Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, ὄχι ἁπλά μαθόντες ἀλλά
παθόντες τά Θεῖα, ἀπό τήν ἁγιοπνευματική πείρα τους μᾶς διδάσκουν, ὅσον ἀφορᾶ
στή σχέση μας μέ τήν Ἐκκλησία, ὅτι, ὅσοι διακρίνουν μέ τόν ἕνα ἤ τόν ἄλλο τρόπο
τόν ἑαυτό τους ἀπό τό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, αὐτοπροβαλλόμενοι ὡς κάτι ξεχωριστό,
αὐτοί ἤδη δέν ἀνήκουν στό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας! Αὐτό δέ, συμβαίνει καί ἐξηγεῖται ἐάν
λάβουμε ὑπ' ὄψιν μας ὅτι ἡ μεγαλύτερη αἵρεση καί συνάμα πηγή καί αἰτία ὅλων τῶν
αἱρέσεων εἶναι ὁ ἐγωϊσμός! Ὁ Ἅγιος Μάξιμος, ὁ πραγματικός καί ὄχι αὐτοσυστηνόμενος
ὁμολογητής τῆς Ὀρθοδοξίας, ἐπεσήμαινε ὅτι "ἀρχή τῶν κακῶν φιλαυτία,
τέλος δέ ὑπερηφάνεια", δηλαδή ἀρχή καί τέλος ὅλων τῶν κακῶν πού μᾶς
βρίσκουν εἶναι ὁ ἐγωϊσμός! Τελευταῖα, ὅλα τά παραπάνω τό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας
τά διαπιστώνει παρακολουθώντας ἔκπληκτο τή δραματική πορεία ἑνός πρώην κληρικοῦ
καί δή χρηματίσαντος ἐπισκόπου Της, ἡ ὁποία (πορεία) τραγικά ἐπιβεβαιώνει τό
Γραφικό "μωραίνει Κύριος ὅν βούλεται ἁπωλέσαι"! Ὅλοι πλέον
γνωρίζουν τίς θλιβερές ἐξελίξεις γύρω ἀπό τό πρόσωπο τοῦ Εὐσταθίου Τουρλῆ,
ὁ ὁποῖος, παρά τά ὅποια κρούσματα τοῦ παρελθόντος (δείγματα ἀπομονωτισμοῦ, ἰδιωτεύσεως
καί προσωπικῶν "πολιτικῶν"), ἔκρυβε ὡς φαίνεται ἐπιμελῶς ὑψηλές
προσωπικές φιλοδοξίες ἀλλά καί ἐμπαθεῖς διαθέσεις καί αἰσθήματα, ἱκανά ὡς φαίνεται νά τόν φέρουν καί καταστήσουν πρωταγωνιστή
καί δημιουργό ἑνός παντελῶς ἀδικαιολογήτου νέου σχίσματος.
Τά ἀποκαλυπτήρια προθέσεων, ἐπιδιώξεων καί σκοπῶν πού ἐπιμελῶς ἔκρυβε, ἔγιναν ἀμέσως μετά τήν ἀποτυχία του νά ἐκλεγεῖ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν, ὅπως ὄχι μόνο ἐπιθυμοῦσε διακαῶς, ἀλλά καί πίστευε ἀνεξήγητα ὅτι ἦταν σχεδόν δεδομένο! Ἄλλαι, ὅμως, βουλαί ἀνθρώπων, ἄλλα ὁ Θεός κελεύει! Ἔκτοτε, δέν ἔδωσε τοῖς βλεφάροις του νυσταγμόν γιά νά πολεμᾶ στήν κυριολεξία τόν νέο Ἀρχιεπίσκοπο καί μαζί μέ αὐτόν καί τούς ὑπολοίπους Ἀρχιερεῖς, οἱ ὁποῖοι ἀδυνατοῦσαν νά ἐξηγήσουν τή στάση καί συμπεριφορά του, βλέποντάς τον νά ἀναζητᾶ νύκτα καί ἡμέρα αἰτίες καί ἀφορμές γιά νά δημιουργήσει πρόβλημα στήν Ἐκκλησία σέ βάρος τους! Καί, ὅπως ἦταν ἀναμενόμενο, γρήγορα κατέφυγε στήν ἐκμετάλλευση μέ τόν πλέον ἐπιπόλαιο καί τυχοδιωκτικό τρόπο ζητημάτων, ὑπαρκτῶν ἤ φανταστικῶν, τά ὁποῖα ἐπικαλούμενος θά μποροῦσε νά προκαλέσει ἤ δημιουργήσει προβλήματα σέ βάρος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ἐμφανίζοντάς τα ὡς δῆθεν θέματα Πίστεως καί ὁμολογίας. Ἔγραψε, ξαναέγραψε, δημοσίευσε, διεκήρυξε, διέβαλε, συκοφάντησε, διαπόμπευσε, ἀλλά δέν τά κατάφερε. Ὅπως δέν τά κατάφερε, γιά τίς προσχηματικές καί ὑπερβολικές κατηγορίες καί αἰτιάσεις του, νά ἀκολουθήσει καί σεβαστεῖ τήν προβλεπομένη κανονική διαδικασία, ὅπως κάθε φορά τοῦ ζητοῦσε ἡ Ἱερά Σύνοδος, οὔτε μία φορά, οὔτε σέ μία περίπτωση! Κατάφερε, ὅμως, μέ προμελετημένο σχέδιο νά ἀποσπάσει ἀπό τήν Ἱεραρχία ἕνα ἐκλεκτό μέλος της, τόν πολιό Γέροντα Παχώμιο, τόν ὁποῖο, ἐνῶ μία ζωή τόν ἔβλεπε ἀφ' ὑψηλοῦ, ὡς διπλο-πτυχιοῦχος αὐτός, ἐν προκειμένω τόν ἔκρινε πολύτιμο γιά τούς περαιτέρω σχεδιασμούς του. Ἀρχικῶς, τοποθέτησε δίπλα του ἀντικανονικῶς, γιά νά διαμένουν μονίμως μέσα στό γυναικεῖο μοναστήρι του, δύο νεαρούς ἱερομονάχους (τόν ἕνα ἀπό τήν ἡλικία τῶν 19 ἐτῶν, σήμερα μεγαλόσχημο, Πνευματικό καί Ἀρχιμανδρίτη, χωρίς νά ἔχει κἄν ἀκόμη φθάσει τήν κανονικά προβλεπόμενη ἡλικία γιά Πρεσβύτερος!). Αὐτοί κέρδισαν τήν ἁπόλυτη ἐμπιστοσύνη τοῦ γέροντα καί ἔγιναν κυρίαρχοι στό χῶρο του. Τό ἑπόμενο βῆμα ἦταν ἡ ἐξώθηση τοῦ ἀσθενοῦντος γέροντος ( ὁ ὁποῖος μεταφέρθηκε πλέον ἀπό τήν κατοικία του (στόν Ξενῶνα) στό ἐσωτερικό τῆς γυναικείας Μονῆς), σέ διακοπή ἐν τῆ πράξει κοινωνίας μέ ὅλους τούς συνεπισκόπους του, πλήν βεβαίως τοῦ Εὐσταθίου, καί σέ μεθοδευμένη πλήρη ἀπομόνωσή του, σέ ἐπίπεδο πραγματικά ἐλεύθερης ἐπικοινωνίας, ἀπό τόν ἱ. κλῆρο καί τόν εὐσεβῆ λαό. Σήμερα ὁ γέροντας παραμένει φρουρούμενος στήν κυριολεξία καί παρακολουθούμενος ἐπί 24ώρου βάσεως, μή τυχόν ἐνημερωθεῖ πλήρως περί τῶν συμβαινόντων καί τυχόν ἐπηρεασθεῖ! Ὁ ἴδιος μέχρι πρότινος, τηλεφωνώντας σέ διαφόρους πιστούς, ἀνέφερε ὅτι τόν παρακολουθοῦν καί γι' αὐτό, ὅπως ἔλεγε, δέν ἔχει τήν εὐκαιρία, οὔτε μπορεῖ νά μιλήσει περισσότερο! Ἔτσι, τόν γέροντα Κτίτορα τῆς Μονῆς τῶν Ἑξαμιλίων καί μέρος τῆς Ἀδελφότητος, πού ἄκουγαν μόνο τήν ἐκδοχή τοῦ Εὐσταθίου γιά τά συμβαίνοντα στήν Ἐκκλησία ἀπό τά δύο φερέφωνά του, κατόρθωσε τελικῶς νά τούς ἀποκόψει ἀπό τήν ἐκκλησιαστική κοινωνία, χρησιμοποιώντας, πέρα ἀπό τήν τακτική τῆς ἀπομονώσεως, τήν παραπλάνηση, μέσω ψευδῶν εἰδήσεων, διαστρεβλώσεων καί συκοφαντιῶν, ἀλλά καί ἐξωθώντας τόν γέροντα στήν ὑπογραφή δεκάδων ἐμπρηστικῶν κειμένων καί ἐγγράφων, μέ περιεχόμενο πολεμικό καί ὑβριστικό κατά τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Αὐτά, φρόντιζε ὁ ἴδιος νά τά ἀναρτᾶ στό ἐπίσημο ἱστολόγιο τῆς μητροπόλεώς του (Πατρῶν), ὄχι μόνο σκανδαλίζοντας τόν κόσμο, ἀλλά καί προπαγανδίζοντας τά ψεύδη καί τίς διαβολές πού ὁ ἴδιος προηγουμένως εἶχε διοχετεύσει ὡς δῆθεν ὀρθή πληροφόρηση καί ἀντικειμενική ἐνημέρωση. Πολύ σύντομα, ὅπως ἦταν κανονικά ἀναμενόμενο, ἀλλά καί ἐπιθυμητό, ὡς φαίνεται, ἀπό τόν Εὐστάθιο, ἦλθαν οἱ ἐπιβαλλόμενες Συνοδικές Ἀποφάσεις περί Καθαιρέσεων τῶν δύο, δυστυχῶς, συνεργαζομένων καί ἀποστατησάντων κληρικῶν. Τό θράσος, ὅμως, τοῦ Εὐσταθίου δέν σταμάτησε οὔτε ἐκεῖ! Παρέσυρε καί "ἔρριψε" τόν γέροντα συνοδοιπόρο του στό βάραθρο τῆς πλήρους ἀνυποληψίας! Μιμούμενος καί ἀντιγράφων παραλλήλως δύο παραδείγματα ἀποστασιῶν ἐκ τοῦ παρελθόντος (αὐτοῦ τῶν "πέντε" πρώην μητροπολιτῶν, ἀλλά καί ἐκείνου τοῦ Καλλινίκου Σαραντοπούλου ὡς καθοδηγητοῦ τοῦ ποτέ Κορινθίας Καλλίστου) ὄχι μόνο δέν σεβάστηκε τίς Συνοδικές Ἀποφάσεις (Καθαιρέσεις), ἀλλά ἔφθασε ἀντιποιούμενος τήν Ἱερά Σύνοδο νά συνεδριάζει μετά τοῦ "συνεταίρου" του καί νά ἀποφαίνεται, μέσα ἀπό μία παρωδία "διαδικασιῶν", περί τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καί τῶν λοιπῶν Ἱεραρχῶν. Ὡς συνέπεια κανονική, αὐτοῦ τοῦ προκλητικοῦ καί αὐτοεξευτελιστικοῦ πνευματικοῦ καί ἐκκλησιολογικοῦ ἐκτροχιασμοῦ, ἦλθε καί ἡ ἐσχάτη τῶν ποινῶν, ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, διαπιστωτικοῦ ὡστόσο χαρακτῆρος, περί παντελοῦς ἀφορισμοῦ των ἐκ τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος. Σημειωτέον ὅτι καθ' ὅλο τό διάστημα τῆς ξέφρενης διολισθήσεως τοῦ Εὐσταθίου στήν ἀντικανονικότητα - ἀπό τήν ἀντιπολιτευτική στάση του, δίκην κοσμικῶν καί πολιτικῶν ἀντιδράσεων καί συμπεριφορῶν ἔναντι τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καί τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, μέχρι τήν ἵδρυση προτεσταντικῶν μορφωμάτων σωματειοποιήσεως τῶν ἐκκλησιαστικῶν θεσμῶν (σημ. μέ ἀπώτερο στόχο καί τόν σφετερισμό τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας Ναῶν καί Μονῶν, ὅπως ἡ κακόδοξη μετάλλαξη τῆς ἱστορικῆς Ἐνορίας Πατρῶν σέ κοσμικό Σωματεῖο, μέ κεφαλή πλέον τό Κράτος καί καταστατική δέσμευση τῶν ἐνοριτῶν γιά τήρηση καί σεβασμό τῆς ἑκάστοτε ἀντιχρίστου καί ἀντεθνικῆς κρατικῆς νομοθεσίας!), τήν ἔμπρακτη διακοπή ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας, ἀλλά καί τήν ἀντιποίηση ἁρμοδιοτήτων τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἀπό μία καρικατούρα διοικητικοῦ "ὀργάνου", τῶ ὄντι δέ ἑνός καταγέλαστου διμελοῦς (!) "συμβουλίου" δύο καθηρημένων πρώην κληρικῶν - ὁ Εὐστάθιος (Τουρλῆς) ἦταν μονίμως καί διαρκῶς, κρυφίως καί ὑπογείως, ἀθέσμως καί ἀντικανονικῶς σέ συνεργασία καί ἐπικοινωνία μέ τόν πρώην μητροπολίτη Μεσογαίας, καθηρημένο ἐπί κακοδοξίᾳ καί ἀφορισμένο ὡς ἀμετανόητο κακόδοξο καί σχισματικό Κήρυκο Κοντογιάννη, τήν "δόξαν" τοῦ ὁποίου φαίνεται ὅτι ἐζήλωσε! Καί ἐνῶ θά ἀναλογιζόταν κανείς ὅτι ὁ κατήφορος τῶν ἐπιλογῶν του ἔφθασε στό τέρμα, τά τελευταῖα δημόσια κατορθώματά του ἔδειξαν ὅτι καί τό κακό ἔχει τόν ἐχθρό του. Καί αὐτός εἶναι, τό χειρότερο κακό! Φαίνεται ὅτι ὁ διάβολος, ὅσο ὁ ἄνθρωπος δέν μετανοεῖ, τοῦ ἑτοιμάζει μεγαλύτερες καί χειρότερες πτώσεις! Ἔτσι, αὐτές τίς ἡμέρες ὁ ἀδίστακτος πλέον Εὐστάθιος, βαδίζοντας πρός τόν ὄλεθρο, ἀφοῦ δέν προτιμᾶ τήν μετάνοια καί τήν ἐπιστροφή του ἐκεῖ ἀπό ὅπου κακῶς ἐξῆλθε, ξέφυγε ἀπό τό πρῶτο πεδίο τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἀντικανονικοτήτων καί πέρασε στό πεδίο τῆς παρανομίας, τῆς ποινικῆς παραβατικότητος καί τῆς ἀπάτης! Μέ πλήρη ἀθεοφοβία τόλμησε ὁ ταλαίπωρος, ὡς ἀντιπερισπασμό ἀπέναντι στήν ἀπροσδόκητη γι' αὐτόν βαρυσήμαντη τελευταία Συνοδική Ἀπόφαση περί τοῦ Ἀφορισμοῦ του, καί δημοσίευσε ἔγγραφο τό ὁποῖο ἐμφανίζει ὡς ἱεροσυνοδικό, δηλαδή ὡς δῆθεν ἔγγραφο τῆς κανονικῆς Ἱερᾶς Συνόδου! Σ' αὐτό, χρησιμοποιεῖ κλεψιτύπως: α) Τόν λογότυπο τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μέ τήν διεύθυνση Αὐτῆς, "Μπότσαρη 8, Περιστέρι-Ἀθῆναι"!, β) Τό Πρωτόκολλο τῆς Ἱερᾶς Συνόδου!, καί γ) Τήν ἀπό ἐτῶν (ὅταν χρημάτιζε Ἀρχιγραμματεύς τῆς Ἱερᾶς Συνόδου), παρανόμως, ὑπό τοῦ ἰδίου, κατακρατηθεῖσα καί μηδέποτε, ὡς ἐπεβάλλετο, ἐπιστραφεῖσα Σφραγίδα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου!!! Ἀσχέτως τοῦ ὅποιου, λίγη σημασία ἔχει πλέον, περιεχομένου του, αὐτό τό ἔγγραφο δημοσιευμένο μέ αὐτή τή μορφή καί αὐτά τά στοιχεῖα, συνιστᾶ ὡς ἐνέργεια, ποινικῶς κολάσιμη πράξη! Πρόκειται γιά πλαστογραφία, κλοπή, ἀπάτη καί ἀντιποίηση ἀρχῆς! Δέν ἦταν δυνατό νά φαντασθεῖ κανείς αὐτή τήν ἐξέλιξη! Αὐτή τήν κατάντια, ἡ ὁποία, προερχομένη ἀπό ἕναν ἡλικιωμένο ἄνθρωπο, πτυχιοῦχο τῆς νομικῆς καί τῆς θεολογίας, προβληματίζει ἔντονα καί ἀπογοητεύει τόν καθένα καί ἰδιαιτέρως τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας γιά τό ποῦ μπορεῖ νά φθάσει κάποιος, ὅταν πολεμᾶ τήν Ἐκκλησία καί προχωρᾶ ἀδιστάκτως, χωρίς ὅρια καί ἠθικούς φραγμούς, προκειμένου νά ἱκανοποιήσει τίς φιλοδοξίες ἤ μᾶλλον ματαιοδοξίες του! Δέν ντράπηκε ἔστω τούς Καθηγητές του στή Νομική Σχολή, οἱ ὁποῖοι τόν δίδαξαν ἀπό τό πρῶτο κιόλας ἔτος στό Πανεπιστήμιο ὅτι δέν ὑφίσταται διμελές διοικητικό ὄργανο, οὔτε ἀναγνωρίζεται πουθενά στήν ὑφήλιο τέτοιο τερατούργημα αὐθαιρεσίας; Καί, ὅμως, τολμᾶ ἤ μᾶλλον καταντᾶ νά αὐτοακυρώνεται, ὡς νομικός καί ὡς θεολόγος, ἐμφανίζων τήν πρώτη στά παγκόσμια ἀνά τούς αἰῶνες χρονικά "ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ" μέ δύο μέλη! Πῶς εἶναι δυνατόν μετά ἀπό αὐτό νά ζητήσωμε ἀπό τούς ἀνθρώπους νά μᾶς πάρουν στά σοβαρά καί νά μᾶς σεβασθοῦν; Τί εἴδους "ὁμολογητές" θέλουν νά ἐμφανίζονται ὅτι εἶναι οἱ ὑπογράφοντες, ὅταν γράφουν στά παλαιότερα τῶν ὑποδημάτων τους καί καταφρονοῦν κάθε ἔννοια σοβαρότητος, κανονικότητος καί λογικῆς; Ἐάν δέν συνιστᾶ αὐτό de facto Ἰησουϊτισμό, κατά τόν ὁποῖο "ὁ σκοπός ἁγιάζει τά μέσα", τότε τί συνιστᾶ; Ἀλλά, ὅπως εἴπαμε, ὁ κατήφορος δέν ἔχει τέλος καί ἀπ' ὅτι φαίνεται ἔχουν ἀνοίξει, γιά τόν ἐπίδοξο σχίστη τῆς Ἐκκλησίας καί τόν ἀξιοθρήνητο συνοδοιπόρο του, "οἱ πῦλες τοῦ Ἅδου". Καί τό δυστύχημα γι' αὐτούς εἶναι ὅτι δέν ὑπάρχει δυνατότητα καί πιθανότητα νά τίς νικήσουν μέ τίς δικές τους δυνάμεις, διότι τοῦτο μόνο τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ τό δύναται. Καί αὐτοί, δυστυχῶς, ἐξῆλθον ἀπό Αὐτό καί μάλιστα τό πολεμοῦν καί τό διασύρουν! Ὑπάρχουν, λοιπόν, ἀκόμη καί ἀπό αὐτά χειρότερα! Καί ποιά εἶναι αὐτά; Εἶναι τά ὅσα γράφουν στήν πρώτη τους οὐσιαστικά "ἀπόφαση" ὡς ἀντι-"Σύνοδος". Δέν ὑπάρχει πιά κανείς νά ἀνασχέσει τήν καταστροφική πορεία τοῦ κατεξευτελισμοῦ τους. Ἴσως, ὅμως, γίνεται Θεοῦ παραχωρήσει, γιά νά ἀποκαλυφθοῦν ἀκόμη σημαντικότερα πράγματα. Δηλαδή, τά βαθύτερα αἴτια καί ταυτοχρόνως οἱ ἑρμηνεῖες ὅσων πρωτοφανῶν, πρωτάκουστων καί ἀναντίλεκτα ἀσεβῶν καί βδελυρῶν ἔκπληκτοι παρακολουθοῦμε καί διαπιστώνουμε νά ὑποστηρίζουν καί ἐνεργοῦν. Καί γιά τά ὁποῖα ἀποροῦμε πῶς καί διατί τά ἐπιτρέπει ὅλα αὐτά ὁ Θεός. Δυστυχῶς, ὑπάρχει, ὡς φαίνεται, στόν Εὐστάθιο Τουρλῆ (στά φρονήματα καί τή νοοτροπία του), ἐκτός τῶν ἄλλων προβλημάτων (σέ θεολογικό-ἐκκλησιολογικό καί πνευματικό πεδίο) σοβαρό πρόβλημα πνευματικῆς ΠΛΑΝΗΣ! Ναί, πλάνης! Εἶχε διαφανεῖ αὐτό σέ κείμενα προερχόμενα ἐκ τῆς γραφίδος του, στό πλαίσιο τῆς ἀντιπαραθέσεώς του πρός τήν Ἱερά Σύνοδο.[i] Τώρα, ὅμως, γίνεται εὐδιάκριτο καί συγκεκριμένο. Ὑφίσταται, κατ' ἀρχήν, σαφής διαστροφή καί παρερμηνεία τῆς Διδασκαλίας τῆς Ἐκκλησίας, ἀκόμη καί τῶν Εὐαγγελικῶν λόγων. Ὅπως, ἐπίσης, ὑπάρχει πλήρης παρερμηνεία καί διαστρέβλωσις τοῦ πνεύματος, ἐνίοτε καί τοῦ γράμματος, τῶν Ἱερῶν Κανόνων (βλ. κείμενα 12 &13/7/2018 ἐκ. ἡμ.). Ἐπ' αὐτῶν, θά ἐπανέλθουμε. Πάντα, ἐξάλλου, πίσω ἀπό τά σχίσματα καί τίς κακοδοξίες κρύβεται καί μία νοσηρή πνευματικότητα! Τί ἄλλο σᾶς λένε οἱ φράσεις του: "...ἀποφαινόμεθα ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ ... Ἡ Ἱερά Σύνοδος .... ἀποφασίζει .... ἐνεργοῦσα προληπτικῶς (!) παρακαλεῖ τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν ὅπως Οὗτος ἐπιβάλλει κατά τήν δικαίαν Αὐτοῦ κρίσιν διά καταλλήλου καί ἀνθρωπίνως ὁρατῆς καί κατά τό δυνατόν βεβαιωμένης θεοσημείας εἰς τούς ὡς ἄνω τέσσερες Ἀρχιερεῖς, Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν Στέφανον, Μητροπολίτην Θηβῶν καί Λεβαδείας Ἀνδρέαν, Μητροπολίτην Λαρίσης καί Τυρνάβου Ἰγνάτιον καί Μητροπολίτην Φθιώτιδος Παντελεήμονα, τήν κατάλληλον παιδαγωγίαν πρός μετάνοιαν καί διόρθωσιν τῶν ἰδίων προστασίαν δέ καί ἀσφάλειαν τῶν ὀρθοδόξων χριστιανῶν" (σελ. 8, κείμενο τοῦ Εὐσταθίου Τουρλῆ, ἀπό 12/7/2018 ἐκ. ἡμ.). Δοῦλοι, ὑποτίθεται, αὐτοί τοῦ σταυρωθέντος διά τάς ἁμαρτίας μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ ζητοῦν νά στείλει σημεῖο ἐξ οὐρανοῦ καί μάλιστα "ἀνθρωπίνως ὁρατοῦ" (!) νά ἐπιβάλλει παιδαγωγίαν στούς ἀδελφούς των! Τά πολλά σχόλια περιττεύουν! Ὁ Θεός νά μᾶς φυλάει! Τί Παπικοί καί ποῖοι ἱεροεξεταστές καί ποιός πάπας ὡς τοποτηρητής τοῦ Χριστοῦ στή γῆ; Τούς ξεπέρασαν ὅλους αὐτοί, ὡς γνήσιοι "ὁμολογητές" τῆς ἀθεοφοβίας των! Τί ἄραγε μπορεῖ νά ἐπακολουθήσει σέ ὅλα αὐτά; Ποιά μπορεῖ ἤ ἀναμένεται νά εἶναι ἡ ὁπωσδήποτε θλιβερή συνέχεια; Σέ ἐπίπεδο θεωρητικό τό πρόβλημα τοῦ Εὐσταθίου (τῶν φρονημάτων καί τῆς νοοτροπίας του) εἶναι προφανῶς βαθύ καί σοβαρό. Ἐκφεύγει τοῦ συνοπτικοῦ χαρακτῆρος τῆς παρούσης, ἀλλά μπορεῖ ἐντελῶς ἐπιγραματικά καί ἐνδεικτικά νά ἐπισημανθεῖ ὅτι τό πρόβλημα πλέον ἐντοπίζεται οὐσιαστικῶς στό θεολογικό καί πνευματικό ὑπόβαθρό του. Ὑπόβαθρο τό ὁποῖο, εἴτε σχετιζόμενο μέ τίς σπουδές καί μελέτες του καί δή τήν ἐπίδραση στή σκέψη του τῆς δικανικῆς προσεγγίσεως τῶν πραγμάτων (ὅπως πάντοτε περί αὐτοῦ ἐπεσήμαινε ὁ ποτέ Ἀργολίδος Παχώμιος), εἴτε μέ τήν ἀπ' ἀρχῆς πνευματική του καθοδήγηση καί καλλιέργεια, ἐν συνδυασμῶ μέ τήν ἀπουσία μοναχικῆς ἐμπειρίας καί βιοτῆς ("τό ἄψητο κεραμμύδι στή σκεπή φαίνεται", ἐπισημαίνει μέ νόημα ἕτερος πολιός Ἱεράρχης), ἐμπεριέχει ξένα πρός τήν ὀρθόδοξο παράδοση καί τό ἐκκλησιαστικό φρόνημα καί ἦθος στοιχεῖα, ὅπως ἡ δυτική θρησκευτική ἀντίληψη καί έκδοχή τοῦ μυστηρίου τῆς Ἐκκλησίας, ἡ δικανική ἀντίληψη τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας καί τῶν ἐκκλησιαστικῶν θεσμῶν, ἡ χρησιμοθηρία, ὁ ἠθικισμός, ὁ ἀτομοκεντρισμός καί ὁ ὠφελιμισμός, ὅλα χαρακτηριστικά τοῦ Δυτικοῦ χριστιανισμοῦ καί φράγκικου ψευδο-πολιτισμοῦ. Καί βάσει αὐτῶν, ἡ περαιτέρω πορεία ἐν τῆ πράξει τοῦ Εὐσταθίου Τουρλῆ ἐκτιμᾶται τόσο ἐκκλησιολογικά ἀδιέξοδη, ὅσο εἶναι ἀντικανονικά προδιαγεγραμμένη. Ἡ παγκοσμίου πρωτοτυπίας "σύνοδος" τῶν δύο (κάτι πού θά συζητεῖται σκωπτικά καί χλευαστικά σέ βάρος τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπό τούς καλοθελητές τά ἑπόμενα χρόνια) κανονικῶς Συνοδικῶς καθαιρεθέντων καί ἀφορισθέντων πρώην μελῶν τῆς γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας Ἑλλάδος Εὐ. Τουρλῆ καί Π. Ἀργυροπούλου, θά προχωρήσει σέ προφανῶς ἄθεσμες καί ἀνίερες ψευδοχειροτονίες τῶν ἀνυπομονούντων ὑποψηφίων (δύο ἐκ τοῦ ἐσωτερικοῦ καί ἑνός ἐκ τοῦ ἐξωτερικοῦ, γιά τούς γνωρίζοντες). Ἐν συνεχεία, αὐτή ἡ πλέον ἀνυπόληπτη ψευδοσύνοδος τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ χώρου, θά ἐμφανίσει τήν δῆθεν κατόπιν ἐκκλησιαστικοῦ διαλόγου, κατ' οὐσίαν προσυμφωνηθεῖσα, προσχώρηση σ' αὐτήν τοῦ Κηρύκου Κοντογιάννη (ἀφοῦ θά ἔχει ἐνδεχομένως διασπασθεῖ ἡ ὑπό διάλυση προσωποπαγής παράταξή του) καί ἄλλων τινῶν περιφερομένων ρασοφόρων. Τότε θά ἔλθει καί ἡ μεγάλη στιγμή τοῦ "ποθουμένου". Ἀφοῦ, ἴσως, ὁ "χρόνος" θά ἔχει κάνει τή δουλειά του μέ τόν γέροντα κεκμηκότα Παχώμιο (σημείωση: ὁ ὁποῖος σέ σειρά ἐγγράφων του δικαιολογοῦσε τήν μή ἀνταποκρισή του στίς κλήσεις καί ἐκκλήσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου νά παραστεῖ, ἐπικαλούμενος, μέ ἀπαίτηση σεβασμοῦ, τήν πράγματι μεγάλη ἡλικία του καί τίς πολλές ἀσθένειές του, ἐνῶ τώρα διαψεύδοντας ἑαυτόν καί αὐτοεξευτελιζόμενος σπεύδει χάριν τῆς "προεδρίας" ἔξω ἀπό τά Γραφεῖα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μέσα στό καῦμα τοῦ θέρους καί παρανόμως τήν ἀντιποιεῖται, συνεδριάζων μετά τοῦ ἐπιδόξου διαδόχου του - δίκην πριγκήπων τῆς ἐποχῆς τῆς φραγκικῆς φεουδαρχίας - κατά τῶν ὑποτίθεται ἀδελφῶν του συνεπισκόπων, διασύροντας τούς ἐκκλησιαστικούς θεσμούς καί οὐσιαστικῶς πολεμώντας τήν Ἐκκλησία), θά ἔλθει καί ἡ "σωτήριος" ἡμέρα τῆς ἀνακηρύξεώς του σέ Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος! Αὐτό πού δέν ἐτόλμησαν, πρός τιμήν των, γιά νά μήν ἐξευτελισθοῦν, οὔτε οἱ διάδοχοι τῶν πέντε πρώην Μητροπολιτῶν, οὔτε ἀκόμη-ἀκόμη καί αὐτός ὁ τέως μονώτατος "Ὁμολογητής" τῆς Οἰκουμένης Κήρυκος! Μέσα σέ ὅλα αὐτά τά τερατουργήματα, θά ἔχουν συντελεσθεῖ, μέ ἀποκλειστική ἠθική καί ὄχι μόνον αὐτουργία τοῦ Εὐσταθίου Τουρλῆ, δύο μείζονα γιά ἐμᾶς τούς ὀρθοδόξους τῆς Κορινθίας ἀνοσιουργήματα: Τό πρῶτον. Τήν πνευματική καταστροφή καί διάλυση τῆς ποτέ ὁμολογιακῆς Ἀδελφότητος τῆς Μονῆς Ἁγίας Τριάδος Ἑξαμιλίων. Εἶναι σάν νά ἐπανέρχεται ἐκδικητικά ἐναντίον της ὁ διάβολος, σαράντα χρόνια μετά τήν ἱστορική γιά τήν γνησία ὀρθόδοξο Ἐκκλησία θεμελίωσή της, ὥστε νά τήν ἀφανίσει. Οἱ πραγματικές καί συνεπεῖς ὁμολογήτριες πού, δόξα τῶ Θεῶ, ὑπάρχουν ἀνάμεσά τους δέν θά ἀφήσει ὁ Θεός νά χαθοῦν. Ἡ Ἱερά Σύνοδος καί ὁ εὐσεβής λαός θά εἶναι δίπλα τους σέ ὅ,τι κι ἄν χρειασθοῦν! Τό δεύτερον. Τή μεγάλη πτώση τοῦ γέροντος Παχωμίου, ὁ ὁποῖος μεθοδευμένα ὁδηγήθηκε σέ σειρά ἀτόπων καί βλασφήμων πράξεων (ὅπως ἡ ἄρση τῶν ὑπογραφῶν του σέ ἀνύποπτο χρόνο, ἐν γνώσει τοῦ Εὐσταθίου, ἀπό τίς Συνοδικές Ἀποφάσεις τοῦ ἀφορισμοῦ καί τῶν Καθαιρέσεων τοῦ Κηρύκου καί τοῦ Καλλίστου (!), οἱ ὁποῖες συνιστοῦν τό μεῖζον πραγματικό ζήτημα Ὁμολογίας Πίστεως σέ βάρος τῶν δύο ψευδο-"ὁμολογητῶν"), γιά νά φθάσει ὡς ἐδῶ. Δυστυχῶς, ὅ,τι δέν κατόρθωσαν οἱ "πέντε", δηλ. νά στρέψουν τόν τότε Ἀργολίδος Παχώμιο σέ πραξικόπημα καί ἀνταρσία κατά τοῦ Μακ. Ἀρχιεπισκόπου Ἀνδρέου καί τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, τό κατόρθωσε τώρα μέ μεθοδεύσεις Ἰησουϊτικοῦ τύπου ὁ Εὐστάθιος Τουρλῆς! Κρίμα, διότι ὁ γέροντας ἐπιστεύετο ἀπό τούς πιστούς ὡς σοφός! Πλήν, ὅμως, διαψεύδεται αὐτή ἡ πίστη τους, διότι ὅπως καλά γνωρίζουμε καί τότε εἶχε ὑπογράψει, πιεζόμενος, ὁ τότε Ἀργολίδος, μόνον πού τότε πρόλαβε καί ἐκ τῶν ὑστέρων ἀπέσυρε τήν ὑπογραφή του. Ὅμως, "τό δίς ἐξαμαρτεῖν οὐκ ἀνδρός σοφοῦ"! Θά τελειώσουμε δέ τό παρόν ἀπευθυνόμενοι στόν ἴδιο τόν πολιορκημένο 94χρονο γέροντα, ὄχι μέ ἁγιογραφικά κείμενα, ἀλλά μέ κατάλληλα στήν περίσταση κείμενα τῆς ἀρχαίας Ἑλληνικῆς γραμματείας πού τόσο ἀγαποῦσε. Ὁ παπποῦς μας, λοιπόν, ὁ Ἀριστοτέλης, ἔλεγε: "Τό ζητεῖν ἁπανταχοῦ τό χρήσιμον ἥκιστα ἁρμόζει τοῖς μεγαλοψύχοις καί ἐλευθερίοις"! (Δηλαδή, Δέν ταιριάζει σέ ἐλευθέρους καί μεγαλόψυχους ἀνθρώπους τό νά ζητᾶνε παντοῦ τό χρήσιμο, δηλαδή τό συμφέρον τους.). Καί ὁ σοφός Ἠράκλειτος: "Καθ' ὅτι ἄν κοινωνήσωμεν, ἀληθεύομεν, ἅ δέ ἄν ἰδιάσωμεν, ψευδόμεθα"! (Δηλαδή, Ἀληθεύουμε μόνον ὅταν συμπίπτει ἡ ἐμπειρία ὅλων μας καί κοινωνεῖται ἡ ἴδια ἐμπειρία, ἐνῶ ὅταν ἀπό τό κοινό πᾶμε στό ἀτομικό, τότε ψευδόμεθα.) Ἄς ἀκούσουν τουλάχιστον αὐτή τήν κοινή λογική, ἀφοῦ δέν ὑπακούουν στή φωνή τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ!
Τά ἀποκαλυπτήρια προθέσεων, ἐπιδιώξεων καί σκοπῶν πού ἐπιμελῶς ἔκρυβε, ἔγιναν ἀμέσως μετά τήν ἀποτυχία του νά ἐκλεγεῖ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν, ὅπως ὄχι μόνο ἐπιθυμοῦσε διακαῶς, ἀλλά καί πίστευε ἀνεξήγητα ὅτι ἦταν σχεδόν δεδομένο! Ἄλλαι, ὅμως, βουλαί ἀνθρώπων, ἄλλα ὁ Θεός κελεύει! Ἔκτοτε, δέν ἔδωσε τοῖς βλεφάροις του νυσταγμόν γιά νά πολεμᾶ στήν κυριολεξία τόν νέο Ἀρχιεπίσκοπο καί μαζί μέ αὐτόν καί τούς ὑπολοίπους Ἀρχιερεῖς, οἱ ὁποῖοι ἀδυνατοῦσαν νά ἐξηγήσουν τή στάση καί συμπεριφορά του, βλέποντάς τον νά ἀναζητᾶ νύκτα καί ἡμέρα αἰτίες καί ἀφορμές γιά νά δημιουργήσει πρόβλημα στήν Ἐκκλησία σέ βάρος τους! Καί, ὅπως ἦταν ἀναμενόμενο, γρήγορα κατέφυγε στήν ἐκμετάλλευση μέ τόν πλέον ἐπιπόλαιο καί τυχοδιωκτικό τρόπο ζητημάτων, ὑπαρκτῶν ἤ φανταστικῶν, τά ὁποῖα ἐπικαλούμενος θά μποροῦσε νά προκαλέσει ἤ δημιουργήσει προβλήματα σέ βάρος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ἐμφανίζοντάς τα ὡς δῆθεν θέματα Πίστεως καί ὁμολογίας. Ἔγραψε, ξαναέγραψε, δημοσίευσε, διεκήρυξε, διέβαλε, συκοφάντησε, διαπόμπευσε, ἀλλά δέν τά κατάφερε. Ὅπως δέν τά κατάφερε, γιά τίς προσχηματικές καί ὑπερβολικές κατηγορίες καί αἰτιάσεις του, νά ἀκολουθήσει καί σεβαστεῖ τήν προβλεπομένη κανονική διαδικασία, ὅπως κάθε φορά τοῦ ζητοῦσε ἡ Ἱερά Σύνοδος, οὔτε μία φορά, οὔτε σέ μία περίπτωση! Κατάφερε, ὅμως, μέ προμελετημένο σχέδιο νά ἀποσπάσει ἀπό τήν Ἱεραρχία ἕνα ἐκλεκτό μέλος της, τόν πολιό Γέροντα Παχώμιο, τόν ὁποῖο, ἐνῶ μία ζωή τόν ἔβλεπε ἀφ' ὑψηλοῦ, ὡς διπλο-πτυχιοῦχος αὐτός, ἐν προκειμένω τόν ἔκρινε πολύτιμο γιά τούς περαιτέρω σχεδιασμούς του. Ἀρχικῶς, τοποθέτησε δίπλα του ἀντικανονικῶς, γιά νά διαμένουν μονίμως μέσα στό γυναικεῖο μοναστήρι του, δύο νεαρούς ἱερομονάχους (τόν ἕνα ἀπό τήν ἡλικία τῶν 19 ἐτῶν, σήμερα μεγαλόσχημο, Πνευματικό καί Ἀρχιμανδρίτη, χωρίς νά ἔχει κἄν ἀκόμη φθάσει τήν κανονικά προβλεπόμενη ἡλικία γιά Πρεσβύτερος!). Αὐτοί κέρδισαν τήν ἁπόλυτη ἐμπιστοσύνη τοῦ γέροντα καί ἔγιναν κυρίαρχοι στό χῶρο του. Τό ἑπόμενο βῆμα ἦταν ἡ ἐξώθηση τοῦ ἀσθενοῦντος γέροντος ( ὁ ὁποῖος μεταφέρθηκε πλέον ἀπό τήν κατοικία του (στόν Ξενῶνα) στό ἐσωτερικό τῆς γυναικείας Μονῆς), σέ διακοπή ἐν τῆ πράξει κοινωνίας μέ ὅλους τούς συνεπισκόπους του, πλήν βεβαίως τοῦ Εὐσταθίου, καί σέ μεθοδευμένη πλήρη ἀπομόνωσή του, σέ ἐπίπεδο πραγματικά ἐλεύθερης ἐπικοινωνίας, ἀπό τόν ἱ. κλῆρο καί τόν εὐσεβῆ λαό. Σήμερα ὁ γέροντας παραμένει φρουρούμενος στήν κυριολεξία καί παρακολουθούμενος ἐπί 24ώρου βάσεως, μή τυχόν ἐνημερωθεῖ πλήρως περί τῶν συμβαινόντων καί τυχόν ἐπηρεασθεῖ! Ὁ ἴδιος μέχρι πρότινος, τηλεφωνώντας σέ διαφόρους πιστούς, ἀνέφερε ὅτι τόν παρακολουθοῦν καί γι' αὐτό, ὅπως ἔλεγε, δέν ἔχει τήν εὐκαιρία, οὔτε μπορεῖ νά μιλήσει περισσότερο! Ἔτσι, τόν γέροντα Κτίτορα τῆς Μονῆς τῶν Ἑξαμιλίων καί μέρος τῆς Ἀδελφότητος, πού ἄκουγαν μόνο τήν ἐκδοχή τοῦ Εὐσταθίου γιά τά συμβαίνοντα στήν Ἐκκλησία ἀπό τά δύο φερέφωνά του, κατόρθωσε τελικῶς νά τούς ἀποκόψει ἀπό τήν ἐκκλησιαστική κοινωνία, χρησιμοποιώντας, πέρα ἀπό τήν τακτική τῆς ἀπομονώσεως, τήν παραπλάνηση, μέσω ψευδῶν εἰδήσεων, διαστρεβλώσεων καί συκοφαντιῶν, ἀλλά καί ἐξωθώντας τόν γέροντα στήν ὑπογραφή δεκάδων ἐμπρηστικῶν κειμένων καί ἐγγράφων, μέ περιεχόμενο πολεμικό καί ὑβριστικό κατά τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Αὐτά, φρόντιζε ὁ ἴδιος νά τά ἀναρτᾶ στό ἐπίσημο ἱστολόγιο τῆς μητροπόλεώς του (Πατρῶν), ὄχι μόνο σκανδαλίζοντας τόν κόσμο, ἀλλά καί προπαγανδίζοντας τά ψεύδη καί τίς διαβολές πού ὁ ἴδιος προηγουμένως εἶχε διοχετεύσει ὡς δῆθεν ὀρθή πληροφόρηση καί ἀντικειμενική ἐνημέρωση. Πολύ σύντομα, ὅπως ἦταν κανονικά ἀναμενόμενο, ἀλλά καί ἐπιθυμητό, ὡς φαίνεται, ἀπό τόν Εὐστάθιο, ἦλθαν οἱ ἐπιβαλλόμενες Συνοδικές Ἀποφάσεις περί Καθαιρέσεων τῶν δύο, δυστυχῶς, συνεργαζομένων καί ἀποστατησάντων κληρικῶν. Τό θράσος, ὅμως, τοῦ Εὐσταθίου δέν σταμάτησε οὔτε ἐκεῖ! Παρέσυρε καί "ἔρριψε" τόν γέροντα συνοδοιπόρο του στό βάραθρο τῆς πλήρους ἀνυποληψίας! Μιμούμενος καί ἀντιγράφων παραλλήλως δύο παραδείγματα ἀποστασιῶν ἐκ τοῦ παρελθόντος (αὐτοῦ τῶν "πέντε" πρώην μητροπολιτῶν, ἀλλά καί ἐκείνου τοῦ Καλλινίκου Σαραντοπούλου ὡς καθοδηγητοῦ τοῦ ποτέ Κορινθίας Καλλίστου) ὄχι μόνο δέν σεβάστηκε τίς Συνοδικές Ἀποφάσεις (Καθαιρέσεις), ἀλλά ἔφθασε ἀντιποιούμενος τήν Ἱερά Σύνοδο νά συνεδριάζει μετά τοῦ "συνεταίρου" του καί νά ἀποφαίνεται, μέσα ἀπό μία παρωδία "διαδικασιῶν", περί τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καί τῶν λοιπῶν Ἱεραρχῶν. Ὡς συνέπεια κανονική, αὐτοῦ τοῦ προκλητικοῦ καί αὐτοεξευτελιστικοῦ πνευματικοῦ καί ἐκκλησιολογικοῦ ἐκτροχιασμοῦ, ἦλθε καί ἡ ἐσχάτη τῶν ποινῶν, ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, διαπιστωτικοῦ ὡστόσο χαρακτῆρος, περί παντελοῦς ἀφορισμοῦ των ἐκ τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος. Σημειωτέον ὅτι καθ' ὅλο τό διάστημα τῆς ξέφρενης διολισθήσεως τοῦ Εὐσταθίου στήν ἀντικανονικότητα - ἀπό τήν ἀντιπολιτευτική στάση του, δίκην κοσμικῶν καί πολιτικῶν ἀντιδράσεων καί συμπεριφορῶν ἔναντι τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καί τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, μέχρι τήν ἵδρυση προτεσταντικῶν μορφωμάτων σωματειοποιήσεως τῶν ἐκκλησιαστικῶν θεσμῶν (σημ. μέ ἀπώτερο στόχο καί τόν σφετερισμό τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας Ναῶν καί Μονῶν, ὅπως ἡ κακόδοξη μετάλλαξη τῆς ἱστορικῆς Ἐνορίας Πατρῶν σέ κοσμικό Σωματεῖο, μέ κεφαλή πλέον τό Κράτος καί καταστατική δέσμευση τῶν ἐνοριτῶν γιά τήρηση καί σεβασμό τῆς ἑκάστοτε ἀντιχρίστου καί ἀντεθνικῆς κρατικῆς νομοθεσίας!), τήν ἔμπρακτη διακοπή ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας, ἀλλά καί τήν ἀντιποίηση ἁρμοδιοτήτων τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἀπό μία καρικατούρα διοικητικοῦ "ὀργάνου", τῶ ὄντι δέ ἑνός καταγέλαστου διμελοῦς (!) "συμβουλίου" δύο καθηρημένων πρώην κληρικῶν - ὁ Εὐστάθιος (Τουρλῆς) ἦταν μονίμως καί διαρκῶς, κρυφίως καί ὑπογείως, ἀθέσμως καί ἀντικανονικῶς σέ συνεργασία καί ἐπικοινωνία μέ τόν πρώην μητροπολίτη Μεσογαίας, καθηρημένο ἐπί κακοδοξίᾳ καί ἀφορισμένο ὡς ἀμετανόητο κακόδοξο καί σχισματικό Κήρυκο Κοντογιάννη, τήν "δόξαν" τοῦ ὁποίου φαίνεται ὅτι ἐζήλωσε! Καί ἐνῶ θά ἀναλογιζόταν κανείς ὅτι ὁ κατήφορος τῶν ἐπιλογῶν του ἔφθασε στό τέρμα, τά τελευταῖα δημόσια κατορθώματά του ἔδειξαν ὅτι καί τό κακό ἔχει τόν ἐχθρό του. Καί αὐτός εἶναι, τό χειρότερο κακό! Φαίνεται ὅτι ὁ διάβολος, ὅσο ὁ ἄνθρωπος δέν μετανοεῖ, τοῦ ἑτοιμάζει μεγαλύτερες καί χειρότερες πτώσεις! Ἔτσι, αὐτές τίς ἡμέρες ὁ ἀδίστακτος πλέον Εὐστάθιος, βαδίζοντας πρός τόν ὄλεθρο, ἀφοῦ δέν προτιμᾶ τήν μετάνοια καί τήν ἐπιστροφή του ἐκεῖ ἀπό ὅπου κακῶς ἐξῆλθε, ξέφυγε ἀπό τό πρῶτο πεδίο τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἀντικανονικοτήτων καί πέρασε στό πεδίο τῆς παρανομίας, τῆς ποινικῆς παραβατικότητος καί τῆς ἀπάτης! Μέ πλήρη ἀθεοφοβία τόλμησε ὁ ταλαίπωρος, ὡς ἀντιπερισπασμό ἀπέναντι στήν ἀπροσδόκητη γι' αὐτόν βαρυσήμαντη τελευταία Συνοδική Ἀπόφαση περί τοῦ Ἀφορισμοῦ του, καί δημοσίευσε ἔγγραφο τό ὁποῖο ἐμφανίζει ὡς ἱεροσυνοδικό, δηλαδή ὡς δῆθεν ἔγγραφο τῆς κανονικῆς Ἱερᾶς Συνόδου! Σ' αὐτό, χρησιμοποιεῖ κλεψιτύπως: α) Τόν λογότυπο τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μέ τήν διεύθυνση Αὐτῆς, "Μπότσαρη 8, Περιστέρι-Ἀθῆναι"!, β) Τό Πρωτόκολλο τῆς Ἱερᾶς Συνόδου!, καί γ) Τήν ἀπό ἐτῶν (ὅταν χρημάτιζε Ἀρχιγραμματεύς τῆς Ἱερᾶς Συνόδου), παρανόμως, ὑπό τοῦ ἰδίου, κατακρατηθεῖσα καί μηδέποτε, ὡς ἐπεβάλλετο, ἐπιστραφεῖσα Σφραγίδα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου!!! Ἀσχέτως τοῦ ὅποιου, λίγη σημασία ἔχει πλέον, περιεχομένου του, αὐτό τό ἔγγραφο δημοσιευμένο μέ αὐτή τή μορφή καί αὐτά τά στοιχεῖα, συνιστᾶ ὡς ἐνέργεια, ποινικῶς κολάσιμη πράξη! Πρόκειται γιά πλαστογραφία, κλοπή, ἀπάτη καί ἀντιποίηση ἀρχῆς! Δέν ἦταν δυνατό νά φαντασθεῖ κανείς αὐτή τήν ἐξέλιξη! Αὐτή τήν κατάντια, ἡ ὁποία, προερχομένη ἀπό ἕναν ἡλικιωμένο ἄνθρωπο, πτυχιοῦχο τῆς νομικῆς καί τῆς θεολογίας, προβληματίζει ἔντονα καί ἀπογοητεύει τόν καθένα καί ἰδιαιτέρως τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας γιά τό ποῦ μπορεῖ νά φθάσει κάποιος, ὅταν πολεμᾶ τήν Ἐκκλησία καί προχωρᾶ ἀδιστάκτως, χωρίς ὅρια καί ἠθικούς φραγμούς, προκειμένου νά ἱκανοποιήσει τίς φιλοδοξίες ἤ μᾶλλον ματαιοδοξίες του! Δέν ντράπηκε ἔστω τούς Καθηγητές του στή Νομική Σχολή, οἱ ὁποῖοι τόν δίδαξαν ἀπό τό πρῶτο κιόλας ἔτος στό Πανεπιστήμιο ὅτι δέν ὑφίσταται διμελές διοικητικό ὄργανο, οὔτε ἀναγνωρίζεται πουθενά στήν ὑφήλιο τέτοιο τερατούργημα αὐθαιρεσίας; Καί, ὅμως, τολμᾶ ἤ μᾶλλον καταντᾶ νά αὐτοακυρώνεται, ὡς νομικός καί ὡς θεολόγος, ἐμφανίζων τήν πρώτη στά παγκόσμια ἀνά τούς αἰῶνες χρονικά "ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ" μέ δύο μέλη! Πῶς εἶναι δυνατόν μετά ἀπό αὐτό νά ζητήσωμε ἀπό τούς ἀνθρώπους νά μᾶς πάρουν στά σοβαρά καί νά μᾶς σεβασθοῦν; Τί εἴδους "ὁμολογητές" θέλουν νά ἐμφανίζονται ὅτι εἶναι οἱ ὑπογράφοντες, ὅταν γράφουν στά παλαιότερα τῶν ὑποδημάτων τους καί καταφρονοῦν κάθε ἔννοια σοβαρότητος, κανονικότητος καί λογικῆς; Ἐάν δέν συνιστᾶ αὐτό de facto Ἰησουϊτισμό, κατά τόν ὁποῖο "ὁ σκοπός ἁγιάζει τά μέσα", τότε τί συνιστᾶ; Ἀλλά, ὅπως εἴπαμε, ὁ κατήφορος δέν ἔχει τέλος καί ἀπ' ὅτι φαίνεται ἔχουν ἀνοίξει, γιά τόν ἐπίδοξο σχίστη τῆς Ἐκκλησίας καί τόν ἀξιοθρήνητο συνοδοιπόρο του, "οἱ πῦλες τοῦ Ἅδου". Καί τό δυστύχημα γι' αὐτούς εἶναι ὅτι δέν ὑπάρχει δυνατότητα καί πιθανότητα νά τίς νικήσουν μέ τίς δικές τους δυνάμεις, διότι τοῦτο μόνο τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ τό δύναται. Καί αὐτοί, δυστυχῶς, ἐξῆλθον ἀπό Αὐτό καί μάλιστα τό πολεμοῦν καί τό διασύρουν! Ὑπάρχουν, λοιπόν, ἀκόμη καί ἀπό αὐτά χειρότερα! Καί ποιά εἶναι αὐτά; Εἶναι τά ὅσα γράφουν στήν πρώτη τους οὐσιαστικά "ἀπόφαση" ὡς ἀντι-"Σύνοδος". Δέν ὑπάρχει πιά κανείς νά ἀνασχέσει τήν καταστροφική πορεία τοῦ κατεξευτελισμοῦ τους. Ἴσως, ὅμως, γίνεται Θεοῦ παραχωρήσει, γιά νά ἀποκαλυφθοῦν ἀκόμη σημαντικότερα πράγματα. Δηλαδή, τά βαθύτερα αἴτια καί ταυτοχρόνως οἱ ἑρμηνεῖες ὅσων πρωτοφανῶν, πρωτάκουστων καί ἀναντίλεκτα ἀσεβῶν καί βδελυρῶν ἔκπληκτοι παρακολουθοῦμε καί διαπιστώνουμε νά ὑποστηρίζουν καί ἐνεργοῦν. Καί γιά τά ὁποῖα ἀποροῦμε πῶς καί διατί τά ἐπιτρέπει ὅλα αὐτά ὁ Θεός. Δυστυχῶς, ὑπάρχει, ὡς φαίνεται, στόν Εὐστάθιο Τουρλῆ (στά φρονήματα καί τή νοοτροπία του), ἐκτός τῶν ἄλλων προβλημάτων (σέ θεολογικό-ἐκκλησιολογικό καί πνευματικό πεδίο) σοβαρό πρόβλημα πνευματικῆς ΠΛΑΝΗΣ! Ναί, πλάνης! Εἶχε διαφανεῖ αὐτό σέ κείμενα προερχόμενα ἐκ τῆς γραφίδος του, στό πλαίσιο τῆς ἀντιπαραθέσεώς του πρός τήν Ἱερά Σύνοδο.[i] Τώρα, ὅμως, γίνεται εὐδιάκριτο καί συγκεκριμένο. Ὑφίσταται, κατ' ἀρχήν, σαφής διαστροφή καί παρερμηνεία τῆς Διδασκαλίας τῆς Ἐκκλησίας, ἀκόμη καί τῶν Εὐαγγελικῶν λόγων. Ὅπως, ἐπίσης, ὑπάρχει πλήρης παρερμηνεία καί διαστρέβλωσις τοῦ πνεύματος, ἐνίοτε καί τοῦ γράμματος, τῶν Ἱερῶν Κανόνων (βλ. κείμενα 12 &13/7/2018 ἐκ. ἡμ.). Ἐπ' αὐτῶν, θά ἐπανέλθουμε. Πάντα, ἐξάλλου, πίσω ἀπό τά σχίσματα καί τίς κακοδοξίες κρύβεται καί μία νοσηρή πνευματικότητα! Τί ἄλλο σᾶς λένε οἱ φράσεις του: "...ἀποφαινόμεθα ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ ... Ἡ Ἱερά Σύνοδος .... ἀποφασίζει .... ἐνεργοῦσα προληπτικῶς (!) παρακαλεῖ τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν ὅπως Οὗτος ἐπιβάλλει κατά τήν δικαίαν Αὐτοῦ κρίσιν διά καταλλήλου καί ἀνθρωπίνως ὁρατῆς καί κατά τό δυνατόν βεβαιωμένης θεοσημείας εἰς τούς ὡς ἄνω τέσσερες Ἀρχιερεῖς, Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν Στέφανον, Μητροπολίτην Θηβῶν καί Λεβαδείας Ἀνδρέαν, Μητροπολίτην Λαρίσης καί Τυρνάβου Ἰγνάτιον καί Μητροπολίτην Φθιώτιδος Παντελεήμονα, τήν κατάλληλον παιδαγωγίαν πρός μετάνοιαν καί διόρθωσιν τῶν ἰδίων προστασίαν δέ καί ἀσφάλειαν τῶν ὀρθοδόξων χριστιανῶν" (σελ. 8, κείμενο τοῦ Εὐσταθίου Τουρλῆ, ἀπό 12/7/2018 ἐκ. ἡμ.). Δοῦλοι, ὑποτίθεται, αὐτοί τοῦ σταυρωθέντος διά τάς ἁμαρτίας μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ ζητοῦν νά στείλει σημεῖο ἐξ οὐρανοῦ καί μάλιστα "ἀνθρωπίνως ὁρατοῦ" (!) νά ἐπιβάλλει παιδαγωγίαν στούς ἀδελφούς των! Τά πολλά σχόλια περιττεύουν! Ὁ Θεός νά μᾶς φυλάει! Τί Παπικοί καί ποῖοι ἱεροεξεταστές καί ποιός πάπας ὡς τοποτηρητής τοῦ Χριστοῦ στή γῆ; Τούς ξεπέρασαν ὅλους αὐτοί, ὡς γνήσιοι "ὁμολογητές" τῆς ἀθεοφοβίας των! Τί ἄραγε μπορεῖ νά ἐπακολουθήσει σέ ὅλα αὐτά; Ποιά μπορεῖ ἤ ἀναμένεται νά εἶναι ἡ ὁπωσδήποτε θλιβερή συνέχεια; Σέ ἐπίπεδο θεωρητικό τό πρόβλημα τοῦ Εὐσταθίου (τῶν φρονημάτων καί τῆς νοοτροπίας του) εἶναι προφανῶς βαθύ καί σοβαρό. Ἐκφεύγει τοῦ συνοπτικοῦ χαρακτῆρος τῆς παρούσης, ἀλλά μπορεῖ ἐντελῶς ἐπιγραματικά καί ἐνδεικτικά νά ἐπισημανθεῖ ὅτι τό πρόβλημα πλέον ἐντοπίζεται οὐσιαστικῶς στό θεολογικό καί πνευματικό ὑπόβαθρό του. Ὑπόβαθρο τό ὁποῖο, εἴτε σχετιζόμενο μέ τίς σπουδές καί μελέτες του καί δή τήν ἐπίδραση στή σκέψη του τῆς δικανικῆς προσεγγίσεως τῶν πραγμάτων (ὅπως πάντοτε περί αὐτοῦ ἐπεσήμαινε ὁ ποτέ Ἀργολίδος Παχώμιος), εἴτε μέ τήν ἀπ' ἀρχῆς πνευματική του καθοδήγηση καί καλλιέργεια, ἐν συνδυασμῶ μέ τήν ἀπουσία μοναχικῆς ἐμπειρίας καί βιοτῆς ("τό ἄψητο κεραμμύδι στή σκεπή φαίνεται", ἐπισημαίνει μέ νόημα ἕτερος πολιός Ἱεράρχης), ἐμπεριέχει ξένα πρός τήν ὀρθόδοξο παράδοση καί τό ἐκκλησιαστικό φρόνημα καί ἦθος στοιχεῖα, ὅπως ἡ δυτική θρησκευτική ἀντίληψη καί έκδοχή τοῦ μυστηρίου τῆς Ἐκκλησίας, ἡ δικανική ἀντίληψη τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας καί τῶν ἐκκλησιαστικῶν θεσμῶν, ἡ χρησιμοθηρία, ὁ ἠθικισμός, ὁ ἀτομοκεντρισμός καί ὁ ὠφελιμισμός, ὅλα χαρακτηριστικά τοῦ Δυτικοῦ χριστιανισμοῦ καί φράγκικου ψευδο-πολιτισμοῦ. Καί βάσει αὐτῶν, ἡ περαιτέρω πορεία ἐν τῆ πράξει τοῦ Εὐσταθίου Τουρλῆ ἐκτιμᾶται τόσο ἐκκλησιολογικά ἀδιέξοδη, ὅσο εἶναι ἀντικανονικά προδιαγεγραμμένη. Ἡ παγκοσμίου πρωτοτυπίας "σύνοδος" τῶν δύο (κάτι πού θά συζητεῖται σκωπτικά καί χλευαστικά σέ βάρος τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπό τούς καλοθελητές τά ἑπόμενα χρόνια) κανονικῶς Συνοδικῶς καθαιρεθέντων καί ἀφορισθέντων πρώην μελῶν τῆς γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας Ἑλλάδος Εὐ. Τουρλῆ καί Π. Ἀργυροπούλου, θά προχωρήσει σέ προφανῶς ἄθεσμες καί ἀνίερες ψευδοχειροτονίες τῶν ἀνυπομονούντων ὑποψηφίων (δύο ἐκ τοῦ ἐσωτερικοῦ καί ἑνός ἐκ τοῦ ἐξωτερικοῦ, γιά τούς γνωρίζοντες). Ἐν συνεχεία, αὐτή ἡ πλέον ἀνυπόληπτη ψευδοσύνοδος τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ χώρου, θά ἐμφανίσει τήν δῆθεν κατόπιν ἐκκλησιαστικοῦ διαλόγου, κατ' οὐσίαν προσυμφωνηθεῖσα, προσχώρηση σ' αὐτήν τοῦ Κηρύκου Κοντογιάννη (ἀφοῦ θά ἔχει ἐνδεχομένως διασπασθεῖ ἡ ὑπό διάλυση προσωποπαγής παράταξή του) καί ἄλλων τινῶν περιφερομένων ρασοφόρων. Τότε θά ἔλθει καί ἡ μεγάλη στιγμή τοῦ "ποθουμένου". Ἀφοῦ, ἴσως, ὁ "χρόνος" θά ἔχει κάνει τή δουλειά του μέ τόν γέροντα κεκμηκότα Παχώμιο (σημείωση: ὁ ὁποῖος σέ σειρά ἐγγράφων του δικαιολογοῦσε τήν μή ἀνταποκρισή του στίς κλήσεις καί ἐκκλήσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου νά παραστεῖ, ἐπικαλούμενος, μέ ἀπαίτηση σεβασμοῦ, τήν πράγματι μεγάλη ἡλικία του καί τίς πολλές ἀσθένειές του, ἐνῶ τώρα διαψεύδοντας ἑαυτόν καί αὐτοεξευτελιζόμενος σπεύδει χάριν τῆς "προεδρίας" ἔξω ἀπό τά Γραφεῖα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μέσα στό καῦμα τοῦ θέρους καί παρανόμως τήν ἀντιποιεῖται, συνεδριάζων μετά τοῦ ἐπιδόξου διαδόχου του - δίκην πριγκήπων τῆς ἐποχῆς τῆς φραγκικῆς φεουδαρχίας - κατά τῶν ὑποτίθεται ἀδελφῶν του συνεπισκόπων, διασύροντας τούς ἐκκλησιαστικούς θεσμούς καί οὐσιαστικῶς πολεμώντας τήν Ἐκκλησία), θά ἔλθει καί ἡ "σωτήριος" ἡμέρα τῆς ἀνακηρύξεώς του σέ Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος! Αὐτό πού δέν ἐτόλμησαν, πρός τιμήν των, γιά νά μήν ἐξευτελισθοῦν, οὔτε οἱ διάδοχοι τῶν πέντε πρώην Μητροπολιτῶν, οὔτε ἀκόμη-ἀκόμη καί αὐτός ὁ τέως μονώτατος "Ὁμολογητής" τῆς Οἰκουμένης Κήρυκος! Μέσα σέ ὅλα αὐτά τά τερατουργήματα, θά ἔχουν συντελεσθεῖ, μέ ἀποκλειστική ἠθική καί ὄχι μόνον αὐτουργία τοῦ Εὐσταθίου Τουρλῆ, δύο μείζονα γιά ἐμᾶς τούς ὀρθοδόξους τῆς Κορινθίας ἀνοσιουργήματα: Τό πρῶτον. Τήν πνευματική καταστροφή καί διάλυση τῆς ποτέ ὁμολογιακῆς Ἀδελφότητος τῆς Μονῆς Ἁγίας Τριάδος Ἑξαμιλίων. Εἶναι σάν νά ἐπανέρχεται ἐκδικητικά ἐναντίον της ὁ διάβολος, σαράντα χρόνια μετά τήν ἱστορική γιά τήν γνησία ὀρθόδοξο Ἐκκλησία θεμελίωσή της, ὥστε νά τήν ἀφανίσει. Οἱ πραγματικές καί συνεπεῖς ὁμολογήτριες πού, δόξα τῶ Θεῶ, ὑπάρχουν ἀνάμεσά τους δέν θά ἀφήσει ὁ Θεός νά χαθοῦν. Ἡ Ἱερά Σύνοδος καί ὁ εὐσεβής λαός θά εἶναι δίπλα τους σέ ὅ,τι κι ἄν χρειασθοῦν! Τό δεύτερον. Τή μεγάλη πτώση τοῦ γέροντος Παχωμίου, ὁ ὁποῖος μεθοδευμένα ὁδηγήθηκε σέ σειρά ἀτόπων καί βλασφήμων πράξεων (ὅπως ἡ ἄρση τῶν ὑπογραφῶν του σέ ἀνύποπτο χρόνο, ἐν γνώσει τοῦ Εὐσταθίου, ἀπό τίς Συνοδικές Ἀποφάσεις τοῦ ἀφορισμοῦ καί τῶν Καθαιρέσεων τοῦ Κηρύκου καί τοῦ Καλλίστου (!), οἱ ὁποῖες συνιστοῦν τό μεῖζον πραγματικό ζήτημα Ὁμολογίας Πίστεως σέ βάρος τῶν δύο ψευδο-"ὁμολογητῶν"), γιά νά φθάσει ὡς ἐδῶ. Δυστυχῶς, ὅ,τι δέν κατόρθωσαν οἱ "πέντε", δηλ. νά στρέψουν τόν τότε Ἀργολίδος Παχώμιο σέ πραξικόπημα καί ἀνταρσία κατά τοῦ Μακ. Ἀρχιεπισκόπου Ἀνδρέου καί τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, τό κατόρθωσε τώρα μέ μεθοδεύσεις Ἰησουϊτικοῦ τύπου ὁ Εὐστάθιος Τουρλῆς! Κρίμα, διότι ὁ γέροντας ἐπιστεύετο ἀπό τούς πιστούς ὡς σοφός! Πλήν, ὅμως, διαψεύδεται αὐτή ἡ πίστη τους, διότι ὅπως καλά γνωρίζουμε καί τότε εἶχε ὑπογράψει, πιεζόμενος, ὁ τότε Ἀργολίδος, μόνον πού τότε πρόλαβε καί ἐκ τῶν ὑστέρων ἀπέσυρε τήν ὑπογραφή του. Ὅμως, "τό δίς ἐξαμαρτεῖν οὐκ ἀνδρός σοφοῦ"! Θά τελειώσουμε δέ τό παρόν ἀπευθυνόμενοι στόν ἴδιο τόν πολιορκημένο 94χρονο γέροντα, ὄχι μέ ἁγιογραφικά κείμενα, ἀλλά μέ κατάλληλα στήν περίσταση κείμενα τῆς ἀρχαίας Ἑλληνικῆς γραμματείας πού τόσο ἀγαποῦσε. Ὁ παπποῦς μας, λοιπόν, ὁ Ἀριστοτέλης, ἔλεγε: "Τό ζητεῖν ἁπανταχοῦ τό χρήσιμον ἥκιστα ἁρμόζει τοῖς μεγαλοψύχοις καί ἐλευθερίοις"! (Δηλαδή, Δέν ταιριάζει σέ ἐλευθέρους καί μεγαλόψυχους ἀνθρώπους τό νά ζητᾶνε παντοῦ τό χρήσιμο, δηλαδή τό συμφέρον τους.). Καί ὁ σοφός Ἠράκλειτος: "Καθ' ὅτι ἄν κοινωνήσωμεν, ἀληθεύομεν, ἅ δέ ἄν ἰδιάσωμεν, ψευδόμεθα"! (Δηλαδή, Ἀληθεύουμε μόνον ὅταν συμπίπτει ἡ ἐμπειρία ὅλων μας καί κοινωνεῖται ἡ ἴδια ἐμπειρία, ἐνῶ ὅταν ἀπό τό κοινό πᾶμε στό ἀτομικό, τότε ψευδόμεθα.) Ἄς ἀκούσουν τουλάχιστον αὐτή τήν κοινή λογική, ἀφοῦ δέν ὑπακούουν στή φωνή τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ!
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2018
ΑΓΡΥΠΝΟΥΝΤΕΣ
ΓΝΗΣΙΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ
ΑΡΓΟΛΙΔΟ-ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
[i] Ἐδῶ καί
κάποιο διάστημα καταφθάνουν ἐξ Αὐστραλίας, ἀλλά καί ἐκ τῆς ἡμεδαπῆς, ἰδιαιτέρως
στενόχωρες πληροφορίες ἀπό πιστούς καί συγγενεῖς ἤ φίλους ὁπαδῶν τοῦ Εὐσταθίου
Τουρλῆ περί ὁραμάτων,"θεοφανειῶν" καί "ἀποκαλύψεων" πού
δέχεται ὁ ἴδιος ἤ ἄλλοι περί αὐτοῦ καί τά ὁποῖα ὁ ἴδιος τά ἀποδέχεται "ἐν
κατανύξει"! Περί αὐτῶν ἀναφέρεται καί ὁ ἴδιος, ἰδίως περί νεκρῶν οἱ ὁποῖοι
ἔτσι δηλώνουν, κατ' αὐτόν, τήν ἀνάπαυσή των ἐκ τῶν προσευχῶν του καί τῆς μετ' αὐτοῦ
"ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας"! Ἄν ὅλα αὐτά "ἰσχύουν" καί ¨εὐσταθοῦν",
ὅπως μᾶς μεταφέρονται ἑπωνύμως, τότε τό πρόβλημα εἶναι σοβαρό καί ἄκρως ἐπικίνδυνο.
Τότε, ὁ Εὐστάθιος, προφανῶς φθονηθείς καί "παιζόμενος" ὑπό τοῦ ἀντιδίκου
μας διαβόλου, δέν χρήζει ἁπλῶς πνευματικῆς-"ψυχολογικῆς" "νοσηλείας",
ἀλλά "ἐντατικῆς" προσευχῆς περί ἀπαλλαγῆς του ἀπό τῆς πλάνης!
Παρεμπιπτόντως δέ, νά ἀναφερθεῖ ὅτι τό ἕτερο πρόξενο σκανδαλισμοῦ περί αὐτοῦ ἀποτελεῖ
ἡ μεγάλη οἰκονομική του εὐχέρεια, μή δικαιολογούμενη ἀπό (τήν ἐνίσχυση ἀπό) τούς
ἐλαχίστους ἀνυποψιάστους ὁπαδούς του, πού καί ἐν Ἑλλάδι καί ἐν τῆ ἀλλοδαπῆ
μετριοῦνται στά δάκτυλα. Ἐπειδή καί περί αὐτοῦ πολλά λέγονται καί δή περί
χρηματοδοτήσεώς του ὑπό μή ὀρθοδόξων ἤ καί....αἱρετικῶν (διότι δικές του
"χρηματοδοτήσεις" πρός ὀρθοδόξους γνωρίζομε ἀρκετές...) μᾶλλον περί αὐτῶν
ὀφείλονται κάποιες διευκρινίσεις ἐκ μέρους του. Ὄχι τίποτε ἄλλο, ἀλλά ἐπειδή ὁ ἴδιος
διακηρύττει ὅτι ἡ μή ἐπακριβής τήρησις ὅλων τῶν νόμων καί κανόνων συνιστᾶ ἔκπτωση
ἀπό τήν Πίστη!
Οι "Γνησιορθόδοξοι" ανώνυμοι συντάκτες του παραπάνω κειμένου κατηγορούν τον κ. Τουρλή ότι εμφάνισε "τήν πρώτη στά παγκόσμια ἀνά τούς αἰῶνες χρονικά "ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ" μέ δύο μέλη!".
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα γιατί ψεύδονται; Η πρώτη ΔΙΜΕΛΗΣ "Ιερά" Σύνοδος δημιουργήθηκε το 1937 με Πρόεδρο τον Ματθαίο Καρπαθάκη! Αν αμφιβάλουν ας μου στείλουν στο email για να τους στείλω τα σχετικά ντοκουμέντα. Καλή φώτιση!