Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου, θεολόγου

Kosmas:

2. Η δεύτερη απάντηση ανάφερε αν «ο Δημήτριος και Βαρθολομαίος, ήταν Ορθόδοξοι ή αιρετικοί».
Η απάντηση του Μ
isha είναι η εξής:
«για τον Βαρθολομαίο πιστεύω πως κηρύσσει αίρεση πια...  για τον Δημήτριο διατηρώ πολλές επιφυλάξεις...»
Η απάντηση του Μ
isha για τον Βαρθολομαίο είναι ελλιπής. Είναι η «μισή αλήθεια»! Τι σημαίνει ότι «κηρύσσει αίρεση»; Σημαίνει ότι είναι αιρετικός; Ίσως, όχι! Κι’ αυτό, γιατί τώρα τελευταία οι διάφοροι Οικουμενιστές διδάσκουν ότι μπορεί κάποιος να κηρύττει αίρεση και ταυτόχρονα να είναι όχι μόνο Ορθόδοξος, αλλά και άγιος!
Γιατί ο Μ
isha δεν τολμάει να εκθέσει τη γνώμη του. Ο Κύριος μας είπε « έστω ο λόγος υμών ναι ναι, ου ου. το δε περισσόν τούτων εκ του πονηρού εστιν» (Ματθ. 5, 37). Φαίνεται ότι ο Μisha προτιμάει το «εκ του πονηρού περισσόν»! Γι’ αυτό, στο μισό αυτής της ερώτησης, περιμένουμε από τον φίλο Μisha να μας απαντήσει εκ νέου, αλλά ευθέως, κατά την πιό πάνω εντολή του Κυρίου.
Ως προς την απάντηση του Μ
isha για τον Δημήτριο, ότι «επιφυλάσσεται», δεν μας ικανοποιεί τούτο ως απάντηση. Κι’ εδώ θέλαμε, ευθέως να είχε διατυπώσει τη γνώμη του. Παραταύτα θα την κρατήσουμε για να τη σχολιάσουμε μαζί τις άλλες, όταν ο Μisha μας απαντήσει στις «αναπάντητες» πιό πάνω ερωτήσεις μας.

3. Τέλος, ο Μ
isha στην 9η ερώτησή μας «Υπάρχουν πρόσωπα, που λένε ότι διενεργούν «θαυματουργίες» χωρίς να είναι άγιοι», απάντησε:
«αν θέλεις γίνε σαφέστερος για να μην απεραντολογούμε...».
Θεωρώ δικαιολογημένη την παράκληση του αδελφού Μ
isha
. Το πιό πάνω ερώτημά μου είναι κάπως ασαφές και μη ορθά διατυπωμένο. Με την λέξη «θαυματουργίες», εννοώ τα «σημεία», τα οποία βλέπουν οι πιστοί να διενεργούνται από ωρισμένα πρόσωπα και τα οποία «σημεία» εμφανίζονται ως «θεία», ενώ στην πραγματικότητα δεν προέρχονται από το Θεό, αλλά από ανθρώπους, ή και το διάβολο.
Ένα πρόχειρο παράδειγμα: Υπάρχουν ωρισμένοι ασυνείδητοι, που βαφτίσουν κόκκαλα, ως «λείψανα αγίων», και τα οποία δήθεν μυροβλύζουν αρώματα, με τα οποία τα είχαν βράσει προηγουμένως!
Επαναδιατυπώνω λοιπόν το ερώτημα: «μπορεί ένας πιστός να διακρίνει ότι ένα “σημείο” είναι πραγματικά “θείο”, με το οποίο ο Θεός φανερώνει το θέλημά του η Εκκλησία να τον τιμά ως άγιο, από μιά “θαυματουργία», δηλ. ένα ψεύτικο θαύμα, που οφείλεται σε παρέμβαση ανθρώπου, ή και του διαβόλου». Ελπίζω, λοιπόν, μετά τις παραπάνω εξηγήσεις, να έγινα σαφής, οπότε αναμένω την απάντηση του αδελφού.
Θα περιμένω, λοιπόν! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου