Περί ημερολογίου ο λόγος... -- του Γεωργίου Κουντούρη

Η συνήθης και ενδεδειγμένη πρακτική είναι η παράθεση λόγων των Αγίων και Θεοφόρων Πατέρων, προς επικύρωση μιας ορθοδόξου θέσεως. Στην προκειμένη περίπτωση, θα επιλέξω να κινηθώ λίγο αντίθετα στον χρόνο και να παραθέσω ένα απόσπασμα από ένα πόνημα με τίτλο, ΤΟ ΝΕΟ ΠΑΠΙΚΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΑΥΤΟΥ, ενός συχγρόνου νεοημερολογίτου Αρχιμανδρίτου, του Φιλοθέου Ζερβάκου.
Το απόσπασμα είναι το εξής:
Οι νεοημερολογίται, έχοντες συμβοηθούς την εξουσίαν της Πολιτείας, κατεδίωκον τους παλαιοημερολογίτας, εξώριζον, εξύβριζον, εβασάνιζον, εφυλάκιζον και τους εξηνάγκαζον διά της βίας, των απειλών και των διωγμών, να ασπασθούν το νέον ημερολόγιον. Αλλ' ουδέν κατόρθωσαν! Διατί; Διότι δεν εσκέφθησαν φρονίμως, συνετώς, δικαίως, ότι οι παλαιοημερολογίται την παράνομον και αντικανονικήν εισαγωγήν του νέου παπικού ημερολογίου καλώς εποίησαν που δεν την εδέχθησαν. Επειδή οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες εθέσπισαν Πασχάλιον και Εορτολόγιον να μένουν ασάλευτα εις τον αιώνα. Επομένως οι παλαιοημερολογίται εφύλαξαν μίαν παράδοσιν πατερική, την οποίαν εθέσπισαν οι 318 Θεοφόροι Πατέρες και εκύρωσαν αι έξ Οικουμενικαί Σύνοδοι και εφύλαξαν ασάλευτον επί 1600 περίπου έτη μυριάδες Αγίων. Εάν εξακολουθήσωμεν ακολουθούντες το παπικόν ημερολόγιον, δεν είναι δυνατόν να απαλλαγώμεν του αναθέματος. (σελ. 33).

Επισήμανση: Εντολή των Αγίων Αποστόλων είναι να φυλάσσεται η νηστεία που θέσπισαν πρώτοι εκείνοι (οι Άγιοι Απόστολοι) και ο αθετών αυτήν αφορίζεται. Με το Ιουλιανό (παλαιό) ημερολόγιο, οι ημέρες νηστείας των Αγίων Αποστόλων, είναι το λιγότερο 15 φθάνοντας κάποια έτη μέχρι και τις 40!
Με το παπικό ημερολόγιο, κάποιες χρονιές, λόγω εορτολογικής διατάραξης, οι ημέρες της νηστείας των Αγίων Αποστόλων, είναι 0 !!!
Για οικονομία χώρου, σταματώ εδώ...

Αυτά, προς προβληματισμό...


13 σχόλια:

  1. Υπήρχε η ανάγκη για δημιουργία νέας τοπικής "Ιεράς Συνόδου" λόγω αλλαγής του ημερολογίου;

    Υπήρχε η ανάγκη για δημιουργία νέας τοπικής "Ιεράς Συνόδου" γιατί άλλαξε "τὸ πάτριον ἑορτολόγιον, ὅπερ ἐθέσπισεν ἡ Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος..." όπως γράφει στα κείμενά του "ο Ηγέτης του Αγώνος των Παλαιοημερολογιτών, πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος", χωρίς να λέγει ούτε μια κουβέντα τότε για την Παναίρεση του Οικουμενισμού. Ωστόσο, ΔΕΝ ΘΕΣΠΙΣΕ ΚΑΝΕΝΑ "ΠΑΤΡΙΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ" Η Α΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΕΣΠΙΣΕ ΩΣ, "όρο" της, ΗΤΑΝ Ο "ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ" για τον κοινό χρονικό προσδιορισμό της Εορτής του Αγίου Πάσχα από όλους τους ορθοδόξους ο οποίος εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο σε οποίο κοσμικό ημερολόγιο και αν χρησιμοποιούμε και δεν ασχολήθηκε γενικά με το εορτολόγιο η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος και προκαλώ τον οποιονδήποτε "ημερολάτρη" να παραθέσει το κείμενο της Συνόδου που σας διαψεύδει πανηγυρικά! ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ Α΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΟΥ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ ΘΕΣΠΙΣΗ "ΠΑΤΡΙΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ Ή ΠΑΤΡΙΟΥ ΚΟΣΜΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΗ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ".

    "Χωρίς την Αλήθεια του Χριστού δεν υπάρχει Ενότητα της Πίστεως" και φυσικά η "Αποτείχιση" δεν είναι αυτοσκοπός αλλά το "άγιο μέσο" που δίνει με εντολή του ο Αναστημένος Θεάνθρωπος Χριστός και όλοι οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες μας για να είμαστε αληθινά εντός της διαχρονικής Μίας Αγίας Ορθόδοξης Εκκλησίας Του για την Σωτηρία της Αθάνατης ψυχής μας. ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ αποτειχισμένους, δηλαδή, απομακρυσμένους απο την παναίρεση του Οικουμενισμού ότι πορεύονται σύμφωνα με την σαφέστατη εντολή του Χριστού ("ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καὶ ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καὶ ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε, κἀγὼ εἰσδέξομαι ὑμᾶς, Β' Κορ. 6, 17). "Πλὴν ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐλθὼν ἆρα εὑρήσει τὴν πίστιν ἐπὶ τῆς γῆς;" (Λουκ. 18, 8).

    Οι "Ρώσοι της Διασποράς" ενώθηκαν με το Πατριαρχείο της Ρωσίας και έχουν πλέον Εκκλησιαστική Κοινωνία με την παναίρεση πανθρησκεία του Οικουμενισμού και τους αιρετικούς Οικουμενιστές Πατριάρχες και Επισκόπους και με τον αντίχριστο "αλάθητο" αιρετικό Πάπα της Ρώμης... Προφανώς οι ΥΠΕΡΟΡΙΕΣ (ΥΠΕΡΑΤΛΑΝΤΙΚΕΣ) ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΕΣ με πρόσχημα μάλιστα την αλλαγή του κοσμικού ημερολογίου στην Ελλάδα δεν είναι νόμιμες...

    Αναγκάζομαι να επαναλαμβάνω "ότι μόνιμα δεν θέλουν να δουν" οι αιρετικοί οικουμενιστές του νέου και παλαιού ημερολογίου των αμέτρητων παρασυναγωγών οι οποίοι παραβλέπουν σκόπιμα ότι είμαστε στα Έσχατα Χρόνια με την Παγκοσμιοποίηση και την Παναίρεση Πανθρησκεία του Οικουμενισμού και ενώ το νέο κράτος του Ισραήλ από το 1948 έχει ιδρυθεί και αναμένουν οι Σιωνιστές τον αντίχριστο ψευδομεσσία τους και "ξεχνώντας" πάλι σκόπιμα οι οικουμενιστές ότι επί 120 ολόκληρα χρόνια οι αληθινοί ορθόδοξοι αγωνίζονταν αποτειχισμένοι ενάντια στην αίρεση της Εικονομαχίας χωρίς να ιδρύσουν παράνομες παράλληλες παρασυναγωγές-ψευδοσυνόδους και αναμένοντας την Οικουμενική Σύνοδο που προκάλεσαν τελικά ΕΝΩΜΕΝΟΙ με τον ΑΛΗΘΙΝΟ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥΣ… 120 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ…

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ...

    Ποιος αληθινά ορθόδοξος αμφισβητεί την ΜΟΝΑΔΙΚΗ δικαιοδοσία των Οικουμενικών Συνόδων να ορίζουν νέες τοπικές "Ιερές Συνόδους" (εκτός και αν θεωρήσουμε ότι υπήρξαν σε εξαιρετικές περιστάσεις συγκρούσεων με τους αιρετικούς ελάχιστοι τάχιστα "Λαοπρόβλητοι Άγιοι Επίσκοποι" επιλεγέντες ουσιαστικά από τον Άγιο Λαό του Θεού ίσως ως εξαιρέσεις ιστορικά που απλώς μετά έγιναν αποδεκτοί και από τις Οικουμενικές Συνόδους που συνήλθαν και αποφάσισαν σχετικά…) και σε περίοδο διαμάχης με αιρετικούς να καθαιρούν πρώτα τους αιρετικούς Επισκόπους εκλέγοντας στην θέση τους έναν ΚΑΙ μόνο ΕΝΑΝ νέο Ορθόδοξο Επίσκοπο στην κάθε Επισκοπή που παράνομα κρατούσαν οι αιρετικοί αντίστοιχα… και μέχρι να γίνει αυτό το μόνο που επιτρέπεται από τον πιστό Λαό του Θεού είναι η αποτείχιση από τον αιρετικό Επίσκοπο ώστε με τον αντιαιρετικό αγώνα του Ο ΠΙΣΤΟΣ ΛΑΟΣ να προκαλέσει, ακόμα και μετά από 120 χρόνια όπως συνέβη επί Εικονομαχίας, μια αληθινή Ορθόδοξη Οικουμενική Σύνοδο για να αποκαταστήσει την νόμιμη Εκκλησιαστική Ορθόδοξη Ιερή Τάξη και Παράδοση που κανείς δεν μπορεί να καπηλευτεί εν ονόματι δήθεν της αληθινής πίστεως κιόλας! ψάχνοντας για ελάχιστα "υποτιθέμενα αντίθετα παραδείγματα ιστορικά" που τα παρουσιάζει ως κανόνα και τα ερμηνεύει ως "ΛΥΣΗ" ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΙΚΗ ΠΛΑΝΗ ΤΟΥ ΕΝΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΣ ΣΕ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΩΝ ΑΜΕΤΡΗΤΩΝ ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΩΝ ΔΗΘΕΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΚΑΙ "εκκλησιών"! Εξάλλου την ίδια Οικουμενιστική πρακτική με τους ημερολάτρες ακολούθησαν όλοι οι αιρετικοί δήθεν ορθόδοξοι οικουμενιστές, μονοφυσίτες, παπικοί, προτεστάντες και άλλοι που ίδρυσαν και συνεχίζουν να "ιδρύουν" μέχρι σήμερα πολλές νέες παράλληλες τοπικές ψευδοσυνόδους-ψευδοεκκλησίες (που ενώνονται πλέον σε μια αντίχριστη παγκόσμια πανθρησκεία των εσχάτων ημερών σήμερα με την παγκοσμιοποίηση!) μη σεβόμενοι την δικαιοδοσία που έχουν μόνο οι αληθινές Άγιες Οικουμενικές Σύνοδοι γιατί ως αιρετικοί είναι αποκομμένοι από την Διαχρονική Μία Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία του Αναστημένου Θεανθρώπου Χριστού.

    ΡΩΤΑΩ ΤΟΥΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΟΝΙΜΑ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΤΟΥΣ:
    Απευθύνομαι ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΜΕ ΕΝΑ "ΝΑΙ" Ή ΜΕ ΕΝΑ "ΟΧΙ" ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΑΤΕΡΜΟΝΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΣΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΑ "ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ" ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΟΦΙΣΤΕΙΕΣ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑ: "ΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΗ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΟ, ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ"; "ΝΑΙ Ή ΟΧΙ";

    ΔΕΝ ΣΩΖΟΜΑΣΤΕ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ; ΟΠΟΙΟΣ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΩΖΟΜΑΣΤΕ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ "ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΗ ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΙΑ" ΤΟΥ. ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΖΕΡΒΑΚΟΥ.
    ...

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
    ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ Κατά του Οικουμενισμού
    (ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣ)
    ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ "Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΜΟΥ" από την Παναίρεση του Οικουμενισμού, από τον Ευστάθιο Μοσχοβίτη http://www.freevolition.gr/orthodoxy-homology.htm (συμπληρωμένο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΕΣ ΜΕ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΑΠΑΝΤΑΕΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: "ΑΠΑΝΤΗΣΗ Π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ ΕΙΣ ΤΟΝ Π. ΙΩΣΗΦ http://agonasax.blogspot.gr/2012/11/blog-post_28.html?m=1#!/2012/11/blog-post_28.html " .

    ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΠΟΥ ΘΕΤΟΥΝ ΟΙ ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΑ ΜΕ ΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ:


    ...Πρίν ὁλοκληρώσω τίς σκέψεις μου, θά ἤθελα νά ἐπισημάνω π. Ἰωσήφ καί ἕνα ἄλλο θέμα, τό ὁποῖο ἔχει σχέσι μέ τό τυπικό τῆς Ἐκκλησίας εἰς τό ὁποῖο φαίνεται ὅτι ὑπάρχει ἄλυτο πρόβλημα εἰς τό Παλαιό Ἡμερολόγιο, ἐνῶ εἰς τό νέο τό πρόβλημα αὐτό δέν ὑφίσταται. Πρόκειται γιά τίς ἑορτές τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου καί τῆς Ὑπαπαντῆς τοῦ Σωτῆρος. Εἶναι κατ’ἀρχάς γνωστόν ὅτι οἱ ἑορτές αὐτές δέν μετατίθενται ἐξαιτίας τοῦ ὅτι δεικνύεται δι’αὐτῶν ἡ πραγματικότης τῆς ἐνανθρωπίσεως τοῦ Κυρίου καί καταπολεμεῖται ἡ αἵρεσις τοῦ δοκισισμοῦ, δηλαδή τῆς κατά φαντασία καί κατά τό φαινόμενο ἐνανθρωπίσεως. Ἐνῶ δηλαδή ἄλλες μεγάλες ἑορτές μετετέθησαν ἐπειδή δέν προσηρμόζοντο εἰς τό τυπικό τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως ἡ ἑορτή τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος ἡ ὁποία χρονικῶς ἔπρεπε νά ἑορτάζεται τήν μεγάλη Σαρακοστή, ἡ ἑορτή τῆς μνήμης τοῦ ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου ἡ ὁποία συνέπιπτε μέ τήν ἡμέρα τῆς ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ κλπ., οἱ δύο αὐτές μεγάλες δεσποτικές ἑορτές πρέπει νά ἑορτάζωνται αὐτήν τήν ἡμερομηνία, διότι δεικνύεται διά μέν τοῦ Εὐαγγελισμοῦ ἡ ἐννεαμηνιαία κύησις κατά τούς φυσικούς νόμους καί διά τῆς Ὑπαπαντῆς ἡ τεσσακονθήμερος, κατά τόν Μωσαϊκό νόμο, ἀπό τῆς κυήσεως παρουσία εἰς τόν ναό. Δηλαδή καί οἱ δύο αὐτές ἑορτές ἀποδεικνύουν τήν πραγματική ἐνανθρώπησι τοῦ Χριστοῦ.
    Σύμφωνα λοιπόν μέ τό Παλαιό Ἡμερολόγιο ἡ μέν ἑορτή τοῦ Ὑπαπαντῆς δύναται νά συμπέση μέ τήν Καθαρά Δευτέρα ἡ δέ ἑορτή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ μέ τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα καί ἀκόμη καί μετά τό Πάσχα, μέχρι τήν Τετάρτη τῆς Διακαινησίμου. Ὅταν λοιπόν τύχῃ ἡ ἑορτή τῆς Ὑπαπαντῆς τήν Καθαρά Δευτέρα ὑπάρχει σύγχυσις εἰς τό τυπικόν, διότι τά φαιδρά καί χαρμόσυνα μέ τά πένθιμα συνεορτάζονται, ἐπί πλέον δέ καταλιμπάνονται τά μεθέορτα, ἐφ’ὅσον ἡ ἑορτή ἀποδίδεται τήν ἴδια ἡμέρα, τό Μεγ. Ἀπόδειπνο μέ τόν Μεγ. Κανόνα τοῦ ἁγ. Ἀνδρέου καί καταλύεται ἡ νηστεία καί τό λεγόμενο τριήμερο, μιά καί γίνεται κατάλυσις εἰς τιμήν τῆς δεσποτικῆς ἑορτῆς. Διά τήν τυπική δέ διάταξι τῆς ἀκολουθίας, ὅταν ἡ ἑορτή τῆς Ὑπαπαντῆς συμπέση Καθαρά Δευτέρα φαίνεται ὅτι ὑπῆρχε διχογνωμία, διότι τό τυπικόν τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας γράφει, ὅταν ἀναφέρεται εἰς αὐτήν τήν περίπτωσι «Αὕτη ἐστίν ἡ γνώμη τῶν ἀοιδίμων Πατριαρχῶν Κωνσταντίου τοῦ Βυζαντίου καί Γρηγορίου τοῦ ΣΤ΄». Δεδομένου δέ ὅτι αὐτοί οἱ Πατριάρχαι ἐπατριάρχευσαν μετά τό 1830, καθίσταται ἐμφανές ὅτι μέχρι τότε ὑπῆρχες σύγχυσις ὡς πρός τήν διάταξι τῆς ἀκολουθίας. Τά δέ ἁγιορείτικα τυπικά ἔχουν μεγάλες διαφορές ἀπό αὐτό τῆς Κων/πόλεως ὡς πρός τήν διάταξιν τῆς ἀκολουθίας εἰς τήν περίπτωσιν αὐτήν.

    ΣΥΝΕΧΕΙΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΥΝΕΧΕΙΑ...

    Μεγαλύτερο ὅμως ἀσυγκρίτως εἶναι τό πρόβλημα τῆς ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ ὅταν συμπέση τήν Μεγ. Ἑβδομάδα καί δή τήν Μεγ. Παρασκευή. Τότε τά χαρμόσυνα μέ τά πένθιμα συνάδονται στόν μέγιστο βαθμό καί ὁπωσδήποτε ἐπισκιάζει ἡ μία ἑορτή τήν ἄλλη. Εἶναι δέ τέτοια ἡ φύσις τῆς ἀκολουθίας τῶν ἁγ. Παθῶν, ὥστε νά μή χωράη καμμία πρόσμιξις καί συνεορτασμός. Νά συλλογισθοῦμε δέ ὅτι σύμφωνα μέ τό τυπικό τῆς Μονῆς Διονυσίου τοῦ ἁγ. Ὄρους, τά εὐαγγέλια πού ἀναγιγνώσκονται γίνονται δέκα τρία, διότι παρεμβάλλεται μετά τό ἕκτο εὐαγγέλιο τῶν παθῶν τό εὐαγγέλιο τῆς ἑορτῆς τοῦ ὄρθρου τοῦ Εὐαγγελισμοῦ. Νά ἀφήσωμε δέ τίς παρελάσεις, καταθέσεις στεφάνων κλπ. τά ὁποῖα παρεμβάλλονται λόγῳ καί τῆς ἐθνικῆς ἑορτῆς, καθόσον ὅλα αὐτά γίνονται τήν ὥρα πού διαβάζονται οἱ Μεγάλες Ὧρες καί ἡ Ἀποκαθήλωσις. Βλέποντας λοιπόν ὅλες αὐτές τίς δυσκολίες πού δημιουργοῦνται εἰς αὐτήν τήν περίπτωσι ἡ Μεγάλη τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία ἄλλαξε τό τυπικό, πολύ πρίν τήν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου καί ὅταν ἡ ἑορτή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ συμπέση τήν Μεγ. Παρασκευή ἤ τό Μεγ. Σάββατο, τήν μεταθέτει καί τήν ἑορτάζει τήν Κυριακή τοῦ Πάσχα. Αὐτό στό τυπικό τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας ἀναφέρεται ὡς ἑξῆς: «Περί τῶν αἰτιῶν, δι’ἅς μετατίθεται ἡ ἑορτή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ εἰς τήν ἡμέρα τοῦ Πάσχα. Ἡ Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Μ. Ἐκκλησία ἀπό ἑνός αἰῶνος καί ἐντεῦθεν, παρά Πατριαρχῶν καί Ἀρχιερέων ὡς παρελάβομεν, κατιδοῦσα τήν διαφωνίαν καί σύγχυσιν τήν συμβαίνουσαν ἀνά πάσας τάς ἐν πόλεσι καί κώμαις ἐκκλησίας, μέριμναν καί περί τῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ μεγάλης πανηγύρεως ἀνελάβετο. Καί δή, πρός παῦσιν τῆς δοκούσης ἀνωμαλίας, μάλιστα ἐν ταῖς τοῦ ἁπλοῦ λαοῦ ἀκοαῖς τοῦ μή κατά βάθος τά τοῦ Πνεύματος ἐννοοῦντος, διετάξατο τήν τῆς ἑορτῆς μετάθεσιν, ἐάν τύχῃ ἐν ταῖς δυσί πενθίμοις ταύταις ἡμέραις, εἰς τήν κυριώνυμον τοῦ Πάσχα ἡμέραν∙ ἵνα τά χαρμόσυνα τοῖς χαρμοσύνοις συνᾲδωνται καί συμμελῳδῶνται, οἰκονομικῶς ἀποκλείουσα τήν ἀνάμιξιν τῶν φαιδρῶν μετά τῶν πενθίμων, καί ἵνα μή ἀσυμφωνία δεικνύηται μεταξύ τοῦ Σήμερον κρεμᾶται ἐπί ξύλου καί τοῦ Σήμερον χαρᾶς Εὐαγγέλια, καί τοῦ Δακρυρρόους θρήνους ἐπί σέ Ἁγνή μετά τοῦ Ὁ Γαβριήλ τῇ Παρθένῳ τό Εὐαγγέλιον. Ταῦτα δέ, ὡς εἵρηται, διά τάς ἐν πόλεσι καί κώμαις μόνον ἐκκλησίας, τῶν μοναστηριακῶν Τυπικῶν ἀμεταβλήτων, ἀνεπάφων καί ἀμετακινήτων διαμενόντων διά τε τό πρός τούς ἀρχαίους Κτήτορας αὐτῶν καί Πατέρας σέβας, καί διά τό διάφορον τοῦ μοναχικοῦ πολιτεύματος καί τῆς ὑψηλοτέρας διαγωγῆς»(σελ.234).
    Βεβαίως τά μοναστήρια καί εἰδικά τό ἅγ. Ὄρος δέν κάνουν μετάθεσι τῆς ἑορτῆς, ὁπότε ἔχομε αὐτό πού κατά κόρον ἐπικαλοῦνται οἱ παλαιοημερολογίτες, δηλαδή λειτουργική σύγχυσι τῶν ἑορτῶν, εἰς τρόπον ὥστε ἄλλοτε νά ἑορτάζη τόν Εὐαγγελισμό ὁ ἕνας καί ἄλλοτε ὁ ἄλλος. Ἔχομε δέ καί κατάλυσι τῆς νηστείας λόγῳ τῆς ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, τό ὁποῖον ὅμως δέν ταιριάζει γιά τήν Μεγ. Παρασκευή.
    Ὅλα αὐτά τά λειτουργικά προβλήματα τά ὁποῖα ὑπάρχουν εἰς τό Παλαιό Ἡμερολόγιο αὐτομάτως λύονται εἰς τό Νέο διότι κατ’αὐτό οὔτε ἡ ἑορτή τῆς Ὑπαπαντῆς συμπίπτει μέ τήν Καθαρά Δευτέρα, οὔτε πολύ περισσότερο ἡ ἑορτή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ συμπίπτει κατά τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα. Εἶναι δέ εὐνόητο διατί δέν ἀναφέρονται οἱ Παλαιοημερολογίτες εἰς αὐτά τά λειτουργικά προβλήματα τά ὁποῖα δημιουργοῦνται εἰς τό Παλαιό Ἡμερολόγιο, ἀλλά ἀπεναντίας σέ ὅσα δημιουργεῖ τό Νέο, ὅπως τήν ἐλάττωσι τῆς νηστείας τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων κλπ. Αὐτό ἀποδεικνύει τήν ἐμπαθῆ καί μονόπλευρη θεώρησι τῶν πραγμάτων καί τήν προσκόλλησι σέ πράγματα δευτερεύοντα τά ὁποῖα τά ἀνηγάγαμε σέ θέματα πίστεως καί σωτηρίας...

    http://agonasax.blogspot.gr/2012/11/blog-post_28.html?m=1#!/2012/11/blog-post_28.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στο άγιον Ορος Ιεροσόλυμα Ρωσία κλπ με το παλαιό δεν πάνε;

    Ου με πείσεις κι αν με πείσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Απο το 325 μέχρι το 1924 όλη η Εκκλησία ήταν στην πλάνη
    ευτυχώς που μας ανοίξατε τα μάτια.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΠΑΝΤΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ...

    Η Α΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΟΡΙΣΕ ΜΟΝΟ ΤΟΝ "ΠΑΣΧΑΛΙΟ ΚΑΝΟΝΑ" ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΑ ΜΟΝΙΜΟ ΠΑΤΡΙΟ ΑΓΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ... "Ο ΠΑΣΧΑΛΙΕΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΥ" ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΠΟΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΣΠΙΣΤΗΚΕ "ΒΑΣΕΙ" ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΕΙΤΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΟ ΙΟΥΛΙΑΝΟ ΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ... ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ ΕΦΟΣΟΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΑΣΧΑΛΙΟ ΚΑΝΟΝΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ... ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ…

    ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΤΟΝ "ΜΕΓΑ ΦΩΤΙΟ" ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΝΕΤΕ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΗΓΗ ΚΑΙ ΕΝΩ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΤΟ "ΚΟΣΜΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ" : "Οίδε δε και η μικρά των παραδοθέντων αθέτησις και προς όλην του δόγματος επιτρέψαι καταφρόνησιν" (Μέγας Φώτιος). ΜΗΠΩΣ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΤΕΛΙΚΑ ΕΣΤΩ "ΜΙΚΡΟ ΜΕΡΟΣ" ΤΗΣ ΙΕΡΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ;;;;

    ΛΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΟΡΙΖΕΙ ΝΑ ΕΟΡΤΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ "από τις 22 Μαρτίου έως τις 25 Απριλίου"… Ο ΠΑΣΧΑΛΙΕΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΕΧΕΙ ΜΕΡΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΟΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ Ή ΠΕΡΙΟΔΟ ΟΥΤΕ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ:
    Από βιβλίο του Αρχιμανδρίτη Ιωήλ Γιαννακοπούλου, "ΠΑΛΑΙΟΝ ΚΑΙ ΝΕΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ", πηγή: http://www.impantokratoros.gr/A004934E.el.aspx )
    .... "Εάν ανοίξωμεν το Πηδάλιον, θα ίδωμεν εις την σελίδα 9, ότι 4 σημεία είναι εκείνα τα οποία πρέπει να τηρώνται δια την εορτήν του Πάσχα!
    α) Εαρινή ισημερία.
    β) Πρώτη πανσέληνος μετά την ισημερίαν ταύτην.
    γ) Μετά το Νομικόν Πάσχα και
    δ) Η πρώτη Κυριακή μετά από όλα αυτά
    Το Γρηγοριανόν ή Παπικόν Ημερολόγιον λαμβάνει υπ' όψιν του μόνον τα τρία: Εαρινήν ισημερίαν, πανσέληνον και Κυριακήν. Αγνοεί εντελώς το Νομικόν Πάσχα των Εβραίων. Ούτως οι Παπικοί συνεορτάζουν το Πάσχα των μετά των Εβραίων ή προηγούνται αυτού παρά τον 7ον Κανόνα των Αποστόλων και παρά την ιστορικήν ακρίβειαν, καθ' ην ο Κύριος ανέστη μετά το Πάσχα των Εβραίων. Ημείς όμως οι Νεοημερολογίται λαμβάνομεν υπ' όψιν και τα 4 σημεία του Πάσχα και ούτω διαφέρομεν του Γρηγοριανού ή Παπικού Ημερολογίου και Εκκλησιαστικώς. Εορτάζομεν δηλαδή το Πάσχα μας μετά το Πάσχα των Εβραίων, συμφώνως με την διάταξιν της Α' Οικουμενικής Συνόδου.
    Επομένως: Ημερολογιακώς και Εκκλησιαστικώς διαφέρομεν σεις και ημείς με το Γρηγοριανόν Ημερολόγιον. Σεις και ημείς ακολουθούμεν Ημερολογιακώς και Εκκλησιαστικώς το Ιουλιανόν Ημερολόγιον!
    Διατί συνταυτίζεις τελείως το Νέον Ημερολόγιον, αυτό που ακολουθούμεν ημείς, με το Παπικόν Γρηγοριανόν, αφού υπάρχη τόση μεγάλη διαφορά από Ημερολογιακής και Εκκλησιαστικής απόψεως μεταξύ των; Αλλοίμονον σου! Θα δώσης μεγάλον λόγον εις τον Θεόν. Μαντεύω την αντίρρησίν σου. Θα μου είπης: Διατί να γίνη η προώθησις των 13 ημερών; Σου απαντώ: Η προώθησις αύτη μόνη της δεν έθιξε το Ιουλιανόν Ημερολόγιον, αλλά το μηνολόγιον του Ημερολογίου τούτου. το Ημερολόγιόν μας παρέμεινεν και θα παραμείνη Ιουλιανόν. Ιουλιανόν έχετε σεις. Ιουλιανόν έχομεν και ημείς. Χώνεψέ το καλά αυτό μέσα εις το μυαλό σου. Μόνον ότι το ιδικόν μας Ιουλιανόν είναι διορθωμένον.
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ...

    Και πάλιν θα μου είπης: Έστω. Διατί να μεταβληθή το μηνολόγιον του Ιουλιανού Ημερολογίου; Σου απαντώ: Γνωρίζομεν από το Πηδάλιον της Εκκλησίας μας ότι οι Πατέρες της Α' Οικουμενικής Συνόδου, που εκανόνισαν το Πάσχα με βάσιν την εαρινήν ισημερίαν, είχον τότε εαρινήν ισημερίαν 21 Μαρτίου. Αυτό μας το λέγει το Πηδάλιον. Ιδέ σελίδα 9. Μετά την πάροδον όμως 1600 περίπου ετών από τότε μέχρι σήμερον, εξέπεσαμεν από την ημερομηνίαν εκείνην και εφθάσαμεν να έχωμεν εαρινήν ισημερίαν την 8ην Μαρτίου. Και αυτό αναφέρεται εις το Πηδάλιον. Ιδέ σελίδα 9. Με ένα πήδημα λοιπόν 13 ημερών ημείς οι λεγόμενοι «Νεοημερολογίται» έχομεν εαρινήν ισημερίαν εκείνην που είχον οι Άγιοι Πατέρες της Α' Οικουμενικής Συνόδου. Ούτω έχομεν την παλαιάν ημερομηνίαν της εαρινής ισημερίας, 21 Μαρτίου, ενώ σεις έχετε την νέαν ημερομηνίαν της ισημερίας ταύτης, 8 Μαρτίου. Επομένως ημείς ακολουθούμεν την παλαιάν ημερομηνίαν, σεις την νέαν ημερομηνίαν. Ημείς πηγαίνομεν με το παλαιόν Ιουλιανόν Ημερολόγιον της Α' Οικουμενικής Συνόδου, σεις με το Νέον Ιουλιανόν Ημερολόγιον. Κατά συνέπειαν ημείς είμεθα όντως Παλαιοημερολογίται και σεις Νεοημερολογίται, διότι και πάλιν σου επαναλαμβάνω έχομεν την 21ην Μαρτίου ως εαρινήν ισημερίαν όπως είχον οι Πατέρες της Α' Οικουμενικής Συνόδου, ενώ σεις εξεπέσατε και έχετε την 8ην Μαρτίου"... Ολοκληρωμένα και αναλυτικά για το ζήτημα του ΝΕΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ μπορείτε να δείτε από την Πηγή: http://www.impantokratoros.gr/A004934E.el.aspx και http://www.impantokratoros.gr/A96EE6B6.el.aspx ].
    ...

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
    ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ Κατά του Οικουμενισμού
    (ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣ)
    ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ "Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΜΟΥ" από την Παναίρεση του Οικουμενισμού, από τον Ευστάθιο Μοσχοβίτη http://www.freevolition.gr/orthodoxy-homology.htm (συμπληρωμένο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑΤΙ ΑΝΩΤΕΡΩ ΓΡΑΦΩ ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ "ΑΠΑΝΤΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ" ΕΝΩ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ "ΑΠΑΝΤΩ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εμμένω στην πρακτική, να απαντώ καλοπροαίρετα, πάντα σεβόμενος τον συνομιλητή μου.

    (Διατί συνταυτίζεις τελείως το Νέον Ημερολόγιον, αυτό που ακολουθούμεν ημείς, με το Παπικόν Γρηγοριανόν, αφού υπάρχη τόση μεγάλη διαφορά από Ημερολογιακής και Εκκλησιαστικής απόψεως μεταξύ των; Αλλοίμονον σου! Θα δώσης μεγάλον λόγον εις τον Θεόν.)

    Αξιότιμε, κύριε Ευστάθιε Μοσχοβίτη

    Εκ προοιμίου, θα σας ευχηθώ ειλικρινά από καρδιάς, σε αντιδιαστολή με εμένα, όπως μου επισημαίνετε, να μην χρειαστεί να δώσετε μεγάλο λόγο για τίποτα, μπροστά στο Φοβερό Κριτήριο! Σας εύχομαι ολοψύχως, να σας συγκαταριθμήσει Ο Κύριος στην αγαθή μερίδα των σωζομένων και των συγχρόνων Ομολογητών! Σας το εύχομαι ειλικρινά, άνευ οιασδήποτε μομφής!

    (Μαντεύω την αντίρρησίν σου. Θα μου είπης: Διατί να γίνη η προώθησις των 13 ημερών; Σου απαντώ: Η προώθησις αύτη μόνη της δεν έθιξε το Ιουλιανόν Ημερολόγιον, αλλά το μηνολόγιον του Ημερολογίου τούτου. το Ημερολόγιόν μας παρέμεινεν και θα παραμείνη Ιουλιανόν. Ιουλιανόν έχετε σεις. Ιουλιανόν έχομεν και ημείς. Χώνεψέ το καλά αυτό μέσα εις το μυαλό σου. Μόνον ότι το ιδικόν μας Ιουλιανόν είναι διορθωμένον.)

    Συνεχίζοντας, θα μου επιτρέψετε να σας πω, πως οι μαντικές σας ικανότητες, σας εγκατέλειψαν, διότι αυτά που θα είχα να αντιτάξω είναι διαφορετικά από τα εικαζόμενα, ή μαντευόμενα υφ' υμών, τα οποία όμως θα τα παραλείψω όλα, διότι δεν θεωρώ πως θα προσθέσουν κάτι περισσότερο. Όσο δε για την μικρόνοιά μου, η οποία αδυνατεί να συλλάβει έννοιες που άπτονται της ημερολογιακής διορθωτικής γνησιότητος, παρακαλώ συγχωρέστε με! Ίσως να είμαι πραγματικά αφελής και ανόητος, ώστε να μην μπορεί να χωνέψει το μυαλό μου - όπως χαρακτηριστικά λέτε - αυτά τα οποία έχουν χωνέψει τα μυαλά άλλων φωτισμένων ανθρώπων, με περισσή θεολογική δεινότητα!
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για τον λόγο αυτόν, θα λάβω την θέση του μαθητευομένου, θέτοντας μερικά αφελή ερωτήματα, καθότι αφελής άνθρωπος.

    1) Αντιστρέφοντας το ερώτημά σας θα ήθελα να σας ρωτήσω, όποιος ακολουθεί το παλαιό, ή αδιόρθωτο Ιουλιανό ημερολόγιο, κινδυνεύει να ριφθεί στο πυρ το εξώτερον, ως αιρετικός και βλάσφημος κατά Του Αγίου Πνεύματος; Σας ρωτώ ως ειδικό επί του θέματος μιας και αναφερθήκατε δύο φορές για το συγκεκριμένο ζήτημα. Υποθέτω πως δεν θα πέσετε κι εσείς στην παγίδα της ημερολατρείας, όπως κατηγορείτε τους ακολουθούντας το παλαιό ημερολόγιο!

    2) Εφόσον το Ιουλιανό παρουσίαζε χρονική αστοχία και έχριζε διορθώσεως, πως και δεν το αντελήφθησαν, το Άγιον Όρος, το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, το Πατριαρχείο της Μόσχας και όσες άλλες Τοπικές Εκκλησίες ακολουθούν το αδιόρθωτο Ιουλιανό;

    3) Πώς το Άγιο Πνεύμα, συνεπικουρεί σε ένα χρονικό λάθος και δίδει με το αδιόρθωτο Ιουλιανό ημερολόγιο, Το Άγιο Φως στα Ιεροσόλυμα, αδιαφορώντας για την επικαιροποιημένη και αναγκαία διόρθωσή του;

    4) Το Ιουλιανό ημερολόγιο διορθώθηκε από τον πάπα και υιοθετήθηκε από την κρατική εξουσία, επειδή εκόπτοντο για την εορτολογική ακρίβεια της Ορθοδόξου Εκκλησίας; Ή μήπως υπήρχαν αλλότριοι σκοποί, οι οποίοι θα εμφανίζοντο εν ευθέτω χρόνω, όπως ας πούμε ο διχασμός των ορθοδόξων, η αποδυνάμωση της ορθοδόξου φωνής και εν τέλει ο αποπροσανατολισμός...; (Αναλογιστείτε αυτό που κάνουμε εδώ και κάποιες ημέρες, ερίζοντας για το ποιο ημερολόγιο είναι καλύτερο, την ίδια στιγμή που ΤΟ ΚΑΚΟ οργανώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο, προκειμένου να εξαπολύσει την ύστατη επίθεση επί της ανθρωπότητος...)

    5) Η Ελλαδική κρατική και εκκλησιαστική εξουσία της περιόδου εκείνης - που όλοι υποθέτω γνωρίζουμε το ποιόν και το φρόνημα των ανδρών εκείνων - ενδιαφέρθηκε να μην διαταραχθεί ο Πασχάλιος Κανόνας και άλλαξε το ημερολόγιο;

    6) Όταν οι νεοημερολογίτες εορτάζουν Χριστούγεννα και οι παλαιοημερολογίτες εορτάζουν την μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος, ποια επιλογή προτείνετε να ακολουθηθεί, ως πνευματικά φρονιμότερη;
    Εάν πάλι δεν παίζει κανέναν ρόλο, αλλά πρόκειται περί ορέξεως, τότε διά ποίον πνευματικό λόγο ερίζουμε; Τελικά παίζει, ή δεν παίζει ρόλο, το ημερολόγιο (οι ημέρες δηλαδή),και η εορτολογική ακολουθία;

    7) Αν δεν με απατά η μνήμη μου, η αλλαγή/διόρθωση του ημερολογίου έγινε το 1582. Κατόπιν, τρεις Πανορθόδοξοι Σύνοδοι, το κατεδίκασαν καθυποβάλλοντας το 1848 σε εκκλησιαστικά επιτίμια όσους ακολουθήσουν την ημερολογιακή καινοτομία/μεταρρύθμιση. Αυτά αποτελούν Ιστορία.
    Έπεσαν άραγε σε πλάνη οι Πατέρες εκείνης της περιόδου και δεν μπόρεσαν να διακρίνουν τα αγνά ελατήρια του πάπα Γρηγορίου, καθώς και την πνευματική αναγκαιότητα της ημερολογιακής μεταρρυθμίσεως;

    8) Μήπως ο οικουμενισμός - τον οποίον όλοι μαχώμεθα - δεν εισήχθη στα σπλάγχνα της Ελλαδικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, μέσω της ημερολογιακής μεταρρυθμίσεως;
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Παραθέτω απόσπασμα από την ακολουθία Του Μεγάλου Αγιασμού:

    (Σήμερον τῶν ὑδάτων, ἁγιάζεται ἡ φύσις, καὶ ῥήγνυται ὁ Ἰορδάνης, καὶ τῶν ἰδίων ναμάτων ἐπέχει τὸ ῥεῦμα, Δεσπότην ὁρῶν ῥυπτόμενον.
    Σήμερον γὰρ ὁ τῆς Ἑορτῆς ἡμῖν ἐπέστη καιρός, καὶ χορὸς ἁγίων ἐκκλησιάζει ἡμῖν, καὶ Ἄγγελοι μετὰ ἀνθρώπων συνεορτάζουσι.
    Σήμερον τὰ ἄνω τοῖς κάτω συνεορτάζει, καὶ τὰ κάτω τοῖς ἄνω συνομιλεῖ.)!

    Άλλα αφελή ερωτήματα:
    Όταν λέγει σήμερον, πότε σήμερον εννοεί. Με το διορθωμένο, ή το αδιόρθωτο; Ή δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένο ημερολογιακό στίγμα, παρά πρόκειται για αφηρημένη χρονολογική έννοια;
    Επίσης με το αφελές μυαλό μου, διακρίνω και κάτι άλλο: Σήμερον τὰ ἄνω τοῖς κάτω συνεορτάζει...
    Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, μιλά για Συνεορτασμό Στρατευομένης μετά Θριαμβευούσης Εκκλησίας;
    Συνεορτασμός σημαίνει, ταυτόσημη χρονική στιγμή! Και γεννάται το ερώτημα στο αφελές μυαλό μου: Ποια χρονική στιγμή επιλέγει ο Ουρανός, να ΣΥΝεορτάσει τοις κάτω;

    Κλείνοντας, θέλω να μοιραστώ μαζί σας ένα αξίωμα:
    Είναι αδόκιμος ο όρος, κοσμικό ημερολόγιο, στον οποίον συχνά αναφέρεστε, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχει κάπου αλλού στο σύμπαν κάποιο άλλο υπερκόσμιο ημερολόγιο, ώστε να αποτελέσει σημείο αναφοράς.
    Η έννοια του χρόνου είναι μια ανθρώπινη σύμβαση, εντός της οποίας καλούμεθα να υπάρξουμε στο διάστημα του γήινου περάσματός μας.
    Βάσει αυτής της χρονικής σύμβασης και μέσα σε αυτήν, Ο Κύριος ίδρυσε Την Εκκλησία Του!
    Άρα, όλα τα γεγονότα της εκκλησιαστικής ζωής, λαμβάνουν οντότητα εντός συγκεκριμένου χρονικού περιβάλλοντος.

    Να είστε πάντα καλά κύριε Μοσχοβίτη και εύχομαι πραγματικά, Ο Κύριος να ανταμείψει τους κόπους σας, προς αναζήτησιν της Μίας και Μόνης Αλήθειας Του!

    Με τιμή
    Γεώργιος Κουντούρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή