Η ελληνική ορθόδοξη Ανάσταση -- του Φώτη Κόντογλου


Όλα όσα γίνουνται στον κόσμο, γίνουνται και ξαναγίνουνται πολλές φορές τα ίδια· μονάχα ένα πράγμα έγινε μόνο μια φορά και δεν θα ξαναγίνει πια, η Ανάσταση του Χριστού. Αυτό είναι το μοναδικό θαύμα των θαυμάτων, το «ἄφραστον θαῦμα», που αναποδογύρισε τον κόσμο, κ’ έδωσε ελπίδα στο απελπισμένο γένος των ανθρώπων. Με την Ανάσταση του Χριστού, μας προσκάλεσε να πιστέψουμε στην αφθαρσία ο Θεός ο «ζωοποιῶν τούς νεκρούς καί καλῶν τά μή ὄντα ὡς ὄντα». Κι’ όπως λέγει πάλι ο Παύλος: «πιστός ὁ καλῶν ὑμάς, ὅς καί ποιήσει». Όποιος δεν πιστεύει στην Ανάσταση του Χρίστου, ψέμματα λέγει πως πιστεύει σ’ αυτόν τον βασιλέα της αθανασίας, κατά τον απόστολο Παύλο που λέγει: «εἰ δέ Χριστός οὐκ ἐγήγερται, κενόν τό κήρυγμα ἡμών, κενή δέ καί ἡ πίστις ἡμῶν».
Η βάση λοιπόν και το θεμέλιον της θρησκείας μας είναι η Ανάσταση του Χριστοῦ. Κι’ η ορθοδοξία που την έχει την Ανάσταση «ἑορτῶν ἑορτήν καί πανήγυριν πανηγύρεων» έχει την αληθινή και την απλή και την ασάλευτη πίστη, και δεν κατάντησε να γίνει ένα κοσμικό ηθικό σύστημα, όπως γίνηκε αλλού, και που κατά δυστυχία σ’ αυτό ξεπέφτει κ’ η δική μας Ορθοδοξία, όσο ολοένα λείπει η πίστη.

O Συναξαριστής της ημέρας.


Δευτέρα, 23 Απριλίου 2018

Του αγίου μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του τροπαιοφόρου, Γλυκερίου μάρτυρος, Γεωργίου του εν Μαγνησία (1796), Λαζάρου και Λουκά (1802) των νεομαρτύρων.

Ἡ οἰκουμενικότητα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου τοῦ Τροπαιοφόρου, ποὺ ἐκφράζεται μέσα ἀπὸ τὴ λειτουργικὴ τέχνη, τὴν τιμὴ πρὸς τὸν Ἅγιο λαῶν καὶ φυλῶν ἀκόμα καὶ μὴ ὀρθοδόξων, τὴ λαϊκὴ θρησκευτικότητα, μαρτυρεῖται περίτρανα ἀπὸ τὴν γ’ Ὠδὴ τοῦ Κανόνος του: «Γῆ πᾶσα καὶ βρότειος φυλή, οὐρανός τε συγχαίρει, στρατὸς Ἀγγέλων τε, ὁ πρωτοστράτηγος γάρ, Χριστοῦ νῦν Γεώργιος ἐκ γῆς, βαίνει πρὸς οὐράνια». Παρὰ τὴν εὐρέως διαδεδομένη τιμὴ καὶ εὐλάβεια πρὸς τὸν Ἅγιο Γεώργιο, δὲν ὑπάρχουν πολλὲς αὐθεντικὲς ἱστορικὲς πηγὲς γιὰ τὸ πρόσωπο καὶ τὸ μαρτύριό του. Πρώτη καὶ σπουδαιότερη πηγὴ ἀπὸ τὴν ὁποία ἀντλοῦμε πληροφορίες γιὰ τὸν βίο, τὸ μαρτύριο καὶ τὰ θαύματα τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου εἶναι τὸ ἱστορικὸ ποὺ συνέταξε ὁ ὑπηρέτης τοῦ Ἁγίου, Πασικράτης, ὁ ὁποῖος παρακολούθησε τὰ γεγονότα τοῦ μαρτυρίου τοῦ Ἁγίου.

ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ. ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ!

Του δημοσιογράφου Ευθυμίου Παπανικολάου

Τα ΜΜΕ και ιδιαίτερα τα κανάλια αποτελούν τη χοάνη πολτοποίησης της Ιστορίας, του Πολιτισμού, των Ιδεών, των Αξιών και εθνικών συμβόλων, των Ανθρώπων…  Το τηλεοπτικό εμπορικό θέαμα έχει ισοπεδώσει τα πάντα. Δεν έχει αφήσει τίποτα όρθιο, ούτε Ιερό ούτε Όσιο. Όλα πλέον τα υποτάσσει στους νόμους της αχαλίνωτης αγοράς, της παραποίησης και του εξευτελισμού των πάντων. Ωστόσο, έξω από αυτή την αχαλίνωτη και θηριωδώς καταστροφική χυδαιότητα της αγοράς, υπάρχει και μια άλλη φρικώδης διαστροφή συνειδητής επιλογής: Η συνειδητή επιλογή κατεδάφισης των ιστορικών και εθνικών συμβόλων ταυτότητας και μνήμης, συνακόλουθα και της Ορθοδοξίας, η οποία αποτελεί συστατικό στοιχείο της εθνικής μας ταυτότητας και μνήμης. Η Ορθοδοξία αποτελεί σήμερα τον πιο γρανιτένιο ιστό εθνικής μνήμης και αντίστασης στη νεοταξική ισοπέδωση. Γι΄ αυτό έχει μπει στο στόχαστρο των υπερεθνικών ελίτ εξουσίας. Κτυπιέται με λύσσα πολυεδρικά και πολύχρωμα, εντός της Εκκλησίας και εκτός, εκ των έσω και των έξω… Τα ΜΜΕ ιδιαίτερα το τηλεοπτικό θέαμα αποτελούν το συνειδητό πολιορκητικό κλοιό κατά του κάστρου της Ορθοδοξίας.

***

Ο Ματθαιάκης Νικόλαος άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ. ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙ...":

Χριστός Ανέστη. Χρόνια καλά κι ευλογημένα. Ίσως είναι η είδηση της ημέρας. Σ' αυτούς που έγραψαν το κείμενο αξίζει ένα ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΓΕ. Ο ΘΕΟΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΚΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΒΟΗΘΟΙ ΣΑΣ ιδιαίτερα όμως ο Άγιος Μάρκος που τιμούμε σήμερα.
Να είστε καλά όλοι σας.


Σ.σ. Αληθώς Ανέστη ο Κύριος!

Σας ευχαριστούμε για τις ευχές σας, επίσης σας ευχόμεθα Χρόνια πολλά και ευλογημένα, η Κυρία Θεοτόκος σκέπη και καταφυγή μας!

Ο διαχειριστής: 
Κωνσταντίνος Αργυρακόπουλος

Άγιος Ησύχιος «Προς Θεόδουλο»


Ο Κύριος, θέλοντας να δείξει ότι κάθε εντολή την εκτελούμε από χρέος, ενώ η υιοθεσία που προσφέρει, συντελείται στους ανθρώπους με το αίμα Του, λέει: « Όταν κάνετε όσα έχετε διαταχθεί, να πείτε ότι είμαστε αχρείοι δούλοι και κάναμε αυτό που οφείλαμε». Γι αυτό δεν είναι μισθός έργων η Βασιλεία των Ουρανών, αλλά χάρη και δωρεά του Κυρίου που έχει ετοιμάσει για τους πιστούς δούλους Του. Δεν απαιτεί ο δούλος την ελευθερία ως μισθό, αλλά ευχαριστεί ως οφειλέτης και την περιμένει ως δωρεά.

Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΘΥΣΙΕΣ

Η συμμετοχή του κλήρου στους αγώνες του ‘21 και στην Εθν. Αντίσταση

Του πολίτη
Π. Α. Παπαγαρυφάλλου*


Επειδή κατά καιρούς διάφοροι ανιστόρητοι... προοδευτικοί λοιδορούν και υποτιμούν τον εθνικό και πατριωτικό ρόλο του ελληνικού ράσου στους αγώνες του έθνους, παραθέτω μερικά ιστορικά γεγονότα, τα οποία μαρτυρούν τη συμμετοχή του και τις θυσίες του. Περιορίζομαι μόνο στο ‘21 και στους χρόνους της Εθνικής Αντίστασης.
Οι ιστορικοί καταγράφουν την προσφορά των μοναστηριών και των καλογέρων στον Αγώνα του ‘21, που, ανάμεσα στ’ άλλα, πρόσφεραν ιερά σκεύη, ενώ εκπρόσωπος του Αγίου Ορους «υπέγραψε συμφωνητικόν ναυλώσεως αρματωμένης γολέτας με κανόνια και λοιπά άρματα». Πώς θα διαγράψουμε από την Ιστορία τον Μεσσήνιο κληρικό και θρυλικό Γρηγόριο Παπαφλέσσα, ο οποίος σε κάποιες κρίσιμες στιγμές της Εθνεγερσίας διέσωσε τη συνέχιση του αγώνος; Πώς θα διαγράψουμε από την Ιστορία τον ήρωα διάκο της Εκκλησίας, τον Αθανάσιο Διάκο, τον οποίο σούβλισαν οι Τούρκοι;

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης: Η ληστρικότητα και η αντισυνοδικότητα της «Συνόδου» της Κρήτης


Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης μότιμος Καθηγητς Α.Π.Θ.

(κ πηγν συνοδικν)

Τς πρτες κτιμήσεις μας γι τν λεγόμενη «γία κα Μεγάλη Σύνοδο» τς ρθοδόξου κκλησίας, πο συνλθε κολοβ κα ποδυναμωμένη στ Κολυμπάρι τς Κρήτης (16-27 ουνίου 2016), τς κάναμε μέχρι τώρα ρκετς φορς κα σ ρκετος τόπους διορθοδόξως: Σ κοιν κείμενο πο κδώσαμε ς «Σύναξις ρθοδόξων Κληρικν κα Μοναχν» μέσως μετ τν «Σύνοδο» μ τίτλο « “Σύνοδος” το Κολυμπαρίου τς Κρήτης κα σύμπλευσή της μ τν Οκουμενισμό»· σ λλο κοιν κείμενο πο καταθέσαμε σ «Στρογγυλ Τράπεζα» πο λαβε χώρα στ Κισινάου, πρωτεύουσα τς Μολδαβίας, στς 12 ουλίου μ τίτλο «ποτίμηση τν ποφάσεων τς “Συνόδου” τς Κρήτης»· σ συναντήσεις πο εχαμε μ γιορετες Πατέρες στς Καρυς το γίου ρους, κα μ λλους Πατέρες στν Θεσσαλονίκη κα στν Πτολεμαΐδα· σ δεκάδες κηρυγμάτων κα μιλιν σ ναος κα μονές· σ πλθος τηλεφωνημάτων κληρικν, μοναχν κα λαϊκν πο ναγωνίως ζητοσαν ν πληροφορηθον τί γινε στήν «Σύνοδο» κα πς θ τν ντιμετωπίσουμε· κα τελευταα στν ρθοδοξότατη Γεωργία, που μς δέχθηκαν σοφς κα γλυκς πατριάρχης λίας, συνοδικο κα λλοι ρχιερες, κληρικο κα γούμενοι σ ναος κα μοναστήρια.