Έναρξις των εργασιών της ψευδοσυνόδου. Φερράρας - Φλωρεντίας

Ήρχισαν λοιπόν αι Συνελεύσεις, όχι εις ιερόν Ναόν, αλλ’ εις το παλάτιον του Πάπα. Εις την συνέλευσιν όμως αυτήν ούτε τοποτηρηταί των ηγεμόνων ήλθον, ούτε οι μετέχοντες της Συνόδου της Βασιλείας, οίτινες μάλιστα καθήρεσαν τον Πάπαν Ευγένιον ως επίορκον, σχισματικόν, σιμωνιακόν και αιρετικόν. Εις την πρώτην συνέλευσιν ωμίλησαν ο Νικαίας Βησσαρίων και ο Λατίνος Ρόδου Ανδρέας εγκωμιάσαντες τον Πάπαν, τον αυτοκράτορα, τον Πατριάρχην και την Σύνοδον. Εις τας επομένας ήρχισαν να διαλέγωνται περί της προσθήκης εν τω Συμβόλω. Πρώτος έλαβε τον λόγον ο Άγιος Μάρκος, όστις είπεν ότι είναι
αναγκαιοτάτη η ειρήνη, την οποίαν κατέλιπεν ο Δεσπότης Χριστός, ότι παρέβλεψεν η Ρωμαϊκή Εκκλησία την αγάπην και διελύθη η ειρήνη, ότι επιθυμούσα η Ρωμαϊκή Εκκλησία την τότε αγάπην εκάλεσεν ημάς να έλθωμεν ενταύθα, ίνα διαλύσωμεν τας μεταξύ μας διαφοράς, ότι είναι αδύνατον να αποκατασταθή η ειρήνη, εάν δεν αρθή το αίτιον του σχίσματος και τέλος ότι πρέπει να αναγνωσθώσιν οι όροι των Οικουμενικών Συνόδων. Και οι μεν Λατίνοι ηγωνίζοντο με κάθε τρόπον να μη αναγνωσθούν οι όροι των Οικουμενικών Συνόδων, διότι τότε θα ηλέγχετο ως βλάσφημος η υπ’ αυτών γενομένη προσθήκη. Δια τούτο με κάθε τρόπον ηγωνίζοντο να αποδείξουν ότι ορθώς έκαμαν την προσθήκην. Ο Άγιος Μάρκος όμως επέμενε, λέγων ότι «Ημείς είμεθα οι εγκαλούντες, ημείς πρέπει να είπωμεν όσα είναι αρμόδια εις τον εγκαλούντα να είπη, και τότε μένει εις σας να απολογηθήτε». Έγινε λοιπόν οξεία συζήτησις, του Αγίου Μάρκου απαιτούντος τους όρους των Οικουμενικών Συνόδων, των δε Λατίνων μη παραδεχομένων με κανένα τρόπον την ανάγνωσιν αυτών. Δια τούτο μετά την λύσιν της συνεδριάσεως έσπευσαν όλοι οι Λατινοεπίσκοποι και Καρδινάλιοι προς τον βασιλέα και τον Πατριάρχην ζητούντες με κάθε τρόπον να αποτρέψουν την ανάγνωσιν αυτήν, ισχυριζόμενοι ότι θα ήτο περιττή και ανωφελής και σκανδάλων πρόξενος. Οι ημέτεροι, βλέποντες ότι η αξίωσις του θείου Μάρκου πραγματοποιουμένη θα επέφερε την κατακρήμνισιν της λατινικής επάρσεως και αυθαδείας, απήντησαν ότι αν δεν αναγνωσθούν πρώτον οι όροι, αδύνατον είναι να γίνη άλλη συνέλευσις.

Συνεχίζεται 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου