Όλο
το πνεύμα του Ευαγγελίου του Χριστού, από τη στιγμή που πραγματοποιούμε την
πρώτη κατάδυσή μας στην ιερή κολυμβήθρα του Μυστηρίου του Βαπτίσματος, μας
εντάσσει σε μια μεταμορφωτική πορεία. Η πνευματική μας προσπάθεια δεν
προσδιορίζεται μόνο ως ακρόαση του λόγου του Θεού και ως εφαρμογή ορισμένων
εντολών. Προβάλλεται και διευκρινίζεται σαν μια διαδικασία δημιουργίας νέας
ζωής! Θα έλεγε κανείς ότι, μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων της φύσεως του
ανθρώπου, η νέα ζωή κατανοείται σαν μια οντολογική μεταβολή με σαφή τον
εξελικτικό της χαρακτήρα από την πνευματική νηπιότητα στην ανδρική πνευματική
ωριμότητα, εφ’ όσον οφείλουμε να φτάσουμε «οι πάντες εις την ενότητα της
πίστεως και της επιγνώσεως του υιού του Θεού, εις άνδρα τέλειον, εις μέτρον
ηλικίας του πληρώματος του Χριστού».
Απάντηση A’ προς Χρήστο Λιβανό – Η ΕΝΩΣΙΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΚΑΙ Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΙΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ -- του Νικολάου Πανταζή, Αποτειχισθέντος θεολόγου
Γράφτηκε
στις 3 Μαΐου 2015 – Κυριακή του Παραλύτου
(ουδεμία
ειρωνεία συντελείται με την αναγραφή της συγκεκριμένης Εορτής. Το ότι οι
Πατέρες όμως εντοπίζουν την παραμονή μας στην αίρεση ως “πνευματική παραλυσία”
αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ύβρις αλλά αγάπη εν αληθεία…)
Απάντηση
προς Χρήστο Λιβανό
(Σε
πρώτο πρόσωπο και Ευαγγελικό Ενικό, χωρίς πληθυντικούς “ευγενείας”):
Αγαπητέ
εν Χριστώ αδελφέ μου Χρήστο,
Χριστός
Ανέστη!
Χαίρομαι
πραγματικά
που διέθεσες από τον όντως πολύτιμο χρόνο σου, τον οποίο “δεν διαθέτεις” (όπως
ακριβώς και ο γράφων) για να απαντάς σε μας τους Αποτειχισθέντες. Αυτό είναι
όντως αξιέπαινο. Δεν έχεις εξ’ άλλου τίποτε να φοβηθείς. Φοβούνται μόνο και
δειλιάζουν, μεροληπτούν, λογοκρίνουν και αδικούν τα διάφορα, δικαίως
χαρακτηριζόμενα «χριστιανούλικα» ιστολόγια, τα οποία συστηματικά και «δουλικά»
αναρτούν τις θέσεις των αντιοικουμενιστών, εν προκειμένω τη δική σου, όχι όμως
και τις δικές μας απαντήσεις. Κρίμα… Και έπειτα μιλούν για Εκκλησιαστική
Δημοκρατία, Χριστιανική δικαιοκρατία και Ευαγγελική αξιοκρατία. Για ισότητα και
αδέσμευτη διαφορετικότητα.
Επειδή
όμως δεν είμαστε εχθροί σου μα εν Χριστώ συναγωνιστές και
συν-αντιοικουμενιστές αδελφοί σου, θεωρώ πως δεν είναι ωραίο και
χριστιανικό να προεξοφλείς και να τερματίζεις τόσο απότομα, τόσο άχαρα και
άψυχα, έναν τόσο εύμορφο, έμψυχο και αληθοτόκο διάλογο με το να δηλώνεις
αποχώρηση και να προκαταλαμβάνεις αποστασιοποίηση λέγοντας “δεν θα απαντήσω”.
Το ΥΠΕΞ απαντά στη αλβανική πρόκληση για το έργο ανάπλασης κεντρικής πλατείας Τιράνων
Aπάντηση στην τελευταία αλβανική πρόκληση εξέδωσε το υπουργείο Εξωτερικών έπειτα και από την έντονη αντίδραση της ελληνικής πρεσβείας στα Τίρανα.
Ειδικότερα, πριν από μόλις μερικές ημέρες ο δήμαρχος των Τιράνων, πολιτικό τέκνο του Ράμα, προχώρησε στην ανάπλαση της κεντρικής πλατείας της αλβανικής πρωτεύουσας.
Οι Αλβανοί έκαναν γνωστό, ότι στην πλατεία αυτή τοποθέτησαν μία πέτρα από κάθε σημείο των Αλβανικών εδαφών, μεταξύ των άλλων και από τους Φιλιάτες, καθώς για αυτούς αποτελεί «τμήμα της σκλαβωμένης Τσαμουριάς».
Η ελληνική πρεσβεία να αντέδρασε άμεσα, ενημερώνοντας και την Αθήνα.
Η αντίδραση δεν έπιασε τόπο και την σκυτάλη από τους σοσιαλιστές την πήραν οι Τσάμηδες, οι οποίοι επιδόθηκαν σε πραγματικό παραλήρημα.
Ο επικεφαλής του κόμματος των Τσάμηδων Σφετίμ Ιντρίζι δήλωσε ότι η Τσαμουριά είναι κομμάτι της Αλβανίας, το οποίο έχει καταληφθεί δια της βίας από την Ελλάδα!
Ειδικότερα, πριν από μόλις μερικές ημέρες ο δήμαρχος των Τιράνων, πολιτικό τέκνο του Ράμα, προχώρησε στην ανάπλαση της κεντρικής πλατείας της αλβανικής πρωτεύουσας.
Οι Αλβανοί έκαναν γνωστό, ότι στην πλατεία αυτή τοποθέτησαν μία πέτρα από κάθε σημείο των Αλβανικών εδαφών, μεταξύ των άλλων και από τους Φιλιάτες, καθώς για αυτούς αποτελεί «τμήμα της σκλαβωμένης Τσαμουριάς».
Η ελληνική πρεσβεία να αντέδρασε άμεσα, ενημερώνοντας και την Αθήνα.
Η αντίδραση δεν έπιασε τόπο και την σκυτάλη από τους σοσιαλιστές την πήραν οι Τσάμηδες, οι οποίοι επιδόθηκαν σε πραγματικό παραλήρημα.
Ο επικεφαλής του κόμματος των Τσάμηδων Σφετίμ Ιντρίζι δήλωσε ότι η Τσαμουριά είναι κομμάτι της Αλβανίας, το οποίο έχει καταληφθεί δια της βίας από την Ελλάδα!
O Συναξαριστής της ημέρας.
Τρίτη, 27 Ιουνίου
2017
Σαμψών οσίου, του
ξενοδόχου, Μαρίας και Ιωάννης των Μυροφόρων.
Ὁ Ὅσιος Σαμψὼν
ἐγεννήθηκε στὴ Ρώμη, ἀπὸ εὔπορους καὶ εὐσεβεῖς γονεῖς καὶ ἦταν συγγενὴς τοῦ
Μεγάλου Κωνσταντίνου. Ἐσπούδασε φιλολογία, φιλοσοφία καὶ ἰατρική.
Μεταχειρίσθηκε ὅμως τὴν ἰατρικὴ ὄχι σὰν ἐπικερδὲς ἐπάγγελμα, ἀλλὰ γιὰ
εὐεργετικοὺς καὶ φιλανθρωπικοὺς σκοπούς. Ὁδηγὸς στὸ βίο του ἦταν ὁ λόγος τοῦ
Κυρίου: «Γίνεσθε οὖν οἰκτίρμονες καθὼς καὶ ὁ πατὴρ ἡμῶν οἰκτίρμων ἐστί». Ἔτσι ὁ
Ὅσιος Σαμψὼν ἦταν προστάτης ἰατρὸς τῶν φτωχῶν. Τὴν οἰκία του τὴν εἶχε
μετατρέψει σὲ νοσοκομεῖο καὶ περιέθαλπε πάσχοντες ἀστέγους.
Eνώπιον του Θεού ράκη άχρηστα και θυσία απρόσδεκτος!
Αποροφημένοι οι
μεν Ποιμένες από την αίγλην του αξιώματος και την κοινωνικήν δράσι, το πλήθος
των ανυπόπτων προβάτων που τους ακολουθούν και τον οικοδομικόν οργασμόν των
παιδικών κατασκηνώσεων και γηροκομείων, τους κύκλους Γραφής και τις σελίδες των
εκδόσεών τους, οι δε Μοναχοί από την αίγλην της περικυκλούσης αυτούς φήμης δια
την … νηπτικήν θεολογίαν και το … άκτιστον φως της νοεράς προσευχής τους,
αδιαφορούν αν στο ένα και κύριο, την ομολογία της πίστεως, απέτυχαν, με
αποτέλεσμα όλα τα λοιπά να είναι ενώπιον του Θεού ράκη άχρηστα και θυσία
απρόσδεκτος! Η Εκκλησία, τους έκανε επισκόπους για να διδάσκουν και φυλάττουν
τον λόγον της Αληθείας Της ακέραιον και ανόθευτον, κρατώντας συγχρόνως τα
πρόβατά Της μακρυά από τα λειβάδια των αιρετικών, και όχι να τα εγκαταλείπουν
απροστάτευτα μέχρι το στόμα του λύκου με την πρόφασι ότι μόλις θα τα καταπιή,
τότε θα δείξουν την ποιμενική τους ικανότητα! Πότε θ΄ αντιληφθούν ότι ένα ΟΧΙ
στην αίρεσι του παποοικουμενισμού αξίζει πολύ περισσότερο από κάθε προσευχή και
ιεραποστολική δράσι, και ότι, γι΄ αυτό το ΟΧΙ έχουν ταχθή από την Εκκλησία «εις
τόπον Χριστού» και των Αποστόλων Του;
Ο Άγιος Ιωάννης ο Καρπάθιος γράφει στα «Εκατὸν παρηγορητικὰ κεφάλαιά» του:
«Η σελήνη, η οποία μεγαλώνει
και πάλι μικραίνει, είναι τύπος του ανθρώπου, ο οποίος άλλοτε πράττει καλὰ και
άλλοτε αμαρτάνει και κατόπιν με την μετάνοια επανέρχεται στην ενάρετη ζωή.
Λοιπὸν δεν χάθηκε ο νους όποιου αμάρτησε, καθὼς νομίζουν μερικοί, όπως το σώμα
της σελήνης δεν λιγόστεψε, αλλὰ μόνο το φως της. Αποκτά λοιπὸν ο ανθρωπος πάλιν
την λαμπρότητά του με την μετάνοια, όπως η σελήνη, μετὰ το λιγόστεμά της,
ξαναντύνεται πάλι το φως. Γιατὶ η Αγία Γραφή λέγει: “Εκείνος, που πιστεύει στον
Χριστὸν και αν πεθάνη, θα ζήση” (Ἰωαν. ΙΑ´ 26) και θα γνωρίση ότι εγὼ ο Κύριος
μίλησα» (Ἰεζ. ΙΖ´ 24).
Ένα επιχείρημα που προβάλλουν οι Αντ-οικουμενιστές είναι το πλήθος των ανθρώπων που ακολουθούν την δικήν τους γραμμή λέγοντας:
«Τόσοι
Αρχιερείς, τόσοι Ιερείς, τόσοι Μοναχοί και λαϊκοί πεπαιδευμένοι και μη, δεν
διακόπτουν πνευματική επικοινωνία με τους Οικουμενιστές, όλοι αυτοί επλανήθησαν
και μόνο εσείς οι ολίγοι είσθε με την αλήθεια;» Παλαιό το σόφισμα,
ανασκευασμένο και απογεγυμνωμένον υφ’ όλων σχεδόν των αγίων Πατέρων μας και της
Αγίας Γραφής. Το δυστύχημα δι’ αυτούς που λέγουν όλα αυτά είναι ότι η αλήθεια
δεν συμβαδίζει πάντοτε με τους πολλούς, αλλά πολλές φορές με τους ολίγους. Ο
ίδιος ο Κύριος μας είπε: «ότι πλατεία η πύλη και ευρύχωρος η οδός η απάγουσα
εις την απώλειαν, και πολλοί εισίν οι εισερχόμενοι δι’ αυτής.
Αντιδράσεις για την αλλαγή της Ιστορίας
Τα παιδιά μας πρέπει να γνωρίζουν πώς επιβίωσε σε δύσκολες περιόδους ο Ελληνισμός
Eυτυχώς υπάρχει ελπίδα για την ταλαίπωρη παιδεία μας. Η προσπάθεια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής να αποδομήσει την Ιστορία, προτείνοντας μεγάλες αλλαγές στη σχολική ύλη, συναντά σοβαρές αντιδράσεις. Καθημερινά διαβάζουμε ανακοινώσεις επιστημονικών φορέων που απορρίπτουν το Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών για την Ιστορία στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση.
Επισημαίνω την τεκμηριωμένη κριτική και την επισήμανση των αρνητικών σημείων που κάνουν ομοφώνως οι διδάσκοντες στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (ανακοίνωση της 31/5/2017).
Σαφής είναι και η καταδίκη από την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων. Στις 12/5/2017 η ΠΕΦ «εκφράζει τη συνολική της αντίθεση στο προτεινόμενο σχέδιο, το οποίο μεταβάλλει ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος της Ιστορίας, εκτρέποντάς το προς κατευθύνσεις που δεν πληρούν τους επιστημονικούς και παιδαγωγικούς του στόχους».
Eυτυχώς υπάρχει ελπίδα για την ταλαίπωρη παιδεία μας. Η προσπάθεια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής να αποδομήσει την Ιστορία, προτείνοντας μεγάλες αλλαγές στη σχολική ύλη, συναντά σοβαρές αντιδράσεις. Καθημερινά διαβάζουμε ανακοινώσεις επιστημονικών φορέων που απορρίπτουν το Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών για την Ιστορία στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση.
Επισημαίνω την τεκμηριωμένη κριτική και την επισήμανση των αρνητικών σημείων που κάνουν ομοφώνως οι διδάσκοντες στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (ανακοίνωση της 31/5/2017).
Σαφής είναι και η καταδίκη από την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων. Στις 12/5/2017 η ΠΕΦ «εκφράζει τη συνολική της αντίθεση στο προτεινόμενο σχέδιο, το οποίο μεταβάλλει ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος της Ιστορίας, εκτρέποντάς το προς κατευθύνσεις που δεν πληρούν τους επιστημονικούς και παιδαγωγικούς του στόχους».
Η συντριπτική νίκη των παιδιών μας μέγιστο παράδειγμα για όλους μας -- Του Στέλιου Παπαθεμελή*
Ακατανόητη η
επίσκεψη του Γιλντιρίμ εφέντη. Η τραγωδία είναι ότι ο τούρκος ήρθε εδώ κατόπιν
προσκλήσεώς μας! Τον κάλεσε ο κ. Τσίπρας, μετά από υπόδειξη – απαίτηση του
Ερντογάν!
Η επίσκεψη θύμιζε
την γνωστή ελληνική παροιμία «παρ’ τον στο γάμο σου να σου πει και του χρόνου»,
και το αρχαίο σκωπτικό σχόλιο από τον Φιλόγελω των Ιεροκλέους και Φιλαγρίου
γραμματικού κατά το οποίο «σχολαστικός εν γάμοις εστιασθείς, είτα αναχωρών,
“εύχομαι” και αεί ταύτα υμάς ποιείν»(=σχολαστικός που καλοστρώθηκε σε γάμο,
φεύγοντας τούς ευχήθηκε και του χρόνου…)
Αυτός λοιπόν ο
περίεργος (επιεικής ο χαρακτηρισμός) επισκέπτης, μη αυτοσυγκρατούμενος και μη
σεβόμενος στοιχειωδώς την δεοντολογία τού φιλοξενουμένου, εκτροχιάσθηκε εν μέσω
Μαξίμου και μάς κατήγγειλε, ο ρέκορντμαν των συνεχών παραβιάσεων του εναερίου –
θαλασσίου ελληνικού χώρου ως … παραβιαστές και παραβάτες, προτείνοντας
συμψηφισμό εγκλημάτων! Απεφάνθη επίσης ότι τα κοιτάσματα στο Αιγαίο και στην
Κύπρο «ανήκουν στην… ανθρωπότητα» και επομένως Ελλάδα και Κύπρος δεν έχουν
δικαίωμα εκμετάλλευσης. Το παραλήρημα τού τούρκου συνεχίσθηκε στο ζήτημα των
«8» για τους οποίους ζήτησε να παραμερίσουμε την Δικαιοσύνη, προφανώς «α λα
τούρκα»!