Ο Γεώργιος Κουντούρης άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο διαβήτης των μασόνων":

(Σημειωτέον η αγιογραφία είναι η ιστόρηση της Π. και Κ. Διαθήκης. Που γράφει στην Γένεση ότι ο Θεός εποίησε τον κόσμο με διαβήτη;)

Δράττομαι της ευκαιρίας, γενομένης από εύστοχη παρατήρηση σχολιαστού, και υπερθεματίζω στο άνωθεν σχολιαστικό απόσπασμα.
Άπασα η Ορθόδοξη αγιογραφία, είναι οπτικοποιημένη ιστόρηση των Βιβλικών Γεγονότων, τη εγκρίσει Οικουμενικών Συνόδων, Ιερών Κανόνων και Ιεράς Παραδόσεως. Οσάκις, παρακάμπτουμε αυτή την αρχή, θα ευρισκόμεθα σε ερεβώδη πνευματικά ύδατα...
Αποτελεί, τουλάχιστον παρακινδυνευμένη πρακτική (για να μην πω αιρετική και βλάσφημη), η αλίευση πνευματικού υλικού από μη ορθόδοξη και απόφημη πηγή.
Θα παραθέσω ένα παράδειγμα, προκειμένου να γίνω σαφέστερος.
Σε απόκρυφο ευαγγέλιο, υπάρχει η χαρακτηριστική αναφορά, πως Ο Κύριός μας, ενώ διήγε την προκηρυγματική περίοδο της ζωής Του, φιλοτέχνησε ένα ξύλινο περιστέρι, στο οποίο κατόπιν ενεφύσησε την ανάσα Του, και το - προ ολίγου - ξύλινο περιστέρι, ζωντάνεψε και πέταξε.
Και ερωτώ:
Δυνάμεθα να αποδεχθούμε - ως ορθόδοξη - την αγιογραφική ιστόρηση τέτοιας αναφοράς;
Σε καμμία των περιπτώσεων!
Γιατί; Διότι προέρχεται από μη ορθόδοξη και κατεγνωσμένη πηγή!
Τότε από πού συνάγεται, πως μπορούμε να αποδεχθούμε εικαστικό εγχείρημα, απεικονίζον Τον Χριστό, να κρατάει έναν διαβήτη προσπαθώντας να δημιουργήσει τον Κόσμο...;
Χρειάστηκε εργαλεία Ο Κύριος, για να δημιουργήσει το Σύμπαν...;
Αντιλαμβανόμεθα, σε τί πνευματικές ατραπούς οδηγούμεθα...;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου