“Επικηρυγμένος” ο π.Νικόλαος Μανώλης στην Ι.Μ. Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως

Σχόλιο Ιστολογίου Κατάνυξις: Είναι εντυπωσιακό το φαινόμενο που λαμβάνει χώρα στη σύγχρονη εκκλησιαστική πραγματικότητα. Για τα δογματικά θέματα, τον Οικουμενισμό, τις Πατριαρχικές εκτροπές, την Ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου και τις Συμπροσευχές, τα αντανακλαστικά των Αρχιερέων είναι ασθενέστατα έως ανύπαρκτα. Για την φίμωση και τη δίωξη των κληρικών, που επαναστατεί η συνείδησή τους, τα αντανακλαστικά τους λειτουργούν τέλεια, η μέθοδος γνωστή, οι διαδικασίες συνοπτικές: “Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει” που λέει και ο λαός.  
Ο π. Νικόλαος Μανώλης, προανήγγειλε πως θα κάνει ειδική ομιλία, για τις δημόσιες θέσεις των μητροπολιτών, Κορίνθου κ.Διονύσιο και Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως  κ.Ιερεμία, διότι επαναστάτησε η Ιερατική του συνείδηση.


Ο μητροπολίτης Γόρτυνος, επιδεικνύοντας εξαιρετικά αντανακλαστικά, προβαίνει σε τετρασέλιδη ανακοίνωση, προς τους Ιερείς, το ποίμνιό του και το διαδίκτυο.

Πληροφορούμε τους αγαπητούς αναγνώστες μας, πως ο π.Νικόλαος Μανώλης, δεν απάντησε ακόμη, προανήγγειλε πως θα απαντήσει. Συγκεκριμένα ο π. Νικόλαος είχε δηλώσει τα εξής:
"Πίκρα και αγανάκτηση αισθάνομαι από όσα είδα και άκουσα σε βίντεο..
..Θα τους απαντήσω, με ελέγχει η ιερατική μου συνείδηση. Θα απαντήσω με θεολογικό και πατερικό τρόπο σε όσα ανακριβή, αθεολόγητα και αντιεκκλησιαστικά διατύπωσαν οι δύο μητροπολίτες. Δεν μπορούν οι επίσκοποί μας να καθησυχάζουν το λαό εν καιρώ οικουμενιστικής προπαγάνδας και πολεμικής εναντίον της Πίστης μας και κανείς να μην αντιδρά. Δεν ανέχομαι να προσβάλλεται η πατερική μας Παράδοση με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο από Ορθοδόξους Ιεράρχες.
Δημόσια τοποθετήθηκαν, δημόσια θα λάβουν και την αρμόζουσα απάντηση".
Μικρό το θίξιμο, μεγάλη η ταραχή, τεράστιος ο εγωισμός 
(γ. Ιωσήφ ο ησυχαστής και Σπηλαιώτης).
Δεν επιδεικνύει ο Σεβασμιότατος, ούτε τη στοιχειώδη ψυχραιμία και υπομονή, ώστε να ακούσει τις (θεολογικές και πατερικές) θέσεις του πατρός Νικολάου και σπεύδει να προκαταλάβει τον πιστό λαό Του Θεού. Βιάζεται και χαρακτηρίζει την πολύ σύντομη δήλωση του πατρός Νικολάου ως κείμενο!!! Γράφει στον υπότιτλο της μητροπολιτικής επιστολής: “Μέ φορμή τό κατ μο κείμενο το Πρωτ. Νικολάου Μανώλη”.  Είναι προφανές πως ο Σεβασμιότατος,  ευρίσκεται σε πανικό και ο πανικός δεν είναι καλός σύμβουλος. Τι φοβάται;
Η στοιχειώδης ευγένεια που ευαγγελίζεται για τον έλεγχο των αιρετικών, ο επιστημονικός διάλογος, ακόμη και η διαφωνία, σε θεολογικό επίπεδο, δεν του επιβάλει πρώτα να ακούσει την άλλη πλευρά;
Η αυστηρότητα των Αρχιερέων της Εκκλησίας της Ελλάδος, εξαντλείται φυσικά εκεί που τους παίρνει. Η στάση τους απέναντι στην αίρεση, τον Πατριάρχη και τους ομοϊδεάτες του, στην λαίλαπα του Κολυμπαρίου, αποτελούν μνημείο ανοχής, παθητικότητας και υποτέλειας.
Αξίζει να ενημερώσουμε τους αγαπητούς αναγνώστες του Ιστολογίου μας, πως ο μητροπολίτης Γόρτυνος με κάθε ευκαιρία μέσω κοινών γνωστών ή συνεργατών, μέχρι προσφάτως, δεν έχανε την ευκαιρία να στέλνει τα προσκυνήματά του στον π.Νικόλαο Μανώλη και να εκφράζει την εκτίμησή του, στο πρόσωπό του. Άλλωστε και ο π.Νικόλαος με πάρα πολλές Ομιλίες του, ευχαριστούσε και επαινούσε τον μητροπολίτη για τις αντιοικουμενιστικές του θέσεις.
Η εκτίμηση αυτή, που είναι ατράνταχτη απόδειξη πως ο π. Νικόλαος δεν κινείται από κάποια προσωπική εμπάθεια, είχε χρόνια τώρα ως αποτέλεσμα, ο Σεβασμιότατος να χαίρει της δημοσίευσης των κυρηγμάτων του στο Ιστολόγιο Κατάνυξις, ασχέτως αν πολλοί από εμάς, διατυπώσαμε εγκαίρως τις επιφυλάξεις μας,  όταν πήρε πίσω την υπογραφή του στην “Ομολογία Πίστεως” της Συνάξεως κληρικών και μοναχών,  υμνώντας τότε μάλιστα τον Αιρεσιάρχη Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.
        Ο π. Νικόλαος ρωτήθηκε για την εξέλιξη, ενημερώθηκε για το ότι θεωρήθηκε επικίνδυνος πρωτοχρονιάτικα, από τον Μητροπολίτη Γόρτυνος κ. Ιερεμία, ο οποίος έσπευσε να “προφυλάξει” το ποίμνιό του, και μας δήλωσε πως θα σεβαστεί την εορταστική περίοδο του Δωδεκαημέρου. Μετά τα Θεοφάνεια, ενώ δεν είχε σκοπό να ασχοληθεί κυρίως με τον μητροπολίτη Γόρτυνος, τώρα με την αφορμή που του δίδει η παρακάτω ανακοίνωση, θα ασχοληθεί ιδιαιτέρως με τις αντιεκκλησιαστικές του θέσεις, ασχέτως που ο κ. Ιερεμίας τον υποτίμησε σφόδρα με την παρούσα επιστολή.
Ένα παράδειγμα απαξιωτικής αναφοράς του μητροπολίτη που φανερώνει εχθρικά και εμπαθή συναισθήματα είναι και το παρακάτω απόσπασμα της επιστολής. Φυσικά είναι πρόδηλο σε ποιον αναφέρεται: “φο, σύ πάτερ καί σύ λαϊκέ δελφέ, πού θέλετε νά κάνετε τόν γωνιστή, φο, πως σς γνωρίζουμε, εστε θυμώδεις καί ργίλοι στήν ψυχή καί φο δέν γνωρίζετε τήν ρμηνεία τς γίας Γραφς οτε χετε μελετήσει τήν πατερική θεολογία, πο πτε χωρίς ρματα γιά ντιαιρετικό γώνα; Μπορε δηλαδή καθένας νά κάνει τόν χειροργο ατρό;
Παραθέτουμε ολόκληρη την επιστολή του κ.Ιερεμία, δηλώνοντας απογοητευμένοι για τους λόγους που προαναφέραμε. Ένας ακόμα επίσκοπος που κατατάσσει τον πνευματικό μας πατέρα Νικόλαο Μανώλη, εκτός εκκλησιαστικής κανονικότητας. Από αυτόν ομολογουμένως, όλοι, δεν το περιμέναμε...
            ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
    ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, 1η ανουαρίου 2017
ΕΠΙΣΤΟΛΗ 4η
ΠΕΡΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ
(Μέ φορμή τό κατ μο κείμενο το Πρωτ. Νικολάου Μανώλη)
γαπητοί μου συλλειτουργοί δελφοί
καί εσεβες χριστιανοί
τς ερς μας Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως
Σς εχομαι ελογημένο πό τόν Κύριό μας ησο Χριστό τό νέο τος 2017.
Σς παρακαλ, δελφοί, νά διαβάσετε τήν παροσα μου πιστολή, τήν ποία γραψα μέ πόνο καί γάπη πρός Σς. Καί παρακαλ νά τήν διαβάσετε, γιατί πρόκειται γιά τήν σωστή πνευματική μας πορεία, τήν κκλησιολογική μας πορεία, δηλαδή, πρόκειται γιά τήν σωτηρία μας.
1. Μέ φορμή τά φιλοπαπικά καί φιλοοικουμενιστικά κινήματα πού παρατηρονται στίς μέρες μας, πως συνέβαιναν καί παλαιότερα καί τά ποα σφαλς καταδικάζουμε, γιατί παπισμός εναι αρεση, δέ οκουμενισμός παναίρεση, μερικοί, κληρικοί καί λαϊκοί, δείχνουν ναν πέρμετρο κριτο καί τακτο ζλο καί πιτίθενται ναντίον τν ρχιερέων κυρίως, τούς ποίους ποκαλον μέ προσβλητικές κφράσεις καί τούς παρουσιάζουν ς προδότες τς πίστης μας καί νάξιους, λοιπόν, γιά τήν διαποίμανση τς ποίμνης τους. Μία φράση ν πε κάποιος ρχιερεύς στήν ροή το λόγου του, θά ρπαχθον ατοί π ατήν καί θά παρουσιάσουν στά διαδίκτυά τους τόν ρχιερέα ατόν καί ς αρετικό κόμη.
τσι καί γώ σέ μία πρόσφατη μιλία μου στήν πόλη τς Κορίνθου, καλεσμένος σ ατήν πό τόν καλό της Ποιμένα, τόν γαπητό συλλειτουργό δελφό κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟ, επα κάπου στήν πρόχειρή μου κείνη μιλία: «ντε στό καλό του π κε μ ατόν τόν Πάπα καί τούς δογματισμούς. λο μ ατά θά σχολούμαστε; ς κοιτάξουμε καί λίγο τήν ψυχή μας». Ατήν τήν φράση μου, λοιπόν, τήν πρε νας ερεύς τς . Μ. Θεσσαλονίκης, πρωτοπρ. π. Νικόλαος Μανώλης, τήν νέβασε στήν στοσελίδα Κατάνυξη καί τήν κριναν καί τήν κατέκριναν ατός καί ο ναγνστες μέ σκληρά σχόλια, δυσφημίζοντάς με βέβαια στόν λαό το Θεο καί σέ σς τό ποίμνιό μου διαίτερα.
2. Τήν φράση πού επα, γαπητοί μου, δέν τήν νακαλ, λλά τήν παναλαμβάνω καί τώρα. Ναί! Δέν θά σχολούμαστε μονομερς μέ τήν αρεση, λλά θά φροντίζουμε γιά τόν καθαρμό τς ψυχς μας πρτα, γιά νά χουμε τήν Χάρη το Θεο, στε νά εναι ελογημένοι ο λόγοι μας καί ο γνες μας γιά τήν πίστη.
Τήν φράση μου ατή, γιά τήν ποία π. Νικόλαος Μανώλης «ασθάνεται πίκρα καί γανάκτηση», τήν μπνεύστηκα πό να σύντομο λόγο το γίου ωάννου το Χρυσοστόμου, πού μο κανε φοβερή ντύπωση. Τόν παραθέτω: «Ποθήσωμεν τήν ερήνην... Τό ζυγοστατεν καί σταθμίζειν τάς λέξεις το δόγματος καταλείπωμεν. Παυσώμεθα το θέλειν εναι διδασκάλων διδάσκαλοι. Μισήσωμεν τό λογομαχεν πί καταστροφήν τν κουόντων. Οκ σμέν τν ποιμένων ποιμένες, λλά πρόβατα» (MPG 64,38). Στόν λόγο του ατόν ερός πατήρ, πού πρέπει νά τόν ξεφώνησε ταν ταν κόμη πρεσβύτερος, μς λέγει ατό πού επα καί γώ κατ μπνευσή του: Νά μήν σχολούμαστε μέ λογομαχίες μέ τά δογματικά θέματα, λλά νά πιδιώκουμε τήν μεταξύ μας ερήνη καί γάπη. λλά καί λλοι γιοι Πατέρες δέν νοιωθαν εχάριστα ταν ταν ναγκασμένοι πό τά πράγματα νά σχοληθον ξονυχιστικά μέ δογματισμούς. Μ. Βασίλειος, γιά παράδειγμα, λέγει τι ρκε παράδοση τν ποστόλων καί πλότητα τς πίστης, λλά πειδή Ενόμιος σχολήθηκε μέ ψηλά θέματα, σπέρνοντας ζιζάνια, θά σχοληθε ναγκαστικά καί διος μέ ατόν (βλ. MPG 29,500ΑΒ. 32,949ΒC). γιος σαάκ Σύρος πάλι μς λέγει νά ποφεύγουμε τόν δογματισμό σάν νά εναι να ξαγριωμένο λιοντάρι. Μακρυά – λέγει – πό τέτοιες συζητήσεις ετε μέ μέλη τς κκλησίας ετε καί μέ νθρώπους ξω π ατήν. Λέγει πί λέξει γιος πατέρας: «Φεγε το δογματσαι, ς πό λέοντος τάκτου· μήτε μήν μετά τν τροφίμων τς κκλησίας ες τοτο συνεισέλθς, μήτε μετά τν λλοτρίων» (σαάκ το Σύρου, Τά ερεθέντα σκητικά, ν θήναις 1895, σ. 35).
Μέ τόν λόγο μου, λοιπόν, «ντε στό καλό του μέ τόν Πάπα καί τούς δογματισμούς, ς κοιτάξουμε τήν ψυχή μας», ξέφρασα, νομίζω, τό πατερικό πνεμα, πως ποδείχθηκε πό τούς παραπάνω λόγους.
3. γαπητοί μου, γωνιστικότητα εναι να χάρισμα στήν κκλησία, λλά δέν δίνεται σέ λους τό χάρισμα ατό. Τά χαρίσματα τά λαμβάνουν ο καθαροί στήν ψυχή. Ντροπή μας, νά θέλουμε νά κάνουμε τόν γωνιστή, ν βαρυνόμαστε μέ ποικίλλα πάθη. διαίτερα ο γνες γιά τήν πίστη πρέπει νά γίνονται μέ ταπείνωση, μέ γάπη καί μέ πλουτισμό θεολογίας. φο, σύ πάτερ καί σύ λαϊκέ δελφέ, πού θέλετε νά κάνετε τόν γωνιστή, φο, πως σς γνωρίζουμε, εστε θυμώδεις καί ργίλοι στήν ψυχή καί φο δέν γνωρίζετε τήν ρμηνεία τς γίας Γραφς οτε χετε μελετήσει τήν πατερική θεολογία, πο πτε χωρίς ρματα γιά ντιαιρετικό γώνα; Μπορε δηλαδή καθένας νά κάνει τόν χειροργο ατρό;
Τά λέγω ατά, δελφοί μου, πατέρες καί χριστιανοί μου, γιά νά μήν μπιστεύεστε σ λες τίς κουόμενες φωνές καί νά μήν κολουθετε τό κάθε κίνημα το κάθε τάχα γωνιστο. Νά εστε σεσοφισμένοι καί νά χετε φωτισμένο νο, γιά νά δοκιμάζετε τά πνεύματα, πως λέγει πόστολος καί Εαγγελιστής ωάννης, ποιά εναι το Θεο καί ποιά το πονηρο (Α´ ωάν. 4,1 ξ.). Προσέχετε τούς «σοπερ ρθοδόξους», τούς «λίαν φιλοθέους καί φιλοχρίστους», πως τούς λέει γιος Γρηγόριος θεολόγος (Α´ Ερηνικός, ΣΤ´ 3), ο ποοι το ταν τό μεγαλύτερο μπόδιο στόν γώνα του ναντίον τν αρετικν. Γιατί ατός σάν γιος κανε τόν γώνα ατόν μέ προσευχή, μέ γάπη καί μέ τούς θεολογικούς του λόγους, ντίθετα πό ,τι θελαν καί λεγαν ο «σοπερ ρθόδοξοι».
σως, πατέρες μου καί δελφοί μου χριστιανοί, νά σς κανα καί γώ ζημιά στό θέμα πού σς μιλ, κφράζοντας θέσεις, ο ποες θεωρονταν κραες καί λέγοντας μάλιστα νίοτε μέ νταση τίς θέσεις ατές. Σς ζητ συγγνώμη, ν σς κανα ζημιά. Σς δηλ μως τι προσευχή μου καί πιθυμία μου εναι νά εμαι μολογητής τς ρθόδοξης πίστης, λλά μέ ταπείνωση καί μέ εγένεια καί στούς λόγους μου νά φαίνεται γάπη πρός τούς αρετικούς καί χι μσος καί χθρότητα πρός ατούς· καί κυρίως γώνας μου ατός πέρ τς πίστεως νά γίνεται μέ θεολογία, τήν ποία μολογ τι δέν γνωρίζω. Γιατί θέλει εδική θεολογική γνώση ντιαιρετικός γώνας. χω περιπλακε, πατέρες, μέ τήν ρμηνεία τς Παλαις Διαθήκης, εναι καί τά ποιμαντικά τς Μητροπόλεως καί δέν πομένει χρόνος γιά τήν μελέτη τς ντιαιρετικς θεολογίας. λλά προσπαθ νά τόν ξευρίσκω. κενο μως πού σς παρακαλ, πατέρες καί δελφοί, εναι νά μο δίνετε μπιστοσύνη. σο καί ν εμαι μαρτωλός καί δύναμος στήν θεολογία, μως προσεύχομαι στήν Παναγία καί τό πιστεύω τι δέν θά μέ φήσει Κυρία Θεοτόκος νά πλανηθ καί νά δηγήσω καί σς, τό ποίμνιο, σέ λάθος δρόμο. Καί δέν θά πλανηθ γιατί ς βάση μου χω τό, «,τι λέγει κκλησία»!
Προσέχετε τούς λλους, τούς «σοπερ ρθοδόξους», πως τούς επα. Μήν τούς κοτε, γιατί θά σς κάνουν τήν μεγάλη ζημιά, τό νά σς βγάλουν πό τά τείχη τς κκλησίας. Ναί! Τό πνε γιά τήν «ποτείχιση». Δέν πάρχει μεγαλύτερη ζημιά καί μεγαλύτερο κακό π ατό. μες εμαστε σφόδρα ναντίον τς ποτειχίσεως. Θά παραμείνουμε ντός τς κκλησίας μας. Καί ταν βλέπουμε λάθη τν νωτέρων μας, θά διαμαρτυρόμαστε πονετικά, θά κλαμε, λλά μέσα στήν κκλησία.
4. Ατοί πού λέγουν καί γράφουν καί κινον τά πράγματα πρός τήν ποτείχιση, τό κάνουν ατό, γιατί, πως τά κρίνουν, βλέπουν παραπλάνηση καί αρεση σέ μς, πού εμαστε ντός τν τειχν. λλά, τούς λέγουμε: ξετστε, κύριοι, καλύτερα τά πράγματα. φστε τά πλα καί τίς πειλές καί δέστε μας μέ θεολογικό καί εσπλαγχνο μάτι καί θά δετε τι εμαστε δελφοί καί χι χθροί. Θά τελειώσω, πατέρες καί χριστιανοί μου, μέ μία σχετική περικοπή πό τήν Παλαιά Διαθήκη, πού παρακαλ νά τήν προσέξετε:
Ο φυλές το σραήλ Ρουβήμ, Γάδ καί μισή φυλή το Μανασσ, πού κατοικοσαν νατολικά το ορδάνου, χωρισμένοι, δηλαδή, πό τίς πόλοιπες φυλές το σραήλ, πού κατοικοσαν στήν δυτική πλευρά το ποταμο, ατοί, λοιπόν, γιά νά μή φαίνονται κομμένες πό τίς λλες, τίς πολλές φυλές, καί τά παιδιά τους λησμονήσουν τι χουν τόν διο Θεό μέ ατές, κτισαν να πελώριο βωμό, γιά νά τούς θυμίζει πλ τόν Θεό τους. χι βωμό γιά νά προσφέρουν θυσία, γιατί λος σραήλ να βωμό καί να ναό πρεπε νά χει, τήν Σκηνή το Μαρυτίου. λλά κτισαν βωμό ς ναμνηστικό μόνο  το ληθινο Θεο τους. Εδαν μως ο δυτικά το ορδάνου σραηλτες ατόν τόν νέο βωμό τν σραηλιτν τς λλης πλευρς το ορδάνου καί, μή γνωρίζοντες τόν εσεβ σκοπό τους, τούς θεώρησαν προδότες, τι δηλαδή νακηρύττουν λλο θεό, καί πραν τά πλα γιά πόλεμο ναντίον τους. μαθαν μως πό τούς δίους τά κίνητρά τους γιά τήν νέγερση το βωμο καί χαιρετήθηκαν πειτα ς δελφοί. Παρ λίγον, δηλαδή, μφύλιος πόλεμος μεταξύ δελφν (βλ. ησ. Ν. 22,1-34).
Τό περιστατικό ατό τς Παλαις Διαθήκης, γαπητοί πατέρες καί δελφοί, εναι να ραο δίδαγμα γιά τούς γωνιστές τν πατρώων παραδόσεων. Πολλές φορές συμβαίνει νά λέγουμε, νά γράφουμε καί νά νεργομε ναντίον λλων, γιατί τούς νομίζουμε γιά προδότες καί ρνητές τν ερν παραδόσεων. λλά παραπάνω γιογραφική περικοπή μς λέει νά ξετάζουμε καλά τά κίνητρα τν λλων. Μήπως ο λλοι δέν εναι προδότες; Μήπως τούς παρεξηγήσαμε; Μήπως εναι δελφοί μας καί χι χθροί μας;
5. Καί συγκεκριμένα: Πολύς λόγος γινε γιά τήν Σύνοδο τς Κρήτης τι νόμασε «κκλησίες» τίς αρέσεις. Καί γώ γραπτς ξεδήλωσα τήν διαφωνία μου γι ατό καί μμένω στήν ντίθεσή μου ατή, γιατί, μο μέ πολλούς λλους, δέν θά θελα σέ πίσημο κείμενο Συνόδου νά πάρχει κφραση ατή. λλά δέν μπορ πό τήν κφραση ατή νά π, οτε καί συμφέρει γιά τήν λατρευτή λλαδική κκλησία τήν ποία διακον νά π ατά τά ποτροπιαστικά πού λέγονται πό φανατικούς, τι λοι ο ντιπρόσωποι τς κκλησίας μας μέ τόν ρχιεπίσκοπο μαζί πρόδωσαν τήν πίστη καί φράγκεψαν καί ναγνώρισαν τίς αρέσεις ς κκλησίες, μέ τήν ννοια τς Μις, τς σώζουσας κκλησίας το Χριστο. πως πολλοί ρχιερες στήν εραρχία το παρελθόντος Νοεμβρίου μς ξήγησαν καί διαβεβαίωσαν, κφραση «κκλησίες» γιά τά ξένα δόγματα στήν Σύνοδο τς Κρήτης λέχθη καταχρηστικς μέ τήν ννοια τν συγκεντρώσεων καί δέν εχε καθόλου τήν ννοια το σώζοντος καθιδρύματος πού δρυσε σαρκωθείς Υός το Θεο, τό ποο εναι ΜΙΑ ρθόδοξος κκλησία. Ατό μς τό επαν καθαρά λοι ο εράρχες.  
Δέν πιτρέπεται, λοιπόν, γράφω τώρα τι πό τήν νομασία τν ξένων δογμάτων ς «κκλησίες», μέ ατή τήν παραπάνω ρμηνεία καί ξήγηση τν γίων εραρχν, νά τούς χαρακτηρίσουμε «προδότες», πως χει γραφε. παναλαμβάνω μως τι καί γώ θά θελα νά πεφεύγετο κφραση ατή, γιατί διευκολύνει τόν Οκουμενισμό.
Μέ τήν εκαιρία το λόγου ς ρωτήσω: πανειλημμένως μακαριστός Γέροντας Φλωρίνης π. Αγουστνος καί σέ κηρύγματά του καί σέ γραπτά του λεγε τήν κφραση «Ρωμαϊκή κκλησία». Τό διο καί πολύς Τρεμπέλας. Τό διο καί γιος Νεκτάριος. Θά τολμήσουμε, λοιπόν, νά χαρακτηρίσουμε ς θεολογήτους (!....) καί, τό χειρότερο, ς προδότες (!.....), τούς γίους ατούς πατέρες καί διδασκάλους, γιατί νομάζουν τούς Παπικούς «κκλησία»;
6. Σς κούρασα, γαπητοί μου πατέρες καί δελφοί χριστιανοί. Σς ζητ συγγνώμην. Καί γώ κουράστηκα. Τά γραψα ατά ξ ατίας τς ποτόμου καί σπλάγχνου κατ μο πιθέσεως το πρωτ. π. Νικολάου Μανώλη. Μαζί μέ μέ ερημένος ατός κληρικός πιτίθεται καί κατά το Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κορίνθου κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ. Μέ τά σα επε λόγιος καί δραστήριος εράρχης κ. ΔΙΟΝΣΙΟΣ στό περιεκτικό του λογίδιο, νέπτυξε τό λλο δεύτερο μισυ το χρυσοστομικο χωρίου, πού νέφερα, τό «παυσώμεθα το θέλειν εναι τν διδασκάλων διδάσκαλοι... Οκ σμέν τν ποιμένων ποιμένες, λλά πρόβατα».
Γιά τήν συμβουλή μως ατή το γίου ωάννου το Χρυσοστόμου θά σς μιλήσω στήν πόμενή μου πιστολή.
– Σς νακοινώνω τι τό κήρυγμα τς Κυριακς στό ξς θά εναι πλούστερο καί πνευματικώτερο καί θά κυκλοφορε σέ διαίτερο φυλλάδιο μέ τόν τίτλο ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΚΗΡΥΓΜΑ. Παρακαλ τούς γίους ερες νά φροντίζουν νά τό παίρνουν ο Χριστιανοί μας. Νά τό διανέμετε μαζί μέ τό ντίδωρο.
Καλή χρονιά καί ελογημένη,
Μέ πολλές εχές

Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως ερεμίας

3 σχόλια:

  1. Απαράδεκτος. Τέτοια υποκρισία ούτε οι Φαρισαίοι δεν πρέπει να είχαν....Πείτε μας Μητροπολίτα στην Ασίζη ο πολυαγαπημένος σας Βαρθολομαίος και η συνοδεία του σε πιο ακριβώς πνεύμα προσευχήθηκαν και άναψαν λυχνία μαζί με όλους τους θρησκευτικούς ηγέτες του κόσμου προεξάρχοντος του πάπα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κριμα,ηταν απο τους μπροσταρηδες αν δεν κανω λαθος του αντιοικουμενιστικου αγωνα,πολλα ιστολογια φιλοξενουσαν κηρυγματα του εναντια στον παπισμο και τον οικουμενισμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. +Ι.Γ.Ζ.

    Ο θίασος - βαστάω θερμοπύλες.

    Πρωταγωνιστές οι Εφραίμ Αριζονίτης, Μεταλληνός, Σεραφείμ Πειραιώς
    Δευτεραγωνιστές οι Ιερεμίας Γόρτυνος, Καλαβρύτων Αμβρόσιος ( ναι μωρέ,αυτός που υποστήριζε φανερά το φιλιόκβε ) και στα χασομέρια ο Σαράντης Σαράντος.

    Το σενάριο έχει ως εξής:
    Θα διαμαρτύρεστε και θα καταγγέλλετε, αλλά μόνο μεσα στη Στρούγκα, ενώ θα είστε το δίχτυ που θα παγιδεύει τα πρόβατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή