Προς τον ιερομόναχο Ευθύμιο Τρικαμηνά

Ως γνωστόν προ καιρού προβήκαμε στην δημοσίευση της Δήλωσης περί ακύρων Μυστηρίων (σε δύο μέρη εδώ και εδώ), με σκοπό αφενός μεν να καταδείξουμε ότι το φρόνημα αυτό δεν είναι φρόνημα όλων των Παλαιοημερολογιτών, όπως αδίκως μας κατηγορούν πολλοί, αφετέρου για να αποδείξουμε την υποκρισία των κατηγόρων μας, οι οποίοι ενώ μας συκοφαντούσαν ότι απορρίπτουμε τα Μυστήριά τους και ότι αυτό το φρόνημα τάχα εμποδίζει την ενότητα μας, ουσιαστικά εκείνοι είναι αυτοί που θεωρούν άκυρα τα δικά μας Μυστήρια, βλασφημώντας έτσι το Πνεύμα το Άγιον.

Στην Δήλωση απάντησε προσφάτως ο γνωστός ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς με κείμενό του εδώ: https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2017/11/blog-post_23.html


Ο εν λόγω ιερομόναχος στην απάντησή του αυτήν, και ενώ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑ να τοποθετηθεί περί του κύρους των Μυστηρίων των Παλαιοημερολογιτών, μεταθέτει το θέμα στο Εκκλησιολογικό Κείμενο (Ε.Κ. στο εξής) της Συνόδου των Γ.Ο.Χ., του οποίου τις σχετικές θέσεις παρουσιάζει και ερμηνεύει, με σκοπό να μας αποδείξει ως ψεύτες, παρόλο που εμείς προβήκαμε στην παραπάνω Δήλωση ως ιστολόγια και όχι τάχα ως επίσημοι εκπρόσωποι της Συνόδου των Γ.Ο.Χ. ώστε να εγκαλούμαστε για διγλωσσία. Ο π. Ευθύμιος λαμβάνει αποσπάσματα του Ε.Κ., που αναφέρονται γενικώς (§1-5 του ΣΤ΄ κεφαλαίου του Ε.Κ.) στους αιρετικούς και σχισματικούς, θεωρώντας αυθαίρετα ότι αναφέρονται ειδικώς στους Νεοημερολογίτες, ενώ κάτι τέτοιο δεν δηλώνεται ξεκάθαρα στο Εκκλησιολογικό Κείμενο (§6 του ΣΤ΄ κεφαλαίου του Ε.Κ.). Η μόνη παράγραφος στην οποία θα μπορούσε να στηριχθεί ο π. Ευθύμιος είναι η §10 του ιδίου κεφαλαίου, η οποία μιλάει για έναν γενικό κανόνα "εισδοχής", για την οποία όμως πρέπει οπωσδήποτε να ληφθούν υπόψιν και οι §11-12 τις οποίες ο ίδιος αποκρύπτει!

Όλα τα παραπάνω βέβαια στο Ε.Κ., και με τον τρόπο που είναι διατυπωμένα  (είναι γνωστό πως υπάρχουν δύο διαφορετικές αντιλήψεις στους κόλπους των Γ.Ο.Χ. για το ζήτημα αυτό και μόνο διά αυτού του τρόπου -χωρίς δηλαδή να διατυπωθεί με απόλυτη σαφήνεια το ζήτημα του κύρους των Μυστηρίων των επισήμων Εκκλησιών- θα μπορούσε να επιτευχθεί η ενότητα παραπεμπομένης της τελικής αποφάνσεως στην αρμόδια Μεγάλη Σύνοδο των αληθινών Ορθοδόξων), δημιουργούν κάποια ασάφεια για το θέμα αυτό, αλλά αυτό αφορά την Σύνοδο των Γ.Ο.Χ. να την λύσει και όχι εμάς ως πρόσωπα, οι οποίοι άλλωστε έχουμε εκδηλώσει ευθαρσώς και ευθέως τις εκκλησιολογικές μας θέσεις, μη φοβούμενοι να έρθουμε (και ήρθαμε) σε αντίθεση με την ακραία πτέρυγα των Γ.Ο.Χ.!

Συνεχίζοντας την απάντησή του ο π. Ευθύμιος αναφέρεται στο απόσπασμα της επιστολής του μακαριστού πατρός Σεραφείμ Ρόουζ που απέστειλε το 1978, την οποία βάλαμε ως εισαγωγικό σημείωμα στο β΄ μέρος της Δηλώσεώς μας. Αυτήν, στην οποία αναφέρεται ο τότε αριθμός των Παλαιοημερολογιτών, ο π. Ευθύμιος την αποκαλεί (μεθ᾿ ιεράς αγανακτήσεως!) "τερατώδες ψεύδος", αφού, αποκρύπτοντας τον συντάκτη της και το έτος συγγραφής της, προσπαθεί με ...στατιστικά στοιχεία του Νομού Λαρίσης (!) να αποδείξει ότι αυτό δεν ισχύει στην εποχή μας!

Εν ολίγοις η εν λόγω απάντηση του γνωστού ιερομονάχου αποτελεί άλλο ένα κλασσικό δείγμα γραφής του, που διακρίνεται για τους τρόπους τους οποίους δεν θα μπορούσε να μεταχειρισθεί σε έναν εκ του σύνεγγυς διάλογο, τον οποίο αποφεύγει παρά τις επανειλημμένες προσκλήσεις που του έγιναν (εδώ και εδώ).

Η απάντηση κλείνει με τα εξής: "οἱ μόνοι οἱ ὁποῖοι θεωροῦν καί ὄντως ἐννοοῦν ἔγκυρα κατ’ Οἰκονομίαν τά Μυστήρια τῶν Οἰκουμενιστῶν τοῦ Ν.Η., εἶναι οἱ Ἀποτειχισμένοι οἱ ὁποῖοι ἀποδέχονται τούς ἐπιστρέφοντας ἐκ τῶν Οἰκουμενιστῶν χωρίς νά κάνουν κάποια πρᾶξι ὡς πρός τά Μυστήρια, τά ὁποῖα ἔλαβαν ἀπό αὐτούς". Τα παραπάνω όμως δεν στέκουν διότι:

α) Ούτε οι Αποτειχισμένοι έχουν ενιαία γραμμή για το θέμα, αφού άλλοι θεωρούν έγκυρα τα Μυστήρια των Οικουμενιστών, είτε κατ' Οικονομίαν (π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς), είτε κατ' Ακρίβειαν (π. Θεόδωρος Ζήσης), ενώ άλλοι τα θεωρούν άκυρα (Μακάριος Κουτλουμουσιανός)!!! Περνούν δηλαδή και αυτοί την ίδια φάση που βίωσαν οι Παλαιοημερολογίτες.

β) Οι Αποτειχισμένοι και να ήθελαν να προβούν σε πράξη "εισδοχής" δεν μπορούν να το πράξουν, διότι δεν έχουν επισκόπους. Ο δε π. Ευθύμιος δεν αναγνωρίζει κανέναν επίσκοπο ως ορθόδοξο, αφού τους μεν Οικουμενιστές τους θεωρεί μη ορθοδόξους λόγω της αιρέσεως και της κοινωνίας με αυτήν, τους δε Παλαιοημερολογίτες τους θεωρεί ως μη ορθοδόξους λόγω τάχα "σχίσματος", ενώ με τον Ράσκας Αρτέμιο διέκοψε κάθε κοινωνία μαζί του, λόγω των χειροτονιών που έκανε.
Κλείνοντας, επαναλαμβάνουμε για άλλη μια φορά προς τον π. Ευθύμιο την πρόταση διεξαγωγής ενός διαλόγου εκ του σύνεγγυς, ώστε να λυθεί κάθε διαστρέβλωση, παρανόηση ή μετάθεση θέματος, και ελπίζουμε να ανταποκριθεί αν ο σκοπός του βέβαια δεν είναι το "μάχεσθαι", αλλά το "προσλαβείν αδελφούς".





Ιστολόγια Κρυφό Σχολειό και Εν Τούτω Νίκα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου