O Συναξαριστής της ημέρας.
Τρίτη,
10 Ιουλίου 2018
Τη Ι΄ (10η) Ιουλίου, μνήμη των αγίων
ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΠΕΝΤΕ Μαρτύρων των εν Νικοπόλει της Αρμενίας μαρτυρησάντων.
Ήκμασαν οι Άγιοι ούτοι κατά τους χρόνους του βασιλέως Λικινίου και
Λυσίου ηγεμόνος, εν έτει τιε΄ (315), πρώτοι δε μεταξύ αυτών ήσαν οι Λεόντιος,
Μαυρίκιος, Δανιήλ και Αντώνιος. Ούτοι παρρησία ομολογήσαντες τον Χριστόν,
πρώτον μεν ετιμωρήθησαν με διαφόρους βασάνους, ύστερον δε ερρίφθησν εντός
πεπυρακτωμένης καμίνου και ούτως έλαβον οι αοίδιμοι τους στεφάνους του
μαρτυρίου. Τελείται δε η αυτών σύναξις και εορτή εις την αγίαν Ακυλίναν,
πλησίον του Φόρου.
Toυ Μητρ. Ηλείας κ. Γερμανού : Τι συμβαίνει; τα τελευταία 30 χρόνια έχουν αγιοποιηθή τόσα πρόσωπα, όσα δεν αγιοποιήθηκαν αιώνες!
….Διότι
πράγματι τα τελευταία 30 χρόνια έχουν αγιοποιηθή τόσα πρόσωπα, όσα δεν
αγιοποιήθηκαν αιώνες! Δια τούτο διερωτάται κανείς· Τι συμβαίνει; Είναι μεγάλη η
αγιότητα σήμερα και τόσοι πολλοί στην
εποχή μας ευηρέστησαν τω Θεώ, ώστε Εκείνος τους εθαυμάστωσε και αποδεδειγμένως
δημοσίως τους ενεφάνισε ή εμείς έχομε χάσει τα αγιοπνευματικά κριτήρια
αναγνωρίσεως ενός αγίου;
Μήπως
στην σημερινή απιστία και την αδιαφορία των ανθρώπων, ούτοι ζητούν «σημεία», ως
ζητούσαν οι Ιουδαίοι και οι Έλληνες των χρόνων του Ιησού (Ίδε σχετικά
περιστατικά: Ματθαίου ιβ΄ 38 – 45 , ιστ΄ 1 – 4, κζ΄ 42 – 44, Λουκά δ΄ 23 – 30,
ια΄ 29, Ιωάννου στ΄ 30 – 41, Α΄ Κορινθίους 22 – 26), και η Εκκλησία, αντιθέτως
απ΄ ό,τι έπραξεν ο Κύριος, προσπαθή να ικανοποιήση το αίτημα με την αγιοποίησι
νέων προσώπων;
Μήπως
η Εκκλησία μας επηρεασμένη από την μόδα του συγχρονισμού ή της νέας εποχής,
αναζητεί να προβάλη στους χριστιανούς μας νέα άγια πρότυπα, εγκαταλείποντας τα
υπάρχοντα σπουδαία και μεγάλα τοιαύτα;
Μήπως
είναι τούτο κάτι «που πουλάει» κατά την σημερινήν ορολογίαν, και κάποια μέλη
της δεν θέλουν να στερηθούν των ωφελημάτων του;
Πάντως ό,τι και αν
συμβαίνη, έχω την αίσθησιν ότι ευρισκόμεθα εις λάθος δρόμο.
Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης : Μνημονεύοντας τους πατριάρχες, αρχιεπισκόπους και επισκόπους στις ιερές ακολουθίες, συμμετέχουμε στην οικουμενιστική αποστασία.
Το θέμα
της κοινωνίας με τους αιρετικούς, ως και της εν συνεχεία κοινωνίας με τους
κοινωνούντες, οι οποίοι με την πράξη τους αυτή αποβαίνουν ακοινώνητοι, είναι το
μείζον και επείγον θέμα στην σημερινή εκκλησιαστική ζωή. Το εκκλησιαστικό σώμα
νοσεί επικίνδυνα· υπεύθυνοι για την νόσο είμαστε όλοι, όχι μόνον οι
κοινωνούντες με τους ετεροδόξους, αλλά και όσοι κοινωνούμε με τους
κοινωνούντες· η εκτροπή και η παράβαση μοιάζει με τα συγκοινωνούντα δοχεία, με
την μόλυνση του περιβάλλοντος, η οποία δεν περιορίζεται στον προκαλούντα την
μόλυνση. Μνημονεύοντας τους πατριάρχες, αρχιεπισκόπους και επισκόπους στις
ιερές ακολουθίες, συμμετέχουμε στην οικουμενιστική αποστασία.
Τέκνα υπακοής είμεθα!
Στον Κανόνα Α΄ της 7ης Οικουμενικής Συνόδου διαβάζουμε:
«Ημείς τοιγαρούν πατρώοις
νόμοις επόμενοι παρά του ενός Πνεύματος λαβόντες χάριν ακαινοτομήτως και
αμειώτως πάντα τα της Εκκλησίας εφυλάξαμεν, καθώς αι Άγιαι Οικουμενικαί εξ
Σύνοδοι παραδεδώκασι και όσα είασαν τιμάσθαι εν τη Καθολική Εκκλησία
αποδεχόμεθα δίχα πάσης αμφιβολίας».
Όσοι Ορθόδοξοι ζητούν την
εφαρμογή του 15ου κανόνας της Α-Β Συνόδου, δεν είναι ούτε
πλανεμένοι, ούτε εκτός Εκκλησίας, ούτε ανυπάκουοι.
«Τέκνα υπακοής εσμέν και
εγκαυχώμεθα εν προσώπω της Μητρός τη παραδόσει της Καθολικής Εκκλησίας».
(Κανών Α΄ της 7ης Οικουμενικής Συνόδου)
Ποῦ ὀφείλεται τό νεοελληνικό χάος καί ἡ πνευματική παρακμή;
Όλο το κείμενο : https://epistrofi-sotiria.blogspot.com/
Αντιγράφω. Από κείμενο Νεοέλληνα λογίου δημοσιευμένο για πρώτη φορά στην
περίοδο 1902-1904:
«Ελληνική Ιστορία δεν
υπάρχει. Δι’ αυτό βασιλεύει τοιαύτη σύγχυσις και σύγκρουσις ιδεών εις όλα ανεξαιρέτως τα ιδικά μας
πράγματα.
Και δεν ήτο δυνατόν να
υπάρχη ακόμα (Ελληνική Ιστορία). Διότι έως χθες, η μεγαλειτέρα και σπουδαιοτέρα εποχή του
παρελθόντος μας, η Βυζαντινή, το Κλειδί προς νόησιν της αρχαίας, προς νόησιν
της τωρινής Ελλάδος, προς νόησιν (κατανόησιν) Ελληνισμού και Ελληνος, το είχε
βυθίσει η Ευρώπη εις απύθμενον βάθος βορβόρου (συκοφαντιών).
«Τί δέον γενέσθαι»
Η διπλωματία δεν πρέπει να υπηρετεί κομματικούς, πρέπει να υπηρετεί εθνικούς σκοπούς
Από τον
Σαράντο Ι. Καργάκο*
Γνωστός μου παλαιός διπλωμάτης μοῦ διατύπωσε μομφή γιά τά ἐπικριτικά πού ἔγραψα σέ προηγούμενο ἄρθρο μου γιά τή διπλωματία μας. Ὡς πρός τόν ἑαυτό του καί ἄλλους διπλωμάτες πού τιμῶ, ἔχει δίκιο, ἀλλ’ ἐγώ μίλησα γιά μιά διπλωματία ὑποταγμένη στήν κομματαρχία. Ἡ διπλωματία δέν πρέπει νά ὑπηρετεῖ κομματικούς, πρέπει νά ὑπηρετεῖ ἐθνικούς σκοπούς, τούς ὁποίους ὀφείλει νά ὑπηρετεῖ καί κάθε πολυμεττερνίχος πού ἀναλαμβάνει –συχνά χωρίς προσόντα– τό ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν. Δυστυχῶς ἡ ρευστότητα θέσεων, ἀπόψεων, ἀντιλήψεων, ἰδεολογιῶν καί ἄλλων θεωρητικῶν «μαϊντανῶν» δέν μᾶς ἐπέτρεψε νά ἔχουμε μιά σταθερή γραμμή στά ἐθνικά θέματα. Συχνά ἴσχυσε τό «Ἀπόψε αὐτοσχεδιάζουμε». Θυμίζω τίς δύο θλιβερές νύχτες τῶν Ἰμίων καί τῆς συλλήψεως τοῦ Ὀτσαλάν. Ἀπό τή σύσταση τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους μέχρι τό 1922, ὑπό τήν ἐπήρεια τῶν ἰδεῶν τοῦ Ρήγα, ἡ Μεγάλη Ἰδέα ἦταν ἡ κατευθυντήρια γραμμή καί τῆς παιδείας καί τῆς ἐξωτερικῆς μας πολιτικῆς.
Από τον
Σαράντο Ι. Καργάκο*
Γνωστός μου παλαιός διπλωμάτης μοῦ διατύπωσε μομφή γιά τά ἐπικριτικά πού ἔγραψα σέ προηγούμενο ἄρθρο μου γιά τή διπλωματία μας. Ὡς πρός τόν ἑαυτό του καί ἄλλους διπλωμάτες πού τιμῶ, ἔχει δίκιο, ἀλλ’ ἐγώ μίλησα γιά μιά διπλωματία ὑποταγμένη στήν κομματαρχία. Ἡ διπλωματία δέν πρέπει νά ὑπηρετεῖ κομματικούς, πρέπει νά ὑπηρετεῖ ἐθνικούς σκοπούς, τούς ὁποίους ὀφείλει νά ὑπηρετεῖ καί κάθε πολυμεττερνίχος πού ἀναλαμβάνει –συχνά χωρίς προσόντα– τό ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν. Δυστυχῶς ἡ ρευστότητα θέσεων, ἀπόψεων, ἀντιλήψεων, ἰδεολογιῶν καί ἄλλων θεωρητικῶν «μαϊντανῶν» δέν μᾶς ἐπέτρεψε νά ἔχουμε μιά σταθερή γραμμή στά ἐθνικά θέματα. Συχνά ἴσχυσε τό «Ἀπόψε αὐτοσχεδιάζουμε». Θυμίζω τίς δύο θλιβερές νύχτες τῶν Ἰμίων καί τῆς συλλήψεως τοῦ Ὀτσαλάν. Ἀπό τή σύσταση τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους μέχρι τό 1922, ὑπό τήν ἐπήρεια τῶν ἰδεῶν τοῦ Ρήγα, ἡ Μεγάλη Ἰδέα ἦταν ἡ κατευθυντήρια γραμμή καί τῆς παιδείας καί τῆς ἐξωτερικῆς μας πολιτικῆς.
Η ελληνορθόδοξη ψυχή των Μακεδόνων
Τα μηνύματα και ο αγώνας για την απόρριψη της απαράδεκτης συμφωνίας
Από τον
Κωνσταντίνο Χολέβα
Προ ολίγων ημερών βρέθηκα στην κεντρική Μακεδονία με αφορμή τις εκδηλώσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας προς τιμήν του Αποστόλου Παύλου. Βρέθηκα ξανά με συγκίνηση στη γενέτειρά μου Θεσσαλονίκη, μίλησα με ανθρώπους σε πόλεις και χωριά, αισθάνθηκα την καρδιά των Μακεδόνων να πάλλεται δυνατά για τα εθνικά μας θέματα.
Οι πάντες ασχολούνται με την απαράδεκτη Συμφωνία των Πρεσπών. Συλλαλητήρια διοργανώνονται κάθε εβδομάδα σε πόλεις και κωμοπόλεις της Μακεδονίας μας με εντυπωσιακή συμμετοχή λαού. Εμαθα για το συλλαλητήριο της 28/6/2018 στην Αριδαία, όπου τον τόνο έδιναν οι πολλοί νέοι με τις ελληνικές σημαίες και τα πατριωτικά συνθήματά τους. Εμαθα για το μεγάλο πλήθος και πάθος που επικράτησαν στο συλλαλητήριο των Γιαννιτσών της 2/7/2018. Μαθαίνω με χαρά ότι στις 9/7/2018 ο κλήρος και ο λαός της Ημαθίας θα διαδηλώσουν κατά της συμφωνίας στην ιστορική Βεργίνα. Ασχέτως κομματικών ή άλλων διαφορών, οι Μακεδόνες, οι πραγματικοί και όχι οι ψευδώνυμοι, αντιτίθενται στη συμφωνία Κοτζιά - Ντιμιτρόφ.
Από τον
Κωνσταντίνο Χολέβα
Προ ολίγων ημερών βρέθηκα στην κεντρική Μακεδονία με αφορμή τις εκδηλώσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας προς τιμήν του Αποστόλου Παύλου. Βρέθηκα ξανά με συγκίνηση στη γενέτειρά μου Θεσσαλονίκη, μίλησα με ανθρώπους σε πόλεις και χωριά, αισθάνθηκα την καρδιά των Μακεδόνων να πάλλεται δυνατά για τα εθνικά μας θέματα.
Οι πάντες ασχολούνται με την απαράδεκτη Συμφωνία των Πρεσπών. Συλλαλητήρια διοργανώνονται κάθε εβδομάδα σε πόλεις και κωμοπόλεις της Μακεδονίας μας με εντυπωσιακή συμμετοχή λαού. Εμαθα για το συλλαλητήριο της 28/6/2018 στην Αριδαία, όπου τον τόνο έδιναν οι πολλοί νέοι με τις ελληνικές σημαίες και τα πατριωτικά συνθήματά τους. Εμαθα για το μεγάλο πλήθος και πάθος που επικράτησαν στο συλλαλητήριο των Γιαννιτσών της 2/7/2018. Μαθαίνω με χαρά ότι στις 9/7/2018 ο κλήρος και ο λαός της Ημαθίας θα διαδηλώσουν κατά της συμφωνίας στην ιστορική Βεργίνα. Ασχέτως κομματικών ή άλλων διαφορών, οι Μακεδόνες, οι πραγματικοί και όχι οι ψευδώνυμοι, αντιτίθενται στη συμφωνία Κοτζιά - Ντιμιτρόφ.
ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ -- Αθωνικά άνθη
Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, στην «Ασματική Ακολουθία
των Αγιορειτών αγίων Πατέρων», ανυμνολογεί όχι μονάχα τους γνωστούς Αγίους, που
ηγίασαν στις ιερές Μονές, στις Σκήτες, στις ερημικές Καλύβες και στις «οπές της
γης», τους οποίους ονομάζει επωνύμους, αλλά περιλαμβάνει και τα πλήθη των
αγνώστων Οσίων, των ανωνύμων εκείνων, που μόνο ο Θεός ετίμησε την αγιότητά
τους, γιατί παρεκάλεσαν να μείνουν άγνωστοι και να ξεχασθούν από τους
ανθρώπους. Η ταπείνωσή τους εκεί τους ωδήγησε. Πραγματικά στα ιερά εδάφη των Ερήμων του Αγίου Όρους έχουν ταφεί άγια
σώματα και ο διερχόμενος απ΄ εκεί ανύποπτος προσκυνητής, δέχεται μυροβόλους
ριπές στις αισθήσεις του. Πρόκειται για Οσίους, που έζησαν και εκοιμήθησαν εν
Κυρίω άγνωστοι. Είχα προσωπική πείρα των αφανών αυτών αγίων, όταν έγραφα στη
νεότητά μου: