Ο Ιησούς μπροστά
στον Πιλάτο ακούει την άδικη κατηγορία των Ιουδαίων και σιωπά. Ο ηγεμόνας, ενώ
πείθεται για την αθωότητα του Ιησού, προτείνει την ανταλλαγή του με τον ληστή
Βαραββά. Αποτυγχάνει και νίβοντας τα χέρια του τον παραδίδει στους σταυρωτές
του λέγοντας: «Αθώός ειμι από του αίματος του δικαίου τούτου· υμείς όψεσθε».
Και αυτοί επίμονα κραυγάζουν: «Το αίμα αυτού εφ΄ ημάς και επί τα τέκνα ημών»
(Ματθ. 27: 24-25). Η φράση αυτή έμελλε να αποδειχθεί προφητεία, που εκπληρώθηκε
παράδοξα κατά διττό τρόπο. Το αίμα του Ιησού Χριστού πέφτει πάνω στους
ανθρώπους και, ανάλογα με τη στάση τους απέναντί του, γίνεται γι΄ αυτούς κατάρα
ή ευλογία, καταδίκη ή λύτρωση. Όπως ακριβώς το πρόσωπο του Ιησού Χριστού είναι
ο λίθος ο ακρογωνιαίος, που όσοι πέφτουν πάνω του συντρίβονται στα πέταυρα του
άδη ή εκτοξεύονται στα ύψη του ουρανού, όπως όλος ο Κύριός μας είναι το
αντιλεγόμενο σημείο, που ελέγχει και κρίνει τον άνθρωπο απέναντι στην υπόθεση
της πίστεως και της σωτηρίας, έτσι και το αίμα του Χριστού σταθμίζει τη ζωή μας
για τη λύτρωση ή όχι. Στην περίπτωση που ταπεινά το δεχόμαστε, είναι το
«λύτρον» και ζούμε τη λυτρωτική του δύναμη. Στην αντίθετη, ταυτίζεται με την
καταδίκη και τον αιώνιο χαμό μας. Αν παρακολουθήσουμε την ιστορία των προσώπων,
που άδικα και ανάλγητα έχυσαν το αίμα του Χριστού στο σταυρό, θα διαπιστώσουμε
τα αποτελέσματα της εκούσιας σκληρότατης κατάρας, που οι ίδιοι επέσυραν στα
κεφάλια τους και στα παιδιά τους. Προτού ακόμα ο Διδάσκαλος υψωθεί στο σταυρό,
ο Ιούδας κρεμόταν από τα κλαδιά ενός δένδρου «μεταμεληθείς». Έτσι φοβερά
προαναγγέλλει σ΄ όλους τους ενόχους τη θεία τιμωρία. Ο Ηρώδης Αντύπας και ο
Πιλάτος, που συμφιλιώθηκαν για το κοινό έγκλημα, περιφρονημένοι, δίχως εξουσίες
και αξιώματα, που τόσο τα αγάπησαν, πεθαίνουν στην εξορία. Οι φοβεροί
πρωτεργάτες της συνωμοσίας, οι αρχιερείς του Ισραήλ Άννας και Καϊάφας,
συνεχίζουν να διώκουν τους μαθητές του Χριστού. Με μανία εναντιώνονται στους
αποστόλους, εξαγγέλλουν διωγμό, θανατώνουν με ικανοποίηση τον Στέφανο. Τρία
χρόνια, όμως, μετά τον σταυρικό θάνατο του Χριστού ο Καϊάφας καθαιρείται από το
αρχιερατικό αξίωμα. Ο Άννας γεύεται μία μία τις πίκρες των συμφορών του· ο γιος
του θανατώνεται από άγνωστο μέσα στα Ιεροσόλυμα. Αλλά και το τέλος του
αλλοπρόσαλλου λαού οικτρό. Το αίμα του Χριστού τους έπνιξε με τη θέλησή τους.
O Συναξαριστής της ημέρας.
Πέμπτη, 26 Μαΐου 2016
Κάρπου και Αλφαίου εκ των 70 αποστόλων, Συνεσίου επισκόπου Καρπασέων Κύπρου, Αλεξάνδου νεομάρτυρος (Θεσσαλονικέως 1794)
Ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος
Κάρπος ἔζησε τὸν 1ο αἰώνα
μ.Χ. καὶ καταγόταν ἀπὸ τὴν Τρωάδα τοῦ Ἑλλησπόντου. Φιλοξένησε στὴν οἰκία του
τὸν Ἀπόστολο Παῦλο καὶ ἔγινε βοηθὸς αὐτοῦ στὸ κήρυγμα τοῦ Εὐαγγελίου καὶ
κομιστὴς τῶν ἐπιστολῶν ποὺ ἔστειλε ὁ Παῦλος πρὸς τὶς Ἐκκλησίες.
Ἀφοῦ περιόδευσε
πολλὲς πόλεις καὶ κήρυξε μὲ ἱερὸ ζῆλο τὸ Εὐαγγέλιο, ἐγκαταστάθηκε ἀπὸ τὸν Παῦλο
Ἐπίσκοπος Βεροίας τῆς Θράκης, ὅπου καὶ κοιμήθηκε ἀγωνιζόμενος μέχρι τὴν
τελευταία του πνοὴ ὑπὲρ τῆς διαδόσεως τοῦ θείου λόγου.
Δεν γνωρίζουμε γιὰ ποιὸν ἀκριβῶς Ἀλφαῖο πρόκειται. Κατ’ ἄλλους πρόκειται γιὰ τὸν Ἰάκωβο τὸν Ἀλφαῖο, ἕναν ἀπὸ τοὺς Δώδεκα Ἀποστόλους καὶ ἀδελφὸ τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ματθαίου, καὶ κατ’ ἄλλους, τὸ ὁποῖο εἶναι καὶ πιθανότερο, γιὰ τὸν Ἀλφαῖο ἢ τὸν Κλεόπα, σύζυγο τῆς Μαρίας, συγγενοῦς τῆς Θεοτόκου, ὁ ὁποῖος κατανάλωσε τὸ βίο του, μὲ τὴ σύζυγο καὶ τὰ τέκνα του, ἐργαζόμενος ὑπὲρ τῆς διαδόσεως τοῦ Εὐαγγελίου.
Δεν γνωρίζουμε γιὰ ποιὸν ἀκριβῶς Ἀλφαῖο πρόκειται. Κατ’ ἄλλους πρόκειται γιὰ τὸν Ἰάκωβο τὸν Ἀλφαῖο, ἕναν ἀπὸ τοὺς Δώδεκα Ἀποστόλους καὶ ἀδελφὸ τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ματθαίου, καὶ κατ’ ἄλλους, τὸ ὁποῖο εἶναι καὶ πιθανότερο, γιὰ τὸν Ἀλφαῖο ἢ τὸν Κλεόπα, σύζυγο τῆς Μαρίας, συγγενοῦς τῆς Θεοτόκου, ὁ ὁποῖος κατανάλωσε τὸ βίο του, μὲ τὴ σύζυγο καὶ τὰ τέκνα του, ἐργαζόμενος ὑπὲρ τῆς διαδόσεως τοῦ Εὐαγγελίου.
Ο Άγιος Βάρβαρος. Στην Παναγία την Πορταϊτισσα, καθώς μας διηγήθηκε ο Γέροντας Άνθιμος
Ένας βάρβαρος πειρατής τον 12ον αιώνα κτύπησε την Εικόνα
με μαχαίρι. Έτρεξε αίμα από την εικόνα και απεδείχθη, από χημική ανάλυση, ότι
πράγματι ήταν αίμα. Όταν την κτύπησε ο βάρβαρος, λιποθύμησε και έπεσε κάτω.
Τότε μετενόησε και έκλαψε πικρά. Αποτέλεσμα, έγινε μοναχός. Οι μοναχοί δεν τον
φώναζαν με το όνομά του ( Παχώμιον π.χ. ) διότι δεν ήθελε. Ήθελε να τον
φωνάζουν Βάρβαρο. Βάρβαρο λοιπόν, και η Εκκλησία μας εορτάζει και την μνήμην
του Αγίου Βαρβάρου του οσίου, του Μυροβλήτη, την 15 Μαϊου.
Πρόκληση του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών: Μιλά για «τουρκική μειονότητα» της Δυτικής Θράκης
Σε μια αναφορά-πρόκληση προέβη σε tweet του ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου, κάνοντας λόγο για «τουρκική μειονότητα της Δυτικής Θράκης».
Ο Τούρκος αξιωματούχος είχε συνάντηση με εκπροσώπους της μουσουλμανικής μειονότητας από τη Θράκη, πλην όμως συνέχισε και αυτός στη γραμμή των προκλήσεων, επαναφέροντας τον εθνικό προσδιορισμό της μειονότητας και χρησιμοποιώντας μια διατύπωση για τη Θράκη που είναι αντίθετη στα όσα ορίζει το Διεθνές Δίκαιο.
Το tweet του κ. Τσαβούσογλου έρχεται σε μια εποχή αυξημένης τουρκικής προκλητικότητας, καθώς πρόσφατη είναι και η «πρόκληση» Ερντογάν, ο οποίος κάλεσε σε επίσημο δείπνο τον πρωθυπουργό του «ψευδοκράτους» Μουσταφά Ακιντζί, αναγκάζοντας έτσι τον Κύπριο πρόεδρο Νίκο Αναστασιάδη και τον Αλέξη Τσίπρα να μην παρακαθίσουν σε αυτό.
Ο Τούρκος αξιωματούχος είχε συνάντηση με εκπροσώπους της μουσουλμανικής μειονότητας από τη Θράκη, πλην όμως συνέχισε και αυτός στη γραμμή των προκλήσεων, επαναφέροντας τον εθνικό προσδιορισμό της μειονότητας και χρησιμοποιώντας μια διατύπωση για τη Θράκη που είναι αντίθετη στα όσα ορίζει το Διεθνές Δίκαιο.
Το tweet του κ. Τσαβούσογλου έρχεται σε μια εποχή αυξημένης τουρκικής προκλητικότητας, καθώς πρόσφατη είναι και η «πρόκληση» Ερντογάν, ο οποίος κάλεσε σε επίσημο δείπνο τον πρωθυπουργό του «ψευδοκράτους» Μουσταφά Ακιντζί, αναγκάζοντας έτσι τον Κύπριο πρόεδρο Νίκο Αναστασιάδη και τον Αλέξη Τσίπρα να μην παρακαθίσουν σε αυτό.
Muslim students face $5K fine if they refuse Swiss teachers' handshakes--Μουσουλμάνοι μαθητές αντιμέτωποι με πρόστιμο 5 χιλ. δολ. εάν αρνηθούν χειραψία του Ελβετού διδασκάλου των
GENEVA — Educational authorities in Switzerland ruled Wednesday that the parents or guardians of students who refuse to shake a teacher's hand — a Swiss tradition — can be fined up to $5,000.
The decision comes after a school in the northern town of
The incident sparked a national debate — Swiss students often shake their teachers’ hands at the beginning and end of the day.
http://www.usatoday.com/story/news/world/2016/05/25/swiss-authorities-overule-teacher-handshake-ban/84899900/
Επίκαιρο αυτό το άρθρο για πολλές "Ορθόδοξες" Εκκλησίες....
Toυ Μητρ. Ηλείας κ. Γερμανού : Τι συμβαίνει; τα τελευταία 30 χρόνια έχουν
αγιοποιηθή τόσα πρόσωπα, όσα δεν αγιοποιήθηκαν αιώνες!
….Διότι πράγματι τα τελευταία 30 χρόνια έχουν αγιοποιηθή τόσα πρόσωπα, όσα δεν αγιοποιήθηκαν αιώνες!
….Διότι πράγματι τα τελευταία 30 χρόνια έχουν αγιοποιηθή τόσα πρόσωπα, όσα δεν αγιοποιήθηκαν αιώνες!
Δια τούτο διερωτάται
κανείς· Τι συμβαίνει; Είναι μεγάλη η αγιότητα σήμερα και τόσοι πολλοί στην εποχή μας ευηρέστησαν
τω Θεώ, ώστε Εκείνος τους εθαυμάστωσε και αποδεδειγμένως δημοσίως τους
ενεφάνισε ή εμείς έχομε χάσει τα αγιοπνευματικά κριτήρια αναγνωρίσεως ενός
αγίου;
Μήπως στην σημερινή απιστία και την αδιαφορία των ανθρώπων, ούτοι ζητούν
«σημεία», ως ζητούσαν οι Ιουδαίοι και οι Έλληνες των χρόνων του Ιησού (Ίδε
σχετικά περιστατικά: Ματθαίου ιβ΄ 38 – 45 , ιστ΄ 1 – 4, κζ΄ 42 – 44, Λουκά δ΄
23 – 30, ια΄ 29, Ιωάννου στ΄ 30 – 41, Α΄ Κορινθίους 22 – 26), και η Εκκλησία,
αντιθέτως απ΄ ό,τι έπραξεν ο Κύριος, προσπαθή να ικανοποιήση το αίτημα με την
αγιοποίησι νέων προσώπων;
Μήπως
η Εκκλησία μας επηρεασμένη από την μόδα του συγχρονισμού ή της νέας εποχής,
αναζητεί να προβάλη στους χριστιανούς μας νέα άγια πρότυπα, εγκαταλείποντας τα
υπάρχοντα σπουδαία και μεγάλα τοιαύτα;
Μήπως
είναι τούτο κάτι «που πουλάει» κατά την σημερινήν ορολογίαν, και κάποια μέλη
της δεν θέλουν να στερηθούν των ωφελημάτων του;
Πάντως ό,τι και αν συμβαίνη, έχω την αίσθησιν ότι ευρισκόμεθα εις λάθος δρόμο.
Πάντως ό,τι και αν συμβαίνη, έχω την αίσθησιν ότι ευρισκόμεθα εις λάθος δρόμο.
***
Ο Ανώνυμος άφησε
ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Επίκαιρο αυτό το άρθρο για πολλές
"Ορθόδοξες" Εκκ...":
Εκτός απο αυτές που ήδη έγιναν τα τελευταία 2 χρόνια στους ΓΟΧ, είναι στο πρόγραμμα να γίνουν και άλλες.
1.Τον άγιο Νεκτάριο και τον Αγιο Κοσμά γιατί δεν τους αγιοκατάταξαν;
2.Μεγαλύτεροι είναι αυτοί που αγιοκατάταξαν πριν απο 2 χρόνια;
Εκτός απο αυτές που ήδη έγιναν τα τελευταία 2 χρόνια στους ΓΟΧ, είναι στο πρόγραμμα να γίνουν και άλλες.
1.Τον άγιο Νεκτάριο και τον Αγιο Κοσμά γιατί δεν τους αγιοκατάταξαν;
2.Μεγαλύτεροι είναι αυτοί που αγιοκατάταξαν πριν απο 2 χρόνια;
Ευτυχώς που ο χαρτοπόλεμος των αντιοικουμενιστών θα σταματήσει και αυτές τις «πρωτοπορίες»….
Το 2001 για πρώτη φορά στα χρονικά και επί αρχιεπισκοπής
του κ. Χριστοδούλου επισκέφθηκε ο Πάπας την Ελλάδα.
Το 2005 για πρώτη φορά στα χρονικά και επί
αρχιεπισκοπής του κ. Χριστοδούλου φιλοξενήθηκαν οι εργασίες του Παγκοσμίου
Συμβουλίου των Εκκλησιών (Π.Σ.Ε. =σατανοεκκλησιών) στην Ελλάδα. Το 2006 τρίτωσε με την επίσκεψη του κ. Χριστοδούλου στην έδρα του Π.Σ.Ε.
στην Γενεύη, η πρώτη στην ιστορία Έλληνα «Αρχιεπισκόπου». Σε αυτήν αποδόθηκαν
ιδιαίτερες τιμές στον Έλληνα Προκαθήμενο ενώ του έψαλλαν (αιρετικοί προφανώς)
δοξολογία κατά το Ορθόδοξο τυπικό σε τρεις γλώσσες. Στη συνέχεια τον κ.
Χριστόδουλο προσφώνησε ο Γενικός Γραμματέας του Π.Σ.Ε. Δρ. Σάμουελ Κόμπια, ο
οποίος μεταξύ άλλων τόνισε: «Τα προηγούμενα χρόνια, η Εκκλησία της Ελλάδος
ασκούσε κριτική απέναντι στο Π.Σ.Ε. και κάποιες φορές πολύ αυστηρές… σήμερα όμως
ανακαλύπτουμε με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση ότι η Εκκλησία της Ελλάδος γίνεται ένας
πολύτιμος συνεργάτης, κάποιες μάλιστα φορές και πρωτοπόρος….
Εκκλησιαστικά νέα : Δεύτερη συνεδρία της έκτακτης συγκλήσεως της Ιεραρχίας
Συνήλθε σήμερα Τετάρτη, 25 Μαΐου 2016,
στη δεύτερη ημέρα της εκτάκτου Συγκλήσεώς της, η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας της
Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών
και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της
Ιεραρχίας.
Κατά την πρωινή Συνεδρία, μετά την
προσευχή, ανεγνώσθη ο Κατάλογος των συμμετεχόντων Ιεραρχών και διεπιστώθη η
απουσία των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, Λήμνου και
Αγίου Ευστρατίου κ. Ιεροθέου, Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου κ. Ιακώβου,
Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνατίου και Μεγάρων και Σαλαμίνος κ. Κωνσταντίνου, οι
οποίοι απουσίασαν αιτιολογημένα.
Κατόπιν αναγνώσθηκαν και επικυρώθηκαν
τα Πρακτικά της χθεσινής Συνεδρίας.