Ιερώνυμος: Η υπόθεση της Εκκλησίας είναι υπόθεση ενός λαού και όχι ενός υπουργού

Νέα σκληρή απάντηση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη και σε όσα υποστηρίζει τις τελευταίες ημέρες ο υπουργός περί ανύπαρκτης δράσης της Εκκλησίας την περίοδο της Χούντας και της Κατοχής: 

Ο Ιερώνυμος έστειλε επιστολή την Παρασκευή στον υπουργό στην οποία του επισημαίνει πως «η υπόθεση της Εκκλησίας είναι υπόθεση ενός λαού και όχι βεβαίως ενός υπουργού» και κάνει λόγο για ιδεοληπτικές ερμηνείες του κ.Φίλη. 

Ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρει πως «ο επίσημος ρόλος της Εκκλησίας στην περίοδο της Δικτατορίας ήταν συνεπής και αδιάβλητος για την αποστολή της, γι' αυτό αποκλείει πλήρως τις οποιεσδήποτε ιδεοληπτικές ερμηνείες των οποιωνδήποτε επικριτών ή πολεμίων της». 

Ο Αρχιεπίσκοπος εξηγεί μεταξύ άλλων πως αν η Εκκλησία είχε συνεργαστεί με την Χούντα τότε δεν θα είχε απαγορευτεί η συνέλευση της Συνόδου της Ιεραρχίας εκείνη την περίοδο και δεν θα είχε συγκροτηθεί «αριστίνδην» η Σύνοδος.

Όλη η επιστολή του Αρχιεπισκόπου

Κύριε Ύπουργέ, 

Ή ύπόθεση Τής Έκκλησίας είναι ύπόθεση ένός Λαού καί όχι βεβαίως ένός Ύπουργού, όταν μάλιστα παραθεωροϋνται θεμελιώδεις συνταγματικές διατάξεις (άρθρο 13) καί διατάξεις τοϋ έκτελεστικοϋ νόμου τοϋ Ισχύοντος Συντάγματος (άρθρο 2, ν. 590/1977).



Ό έπίσημος ρόλος Τής Έκκλησίας στήν περίοδο Τής Δικτατορίας ήταν συνεπής καί άδιάβλητος γιά Τήν άποστολή της, γι' αύτό άποκλείει πλήρως Τίς όποιεσδήποτε ίδεοληπτικές έρμηνεΙες Τών όποιωνδήποτε έΠΙΙφΙΤών ή πολεμίων της. "Αλλωστε, άν 'ίσχυαν οί παντελώς άβάσιμες καί πλασματικές έπικρίσεις, δτι δήθεν ή Έκκλησία συνεργάσθηκε μέ Τή Δικτατορία, Τότε θά πρέπει νά άπαντηθοϋν άπό τούς έΠΙ}φΙΤές της Τά έστόμενα σοβαρά έρωτήματα, ήτοι, άν είχε συνεργασθή ή Έκκλησία μέ Τή Δικτατορία, Τότε:

1. γιατί ένθρονίστηκε αύθαιρέτως, παρανόμως καί άντικανονικώς ό σθεναρώς άρνηθείς νά παραιΤηθ(Ι γηραιός Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος;

2. γιατί άπαγορεύθηκε ή συνέλευση Τής Συνόδου Τής Ίεραρχίας Τής Έκκλησίας Τής Έλλάδος καί γιατί συγκροτήθηκε μία όλιγομελής

«άριστίνδην» Σύνοδος έκλεκτών της Άρχιερέων Τόσο γιά Τήν έκλογή νέου Άρχιεπισκόπου, όσο καί γιά Τή διοίκηση Τής Έκκλησίας, άντί Τής Ίεραρχίας;
3. γιατί έκδιδόταν άνά έξάμηνο μία νέα νομοθετική παράταση γιάΤήν άπαγόρευση τής συνελεύσεως Τής Συνόδου Τής Ίεραρχίας μέχρι Τό 1970;
4. γιατί σέ όλόκληρη Τήν έπταετία άπαγορεύθηκε όποιοσδάποτε διορισμός έστω καί ένός θεολόγου στή Μέση Έκπαίδευση;

5. γιατί δέν συνδέθηκε Τό πλασματικό σύνθημα «Έλλάς Έλλήνων Χριστιανών» μέ Τίς θεσμικές έκφράσεις μιας πρόθυμης σέ συνεργασία, όπως ύποστηρίζουν σκοπίμως οί έπικριτές της, έκκλησιαστικής ήγεσίας; 

1 σχόλιο:

  1. Η ουδετεροθρησκεία της πολιτικής και των νυν εκφραστών της

    Ο υπ. Παιδείας κ. Φίλης δήλωσε ουδετερόθρησκος κι έτσι επιθυμεί να κάνει και τα σχολειά° να διδάσκουν την ουδετεροθρησκεία (παρένθεση, λίαν απεχθής και επικίνδυνος εχθρός του ο προσηλυτισμός) και ύστερα, ως ελεύθεροι πλέον πολίτες οι μαθητές, να διαλέγουν τη θρησκεία «που τους εκφράζει καλύτερα». Διότι, βλέπετε, είμαστε ελεύθεροι !

    Και αυτά μεν για τα θρησκευτικά° έκαστος όποια θρησκεία προαιρείται.

    Λαμπρά. Για τη Θρησκεία είμαστε ελεύθεροι να διαλέγουμε όποια θέλουμε, τι γίνεται όμως με την πολιτική ; Είμαστε ελεύθεροι να διαλέγουμε όποια πολιτική θέλουμε ; Όχι βέβαια. Διαλέγουμε τους εκφραστές της α,β, γ, δ, πολιτικής και αυτούς ψηφίζουμε και κανέναν άλλο, που δεν προβλέπει και δεν επιτρέπει το Σύνταγμα. Και το Σύνταγμα προβλέπει τον εκμαυλισμό ή πλύση εγκεφάλου, το μεν για να γίνουν οι ψηφοφόροι δεξιοί, το δε αριστεροί, ή ακόμη και «ανακατεμμένος ο ερχόμενος» μετά ψήφου.

    Εδώ προφανώς, ο αντίπαλος του κ. Φίλη, που ακούει στο όνομα "προσηλυτισμός", δεν παρευρίσκεται. Κενή θέση υπάρχει μόνο στη θρησκεία και αυτή (ο προσηλυτισμός) θα εξαφανιστεί δια της ουδετεροθρησκείας και όχι με την "ουδετεροπολιτική". Αν το αποτολμούσε αυτό ο κύριος υπ. Παιδείας (παρένθεση, υποπαιδείας) Φίλης - διάβαζε, αν εξαφάνιζε την προσηλυτιστική δράση τής πολιτικής που ασκεί - τα Μνημόνια θα έπεφταν βροχή, αν και, παρότι μη "ουδετεροπολιτικός", ο υπουργός τής "υποπαιδείας" μας αδυνατεί να τα αποφύγει. Αυτονόητο, τα ανωτέρω αφορούν και τον έτερο πόλο° αυτόν της ονομαζόμενης αντιπολίτευσης. Ό,τι αφήνει ημιτελές η μια κυβέρνηση, έρχεται και το αποτελειώνει η πρώην αντιπολίτευση.

    Οι Τράπεζες - σημ. υπάρχει μόνο μια, όπως η μαμά - το γνωρίζουν καλύτερα. Η θρησκεία ασκεί προσηλυτισμό, η πολιτική όχι. Μας περνούν για βλάκες, αλλά δεν είμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή