Ο άρχων του κόσμου τούτου είναι ο
Μαμωνάς. Αυτός έχει καταλύψει με τις φτερούγες του τον κόσμο. Το σιχαμερό
είδωλό του προσκυνιέται απ΄ όλους τους ανθρώπους, ακόμα κι΄ από κείνους που
φαίνεται πως προσκυνάνε άλλα είδωλα. Ναι! Γιατί όλα τα είδωλα, στο βάθος
παριστάνουνε τον Μαμωνά, κι΄ όλων των ειδών οι ειδωλολάτρες, αυτόν λατρεύουνε.
Τα είδωλα της ματαιοδοξίας, της περηφάνειας, της φιληδονίας, της φιλαργυρίας,
της αιματοχυσίας, όλα δορυφορούνε το μεγάλο είδωλο του Μαμωνά, του αρχισατανά,
του Παρά, που κυβερνά τα πάντα. Όλα αυτά τα σιχαμερά είδωλα θρέφουνται απ΄ αυτόν
τον μέγαν εξουσιαστή, που τον έβαλε ο Χριστός αντίμαχο στον Θεό, λέγοντας πως ο
άνθρωπος έναν από τους δυο μπορεί να λατρεύη, ή τον Θεό, ή τον Μαμωνά. Λοιπόν,
αυτός σήμερα είναι ο βασιλέας της οικουμένης, κ΄ οι υποταχτικοί του, τα
καταχθόνια πνεύματα, δουλεύουνε κάτω από τις προσταγές του, και μπαίνουνε στα
μυαλά και στις καρδιές των ανθρώπων, και τους κάνουνε τρελλούς.
***
Ο Ανώνυμος
άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας
"Ο Άρχων Μαμωνάς και η ιστορία του τρελλού
νερού. -...":
Κάνοντας μια περιδιάβαση μέσω γκούγκλ έρθ στη Τουρκία χάζευα τις πόλεις, και παρατήρησα μια άσημη απ΄ τις πολλές κωμοπόλεις να ονομάζεται sultanbaba που νομίζω σημαίνει χαϊδευτικά ο πατέρας μας ο Σουλτάνος και επ΄ ευκαιρία το αναφέρω. Στην Οθωμανική εποχή οι απλοί κι αγράμματοι άνθρωποι είχαν ως εικόνα τους το σουλτάνο, ακόμη και οι χριστιανοί, κι αυτό το διακρίνουμε όταν οι κοτζαμπάσηδες και οι κρατικοί υπάλληλοι ρήμαζαν στη κυριολεξία την ύπαιθρο με τους αβάσταχτους φόρους ερήμην του σουλτάνου και οι άνθρωποι έστελναν ανθρώπους τους να παραπονεθούν και να ενημερώσουν το μπαμπά σουλτάνο για τις ατασθαλίες των κρατικών υπαλλήλων σε βάρος τους. Αλλά δε θα σταθώ εδώ, άλλο είναι το θέμα, πράγματι για να καταφέρεις να ισορροπήσεις σε μια όντως παρανοική κατάσταση είτε φεύγεις είτε ανέχεσαι είτε τρελαίνεσαι.. Δεν είναι τυχαίο και ένα τραγούδι του Καζαντζίδη κοσμικό αλλά εμπεριέχει μια αλήθεια και καλό είναι να το ξέρουμε. Οι μισοί καλοί σε μοναστηριού κελί κι οι άλλοι στο τρελάδικο από κακό κι απ΄ άδικο..
Κάνοντας μια περιδιάβαση μέσω γκούγκλ έρθ στη Τουρκία χάζευα τις πόλεις, και παρατήρησα μια άσημη απ΄ τις πολλές κωμοπόλεις να ονομάζεται sultanbaba που νομίζω σημαίνει χαϊδευτικά ο πατέρας μας ο Σουλτάνος και επ΄ ευκαιρία το αναφέρω. Στην Οθωμανική εποχή οι απλοί κι αγράμματοι άνθρωποι είχαν ως εικόνα τους το σουλτάνο, ακόμη και οι χριστιανοί, κι αυτό το διακρίνουμε όταν οι κοτζαμπάσηδες και οι κρατικοί υπάλληλοι ρήμαζαν στη κυριολεξία την ύπαιθρο με τους αβάσταχτους φόρους ερήμην του σουλτάνου και οι άνθρωποι έστελναν ανθρώπους τους να παραπονεθούν και να ενημερώσουν το μπαμπά σουλτάνο για τις ατασθαλίες των κρατικών υπαλλήλων σε βάρος τους. Αλλά δε θα σταθώ εδώ, άλλο είναι το θέμα, πράγματι για να καταφέρεις να ισορροπήσεις σε μια όντως παρανοική κατάσταση είτε φεύγεις είτε ανέχεσαι είτε τρελαίνεσαι.. Δεν είναι τυχαίο και ένα τραγούδι του Καζαντζίδη κοσμικό αλλά εμπεριέχει μια αλήθεια και καλό είναι να το ξέρουμε. Οι μισοί καλοί σε μοναστηριού κελί κι οι άλλοι στο τρελάδικο από κακό κι απ΄ άδικο..
Κι΄ αυτή η παραφροσύνη,
σαν να είναι πια η φυσική κατάσταση του ανθρώπου, τόσο, που να περνά για
αφύσικο τέρας κανένας άνθρωπος που έχει ακόμα μέσα του τη βλογημένη φρονιμάδα
και σεμνότητα με την οποία μας στόλισε ο Δημιουργός και που ανάβει στην ψυχή
του το μυστικό καντήλι της συνέσεως.
«Ο άνθρωπος, λέγει ο Δαυϊδ, ενώ πλάσθηκε τιμημένος, δεν το κατάλαβε.
Ανακατεύθηκε με τα ζώα τα άλογα, κ΄ έγινε σαν και κείνα»: «Άνθρωπος, εν τιμή, ων, ου συνήκε. Παρασυνεβλήθη τοις κτήνεσι τοις
ανοήτοις, και ομοιώθη αυτοίς». Αντί να κρύβονται από ντροπή, καυχιούνται για
τις ανοησίες που κάνουνε αυτοί οι δαιμονισμένοι από το δαιμόνιο του Μαμωνά.
Πολλοί απ΄ αυτούς, σαν χορτάσουνε κολυμπώντας στα πετρέλαια και στις μπενζίνες,
αλλάζουνε τα μαμωνάδικα παιχνίδια τους, κ΄ επιδίνουνται στο να μαζεύουνε ακριβά
πετράδια, αρχαία δακτυλίδια και μονέδες, παλιά βιβλία και έργα της τέχνης. Μα
πάντα πίσω απ΄ αυτά δεν υπάρχει καμμιά αγάπη, ούτε και η ψεύτικη αγάπη του
λεγόμενου φιλότεχνου, αλλά πάντα ο πολυλατρεμένος Μαμωνάς. Προχθές διάβασα πως
κάποιος αφέντης του παρά, ένας Έλληνας, που έχει πολλά παπόρια, αγόρασε μια
ζωγραφιά, και την πλήρωσε με τόσα εκατομμύρια, όσα θα γλυτώνανε από τη μαύρη
δυστυχία χωριά ολόκληρα με πεινασμένους ανθρώπους. Αυτή η ζωγραφιά ήτανε έργο
ενός φημισμένου ζωγράφου που τον λέγανε Γκογκέν, και που ήτανε φραντσέζος, κ΄
έζησε μιαν ελεεινή ζωή, ως που στο τέλος πέθανε σ΄ ένα νησί του Ωκεανού, στο Ταϊτί,
σαν σκύλος ψωριασμένος. Τότε, κανένας από τους τέτοιους ανόητους, δεν πλήρωνε
πεντάρα για τα έργα του Γκογκέν, και για τον ίδιον, γιατί δεν είχε δώσει το
σύνθημα η μυστική καμόρρα που διευθύνει αυτά τα πράγματα, και που βαφτίζει
αριστουργήματα όσα έργα θέλει, ας είναι και τιποτένια. Τώρα όμως, αφού πέθανε
στη ψάθα του Ταϊτί ο Γκογκέν, οι τέτοιοι καταχθόνιοι ψεύτες δώσανε το
πιστοποιητικό πως τα έργα του είναι αριστουργήματα, για να τα πουλήσουνε στους
μαμωνάδες και να τα φάνε. Κι΄ ο μέγας φιλότεχνος, αγόρασε ένα, το πιο ακριβό,
κ΄ ίσως το χειρότερο, και γράψανε οι εφημερίδες, και ξακούσθηκε στην οικουμένη.
Μάλιστα, μαζί με το αριστούργημα, πουλήθηκε κ΄ ένα γράμμα από κείνα που είχε
γραμμένα ο ζωγράφος από το Ταϊτί, κλαιγόμενος για την φτώχια του, κι΄ αυτό το
πεινασμένο γράμμα πουλήθηκε για χίλιες λίρες! Χαίρε βάθος αμέτρητον! Λοιπόν δεν
είναι τρελλή η ανθρωπότητα; Κ΄ εμείς, οι λίγοι που δεν φθάσαμε σ΄ αυτή τη
θαυμάσια κ΄ ένδοξη πνευματική κατάσταση, ήμαστε, για τους τέτοιους, κάποια
απολιθώματα που απομείναμε μέσα στην εξέλιξη της σημερινής ζωής, είμαστε οι
τρελλοί γι΄ αυτούς τους τρελλούς. Αυτό μου θυμίζει το παρακάτω παραμύθι, που
έχει βαθύ νόημα: Μια φορά ήτανε ένας σουλτάνος, άνθρωπος γνωστικός και καλός, που αγαπούσε
σαν πατέρας τον κόσμο πούχε στην εξουσία του. Είχε κι΄ έναν βεζίρη, σοφόν
άνθρωπο, αστρολόγο, και δεν έκανε τίποτα ο σουλτάνος δίχως να πάρη τη γνώμη
του. Μια μέρα, λέγει ο βεζίρης στον σουλτάνο: «Πολυχρονεμένε σουλτάνε, σε
δυο-τρεις μήνες ο Αλλάχ θα βρέξη ένα τρελλό νερό, και πρέπει να το γνωρίζης,
για να κάνης το χρέος σου από τώρα». «Και τι είν΄ αυτό το τρελλό νερό βεζίρ
εφέντη;» τον ρώτησε ο σουλτάνος. «Αυτό το νερό, αποκρίθηκε ο βεζίρης, λέγεται τρελλό
νερό, επειδή όποιος το πιη, ή άνθρωπος ή ζωντανό, θα τρελλαίνεται, και θα κάνη πράγματα
παλαβά κι΄ ανάποδα απ΄ ό,τι δείχνει στον άνθρωπο η φρονιμάδα που τούδωσε ο
Θεός, κ΄ έτσι θα πέση στον κόσμο μεγάλη ταραχή και δυστυχία. Κ΄ εμείς οι
άρχοντές του, δεν θα μπορέσουμε πια να τον κυβερνήσουμε, γιατί μηδέ ο Αλλάχ δεν
μπορεί να κυβερνήση τρελλούς ανθρώπους». «Το λοιπόν, τι θα κάνουμε,
βεζίρ-εφέντη;» «Είναι ανάγκη πολυχρονεμένε μου σουλτάνε, να μαζέψουμε από τώρα
από τούτο το καλό νερό που πίνουμε, και να το φυλάξουμε, για να πίνουμε εμείς
οι άρχοντες, ώστε να μην τρελλαθούμε κ΄ εμείς μαζί με τους άλλους, και να τους
κυβερνούμε καλά και με δικαιοσύνη, αφού ο Αλλάχ τους κρέμασε στον λαιμό μας,
και θα δώσουμε απολογία για τη ζωή τους». Ο Σουλτάνος το παραδέχθηκε, και
πρόσταξε να μαζέψουνε καλό νερό στις στέρνες του παλατιού. Στον διωρισμένο καιρό,
που είπε ο βεζίρης, έβρεξε αληθινά ένα νερό τρελλό, και πίνοντάς το,
τρελλαθήκανε άνθρωποι και ζωντανά, και βγήκανε από τα φρένα τους, και τα
βλέπανε όλα ανάποδα, το καλό το λέγανε κακό, το γνωστικό το λέγανε τρελλό, το
τρελλό το λέγανε σωστό, το δίκιο, άδικο, το άδικο δίκιο. Ο σουλτάνος κι΄ ο
βεζίρης πίνανε από το καλό νερό, κ΄ έτσι είχανε σωστά τα φρένα τους και
κυβερνούσανε δίκαια και γνωστικά τον τρελλό κόσμο. Μα ο κόσμος, ενώ αγαπούσε
πρωτήτερα τον σουλτάνο και τον βεζίρη, τώρα, με το στριμμένο μυαλό του, ένοιωθε
το δίκιο για άδικο, και φώναζε καταπάνω τους, πως γινήκανε άδικοι και
κακούργοι. Μια μέρα, δυο μέρες, τρεις μέρες, περνούσε ο καιρός, κι΄ ο κόσμος
ολοένα αγρίευε καταπάνω στον σουλτάνο. Τότε, βλέποντας ο σουλτάνος πως θα τον
σκοτώνανε, φώναξε μια μέρα τον βεζίρη και του λέγει: «Βεζίρ-εφέντη, βλέπω πως
δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε μ΄ αυτούς τους παλαβούς, και στο τέλος θα μας
σκοτώσουνε. Το λοιπόν, ή πρέπει να περιμένουμε ένα τέτοιο τέλος κυβερνώντας
τους δίκαια και καλά, ή θα πιούμε κ΄ εμείς από το τρελλό νερό, να γίνουμε
τρελλοί σαν κι΄ αυτούς και μ΄ αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να συνεννοηθούμε
μαζί τους. Ο Αλλάχ να μας συγχωρέση που θα χαθή η αλήθεια, μ΄ αυτό που θα
κάνουμε». Έτσι κ΄ έγινε. Ο σουλτάνος κι΄ ο βεζίρης ήπιανε από το τρελλό νερό
και τρελλαθήκανε, και κάνανε κακουργήματα και παράλογα πράγματα, μα ο λαός τους
δόξαζε και τους πολυχρόνιζε και τους έλεγε πατεράδες του και φύλακες της
δικαιοσύνης και της αλήθειας. Άραγε, εμείς που δεν ήπιαμε το τρελλό νερό που
έχουνε πιη οι σημερινοί άνθρωποι, και γι΄ αυτό μας έχουνε για τρελλούς, άραγε
θα βαστάξουμε ή θα πιούμε κ΄ εμείς στο τέλος, να τρελλαθούμε, για να μπορούμε
να συνεννοηθούμε με τους άλλους τρελλούς, μέσα σε τούτο το φρενοκομείο του
σημερινού «πολιτισμού»!
Κάνοντας μια περιδιάβαση μέσω γκούγκλ έρθ στη Τουρκία χάζευα τις πόλεις, και παρατήρησα μια άσημη απ΄τις πολλές κωμοπόλεις να ονομάζεται sultanbaba που νομίζω σημαίνει χαιδευτικά ο πατέρας μας ο Σουλτάνος και επ΄ευκαιρία το αναφέρω. Στην Οθωμανική εποχή οι απλοί κι αγράμματοι άνθρωποι είχαν ως εικόνα τους το σουλτάνο, ακόμη και οι χριστιανοί, κι αυτό το διακρίνουμε όταν οι κοτζαμπάσιδες και οι κρατικοί υπάλληλοι ρήμαζαν στη κυριολεξία την ύπαιθρο με τους αβάσταχτους φόρους ερήμην του σουλτάνου και οι άνθρωποι έστελναν ανθρώπους τους να παραπονεθούν και να ενημερώσουν το μπαμπά σουλτάνο για τις ατασθαλίες των κρατικών υπαλλήλων σε βάρος τους. Αλλά δε θα σταθώ εδώ, άλλο είναι το θέμα, πράγματι για να καταφέρεις να ισορροπήσεις σε μια όντως παρανοική κατάσταση είτε φεύγεις είτε ανέχεσαι είτε τρελαίνεσαι..Δεν είναι τυχαίο και ένα τραγούδι του Καζαντζίδη κοσμικό αλλά εμπεριέχει μια αλήθεια και καλό είναι να το ξέρουμε. Οι μισοί καλοί σε μοναστηριού κελί κι οι άλλοι στο τρελάδικο από κακό κι απ΄άδικο..
ΑπάντησηΔιαγραφή