«Πᾶσαν τήν βιοτικήν ἀποθώμεθα μέριμναν» -- Πρεσβ. Διονύσιος Τάτσης

Συχνά παρατηροῦμε μοναχούς νά μπλέκονται σέ βιοτικές ὑποθέσεις καί νά χάνουν τόν πνευματικό τους προσανατολισμό. Ἀσχολοῦνται μέ θέματα πού ὑποτίθεται ὅτι τά ἔχουν ἀρνηθεῖ, ὅταν δέχτηκαν τό μοναχικό σχῆμα. Βέβαια, δικαιολογοῦν τήν ἐνασχόλησή τους μέ τά βιοτικά μέ τό ἐπιχείρημα ὅτι ἐνδιαφέρονται γιά τό καλό καί τήν προκοπή τοῦ μοναστηριοῦ τους καί ὄχι γιά δικά τους προσωπικά συμφέροντα. Ὁ ἰσχυρισμός αὐτός ἔχει περιορισμένη πειστικότητα, ἀφοῦ τά συμφέροντα τοῦ μοναστηριοῦ ἐπηρεάζουν καί τή ζωή τους.
Δέν πρέπει νά ξεχνᾶμε ὅτι ἐκεῖνος πού ἀρνήθηκε τά ἐγκόσμια δέν πρέπει νά ἀναμειγνύεται σέ βιοτικές μέριμνες, ἀλλά νά ἔχει ἐμπιστοσύνη στήν πρόνοια τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἅγιος Ἀρσένιος ἦταν ἀπόλυτος στό θέμα αὐτό. Ὁ ἴδιος ἀρνοῦνταν κάθε ἀνάμειξή του σέ κοσμικά θέματα. Εἶναι ἰδιαίτερα διαφωτιστικό τό περιστατικό πού διαβάζουμε στό Γεροντικό. Κάποτε λοιπόν τόν εἶχε ἐπισκεφθεῖ στή σκήτη ἕνας ἀξιωματοῦχος τοῦ κράτους ἀπό τή Ρώμη καί τοῦ ἔδωσε τή διαθήκη ἑνός συγγενοῦς του, ὁ ὁποῖος τοῦ ἄφηνε κάποια περιουσιακά στοιχεῖα. Ὁ γέροντας μόλις τήν ἔπιασε στά χέρια του, θέλησε νά τήν ξεσχίσει, ὁ ἀξιωματοῦχος ὅμως τόν συγκράτησε καί τοῦ εἶπε ὅτι ἡ καταστροφή τῆς διαθήκης ἦταν μεγάλος κίνδυνος γι᾿ αὐτόν. Τοῦ τήν ἐπέστρεψε ὅμως διευκρινίζοντάς του: «Ἐγώ ἔχω πεθάνει πρίν ἀπό αὐτόν καί δέν βρίσκομαι πλέον μεταξύ τῶν ζώντων».

5 σχόλια:


  1. δυστυχώς δυστυχέστατα,καλά κρατεί το διαιωνίζων πλέον λάθος είς το χερουβικόν ύμνον.
    πάσαν ΝΥΝ βιοτικήν αποθόμεθα μέριμναν.......
    τι δεν καταλαβαίνετε κ.κ. θεολόγοι,φιλόλογοι και λοιποί λόγιοι;;;;
    που το βρήκτε το ΤΗΝ, να μας πείτε και μας τους αγραμμάτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γνωρίζετε τον συγγραφέα;
    Έχετε κάποια φωτοτυπία του πρωτοτύπου;

    Καλή Ανάσταση!

    Εν Χριστώ,
    Κωνσταντίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  3. η αλήθεια είναι πως έχει πλέον επικρατήσει το λανθασμένο ΤΗΝ αντί του ορθού ΝΥΝ,
    μέσα στα νέα βιβλία βλ.εγκόλπια κλπ.
    το ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΝ της σιμωνοπετρας ευτυχώς έχει το σωστό.
    ακόμη και οι αγιορείται δεν δίδουν σημασία όπως ιερείς και ψάλται σε τέτοιες λεπτομέρειες.
    το ΤΗΝ είναι άρθρο οριστικό.
    όταν θα πούμε πάσαν την βιοτικήν......στη δημοτκή μεταφράζεται.....

    την κάθε τη βιοτική..........αυτό πώς ακούγετια στα αυτιά σας?
    υπάρχει πλεονασμός-επανάληψις του άρθρου.
    κι ας υποθέσουμε ότι ήταν σωστό θα λέγαμε στη δημοτική....
    την βιοτΙκήν ή τη βιοτικήν?
    η γνήσια ελληνική γλώσσα σε λίγες λέξεις,αποδίδει πλήρη νοήματα.
    ας αφήσουμε ΤΩΡΑ=ΝΥΝ κάθε βιοτική μέριμνα.
    και όχι κάθε τη βιοτική μέριμνα.
    και να ευθυμήσουμε ολίγον.
    Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι. Και την και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.
    απλή καθάρια ελληκή γλώσσα.
    αυτή που πρόδωσαν οι παλαιότεροι,και εγκατέλειψαν οι νεώτεροι.
    παρεπιπτόντως υπάρχει κι αυτό..
    ..
    https://www.vimaorthodoxias.gr/theologikos-logos-diafora/ο-χερουβικός-ύμνος-και-η-ευχή-αυτού/

    σκέψου κυρ-κώστα μου την εποχή που γράφτηκε ο χερουβικός ύμνος,εάν δε γράφτηκε από τον
    ίδιο τον Άγιο Ιωάννη,να έγραφαν ΤΗΝ...........
    Σου ευχόμεθα ολοψύχως καλή Ανάσταση σε εσένα και τους οικείους σου.
    ΚΑΛΟΝ ΑΓΩΝΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Σου ευχόμεθα ολοψύχως καλή Ανάσταση σε εσένα και τους οικείους σου.
    ΚΑΛΟΝ ΑΓΩΝΑ."


    Ωραία η ανάλυση!

    Ευχαριστώ αδελφε μου για τις ευχές σου.

    Επίσης καλό αγώνα!

    Εν Χριστώ,
    Κωνσταντίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΈΣΤΗ!!
    ΑΛΗΘΏΣ ΑΝΈΣΤΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ!!
    ΠΑΣΑΝ ΝΥΝ ΒΙΟΤΙΚΗΝ ΑΠΟΘΟΜΕΘΑ ΜΕΡΙΜΝΑΝ
    ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΒΙΟΤΙΚΗΝ!!
    ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΑΤΕ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΕ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΗΝ ΒΙΟΤΙΚΗΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή