10 Simple Tips for New Believers in Orthodoxy

Quite often, it seems to us that our questions and doubts have no answer; that they destroy the image of the world that the religion paints; and that… they are absolutely unique. We stop looking for the truth when in fact, the reason for our unwillingness to continue looking for truth is our laziness. Every person has a decent knowledge of some facts of lesser importance from the standpoint of a person’s posthumous existence and the eternal life, e.g., professional knowledge, politics, economy, technologies, and sports facts. Unfortunately, our level of proficiency in the practical religious experiences accumulated by the human race and our understanding of the meaning of our lives is extremely low. As a rule, people possess an astonishingly naïve and superficial understanding of all those issues. We lack the basic information about the methods that our ancestors used to tackle the essential questions, what they were seeking, what they based their philosophies on, what their best representatives achieved, and who their spiritual leaders were. We have an immense advantage over the previous generations due to so many books, the ability to ask priests online, to go to church freely, and the availability of pilgrimages to holy places. What is more, our questions tend to be quite common, and there are dozens of answers to those questions in many sources. We would like to give you several pieces of advice concerning the most typical questions.

Τη ΚΔ΄ (24η) του Αυγούστου, μνήμη του Αγίου Μάρτυρος ΤΑΤΙΩΝΟΣ.


Τατίων ο μακάριος Μάρτυς κατήγετο εκ τόπου Μαντιναίου καλουμένου και υποκειμένου εις την Μητρόπολιν Κλαυδιουπόλεως την εν τη Ερδελία, εκ της επαρχίας της Ονωριάδος. Συλληφθείς δε υπό των Ελλήνων, διότι εσέβετο τον Χριστόν, παρέστη ενώπιον του ηγεμόνος Ουρβανού, εν τη ρηθείση Κλαυδιουπόλει. Ερωτηθείς λοιπόν υπ’ εκείνου, και ομολογήσας τον Χριστόν, ερρίφθη εις την φυλακήν·

O Συναξαριστής της ημέρας.

Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2018

Τη ΚΔ΄ (24η) του Αυγούστου, μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος ΕΥΤΥΧΟΥΣ  μαθητού του Αγ. Αποστόλου και Ευαγγελιστού Ιωάννου του Θεολόγου.                                                                                                                                                                                                                              
Ευτυχής ο Ιερομάρτυς, ων πλήρης χάριτος του Αγίου Πνεύματος, ηκολούθησε τον Άγιον Απόστολον Παύλον· ανδρείως δε κηρύξας το Άγιον Ευαγγέλιον και πολλούς ναούς των ειδώλων κρημνίσας, υφίσταται δαρμούς και δεσμά, και επί πολλά έτη κακοπαθεί εις την φυλακήν, εις την οποίαν διατελών έλαβεν άρτον ουράνιον. Έπειτα ερρίφθη εις πυρκαϊάν, και μετά ταύτα εδόθη εις βοράν των θηρίων· επειδή δε εν εξ αυτών ωμίλησε με φωνήν ανθρωπίνην, όλοι οι ακούσαντες ταύτην εξεπλάγησαν.

Ἡ γλώσσα τῶν ἀρχαίων Μακεδόνων -- Ἰωάννη Παπαλαζάρου ἐκπαιδευτικοῦ

Οἱ Ἀρχαῖοι Μακεδόνες, ὅπως παραδέχονται σοβαροὶ καὶ ἀντικειμενικοὶ ἱστορικοὶ ἐρευνητές, ἦταν μία ἀπὸ τὶς ἀρχαιότερες ἑλληνικὲς φυλές, μὲ ἰδιαίτερη γλωσσική, διαλεκτολογικὴ συγγένεια πρὸς τοὺς Αἰολεῖς καὶ Δωριεῖς. Ὁ μεγάλος ἐπικὸς ποιητὴς Ἡσίοδος, ἀναζητώντας τὶς ρίζες τῶν πρωτοελληνικῶν φύλων, θεωρεῖ τοὺς Μάγνητα καὶ Μακεδόνα ὡς ἀδελφούς, υἱοὺς τοῦ Δία καὶ τῆς Θυΐας (θυγατέρας τοῦ Ἕλληνα καὶ ἐγγονῆς τοῦ Δευκαλίωνα) καὶ τὰ ἀντίστοιχα φῦλα ποὺ προέκυψαν, τοὺς Μάγνητες καὶ τοὺς Μακεδόνες, ὡς στενὰ συγγενικά. Ἡ ὀνομασία τους ἔχει τὴν κοινὴ ρίζα μακποὺ ἔχει σχέση μὲ τὸ μῆκος ἢ τὸ ὕψος. Ἑπομένως, Μάγνητες καὶ Μακεδόνες ἢ Μακεδνοὶ ἦσαν οἱ ὑψηλόσωμοι ἢ οἱ ὀρεσίβιοι. Ἀρχικὴ κοιτίδα τῶν Πρωτο-Ελλήνων ἦταν περιοχὲς τῆς Ἠπείρου καὶ τῆς Δυτικῆς Μακεδονίας, ἀπ’ ὅπου μετακινήθηκαν σταδιακὰ πρὸς τὴ σημερινὴ Κεντρικὴ καὶ Βόρεια Μακεδονία, ἀλλοῦ ἀπωθώντας καὶ ἀλλοῦ ἀφομοιώνοντας τὶς ἐγκαταστημένες ἐκεῖ φυλὲς τῶν Θρακοϊλλυριῶν.

Τη ΚΓ΄ (23η) του Αυγούστου, μνήμη του Οσίου πατρός ημών ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως.


Καλλίνικος ο Πατριάρχης, κατ’ αρχάς Πρεσβύτερος και Σκευοφύλαξ ων του Ναού της Υπεραγίας Θεοτόκου των Βλαχερνών, εχειροτονήθη έπειτα ένεκα των αρετών του Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, επί του νέου Ιουστινιανού του ρινοτμήτου, έκτου απογόνου του Ηρακλείου, εν έτει χπε΄ (685). Ο ρηθείς βασιλεύς, κακότροπος ων, κατέθλιβε διαρκώς τον Άγιον, επινοών καθ’ ημέραν και νέας θλίψεις, του εμήνυσε δε ποτέ ίνα κρημνίση δια προσευχής του τον Ναόν της Θεοτόκου, τον καλούμενον των Μητροπόλεων. Ο δε Άγιος απεκρίνατο, ότι δεν δίδεται ευχή προς κρημνισμόν, αλλά προς οικοδομήν και στηριγμόν, διότι ο Θεός εποίησε τον κόσμον ίνα μένη στερεός και μόνιμος, ουχί δε να φθαρή και να αφανισθή.

Ὑπάρχουν τρία εἴδη ἀθεΐας διακηρύττουν πατέρες τῆς ἐκκλησίας τοῦ τελευταίου καιροῦ:


1. ἄρνηση τῆς ὕπαρξης τοῦ Θεοῦ 
2. οἱ αἱρέσεις καὶ 
3. ἀπόκρυψη τῆς ἀλήθειας διὰ τῆς ἔνοχης σιωπῆς, ποὺ ἀποβλέπει σὲ καλὲς σχέσεις μὲ τὴν κοσμικὴ ἐξουσία καὶ τοὺς ἰσχυροὺς σὲ καιρούς, ποὺ ὁ πιστὸς πρέπει νὰ μιλήσει, νὰ ὁμολογήσει τὸν Χριστὸ καὶ τὴν ἀλήθεια πρὸς ὅλες τὶς κατευθύνσεις. H σύγχρονη αἵρεση τοῦ οἰκουμενισμοῦ, ποὺ διαβρώνει τὸ λαό μας, τὶς θεολογικὲς σχολὲς καὶ δυστυχῶς καὶ τὸν ἱερὸ κλῆρο. Ὁ οἰκουμενισμὸς εἶναι ἡ σύγχρονη καὶ σὲ ἐξέλιξη αἵρεση, ποὺ νοθεύει καὶ διαστρέφει ἔντεχνα τὴν ὀρθόδοξη πίστη, ἀναμιγνύει τὴν ἀλήθεια μὲ τὸ ψέμα, σχετικοποιεῖ τὰ ὀρθόδοξα δόγματα, τὴν Πατερικὴ καὶ Αποστολικὴ Παράδοση καὶ Παρακαταθήκη, υἱοθετεῖ τὴ “θεωρία τῶν κλάδων”, ἀμφισβητεῖ τὴν μοναδικότητα τῆς Μίας ἀληθινῆς ἀδιαιρέτου Ορθοδόξου Eκκλησίας, ἀμβλύνει τὸ ὀρθόδοξο φρόνημα, ἀλλάζει συχνὰ μορφή, ὥστε εἶναι δύσκολο νὰ τὴν παρακολουθήσει κανείς.

ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΒΕΣΤΑΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΒΕΡΥΚΙΟΥ

                α.α. 086                                  Αἴγιον,  τῇ 23η  Αὐγούστου 2018
                        
ΒΕΡΥΚΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ALPHA TV

ΕΝΑΣ ΑΣΕΒΕΣΤΑΤΟΣ ΥΒΡΙΣΤΗΣ
ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

             
«ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΑΡΟΥΡΑΙΑ!»

        Ζούμε στην Ελλάδα του Πρωθυπουργού Τσίπρα, στη Χώρα της αυξανόμενης ἀθεΐας! Καθημερινώς εμφανίζονται και νέα κρούσματα ασεβείας προς τον Φιλάνθρωπο Θεό! Κάποια ανθρωπάκια σηκώνουν το ανάστημά τους για να ευτελίσουν την αγία Ορθοδοξία μας!
       Μόλις προ δύο εβδομάδων περίπου οι περίφημοι Gays, δηλ. οι Ομοφυλόφιλοι, παρήλασαν στους Αθηναϊκούς δρόμους έχοντας κάτω από την σαπροκοιλιά τους την εικόνα του Αγίου Νικολάου ἤ πίσω στον κολασμένο πισινό τους τον Τίμιο Σταυρό!
         Ο Υπουργός της Δικαιοσύνης κ. Κοντονής, ευαίσθητος όταν εμείς γράψαμε κάτι για τους Ομοφυλόφιλους, έσπευσε να ακυρώσει  την  υπέρ ημών αθωωτική Απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Αιγίου! Ο κ. Κοντονής, λοιπόν, πάσχει από στραβομάρα και από βαρυκοΐα!  Όπου θέλει βλέπει και όπου θέλει ακούει! Έχει πάθει, λοιπόν,  στραβισμό και γι αυτό δεν βλέπει την κακοήθεια κάποιων ανθρωπαρίων, που υψώνουν το ανάστημά τους για να υβρίσουν και να ευτελίσουν τα θρησκευτικά μας σύμβολα, τις εικόνες των Αγίων μας κλπ. Δεν βλέπει και δεν ακούει ο καλός αυτός άνθρωπος, παρά το γεγονός, ότι το Σύνταγμα επιβάλλει τον σεβασμό της θρησκείας των Χριστιανών και των θρησκευτικών Συμβόλων! Παρά το γεγονός, ότι και η Νομοθεσία του Κράτους (βλ. άρθρο 199 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας) ορίζει, ότι «Όποιος δημόσια και κακόβουλα καθυβρίζει με οποιονδήποτε τρόπο την Ανατολιτην Ανατολική  Ὀρθόδοξη Εκκλησία του Χριστού ή άλλη θρησκεία ανεκτή στην Ελλάδα τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών».
          Τελευταίο κρούσμα είχαμε μόλις προ δύο ημερών! Ἐνα ταλαίπωρο  ανθρωπάκι, που ανήκει στο χώρο της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας, τόλμησε να παρουσιάσει την εικόνα της Υπεραγίας Θεοτόκου και του θείου Βρέφους, βάζοντας στο άγιο πρόσωπό Τους ένα ποντίκι, δίδοντας δε και τον τίτλο «ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΑΡΟΥΡΑΙΑ»!!!!!
          Πρόκειται για τον ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΒΕΡΥΚΙΟ, του οποίου το πρόσωπο βλέπετε στην αρχή του άρθρου μας. Είναι Αντιπρόεδρος του τηλεοπτικού Σταθμού ALPHA TV. 
          Σήμερα, λοιπόν, θα αφιερώσουμε λίγες γραμμές στο πρόσωπο αυτό. Περιμέναμε την Ιερά Σύνοδο να εξεγερθεί και να στηλιτεύσει το ανοσιούργημά του. Αλλά ματαίως! Ακόμη και ο κοσμικός τύπος αγανάκτησε με την σιωπή της Εκκλησίας  και μας ξεφώνησε!«Εκτός από μεμονωμένους ιερείς, θεολόγους και πολίτες, η Ιερά Σύνοδος έλαμψεν διά της απουσίας της από την καταδίκη της βέβηλης πράξης του Δήμου Βερύκιου»(βλ. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 22.08.2018, σελ. 16).
           Η Ιερά Σύνοδος και οι «Αγαπούληδες του Θεού» θα σπεύσουν ίσως να δικαιολογηθούν λέγοντας: «Μα, ο άνθρωπος κατάλαβε το σφάλμα του και ζήτησε δημοσίως συγγνώμην. Πως θα τον καταδικάσουμε;»
           Σπεύδουμε, λοιπόν, να απαντήσουμε:
·        Πρῶτον, δεν εξομολογήθηκε σε κάποιο πνευματικό Πατέρα το ἔγκλημά του. Χωρίς τήν εξομολόγηση ἀφεση ΔΕΝ ΥΠΠΑΡΧΕΙ!
·  Δεύτερον, τα εγκλήματα ΔΕΝ ΣΥΓΧΩΡΟΥΝΤΑΙ με ένα συγγνώμην ΚΑΙ ΜΆΛΙΣΤΑ ΤΑ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΈΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ!  Όταν ἐπειτα από κάποιο προμελετημένο έγκλημα συνέλθουμε καί ζητήσουμε συγγνώμη, τότε τα πράγματα δεν τελειώνουν με ένα «ΣΥΓΓΝΩΜΗΝ! ΔΕΝ ΤΟ ΗΘΕΛΑ»! Ακολουθεί ο Νόμος, το Δικαστήριο   και η ποινή της φυλακίσεως! Ἐφ’όσον, λοιπόν, το ασεβέστατο αυτό υποκείμενο βεβήλωσε την Εικόνα της Παναγίας μου, έπειτα μάλιστα από προμελετημένο έγκλημα, οφείλει να τιμωρηθεί. ΔΕΝ ΣΩΖΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΧΙΛΙΑ ΑΚΟΜΗ ΣΥΓΓΝΩΜΗΝ, ΕΑΝ ΘΑ ΕΛΕΓΕ! Επαναλαμβάνω, ότι οφείλει να τιμωρηθεί, ώστε να μη το επαναλάβει! Άλλωστε, εζήτησε μεν συγγνώμην, αλλά δεν προέβη σε μια νέα ανάρτηση της Εικόνος της Υπεραγίας Θεοτόκου χωρίς το ......ποντικομούτσουνο πρόσωπό Της! Και, επαναλαμβάνω, ΔΕΝ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΚΑΠΟΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΑΦΕΣΗ ΑΜΑΡΤΙΩΝ.
         Ας μη διεγείρεσθε, λοιπόν, όλοι εσείς οι «Αγαπούληδες του Θεού», διότι ακόμη και στο Μυστήριο της Εξομολογήσεως ο πνευματικός πολλές φορές είναι αναγκασμένος να επιβάλει τα λεγόμενα επιτίμια, δηλ. πνευματικές ποινές, όχι βέβαια για εκδίκηση, αλλά για σωφρονισμό του ενόχου! Μόνο και μόνο για να του δώσει την ευκαιρία να συναισθανθεί το αμάρτημά του και με δάκρυα μετανοίας να εξιλεωθεί ενώπιον του Κυρίου μας.
         Κι’ εμείς, λοιπόν, αγαπητοί «Αγαπούληδες του Θεού» σήμερα θα προβούμε στη  επιβολή ενός βαρυτάτου επιτιμίου, ώστε και ο ασεβέστατος αυτός ανθρωπάκος να συνετισθεί, αλλά και πολλοί άλλοι να συνέλθουν και να μη επαναλάβουν αυτό το έγκλημα της καθυβρί-σεως των ιερών Εικόνων της Παναγίας μας, του Σωτήρος μας Ιησού Χριστού και όλων των Αγίων μας.
            Ο Επίσκοπος, βλέπετε, έχει την θεόθεν δοθείσαν εξουσία να συγχωρεί ή όχι τις αμαρτίες των ανθρώπων, ακόμη δε  και να επιβάλει επιτίμια μέχρι και αυτού του ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ!    Ας μη σπεύσουν μερικοί να μας κατακρίνουν, αφού σε κάθε νεκρώσιμη ακολουθία, οσάκις παρίσταται Αρχιερεύς, διαβάζει την ειδική συγχωρητική ευχή στον θανόντα, στην οποία μεταξύ άλλων εμπεριέχονται και τα εξής λόγια: «....είτε υπό Αρχιερέως βαρυτάτω Αφορισμώ περιέπεσεν καί αμελεία και ραθυμία χρησάμενος ουκ έτυχε συγχωρήσεως, συγχώρησον αυτώ δι’εμού του αμαρτωλού  και αναξίου δούλου Σου......».
          Εμείς, λοιπόν, από σήμερα αφορίζουμε τον Δημήτριο Βερύκιο και τον αποκόπτουμε από το Σώμα της Εκκλησίας ως ασεβέστατο υβριστή της Υπεραγίας Θεοτόκου και του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού!

          Αναφέρω ένα παράδειγμα από αφοριστικό κείμενο του 1773, το οποίο είχεν εκδοθεί για όποιον θα τολμούσε  να εμποδίσει την εύρυθμη λειτουργία σχολείου σε Μακεδονική πόλη. Αυτό το αδίκημα ομοιάζει με πταίσμα, συγκρινόμενο με το έγκλημα του ασεβέστατου αυτού προσώπου. Έλεγε, λοιπόν, το Αφοριστικό: Ο τοιούτος «αφωρισμένος είη παρά της Παναγίας, Ομοουσίου, Ζωοποιού και αδιαιρέτου Τριάδος, του ενός τη φύσει Θεού Κυρίου Παντοκράτορος, κατηραμένος, ασυγχώρητος, και μετά θάνατον άλυτος και τυμπανιαίος. Κληρονομήσει την λέπραν του Γιεζή και την αγχόνην του προδότου Ιούδα. Σχισθείσα η γη καταπίοι αυτόν ως τον Δαθάν και Αβειρών. Η μερίς αυτού είη μετά των θεοκτόνων Ιουδαίων των σταυρωσάντων τον Κύριον της δόξης. Κατηραμένος έστω και ο εισερχόμενος εν τη οικία αυτού και ο εξερχόμενος. Τα υπάρχοντα αυτού έστωσαν εις διαρπαγήν, συνεκλειπέτωσαν εκ της οικίας αυτού, ως εκλείπει καπνός από προσώπου πυρός, εν γενεά μιά εξαλειφθείη το όνομα αυτού. ......Άγγελος Σατάν προπορεύεσθω έμπροσθεν αυτού. Γένοιτο έμπνους κατάβρωμα των σκωλήκων, στένων και τρέμων επί της γης ως ο Κάιν. Πρόσωπον Θεού ου μη ίδοι. Είη υπόδικος τω αιωνίω αναθέματι και υπέκαυμα της ατελευτήτου κολάσεως. Έχοιεν και τας αράς απάντων των Οικουμενικών Συνόδων και λοιπών αγίων Πατέρων».
           Εάν λοιπόν για μόνη την παρεμπόδιση της λειτουργίας ενός ελληνικού Σχολείου σε πόλη της Μακεδονίας είχε επιβληθεί τόσο μεγάλη πνευματική ποινή, πόσο μεγαλύτερη θα πρέπει να είναι η ποινή σε ένα υβριστή της Παναγίας μας, την Οποία αποτόλμησε να απεικονίσει με ζωγραφισμένο ένα ΠΟΝΤΙΚΙ στο Άγιο Πρόσωπό της;
         Ιδού, λοιπόν η ποινή. Μία πνευματική ποινή, σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, η οποία θα ισχύει έως ότου προσέλθει εν μετανοία και γονυπετής ζητήσει συγγνώμην, για να λάβει άφεση αμαρτιών:

ΠΡΑΞΙΣ 
ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΚΟΠΗΣ ΕΚ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 
ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΒΕΡΥΚΙΟΥ

Παντί τω πληρώματι της Αγίας του Χριστού
 Ορθοδόξου Εκκλησίας,
«Προσέχετε εαυτοίς και παντί τω ποιμνίω, εν ω υμάς το πνεύμα το άγιον έθετο επισκόπους ποιμαίνειν την Εκκλησίαν του Κυρίου και Θεού, ην περιεποιήσατο διά του ιδίου αίματος» (Πραξ. 20, 28-29). Τω θείω τούτω του μακαρίου Παύλου παραγγέλματι επόμενοι και Ημείς, ως πιστός και άγρυπνος θεματοφύλαξ της εμπιστευθείσης Ἡμῖν άνωθεν ιεράς της πίστεως παρακαταθήκης, ουδέποτε επαύσαμεν αντεχόμενοι των ευαγγελικών διδαγμάτων και των θείων και ιερών Κανόνων, ους οι πνευματέμφοροι Πατέρες και Διδάσκαλοι της Εκκλησίας, επί κραταιώσει της πίστεως και παραφυλακή των πιστών από καινοφώνων διδασκαλιών εθέσπισαν, καθώς η Μήτηρ Εκκλησία, αείποτε ουκ επαύσατο εκκόπτουσα εν Αγίω Πνεύματι τα εν τω περιβόλω αυτής φυόμενα ζιζάνια και τη των λειτουργών αυτής ευσταθεία, τας υπονομευτικάς εναντίον αυτής μεθοδείας αποκρούουσα.  Όθεν δη τη αιωνοβίω ταύτη της Εκκλησίας πράξει, καταστοιχούσα και η Μετριότης ημών, έγνωμεν, ίνα την από της πρώτης αρχής αποδοκιμασθείσαν και κατακριθείσαν πάσαν πράξιν βεβηλώσεως τῶν ιερών Είκόνων, συμβόλων  και σεβασμάτων της Αγίας ημών Εκκλησίας και την ασεβε-στάτην συμπεριφοράν του δημοσιογράφου Δημητρίου Βερυκίου διά της απεικονίσεως της ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΟΥΡΑΙΑΣ, δημοσία νυν και παρρησία αποκηρύξαι και καταδικάσαι επί σκανδαλισμώ των πιστών, επί προτροπή αυτών εις απείθειαν, επί καταφρονήσει της Ορθοδόξου Διδαχής -φεῦ-, ην δημοσία εκήρυξε. 

       Όθεν, οφειλετικώς προνοούμενοι του πνευματικού συμφέ-ροντος σύμπαντος του Ορθοδόξου πληρώματος, αφορίζομεν και εκόπτομεν τούτον τέλεον του σώματος της Μητρός ημών Εκκλησίας. Αφωρισμένος είη παρά της Παναγίας, Ομοουσίου, Ζωοποιού και αδιαιρέτου Τριάδος, του ενός τη φύσει Θεού κυρίου Παντοκράτορος. Κατηραμένος, ασυγχώρητος, και μετά θάνατον άλυτος και τυμπανιαίος, κληρονομήσει την λέπραν του Γιεζή και την αγχόνην του προδότου Ιούδα. Σχισθείσα η γη καταπίοι αυτόν ως τον Δαθάν και Αβειρών. Η μερίς αυτού είη μετά των θεοκτόνων Ιουδαίων των σταυρωσάντων τον Κύριον της δόξης. Κατηραμένος έστω και ο εισερχόμενος εν τη οικία αυτού και ο εξερχόμενος. Τα υπάρχοντα αυτού έστωσαν εις διαρπαγήν. Συνεκλειπέτωσαν εκ της οικίας αυτού, ως εκλείπει καπνός από προσώπου πυρός.Εν γενεά μια εξαληφθείη το όνομα αυτού. Άγγελος Σατάν προπορεύεσθω έμπροσθεν αυτού. Γένοιτο έμπνους, κατάβρωμα των σκωλήκων, στένων και τρέμων επί της γης ως ο Κάϊν. Πρόσωπον Θεού ου μη ίδοι. Είη υπόδικος τω αιωνίω αναθέματι και υπέκαυμα της ατελευτήτου κολάσεως, έχοι εν δε και τας αράς απάντων των Οικουμενικών Συνόδων και λοιπών αγίων πατέρωνΕι δε τις των Ορθοδόξων χριστιανών συγχρωτίζεται και συν-εργεί αυτώ, και ούτος έσται κατάκριτος από της Εκκλησίας. Ο δε Θεός της υπομονής και της παρακλήσεως δώη ἡμίν το αυτό φρονείν, εν αλλήλοις, κατά Χριστόν Ιησούν, ίνα ομοθυμαδόν και εν ενί στόματι δοξάζωμεν τον Θεόν και Πατέρα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού (Ρωμ. 1,5), Ού η χάρις και το άπειρον έλεος είη μετά πάντων υμών. Αμήν»! 

Αίγιον, εν έτει σωτηρίω 2018 κατά μήνα Αύγουστον (κγ’), επί τη αποδόσει της σεβασμίας εορτής της Κοιμήσεως της Υπερ-αγίας Θεοτόκου. 
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

       Το παρόν επιτίμιον ισχύει έως ότου ο αφοριζόμενος προσέλθει εν μετανοία γονυπετής ενώπιον ἡμῶν επ’ Ἐκκλησία καί  ζητήσει δημοσίως συγγνώμην. Αυτά, λοιπόν, για τον ασεβέστατο υβριστή της Παναγίας μας προς τον οποίον  και ευχόμεθα ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ! 

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

Αίγιον, 23 Αυγούστου 2018

Τη ΚΓ΄ (23η) του Αυγούστου, μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ, Επισκόπου Λουγδούνου.

Ειρηναίος ο ένδοξος Ιερομάρτυς, έτερος ούτος ων του ανωτέρω, ήκμασε κατά τους χρόνους Μάρκου Αυρηλίου, του και Αντωνίου καλουμένου και φιλοσόφου, εν έτει ρξ΄ (160), ήτο δε εκ των παλαιών ανδρών, διάδοχος των μακαρίων Αποστόλων και Επίσκοπος χρηματίσας της εν Γαλλία πόλεως Λουγδούνου, της σήμερον ονομαζομένης Λυώνος.

ΔΙΧΩΣ ΙΕΡΟ ΚΑΙ ΟΣΙΟ

Αυτονόητο και όχι ζητούμενο ο σεβασμός στα χριστιανικά κηρύγματα

Από τη Δρ. Ελένη Παπαδοπούλου*

Γνωστός δημοσιογράφος ανήρτησε στα κοινωνικά δίκτυα μία φωτογραφία, όπου εικονίζονται η Παναγία και ο Χριστός με πρόσωπα αρουραίων. Οπως ήταν φυσικό, αυτό προκάλεσε τεράστιες αντιδράσεις και ο δημοσιογράφος αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη. Αγνωστο και αδιάφορο παραμένει αν όντως μετάνιωσε. Η πράξη είναι κατάπτυστη με ή χωρίς συγγνώμη.

Ας υποθέσουμε τώρα ότι ο ίδιος δημοσιογράφος ή άλλοι, που αρέσκονται να υβρίζουν τα ιερά και τα όσια αυτού του πολιτισμού, έκαναν κάτι αντίστοιχο για τον Μωάμεθ. Νομίζω ότι όλοι γνωρίζουμε τι θα γινόταν.

Να θυμίσω απλά ότι το 2015 τρεις ένοπλοι μουσουλμάνοι γάζωσαν τη συντακτική ομάδα στα γραφεία της γαλλικής σατιρικής εφημερίδας «Charlie Hebdo» στο Παρίσι σκοτώνοντας δέκα ανθρώπους, επειδή τόλμησαν να αναπαραστήσουν τον Μωάμεθ σε γελοιογραφία.