«ΥΜΕΙΣ ἐστε τὸ φῶς τοῦ κόσµου» (Ματθ. ε´ 14). Ὁ λόγος αὐτὸς τοῦ Χριστοῦ πρωτίστως ἀναφέρεται
στοὺς κληρικούς, οἱ ὁποῖοι πρέπει νὰ ἔχουν πνευµατικὴ εὐαισθησία καὶ σταθερὴ ἐπιθυµία
νὰ βοηθοῦν τοὺς ἀνθρώπους, γιὰ νὰ στραφοῦν στὸν Θεὸ καὶ νὰ τηροῦν τὶς ἐντολές.
Πολλοὶ κληρικοὶ ὅµως δὲν συµφωνοῦν µὲ αὐτό. Ἰσχυρίζονται ὅτι πρέπει νὰ
στηρίζεται ὁ κληρικὸς καὶ στὰ δεδοµένα τῆς ἐπιστήµης καὶ νὰ δίνει νέες ἑρµηνεῖες
τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ ἢ καὶ νὰ τὶς καταργεῖ, ἀφοῦ πιὰ ζοῦµε σὲ νέα ἐποχὴ καὶ οἱ ἄνθρωποι
ἀρνοῦνται τὴν ἠθικὴ ζωὴ καὶ ἐπιλέγουν τὶς σαρκικὲς ἡδονές. Οἱ συγκεκριµένοι
νεωτεριστὲς κληρικοὶ εἶναι ἐπιστήµονες διαφόρων εἰδικοτήτων καὶ τὴν Ἐκκλησία τὴν
βλέπουν ὡς ἕνα παραδοσιακὸ χῶρο, ποὺ πρέπει νὰ ἐκσυγχρονιστεῖ, µὲ ὁδηγὸ πάντα τὴν
κοσµικὴ σοφία τῆς ἐπιστήµης καὶ ἰδιαίτερα τῆς ψυχολογίας, τῆς ψυχιατρικῆς κ.λπ.
Αὐτὸ τὸ βλέπουµε σὲ πολλὲς περιπτώσεις. Ἰδιαίτερα µᾶς ἐντυπωσιάζει ἀρνητικὰ ἡ
προσπάθειά τους νὰ δικαιολογήσουν τὶς προγαµιαῖες σχέσεις, ἀλλὰ καὶ τὴν ὁµοφυλοφιλία,
τὴν ὁποία θεωροῦν ἀθώα ἀδυναµία µερικῶν ἀξιοσυµπάθητων ἀνθρώπων!
Δολοφόνησε τόν Κατσίφα καί προήχθη σέ ὑπουργό!
Ὁ σύμβουλος Ἐθνικῆς Ἀσφαλείας τοῦ Ράμα Σαντέρ Λιέσι
Ο κ. Αλέξανδρος Μαλλιᾶς δέν εἶναι ἕνα τυχαῖο πρόσωπο. Διετέλεσε πρέσβυς τῆς Ἑλλάδος στήν Ἀλβανία καί τά Σκόπια καί γνωρίζει ἄριστα πρόσωπα καί πράγματα στά Τίρανα καί τήν πΓΔΜ. Ὡστόσο, τό ἀκροατήριό του κατά τήν διάρκεια τῆς παρουσιάσεως τοῦ βιβλίου του γιά τό Σκοπιανό στήν Καλαμάτα, τό προηγούμενο Σάββατο –στό ὁποῖο ἦταν παροῦσα καί μιά μετανάστις ἀπό τήν Ἀλβανία– ἐξεπλάγη μέ αὐτά πού ἄκουσε γιά τήν δολοφονία τοῦ Κωνσταντίνου Κατσίφα. Ἄν καί μερικές ἀπό τίς ἀποκαλύψεις πού ἔγιναν εἶχαν δημοσιευθεῖ δειλά ὑπό μορφήν ἀκριτομυθιῶν στό διαδίκτυο, ἐν τούτοις ὅσα εἶπε ὁ πρέσβυς ἦταν ξεκάθαρα, διαφωτιστικά καί προεκάλεσαν σόκ.
Ὁ πρέσβυς κάλεσε, λοιπόν, τό ἀκροατήριό του νά μήν ἔχει τήν αὐταπάτη ὅτι ἡ ἀπόφασις γιά τήν δολοφονία Κατσίφα ἐλήφθη στούς Βουλιαράτες ἀπό τίς τοπικές ἀστυνομικές δυνάμεις.
Ο κ. Αλέξανδρος Μαλλιᾶς δέν εἶναι ἕνα τυχαῖο πρόσωπο. Διετέλεσε πρέσβυς τῆς Ἑλλάδος στήν Ἀλβανία καί τά Σκόπια καί γνωρίζει ἄριστα πρόσωπα καί πράγματα στά Τίρανα καί τήν πΓΔΜ. Ὡστόσο, τό ἀκροατήριό του κατά τήν διάρκεια τῆς παρουσιάσεως τοῦ βιβλίου του γιά τό Σκοπιανό στήν Καλαμάτα, τό προηγούμενο Σάββατο –στό ὁποῖο ἦταν παροῦσα καί μιά μετανάστις ἀπό τήν Ἀλβανία– ἐξεπλάγη μέ αὐτά πού ἄκουσε γιά τήν δολοφονία τοῦ Κωνσταντίνου Κατσίφα. Ἄν καί μερικές ἀπό τίς ἀποκαλύψεις πού ἔγιναν εἶχαν δημοσιευθεῖ δειλά ὑπό μορφήν ἀκριτομυθιῶν στό διαδίκτυο, ἐν τούτοις ὅσα εἶπε ὁ πρέσβυς ἦταν ξεκάθαρα, διαφωτιστικά καί προεκάλεσαν σόκ.
Ὁ πρέσβυς κάλεσε, λοιπόν, τό ἀκροατήριό του νά μήν ἔχει τήν αὐταπάτη ὅτι ἡ ἀπόφασις γιά τήν δολοφονία Κατσίφα ἐλήφθη στούς Βουλιαράτες ἀπό τίς τοπικές ἀστυνομικές δυνάμεις.
O Συναξαριστής της ημέρας.
Tρίτη, 20 Νοεμβρίου 2018
Γρηγόριος ο Όσιος Πατήρ ημών ο Δεκαπολίτης εγεννήθη κατά το δεύτερον ήμισυ του ογδόου αιώνος εις την Ειρηνούπολιν της εν Ισαυρία Δεκαπόλεως, εκ της οποίας έλαβε και την προσωνυμίαν Δεκαπολίτης· ο πατήρ αυτού ωνομάζετο Σέργιος, όστις ήτο αιχμάλωτος εις τα πάθη της σαρκός και δια την σωτηρίαν αυτού ουδόλως εφρόντιζεν, η δε μήτηρ αυτού, ονόματι Μαρία, ήτο ευσεβής, φιλόθεος και φιλότεκνος· όθεν έβαλε τον Γρηγόριον εις τα γράμματα και όταν επαιδεύθη ικανόν καιρόν και έμαθεν όσα του εφάνησαν χρειαζόμενα, εσύχναζεν εις την Εκκλησίαν με πολλήν ευλάβειαν και όσα λόγια ψυχωφελή και σωτήρια ήκουε τα εκαρπώνετο, ως γνωστικός και φρόνιμος· και υψώσας τον νουν και την διάνοιαν εις τα ουράνια, εμίσησε τελείως τα επίγεια και δεν έτρωγε ποσώς ηδονικά και εύμορφα βρώματα, αλλά ποταπά και άχρηστα και ταύτα όταν οι γονείς τον εβίαζον.
Τη Κ΄ (20η) Νοεμβρίου, μνήμη του Οσίου Πατρός
ημών ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ του Δεκαπολίτου.
Γρηγόριος ο Όσιος Πατήρ ημών ο Δεκαπολίτης εγεννήθη κατά το δεύτερον ήμισυ του ογδόου αιώνος εις την Ειρηνούπολιν της εν Ισαυρία Δεκαπόλεως, εκ της οποίας έλαβε και την προσωνυμίαν Δεκαπολίτης· ο πατήρ αυτού ωνομάζετο Σέργιος, όστις ήτο αιχμάλωτος εις τα πάθη της σαρκός και δια την σωτηρίαν αυτού ουδόλως εφρόντιζεν, η δε μήτηρ αυτού, ονόματι Μαρία, ήτο ευσεβής, φιλόθεος και φιλότεκνος· όθεν έβαλε τον Γρηγόριον εις τα γράμματα και όταν επαιδεύθη ικανόν καιρόν και έμαθεν όσα του εφάνησαν χρειαζόμενα, εσύχναζεν εις την Εκκλησίαν με πολλήν ευλάβειαν και όσα λόγια ψυχωφελή και σωτήρια ήκουε τα εκαρπώνετο, ως γνωστικός και φρόνιμος· και υψώσας τον νουν και την διάνοιαν εις τα ουράνια, εμίσησε τελείως τα επίγεια και δεν έτρωγε ποσώς ηδονικά και εύμορφα βρώματα, αλλά ποταπά και άχρηστα και ταύτα όταν οι γονείς τον εβίαζον.
Ἀγρυπνία Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου
Ἀπό τίς 10:00 μ.μ. ἕως τίς 4:00 π.μ.
Ἡ πύλη θά ἀνοίξει στίς 9:45 μ.μ. καί θά παραμείνει ἀνοικτή καθ' ὅλην τήν διάρκεια τῶν ἀκολουθιῶν.
IΕΡΑ
ΜΟΝΗ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙΟΥ
Λόγος στά Εἰσόδια τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου -- Ἁγίου Πρόκλου Πατριάρχου Κων/πόλεως
Νά πάλι ἑορτή.
Νά πάλι πανηγύρι.
Νά πάλι χαρούμενο ἀναψοκέρι
γιά τήν μητέρα τοῦ Κυρίου.
Νά ἡ προπόρευσις τῆς
ἀψεγάδιαστης νύμφης.
Νά τό πρῶτο
ξεπροβόδισμα τῆς βασιλίσσης.
Νά τό σίγουρο
σημάδι γιά τήν δόξα πού τήν περιμένει.
Νά προάγγελος τῆς
χάριτος πού πρόκειται νά τήν ἐπισκιάση.
Νά γνώρισμα, πού
φαίνεται ἀπό μακρυά, τῆς ὑπερβολικῆς της καθαρότητος.
Διότι ἐκεῖ πού ὁ ἱερέας
εἰσερχόμενος ὄχι πολλές φορές, ἀλλά μόνον μία φορά τόν χρόνο, τελεῖ τίς
μυστικές λατρεῖες, ἐκεῖ γιά νά παραμένη μόνιμα ὁδηγεῖται ἀπό τούς γονεῖς της οἱ
ὁποῖοι ἀναδεικνύονται ἔτσι λειτουργοί τῆς χάριτος.
Ποιός γνώρισε
παρόμοια περίπτωσι στό παρελθόν; Ποιός εἶδε ἤ ἄκουσε τώρα ἤ ἀπό παληά κορίτσι
νά ὁδηγεῖται βαθειά στά Ἅγια τῶν ἁγίων, αὐτά πού, παρά λίγο θά ἦταν ἀπλησίαστα
καί γιά τούς ἄνδρες, καί σ᾽ αὐτά νά μένη καί νά τρέφεται;
Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΝΗΡΩΝ ΛΟΓΙΣΜΩΝ. Ὁ Ἅγιος Ἡσύχιος ὁ Πρεσβύτερος μᾶς συμβουλεύει:
«Ὅταν συμβαίνη νὰ πληθύνωνται στὸν νοῦ μας οἱ
πονηροὶ λογισμοί, νὰ βάζουμε ἀνάμεσά τους τὴν ἐπίκληση τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ
Χριστοῦ (τὴν νοερὰ προσευχή) καὶ ἀμέσως θὰ τοὺς δοῦμε νὰ διαλύωνται σὰν καπνὸς
στὸν ἀέρα, ὅπως μᾶς δίδαξε ἡ πεῖρα. Καὶ τότε, ἀφοῦ μένει μόνος του ὁ νοῦς,
χωρὶς τοὺς πονηροὺς λογισμούς, ἄς ἀρχίσουμε πάλι τὴν συνεχῆ προσοχὴ καὶ
ἐπίκληση (νήψη καὶ προσευχή), καὶ ὅσες φορὲς τὸ παθαίνουμε αὐτὸ ἀπὸ πειρασμό,
ἔτσι νὰ ἐνεργοῦμε».
ΧΛΙΑΡΟΙ ΚΑΙ ΕΜΕΤΙΚΟΙ -- Του Πρωτοπρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση
Οι άνθρωποι της εποχής μας
εύκολα συμβιβάζονται με ό,τι προβάλλεται ως σύγχρονο, μοντέρνο και προοδευτικό,
γιατί πιστεύουν ότι έτσι θα κάνουν τη ζωή τους πιό ευχάριστη. Δεν έχουν ηθικές
αρχές και δέν αντιδρούν. Είναι παθητικοί αποδέκτες των όσων οι επιτήδειοι
προτείνουν, αδιαφορώντας αν πολλά από αυτά είναι ηθικά και θεάρεαστα. Την ίδια
περίπου νοοτροπία έχουν και οι περισσότεροι χριστιανοί! Ενώ δέχονται τη
διδασκαλία του Χριστού και θεωρούν την Εκκλησία Του κιβωτό σωτηρίας, παραμένουν
συμβιβασμένοι με το κυριαρχούν κοσμικό φρόνημα, γεγονός που αποκαλύπτει ότι η
χριστιανική τους ιδιότητα πολύ λίγο τους επηρεάζει. Γι᾽ αυτό και είναι
ιδιαίτερα επίκαιροι οι φοβεροί λόγοι της Αποκαλύψεως προς τον Επίσκοπο της
Εκκλησίας της Λαοδικείας:
ΤΑ ΠΑΠΙΚΑ ΚΟΛΠΑ
Ο λύκος
σαν εγέρασε και το αρνί να πιάση
δεν
μπόραγε ο δύστυχος, είπε να αλλάξη στάσι.
Έλα του
έλεγε, κοντά, να ζούμε αγαπημένα,
εχθροί
πια να μην είμαστε και να γενούμε ένα.
Αν έλθω,
είπε το αρνί, εσύ θα φας εμένα.
Τότε δεν
θάμαστε πια δυό. Στ΄ αλήθεια θάμαστε ένα.
Κι΄ ο
Πάπας, που δεν έπιανε Ορθόδοξο κανένα,
Τώρα μας
λέγει: «ένωσι» κι΄ «αγάπη», «νάμαστε ένα».
Τ΄ αρνιά
της μάνδρας του Χριστού νοιώθουν τα τράγκα – τρούγκα,
Και δεν
θα μπουν να φαγωθούν στην Παπική τη στρούγκα.
The Falsehoods of Papism !The differences of Orthodoxy from Papism.
Πηγή : https://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/2018/11/the-falsehoods-of-papism-differences-of.html#more
The differences between Orthodoxy and Papism are many and significant, old and recent and concern as much the dogmatic matters as matters of ecclesiastical experience, worship, art and generally perception and life's theory. We shall attempt here to provide a concise presentation derived from the texts of the Holy Fathers and contemporary theologians, Metropolitans and Elders of our Church, who with clarity and Orthodox prudence demonstrate the aberration from the true faith and the falsehoods of Papism. For a better understanding of the differences between Orthodoxy and Papism it is necessary to investigate the overall ecclesiastic, social and political conditions of the period. For this reason we provide very briefly some historical events that proved as waypoints in the birth of Papism and the course towards its separation and schism.
Λόγος στα Εισόδια της Υπεραγίας Θεοτόκου -- Αγ. Ταράσιος, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
Χαρούμενη
και παράδοξη είναι η σημερινή πανήγυρη, δηλαδή η είσοδος της Αειπαρθένου και
Θεοτόκου στο ναό, οδηγεί δε σε υμνωδία τον πόθο των φιλεόρτων. Σήμερα ο ουρανός
και η γη συνεορτάζουν και δοξολογούν το Δημιουργό, που διάλεξε από την
ανθρώπινη φύση, αυτήν την ευλογημένη από τον Θεό κόρη, για δική του κατοικία.
Σήμερα ετοιμάζεται η κατοικία του προαιώνιου μυστηρίου που επρόκειτο να
φανερωθεί στο μέλλον. Σήμερα αυτή που γεννήθηκε από τον Ιωακείμ και την Άννα
μετά την υπόσχεση σ’ αυτούς, προσφέρεται από τους ίδιους ως τίμιο δώρο σ’
Αυτόν, που αργότερα καταδέχθηκε να γεννηθεί απ’ Aυτήν. Σήμερα το ξεκίνημα
της χαράς, δηλαδή η Θεοτόκος, τριών ετών μπαίνει στο ναό, και προπορεύονται
παρθένες κρατώντας λαμπάδες. Σήμερα η κατάργηση της κατάρας της στειρώσεως
οδηγείται ως δώρον στα Άγια των αγίων. Σήμερα το περιεχόμενο του κηρύγματος των
προφητών οδηγείται στα άδυτα από τον αρχιερέα και προφήτη Ζαχαρία.
Αἵρεση: Καταχθόνιο διαβολικὸ τέχνασµα -- π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος (†)
«Ὁ Διάβολος, ὅταν εἶδε ὅτι πλέον ἡ ἰσχύς του κυριολεκτικὰ
κατερρακώθη µὲ τὸν Σταυρὸ καὶ τὴν Ἀνάστασι τοῦ Χριστοῦ, ἄρχισε νὰ πολεµᾶ τὴν Ἐκκλησία
µὲ µίαν νέαν µέθοδον, µὲ τὴν µέθοδον τῆς νοθείας. Δὲν ἔρχεται νὰ πῆ ὅτι ὁ Χριστὸς
δὲν εἶναι τίποτε, γιατὶ ἐνικήθη· ἔρχεται ὅµως νὰ µιλήση µὲ τὴν γλῶσσα τῆς
νοθείας καὶ νὰ πῆ: “Ναί, βεβαίως! ἐγὼ δέχοµαι τὸν Ἰησοῦν Χριστόν. Βεβαίως! Ἀλλά,
ξέρετε, ὁ Ἰησοῦς Χριστός - σπουδαῖος ἄνθρωπος! Ἀλλά... δὲν εἶναι Θεός”! Ἤ τὸ ἄλλο:
“Βεβαίως! εἶναι Θεός!.... Ἀλλὰ δὲν ἔγινε ἄνθρωπος, ἤτανε φαινοµενικὰ ἄνθρωπος”!
Καὶ οὕτω καθ᾽ἑξῆς. Δηλαδή µὲ κάθε τρόπο ἐπιδιώκει νὰ δηµιουργήση ὁ Διάβολος
µίαν ἀπόκλισιν ἀπὸ τὴν ἀλήθεια. Καὶ αὐτὴ ἡ ἀπόκλισις ἀπὸ τὴν ἀλήθεια λέγεται αἵρεσις».
Τα κρυφά σχολεία της Βορείου Ηπείρου!
Ας αγωνισθούμε ώστε σήμερα τα Ελληνόπουλα να διδάσκονται την ελληνική γλώσσα φανερά και επίσημα
Από τον Κωνσταντίνο Χολέβα
Ιστορικά, γεωφυσικά, εθνολογικά η Ηπειρος είναι ενιαία. Αποτελεί αρχέγονη πατρίδα γηγενών και ηρωικών Ελλήνων. Από τον Δεκέμβριο του 1913 μια συνοριακή γραμμή χωρίζει το βόρειο από το νότιο τμήμα της. Η Νότιος ανήκει στην Ελλάδα. Η Βόρειος αποτελεί τμήμα του αλβανικού κράτους.
Το δίλημμα ήταν σκληρό. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος πιέστηκε από τις Μεγάλες Δυνάμεις να διαλέξει: Ή ο Ελληνικός Στρατός θα αποχωρήσει από τα απελευθερωμένα εδάφη της Βορείου Ηπείρου ή θα χάσει η Ελλάδα τη Λέσβο και τη Χίο. Ο Βενιζέλος με βαριά καρδιά διέταξε την αποχώρηση του Στρατού μας από το Αργυρόκαστρο και την Κορυτσά και από τότε δημιουργήθηκε ο όρος Βόρειος Ηπειρος.
Από τον Κωνσταντίνο Χολέβα
Ιστορικά, γεωφυσικά, εθνολογικά η Ηπειρος είναι ενιαία. Αποτελεί αρχέγονη πατρίδα γηγενών και ηρωικών Ελλήνων. Από τον Δεκέμβριο του 1913 μια συνοριακή γραμμή χωρίζει το βόρειο από το νότιο τμήμα της. Η Νότιος ανήκει στην Ελλάδα. Η Βόρειος αποτελεί τμήμα του αλβανικού κράτους.
Το δίλημμα ήταν σκληρό. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος πιέστηκε από τις Μεγάλες Δυνάμεις να διαλέξει: Ή ο Ελληνικός Στρατός θα αποχωρήσει από τα απελευθερωμένα εδάφη της Βορείου Ηπείρου ή θα χάσει η Ελλάδα τη Λέσβο και τη Χίο. Ο Βενιζέλος με βαριά καρδιά διέταξε την αποχώρηση του Στρατού μας από το Αργυρόκαστρο και την Κορυτσά και από τότε δημιουργήθηκε ο όρος Βόρειος Ηπειρος.