π. Νικόλαος Δημαράς: Έχουν όλα εξηγηθεί πολυμερῶς καί πολυτρόπως.

Ἐμείς δεν είμαστε κάποια Σύνοδος στήν ὁποία ἀνήκουμε. Εἴμαστε ἡ συνέχεια τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας στήν Ἑλλάδα μετά τό 1924. Ὡς ἡ συνέχεια τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μετά τό 1924, ἡ Ἐκκλησία μας ἀποφασίζει ποιούς, πότε καί πῶς θά τούς δεχθεῖ καί πάντως ὅχι ὅλους, ὅπως τονίζεται καί ἀπό τόν Ἅγιο Νικόδημο τόν Ἁγιορείτη στό Πηδάλιον τῆς Ἐκκλησίας μας. Το ἀνωτέρω κείμενο είναι του αδελφού Ιοάν, Ρουμάνου Ιερέως. Οι θέσεις του απηχούν καί τις θέσεις της Συνόδου μας καί συμφωνώ καί προσωπικά μέ κάποιες διορθώσεις καί συμπληρώσεις πού δημοσιεύω στού "Κολλυβάδες". Το δεν " διαβεβαιοί" έχει εξηγηθεί εξαντλητικά. Σημαίνει ξεκάθαρα ότι, ὄταν ἡ Σύνοδος δέχεται κάποιον εκ των Νεοημερολογιτών ή των Οικουμενιστών, τον δέχεται κατ' ακρίβειαν βαπτίζοντάς τον ή κατ΄ οικονομίαν με άγιον Μύρον, μυρώνοντάς τον. Με το να τον δεχθεί με έναν από τους δύο τρόπους δεν σημαίνει, ότι ἀναγνωρίζει μυστήρια έξω από το Σώμα της Εκκλησίας μας, δεν επικυρώνει δηλ. μή ὑπάρχοντα μυστήρια, ἀλλά προσερχομένων τῶν Νεοημερολογιτῶν ἤ τῶν Οἰκουμενιστῶν τούς ἀποκαθιστά. Τούς λαϊκούς διά βαπτίσματος ή ὅπωσδήποτε διά μύρου, καί τους κληρικούς διά χειροθεσίας ή ὅπως κρίνει η Εκκλησία κατά τό μνημειώδες κείμενο. Πράγμα το ὁποῖο έκαναν όλες οἱ Οἰκουμενικές Σύνοδοι στό παρελθόν. (βλ. π.χ. τούς δεχομένους στήν ΣΤ΄ Οἰκουμενική, τόν Ἅγιον Ἀνατόλιον στήν Δ΄ πού τόν ἔκανε μάλιστα καί πρόεδρόν της ἤ τούς Εἰκονομάχους -ὄχι όλους- στήν Ζ΄ Οἰκουμενική.
------------

Ο/Η Σταύρος Τ. είπε...
Ἐάν ἡ ἔκπτωση ἀπό τήν ἱερωσύνη ἐπήρχετο αὐτόματα, μόλις κηρύσσεται ἡ αἵρεση, τότε θά χανόταν ἡ ἱερωσύνη καί πουθενά δέν θά βρισκόταν, κατά τόν ἅγιο Θεόδωρο τόν Στουδίτη,(βλ. σχ. επιστολή του "Στεφάνω αναγνώστη και τοις συν αυτώ")

To Mυστήριο λοιπόν στους "μεμονωμένους" συνεχίζει να είναι έγκυρο αλλά εις κρίμα και κατάκριμα για τους εν γνώσει κοινωνούντες. Καθώς αφενός κάποιοι πράγματι μπορεί να μην γνωρίζουνε (π.χ. κάποιος που ήρθε από μακρινό μέρος) κι αφετέρου υπάρχει αρμόδια Σύνοδος να τον καθαιρέσει, όπως αναφέρει ο Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης στην ερμηνεία των Ιερών Κανόνων
Θα υπενθυμίσω απλά ότι ο Πατριάρχης Κων/λεως Ιωακείμ, που ευλόγησε το Άγιο Μύρο το 1912, είχε προηγουμένως κάνει δημόσιες Οικουμενιστικές δηλώσεις. Και το Άγιο Μύρο χρησιμοποιείτο αργότερα για αρκετά χρόνια, ακόμα κι από Ματθαϊκούς.
Για τον Βαρθολομαίο όμως υπάρχουνε πολύ μεγάλες αμφιβολίες εάν είναι "μεμονωμένος", όταν όλη η διακριτη Πατριαρχική Σύνοδος ξεκάθαρα αποδέχεται όλα αυτά που κάνει, όπως και οι άλλοι Πατριάρχες. Οι άσχημες "εξελίξεις" λοιπόν πρέπει να τρέξανε πιο γρήγορα εκεί σε σχέση με την Αυτοκέφαλη Ελλαδική. Καθώς κι εγώ δεν μπορώ να δεχτώ ότι είχε Μυστήρια εδώ κι αρκετά χρόνια, όταν έφτασε ακόμα και να αναθεματίσει τους Αγίους μας :
Οἱ κληροδοτήσαντες εἰς ἡμᾶς τὴν διάσπασιν προπάτορες ἡμῶν ὑπῆρξαν ἀτυχῆ θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως καὶ εὑρίσκονται ἤδη εἰς χείρας τοῦ δικαιοκρίτου Θεοῦ.

14 σχόλια:

  1. Συνεχίζει δυστυχώς κι εδώ ο π. Νικόλαος να Βαπτίζει το κοτόπουλο ψάρι
    H επίμαχη παράγραφος του ενωτικού κειμένου εκτός από το :
    "δὲν διαβεβαιώνει"
    ακριβως στην συνέχεια αναφέρει :
    "ἰδιαίτερα σὲ ὅσους εὑρίσκονται «ἐν γνώσει»σὲ κοινωνία μὲ τὸν συγκρητιστικὸ Οἰκουμενισμό"
    δηλαδή παραπέμπει σε Έγκυρα Μυστηρια και τους εν γνώσει ή αγνοία κοινωνούντες αυτά
    Σε άκυρα Μυστήρια δεν παίζει κανένα ρόλο το εν γνώσει ή αγνοία
    Kι επειδή γίνονται παρεξηγήσεις, όταν λέμε άκυρα δεν εννοούμε κι ανυπόστατα (όπως π.χ. είναι εκείνα αυτών που ουδέποτε βρίσκονταν στην Εκκλησία π.χ. Ιεχωβάδες) και κατ΄Οικονομία ΜΠΟΡΕΙ να αποφασίσουνε οι Πατέρες να τα αποδεχτούνε, όταν τηρήθηκε ο Ορθόδοξος Τύπος και να μυρώσουνε τον Πιστό για την απουσιάζουσα Αγιαστική Χάρη του Μυστηρίου

    Κι όχι μόνο αυτό, αλλά ο π. Νικόλαος, ο οποίος υπερζηλωτικώς διδάσκει για άκυρα Μυστήρια των νεο/των από το 1924, ενώθηκε με τους Κυπριανίτες, οι οποίοι δημοσίως και εν παρρησία διδάσκουνε τα γνωστά τους, δηλαδή περί έγκυρων Μυστηρίων Οικουμενιστων ακόμα και σήμερα κι επίσης ότι σε τίποτα δεν μετανόησαν από το Σχίσμα που δημιούργησαν. Άλλωστε ουδέποτε υπέγραψαν κι Ομολόγησαν δημοσίως λίβελλο μετανοίας, ο οποίος είναι ο ελάχιστος τρόπος αποδοχής Σχισματικών κι αιρετικών. Και δεν γνωρίζουμε επίσης με ποιο τρόπο είναι ενωμένος ο π. Νικόλαος και με Αγαθάγγελο "ΡΟΕΔ", για τον οποιο ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ αναφέρονται κάποια πράγματα εδώ
    http://scripta---manent.blogspot.com/2019/08/blog-post_829.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο αρθρογράφος ανήκει στο Παλαιοημερολογίτικο Σχίσμα. Για τους επισκέπτες που το αγνοούν το λέγω.
    Δεν παραδέχεται την αγιότητα συγχρόνων αγίων σαν τους αγίους Παΐσιον, Πορφύριον, Ιάκωβον κ.α. !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα Μυστήρια των ορθόδοξα χειροτονημένων κληρικών που έπεσαν σε αίρεση ισχύουν , είναι έγκυρα , μέχρι να καθαιρεθούν απο Σύνοδο της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τίποτα δεν έχει εξηγηθεί, όλα ανακατωμένα είναι στο κείμενο του 2014 για να βολεύονται όλοι, όσο γι αυτά που γράφει ο π. Νικόλαος για το πως δέχονται οι ΓΟΧ τους οικουμενιστές, η αλήθεια είναι άλλη.
    Χωρίς χρίσμα και βάπτισμα αλλά με την ανύπαρκτη μετάνοια.
    Αυτά που γράφτηκαν δικολαβίστικα είναι ο ΦΕΡΕΤΖΕΣ των ΓΟΧ για να μην ξεφτιλιστούν παγκοσμίως στις άλλες ΓΟΧ παρατάξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ότι ο π. Νικόλαος Δημαράς διδάσκει για άκυρα Μυστήρια των νεο/των από το 1924, είναι μεγάλο ψέμα. Ο κ. Σταύρος ας παρουσιάσει ένα σχετικό κείμενο, αλλοιώς ας πάψη να τον συκοφαντεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πηγή του σχολίου εδώ
    http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2018/02/blog-post_27.html
    όπου ο π.Νικόλαος μας λεει (αναφερόμενος στους νεωτερίζοντες κι επικαλούμενος τον α΄κανόνα Μεγάλου Βασιλείου περί σχισματικων) ότι :

    π. Νικόλαος Δημαράς1 Μαρτίου 2018 - 4:43 π.μ.
    ……………….
    Ήδη καθυπεβλήθη στο αιώνιο ανάθεμα κατά την Πανορθόδοξον Σύνοδον του 1848 και όχι αορίστως στο μέλλον, τάχα, θα καθυποβληθεί στο ανάθεμα!!!:"ἤδη ἑκουσίως καθυπεβλήθη εἰς τὸ αἰώνιον ἀνάθεμα διὰ τὸ βλασφημεῖν εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, ὡς τάχα μὴ ἀρτίως λαλῆσαν ἐν ταῖς Γραφαῖς καὶ διὰ τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων." Αυτό συμβαίνει, γιατί βλασφημείται το Πνεύμα το Άγιον. Η βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος ουκ αφεθήσεται εις τον αιώνα κατά τον λόγον του Κυρίου μας. Δεν είναι δυνατόν να βλασφημείται το Πανάγιον Πνεύμα και να κατέρχεται η χάρις του Θεού επί των προκειμένων μυστηρίων.Ο ιερουργών δεν μπορεί να ενεργεί εν ονόματι της Εκκλησίας, όταν είναι αιρετικός και μάλιστα διάδοχος των διαδόχων των πρώτων αιρετικών!!! Οι πρώτοι έσχον την Χάριν παρά της Εκκλησίας, αιρετικοί γενόμενοι κατά τον Μέγαν Βασίλειον ουκέτι ηδύναντο μεταδίδειν την Χάριν. Περί του Αγίου Νικοδήμου και της σχετικής ερμηνείας του σε επόμενη ανάρτηση.

    π. Νικόλαος Δημαράς1 Μαρτίου 2018 - 4:43 π.μ.
    Όταν υπάρχει αυθεντική ερμηνεία στο θέμα του αναθέματος και μάλιστα όλων των Ορθοδόξων Πατριαρχών των παλαιφάτων Πατριαρχείων μετά των συνόδων τους, (Πανορθόδοξος Σύνοδος του 1848), περιττεύει κάθε άλλη προσωπική ερμηνεία: "Κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας", ἥν παρελάβομεν ἄδολον παρὰ τηλικούτων ἀνδρῶν, ἀποστρεφόμενοι πάντα νεωτερισμὸν ὡς ὑπαγόρευμα τοῦ διαβόλου· ὁ δεχόμενος νεωτερισμόν, κατελέγχει ἐλλιπῆ τὴν κεκηρυγμένην ὀρθόδοξον πίστιν. Ἀλλ᾽ αὐτὴ πεπληρωμένη ἤδη ἐσφράγισται, μὴ ἐπιδεχόμενη μήτε μείωσιν, μήτε αὔξησιν, μήτε ἀλλοίωσιν οἱανδήποτε, καὶ ὁ τολμῶν ἢ πρᾶξαι ἢ συμβουλεῦσαι ἢ διανοηθῆναι τοῦτο ἠρνήθη τὴν πίστιν τοῦ Χριστοῦ, ἤδη ἑκουσίως καθυπεβλήθη εἰς τὸ αἰώνιον ἀνάθεμα διὰ τὸ βλασφημεῖν εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, ὡς τάχα μὴ ἀρτίως λαλῆσαν ἐν ταῖς Γραφαῖς καὶ διὰ τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων.
    Τὸ φρικτὸν τοῦτο ἀνάθεμα, ἀδελφοὶ καὶ τέκνα ἐν Χριστῷ ἀγαπητά, οὐκ ἐκφωνοῦμεν ἡμεῖς σήμερον, ἀλλ᾽ ἐξεφώνησε πρῶτος ὁ Σωτὴρ ἡμῶν "ὃς ἂν εἴπη κατὰ τοῦ Πνεύματος τοῦ Ἁγίου, οὐκ ἀφεθήσεται αὐτῷ οὔτε ἐν τῷ νῦν αἰῶνι οὔτε ἐν τῷ μέλλοντι" (Ματθ. ιβ‘, 32)· ἐξεφώνησεν ὁ θεῖος Παῦλος· "ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ᾽ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω" (Γαλ. α’, 6-8)· ἐξεφώνησαν τοῦτο αἱ ἑπτὰ Οἰκουμενικοὶ Σύνοδοι καὶ σύμπας ὁ χορὸς τῶν θεοφόρων Πατέρων.
    Ἅπαντες οὔν οἱ νεωτερίζοντες ἢ αἱρέσει ἢ σχίσματι, ἑκουσίως ἐνεδύθησαν, κατὰ τὸν ψαλμωδόν, "κατάραν ὡς ἱμάτιον" (Ψαλμ. ρη’,18), κἄν τε Πάπαι κἄν τε Πατριάρχαι, κἄν τε Κληρικοί, κἄν τε Λαϊκοὶ ἔτυχον εἶναι "κἂν ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ, ἀνάθεμα ἔστω, εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ᾽ ὃ παρελάβετε".
    Ήδη καθυπεβλήθη στο αιώνιο ανάθεμα κατά την Πανορθόδοξον Σύνοδον του 1848 και όχι αορίστως στο μέλλον, τάχα, θα καθυποβληθεί στο ανάθεμα!!!:"ἤδη ἑκουσίως καθυπεβλήθη εἰς τὸ αἰώνιον ἀνάθεμα διὰ τὸ βλασφημεῖν εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, ὡς τάχα μὴ ἀρτίως λαλῆσαν ἐν ταῖς Γραφαῖς καὶ διὰ τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων." Αυτό συμβαίνει, γιατί βλασφημείται το Πνεύμα το Άγιον. Η βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος ουκ αφεθήσεται εις τον αιώνα κατά τον λόγον του Κυρίου μας. Δεν είναι δυνατόν να βλασφημείται το Πανάγιον Πνεύμα και να κατέρχεται η χάρις του Θεού επί των προκειμένων μυστηρίων. Ο ιερουργών δεν μπορεί να ενεργεί εν ονόματι της Εκκλησίας, όταν είναι αιρετικός και μάλιστα διάδοχος των διαδόχων των πρώτων αιρετικών!!! Οι πρώτοι έσχον την Χάριν παρά της Εκκλησίας, αιρετικοί γενόμενοι κατά τον Μέγαν Βασίλειον ουκέτι ηδύναντο μεταδίδειν την Χάριν. Περί του Αγίου Νικοδήμου και της σχετικής ερμηνείας του σε επόμενη ανάρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γενικότερα έχει αναμείξει σωστά με λάθη στα σχόλια που έκανε εκεί
    Παρακάτω μας λεει :

    π. Νικόλαος Δημαρᾶς5 Μαρτίου 2018 - 2:03 μ.μ.
    …..
    Καί ἡ ἀλλοίωση, βέβαια, τῆς θαυμαστῆς ἁρμονίας καί τῆς ἐκκλησιαστικῆς τάξεως τῆς Ἐκκλησίας, διά τῆς ἀλλαγῆς τοῦ Ἑορτολογίου τῆς Ἐκκλησίας, πού ἔσχισε τήν Ἐκκλησία, ἐντασσόμενη στόν κηρυσσόμενο Οἰκουμενισμό, εἶναι αἵρεση, ὅπως ἀπέδειξε ὁ ἀδελφός Δημήτριος Χατζηνικολάου καί ὑποστηρίζουμε καί ἐμεῖς, ἰδιαίτερα καί γιατί τό ὅ,τι σέ πολλές τοπικές ἐκκλησίες τοῦ κλίματος τοῦ Πατριαρχείου ἄλλαξε καί τό Πασχάλιον (βλ. Αρχιεπισκοπή Φινλανδίας) καί ἀλλαχοῦ. Τό MΝΗΜΕΙΩΔΕΣ ΕΝΩΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ τῆς Ἐκκλησίας μας (!!!!!!) εἶναι ξεκάθαρο καί συντασσόμαστε ἀνεπιφύλακτα μέ αὐτό. Καλή συνέχεια στήν Ἁγία Τεσσαρακοστή. Εὐχαριστῶ γιά τήν φιλοξενία. Ὁ Χριστός μας καί ἡ Παναγία μας μαζί Σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αξιοσημείωτο είναι κι αυτό που λέει ο π. Νικόλαος εκεί περι αναθέματος, όταν ως γνωστόν η Σύνοδος ΓΟΧ (δια του γραμματέως +Φωτίου) δήλωσε 'ότι περιττεύει η ονομαστική καταδίκη των Οικουμενιστών κι ότι δεν βρίσκονται εντος Εκκλησιας ώστε να τους αναθεματίσουνε !!!
    Οι Κυπριανίτες έχουνε ίδια άποψη ;

    Κι ενώ πριν λίγα χρόνια ειρωνεύονταν τους νεο/τες, λέγοντας :
    Ἀνεθεμάτισαν καί τόν Οἰκουμενισμόν. Ὄντως ἐντυπωσιακόν διὰ νεοημερολογίτας. Ἀλλά ἐνῷ διά τούς Παπικούς, Προτεστάντας καί Ἀγγλικανούς οἱ ἀναθεματισμοί ἦσαν ἐπώνυμοι, διά τόν Οἰκουμενισμόν δὲν εὐρέθη ἐπάξιος ἐκπρόσωπος διὰ νὰ ἀναθεματισθῇ. Βλέπετε, ἡ γενναιότης ὅλη ἐξηντλήθη κατά τῶν νενεκρωμένων ὀστῶν καί δὲν ἀπέμεινε ὑπόλοιπον διὰ νὰ στραφῇ κατὰ τῶν νεοφανῶν ἐνσάρκων αἱρετικῶν οἰκουμενιστῶν. Ἄλλωστε, εἶναι οἱ ἐκλέξαντες καί χειροτονήσαντες τούτους εἰς τὸ Ἐπισκοπικόν ἀξίωμα…
    Bλεπε εδώ :
    https://ecclesiagoc.gr/index.php/93-aristera/eideiseis-sholia/931-opsimoi-zilwtai



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μας λέει λοιπόν εκεί ο π. Νικόλαος

    π. Νικόλαος Δημαράς1 Μαρτίου 2018 - 4:17 π.μ.
    1ον:To ίδιο τό κείμενο που αναφέρεις προς επίρρωση της ερμηνείας Σου, Σε αναιρεί!!! Γράφεις, αναφέροντας την διδασκαλία του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου από τις επιστολές του:
    "Αλλά και όποιος δεν αναθεματίζει στον κατάλληλο καιρό, και ανάλογα με τις ανάγκες κάθε αιρετικό, ανήκει στην μερίδα εκείνων."
    Καί στη συνέχεια πάλι αυτοαναιρείσαι: “και κάθε αίρεση και αιρετικό αποστρεφόμαστε και αναθεματίζουμε.”
    Καί τρίτη αυτοαναίρεσή Σου: “Αλλά και κάθε άλλος που είναι ομώνυμος με αυτούς, όμως αιρετικός, της αιρέσεώς τους ή άλλης, είτε είναι επίσκοπος, είτε ασκητής, είτε οποιοσδήποτε, ας είναι αναθεματισμένος.” Το κείμενο λέει ανάθεμα έστω όχι μόνον για τους ήδη αναθεματισθέντες αλλά και για εκείνους που θα φρονούν τα ίδια με την αίρεση των αναθεματισθέντων!!! Μήπως ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης ήταν επίσκοπος; Για να λέει ανάθεμα έστω; Μήπως ήταν σύνοδος; Όχι βεβαίως. Λοιπόν και πάλι αυτοαναιρείσαι αδελφέ μου και γιαυτό θα πρέπει να προσέχεις και να διαβάζεις καλύτερα αυτά που παραθέτεις.
    «Ορθόδοξοι είμαστε, έστω αν κατά τα άλλα είμαστε αμαρτωλοί, μακαριώτατε, χωρίς να κάνουμε την παραμικρή υποχώρηση στο θέμα της αποστολικής πίστεως, κάθε Σύνοδο Οικουμενική και Τοπική αναγνωρισμένη για την αλήθειά της, μαζί με τους άγιους Κανόνες, που εκτέθηκαν σε αυτές, αποδεχόμαστε, και κάθε αίρεση και αιρετικό αποστρεφόμαστε και αναθεματίζουμε. Και ανάθεμα στον Βαρσανούφιο, στον Ησαΐα, στον Δωρόθεο και τον Δοσίθεο, οι οποίοι αναθεματίστηκαν από τον Άγιο Σωφρόνιο. Αλλά και κάθε άλλος που είναι ομώνυμος με αυτούς, όμως αιρετικός, της αιρέσεώς τους ή άλλης, είτε είναι επίσκοπος, είτε ασκητής, είτε οποιοσδήποτε, ας είναι αναθεματισμένος. Αλλά και όποιος δεν αναθεματίζει στον κατάλληλο καιρό, και ανάλογα με τις ανάγκες κάθε αιρετικό, ανήκει στην μερίδα εκείνων. Γιατί εμείς είμαστε καθαροί από κάθε αιρετικό φρόνημα» To ίδιο τό κείμενο που αναφέρεις προς επίρρωση της ερμηνείας Σου, Σε αναιρεί!!! Γράφεις αναφέροντας την διδασκαλία του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου: "Αλλά και όποιος δεν αναθεματίζει στον κατάλληλο καιρό, και ανάλογα με τις ανάγκες κάθε αιρετικό, ανήκει στην μερίδα εκείνων."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σε αυτό λοιπόν που συμφωνώ μαζί του είναι ότι δεν υπάρχει αυτόματη απώλεια Χαριτος σε "μεμονωμένο" που κηρύττει δημοσίως κατεγνωσμένη αίρεση
    Όταν σε διαρκεια χρόνου υπαρξει Συνοδικη, αδιαμφισβητητη αποδοχή, τότε τα πραγματα αλλαζουνε, όπως ειδαμε με τους Λατίνους. Η πρωτη (εκ των υστερων) Πανορθοδοξη που τους καταδικασε εν Συνολο εγινε (για αλλους λογους κι όχι επι τούτου) το 1484, αλλα από τον 12ο αιωνα αντιμετωπιζονταν ως εχοντες ακυρα Μυστηρια
    Στο ημερολογιο όμως δεν υπηρχε Πανορθοδοξο δεδικασμενο (βλεπε Ομολογητή Πρώην Φλωρίνης) καθώς οι καταδικες του 16ου αιωνος αφορούσανε κυριως την αλλαγη του Πασχάλιου Κανόνος, άσχετα αν ανέφερε και το μηνολόγιο
    Όπως και μπορει να ερμηνευτεί κατά το δοκούν τι εστι νεωτερισμος (που επικαλείται ο π. Νικόλαος, μέσω Πανορθοδοξης 1848), ώστε καποιοι να ομιλούνε επιπολαια για ακυρα Μυστηρια. Στους ΓΟΧ μονο έχουνε γίνει πλήθος νεωτερισμων π.χ. Χρίσμα απαξ μόνο στο μέτωπο...

    Εν κατακλείδι, ουτε τόσο εύκολα ακυρώνονται τα Μυστηρια, ούτε μένουνε και στο διενεκές όταν υπάρξει Συνοδική βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τα ίδια αναφέρει και στην εισήγηση που εκανε στην Σύνοδο ΓΟΧ, βλεπε εδώ
    https://scripta---manent.blogspot.com/2019/09/blog-post_512.html
    Οι σημερινοι "ΓΟΧ" βέβαια ικανοποιούνε τους παντες και το έχουνε στην επίσημη ιστοσελίδα τους

    Ὅπως ἐπίσης αὐτό συμβαίνει ἀναφορικά με τούς Νεοημερολογίτες-Οἰκουμενιστές γιατί οἱ πρῶτοι
    ἀποσχισθέντες τῆς ἀληθείας πῆραν μέν την χάρη ἀπό την καθολική Ἐκκλησία ἀλλά οἱ ἴδιοι κατασταθέντες αἱρετικοί και ἀποκοπέντες ἀπό το σῶμα τῆς Εκκλησίας ὄντες αὐτοκατάκριτοι δεν μποροῦσαν πλέον να μεταδώσουν την χάρη κατά τον 1ο Κανόνα τοῦ Οὐρανοφάντορος Μεγάλου Βασιλείου και στερούνται κάθε ἱερατικῆς δικαιοδοσίας Συνόδων ἀπό τίς Τοπικές μας καθολικές τοπικές ἐκκλησίες Ὅπως ἐπίσης αὐτό συμβαίνει ἀναφορικά με τούς Νεοημερολογίτες-Οἰκουμενιστές γιατί οἱ πρῶτοι ἀποσχισθέντες τῆς ἀληθείας πῆραν μέν την χάρη
    ἀπό την καθολική Ἐκκλησία ἀλλά οἱ ἴδιοι κατασταθέντες αἱρετικοί και ἀποκοπέντες ἀπό το σῶμα τῆς Εκκλησίας ὄντες αὐτοκατάκριτοι δεν μποροῦσαν πλέον να μεταδώσουν την χάρη κατά τον 1ο Κανόνα τοῦ Οὐρανοφάντορος Μεγάλου Βασιλείου και στερούνται κάθε ἱερατικῆς δικαιοδοσίας Συνόδων ἀπό τίς Τοπικές μας καθολικές τοπικές ἐκκλησίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Απαράδεκτα αυτά που γράφει ο κ.Τάκας για τα ψευδομυστήρια των αιρετικών(κριμένων και ΜΗ κριμένων από Ορθόδοξη Σύνοδο[κανένας Πατέρας της Εκκλησίας δεν διαχωρίζει τους αιρετικούς σε κριμένους και μη κριμένους,δηλαδή δεν σε κάνει αιρετικό η απόφαση της Ορθόδοξης Συνόδου,αλλά η πλάνη σου])!Δηλαδή μας λέει ότι αν αύριο βγει και πει σε ομιλία του ο π.Ε.Τρικαμηνάς "ο Χριστός δεν είναι Θεός",την επόμενη φορά που θα κάνει Θεία Λειτουργία,θα κοινωνήσει Σώμα και Αίμα Κυρίου και όχι φωτιά και θάνατο!!Υπάρχουν κείμενα Αγίων Πατέρων που λένε ότι οι αιρετικοί δεν έχουν Μυστήρια(π.χ. του Μεγάλου Αθανασίου και του Χρυσοστόμου Αντιοχείας)!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ἐάν ἡ ἔκπτωση ἀπό τήν ἱερωσύνη ἐπήρχετο αὐτόματα, μόλις κηρύσσεται ἡ αἵρεση, τότε θά χανόταν ἡ ἱερωσύνη καί πουθενά δέν θά βρισκόταν, κατά τόν ἅγιο Θεόδωρο τόν Στουδίτη,(βλ. σχ. επιστολή του "Στεφάνω αναγνώστη και τοις συν αυτώ")

    To Mυστήριο λοιπόν στους "μεμονωμένους" συνεχίζει να είναι έγκυρο αλλα εις κρίμα και κατάκριμα για τους εν γνώσει κοινωνούντες. Καθώς αφενός κάποιοι πράγματι μπορεί να μην γνωρίζουνε (π.χ. κάποιος που ηρθε από μακρινό μερος) κι αφετέρου υπάρχει αρμόδια Σύνοδος να τον καθαιρέσει,όπως αναφέρει ο Αγιος Νικόδημος Αγιορείτης στην ερμηνεια των Ιερών Κανόνων
    Θα υπενθυμίσω απλά ότι ο Πατριάρχης Κων/λεως Ιωακείμ, που ευλόγησε το Αγιο Μύρο το 1912, είχε προηγουμένως κανει δημοσιες Οικουμενιστικες δηλωσεις. Και το Άγιο Μυρο χρησιμοποιείτο αργότερα για αρκετά χρόνια, ακόμα κι από Ματθαϊκους.
    Για τον Βαρθολομαίο όμως υπάρχουνε πολύ μεγαλες αμφιβολίες εάν είναι "μεμονωμένος", όταν όλη η διακριτη Πατριαρχική Σύνοδος ξεκάθαρα αποδέχεται όλα αυτά που κάνει, όπως και οι άλλοι Πατριάρχες. Οι άσχημες "εξελίξεις" λοιπόν πρέπει να τρέξανε πιο γρηγορα εκεί σε σχεση με την Αυτοκέφαλη Ελλαδική. Καθώς κι εγω δεν μπορω να δεχτω ότι είχε Μυστήρια εδώ κι αρκετά χρόνια, όταν έφτασε ακόμα και να αναθεματισει τους Αγιους μας :
    Οἱ κληροδοτήσαντες εἰς ἡμᾶς τὴν διάσπασιν προπάτορες ἡμῶν ὑπῆρξαν ἀτυχῆ θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως καὶ εὑρίσκονται ἤδη εἰς χείρας τοῦ δικαιοκρίτου Θεοῦ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η αλήθεια είναι:

    Τα Μυστήρια των ορθόδοξα χειροτονημένων κληρικών που έπεσαν σε αίρεση ισχύουν , είναι έγκυρα , μέχρι να καθαιρεθούν απο Σύνοδο της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή