ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ -- Γράφει ο Νικόλαος Σαββόπουλος θεολόγος


Έγινε και γίνεται, πληθωρικός λόγος για το αντιπνευματικό, αντιιατρευτικό, αντιφωτιστικό φαινόμενο τς εκκοσμίκευσης στην σύγχρονη εκκλησιαστική ζωή. Συνήθως όλοι μιλον για εκκοσμίκευση, αλλά όλοι την αποδίδουν σε άλλους.
Το ουσιδες πρόβλημα τς εκκοσμίκευσης δεν εξαντλεται σε εξωτερικά σχήματα, ηθικιστά μορφώματα, χρησιμοποίηση Μ. μέσων επικοινωνίας πληροφοριακές διαδικτυακές ενημερώσεις, αντιευαγγελικά μηνύματα εξεζητημένες ενδυμασίες, θηλυπρεπείς μιμήσεις, π.χ. σκουλαρίκι νέων αγοριν.
Η εκκοσμίκευση εκφράζει νοσογόνες κουλτούρες-νοοτροπίες οι οποίες αλλοιώνουν την ορθόδοξη θεολογία, χριστολογία και εκκλησιολογία. Η εκκοσμίκευση είναι ένα σαρωτικό ακάθεκτο και καταιγιστικό ρεύμα που απειλεί την ορθόδοξη εκκλησία.

Το πρτον στην ιστορία ο όρος εκκοσμίκευση χρησιμοποιήθηκε το 1850 από τον G.L. Holyoke και προσδιορίζει ερμηνευτικά κακόδοξο σύστημα στην ζωή το ανθρώπου και γενικά τς ευρύτερης κοινωνίας. Χρησιμοποιε αρχές και ιδέες, εντελώς ασύνδετες και άσχετες με την πίστη στον αληθινό Θεό τον Κύριο Ιησού Χριστό, και στο ζωηφόρο και φωτοφόρο Ευαγγέλιό Του.
Παραδείγματα εκκοσμίκευσης, αθεϊστικός δεϊσμός, διασκοτισμός, θεϊσμός, κοινωνισμός, ευσεβισμός, αθεολόγητος ηθικισμός, και αυτόνομες κοινωνικές προσωπικές κατακτήσεις.
Εκφραστές τν όσων παραδειγματικά αναφέραμε είναι κυρίως οι κοσμικοί θεολόγοι και κληρικοί όλων τν βαθμν (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων), οι οποίοι δεν ενσαρκώνουν τον νηπτικό ασκητικό τρόπο τς θεοποιο και ουρανοδρόμου Ησυχίας. Ιδιαιτέρως δεν ζούν και δεν υιοθετούν σε έργο, πράξη και βίωμα την θεολογία το μεγίστου πατρός και θεολόγου τς 2-ας χιλιετίας Αγ. Γρηγορίου το Παλαμά. Την θεολογία το Αγ. Συμεών το νέου θεολόγου, Νικοδήμου το Αγιορείτου, Μαξίμου Ομολογητο κ.λ.π.
Κυρίαρχο στοιχείο που μας ενδιαφέρει είναι ότι η εκκοσμίκευση είναι μία κοινωνικό-ψυχολογική αχρωμάτιστη νοοτροπία, που ενταφιάζει τον Τρισήλιον Θεόν τς Αποκάλυψης στα στενά πλαίσια το ιστορικού γίγνεσθαι. Ακρωτηριάζει το αγιαστικό, μεταμορφωτικό, θεωτικό και σωστικό Του έργο στην σύγχρονη κοινωνία. Η προσευχή και η ανοδική της πορεία προς τον Κύριον τς Δόξης αντικαθίσταται με την ανάγνωση τς εφημερίδος σε καθημερινή βάση και τον περιορισμό της στην εξωστρεφή ουμανιστική δραστηριότητα.
Γενεσιουργός παράγοντας και αιτιοπαθογέννεση τς εκκοσμίκευσης είναι ο αιρετικός χριστιανισμός τς Ευρώπης. Σχολαστικισμός-Παπισμός και Προτεσταντισμός, ο οποίος την θεσμοποίησε και την θεοποίησε. Απογύμνωσε προκλητικά το μεταμορφωτικό και θεοτικό έργο Του, το φωτογόνου χριστιανισμο, μεταλλάσοντας τον σε ιδεολογική σχολή, κοινωνική ακτιβιστική οργάνωση και φιλοσοφικό-ηθικιστικό σύστημα.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία το αδύτου τρισηλίου φωτός και τς ανέσπερης ημέρας δεν εκκοσμικεύεται ως Τεθεωμένο Σώμα Χριστο, κοινωνία θεώσεως και φωτιστικό ιατρείο που θεραπεύει το μέγα τραύμα τς οικουμένης τον μεταπτωτικό άνθρωπο.
Η ύπαρξη τς ορθοδόξου Εκκλησίας είναι να λειτουργεί ως ψυχοπνευματικό νοσοκομείο, φωτιστικό ιατρείο, καθαρίζοντας τον νο από τα ζοφώδη πάθη αυτή την οπτική ενέργεια φωτίζοντας την καρδιά από το ζόφο τς αγνωσίας το ηλιοστάλακτου Χριστο και θεώνοντας την ψυχοσωματική υπόσταση το ορθοδόξου χριστιανο, οδηγώντας τον στη εμπειρική θεογνωσία τν Αγίων Πατέρων μας. Μέσα από την απλανή και θεωτική εμπειρία τν Αγ. Πατέρων μία Εκκλησία που δε θεραπεύει και δεν ιατρεύει τον άνθρωπο από την παθητότητα, την φθαρτότητα και την θνητότητα όπως διαπιστώνουμε με την ανάσχεση τς κυτταρικς διαλύσεως στα αφθορτοποιημένα σώματα τν Αγίων και την υπερφυσική μυροβλησία που αναδίδουν ως κρίνες και πηγές ιαμάτων (αγ. Γρηγόριος Παλαμάς), αλλά ασχολεται με άλλα έργα ωραίες τελετές, ωραία μουσική και περιορίζεται σε αυτά είναι εκκοσμικευμένη. Δεδομένου ότι δεν μπορεί να βοηθήσει και να ενισχύσει δυναμικά τον άνθρωπο να υπερβεί το συγκλονιστικό φάσμα το θανάτου θεωρεται ιδεολογικός χώρος και γεμίζει τον άνθρωπο με φόβο, ανασφάλεια, ταραχή αβεβαιότητα όταν τον αγγίζει τον χνώτο το θανάτου.
Επίσης εκκοσμικεύεται η Εκκλησία όταν απορρίπτει την διπλή μεθοδολογία γνώσεως Θεο και τα διπλά γνωστικά κέντρα το ανθρώπου που ανεκάλυψε ο μέγιστος Πατέρας τς Εκκλησίας Αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς. Η ορθόδοξη θεολογία τν Αγ. Πατέρων στην ουσία είναι νηπτικό-ασκητική. Ησυχαστική που σημαίνει ότι, χρησιμοποιε διπλή μεθοδολογία γνώσης. Φυσική της πηγή είναι ο ησυχαστικός μοναχισμός.
Άλλη η μέθοδος γνώσης τν κτισμάτων τς κατ’ αίσθησιν επιστήμης που έρπει με συναγωγή και διαίρεση κατά τον Αγ. Γρηγόριο τον Παλαμά και άλλη μέθοδος για την υπερλογική γνώση το Ακτίστου Τριαδικο Θεο. Η θεολογική θεραπεύτική μέθοδος το Αγ. Γρηγορίου Παλαμά επιλύει άμεσα όλα τα υπαρξιακά, οντολογικά, ψυχολογικά και βιολογικοκοινωνικά προβλήματα το ανθρώπου.
Εκκοσμίκευση είναι η θεολογία τς ορθ. Εκκλησίας τν καθηγητν και κληρικν όταν χρησημοποιούν για την υπερβολική γνώση το Θεο, την ιστορία, την φιλοσοφία, την επιστήμη και την συγκριτική θρησκειολογία.
Κανένα επιστημονικό σύστημα που είναι κτιστής φύσεως δεν μπορε να εφαρμοστ στη υπερλογική διάσταση γνώσεως το Ακτίστου Θεο. Γι΄αυτό είναι φυσικά καταδικασμένο σε πλήρη αποτυχία.
Η ορθόδοξη ποιμαντική στοχεύει στην κάθαρση τς καρδιάς, τον φωτισμό το νου και στη θέωση τς ψυχς και το σώματος από αυτή τη ζωή το ορθοδόξου χριστιανο. Όταν η ποιμαντική εξαντλείται στην ηθικοποίηση, ψυχολογικοποίηση και στην κοινωνικοποίηση το χριστιανο π.χ. απαλλαγή από τα ναρκωτικά, αντιμετώπιση AIDS με σύμμαχο το νομικισμό καταλήγη σε αποτυχία.
Το νοσηρό φαινόμενο τς εκκοσμίκευσης απειλε την οντολογική ύπαρξη το ανθρώπου, διότι δεν αγγίζει τον πυρήνα τς βιολογικς-ψυχολογικς υπόστασης το ανθρώπου, την νοερά ενέργεια, που δεν λειτουργεί ή υπολειτουργεί υποτυποδς. Έτσι αναφύονται όλα τα υπαρξιακά, ψυχολογικά, βιολογικά, κοινωνολογικά ακόμη και οικονομικά προβλήματα που οφείλονται στο σκοτισμό το νο στην πόρωση τς καρδιάς και στην ιδιοτελή αγάπη.
Η εκκοσμικευμένη Εκκλησία δεν φωτίζει την νοερά ενέργεια δεν μπορεί να την θέση σε λειτουργία, δεν καθαρίζει την καρδιά από τα φθορογόνα πάθη και δεν μεταλλάσει την εγωκεντρική ιδιοτελή αγάπη σε φιλόθεη και φιλάνθρωπη. Γι’ αυτό είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τα μέλη τς ορθοδόξου Εκκλησίας. Εγκληματίζει κάθε άνθρωπο στο διπολικό δύσμορφο θηρίο και αιμοβόρο «φιληδονίας-φιλοδοξίας» που κρατε στα ματωμένα δόντια του, ιδιαιτέρως σήμερα όλη την Αμερική και την Ευρώπη, εν μέρει και την Ελλάδα.
Η Εκκλησία τς ορθόδοξης θεολογίας εισέρχεται στο κόσμο με την μεταμορφωτική παντοδυναμία το Κυρίου Ιησο Χριστο για να το μεταμορφώσει και να τον εκκλησιοποιήσει και ορθοδοξοποιήσει. Και όχι ο κόσμος να εισέρχεται στη Εκκλησία που κουβαλά την φθορά, και τον θάνατο για να Την εκκοσμικεύσει. Μια εκκοσμικευμένη εκκλησία σταυρώνει τα μέλη της αντί να σταυρώνεται θηρεύοντας την εγκόσμια δόξα και προβολή. Είναι άπιστη και αποτυχημένη σε όλα τα επίπεδα. Σύμφωνα με την θεόπνευστη και απλανή διδασκαλία τν γιγάντων τς Ορθοδόξου Πίστεως τν Αγίων και θεοφόρων Πατέρων μας, οι σημερινοί ορθόδοξοι θεολόγοι και κληρικοί όλων τν βαθμν πρέπει να συνειδητοποιήσουν και να μάθουν ότι ποτέ δεν θα γίνουν σοφώτεροι, αγιότεροι, και ακριβέστεροι τν Αγίων Πατέρων και Οικουμενικν διδασκάλων εως τς συντελείας το κόσμου τς Β’ Παρουσίας το Κυρίου και Θεο και Σωτρος ημν Ιησο Χριστο.   

http://blogs.sch.gr/savvop-nik/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου