Ο ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ -- Του αειμνήστου Αλεξ. Καλόμοιρου

…Ο ορθολογισμός του Παπισμού αυτήν την ίδια την δυνατότητα επιτυχίας του σκοπού της ζωής των ανθρώπων την αρνείται, και βλέπει την Σωτηρία σαν μία νομική δικαίωσι των ανθρώπων μπροστά σε μια εξαγριωμένη ανθρωπομορφική θεία δικαιοσύνη. Για τους «Καθολικούς» ο άνθρωπος, δια της σταυρικής θυσίας του Χριστού, σώζεται από την θεία δικαιοσύνη και όχι από τα νύχια του διαβόλου, ο Θεός έρχεται να μας σώση από τον ίδιο τον Θεό. Ο Θεός σκοτώνει τον Θεό, για να ικανοποιήση την δικαιοσύνη του Θεού! Φεύ της βλασφημίας. Στην πραγματικότητα ο Χριστός πέθανε στον σταυρό για να αναστηθή και έτσι να νικήση δια του θανάτου τον θάνατο, να απαλλάξη τους ανθρώπους από τον θάνατο και κατ΄ αυτόν τον τρόπο να τους ελευθερώση από τον διάβολον ο οποίος υπεδούλωσε τους ανθρώπους δια του φόβου του θανάτου και της φθοράς, «όσοι φόβω θανάτου δια παντός του ζην ένοχοι ήσαν δουλείας». «Εις τούτο εφανερώθη ο Υιός του Θεού, ίνα λύση τα έργα του Διαβόλου» (Α΄ Ιωάν. γ: 8). Μας γλυτώνει ο Χριστός από τον διάβολο και μας φέρνει πάλι στην αγκαλιά του Θεού απ΄ όπου ξεπέσαμε. Όμως αυτήν την δυνατότητα να επιστρέφουμε στην αγκαλιά του Θεού οι παπικοί την αρνούνται, γιατί ο ορθολογισμός τους τούς υπαγορεύει ότι καμμία δυνατότης επαφής δεν υπάρχει μεταξύ του ακτίστου Θεού και του κτιστού ανθρώπου. Πως άρχισε η πλάνη τους; Ο ορθολογισμός εισήχθη στην Εκκλησία της Δύσεως από ανθρώπους, που ήσαν μεν ευσεβείς, αλλά δεν είχαν κατορθώσει να απαλλαγούν από τα δεσμά της ανθρωπίνης σοφίας. Τα πρώτα σπέρματα του ορθολογισμού, που έπιασαν βαθειές ρίζες τα έσπειρε ο Αυγουστίνος. Από τους Δυτικούς θεωρείται σήμερα ο μεγαλύτερος Πατήρ της «Εκκλησίας» των. Στην συνείδησι όμως της Ορθοδόξου Εκκλησίας ποτέ ο Αυγουστίνος δεν υπήρξε άγιος. Απόδειξις το ότι δεν αναφέρεται στα Μηναία, που είναι το επίσημο αγιολόγιο της Εκκλησίας.
-------------------
Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Τό θέμα αὐτῆς τῆς ἀναρτήσεως εἶναι τεράστιον, μέ πολλές προεκτάσεις, ὅπως τήν ἐξεικόνισιν τῆς Ἁγίας Τριάδος εἰς τήν γνωστήν εἰκόνα τοῦ «συνθρόνου», πού εἶναι δυτικῆς προελεύσεως. Ἀπαιτοῦνται ἱκανές θεολογικές γνώσεις διά τόν σοβαρόν σχολιασμόν αὐτῆς τῆς ἀναρτήσεως, τίς ὁποῖες ὁ γράφων δέν διαθέτει. Ὡστόσον, θά θέσω πρός προβληματισμόν αὐτό πού ἔχω ἀκούσει ἀπό σοβαρόν θεολόγον καί λόγιον: ὅτι ὅλες οἱ θεοφάνειες στήν ΠΔ, συμπεριλαμβανομένων καί αὐτῶν τοῦ Μωϋσέως καί τοῦ Δανιήλ, εἶναι τοῦ Χριστοῦ, καθότι «Θεόν οὐδείς ἑώρακε πώποτε. ὁ μονογενής υἱός ὁ ὤν εἰς τόν κόλπον τοῦ πατρός, ἐκεῖνος ἐξηγήσατο» (Ἰω. 1, 18). Διά τοῦτο, ὅπως ἐμφατικῶς διδάσκει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, ἡ Ἁγία Ζ' Οἰκουμενική Σύνοδος καί πολλοί σύγχρονοι θεολόγοι, ἡ ὡς ἄνω εἰκών τοῦ «συνθρόνου» δέν εἶναι Ὀρθόδοξος. Εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν, μόνον ἡ συμβολική εἰκών τῆς φιλοξενίας τοῦ Ἀβραάμ εἶναι ἀποδεκτή ὡς (συμβολική, τονίζω) εἰκών τῆς Ἁγίας Τριάδος.

Το ότι ο βίος του ευρίσκεται σε ορισμένους Συναξαριστάς και το ότι το όνομά του αναφέρεται σε ορισμένους Συνέκδημους στας 15 Ιουνίου (αν και τελευταίο στη σειρά, πράγμα που μαρτυρεί μεταγενέστερη προσθήκη), δεν αποδεικνύει παρά μόνον το πόσο μεγάλη υπήρξε η επίδρασις του Παπισμού στην σκέψι των ορθοδόξων τους τελευταίους αιώνες. Είναι γνωστό ότι ακολουθία του Αυγουστίνου δεν υπήρχε στην Ορθόδοξο Εκκλησία μέχρι το 1861. Το ίδιο παρατηρείται και στην εικονογραφία. Βυζαντινή εικόνα του Αυγουστίνου ως Αγίου δεν υπάρχει στην Ανατολή. Εβυζαντοποιήθη μόνον τους τελευταίους χρόνους το δυτικό πορτραίτο του, καλή τη πίστει. Ο Αυγουστίνος παρ΄ όλον τον εκχριστιανισμό του παρέμεινε μέχρι τέλους της ζωής του αυτό που ήταν πάντα, ένας φιλόσοφος. Ο ίδιος παραδέχεται, ότι η σκέψις του, σαν όλα τα ανθρώπινα πράγματα, υπέστη μίαν εξέλιξι και συμβουλεύει τους μαθητάς του, στο τέλος της ζωής του, να διαβάζουν τα έργα του κατά χρονολογικήν σειρά, για να ακολουθήση το μυαλό τους την δική του εξέλιξι, αλλά να μη παραδεχθούν παρά μόνον τα τελευταία της σκέψεώς του συμπεράσματα. Ο άνθρωπος αυτός είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα θρησκεύοντος ορθολογιστού. Με γόνιμο μυαλό και ισχυρή σκέψη αλλά χωρίς πνευματικές εμπειρείες προσπάθησε να ερμηνεύση τα γεγονότα της Ιεράς Ιστορίας, με βάσι τις φιλοσοφικές του προκαταλήψεις χωρίς να έχη ο ίδιος γευθή αυτά, που έζησαν οι Δίκαιοι, οι προφήται, οι Απόστολοι και οι Πατέρες της Εκκλησίας. Για την φιλοσοφική σκέψι του Αυγουστίνου τα χάσμα μεταξύ κτιστού και ακτίστου, υλικού και αϋλου, πεπερασμένου και αιωνίου ήταν αγεφύρωτο. Σαν γνήσιος φιλόσοφος επίστευε, ότι και αυτός ο Θεός υπόκειται στην ανάγκη που του υπαγορεύει να μη έρχεται σε επαφή, άκτιστος αυτός και άφθαρτος, με κτιστά και φθαρτά πλάσματα, απαγορεύοντας κάθε ενέργεια του Ακτίστου προς τα κτίσματά του. Έτσι όλες τις εμφανίσεις του Θεού προς ανθρώπους, που διηγείται η Αγία Γραφή ο Αυγουστίνος τις αρνείται ερμηνεύοντάς τες όχι σαν πραγματικές εμφανίσεις του ιδίου του Θεού, όχι σαν άμεσες άκτιστες ενέργειες του ακτίστου Θεού, αλλά σαν εμφανίσεις κτισμάτων απεσταλμένων από τον Θεό προς τους ανθρώπους. Για το φιλοσοφικό, ορθολογιστικό του μυαλό οι εμφανίσεις αυτές δεν είναι δυνατόν να ήσαν Θεοφάνειες, εφ΄ όσον είναι αδύνατον, κατ΄ ανάγκην, το άκτιστο να οραθή υπό του κτιστού, εφ΄ όσον κάθε τι το ορατό, κατ΄ ανάγκην, είναι φθαρτό. Ας λέγη, λοιπόν, η Αγία Γραφή ρητώς ότι «ελάλησε Κύριος προς Μωϋσήν ενώπιος ενωπίω». Το λέει έτσι για τον άξεστο λαό. Στην πραγματικότητα δεν ομίλησε ο Κύριος, αλλά κάποιος άγγελος απεσταλμένος του Θεού. Για τον Αυγουστίνο ο Μωϋσής δεν είναι θεόπτης, δεν ήταν δυνατόν να είναι. Αλλιώς ανατρέπεται όλη η φιλοσοφία. Για να μη ανατραπή λοιπόν, η φιλοσοφία, ας ανατραπή η Αγία Γραφή. Όμως όλοι όσοι παρερμήνευσαν την Αγία Γραφή προσπάθησαν να στηρίξουν την παρερμηνεία τους επάνω στην ίδια την Αγία Γραφή. Ο Αυγουστίνος στο θέμα αυτό την στηρίζει σ΄ αυτό, που είπε ο Μωϋσής στον Θεό, ενώ μιλούσε μ΄ αυτόν «ενώπιος ενωπίω». Του είπε ο Μωϋσής «ει ουν εύρηκα χάριν εναντίον σου, εμφάνισόν μοι σεαυτόν γνωστώς, ίνα ίδω σε» (Έξοδος ΛΓ΄ 13). Ο δε Θεός απαντάει «ου δυνήση ιδείν το προσωπόν μου· ου γαρ μη ίδη άνθρωπος το πρόσωπόν μου και ζήσεται…, όψει τα οπίσω μου, το δε προσωπόν μου ουκ οφθήσεταί σοι.» Άρα, συμπεραίνει ο Αυγουστίνος, εάν ο Μωϋσής μιλούσε πράγματι με τον Θεόν ενώπιος ενωπίω δεν θα ζητούσε από τον Θεό να τον ιδή «γνωστώς». Για να ζητήση να τον ιδή «γνωστώς» σημαίνει πως δεν τον είχε ιδή καθόλου, ούτε είχε συνομιλήσει κατ΄ ευθείαν μαζί του. (Αυγουστίνου De Trinitate). 

61 σχόλια:

  1. Τό θέμα αὐτῆς τῆς ἀναρτήσεως εἶναι τεράστιον, μέ πολλές προεκτάσεις, ὅπως τήν ἐξεικόνισιν τῆς Ἁγίας Τριάδος εἰς τήν γνωστήν εἰκόνα τοῦ «συνθρόνου», πού εἶναι δυτικῆς προελεύσεως. Ἀπαιτοῦνται ἱκανές θεολογικές γνώσεις διά τόν σοβαρόν σχολιασμόν αὐτῆς τῆς ἀναρτήσεως, τίς ὁποῖες ὁ γράφων δέν διαθέτει. Ὡστόσον, θά θέσω πρός προβληματισμόν αὐτό πού ἔχω ἀκούσει ἀπό σοβαρόν θεολόγον καί λόγιον: ὅτι ὅλες οἱ θεοφάνειες στήν ΠΔ, συμπεριλαμβανομένων καί αὐτῶν τοῦ Μωϋσέως καί τοῦ Δανιήλ, εἶναι τοῦ Χριστοῦ, καθότι «Θεόν οὐδείς ἑώρακε πώποτε. ὁ μονογενής υἱός ὁ ὤν εἰς τόν κόλπον τοῦ πατρός, ἐκεῖνος ἐξηγήσατο» (Ἰω. 1, 18). Διά τοῦτο, ὅπως ἐμφατικῶς διδάσκει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, ἡ Ἁγία Ζ' Οἰκουμενική Σύνοδος καί πολλοί σύγχρονοι θεολόγοι, ἡ ὡς ἄνω εἰκών τοῦ «συνθρόνου» δέν εἶναι Ὀρθόδοξος. Εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν, μόνον ἡ συμβολική εἰκών τῆς φιλοξενίας τοῦ Ἀβραάμ εἶναι ἀποδεκτή ὡς (συμβολική, τονίζω) εἰκών τῆς Ἁγίας Τριάδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπορεί να μας πει ο κ. Χατζηνικολάου ποιός είναι ο σοβαρός θεολόγος και λόγιος;

    Έχω υπόψη μου μερικούς, αλλά θέλω να μου πει ο ίδιος ποιόν εννοεί.

    Για την εικόνα του συνθρόνου θα συμφωνήσω μαζί του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @7 Οκτωβρίου 2019 - 3:54 π.μ.
    Ἄν ὑπάρξῃ ἀντιπαράθεσις, αὐτή θά πρέπῃ ν' ἀφορᾶ τά ὑπέρ καί τά κατά, ὄχι τά ὀνόματα. Κατά κανόνα, γι' αὐτά τά θέματα ἀναπτύσσονται φανατισμοί, ἐκτοξεύονται κατάρες κ.λπ., ὁπότε, γιά ὅ,τι ἔχει λεχθῆ προφορικῶς, δέν πρέπει ν' ἀναφέρωνται ὀνόματα. Γιά τά γραπτά, βεβαίως θ' ἀναφέρωνται ποῖοι τά ἔγραψαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν έχεις δίκαιο κ. Χατζηνικολάου. Αν πεις το όνομα δεν θα υπάρξει κανένας φανατισμός.
    Πες μας και μην το κρύβεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @7 Οκτωβρίου 2019 - 6:36 π.μ.: «Αν πεις το όνομα δεν θα υπάρξει κανένας φανατισμός.»
    Ἀπάντησις: Δέν διαβάζεις μόνον ἐσύ τά σχόλια τοῦ διαδικτύου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και πρέπει να φοβόμαστε τους υποτιθέμενους φανατισμούς των φανατικών;
    Οι φανατικοί θα πάρουν τις απαντήσεις που τους αξίζουν.
    Είναι υπερβολικός ο φόβος σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Περιμένουμε. Ακόμα ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το δίκαιο είναι να μάθουμε ποιός είναι ο σοβαρός αυτός και λόγιος θεολόγος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι ο Ναυπάκτου Ιερόθεος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είναι ο π. Γεώργιος Μεταλληνός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι ο Γόρτυνος Ιερεμίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. https://www.youtube.com/watch?v=BwTWk8EUPEs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η Αγία Τριάδα, ένας Θεός, μία Ουσία, Τρία Πρόσωπα.
    Εάν δεν έχουμε το πρόσωπο του Θεού Πατρός, το πρώτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος στην εικονογραφία, γιατί τότε το καθονομάζουμε;
    Εάν συμβαίνει και αυτό που γράφει ο Κος Χατζηνικολάου πως στην παλαιά Διαθήκη όλες οι Θεοφάνειες ήταν τού Χριστού, τότε από που ορμώμενοι έχουμε Αγία Τριάδα; Μόνο από την φιλοξενία του Αβραάμ;
    Και εάν μόνο τον καθονομάζουμε ως Αγία Τριαδική Θεότητα, και δεν τον απεικονίζουμε στην Ορθόδοξη Αγιογραφία εικονογραφία, τότε συμβαίνει το εξής, η Θεολογία της Οντότητας της ερμηνείας και της γραφής, να υπερτερεί στην Θεολογία της Αγίας Εικονογράφησης.
    Αρα η Θεολογία των απλούστέρων των αγραμμάτων, που βασίζεται μόνο πάνω στην Εικονογραφία, είναι υποδεέστερη κατά αυτόν τον συλλογισμό.
    Επίσης εάν υιοθετήσουμε πως η Εικονογραφηση της Αγίας Τριάδας είναι μόνο οι τρείς Άγιοι Άγγελοι, τότε εμείς οι άνθρωποι που είμαστε κατ Εικόνα, ψυχή τε και σώματι, δεν επαληθεύεται ορθά, καθώς οι Αγιοι Άγγελοι ουδέποτε φόρεσαν σάρκα όπως εμείς. Και ο Χριστός φόρεσε τούτη τη σάρκα μας.
    Το άλλο ζήτημα από την Αγία 6η Οικουμενική Σύνοδο, είναι που έχουμε την αυστηρή ανελαστική Αγιογραφική παρακαταθήκη για το πρόσωπο τού Χριστού. Ουδόλως αφήνεται περιθώριο να Αγιογραφειται ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός, με πρόσωπο Αγίου Αγγελου από την Παλαιά Διαθήκη. Ο Δεσπότης Χριστός επιτρέπεται αυστηρά να Αγιογραφειται όπως τον γνωρίζουμε από την Ζωή Του στην Καινή Διαθήκη, με ένα και μόνο Πρόσωπο.
    Εαν υιοθετήσουμε ως Αγία Τριάδα εικονογραφικά την φιλοξενία του Αβραάμ τότε έχουμε δύο πρόσωπα τού Χριστού στην εγκεκριμένη Αγιογραφία πράγμα άτοπο και απαγορευμένο στην Θεολογία της Αγίας 6ης Οικουμενικής Συνόδου.
    Εκείνο το "Θεόν οὐδείς ἑώρακε πώποτε" Του Αγίου Ιωάννου Θεολόγου ερμηνεύτηκε πως ουδείς, ούτε οι Άγιοι Άγγελοι έχουν δει ολόκληρη την Ουσία, την Δόξα, Την Φύση, Την Ύπαρξη, Την Τελειότητα, Την Αγιότητα, Την Ενέργεια, καί με ο,τι ακόμη επιπρόσθετα ο απερίγραπτος ο άναρχος, ο Άγιος Τριαδικός Θεός, μπορεί να συνυπάρχει στην Ολική Του Οντότητα. Δυστυχώς είμαστε πολύ πεπερασμένοι που όχι μόνο τις έννοιες δεν μπορούμε να κατανοήσουμε αλλά ούτε και τις λέξεις μπορούμε να εντοπίσουμε για να ψηλαφησουμε στο ελάχιστο των ελαχίστων όλα Εκείνα που Εκ Πνεύματος Αγίου οι Άγιοι Πατέρες μας, τα αποκάλυψαν για όλη την Οντότητα της Υπεραγίας Τριαδικής Θεότητας.
    Καταθέτω τα παραπάνω προς προβληματισμό και δεν θα έρθω με κανέναν σε αντιπαράθεση καθώς έτσι το νομίζω που σημαίνει πως μπορεί να κάνω και λάθος.
    .
    .
    Με Αγάπη για την Αλήθεια της Αγίας Τριάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  14. Σχετικό βιβλίο για το θέμα που συζητάτε παρακάτω :

    https://ru.scribd.com/document/396214654/%CE%B7-%CE%98%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%A4%CE%B7%CF%83-%CE%95%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%83-%CE%A3%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%9F%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%B7-%CE%95%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%B1-Leonid-Ouspensky

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γνωρίζω ότι οι παλαιοημερολογίτες στηρίζουν το αντίθετο από όσα είπε ο Δ. Χατζηνικολάου. Δηλαδή την γνωστήν εἰκόνα τοῦ «συνθρόνου», πού εἶναι δυτικῆς προελεύσεως της έχουν μεγάλη αδυναμία και της δίνουν μεγάλη αξία.

    Επιβεβαιώθηκα από το σχόλιο του Μαρ.Ριτσούδη που γράφει παλαιοημερολογίτικα σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το σχόλιο 8 Οκτωβρίου 2019 - 3:44 μ.μ. του Μαρ.Ριτσούδη που γράφει παλαιοημερολογίτικα σχόλια είναι πολύ πλανεμένο!

    Δίκαιο έχει το πρώτο σχόλιο του Δ. Χατζηνικολάου που ενώ είναι παλαιοημερολογίτης και μπουρδολογεί πολλές φορές, εδώ έχει δίκαιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μαρίνε Ριτσούδη θα μας πεις αν είσαι παλαιοημερολογίτης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. "Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Μαρίνε Ριτσούδη θα μας πεις αν είσαι παλαιοημερολογίτης;"


    Ναι, ο Μαρίνος είναι παλαιοημερολογίτης και έχει αναπαυμένη τη συνείδησή του, διότι ακολουθεί το πάτριο ημερολόγιο. Εσύ και εγώ ακολουθούμε το ημερολόγιο που μας έδωσε ο Μασόνος Μεταξάκης, ο εχθρός της Κυρίας Θεοτόκου και του Υιού Της. Αυτός είναι ο λόγος που υποσυνείδητα έχεις πρόβλημα και νομίζεις ότι επαναλαμβάνοντας την ίδια λέξη (παλαιοημερολογίτη), θα κάνεις τις τύψεις σου πιο ανώδυνες.

    Επί πλέον, ο Μαρίνος έχει όνομα, δηλαδή είναι βαπτισμένος και έχει αποτάξει τον Σατανά. Εσύ, ως φαίνεται, δεν έχεις ακόμη όνομα διότι δεν έχεις βαπτιστεί. Αν είχες θα ήσουν υπερήφανος, διότι θα φανέρωνε ότι είσαι δούλος του Κυρίου, και όχι του άλλου...

    Έχεις όνομα και δεν το χρησιμοποιείς; Φοβάσαι; Δεν μας έδωκε ο Θεός Πνεύμα δειλίας αλλά δυνάμεως και αγάπης και σωφρονισμού! Αν είχες όνομα θα τα είχες όλα αυτά τα χαρίσματα!....



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κώστα κοντεύεις να παραφρονήσεις;;;;;
    Τί όλες αυτές οι άρες μάρες κουκουνάρες που πέταξες στο σχόλιο σου 8 Οκτωβρίου 2019 - 7:33 μ.μ.;;;;

    Από πού και εως πού ένας σχισματικός μπορεί να έχει αναπαυμένη τη συνείδηση του με βάση την Ορθόδοξη Εκκλησία; Εκτός και αν δεν κρίνει με βάση την Ορθόδοξη Εκκλησία αλλά με το σχισματικό πνεύμα που δεν είναι εκ Θεού.

    Απέτυχες παταγωδώς να κάνεις τον ψυχολόγο. Η λέξη "παλαιοημερολογίτης" δεν είναι μια λέξη που την χρησιμοποιούμε για να αναπαύσουμε την δήθεν ταραγμένη συνείδηση μας. Είναι μια λέξη κατάλληλη για να εκφράσει αυτό που αντιστοιχεί σ΄ αυτήν, δηλαδή το πού ανήκει κάποιος. Είναι γνωστή και χρησιμοποιείται απ΄ όλους και γι΄αυτό απορώ πώς μπερδεύεσαι και πνίγεσαι μέσα σε μια κουταλιά νερό και με ιδέες με άρες μάρες κουκουνάρες !!!

    Πρέπει να έχεις κάποιος πολύ μεγάλο κόμπλεξ και πλάνες παλαιοημερολογίτικες για να αισθάνεται τύψεις επειδή ακολουθεί το νέο ημερολόγιο που έφτιαξε ένας πάπας και όχι το παλαιό που έφτιαξε ένας ειδωλολάτρης. Πρέπει να είναι πολύ τυπολάτρης και έξω από το ορθόδοξο χριστιανικό πνεύμα για να σκέπτεται όλες αυτές τις τυπολατρίες.

    Για το όνομα τώρα. Έχει δικαίωμα ο κάθε Ορθόδοξος Χριστιανός όταν θέλει να μην χρησιμοποιεί το όνομα του. Αυτό δεν σημαίνει ότι κάνει κάτι κακό ή ότι δεν έχει τα χαρίσματα που ανέφερες. Τα χαρίσματα δεν τα διώχνουμε με το να μην γράφουμε το όνομα μας, αλλά με τα πάθη μας, με τα σχίσματα, με τις αμαρτίες μας.

    Σύνελθε Κώστα και μην πετάς άρες μάρες κουκουνάρες !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μια απάντηση στα παλαιοημερολογίτικα κόμπλεξ του Κώστα από τον Άγιο Παΐσιο

    Έλεγε, λοιπόν ο Γέροντας: «Καλό ήταν να μην υπήρχε αυτή η εορτολογική διαφορά, αλλά δεν είναι θέμα πίστεως».
    Στις ενστάσεις ότι το νέο ημερολόγιο το έκανε Πάπας, απαντούσε: «Το νέο ημερολόγιο το έκανε Πάπας και το παλιό ειδωλολάτρης», εννοώντας τον Ιούλιο Καίσαρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δεν μας σώζουν τα ασήμαντα ημερολόγια Κώστα. Ξύπνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @9 Οκτωβρίου 2019 - 5:11 π.μ.

    Μία διαπιστωμένη τακτική τῶν ἀνοήτων πού δέν ἔχουν ἐπιχειρήματα δι' ἕν συγκεκριμένον θέμα, ἀλλά, παρά ταῦτα, κάτι θέλουν νά ποῦν καί αὐτοί γι' αὐτό τό θέμα, εἶναι νά ποῦν κάτι ἄσχετον μέ τό θέμα, προκειμένου «νά θολώσουν τά νερά»!!!`Εἰς τό ἡμερολογιακόν ζήτημα, τό ζητούμενον ΔΕΝ εἶναι ἡ ἐπιλογή κάποιου ἡμερολογίου, λόγῳ κάποιας σημαντικῆς ποιμαντικῆς ἀνάγκης, ἀλλ' ἡ ἐμμονή στό παλαιόν, ΟΧΙ ΔΙΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΤΟ ΛΑΤΡΕΥΟΥΜΕ, ὅπως μᾶς κατηγοροῦν οἱ ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ, ἀλλά, ΠΡΩΤΟΝ, ἐπειδή ἡ ἀλλαγή του εἶχε ἤδη καταδικασθῆ Συνοδικῶς ἀπό τόν 16ον αἰῶνα καί συνεπῶς ΑΝΕΜΕΝΕΤΟ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΗ ΣΧΙΣΜΑ, ὅπως καί ἔγινε, καί ΔΕΥΤΕΡΟΝ, ἐπειδή ἡ ἀποδοχή τοῦ παπικοῦ ἡμερολογίου ἀπό τούς Ὀρθοδόξους ἐπεδιώκετο ἀπό τόν Παπισμόν χάριν τῆς «Ἑνώσεως τῶν Ἐκκλησιῶν», πού εἶναι τό πρῶτον στάδιον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Τά δύο αὐτά στοιχεῖα προσδίδουν δογματικόν χαρακτῆρα σ' ἕν μή δογματικόν θέμα, διότι ἁπλούστατα ἔθιξαν τό δόγμα τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας χάριν τῆς καταργήσεώς της! Διότι αὐτό σημαίνει ὁ ὅρος «Ἕνωσις τῶν Ἐκκλησιῶν»! Εἴδατε πῶς σᾶς παραπλανοῦν οἱ ψευδο-άγιοί σας κι ἐσεῖς βαρᾶτε παλαμάκια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δεν καταλαβαίνεις ότι δεν σε πιστεύει κανείς παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου εκτός από τους παλαιοημερολογίτες που έχουν πλανηθεί;
    Δεν καταλαβαίνεις ότι γίνεσαι αγιομάχος με την άρνηση των αγίων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  24. Να γιατί δεν συμπαθούν πολλοί Παλαιοημερολογίτες τον Άγιο Παΐσιο και τους άλλους σύγχρονους αγίους (π.χ. άγιο Πορφύριο). Γιατί οι Άγιοι ακολουθώντας την Παράδοση της Εκκλησίας ήταν ενάντιος στο Σχίσμα για τα ημερολόγια.
    -----------------

    "Ένα άλλο θέμα που απασχόλησε τον Γέροντα, ήταν το θέμα του ημερολογίου. Πονούσε για το χωρισμό και προσευχόταν. Λυπόταν για τις παρατάξεις των παλαιοημερολογιτών που είναι ξεκομμένες σαν τα κλήματα από την Άμπελο, και δεν έχουν κοινωνία με τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και τις κατά τόπους αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες. Μερικές τέτοιες ενορίες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη ενώθηκαν καθ’ υπόδειξή του με την Εκκλησία κρατώντας το παλαιό ημερολόγιο. "

    Από το βιβλίο «Βίος Γέροντος Παϊσίου του Aγιορείτου», Ιερομονάχου π. Ισαάκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δημήτρη Χατζηνικολάου δεν μπαλώνονται οι παλαιοημερολογίτικες πλάνες με τέτοιες ψεύτο-δικαιολογίες του τύπου 9 Οκτωβρίου 2019 - 6:26 π.μ.

    Αυτά πέφτουν σαν χάρτινος πύργος!

    Επέστρεψε από το παλαιοημερολογίτικο σχίσμα στην Εκκλησία και άφησε τις μπουρδολογίες!


    ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Δημήτρη Χατζηνικολάου δεν μπαλώνονται το παλαιοημερολογίτικο σχίσμα με τέτοιες ψεύτο-δικαιολογίες του τύπου 9 Οκτωβρίου 2019 - 6:26 π.μ.


    ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Οι άγιοι της Εκκλησίας δεν παραπλανούν κανένα!

    Εσύ Δ. Χατζηνικολάου κοίταξε να μην σ΄ έχουν παραπλανήσει στην παλαιοημερολογίτικη πλάνη, παλαιοημερολογίτες!


    ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος είναι να πιστεύουμε ως Αγίους, τους Παίσιους, Πορφύριους, Τσαλίκηδες κλπ δηλαδή αυτούς που συντάχθηκαν με τους εχθρούς του Θεού, υπηρετώντας την αίρεση του Νεοημερολογιτικού Οικουμενισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Δεν είδαμε όμως τον Παίσιο να διώκεται για την πίστη του και την αντιστασή του στην αίρεση του Οικουμενισμού και να καταδικάζεται γι αυτό. Ξέρεις γιατί, γιατί ο Παίσιος τους αιρετικούς όπως τον Βαρθολομαίο τους προσκυνούσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Είναι χιλιάδες οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί και πολλοί αγιορείτες επίσης, που δεν θεωρούν άγιο τον Παίσιο. Άλλα έλεγαν και έκαναν οι Άγιοι εν καιρώ αιρέσεως και άλλα έλεγε και έκανε ο Παίσιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Φυσικά και όλοι οι ενταγμένοι στο Σχισματοαιρετικό Νέο Ημερολόγιο του Παναιρετικού Οικουμενισμού, προσκυνημένοι και προσκυνητές του Βαρθολομαίου Παίσιοι, Πορφύριοι κλπ και αγιοποιημένοι από τον μεγαλύτερο Αιρετικό που πέρασε ποτέ από την Εκκλησία, δεν θα αναγνωρισθούν ποτέ ως Άγιοι από την Εκκλησία του Χριστού διότι δεν αγωνίσθηκαν έμπρακτα, σηκώνοντας το ανάστημά τους εναντίον των Αιρεσιαρχών με το ανάλογο κόστος, όπως έκαναν σε περιόδους μεγάλων αιρέσεων οι αληθινοί Άγιοι της Εκκλησίας μας. Γι αυτό είναι και συνυπεύθυνοι που η Νεοημερολογίτικη Εκκλησία της Ελλάδος βυθίστηκε στην Αίρεση του Οικουμενισμού και κατήντησε στην τεράστια πτώση της Αιρετικής και Μεγάλης Συνόδου του Κολυμπαρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Εν καιρώ αιρέσεως, Άγιος γίνεται όποιος υπερασπίζεται την Ορθοδοξία με λόγια και με έργα, με διώξεις και με μαρτύριο αν χρειαστεί. Άγιος δεν γίνεται αυτός που προσκυνάει τους αιρεσιάρχες και μένει σε κοινωνία με αυτούς μέχρι να πεθάνει. Γι αυτό ο Παίσιος δεν έχει καμμία σχέση με την αγιότητα και καμμία ομοιότητα με τους αληθινούς Αγίους της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Τι να πεί κι αυτός ο ταλαίπωρος ο Παίσιος. Υποστήριξε με όλες τις δυνάμεις του τον Αιρεσιάρχη Βαρθολομαίο γι αυτό κατηγορούσε τους Ορθοδόξους παλαιοημερολογίτες. Οι Άγιοι της Εκκλησίας τα αντίθετα έλεγαν και έκαναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Άμα υπάρξει ποτέ Άγιος Νεο-Ημερολογίτης μέσα στον Οικουμενισμό να μου γράψης και να μου σφυρίξης κλέφτικα!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αυτοί οι ήρεμοι και ειρηνικοί γέροντες, με πολλή χαρά έστειλαν και στέλνουν συνεχώς χιλιάδες πιστούς στην αίρεση του Οικουμενισμού. Κοινωνώντας και προσκυνώντας τους αιρετικούς Βαρθολομαίους και Σεργίους παρέσυραν και παρασύρουν και μετά τον θανατό τους, εκατομύρια ψυχές στην μεγαλύτερη αίρεση που μόλυνε την Εκκλησία, την Παναίρεση του Οικουμενισμού. Αυτοί οι ήρεμοι ψευτοάγιοι είναι μερικοί από τους ηθικούς αυτουργούς των εγκληματικών διωγμών των Ορθοδόξων παλαιοημερολογιτών της Ελλάδος, της Ρωσίας κλπ. καθώς και την κατάντια της Μεγάλης και Αιρετικής Συνόδου του Κολυμπαρίου της Κρήτης. Μετά τη Σύνοδο αυτή ο λαός άρχισε να ξυπνάει και αμφιβάλλει πια για την αγιότητα του Παισίου, Πορφυρίου, Τσαλίκη κλπ, διότι τους θεωρεί ενόχους γι αυτή την πτώση της Εκκλησίας τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Τα σχόλια από 8:19 μ.μ. μέχρι 8:23 π.μ. είναι παλαιοημερολογίτικα και βλάσφημα.

    Στενόμυαλα και με σχισματικό πείσμα.

    Οι Άγιοι της Εκκλησίας έλεγαν και έκαναν αυτά που έκαναν και οι άγιοι Πορφύριος, Παϊσιος, Ιάκωβος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Τα σχόλια από 8:19 μ.μ. μέχρι 8:26 π.μ. είναι παλαιοημερολογίτικα και βλάσφημα.

    Στενόμυαλα και με σχισματικό πείσμα.

    Οι Άγιοι της Εκκλησίας έλεγαν και έκαναν αυτά που έκαναν και οι άγιοι Πορφύριος, Παϊσιος, Ιάκωβος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ο άγιος Παΐσιος υποστήριξε με όλες τις δυνάμεις του την Ορθοδοξία γι αυτό και δεν συμφωνούσε ούτε με τους σχισματικούς μα ούτε και με τους οικουμενιστές.
    Έλεγε αυτά που έπρεπε να πει, ΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ο άγιος Παΐσιος ΈΔΩΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
    Οι κατηγορίες κατα του Αγίου Παϊσίου είναι από το πνεύμα το Πονηρό και Ακάθαρτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Χάνουν αυτοί που δεν τιμούν τον άγιο Παΐσιο ως άγιο. Πολλά χάνουν!!!
    Το ίδιο και αυτοί που δεν τιμούν τους άλλους σύγχρονους αγίους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Στον 8:23 π.μ.
    Δεν πέρασαν οι άγιοι όλοι από διωγμούς και μαρτύρια, τουλάχιστον φανερά και όπως τα έχουμε στο μυαλό μας οι περισσότεροι.
    Αφήνω ότι και τον άγιο Παΐσιο είχαν στείλει κάποιοι να τον σκοτώσουν και ήταν έτοιμος να μαρτυρήσει αλλά με την επέμβαση του Θεού την τελευταία στιγμή γλύτωσε.
    Διάβασε και κανένα βιβλίο πριν γίνεις αγιομάχος και πάρεις κρίμα στην ψυχή σου.
    Ο άγιος Παΐσιος υπερασπίστηκε την Ορθοδοξία με λόγια και με έργα και με όλο το είναι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Στον 8:26 π.μ.
    Για τις διώξεις των παλαιοημερολογιτών από το Κράτος δεν ευθύνονται καθόλου οι σύγχρονοι άγιοι.
    Οι συκοφαντίες προς τους αγίους είναι πολύ βαρύ αμάρτημα να ξέρεις εσύ που το έγραψες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Εἰς τό περιοδικόν "ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ" τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τό ὁποῖον ἀπευθύνεται εἰς ἱερεῖς, εἰς τό τεῦχος τοῦ Ἰανουαρίου τοῦ 2012, σελ. 14, ἀναφέρεται τό ἀκόλουθον περιστατικόν:

    Ὅταν ὁ γ. Παΐσιος ἐπεσκέφθη τήν Ἱ. Μονήν τοῦ Σινᾶ καί συνήντησε μουσουλμανάκια στήν αὐλή, ἀφοῦ πρῶτον τούς ἔμαθε ἕνα παιγνίδι πού ἔπαιξαν καί τούς ἄρεσε πολύ, στό τέλος τούς εἶπε: "Τώρα νά φωνάξετε δυνατά “δόξα στόν Ἀλλάχ”"! Τότε ἕνας μοναχός εἶπε: "Τί πράγματα εἶναι αὐτά, γέροντα, δόξα στόν Ἀλλάχ, ἐμεῖς εἴμαστε ὀρθόδοξοι χριστιανοί"! Τότε ὁ γ. Παΐσιος τοῦ ἀπάντησε: "Γιατί ἄλλος νομίζεις εἶναι ὁ Ἀλλάχ ἀπό τόν Θεόν Πατέρα;" http://www.ecclesia.gr/greek/press/efimerios/index.asp ).

    Ὅμως, ὅποιος δέν ἔχει τόν Υἱόν δέν ἔχει οὔτε τόν Πατέρα, λέγει τό ἱερόν Εὐαγγέλιον. Βλ. π.χ. Ἰω. 3:36 καί 5:23 καί ἀκόμη πιό καθαρά στό 1 Ἰω. 2:23: "πᾶς ὁ ἀρνούμενος τόν υἱόν οὐδέ τόν πατέρα ἔχει." Συνεπῶς, ὁ Ἀλλάχ εἶναι ψεύτικος θεός. Ἄς σημειωθῆ ὅτι τό περιοδικόν, τό ὁποῖον, ὅπως προανέφερα, ἀπευθύνεται εἰς ἱερεῖς, δέν ἔγραψε τά ἀνωτέρω ἐπικριτικῶς γιά τόν π. Παΐσιον, ἀλλά ἐπαινετικῶς!!! Συγκεκριμένως, ἔγραψε: «Ὁ γέροντας γνώριζε πολύ καλά τί ἔλεγε. Ποιός μᾶς λέει ἄν ἡ παιδική ψυχή, κάποια ἀπό ὅλες, δέν συγκράτησε αὐτή τήν ἐμπειρία ὥστε στό μέλλον νά τή δουλέψει μέσα του καί νά γίνει ἀφορμή νά γνωρίσει τό Χριστό»!!! Ὥστε, λοιπόν, οἱ "ἅγιοί" σας διδάσκουν τόν Ἀλλάχ διά νά προσελκύσουν ψυχές στόν Χριστόν; Ξέρετε κανένα ἀληθινόν Ἅγιον νά ἔπραξε τέτοια ἀτοπήματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί και οι αγιορείτες δέχονται την αγιότητα του Αγίου Παΐσιου.
    Στο παλαιοημερ. σχίσμα μόνο δεν την δέχονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Αυτό που ξέρουμε από πολλές πηγές 8:45 π.μ. είναι ότι ο άγιος Παΐσιος φερόταν αντιοικουμενιστικά.
    Το συγκεκριμένο και δεν ξέρουμε αν το είπε, πώς το είπε και τί εννοούσε. Μην πιστεύετε ό,τι λέγεται και γράφεται για τον άγιο Παΐσιο, εκτός από επώνυμες και έγκυρες πηγές. Και διάφορες προφητείες γράφουν εφημερίδες με συνωμοσιολογίες πολλές φορές χωρίς στοιχεία ό,τι είπε και δεν είπε. Είναι συγκεκριμένα και σε βιβλία τα όσα είπε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Μην πιστεύετε σε όλα το περιοδικόν "ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ". Χρειάζεται τσεκάρισμα πρώτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Το περιοδικόν "ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ" έχω ακούσει ότι σε αρκετά ζητήματα δεν έχει την σωστή την καθαρή ορθόδοξη άποψη. Δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  48. Αφού βάσει των Ιερών Κανόνων οι Σχισματικοί Νεοημερολογίτες Οικουμενιστές είναι Ψευδοδιδάσκαλοι και Ψευδεπίσκοποι, τότε οι Παίσιοι, Πορφύριοι, Τσαλίκηδες και λοιποί που τους προσκυνούσαν τι ήσαν ??? Ψευδοάγιοι !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Το σχόλιο 9:03 π.μ. είναι αγιομαχικό και πλανεμένο!
    Οι κακόπιστες κατηγορίες για τους Ορθόδοξους που δεν έγιναν σχισματικοί και για τον Άγιο Παΐσιο είναι από το πνεύμα το Πονηρό και Ακάθαρτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Το πνεύμα το Πονηρό και Ακάθαρτο του αρέσει η αγιομαχία και το σχίσμα και μισεί τους σύγχρονους αγίους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. @9 Οκτωβρίου 2019 - 8:51 π.μ.

    Τό ἄρθρον εἶναι ἐπώνυμον, γιατί δέν μπαίνεις στήν ἠλεκτρονικήν διεύθυνσιν πού παρέθεσα νά τό δῇς; Ὤστε δέν θεωρεῖς ἔγκυρον τό ἐπίσημον ὄργανον τῆς «Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος» πού ἀπευθύνεται στούς ἱερεῖς της; Ἐάν ἀπό τό ἐπίσημον αὐτό ὄργανον δίνεται πανθρησκειακή «γραμμή» πρός τούς ἱερεῖς καί κατ' ἐπέκτασιν πρός τόν λαόν, τότε γιά ποιά «ἐκκλησία» μιλᾶτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Βάσει των Ιερών Κανόνων οι άγιοι Πορφύριος και Ιάκωβος και Παΐσιος είναι άγιοι.
    Στο πνεύμα το Πονηρό και Ακάθαρτο όμως αρέσει η αγιομαχία και το σχίσμα και μισεί τους σύγχρονους αγίους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. 9:17 π.μ. έχεις δίκιο ότι δεν μπήκα στήν ἠλεκτρονικήν διεύθυνσιν πού παρέθεσες. Αλλά δεν αμφισβήτησα ότι γράφτηκε δυστυχώς στο ἐπίσημον ὄργανον τῆς «Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος».
    Διάβασε τα σχόλιο 8:51 π.μ., 8:54 π.μ. και 8:56 π.μ. με μεγαλύτερη προσοχή.

    Δεν γνωρίζω αν το περιοδικόν "ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ" έχει πανθρησκειακή γραμμή. Μπορεί να είναι μεμονωμένο. Ξέρω όμως ότι σφάλλει σε αρκετά ζητήματα. Δεν είναι Οικουμενική Σύνοδος, ούτε εκπροσωπεί σε ό,τι λέει την Ορθοδοξία.
    Η Εκκλησία δεν παύει να είναι Εκκλησία έστω και αν κάποια χρονική στιγμή τις θέσεις της έχουν καταλάβει πρόσωπα που δεν έπρεπε να είναι εκεί.
    Μην ζητάμε αφορμές για να δικαιολογήσουμε το σχίσμα που έχουμε επιλέξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Η Αίρεση δεν βγάζει ποτέ Αγίους, πόσο μάλλον η Παναίρεση του Οικουμενισμού. Ο Παίσιος υπηρέτησε επάξια την Αίρεση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Ο Άγιος Παΐσιος χτύπησε και τις αιρέσεις και την Παναίρεση του Οικουμενισμού.
    Γι΄ αυτό και είναι Άγιος.
    Μην ζητάμε αφορμές για να δικαιολογήσουμε το σχίσμα που έχουμε επιλέξει με το να πιανόμαστε από διάφορες φήμες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Ο άγιος Παΐσιος ΈΔΩΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
    Οι κατηγορίες κατα του Αγίου Παϊσίου είναι από το πνεύμα το Πονηρό και Ακάθαρτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Η Αίρεση δεν βγάζει ποτέ Αγίους, πόσο μάλλον η Παναίρεση του Οικουμενισμού. Ο Παίσιος υπηρέτησε επάξια αυτή την πιο βρωμερή ΠανΑίρεση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Ο άγιος Παΐσιος υποστήριξε με όλες τις δυνάμεις του την Ορθοδοξία γι αυτό και δεν συμφωνούσε ούτε με τους σχισματικούς μα ούτε και με τους οικουμενιστές.
    Έλεγε αυτά που έπρεπε να πει, ΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Βρωμερό είναι το αγιομαχικό σχόλιο 9:45 π.μ.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή