O Συναξαριστής της ημέρας.
Σάββατο, 5 Μαΐου
2018
Ειρήνης
μεγαλομάρτυρος, οσίου Ευθυμίου επισκόπου Μαδύτου του θαυματουργού, Νεοφύτου,
Γαΐου και Γαϊανού μαρτύρων, Ιωάννου νεομάρτυρος.
Ἡ Ἁγία Μεγαλομάρτυς
Εἰρήνη ἄθλησε κατὰ τὸν 4ο αἰώνα μ.Χ. Ἦταν θυγατέρα τοῦ Λικινίου, ποὺ ἦταν
βασιλιὰς κάποιου μικροῦ βασιλείου, καὶ τῆς Λικινίας. Καταγόταν ἀπὸ τὴν πόλη
Μαγεδὼν καὶ ἀρχικὰ ὀνομαζόταν Πηνελόπη. Ὅταν ἡ Ἁγία ἔγινε ἕξι ἐτῶν, ὁ πατέρας
της Λικίνιος τὴν ἔκλεισε σὲ ἕνα πύργο καὶ ἀνέθεσε τὴν διαπαιδαγώγησή της σὲ
κάποιον γέροντα, ὀνόματι Ἀπελλιανό, ὁ ὁποῖος καὶ ἔγραψε τὰ ὑπομνήματα τοῦ
μαρτυρίου αὐτῆς. Μία νύχτα ἡ Εἰρήνη εἶδε τὸ ἑξῆς ὅραμα: μπῆκε στὸν πύργο ἕνα
περιστέρι κρατώντας μὲ τὸ ράμφος του κλαδὶ ἐλιᾶς, τὸ ὁποῖο καὶ ἄφησε ἐπάνω στὸ
τραπέζι. Ἐπίσης, μπῆκε καὶ ἕνας ἀετὸς μεταφέροντας στεφάνι ἀπὸ ἄνθη, τὸ ὁποῖο
τοποθέτησε καὶ αὐτὸς ἐπάνω στὸ τραπέζι.
ON THE JESUS PRAYER by Saint Theophan the Recluse
"Reserve in your rule of prayer a place for the Jesus prayer. Repeat this prayer several times at the beginning of your recital of prayers, and several times at the end. If you have the zeal, do the same after every prayer which enters into your recital, imitating Saint Joanniky the Great, who, after every verse of the psalms, included in his rule of prayer, repeated his short prayer: 'The Father is my hope, the Son is my refuge, the Holy Spirit is my protection.'"
Για γεωπολιτικούς λόγους προσθέτει στον επίσημο τίτλο του την ιστορική περιφέρεια Πεκίου, στο Κοσσυφοπέδιο
Γιατί αλλάζει όνομα το σερβικό πατριαρχείο
ΡεπορτάζΑντώνης Τριανταφύλλου
Το Πατριαρχείο Σερβίας επιστρέφει στις ρίζες του και, σε μια πράξη υψηλού ιστορικού και εκκλησιαστικού συμβολισμού, ρίχνει το βάρος του στο Κοσσυφοπέδιο. Η Ιερά Σύνοδος συνεδρίασε το περασμένο Σαββατοκύριακο, με κύριο αντικείμενο την υιοθέτηση του νέου καταστατικού της σερβικής Εκκλησίας, που προβλέπει την τροποποίηση του επίσημου τίτλου με την προσθήκη της φράσης «Πατριαρχείο Πεκίου».
Το Πέκιο ταυτίζεται με τη σημερινή πόλη Πετς, που βρίσκεται στο Κοσσυφοπέδιο, 70 χιλιόμετρα από την Πρίστινα και ήταν η έδρα του Πατριαρχείου Σερβίας τις περιόδους 1346-1463 και 1557-1766. Μπορεί η πόλη να μην έχει πλέον σερβικό και χριστιανικό πληθυσμό, ωστόσο ακόμα και σήμερα ο Πατριάρχης της Σερβίας φέρει τον πλήρη τίτλο: Αρχιεπίσκοπος Πεκίου, μητροπολίτης Βελιγραδίου και Καρλοβικίου.
Το 1965 έγινε συμφωνία από τον πάπα Παύλο Στ΄ και το Πατριάρχη Αθηναγόρα για την Ένωση των Εκκλησιών.
Η συμφωνία αυτή ανακοινώθηκε
ως «Κοινή Δήλωση» πάπα και Πατριάρχη στις 7 Δεκεμβρίου 1965, παραμονή της
λήξεως των εργασιών της Β΄ Βατικανής Συνόδου των παπικών, τόσο στη Βατικανό,
όσο και στο Φανάρι. Συνδυάστηκε μάλιστα με την «άρση των αναθεμάτων». Το
πρωτότυπο κείμενο της συμφωνίας είναι γραμμένο στα γαλλικά. Δόθηκε δε στη δημοσιότητα
και «επίσημη μετάφρασή» της στα ελληνικά. Η ανακοίνωση την ίδια μέρα της άρσεως
των αναθεμάτων χρησίμευσε ως προπέτασμα καπνού, για να μην αντιληφθούν οι
Ορθόδοξοι ότι έγινε η Ένωση. Οι πιστοί των Λατίνων φαίνεται ότι αντελήφθησαν
περισσότερο τα γενόμενα. Αυτός ήταν ο λόγος, που πολλοί παπικοί έσπευσαν ( και
σπεύδουν ακόμα) στους Ορθόδοξους ναούς να κοινωνήσουν τα άχραντα μυστήρια . Και μόνο η άρση των αναθεμάτων είναι αρκετή, να θεωρηθεί ότι ήδη έγινε η Ένωση
των Εκκλησιών, τουλάχιστο κατά τη παπική αντίληψη.
Ο Πανσεξουαλισμός αφηνίασε.
Πολλά θηρία λυσσομανούν, δια
να κατασπαράξουν τους Ορθοδόξους Έλληνας. Να εξαφανίσουν τον Ορθόδοξον
Ελληνισμόν. Το πιο επικίνδυνον από αυτά, ο Πανσεξουαλισμός. Αποκτηνώνει τον
άνθρωπον. Δολοφονεί την ψυχήν και θεοποιεί την σάρκα. Καταβιβάζει το κέντρον της
σκέψεως του ανθρώπου από τον Θεοδρόμον νουν εις το υπογάστριον. Ανέκαθεν
βεβαίως υπήρχεν ο «νόμος της σαρκός», που αντεστρατεύετο εις τον «νόμον της
διανοίας». Σήμερα, όμως, προσέλαβε τας διαστάσεις συστηματικής κινήσεως. Σήμερα
διαθέτει άφθονα και πλούσια μέσα: α) Τον ημερήσιον και περιοδικόν Τύπον. Αι
φωτογραφίαι, που δημοσιεύονται, τροφοδοτούν τας κατωτέρας ορμάς· αφυπνίζουν την
γενετήσιον βουλιμίαν· κατασπιλώνουν τον παρθενικόν θάλαμον της ψυχής με εικόνας
και παραστάσεις αισχρότητος. β) Τας διαφημίσεις. Αι παραστάσεις ημιγύμνων
γυναικών, με πορνικήν διάθεσιν, καταστρέφουν την εντροπήν, χαλαρώνουν την
ηθικήν αυστηρότητα και αιχμαλωτίζουν με τα δεσμά του φιληδόνου θεάματος την
διάνοιαν. γ) Τον κινηματογράφον. Αποκορύφωσις του εγκλήματος. Σκηναί βρωμεραί,
υπενθυμίζουσαι Σόδομα και Γόμορρα.
ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ – ΝΕΟΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ: ΔΥΟ ΑΚΡΑΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΥ ΤΗΣ «ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ»
(Εισήγηση
στην αντιαιρετική Ημερίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς 26-4-2018)
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου
- Καθηγητού
Ο σύγχρονος κόσμος βιώνει μια πρωτόγνωρη
πνευματική κατάσταση, μια πρωτοφανή πνευματική σύγχυση και κατάπτωση. Μετά την
παταγώδη κατάρρευση των υλιστικών ιδεολογιών στα τέλη του περασμένου αιώνα, ο
αποκαμωμένος από τα υλιστικά και
μηδενιστικά κηρύγματα άνθρωπος, των τελευταίων αιώνων και ιδιαίτερα του
ταραγμένου 20ου αιώνα, στράφηκε προς τη θρησκευτικότητα και την
πνευματικότητα, η οποία όμως δεν είναι δυστυχώς υγιής πνευματική κατάσταση. Κι
αυτό διότι εμφορείται από τον αποκρυφισμό και ολόκληρο το φάσμα του νοσηρού
μυστικισμού, ο οποίος εκφράζεται με πληθώρα συγκεκριμένων ρευμάτων και ομάδων,
του συγχρόνου αποκρυφιστικού φαινομένου της «Νέας Εποχής». Καθώς ελέχθη από τους προλαλήσαντες, το πλέγμα της «Νέας Εποχής» αποτελεί την κύρια, ή και
την αποκλειστική πηγή του αποκρυφισμού στις μέρες μας, οι δε ομάδες της είναι
συγκοινωνούντα δοχεία, οι οποίες δέχονται και παρέχουν αποκρυφιστικό υλικό.
Το 1965 πάπας και Αθηναγόρας συμφώνησαν την ΄Ενωση !
Η Ένωση των Εκκλησιών,
σχεδιάσθηκε από Λατίνους και Λατινόφρονες. Αποφασίστηκε ήδη από το 1965, «εν
κρυπτώ και παραβύστω» από τον πάπα Παύλο Στ΄ και από τον Πατριάρχη Αθηναγόρα!
Και αποκαλύπτεται σήμερα σιγά σιγά! Οι Ορθόδοξοι εξαπατήθηκαν από τη μεθόδευση που τότε χρησιμοποιήθηκε. Έτσι, δεν αντελήφθησαν
ότι η Ένωση έγινε. Αυτό που απέμεινε στους Λατίνους του Βατικανού και Λατινόφρονες του Φαναρίου είναι να
παρουσιάσουν και υλοποιήσουν στους πιστούς σταδιακά την γενομένη ΄Ενωση, για να
προληφθούν τυχόν αντιδράσεις από όσους πιστούς εξακολουθούν να παραμένουν ακόμα
αφοσιωμένοι στην Ορθοδοξία!
Πορίσματα Αντιαιρετικής Ημερίδος με θέμα: «Πτυχές του Αποκρυφισμού της Νέας Εποχής»
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΕΠΙ
ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ
ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:
«ΠΤΥΧΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ»
ΠΕΜΠΤΗ
26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
ΑΙΘΟΥΣΑ
ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς, με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου
Μητροπολίτου μας κ.κ. Σεραφείμ, και την παρουσία του Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων
κ.κ. Σεραφείμ, σε συνεργασία με το Γραφείο επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών,
διοργάνωσε και πραγματοποίησε την Πέμπτη 26 Απριλίου 2018 και ώρα 4 μ.μ. στην
αίθουσα του «Πειραϊκού Συνδέσμου» Πειραιώς, Αντιαιρετική Ημερίδα με θέμα:
«Πτυχές του Αποκρυφισμού της Νέας Εποχής»,
στην οποία μετείχαν κληρικοί και ο πιστός λαός της Πειραϊκής Εκκλησίας.
Την έναρξη των εργασιών της Ημερίδος εκήρυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας
κ. κ. Σεραφείμ. Στη συνέχεια το θέμα αναπτύχθηκε διεξοδικά από τέσσερις
ομιλητές: α) Τον πρωτ. π. Κυριακό Τσουρό, Δρ. της Θεολογίας και Γραμματέα της
Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της
Ελλάδος με θέμα: «Νέα Εποχή – Αποκρυφισμός».