Ὁ μολυσμὸς τοῦ Ὀρθοδόξου θυσιαστηρίου ἀπὸ τὴν κοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικούς. -- Γράφει ο π. Νικόλαος Δημαράς

Ὅποιος μνημονεύει τὸν κηρύσσοντα αἵρεσιν ἐπίσκοπον, κοινωνεῖ μὲ τὴν αἵρεσίν του καὶ μολύνεται ἀπὸ τὴν αἵρεσιν, ὄχι μόνον ἂν εἶναι ἱερεὺς ἀλλὰ καὶ τὸ ποίμνιον πού τὸν ἀκολουθεῖ κι αὐτό μολύνεται.

Γι αὐτὸ ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικὸς γράφει:
«Ὅλοι ἀνεξαιρέτως οἱ διδάσκαλοι τῆς Ἐκκλησίας, ὅλες οἱ Θεῖες Γραφὲς μᾶς προτρέπουν νὰ φεύγουμε τοὺς ἐτερόφρονας καὶ νὰ μὴν ἔχουμε κοινωνία μὲ αὐτοὺς”. (P.G. 99, 1049Α).
-----------------------------
Ελλας ορθοδοξων είπε...
Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης.

«Τὸ γὰρ κοινωνεῖν παρὰ αἱρετικοῦ ἢ προφανοῦς διαβεβλημένου κατὰ τὸν βίον, ἀλλοτριοῖ Θεοῦ, καὶ προσοικειοῖ τῷ διαβόλῳ. …Πλὴν ὅτι μολυσμὸν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν, κἂν ὀρθόδοξος εἴη ὁ ἀναφέρων» (Ἐπιστολὴ 553. Πρὸς τὴν σπαθαρέαν, ἧς τὸ ὄνομα Μαχαρᾶ, Φατοῦρος σελ. 846, στιχ. 16, P.G. 99, 1668C).

«Ἐπειδὴ ἔχει μολυσμὸν ἡ κοινωνία καὶ μόνον μὲ τὴν ἀναφορὰν τοῦ ὀνόματος, -(σ. σ. : τοῦ αἱρετικοῦ εἰκονομάχου δηλ. ἐπισκόπου ἐπί εἰκονομαχίας ἢ τοῦ αἱρετικοῦ Οἰκουμενιστοῦ σήμερον)-, ἔστω καὶ ἂν εἶναι ὀρθόδοξος ὁ ἀναφέρων» κατὰ τὸν Ἅγιον Θεόδωρον τὸν Στουδίτην (P.G. 99, 1669Α).
Καὶ πάλιν ὁ Ἅγιος διδάσκει, ἀναφερόμενος στὸν Ἅγιο Ἰωάννη τὸν Χρυσόστομο: «Ὁ Χρυσόστομος κατηγορηματικὰ καὶ μὲ μεγάλη σαφήνεια δὲν θεώρησε μόνον τοὺς αἱρετικοὺς ἐχθροὺς τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ καὶ ἐκείνους ποῦ κοινωνοῦν μὲ αὐτούς”. (P.G. 99, 1049 Α).
Καὶ οἱ Ἁγιορεῖτες Πατέρες, γράφοντες πρὸς τὸν Λατινόφρονα αὐτοκράτορα Μιχαὴλ Παλαιολόγον, ἀποφαίνονται:

«Καὶ πῶς θὰ τὰ ἀνεχθῆ ἡ ψυχὴ τοῦ Ὀρθοδόξου αὐτὰ καὶ δὲν θὰ χωρισθῆ ἀμέσως ἀπὸ τὴν κοινωνία τῶν μνημονευσάντων, καὶ πῶς δὲν θὰ τοὺς θεωρήση, ὅτι καπηλεύθηκαν τὰ Θεῖα;... Διότι ἔχει μολυσμόν ἡ κοινωνία καὶ μόνον ἀπὸ τὴν ἀναφορὰν αὐτοῦ (σ.σ. τοῦ Λατινόφρονος), ἔστω καὶ ἂν εἶναι ὀρθὸδοξος ὁ ἀναφέρων». (Βλ. Θεοδωρήτου Ἱερομονάχου, «Τό ἀντίδοτον», Ἀθῆναι 1990, σελ. 148).
Καὶ πάλιν ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης διδάσκει: «Φυλάξετε ἀκόμη τοὺς ἑαυτούς σας ἀπὸ τὴν ψυχοφθόρον αἵρεσιν τῆς ὁποῖας ἡ κοινωνία εἶναι ἀποξένωσις ἀπὸ τὸν Χριστὸν» καὶ «Οἱ μὲν (σ.σ. αἱρετικοὶ) ναυάγησαν ἐντελῶς εἰς τὴν πίστιν οἱ δέ, ἂν καὶ δὲν κατεποντίσθησαν στὸ φρόνημα, ὅμως χάνονται μαζὶ μὲ αὐτούς, ἐπειδὴ κοινωνοῦν μὲ τὴν αἵρεσιν»! (P.G. 99, 1275 C, 1164 A)
Ἔχει διορίσει γιὰ τοὺς ἱερωμένους πού ἔχουν ἁλωθεῖ ἀπὸ τὴν κοινωνίαν μὲ τοὺς αἱρετικοὺς νὰ ἐμποδίζωνται ἀπὸ τὸ νὰ ἱερουργοῦν... Διότι διαφορετικὰ, πῶς θὰ φανῆ ἡ διαφορὰ ἀνάμεσα σ᾿αὐτοὺς πού πρόδωσαν τὴν ἀλήθεια καὶ σ᾿ αὐτοὺς πού ἔμειναν ὀρθόδοξοι; (σ.σΠῶς θά φανῆ διαφοράἀνάμεσα σ᾿ αὐτοὺς πού μὲ γενναιότητα ἔχουν ἀθλήσει (σ. σ. ὑπὲρ τῆς Πίστεως) καὶ σ᾿ ἐκείνους πού καθόλου δὲν θέλησαν νὰ πάθουν τὸ παραμικρὸ γιὰ τὸ καλό;... (P.G. 1636 D ἑξ.).
Ἂν δεχθοῦμε αὐτοὺς πού κοινωνοῦν μὲ τὸ κακόδοξο θυσιαστήριο τοῦ πατρ. Βαρθολομαίου καὶ τοὺς μνημονεύοντες αὐτόν, καὶ ἂν ποῦμε, ὅτι τάχα δὲν ὑπάρχει κανένας κίνδυνος μολυσμοῦ, τότε πότε καὶ ποιὸς θὰ κατορθώση νὰ σταματήση τὴν πορεία τῶν κακοδόξων; Πότε οἱ πιστοὶ θὰ ἀντιληφθοῦν ὅτι κηρύσσεται αἵρεσις προκειμένου νὰ ἀντιδράσουν;
Καὶ γι' αὐτὸ ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός, ἀπερίφραστα διδάσκει καὶ προτρέπει στὴν ἀποτείχισι ἀκόμη καὶ στὸ τέλος τῆς ζωῆς του μὲ τὴν διαθήκη του:
«Ὅπως σὲ ὅλη μου τὴν ζωὴ ἤμουν διαχωρισμένος ἀπὸ αὐτούς, ἔτσι καὶ τὸν καιρὸ τῆς ἐξόδου μου καὶ ἐπίσης μετὰ τὴν ἀποδημία μου, ἀποστρέφομαι τὴν σχέσιν καὶ ἕνωσιν μαζί τους, καὶ σας ἐξορκίζω καὶ σᾶς παραγγέλλω κανένας ἀπὸ αὐτοὺς νὰ μὴν πλησιάση στὴν κηδεία μου ἢ στὰ μνημόσυνά μου ἢ σὲ ὁποιαδήποτε ἄλλη ἐκδήλωσιν τῆς δικῆς μας μερίδος, ὥστε νὰ ἐπιχειρήσουν νὰ συναχθοῦν ἀπὸ κοινοῦ ἢ νὰ συλλειτουργήσουν μὲ τοὺς ἰδικούς μας. Διότι αὐτὸ θὰ σήμαινε νὰ ἀναμειχθοῦν αὐτὰ πού δὲν ἀναμειγνύονται. Καὶ πρέπει ἐκεινοι εἰς ὅλα νὰ εἶναι χωρισμένοι ἀπὸ ἐμᾶς, μέχρις ὅτου δώσει ὁ Θεὸς τὴν καλὴν διόρθωσιν καὶ εἰρήνην τῆς Ἐκκλησίας Αὐτοῦ. (Patrologia Orientalis, Τόμος 25, σελ. 347, 348, Βέλγιο, 1973).

11 σχόλια:

  1. Είναι μεγάλη η διαστροφή που κάνει ο κληρικός των καινοτόμων Γ.Ο.Χ. στα λόγια του Γίγα Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτη.Ο Άγιος μιλάει για μολυσμό της Θείας Κοινωνίας(δηλαδή του Μυστηρίου) και όχι απλά της κοινωνίας.Δεν γνωρίζει τα κείμενα του Αγίου Θεοδώρου-που ομιλούν ξεκάθαρα για μολυσμό της Θείας Κοινωνίας-και γι'αυτό διαστρέφει τα λόγια του Αγίου.Αυτά κάνει η άγνοια,κατάντησε τον άνθρωπο διαστροφέα.Ας προσέχει ο αναγνώστης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Α.Ι.Π. δεν υπάρχει μολυσμός μυστηρίων.Ποιός άγιος γράφει για μολυσμό μυστηρίων;Ο π.Δημαράς εξηγεί σωστά τον άγιο Θεόδωρο Στουδίτη,αλλά στο θέμα του ημερολογίου τα κάνει θάλασσα.Δεν υπάρχει μολυσμός μυστηρίων,αλλά μολυσμός κοινωνίας.
    Ούτε στο σχίσμα ούτε στην αίρεση.


    Ορθόδοξος Αντιοικουμενιστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για απάντηση στον πρωτοεμφανιζόμενο ανώνυμο με τον όνομα "Ορθόδοξος Αντιοικουμενιστής" 3:06 μ.μ..

      Μολυσμός της κοινωνίας γίνεται υπο όρους. Δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι μολύνονται αυτοί που δεν αποτειχίζονται. Μολύνονται μόνο αν δέχονται την αίρεση.

      Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός

      Διαγραφή
  3. @ 22 Δεκεμβρίου 2019 - 3:06 μ.μ.

    Καί ὅμως, κατά τόν ἅγιον Θεόδωρον τόν Στουδίτην, ὑπάρχει μολυσμός τῶν μυστηρίων ὅταν ὑπάρχῃ κοινωνία μέ καταδεδικασμένους αἱρετικούς. Ἰδού τί λέγουν οἱ διωκὠμενοι Ἁγιορεῖται Πατέρες ἐπί Λατινόφρονος Βέκκου:

    «Καί ὁ μέγας πατήρ ἡμῶν καί ὁμολογητής Θεόδωρος ὁ Στουδίτης ταῦτα λέγει: μολυσμόν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν τόν αἱρετικόν, ἀκόμη καί ὅταν ὁ ἀναφέρων εἶναι ὀρθόδοξος ... Ἀλλά θά δεχθῶμεν τό μνημόσυνον κατ’ οἰκονομίαν; Καί πῶς εἶναι δυνατόν νά εἶναι ἀποδεκτή μία οἰκονομία πού βεβηλώνει τά θεῖα μυστήρια καί διώκει ἀπό αὐτά τό Ἅγιον Πνεῦμα, στερῶντας ἔτσι τούς πιστούς ἀπό τήν ἄφεσιν τῶν ἁμαρτιῶν των καί τήν χάριν τῆς υἱοθεσίας; Ὑπάρχει τι ζημιωδέστερον τούτου; Ἡ κοινωνία μετ’ αὐτῶν εἶναι προφανής ἔκπτωσις καί ἀνατροπή τῆς Ὀρθοδοξίας. Διότι ὁ αἱρετικόν δεχόμενος τοῖς αὐτοῦ ἐγκλήμασιν ὑπόκειται καί ὁ ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν ἀκοινώνητός ἐστιν, ὡς συγχέων τόν κανόνα τῆς Ἐκκλησίας» (Βλ. V. Laurent καί J. Darrouzes, Dossier Grec de L´Union de Lyon (1273-1277), Institut Francais D´Etudes Byzantines, Paris 1976, σελ. 397-399.)

    Ἐξ ὅσων γνωρίζω, τό κείμενον αὐτό ἀναφέρεται εἰς τήν κοινωνίαν μέ τόν «πάπαν» καί ὄχι μέ τόν Βέκκον. Ἄν ἀναφέρεται εἰς τήν κοινωνίαν μέ τόν Βέκκον, ὁ ὁποῖος δέν εἶχεν καταδικασθῆ κατά τήν σύνταξιν τοῦ ὡς ἄνω κειμένου, τότε εἰς τά σχόλιά μου εἰς ἄλλες σημερινές ἀναρτήσεις τοῦ παρόντος ἱστολογίου (π.χ. εἰς τόν διάλογόν μου μέ τόν ἀδελφόν Σταῦρον), ὅπου ἰσχυρίζομαι ὅτι οἱ μή καταδικασθέντες Συνοδικῶς κληρικοί τελοῦν ἔγκυρα μυστήρια, πιστεύω ὅτι ὁ μολυσμός ἀφορᾶ τούς ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ κοινωνοῦντας, καί ὄχι τούς ἐν ἀγνοίᾳ, πρᾶγμα πού διευκρινίζω ἐκεῖ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ σωστά τα διατυπώνει ο καθ όλα Ορθόδοξος και Ομολογητής π. Νικόλαος Δημαράς. Αποδεικνύεται ότι έχει μελετήσει πολύ καλά τον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για απάντηση στον πρωτοεμφανιζόμενο ανώνυμο με τον όνομα "Ορθόδοξος Αντιοικουμενιστής" 3:06 μ.μ..

    Μολυσμός της κοινωνίας γίνεται υπο όρους. Δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι μολύνονται αυτοί που δεν αποτειχίζονται. Μολύνονται μόνο αν δέχονται την αίρεση.

    Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης.

      «Τὸ γὰρ κοινωνεῖν παρὰ αἱρετικοῦ ἢ προφανοῦς διαβεβλημένου κατὰ τὸν βίον, ἀλλοτριοῖ Θεοῦ, καὶ προσοικειοῖ τῷ διαβόλῳ. …Πλὴν ὅτι μολυσμὸν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν, κἂν ὀρθόδοξος εἴη ὁ ἀναφέρων» (Ἐπιστολὴ 553. Πρὸς τὴν σπαθαρέαν, ἧς τὸ ὄνομα Μαχαρᾶ, Φατοῦρος σελ. 846, στιχ. 16, P.G. 99, 1668C).

      Διαγραφή
    2. Διάβασε Ανώνυμε 10:33 πμ τον ιε' Κανόνα της αβ' Συνόδου να δεις ότι δεν μπορούμε να πάρουμε όπως θέλεις εσύ και ο π. Τρικαμηνάς τον λόγο του αγίου Θεόδωρου του Στουδίτη!!!

      Ορθόδοξος

      Διαγραφή
  6. Διάβασε Ανώνυμε 10:33 πμ τον ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ιε' Κανόνα της αβ' Συνόδου να δεις ότι δεν μπορούμε να πάρουμε όπως θέλεις εσύ και ο π. Τρικαμηνάς τον λόγο του αγίου Θεόδωρου του Στουδίτη!!!

    Ορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άπαντες οι Κανόνες είναι υποχρεωτικοί.Πας μας έναν Κανόνα που μπορείς να κάνεις επιλογή ή να τον τητήσεις ή να μην τον τηρήσεις.Υπάρχει;Για πες μας!Π.χ. όταν ένας Επίσκοπος λέει ότι οι άνθρωποι πρώτα ήταν πίθηκοι,εσύ και εγώ πρέπει να διακόψουμε την κοινωνία μαζί του.Ποιός είναι ο λόγος που μπορεί να κάνει ο καθένας ότι θέλει;Για πες μας!Αν δεν διακόψεις την κοινωνία μαζί του,λένε οι Άγιοι,κοινωνάς με την πλάνη του και πας κόλαση( Μέγας Αθανάσιος ).Υπάρχουν αρκετοί Κανόνες που ομιλούν για υποχρεωτική διακοπή κοινωνίας με τους αιρετικούς( να διαβάζεις τα βιβλία και τα άρθρα του π.Ευθυμίου Τρικαμηνά για να καταλάβεις τα λάθη σου ).Δεν ήταν Θεός ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος,ήταν ένας άγιος που έκανε και ένα λάθος γιατί ήταν άνθρωπος.Και ο Άγιος Κύριλλος ονόμαζε "Ιούδα" τον μεγαλύτερο Πατέρα της Εκκλησίας.Είναι ωραίο πράγμα να ονομάζω και εγώ τον Άγιο Ιωάννη "ΙΟΥΔΑ";Ξύπνα φίλος!

      Διαγραφή
  7. Δεν ακους φίλε 2:48 μ.μ.;

    Διάβασε 2:48 μμ τον ιε' Κανόνα της αβ' Συνόδου να δεις ότι δεν μπορούμε να πάρουμε όπως θέλεις εσύ και ο π. Τρικαμηνάς τον λόγο του αγίου Θεόδωρου του Στουδίτη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή