Στη συνέχεια ο αγαπητός Misha την ίδια μέρα σε μιά δημοσίευσή του
διατύπωσε ορισμένες απόψεις του, τις οποίες μετά από δύο μέρες τις συμπλήρωσε,
ως εξής:
Είμαι υποχρεωμένος να δώσω ορισμένες σύντομες εξηγήσεις στις παραπάνω απόψεις του αγαπητού Misha:
1. Ο αδελφός Misha λέει, ότι δεν μπορεί να διανοηθεί «πως κάποιος άγιος (?) μπορεί να σφάξει εν ψυχρώ 35.000 αόπλους, όπως έγινε στη στάση του Νίκα»!
α. Τον ρωτάω: Μήπως μπορεί να διανοηθεί πως ο προφήτης Ηλίας έσφαξε 850 ιερείς της αισχύνης και προφήτες των ειδώλων» ( Γ΄ Βασιλειών 18,40 ); Ή μπορεί να διανοηθεί πως ο προφήτης Γεδεών έσφαξε τόσους Μαδιανίτες (Κριτές κεφ. 7- )
β. Στη στάση του Νίκα υπήρξαν περί τις 30.000 νεκροί στο ιπποδρόμιο της Κ/Πολης. Όταν εξερράγη η στάση ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός σκέπτονταν να παραιτηθεί και να φύγει. Τον εμπόδισε η Θεοδώρα. Καταστρώθηκε ένα σχέδιο για την καταστολή της στάσης. Αποφάσισαν να στείλουν στο Ιπποδρόμιο δικούς τους ανθρώπους ανάμεσα στους επαναστάτες για να τους διχάσουν. Την υλοποίηση του σχεδίου ανέλαβαν οι στρατηγοί του Βελισάριος και Μούνδος. Κατά την καταστολή της στάσης υπήρξαν συμπλοκές με τους «Πράσινους και Βένετους», με αποτέλεσμα την αιματοχυσία αυτή. Ερωτώ: Έδωσε διαταγή ο Ιουστινιανός να εξολοθρευτούν οι 30.000 Ρωμαίοι; Δεν το πιστεύω.
γ. Ο τσάρος Νικόλαος πως πετύχαινε την καταστολή των εξεγέρσεων των υπηκόων του; Τους πρίγκιπες Μπόρι και Γκλέμπ, που αναφέρει ο αγαπητός Misha, δεν γνωρίζω.
2. Λέει ακόμα ο αδελφός Misha, ότι βλέπει τα ονόματα ορισμένων εξουσιαστών στα μηναία και τα κοιτά με απορία....
Δηλαδή, όταν βλέπει στο Ρωσικό αγιολόγιο τα ονόματα των Ρομανώφ, τα κοιτά με απορία;;;;
3. Και η «μπηχτή» για τον Ισαάκ το Σύρο, το όνομα του οποίου, λέγει ο αδελφός Misha, μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν υπήρχε στο Ορθόδοξο αγιολόγιο της Εκκλησίας. Μήπως διερωτήθηκε ποτέ, ο αγαπητός φίλος Misha, γιατί δεν μπήκε ποτέ (παληότερα ) στο Ορθόδοξο Αγιολόγιο; Και μήπως εξέτασε πότε τα τελευταία χρόνια μπήκε;
Η απάντηση είναι εύκολη. Ο Ισαάκ ήταν Σύρος. Γεννήθηκε τον 7ο αιώνα, μάλλον στο σημερινό Κατάρ του Περσικού κόλπου και χειροτονήθηκε επίσκοπος Νινευΐ, από τον Νεστοριανό Πατριάρχη Γεώργιο (660-680 )! Αυτό σημαίνει ότι ο Ισαάκ ήταν αιρετικός! ΄Ηταν Νεστοριανός! Και στο χώρο αυτό του Νεστοριανισμού έζησε τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του, μέχρι που πέθανε! Ο καθηγητής Παν. Χρήστου τον θεωρεί οπαδό του Θεοδώρου Μοψουεστίας, που καταδίκασε η Ε΄ Οικουμενική Σύνοδος. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο η Ορθόδοξη Εκκλησία, αφού δεν τον θεωρεί Ορθόδοξο, δεν τον αναφέρει στο αγιολόγιό της!
Στις 19 έως 21 Οκτωβρίου 2007 έλαβε χώρα στην Αθήνα συνέδριο αφιερωμένο στον π. Σωφρόνιο Ζαχάρωφ του Έσσεξ. Στο συνέδριο αυτό, έλαβε το λόγο ο γνωστός Σέρβος επίσκοπος Αθανάσιος Γιέφτιτς, ο οποίος διακήρυξε ότι ο Ισαάκ ο Σύρος είναι ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ!
Το ότι τώρα, οι διάφοροι Οικουμενιστές τον παρενέβαλαν στο Ορθόδοξο αγιολόγιο, αυτό αποδεικνύει τη νοθεία του, που επιχειρείται στις μέρες μας!
Βέβαια, τα συγγράμματά του είναι σπουδαία. Για το λόγο αυτό ο καθηγητής Παναγιώτης Χρήστου λέει ότι «έγινε οικουμενικώς αποδεκτός από Ιακωβίτας και Ορθοδόξους, μέχρι σημείου να θεωρείται άγιος» (Παν. Χρήστου, Ελληνική Πατρολογία, τομ. 5ος, σελ.430)!
4. Εσύ, αγαπητέ Misha, θα θεωρούσες ποτέ ένα Νεστοριανό άγιο;
Ο προφήτης Ηλίας ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ από τον Θεός τότε, ΠΡΙΝ την γέννηση του Χριστού, να σφαγιάσει τους ειδωλολάτρες ιερείς. Ήταν στο σχέδιο του Θεού ο Οποίος φανέρωσε το θέλημά Του στον προφήρη Ηλία να εξοντώσει αυτούς. Αυτά έγιναν με ισχύ του νόμου της Παλαιάς Διαθήκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχει αυτό όμως καμμία σχέση με την μετά Χριστόν εποχή, αφού ο νόμος ΕΧΕΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ. Στην εποχή αυτή της Καινής Διαθήκης οι Ρομανώφ σφαγιάστηκαν και δεν σφαγίασαν. Αν και υπήρχε η νομική δυνατότητα της θανατικής ποινής, ο τσάρος Νικόλαος δεν έκανε χρήση αυτής ποτέ όσο είχε αυτός την εξουσία.
Όσο για το ερώτημα του κου Σακαρέλλου στο τέλος στον Misha, απαντώ προσωπικά ότι φυσικά και δεν θα δεχόμουν έναν νεστοριανό για άγιο.