Ανεστέναξε Σωσάννα, και είπε Στενά μοι πάντοθεν...

Μεταφέρω σχόλιο του κ. Δημητρίου Χατζηνικολάου. 
 Ο τίτλος της παρούσης αναρτήσεως είναι του διαχειριστού.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Ἀγαπητέ μου Σταῦρε, σ' εὐχαριστὼ θερμῶς γιά τά στοιχεῖα πού παρέθεσες, ἀρκετά ἀπό τά ὁποῖα μοῦ ἦταν σχεδόν ἄγνωστα. Στό θέμα αὐτό, δέν ἔχω κάνει ὁ ἴδιος ἔρευνα, ἀλλά στηρίζομαι σέ ὅσα ἔχω διδαχθῆ ἀπό πνευματικούς καί λογίους τοῦ π.ἑ. Ἀπό τά ὅσα γνωρίζω, ὡστόσον, δέν νομίζω ὅτι, χωρίς ἀπόφασιν Πανορθοδόξου Συνόδου, μποροῦμε νά ὁμιλοῦμε γιά «ἄκυρα μυστήρια». Ἐπιπλέον, ὅπως μοῦ ἐπεβεβαίωσε καί ἕνας πνευματικός ὅταν τοῦ εἶπα τήν σκέψιν μου, ἡ θέσις περί ἀκύρων μυστηρίων ὁδηγεῖ σέ χίλια ἀδιέξοδα καί ἀντιφάσεις. Χάριν παραδείγματος, μέ καλοῦν σέ γάμους φίλοι Ν/Ηται. Οἱ πνευματικοί μ' ἔχουν διδάξει ὅτι «πηγαίνουμε σ' αὐτά». Ἄν ἐγώ πίστευα ὅτι δέν συντελεῖται μυστήριον ἐκείνην τήν στιγμήν, τότε θά ἔπρεπε νά παραδεχθῶ ὅτι πηγαίνω εἰς θέατρον, κάτι πού δέν δύναμαι νά δεχθῶ, θεωρῶν ὅτι αὐτό θά ἦτο βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί αὐθαίρετος σφετερισμός ἐξουσίας τοῦ ἁρμοδίου ὀργάνου, πού εἶναι ἡ Πανορθόδοξος Σύνοδος. Ἀλλά κι' ἐγώ ὁ ἴδιος εἶμαι βαπτισμένος καί παντρεμένος στό ν.ἑ. καί πιστεύω βαθειά ὅτι τῷ ὄντι συνετελέσθησαν αὐτά τά μυστήρια καί ῆσαν μεγίστη εὐλογία γιά μένα, αἰσθάνομαι δέ μεγάλην εὐγνωμοσύνην πρός τούς Ν/Ητας ἱερεῖς πού ἐτέλεσαν αὐτά τά μυστήρια, καθώς καί στήν μακαρίτισσαν πλέον νονά μου. Τό γεγονός ὅτι στά 41 μου ἔμαθα ὅτι «πατριάρχαι» καί ἄλλοι ψευδο-επίσκοποι κηρύττουν βρωμεράν αἵρεσιν ἐπί πολλές δεκαετίες οὐδόλως εἶναι ἀρκετόν δι' ἐμέ νά πιστεύσω ὅτι ἁπλοῖ ἄνθρωποι πού πασχίζουν καθημερινῶς διά τόν ἐπιούσιον ἄρτον καί παλεύουν μέ τήν ἀδικίαν πού ἐπικρατεῖ, ἀλλά δέν ἐπισκέπτονται τό διαδίκτυον (δέν ἔχουν κἄν πρόσβασιν σ' αὐτό!) καί δέν τούς ἐνημέρωσε κανένας ἄλλος ὅτι ὁ Χριστός σταυρώνεται καθημερινῶς καί πρέπει ν' ἀντιπαρατεθοῦμε μέ τούς σταυρωτάς, τούς ὁποίους αὐτοί ἀπό ἄγνοιαν θεωροῦν «ἀνθρώπους τοῦ Θεοῦ», θά κριθοῦν καί αὐτοί ὡς «ἐχθροί τοῦ Θεοῦ» λόγῳ τῆς ἐν ἀγνοίᾳ κοινωνίας των μέ τούς Φαρισαίους Σταυρωτάς τοῦ Κυρίου, ἤτοι τόν Βαρθολομαῖον κ.ἄ. Τίποτε, λοιπόν, δέν συνηγορεῖ ὑπέρ τῆς ἀπόψεως τῶν ἀκύρων μυστηρίων. Γιά τούς ἐν γνώσει κοινωνοῦντας, ὅμως, τόσον οἱ ὡς ἄνω πνευματικοί ὅσον καί ἡ συνείδησίς μου μέ πληροφοροῦν ὅτι αὐτοί δέν λαμβάνουν εὐλογίαν, ἀλλά κατάκρισιν. Τό κρίσιμον ζήτημα εἶναι: πόση γνῶσις ἀπαιτεῖται γιά νέ λέμε «ἐν γνώσει»; Ἀρκεῖ νά ἔχῃ ἀκούσει κάποιος ὅτι «ὁ πατριάρχης δέν βαδίζει καλά», γιά ν' ἀφήσῃ τά καθημερινά προβλήματά του καί νά τό ρίξῃ στό διάβασμα ἐκκλησιαστικῶν εἰδήσεων; Αὐτό, βεβαίως, θά τό κρίνῃ ὁ Θεός. Σοῦ εὔχομαι ὑγείαν καί φώτισιν παρά Θεοῦ.

42 σχόλια:

  1. αἱρετώτερόν μοί ἐστι μὴ πράξασαν ἐμπεσεῖν εἰς χεῖρας ὑμῶν ἢ ἁμαρτεῖν ἐνώπιον Κυρίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ἀγαπητέ μου Σταῦρε, κάνε σέ παρακαλῶ ἀγάπην καί ἐξήγησε ἐν συντομίᾳ γιά μίαν ἀκόμη φοράν γιατί ὁ ἐκ μέρους τῶν Ὀρθοδόξων χειρισμός τῶν Λατίνων μετά τό Σχίσμα ἐνισχύει τήν ἄποψιν τῶν ἀκύρων μυστηρίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. " Γιά τούς ἐν γνώσει κοινωνοῦντας, ὅμως, τόσον οἱ ὡς ἄνω πνευματικοί ὅσον καί ἡ συνείδησίς μου μέ πληροφοροῦν ὅτι αὐτοί δέν λαμβάνουν εὐλογίαν, ἀλλά κατάκρισιν".

    Λάθος σε πληροφορούν.

    Οι μη αποτειχισθέντες Ορθόδοξοι δεν έχουν κατάκριση αν κατακρίνουν τον οικουμενισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ 5 Οκτωβρίου 2019 - 4:18 π.μ.

    Αὐτό τό λές ἐσύ καί οἱ ὅμοιοί σου, πού κηρύττετε ἕτερον «εὐαγγέλιον». Οἱ Ἅγιοι Πατέρες λέγουν τό ἀντίθετον, ὅτι οἱ ἐν γνώσει κοινωνοῦντες μέ τήν αἵρεσιν εἶναι «ἐχθροί τοῦ Θεοῦ» καί ἀναθεματίζονται: «τοῖς κοινωνοῦσιν ἐν γνώσει τοῖς ὑβρίζουσι καί ἀτιμάζουσι τάς σεπτάς Εἰκόνας, ἀνάθεμα γ´» (Συνοδικόν τῆς Ὀρθοδοξίας, Τριώδιον, Ἐκδ. Φῶς, σελ. 161).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. κ. Δημήτρη αντιμετώπιζαν τους Λατίνους ως έχοντες άκυρα Μυστήρια ήδη από το 12ο αιωνα, ενώ η πρώτη Πανορθόδοξη που τους καταδίκασε (εκ των υστερων) εν Συνόλο, έγινε το 1484, δηλαδή αιώνες μετά. Γιατί προφανώς δεν έγινε επί τούτω (δηλαδή για να δηλωσει απώλεια Θείας Χάριτος) αλλά λόγω των παρενεργειών της ψευτοσυνοδου Φερράρας-Φλωρεντίας.
    Η καταδίκη επί Μεγάλου Φωτίου είχε προηγηθεί, όπως δηλαδή κι οι καταδίκες των γνωστών αιρέσεων που ακολουθούνε οι Οικουμενιστές. Δεν μπορεί λοιπόν να ισχυει η αποψη ότι για να ακυρωθούνε τα Μυστηρια των Οικουμενιστων ότι θα πρέπει ΠΡΩΤΑ να γίνει Πανορθόδοξη που θα τους καταδικάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ούτε θα ήτανε ποτέ δυνατόν κάθε φορά που πέφτει μια ολόκληρη "ΟΜΆΔΑ" - Σύνοδος να πρέπει να γίνεται Πανορθόδοξη. Ειδικα τα παλιότερα χρόνια, που οι Πατέρες με κινδυνο της ζωης τους εκαναν εκατοντάδες χιλιόμετρα, με τα μεσα μεταφορας που υπήρχανε. Αν χρειαζοτανε βεβαια, θα το κανανε, αλλά το Άγιο Πνευμα είχε ήδη λαλήσει κι ειχε καταδικάσει αυτή την αίρεση
    Στους "μεμονωμένους" όμως, που κηρύττουνε καταδικασμενη αιρεση δημοσιως, σαφως και πρεπει πρωτα να επιληφθεί και να καταδικασει η αρμοδια Σύνοδος. Μέχρι τότε το Μυστήριο είναι έγκυρο, αλλλα εις κριμα και κατακριμα για τους εν γνωσει κοινωνούντες. Αν αυτό δεν γίνει, ούτε κι οι διακοπες κοινωνίας απέναντι στους "μεμονωμένους" (όπως δηλαδη στην Κρατουσα τις προηγούμενες δεκαετιες) τοτε οδηγούνται προς σχηματισμο ΟΜΑΔΑΣ, δηλαδή συνολικής, Συνοδικης αποδοχης της αιρέσεως.
    Όπως ητανε εγκυρα τα Μυστήρια και στην περιπτωση ΝΕΩΝ αιρεσεων, πριν αυτές κριθούνε από τις Οικουμενικες Συνοδους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σ' εὐχαριστῶ πολύ, Σταῦρε. Νομίζω, ὅμως, ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι ὀρθῶς ἐθεώρουν ἄκυρα τά μυστήρια τῶν Λατίνων λόγῳ τῆς ἤδη ἀπό τήν 8ην Οἰκουμενικήν Σύνοδον (879 μ.Χ.) κατεγνωσμένης αἱρέσεως τοῦ Filioque.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν διαφωνώ. Ομοίως όμως κι οι Οικουμενιστές ακολουθούνε τις ήδη κατεγνωσμένες αιρέσεις των Οικουμενικών Συνόδων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κι επειδή δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε, δείτε εδώ απίστευτο βίντεο να γελάσουμε και να ελαφρύνουμε τα "στενά μοι πάντοθεν"

    https://www.pronews.gr/pronews-tv/kosmos/809760_vinteo-skylos-horeyei-ntisko-kai-apolamvanei

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. περάστε κι απο εδω και θα σας λυθουν οι απορίες περί εγκύρων η ακύρων μυστηρίων

    https://scripta---manent.blogspot.com/2019/10/blog-post_55.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σ' εὐχαριστῶ, Σταῦρε. Ὄντως διασκεδαστικόν θέαμα. Ὁ σκύλος ἤθελε προφανῶς περισσότερον χῶρον νά χορέψῃ ἄνετα, ἀλλά καί στά στενά φαίνεται ὅτι τό εὐχαριστήθηκε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ἀγαπητέ μοι π. Γρηγόριε, εὐλογεῖτε.

    Διάβασα ἐπί τροχάδην τήν ἐργασίαν τοῦ Κηρύκου, ὁποῖος, ὡς Ματθαιϊκός πού εἶναι, ἀνεμένετο νά μήν δέχεται ὅτι τό 1937 ὁ Καρπαθάκης ἔκανε σχίσμα! Ἀπό ἐκεῖ καί πέρα ὅλα τά ὑπόλοιπα εἶναι ἄχρηστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πάντως, συμφώνως μέ τήν ἐργασίαν τοῦ Κηρύκου, τό 1971 ἡ Σύνοδος τοῦ Φιλαρέτου (ΡΟΕΔ) ἐθεώρησε τούς Ματθαιϊκούς ὡς σχισματικούς, ὅπερ πολύ σημαντικόν. Εὐχαριστῶ πολύ γιά τήν ἀνάρτησιν, π. Γρηγόριε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το άρθρο που ανέβασε ο π. Γρηγοριος αλλου στοχεύει και οχι στο σχισμα του 1937.
    Θέλει να καταλαβει ο κόσμος τι εστι χειροθεσια.
    Δηλαδή κρυφή χειροτονία με συνοπτικες διαδικασίες.
    Αυτο που επαθαν οι ματθαιικοι το 71 και εκτοτε λενε ενα σωρο παραμύθια για να το καλύψουν γιατι εγιναν ιερόσυλοι και βλαστημοι.

    Π. Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Eίπαμε να το ελαφρύνουμε λίγο Πατερ κι εσύ έβαλες κι άλλα δύσκολα

    Σε γενικές γραμμές, χωρίς να γνωρίζω καλά το θέμα της Χειροθεσίας, θα πω τα εξής :
    1) Εἰς μίαν ἐξ’ αὐτῶν τῶν εὐχῶν (σημ. : της Χειροθεσίας), τήν τρίτην, ἀναφέρονται τά ἑπόμενα ἐξόχως χαρακτηριστικά:
    «Καταύγασον αὐτοῦ τήν διάνοιαν τῆ δυνάμει καί ἐνεργεία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὥστε τόν ἐναποκείμενον τῆ ψυχῆ αὐτοῦ σπινθῆρα τοῦ σωτηριώδους βαπτίσματος ταῖς αὔραις τῆς χάριτος, νοητῶς ἐξαφθῆναι καί τήν ἐνσημανθεῖσαν αὐτῶν σφραγίδα ἐκτυπώτερον ἐπιφαίνεσθαι ἐν τῆ καρδία αὐτοῦ».

    Αναφέρεται δηλαδή σε εκπεσόντες, αλλά αυτό δεν συνεπάγεται και άκυρα Μυστήρια. Υπαρχουνε και οι δυναμει Σχισματικοί κι αιρετικοί, οπώς ήτανε εκεινοι που ακολουθούσανε ΝΕΑ Σχισματική ή αιρετική διδασκαλία
    Κατά τη γνωμη μου, ως δυναμει Σχισματικους τους αντιμετωπισε η ΡΟΕΔ, καθως είχανε το μεγαλο ελαφρυντικο ότι ο Ομολογητής πρωην Φλωρίνης αποδεχτηκε προσωρινα την θεση τους και σ΄αυτη την βάση φαίνεται να έγινε η χειροτονία του Ματθαίου. Αυτό όμως δεν τους δικαιολογεί εσσαεί για την πεισματική επιμονή στην λανθασμένη διδασκαλία τους...

    2) Η 7η Οικουμενικη δεν είναι μια απλή υπόθεση και πολλοί κι εκεί βλέπουνε άκυρα Μυστήρια
    Δεν θα ήτανε ποτέ αυτό δυνατον για την ΝΕΑ αυτή αιρεση, όπως την ονομαζει ο Αγιος Ταράσιος, να ήτανε από πριν άκυρα τα Μυστήρια.
    Επίσης, ο Προέδρος Άγιος Ταράσιος ειπε στους Πατέρες (ομοιάζοντας την περιπτωση με τη ΝΕΑ αίρεση του Μονοφυσιτισμού, πριν την Δ΄Οικουμενικη)
    Tί λέγετε περί Ανατόλιου ;
    Ουχι έξαρχος της Αγίας τετάρτης εγεγόνει ;
    Κι ιδού, υπό Διόσκουρου του δυσεβούς εκεχειροτόνητο, παρόντος του Ευτυχούς ;
    Κι ημείς γουν δεχόμεθα τους υπο αιρετικών χειροτονηθέντες, ως και Ανατόλιος εδέχθη

    Παρότι μετανόησαν οι Εικονομάχοι, η Σύνοδος δεν εδέχθη όλων τις χειροτονίες, αλλά μόνο όσων δεν ήτανε πρωτεργάτες της αιρέσεως.
    Στα πρακτικά της Συνόδου διαβαζουμε για τον Ηγούμενο Σαββα, της Μονης των Στουδιω :
    επεχείρησεν εκ τής περιόδου της επιστολής ταύτης να αποδείξη οτι δεν πρέπει να δέχονται αί παρά των αιρετικών χειροτονίαι, προς τον οποίον αντέτεινεν ο Άγιος Ταράσιος, ταύτα επί λέξεως ειπών.
    «Ου περί παντός επιστρέφοντος αποφαίνεται ο Πατήρ μη δεχθήναι, αλλά περί των εγκειμένων, και ρήμασι μεν σχηματιζομένων την αλήθειαν, περί δε τον νουν κακουργούντων...»
    Oι πρωτεργάτες θεωρούντο έκτοτε (ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ) ως λαϊκοι κι απλοί Μοναχοί, κι όχι Ιερείς ή Ιερομόναχοι, σύμφωνα και με την Επιστολή του Μέγα Αθανασίου προς Ρουφινιανόν, η οποία αναγνώσθηκε 3 φορές, συμβουλευτικώς
    Ο Άγιος Ταράσιος είπε επίσης :
    "Μήπως ἐπ’ εὐλογίας ἐνταῦθα τήν χειροθεσίαν λέγει καί οὐχί ἐπί χειροτονία"
    και δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν οι Ματθαϊκοί να επικαλούνται την ερμηνεία που έδωσε (ο Θεός να τον αναπαύσει) ο καθηγητής κ. Τρεμπέλας, ο οποίος αντέδρασε εναντίον του Οικουμενισμού αλλά όχι όσο θα έπρεπε, σύμφωνα και με τα standards των Ματθαϊκών.
    Σε άρθρο του, το 1966, έλεγε περίεργα πράγματα για τον Αθηνάγορα...
    http://fanarion.blogspot.com/2018/05/blog-post_59.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και σε συνάρτηση πάντα με τις Χειροτονίες υπό ενός που κάνανε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. AN λοιπόν ο καθηγητής κ. Τρεμπέλας είπε για το κάτωθι για την περίπτωση των Εικονομάχων προ 7ης, αυτό είναι κατακριτέο
    «Καί οὕτω τοῦ πράγματος ἔχοντος πάλιν διά τῆς εὐλογίας παρείχετο χάρις πρός ζωογόνησιν καί ἐπικύρωσιν τοῦ ἀκύρως ὑπό αἱρετικῶν ἤ σχισματικῶν τελεσθέντων».
    Είναι δυνατόν όμως να μην γνώριζε τα λεχθέντα του Αγίου Ταρασίου ;

    Ομοίως, κι ακόμα χειρότερα, είναι κατακριτέα αυτά περί Αθηναγόρα, ΑΝ πραγματι τα είπε το 1966, καθως στις μερες μας δεν μπορεις να εμπιστευτείς τίποτα, αν δεν το διασταυρώσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Θα σας το πω οσο πιο απλα μπορώ.
    Οι πράξεις εξα απο το ιερό λεγονται χειροθεσιες.
    Οι πράξεις Μέσα στο ιερο λεγονται Χειροτονίες.
    Η χειροθεσια γινεται Μέσα στο ιερό και ο υποψηφιος σκύβει πανω στην αγια Τράπεζα και του διαβάζονται καποιες ευχές.

    Ποσο κάνει 1+1;;

    Η χειροθεσια στην παπαδικη γλώσσα λέγεται μυστικη χειροτονία.


    Δλδ χρυσωνουν το χάπι για να το καταπιούν ολοι εύκολα...

    Υσ
    Πριν την ενωση του 2014 αφου τα βρηκαν σε ολα....οταν οι γοχ ειπαν να χειροθετησουν τους κυπριανιτες εκεινοι απάντησαν
    Σταματάει η ενωση εμεις Δεν δεχομαστε Χειροτονία.
    Κατοπιν εγινε η ενωση με συγχωρετικη ευχή δαν αυτη που διαβάζουμε στους λαικους για να μεταλαβουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αναφέρομαι στην μελετη των Ματθαϊκων, όπου βλέπουνε παντου άκυρα Μυστήρια κι επικαλούνται την 7η Οικουμενική προς τούτο
    Οι Κυπριανίτες δεν υπέγραψαν και δεν ανέγνωσαν ΔΗΜΟΣΙΩΣ (όπως πρέπει) ούτε καν λίβελλο μετανοίας, που είναι ο ελάχιστος τρόπος αποδοχής σχισματικοαιρετικών. Δεν μου τεκμηριώνει λοιπόν κάτι αυτή η σταση τους
    Μπορει όμως να υπάρχουνε αλλα που δεν γνωρίζω...

    Παντως είναι λαθος να λεγεται ότι Χειροθετηθηκαν στην 7η Οικουμενικη οι επιστρεφοντες επειδή ήτανε ανίεροι
    Τα ίδια λέει κι ο π. Νικόλαος Δημαράς, στα σχόλια εδώ :
    http://opaidagogos.blogspot.com/2017/02/522017.html
    Ἑπομένως, ὡς Εἰκονομάχοι ἦσαν ἐκτός τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ἐφ' ὅσον δέν εἶχαν ἀποτειχισθεῖ, -(πάντοτε πρό συνοδικῆς διαγνώμης καί μάλιστα μετά ἀπό τήν ἀντίθετη συνοδική διαγνώμη τῆς εἰονομαχικῆς συνόδου τοῦ 754),- γιά νά συμπάσχουν, νά συνδιώκονται καί νά συμβασανίζονται μέ τούς ἀγωνιζομένους εἰκονοφίλους Ὀρθοδόξους.


    Άγιος Ταράσιος :
    "Eάν δε Συνοδική εκφώνησις γένηται και Ομόνοια των Εκκλησιών επί Ορθοδοξία (δηλαδή κριθεί η ΝΕΑ αίρεση) ο τολμών από των βεβήλων αιρετικών της αιρέσεως ταύτης χειροτονήσθαι, τη καθαιρέσει υποπεσήται"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μήπως λοιπόν υπάρχουνε διαφορετικές ακολουθίες Χειροθεσίας ;
    Η μία σαν κι αυτή που έγινε στους Εικονομάχους και άλλη, εντός του Ιερού (και πιθανόν και με άλλες ευχές ;), όπου είναι Χειροτονία, αλλά "Βαπτίζεται" Χειροθεσία ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. εγω ξέρω την κανονική χειροθεσία και είναι αυτή που έγραψα
    τώρα αν για λόγους διπλωματίας την συγχωρητική ευχή την έιπαν χειροθεσία...παίζει κι αυτο το σενάριο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ασε τους Κυπριανίτες και Αγαθάγγελο ψευτοΡΟΕΔ…. εκεί έπεσε το ψέμα της αρκούδας κι ουδεμία μετάνοια εκ μέρους τους

    Πάμε στην ουσία
    1) καταρχήν μπερδευομαι με αυτά που λες στην αρχη, όπου την μία λες ότι η Χειροθεσία γίνεται εκτός του Ιερού και την άλλη εντός
    "Οι πράξεις εξα απο το ιερό λεγονται χειροθεσιες.
    Οι πράξεις Μέσα στο ιερο λεγονται Χειροτονίες.
    Η χειροθεσια γινεται Μέσα στο ιερό και ο υποψηφιος σκύβει πανω στην αγια Τράπεζα και του διαβάζονται καποιες ευχές".

    2) από αυτά που συνέβησαν επι Εικονομαχίας, δεν φαίνεται ότι η Χειροθεσια απευθύνεται σε ανίερους
    Oι Ματθαϊικοί λοιπόν δεν θα βλασφημούσανε την Ιερωσύνη και τα Μυστήρια τους, απλά θα παραδεχονταν ότι ήταν λανθασμενη η θεση τους (περι ενεργεια Σχισματικων νεο/των) από όπου προέκυψαν κι οι Χειροτονιες υπό ενός, και θα τους γινότανε αποκατάσταση, ως δυναμει Σχισματικούς και για τις Χειροτονιες. Αυτό καταλαβαίνω εγω
    Oι Ματθαϊικοί βέβαια θεωρούνε ότι ο α΄κανόνας του Μεγάλου Βασιλείου εφαρμόζεται αυτόματα (ενός κακού μύρια έπονται) και προφανώς στα Σχίσματα αναμεταξύ τους, ο ένας θα λέει ανίερο τον άλλον. Δεν ξέρω αν θα πρέπει να επιληφθεί κάποια διευρυμένη Σύνοδος προς τούτο, αλλά με κάποιο τρόπο θα πρέπει να είναι απολύτως ξεκαθαρισμένο το ποιος έκανε το Σχίσμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. μπερδευτηκα
    ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΕΣ ήθελα να γράψω εντος του ιερου
    και αυτη ειναι η διαφορά με την χειροθεσία πχ η κουρά ενος μοναχού ενος υποδιάκονου, αναγνώστη κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το εξηγω πάλι περί χειροθεσιας για να γίνει σαφέστατο

      Εφόσον οι πράξεις που γίνονται εξω απο το ιερό λεγονται χειροθεσιες και οι πραξεις Μεσα στο ιερο λέγονται Χειροτονιες τότε χειροθεσιες που γίνονται Μέσα στο ιερό ΔΕΝ ειναι χειροθεσιες αλλα ΧΕΙΡΌΤΟΝΙΕΣ
      Οι οποίες λέγονται χειροθεσιες για να το καταπιούν όλοι εύκολα...
      Αυτο επαθαν και οι ματθαιικοι το 71 και έκτοτε έχουν φλομωσει στο παραμύθι τους πάντες για να καλύψουν την βλασφημία τους καθώς τους χειροθετησαν η ροεδ που τους έβριζαν νυχθημερόν ως οικουμενιστες.

      Διαγραφή
  24. για τους ματθαιικούς δεν μετράει πως το χρέωσαν οι ίδιοι, αλλά πως χρεώνεται απο την εκκλησία η πράξη της χειροθεσίας
    δλδ αποκατάσταση ιεροσύνης επι σχισματικών και αιρετικών

    στην εκκλησιαστική ιστορία εκτός οικονομίες εχουμε και διπλωματίες και οτι θες προκειμένου να μπαλωθούν οι καταστάσεις
    εδω ο Μαρκος ο ευγενικός προσκύνησε τον Πάπα και τον αποκάλεσε αγιότατο κλπ προκειμένου να αμβλυνθούν οι γωνίες...
    Μολις ειδε οτι δεν γίνεται δουλειά ξέρετε όλοι τι έκανε και πόσο υπολόγισε αυτούς που υπέγραψαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. αυτό ακριβως λεω κι εγω, λαμβανοντας το παράδειγμα επι εικονομαχίας
    φαινεται ότι θα γινότανε αποκατασταση σε δυναμει Σχισματικούς (με το μεγαλο ελαφρυντικο που ανεφερα παραπανω), που επιπλέον κανανε και χειροτονιες υπο ενός κι όχι σε ανίερους
    Πού να το καταλάβουνε αλλά και να το δεχτούνε όμως αυτό οι Ματθαϊικοί….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Λάθος το σχόλιο του παλαιοημερολογίτη Δ.Χατζηνικολάου 5-10-2019 4:39πμ

    Μπερδεμένο και στρεβλωτικό της αλήθειας!!!

    Η αλήθεια είναι αυτή που γράφει ο Ορθόδοξος 4:18 πμ 5-10-2019 !

    Περαστικά στον παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μεγάλο το μπέρδεμα στο παλαιοημερολογίτικο Σχίσμα με την εγκυρότητα και ακυρότητα των χειροτονιών!

    Σχίσμα είναι " του Κουτρούλη ο γάμος" είναι επόμενο να γίνεται!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό σαν συμπέρασμα από τα πιο πάνω σχόλια...

      Διαγραφή
  28. Πάτερ μου φαίνεται σχεδόν αδύνατο να τους θεωρησε η ΡΟΕΔ κι ο Φιλάρετος ανίερους και να εκανε ουσιαστικα Χειροτονία.
    Ρωτησα και τον Πνευματικο μου σήμερα, κι αυτός πιστευει ότι εγινε Χειροθεσια ΕΚΤΟΣ του Ιερού στους Ματθαϊκούς.
    Μήπως λοιπον αυτά (περι δήθεν ΕΝΤΟΣ του Ιερού) τα διαδίδουνε εκεινοι που θελανε οπωσδήποτε να χαλάσει ότι έγινε με ΡΟΕΔ ;
    Παντως η μελετη που δημοσίευσες των Ματθαϊκων, είναι αμελέτητη, όπως έδειξα παραπάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πού να ήξερες 5.30 πόσα Σχισματα υπαρχουνε στην Κρατούσα κεκκαλυμενα από την κρατική ομπρελα (και μισθοδοσια του Καισαρα..) και ποσες παρανομες Χειροτονιες (αριστήνδην Συνοδοι κ.τ.λ.)
    Μην σου χαλάσουμε όμως την ουτοπία...πιες ήρεμος το fredo σου, σε κοινωνία με Οικουμενιστές κι ο Παράδεισος θα είναι κι αυτός μέρος του πρώτου που ανέφερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Κανένα σχίσμα δεν υπάρχει στην Εκκλησία Σταύρο Τ. Μην γράφεις ο,τι σου κατέβει!!!!

    Στο παλαιοημερολογίτικο σχίσμα υπάρχουν τα πολλά σχίσματα!

    Δεν πίνω φρεντο όπως φανταζεσαι ψευδώς!

    Κοινωνία έχω με την Εκκλησία!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Οι Αριστινδην Σύνοδοι έστω και αν δεν είναι σωστές δεν έχουν άκυρες χειροτονίες και δεν κατέληξαν σε σχίσματα!!

    Δεν μας είπες ακόμα αν είσαι παλαιοημερολογίτης... Θα μας πεις; Ντρέπεσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Το 5:44πμ απευθύνεται στον Σταύρο Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ρε παλληκάρι, εκτός από ότι έχω ήδη γραψει για αυτο, ακόμα και στο παρόν άρθρο, επίσης στα σχόλια μου υπάρχουνε καμια δεκαριά links, με δικά μου κείμενα, όπου φαίνεται ακριβως τι είμαι
    Και το ερώτημα είναι :
    νομιζεις ότι με αυτή την χαζομάρα κάνεις κάποιου είδους σπάσιμο νεύρων ή απλά η αντιληπτική σου ικανότητα είναι υπό του μηδενός ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Οι Αντιοικουμενιστές δεν κοιμούνται σαν να πηγαίνουν όλα καλά. Εχουν γνώση του κινδύνου του Οικουμενισμού και παλεύουν σύμφωνα με τις δυνάμεις τους πολλοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Δεν πήγα στα link's καθόλου που έδωσες.
    Δεν έχουμε όλοι τον χρόνο για να κοιτάμε τα link's που δίνει ο κάθε σχολιαστής.
    Θα τα κοιτάξω κάποια στιγμή και θα δω αν αναφέρεις εκεί τί είσαι ξάστερα.

    Οι χαζομάρες βρίσκονται στα δικά σου σχόλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Το 5:56πμ απευθύνεται στον Σταύρο Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Βλέπω ὅτι οἱ πρακτορίσκοι τῶν Οἰκουμενιστῶν ἔπιασαν καί πάλι δουλειά, ὡς ἔμποροι ψεύδους, διαστροφῆς καί μπουρδολογίας! Γιά λίγες ἡμέρες τούς χάσαμε καί νόμισα ὅτι στό τέλος τοῦ Σεπτεμβρίου ἔληξεν ἡ σύμβασίς των! Πήρατε καμμιάν αὔξησιν τοὐλάχιστον;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Δεν βλέπω κανένα Οικουμενιστή σχολιαστή. Πουθενά!
    Δεν βλέπω πολύ πολύ πολύ περισσότερο πράκτορες των Οικουμενιστών και μισθούς !
    Τί μπουρδολογίες αφάνταστες είναι αυτές που γράφει ο παλαιοημερολογίτης Δ. Χατζηνικολάου;

    Βλέπει τους Ορθόδοξους που δεν είναι Σχισματικοί σαν πράκτορες του Οικουμενισμού;;;


    Τόση διαστροφή;;

    ή τόση αντιληπτικότητα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Αν απορεί ο παλαιοημερολογίτης Δ. Χατζηνικολάου γιατί Ορθόδοξοι που σφαλιαρίζουν τις πλάνες του δεν έγραψαν κάτι τόσο καιρό, είναι μάλλον γιατί:

    Δεν ήταν μπουρδολογικά και στρεβλωτικά στα σχόλια του τόσο, αυτός και άλλοι
    Δεν είχαν τόσο μεγάλες πλάνες τα σχολιά τους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Δ. Χατζηνικολάου δεν φταίνε οι Αντιοικουμενιστές Ορθόδοξοι για όσα ακατάστατα, τραγελαφικά και μπερδεμένα συμβαίνουν στο Παλαιοημερολογίτικο Σχίσμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή