Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου, θεολόγου

Αγαπητέ φίλε Misha, χαίρε εν Κυρίω πάντοτε. 
Σε ευχαριστώ για τη σημερινή συμμετοχή σου στην καλή συζήτησή μας στα τόσο ενδιαφέροντα για τη σωτηρία της ψυχής μας ζητήματα της Πίστης μας. Ο Θεός να σ’ έχει πάντα καλά και να διαλύει το σκότος της διανοίας όλων μας, για να βαδίζουμε απλανώς την οδό της σωτηρίας μας.
 
Και τώρα. στα θέματα της συζήτησής μας:
 

1. ΄Εχεις δίκηο να παραπονείσαι ότι δεν σου απάντησα στην επισήμανσή σου ότι οι Παλαιοημερολογίτες έλαβαν τη χειροτονία το 1962 από τη Ρωσική Σύνοδο της Διασποράς, που τότε είχε «κοινωνία» με το Πατριαρχείο της Σερβίας. Άλλωστε, ούτε εσύ μου απάντησες σε τόσα ερωτήματα, που σου έθεσα. Να ελπίζω, ότι θα μου απαντήσεις;
 
Δεν συμφνώ όμως ότι η λόγω της "κοινωνίας" αυτής και η Εκκλησία του Χριστού, που εξακολουθεί να τηρεί μέχρι σήμερα το Παλαιό Ημερολόγιο, κατά το «ο κοινωνών τω ακοινωνήτω ακοινώνητος έστω», υπόκειται στο «αυτό κρίμα» με την Εκκλησία του Νέου!
 
Δεν έχεις επίσης δίκηο, όταν γράφεις ότι εκ μέρους μου «δεν θα πάρεις απάντηση, γιατί στην περίπτωσή μας το προφανές καθίσταται οδυνηρό για τις ζηλωτικές συνειδήσεις...». Ιδού, η τωρινή καταχώρησή μου αποτελεί τη φιλόφρονα... διάψευσή σου!
 
Σε διαβεβαιώ ειλικρινά, φίλε μου, ότι δεν έθιξα, μέχρι τώρα το θέμα αυτό, ως και ορισμένα άλλα, όχι από διάθεση κάποιας υπεκφυγής, αλλά για το ότι έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, αφενός μεν να ξεκαθαριστούν προηγουμένως άλλα βασικά θέματα, για να μπορεί να προχωρήσει ομαλά η συζήτησή μας, πολύ περισσότερο που αυτή ξεκίνησε με αφετηρία την «αγιοποίηση» ωρισμένων «γεροντάδων» του Νέου Ημερολογίου, αφ’ ετέρου για να υπάρχει επαρκής χρόνος για την ανάπτυξή του. Να είσαι βέβαιος, ότι πάντα είχα κατά νου την αναζήτηση μιας τέτοιας ευκαιρίας. Και να που μου την έδωσες, μολονότι δεν εξαντλήσαμε το θέμα της αγιοποίησης των «γεροντάδων» σου, στο οποίο επιθυμώ να επανέλθουμε. Έχουμε να πούμε πολλά ακόμα. Και τώρα ας μπούμε στην ουσία των θεμάτων που θέτεις.
 


***
Του Ιουστίνου:

Αγαπητέ Θανάση,

μίλησα για θαύματα Αγίου Παϊσίου και μετά θάνατον...Για όλα τα άλλα που γράφεις συμφωνώ. Αλλά εδώ, στον 'Αγιο Παϊσιο, έχουμε θαύματα ΚΑΙ μετά θάνατον, βρε παιδί.... Δηλαδή, τώρα, πουλάκια έχουν τα μάτια μας;

O Συναξαριστής της ημέρας.

Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2017

Μαρτινιανιού του οσίου, Ακύλα και Πρισκίλλης των αποστόλων, Ευλογίου αρχιεπισκόπου Αλεξάνδρειας.

Ὁ Ἅγιος Μαρτινιανὸς καταγόταν ἀπὸ τὴν Καισάρεια τῆς Παλαιστίνης καὶ ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορα Θεοδοσίου τοῦ Μικροῦ (408 – 450 μ.Χ.). Ἀπὸ μικρὸς ποθοῦσε τὸν βίο τῆς ἀσκήσεως καὶ τῆς ἡσυχίας. Σὲ ἡλικία 18 ἐτῶν ἀποσύρθηκε στὸ ὄρος τοῦ Κιβωτοῦ καὶ ζοῦσε ἐκεῖ ἀσκούμενος στὴν προσευχὴ καὶ τὴν νηστεία. Κάποια γυναίκα ἁμαρτωλὴ ἐμφανίστηκε μὲ δολιότητα στὴ θύρα τοῦ κελιοῦ τοῦ Ἁγίου καὶ παρακαλοῦσε νὰ τὴν δεχθεῖ γιὰ διανυκτέρευση μέσα στὸ κελί, διότι ἔχασε, ὅπως ἔλεγε, τὸ δρόμο καὶ κινδύνευε νὰ κατασπαραχθεῖ ἀπὸ τὰ θηρία κατὰ τὴν διάρκεια τῆς νύχτας.

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ: ΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η χριστιανική πίστη είναι συστατικό στοιχείο για τους Ελληνες

Ο Ηρόδοτος, ο αποκαλούμενος και «πατέρας της Ιστορίας», κατέγραψε τον κλασικό ορισμό περί του ελληνικού έθνους. Μας δίδαξε ότι τα στοιχεία που ένωναν στην αρχαιότητα τις πόλεις -κράτη και συνέθεταν την ελληνική εθνική ταυτότητα ήσαν το όμαιμον, το ομόγλωττον, τα κοινά των θεών ιδρύματα και τα ομότροπα ήθη. Δηλαδή, η συνείδηση κοινής καταγωγής, η κοινή γλώσσα, η κοινή θρησκεία και τα κοινά ήθη και έθιμα.

Τον κλασικό αυτόν ορισμό έρχεται στην εποχή μας να επιβεβαιώσει -τηρουμένων των αναλογιών- μια έρευνα, η οποία διεξήχθη σε 14 χώρες τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2016 από το αμερικανικό ίδρυμα Pew Research Center. Η έρευνα είχε ως κύριο ερώτημα το πώς αντιλαμβάνεται κάθε λαός την εθνική ταυτότητά του. Τα αποτελέσματα είναι λίαν διαφωτιστικά.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Η αποδόμηση των ταυτοτήτων


***
Ο   Ανώνυμος άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Η αποδόμηση των ταυτοτήτω...":

Πατήστε σήμερα απλά
google και δείτε τον παγκόσμιο προσηλυτισμό και την παγκόσμια προπαγάνδα.....δείτε την αγάπη των παπικών, των οικουμενιστών, των πανθρησκειαστών και των ομοφυλοφίλων, την αγάπη της Νέας Εποχής και του Ψευδοχριστού συγκεντρωμένη σε ένα σύμβολο, το δαιμονικό σύμβολο της κόκκινης καρδιάς που συγκαλύπτει τον προσηλυτισμό στην λατρεία της "ιερής" καρδιάς του νέου Ψευδοχριστού και της "άσπιλης" καρδιάς της Ψευδοπαρθένου....
Αρνηθείτε αυτό το σύμβολο και μην το βάζετε στα σπίτια σας!

http://img.mylot.com/2485835.jpg

ΕΙΣ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟΝ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΔΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑΝ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΟΥ -- Τοῦ Ἀρχιμ. Παϊσίου Παπαδοπούλου, Ἱ. Μ. Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ Δήμου Φιλώτα

 Ἐπειδὴ τὸν τελευταῖο καιρὸ ὑπάρχει διάχυτη ἀνησυχία γιὰ τὴν ἐπικείμενη ἔκδοση τῆς κάρτας τοῦ πολίτη καὶ ἐπειδὴ πολλὰ διατυπώνονται, στὸν ἔντυπο καὶ ἠλεκτρονικὸ τύπο, ἀκόμη καὶ σὲ ὁμιλίες, ἐκφράζοντας ἀσυμφωνία, ἀφοῦ οἱ ἀπόψεις διίστανται, φανερώνοντας τὴν πνευματικὴ σύγχυση καὶ ἀντιπαράθεση ποὺ ὑπάρχει γιὰ τὸ θέμα, θέλοντας νὰ συνεισφέρουμε ἐποικοδομητικὰ στὴν ὅλη διερεύνηση τοῦ ζητήματος, κρίνουμε ὅτι πρέπει νὰ ἐπισημανθοῦν κάποια σημεῖα πάνω στὰ ὁποῖα θὰ πρέπει νὰ διαλεχθοῦμε.

Η άποψις του Πάπα δια την κατ΄ ανατολάς Ορθόδοξον Εκκλησίαν -- του αειμνήστου Ιωάννου Κορναράκη Ομ. Καθηγητού Παν. Αθηνών

Ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, σε συνέντευξη, που παρεχώρησε σε εφημερίδα της Β. Ελλάδος, μεταξύ άλλων, σχετικώς με την επίσκεψη του Πάπα στην Κωνσταντινούπολη, είπε ότι η επίσκεψη αυτή «εκπέμπει μήνυμα αισιοδοξίας», ενώ, «αναφερόμενος στον διάλογο των δύο Εκκλησιών, τάχθηκε υπέρ της ένωσής τους και πρόσθεσε πως από την μέχρι τώρα διδασκαλία του Πάπα ως θεολόγου, εκφράζεται η κοινή συνείδηση της ¨αδιαιρέτου αρχαίας Εκκλησίας¨».                                                               
Η άποψη αυτή του Παναγιωτάτου κ. Βαρθολομαίου, αν πράγματι έτσι διατυπώθηκε, στην εν λόγω συνέντευξη, φαίνεται να μη δικαιώνεται εκ των πραγμάτων, εφόσον άλλωστε, ουσιαστικώς, δεν είναι δυνατόν, η διδασκαλία του Πάπα, να είναι διαφορετική από την κατεστημένη διδασκαλία της παπικής ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας! Η δε διδασκαλία της παπικής Εκκλησίας αφίσταται ως γνωστόν, παρασάγγας από τη συνείδηση της «αρχαίας αδιαιρέτου Εκκλησίας»!  

Όρος τὸ ἅγιον, ὃ ὁ Κύριος εὐδόκησε κατοικεῖν ἐν αὐτῷ·



Κιβωτὲ ἁγία, διἧς τοῦ τῆς ἁμαρτίας κατακλυσμοῦ διεσώθημεν· βάτε ἀκατάφλεκτε, ἣν εἶδε Μωυσῆς θεόπτης· θυμιατήριον χρυσοῦν, ἐν Λόγος τὴν σάρκα ἀνάψας, τὴν οἰκουμένην εὐωδίας ἐπλήρωσε, καὶ τὰ τῆς παρακοῆς κατεκαύθη ἐγκλήματα· θεόγραφε πλάξ· λυχνία ἑπτάφωτε, ἧς τὸ φέγγος τὰς ἡλιακὰς λαμπηδόνας ὑπερηκόντισε· σκηνὴ ἁγία, ἣν πνευματικὸς Βεσελεήλ, Χριστός, ἐτεκτήνατο διὰ τῶν ἀρετῶν πανσόφως, καὶ οἰκητήριον αὐτοῦ ἀπειργάσατο· τὸ βασιλικὸν ὄχημα, στάμνε μανναδόχε, κῆπε κεκλεισμένε· πηγὴ ἐσφραγισμένη, ἧς τὰ καθαρὰ νάματα τὴν οἰκουμένην ἀρδεύουσι· ῥάβδος ἁγιόβλαστε τοῦ Ἀαρών· πόκε δροσοφόρε τοῦ Γεδεών· τόμος θεόγραφος, διοὗ τὸ τοῦ Ἀδὰμ ἐσχίσθη χειρόγραφον· ὄρος τοῦ Θεοῦ· ὄρος τὸ ἅγιον, Κύριος εὐδόκησε κατοικεῖν ἐν αὐτῷ· ῥίζα ἁγία τοῦ Ἰεσσαί· πόλις τοῦ Θεοῦ, περὶ ἧς δεδοξασμένα λελάληνται, ὡς φάσκει Δαυΐδ.

Ἐτόνισεν ὁ π. Γεώργιος Μεταλληνός εἰς τήν «Μεσόγειον» Ἡρακλείου Ο ΠΑΠΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΜΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΝ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

Μίαν πολύ ἐνδιαφέρουσαν συνέντευξιν παρεχώρησεν εἰς τήν ἐφημερίδα «Μεσόγειος Ἡρακλείου» (6ην Φεβρουαρίου) ὁ ὁμότιμος καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν π. Γεώργιος Μεταλληνός. Ὁ π. Γεώργιος μεταξύ ἄλλων ἀπήντησεν εἰς ἐρώτησιν σχετικῶς μέ τό ἀλάθητον τοῦ
Πάπα, διά τόν ὁποῖον ἐτόνισεν ὅτι εἶναι αὐτοκράτωρ μέ πρωθυπουργόν καί ὑπουργούς. Ὁλόκληρος ἡ συνέντευξις τοῦ π. Γ. Μεταλληνοῦ εἰς τήν δημοσιογράφον κ. Κλειώ Πατεδάκη ἔχει ὡς ἀκολούθως: 
«Ὁ πατέρας Γεώργιος Μεταλληνὸς εἶναι ἕνα πρόσωπο ποὺ δὲ χρειάζεται ἰδιαίτερες συστάσεις.

Ὁ Μέγας Μακάριος ὁ Αἰγύπτιος, ὁ λεγόμενος καὶ «Ἔνσαρκος Ἄγγελος», λέγει στὴν ΙΓ´ Ὁμιλία του:

«Αὐτός, ποὺ θέλει νὰ γίνη φίλος καὶ ἀδελφὸς καὶ υἱὸς τοῦ Χριστοῦ, πρέπει νὰ κάνη κάτι περισσότερον ἀπὸ τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους, δηλαδὴ νὰ τοῦ ἀφιερώση τὴν καρδιά του καὶ τὸν νοῦ του καὶ νὰ ὑψώνη τοὺς λογισμούς του πρὸς τὸν Θεόν». 

Αλβανία: Η κυβέρνηση του Ράμα παρέχει ανοιχτή κάλυψη σε έναν καταζητούμενο

Τις διασυνδέσεις της αλβανικής κυβέρνησης Ράμα με το οργανωμένο έγκλημα, το οποίο χρησιμοποιεί και κατά των Ελλήνων, στα σχέδια συρρίκνωσης του Ελληνισμού της Β. Ηπείρου, αποκάλυψε μία ακόμα φορά η επιχείρηση του Λιμενικού στο Ιόνιο, στην οποία κατασχέθηκαν δύο τόνοι χασίς από σκάφος που τα μετέφερε στην Ιταλία και την Ελλάδα. Η κυβέρνηση του Εντι Ράμα (φωτό αριστερά) παρέχει ανοιχτή κάλυψη στον καταζητούμενο από τις ελληνικές Αρχές αλλά και την ΙNTERPOL Κλεμέντ Μπαλίλι (φωτό δεξιά), όπως μεταδίδουν ηπειρώτικα ΜΜΕ, παρά την ενδοκυβερνητική κρίση που προκάλεσε το γεγονός στη Αλβανία.

Φερέφωνα της κυβέρνησης των Τιράνων σε δημοσιεύματα επιτίθενται μάλιστα στην Ελλάδα, κατηγορώντας τη χώρα μας ότι κατά την επιχείρηση και την κατάσχεση του φορτίου παραβιάστηκαν τα ύδατα της Αλβανίας! Σε νέα ανακοίνωσή της, η οργάνωση της ελληνικής μειονότητας Ομόνοια κατήγγειλε ότι οι κρατικοί φορείς συμπράττουν με παρακρατικές ομάδες, με στόχο τον εκφοβισμό, την καταπάτηση περιουσιών και την τρομοκράτηση των Ελλήνων, όπως συνέβη τελευταία με τις οργανωμένες κλοπές που σημειώθηκαν σε ελληνικά σπίτια στις μειονοτικές περιοχές.

Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ.

Ο Ελληνικός λαός είναι ένας λαός τραγικός. Ο μακραίων βίος του χαρακτηρίζεται απ’ όλα εκείνα τα στοιχεία, που συνθέτουν τας αρχαίας τραγωδίας, τα στοιχεία της αμαρτίας και της καθάρσεως, τον έλεον και την δικαίωσιν. Εγκαυχώμενοι συνήθως δια την προσφοράν μας εις τον κόσμον, λησμονούμεν τας κακίας μας. ναρκισσευόμενοι δια την πνευματικήν ακτινοβολίαν μας, παραβλέπομεν τα ελαττώματά μας. Η ιστορία μας είναι ιστορία εναλλασσομένου μεγαλείου και αθλιότητος, εξάρσεων και καταπτώσεων.