Μητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ : Ἡ ἀλλαγή τοῦ Ἡμερολογίου τό 1924, διέσπασε τήν λειτουργική ἑνότητα μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν

Ἡ ἀλλαγή τοῦ Ἡμερολογίου τό 1924 ἀπό τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο καί τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἦταν μονομερής καί πραξικοπηματική ἐνέργεια, γιατί δέν ἔγινε μέ πανορθόδοξη ἀπόφαση. Διέσπασε τήν λειτουργική ἑνότητα μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν καί προκάλεσε σχίσματα καί διαιρέσεις μεταξύ τῶν πιστῶν. Στήν ἀλλαγή συνήργησαν καί ὤθησαν ἑτερόδοξες «ὁμολογίες» καί μυστικές ἑταιρεῖες, μέσῳ τοῦ Πατριάρχου Μελετίου Μεταξάκη. Ἦταν προσμονή ὅλων καί δέσμευση τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἡγετῶν ἡ μέλλουσα νά συνέλθει Σύνοδος νά συζητήσει καί νά ἐπιλύσει τό θέμα. Δυστυχῶς, κατά τήν μακρά προσυνοδική διαδικασία Παπικοί καί Προτεστάντες ἔθεσαν στούς Ὀρθοδόξους νέο θέμα, τόν «κοινό ἑορτασμό τοῦ Πάσχα», μέ συνέπεια νά στραφεῖ πρός τά ἐκεῖ τό ἐνδιαφέρον καί νά ἀτονήσει ἡ συζήτηση γιά τήν θεραπεία τοῦ τραύματος τῆς λειτουργικῆς ἑνότητος στόν ἑορτασμό τῶν ἀκινήτων ἑορτῶν, πού προκλήθηκε χωρίς λόγο καί ποιμαντική ἀνάγκη. Στήν τελική φάση τῆς Συνόδου καί χωρίς συνοδικές ἀποφάσεις τῶν τοπικῶν Ἐκκλησιῶν τό θέμα τοῦ Ἡμερολογίου ἀποσύρθηκε ἀπό τόν κατάλογο τῶν θεμάτων, ἐνῶ ἦταν τό κατ' ἐξοχήν ἐπεῖγον καί φλέγον θέμα. (Επιστολή Πατρ. Βουλγαρίας Αριθ. πρωτ. 487)
-----------------------------
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Σεραφείμ: «Στήν τελική φάση τῆς Συνόδου καί χωρίς συνοδικές ἀποφάσεις τῶν τοπικῶν Ἐκκλησιῶν τό θέμα τοῦ Ἡμερολογίου ἀποσύρθηκε ἀπό τόν κατάλογο τῶν θεμάτων, ἐνῶ ἦταν τό κατ' ἐξοχήν ἐπεῖγον καί φλέγον θέμα. (Επιστολή Πατρ. Βουλγαρίας Αριθ. πρωτ. 487)».

Σχόλιον: Προφανῶς, ὁ κ. Σεραφείμ ἀναφέρεται στήν ψευδο-σύνοδον τοῦ Κολυμπαρίου (2016). Τήν διαμαρτυρίαν των γιά τήν «ἀπόσυρσιν» τοῦ «φλέγοντος» θέματος τοῦ ἡμερολογίου ἀπό τόν κατάλογον τῶν θεμάτων τοῦ «Καϊαφαϊκοῦ Συνεδρίου» τοῦ 2016 ἔχουν ἐκφράσει καί πολλοί ἄλλοι. Θεωρῶ ὅτι ἡ «διαμαρτυρία» αὐτή εἶναι ὑποκριτική, ἐπειδή ἦτο ἐκ τῶν προτέρων γνωστόν ὅτι ἐπρόκειτο γιά «Καϊαφαϊκόν Συνέδριον», ἐφόσον ὅλοι οἱ συμμετάσχοντες Προκαθήμενοι ἦσαν Οἰκουμενισταί. Ἑπομένως, τί εἴδους «λύσιν» θά ἔδιδαν στό «φλέγον» θέμα τοῦ ἡμερολογίου; Ἦτο ποτέ δυνατόν ν' «ἀποφασίσουν» κάτι διαφορετικόν ἀπό αὐτό πού ἰσχύει σήμερα, τήν μή λύσιν δηλαδή, ἤτοι «ἡ κάθε τοπική ἐκκλησία ἄς χρησιμοποιῇ ὅποιον ἡμερολόγιον θέλει»; Διότι, ἄν μέν «ἀπεφάσιζαν» νά ἐπαναφέρουν τό παλαιόν, τότε, ἀφενός θά ἐδέχοντο ἐμμέσως, πλήν σαφῶς, ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός ἦτο σέ λάθος δρόμον ὅλ' αὐτά τά χρόνια, καί ἀφετέρου εἶναι πιθανόν ὅτι κάποιοι δέν θ' ἀκολουθοῦσαν κι ἔτσι θά ἐδημιουργοῦντο νέες ἔριδες μεταξύ τῶν πιστῶν, κάτι πού οἱ Οἰκουμενισταί ἀποφεύγουν ὡς ὁ Διάβολος τό θυμίαμα, καθότι τώρα κρατοῦν τά ποίμνιά των εἰς πνευματικόν λήθαργον. Ἐάν πάλι «ἀπεφάσιζαν» νά υἱοθετήσουν ὅλοι τό νέον, τότε ὑπῆρχαν οἱ ἴδιοι κίνδυνοι. Ἑπομένως, ἡ μόνη «λύσις» γι' αὐτούς εἶναι ἡ μή λύσις, ἤτοι τό staus quo, ὁπότε δέν ὑπῆρχε λόγος ν' «ἀποφασίσουν». [Σημείωσις: Τά εἰσαγωγικά στήν λέξιν «ἀποφασίσουν», «ἀπεφάσιζαν» κ.λπ. σημαίνουν ὅτι τίποτε δέν ἀπεφάσισαν οἱ μαριονέττες τοῦ Κολυμπαρίου, ἀλλά ὅλα ἦσαν προκαθωρισμένα ἀπό τά γνωστά κέντρα ἀποφάσεων, ἤτοι τό Βατικανόν, ἡ Μασσωνία κ.λπ.]

11 σχόλια:

  1. Ο Πειραιώς Σεραφείμ είναι αντίθετος στο παλαιοημερολογίτικο Σχίσμα.

    Γιατί το κρύβετε αυτό κ. Κώστα και παρουσιάζετε μόνο ένα κομμάτι που δίνει λάθος εντυπώσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νεκτάριος Τόμπρος18 Νοεμβρίου 2019 στις 3:15 μ.μ.

    Και επειδή διέσπασε την λειτουργική ενότητα η αλλαγή του ημερολογίου,έπρεπε να διασπάσουν και την εκκλησιαστική ενότητα οι Παλαιοημερολογίτες;Και μάλιστα με όλες τις τοπικές Εκκλησίες;;Και να κάνουν δικές τους ψευδοσυνόδους και ψευδοεκκλησίες;;;
    Δεν υπάρχει σχίσμα με την διάσπαη της λειτουργικής ενότητας,αλλά δεν την διάσπαση της εκκλησιαστικής ενότητας!Ποτέ στην εκκλησιαστική ιστορία δεν έκαναν σχίσμα οι Άγιοι λόγο της διάσπασης της λειτουργικής ενότητας!!Το δέντρο του Παλαιοημερολογιτισμού βγάζει σάπιους καρπούς εδώ και δεκαετίες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σεραφείμ: «Στήν τελική φάση τῆς Συνόδου καί χωρίς συνοδικές ἀποφάσεις τῶν τοπικῶν Ἐκκλησιῶν τό θέμα τοῦ Ἡμερολογίου ἀποσύρθηκε ἀπό τόν κατάλογο τῶν θεμάτων, ἐνῶ ἦταν τό κατ' ἐξοχήν ἐπεῖγον καί φλέγον θέμα. (Επιστολή Πατρ. Βουλγαρίας Αριθ. πρωτ. 487)».

    Σχόλιον: Προφανῶς, ὁ κ. Σεραφείμ ἀναφέρεται στήν ψευδο-σύνοδον τοῦ Κολυμπαρίου (2016). Τήν διαμαρτυρίαν των γιά τήν «ἀπόσυρσιν» τοῦ «φλέγοντος» θέματος τοῦ ἡμερολογίου ἀπό τόν κατάλογον τῶν θεμάτων τοῦ «Καϊαφαϊκοῦ Συνεδρίου» τοῦ 2016 ἔχουν ἐκφράσει καί πολλοί ἄλλοι. Θεωρῶ ὅτι ἡ «διαμαρτυρία» αὐτή εἶναι ὑποκριτική, ἐπειδή ἦτο ἐκ τῶν προτέρων γνωστόν ὅτι ἐπρόκειτο γιά «Καϊαφαϊκόν Συνέδριον», ἐφόσον ὅλοι οἱ συμμετάσχοντες Προκαθήμενοι ἦσαν Οἰκουμενισταί. Ἑπομένως, τί εἴδους «λύσιν» θά ἔδιδαν στό «φλέγον» θέμα τοῦ ἡμερολογίου; Ἦτο ποτέ δυνατόν ν' «ἀποφασίσουν» κάτι διαφορετικόν ἀπό αὐτό πού ἰσχύει σήμερα, τήν μή λύσιν δηλαδή, ἤτοι «ἡ κάθε τοπική ἐκκλησία ἄς χρησιμοποιῇ ὅποιον ἡμερολόγιον θέλει»; Διότι, ἄν μέν «ἀπεφάσιζαν» νά ἐπαναφέρουν τό παλαιόν, τότε, ἀφενός θά ἐδέχοντο ἐμμέσως, πλήν σαφῶς, ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός ἦτο σέ λάθος δρόμον ὅλ' αὐτά τά χρόνια, καί ἀφετέρου εἶναι πιθανόν ὅτι κάποιοι δέν θ' ἀκολουθοῦσαν κι ἔτσι θά ἐδημιουργοῦντο νέες ἔριδες μεταξύ τῶν πιστῶν, κάτι πού οἱ Οἰκουμενισταί ἀποφεύγουν ὡς ὁ Διάβολος τό θυμίαμα, καθότι τώρα κρατοῦν τά ποίμνιά των εἰς πνευματικόν λήθαργον. Ἐάν πάλι «ἀπεφάσιζαν» νά υἱοθετήσουν ὅλοι τό νέον, τότε ὑπῆρχαν οἱ ἴδιοι κίνδυνοι. Ἑπομένως, ἡ μόνη «λύσις» γι' αὐτούς εἶναι ἡ μή λύσις, ἤτοι τό staus quo, ὁπότε δέν ὑπῆρχε λόγος ν' «ἀποφασίσουν». [Σημείωσις: Τά εἰσαγωγικά στήν λέξιν «ἀποφασίσουν», «ἀπεφάσιζαν» κ.λπ. σημαίνουν ὅτι τίποτε δέν ἀπεφάσισαν οἱ μαριονέττες τοῦ Κολυμπαρίου, ἀλλά ὅλα ἦσαν προκαθωρισμένα ἀπό τά γνωστά κέντρα ἀποφάσεων, ἤτοι τό Βατικανόν, ἡ Μασσωνία κ.λπ.]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Ο Πειραιώς Σεραφείμ είναι αντίθετος στο παλαιοημερολογίτικο Σχίσμα.
    Γιατί το κρύβετε αυτό κ. Κώστα και παρουσιάζετε μόνο ένα κομμάτι που δίνει λάθος εντυπώσεις;


    Ποιο κρύβω αδελφέ μου; Αυτό που όλοι γνωρίζουμε; Και αυτό που όλοι γνωρίζουμε είναι ανάγκη να χάνω χρόνο να το παρουσιάσω; Για ποιο λόγο; Παρουσιάζω αυτό που - κατά την γνώμη μου - επέτρεψε ο Κύριος στην ροή της γραφίδος του να γράψει. Να γράψει δηλαδή και μία αλήθεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλές αλήθειες γράφει ο Πειραιώς Σεραφείμ, όχι μια και δύο.
      Και δεν είναι αλήθειες μόνο αυτές που "συμφερουν" τον παλαιοημερολογιτισμό. Είναι και αυτές που τον κατακρίνουν.

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος είπε...
    Πολλές αλήθειες γράφει ο Πειραιώς Σεραφείμ, όχι μια και δύο.
    Και δεν είναι αλήθειες μόνο αυτές που "συμφερουν" τον παλαιοημερολογιτισμό. Είναι και αυτές που τον κατακρίνουν.

    Σωστά. Δεν έχω αντίθετη γνώμη. Παρουσίασα αυτό το γραπτό του, επειδή είναι από τις λίγες αλήθειες που δικαιώνει τον αγώνα του ευλογημένου λαού του Κυρίου από το 1924 έως το 1935. Το μετά το 1935 δεν είμαι εις θέσιν να γράψω διότι ούτε γνωρίζω ούτε έχω φωτισμό.

    Νάσαι πάντα καλά!
    Εν Χριστώ,
    Κωνσταντίνος
    (Αν μπορείς θυμήσου με στις προσευχές σου. Σε ευχαριστώ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν δικαιώνει τους παλαιοημερολογίτικους αγώνες 1924-1935.

      Και εσύ να είσαι καλά κ. Κώστα.
      Αλλά απο αμαρτωλούς μην περιμένεις να εισακουστεί η προσευχή τους...

      Διαγραφή
    2. Κώστα,ακολούθησε μόνο το Παλαιό Ημερολόγιο για να ανήκεις στην Εκκλησία και να μην κολασθείς!Το Νέο είναι αίρεση!Μην ακους τον πλανεμένο Τρικαμηνά!

      Διαγραφή
  6. Πλανεμένος είσαι εσύ παλαιοημερολογίτη 5:21 π.μ.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κώστα μην σε παρασέρνουν οι πλανέμνοι παλαιοημερολογίτες σαν τον 5:21 π.μ.!

    Δεν μας σώζουν τα ΑΣΗΜΑΝΤΑ ημερολόγια και τα εορτολόγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κώστα μην σε παρασέρνουν οι πλανεμἐνοι παλαιοημερολογίτες σαν τον ανώνυμο 5:21 π.μ.!

    Δεν μας σώζουν τα ΑΣΗΜΑΝΤΑ ημερολόγια και τα εορτολόγια!

    Αντίθετα ! αν κάνουμε σχίσμα γι΄ αυτά τα ασήμαντα τότε δεν σωζόμαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή