν ἀναπαράγῃς 10 φορές τήν ἡμέρα ἁπλῶς σέ καθιστᾶ ἀμετανόητον αἱρετικόν.
Νομίζεις παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου ότι απέδειξες. Τίποτα δεν απέδειξες!!
ΔιαγραφήΕχουμε πει πολλές φορές και έχουμε αποδείξει ότι ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος κήρυξε την Ορθοδοξία!!!
Τό ξαναλες ανα περιόδους τις ίδιες πλάνες νά ἁπλῶς σέ καθιστᾶ ἀμετανόητον πλανεμένόν!!!!!!
Γράφει στο τελευταίο του άρθρο στην "Πατερική Παράδοση" ο κ.Ι.Ρίζος:"Θέλω να ζητήσω συγχώρεση και από τον Θεό και από τους δυο-τρείς αναγνώστες μου,γιατί κι εγώ έσφαλα στο ζήτημα αυτό και πρόβαλλα την θέση ότι τα μυστήρια στον οικουμενισμό είναι έγκυρα.Ζήτησα από την "Π.Π." να ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ τα σχετικά άρθρα και φυσικά θα ΔΙΟΡΘΩΣΩ το ανάλογο σημείο στους "Ληστές..."Β'.Συνεπώς,συμφωνώ απόλυτα με τον π.Ευθύμιο Τρικαμηνά..."!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘερμά συγχαρητήρια στον κ.Ιωάννη Ρ. για την αλλαγή του και την μετάνοιά του!!
Ήρθε η ώρα να μετανοήσουν και οι κύριοι Σημάτης και Τσακίρογλου,Χατζηνικολάου και Τάκας,Μάννης και Παπαρρήγας(και οι μοναχοί Επιφάνιος και Σάββας)!!!
@ 16 Δεκεμβρίου 2019 - 4:44 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήἘσύ μέχρι τώρα δέν ἔχεις γράψει τίποτε τό σωστό! Τούτου δοθέντος, καλά θά κάνῃς νά σταματήσῃς ν' ἀσχολῆσαι μέ τά δογματικά.
Προς κ.Δ.Χατζηνικολάου
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφει ο Άγιος Νικόδημος:"Λέγει δέ και ο Θείος Χρυσόστομος(ομιλ. εις το εν αρχή ην ο λόγος)ας μη σε γελάσουν(όπως γέλασαν τον κ.Δημήτριο),ώ ακροατά,τα των αιρετικών συστήματα• βάπτισμα γαρ έχουσι,αλλ'ου φώτισμα,και βαπτίζονται μεν κατα το σώμα,κατά δε την ψυχήν δεν φωτίζονται• Αλλά και ο Άγιος Λέων εν τη προς Νικήταν επιστολή,ουδείς αιρετικός λέγει,αγιασμόν παρέχει δια των μυστηρίων.Ο δέ Αμβρόσιος εν τω περί των κατηχουμένων,το των δυσσεβών βάπτισμα,λέγει ουχ αγιάζει".
Νομίζεις παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου ότι απέδειξες. Τίποτα δεν απέδειξες!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχουμε πει πολλές φορές και έχουμε αποδείξει ότι ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος κήρυξε την Ορθοδοξία!!!
Τό να ξαναλες ανα περιόδους τις ίδιες πλάνες νά ἁπλῶς σέ καθιστᾶ ἀμετανόητον πλανεμένόν!!!!!!
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζεις παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου ότι απέδειξες. Τίποτα δεν απέδειξες!!
Το έγραψες ήδη. Γιατί το επαναλαμβάνεις;
1. Ξέχασα το "να" στην αρχή της 3ης παραγράφου.
Διαγραφή2. Αν έχεις άλλη συσκευή το πρώτο φαίνεται κάτω αμέσως απο το σχόλιο του Δ. Χατζηνικολάου και μπορεί να μην το δει κανείς γιατί μετά το σχόλιο του Δ. Χατζηνικολάου έχουν γράψει και άλλοι άλλα σχόλια, ενώ το νεώτερο σχόλιο στο τέλος-τέλος και θα το δουν όλοι.
Δεν ξέρω αν κατάλαβες τί εννοώ.
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζεις παλαιοημερολογίτη
Είναι μία η ώρα. Δεν θα κοιμηθείς; Έκανες τις μετάνοιές σου;
Εσύ Κώστα πότε θα κοιμηθείς;
ΔιαγραφήΕσύ κάνεις μετάνοιες σε τέτοια ηλικία;;
Ανώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ξέχασα το "να" στην αρχή της 3ης παραγράφου.
Αδελφέ μου δεν καταλαβαίνω τίποτε.
Αν έχεις ένα σχόλιο και θέλεις να το καταχωρήσω μετά το σχόλιο του κ. Χατζηνικολάου
γράψε όλο το σχόλιό σου να το καταχωρήσω.
Μπορείς αν θέλεις να χρησιμοποιήσεις και την ηλεκτρονική μου διεύθυνση: costasilver@gmail.com
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ Κώστα πότε θα κοιμηθείς;
Εσύ κάνεις μετάνοιες σε τέτοια ηλικία;;
Eγώ αδελφέ Ανώνυμε θα κοιμηθώ επτά ώρες μετά από σένα. Διότι το Μόντρεαλ του Καναδά που μένω έχει 7 ώρες διαφορά από την ώρα Ελλάδος.
Κάνω μετάνοιες όσες μπορώ, διότι ζαλίζομαι....
Γράψε αδελφέ μου το ονοματάκι σου που σου έδωσαν στη Βάπτισή σου, για να έχει ευλογία η αλληλογραφία μας.
@ 16 Δεκεμβρίου 2019 - 5:23 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό ἔχουμε χιλιάκις ἀναλύσει αὐτό τό θέμα, κ. Μπουκτάρη, ἀλλ' ἐπειδή ἔχει ἱστορικῶς (ἀπό τό 1937) ἀποδειχθῆ ὅτι εἶναι ἄκρως ἀποτελεσματικόν ἐργαλεῖον διαιρέσεως τῶν Ὀρθοδόξων εἰς χεῖρας τοῦ Πονηροῦ, ὁ τελευταῖος τό ἐπαναφέρει συνεχῶς στήν ἐπικαιρότητα. Πρό ἑνός περίπου ἔτους, σπουδαιότατος παράγων τῶν Ὀρθοδόξων μοῦ εἶπε τηλεφωνικῶς: «Πρέπει νά τό ξεκαθαρίσουμε αὐτό, ἔχουν ἤ δέν ἔχουν μυστήρια οἱ Ν/Ηται;» Κατά τά τελευταῖα 7-8 ἔτη, ἡ θέσις μου ἐπ' αὐτοῦ τοῦ θέματος ἔχει ἐπανειλημμένως καταγραφῆ σέ 2-3 ἱστολόγια. Δέν ἐπιθυμῶ νά ἐπανέλθω.
Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΛάθος! Προαιρετική είναι!!
ΔιαγραφήΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή