e-mail: synaxisorthkm@gmail.com
Ἡ ἱστορικὴ πλέον καὶ ἀγωνιστική «Σύναξη Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καὶ
Μοναχῶν», ποὺ συνέδεσε τὸ ὄνομά της μὲ τὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίας Τριάδος Ἄνω Γατζέας,
συνῆλθε σήμερα, Τρίτη 19 Δεκεμβρίου, στὴν νέα αἴθουσα τῆς «Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων
Σπουδῶν» στὴν Θεσσαλονίκη. Ἔλαβαν μέρος μνημονεύοντες καὶ μὴ μνημονεύοντες
κληρικοί, ἀποτειχισμένοι καὶ μὴ ἀποτειχισμένοι, πρᾶγμα ποὺ διαλύει τὶς ψευδεῖς
καὶ συκοφαντικὲς φῆμες γιὰ σχισματικὲς τάσεις, καὶ μετὰ ἀπὸ συζήτηση
ἀποφασίσθηκαν τὰ ἑξῆς:
1. Νὰ συνεχισθεῖ ἐντονώτερα ὁ ἀγώνας ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ
τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης.
2. Νὰ ὀργανωθεῖ Ἡμερίδα στὴν Θεσσαλονίκη ποὺ
θὰ παρουσιάσει τὰ θεολογικὰ καὶ κανονικὰ ἀτοπήματα τῆς «Συνόδου» τοῦ
Κολυμπαρίου.
3. Νὰ κυκλοφορηθεῖ σχετικὸ φυλλάδιο γιὰ τὸν
αἱρετικὸ χαρακτήρα τῆς «Συνόδου».
4. Μὲ σύνεση καὶ διάκριση νὰ παρακληθοῦν καὶ νὰ προτραποῦν
Ἐπίσκοποι καὶ ἄλλοι κληρικοί, μοναχοὶ καὶ λαϊκοὶ νὰ πυκνώσουν τὸ ὀρθόδοξο
μέτωπο, ὥστε νὰ διαλυθεῖ τὸ σύννεφο τῆς παναίρεσης τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ νὰ
ἐπιλάμψει ὁ ἥλιος τῆς Ὀρθοδοξίας, ὅπως θὰ ἐπιλάμψει τὶς ἑπόμενες ἡμέρες μὲ τὴν
Γέννησή Του ὁ Ἥλιος τῆς Δικαιοσύνης, ποὺ ἀνέτειλε στὸν κόσμο τὸ φῶς τῆς
ἀληθινῆς θεογνωσίας. Ἡ πρόσφατη ἀπόφαση τῆς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας
τῆς Ρωσίας, ἡ ὁποία οὐσιαστικὰ ἀκύρωσε τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης, αὐξάνει τὴν
χαρὰ καὶ τὶς ἐλπίδες μας καὶ δικαιώνει ὅσους ἀγωνισθήκαμε ἐναντίον της. Ἀναμένουμε καὶ ἄλλες τοπικὲς
Ἐκκλησίες ἢ τουλάχιστον ἄλλοι Ἐπίσκοποι, κληρικοὶ καὶ μοναχοί, ἰδιαίτερα τὸ
Ἅγιον Ὄρος, νὰ ἐπαναπροσδιορίσουν τὴν θέση τους.
Θεσσαλονίκη, 19 Δεκεμβρίου
2017
Γιὰ τὴν «Σύναξη Ὀρθοδόξων
Κληρικῶν καὶ Μοναχῶν»
Ἀρχιμ. Γρηγόριος
Χατζηνικολάου
Καθηγούμενος Ἱ. Μ. Ἁγίας
Τριάδος, Ἄνω Γατζέας Βόλου
Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητὴς
Θεολογικῆς Σχολῆς Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
https://katihisis.blogspot.ca/2017/12/blog-post_20.html
***
Ανώνυμος άφησε
ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΣΥΝΑΞΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΩΝ --
Ἀνακοι...":
Καλοδεχούμενος και Επαινετός ο Αγώνας για Καταδίκη και μελλοντικό Αναθεματισμό
των Ετεροδιδασκαλιών και Καινοτομιών της Ορθοδόξου Πίστεως που έγιναν αποδεκτές
στην Ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου, αλλά τοποθετήσεις όπως : " Ἡ πρόσφατη
ἀπόφαση τῆς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας, ἡ ὁποία οὐσιαστικὰ
ἀκύρωσε τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης, αὐξάνει τὴν χαρὰ καὶ τὶς ἐλπίδες μας καὶ
δικαιώνει ὅσους ἀγωνισθήκαμε ἐναντίον της " δεν βοηθούν, διότι δεν
παρουσιάζουν, κατά την γνώμη μου, την πραγματικότητα, καθώς η Εκκλησία της
Ρωσίας δεν αποδέχθηκε τον Πανορθόδοξο Χαρακτήρα και τις Αποφάσεις της
"Συνόδου " του Κολυμπαρίου επειδή δεν είχαν την Πανορθόδοξη Ομοφωνία,
ούτε Κατεδίκασε την Ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου, ούτε ονόμασε Αιρετική την
"Σύνοδο" αυτή, ούτε κάποιες από τις Αποφάσεις της, αντιθέτως Κοινωνεί
ακώλυτα με τις 10 Τοπικές Εκκλησίες, που την αποδέχθηκαν αναγνωρίζοντας de facto, ότι η "Σύνοδος" του Κολυμοαρίου ήταν Ορθόδοξη Σύνοδος
Καλοδεχούμενος και Επαινετός ο Αγώνας για Καταδίκη και μελλοντικό Αναθεματισμό των Ετεροδιδασκαλιών και Καινοτομιών της Ορθοδόξου Πίστεως που έγιναν αποδεκτές στην Ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου, αλλά τοποθετήσεις όπως : " Ἡ πρόσφατη ἀπόφαση τῆς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας, ἡ ὁποία οὐσιαστικὰ ἀκύρωσε τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης, αὐξάνει τὴν χαρὰ καὶ τὶς ἐλπίδες μας καὶ δικαιώνει ὅσους ἀγωνισθήκαμε ἐναντίον της " δεν βοηθούν, διότι δεν παρουσιάζουν, κατά την γνώμη μου, την πραγματικότητα, καθώς η Εκκλησία της Ρωσίας δεν αποδέχθηκε τον Πανορθόδοξο Χαρακτήρα και τις Αποφάσεις της "Συνόδου " του Κολυμπαρίου επειδή δεν είχαν την Πανορθόδοξη Ομοφωνία, ούτε Κατεδίκασε την Ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου, ούτε ονόμασε Αιρετική την "Σύνοδο" αυτή, ούτε κάποιες από τις Αποφάσεις της, αντιθέτως Κοινωνεί ακώλυτα με τις 10 Τοπικές Εκκλησίες, που την αποδέχθηκαν αναγνωρίζοντας de facto, ότι η "Σύνοδος" του Κολυμοαρίου ήταν Ορθόδοξη Σύνοδος
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ενημέρωση του Πιστού Λαού και ο αγώνας ενάντια στην "Σύνοδο" του Κολυμπαρίου είναι ορθές ενέργειες, αλλά τα όσα γράφετε για την Απόφαση της Εκκλησίας της Ρωσίας είναι υπερβολικά, καθώς και οι ελπίδες στους Ρώσους είναι μάταιες, διότι και αυτοί ακολουθούν φιλοοικουμενιστική πορεία από πολλών ετών. Βεβαίως είναι θετικό το γεγονός ότι οι Ρώσοι δεν αποδέχθηκαν τον Πανορθόδοξο Χαρακτήρα της "Συνόδου " του Κολυμπαρίου καθώς και τις Αποφάσεις της, αλλά αυτό το έπραξαν από ότι οι ίδιοι είπαν, διότι δεν υπήρχε Πανορθόδοξη Ομοφωνία όχι γιατί θεωρούν την "Σύνοδο" του Κολυμπαρίου Αιρετική. Η μη αποδοχή για τον παραπάνω λόγο δεν είναι Καταδίκη της "Συνόδου" της Κρήτης, ούτε Ακύρωση της "Συνόδου " αυτής. Η στρατηγική της Συνάξεως της Γαζέας να γίνει μία Μεγάλη Σύνοδος από την Εκκλησία της Ρωσίας με την συμμετοχή και των άλλων τριών Εκκλησιών που δεν μετείχαν στην Κρήτη, καθώς και με την συμμετοχή Επισκόπων που δεν συμφωνούν με τις αποφάσεις της "Συνόδου" της Κρήτης για να Καταδικαστεί η "Σύνοδος" του Κολυμπαρίου δεν είναι εφικτή και ούτε η Εκκλησία της Ρωσίας ή κάποια από τις άλλες τρείς Εκκλησίες συμμερίζεται αυτή την άποψη και προοπτική, οπότε ο αγώνας της Συνάξεως της Γαζέας στοχεύει σε στόχο ανέφικτο εκ των προτέρων. Είναι φανερό ότι ο αγώνας πρέπει να συνεχισθεί, αυτό είναι το καθήκον μας ως Ορθόδοξοι, αλλά οι στόχοι μας πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και η Καταδίκη της "Συνόδου" του Κολυμπαρίου να ξεκινήσει από εμάς πρώτα τον Λαό και τον Ευσεβή Κλήρο που αποτελούμε το Σώμα Της Εκκλησίας, με ΑΝΑΦΩΝΗΣΗ, σε κείμενα Καταδίκης, των ετεροδιδασκαλιών και καινοτομιών της Πίστεως που έγιναν αποδεκτά στις Αποφάσεις της "Συνόδου" του Κολυμπαρίου. Με αυτό τον τρόπο θα εκφράσουμε δημόσια, ότι το Σώμα της Εκκλησίας ο Λαός, δεν αποδέχεται την "Σύνοδο" αυτή και θα ασκήσουμε πραγματική πίεση στους Αρχιερείς που διαθέτουν Ορθόδοξη Συνείδηση να αντιδράσουν και εκείνοι δυναμικά στην Επισημοποιημένη πλέον Συνοδικά Αίρεση του φιλοοικουμενισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφή