Ο ΙΩΑΝΝΗΣ Ν. άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Οι Κάτωθι κανόνες ξεκαθαρίζουν την εγκυρότητα ή ...":

Δεν σώζει τον Χριστιανόν μόνο η θεία Χάρις, αλλά «η Χάρις και η αλήθεια» (Ιωάν. α΄ 17), κατά το δόγμα του Κυρίου, «ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται, ο δέ απιστήσας κατακριθήσεται» (Μαρκ. ιστ΄ 16). Κατακριθήσεται δέ, όχι μόνον ο κληθείς είς το άγιον Βάπτισμα και αρνηθείς την σωτήριον κλήσιν όλως, αλλά και ο βαπτισθείς μέν, πεσών δε μετά τούτο είς απιστίαν αιρέσεως αμετανοήτως. Διότι, ενώ το Μυστήριον του Βαπτίσματος έστι Φώς, η αίρεσις είναι «σκότος το εξώτερον» (Δαλματίου, Μ. 4, 1257). Τα άγια Μυστήρια, λέγει ο ιερός Κανών, «τοίς επιμένουσιν έν τή αιρέσει μεγάλην της καταδίκης την τιμωρίαν πορίζουσιν». Ούτω γίνεται έν αυτοίς το «έν τή αληθεία πρός την αιώνιον ζωήν» «φωτεινότερον» «έν τή πλάνη σκοτεινότερον και πλέον καταδεδικασμένον» (ΝΖ΄ Κανόνος Συνόδου Καρθαγένης). Διό αί Οικουμενικαί Σύνοδοι απαγγέλλουσι τον φρικτόν αναθεματισμόν «τοίς κοινωνούσιν έν γνώσει» τοίς καινοτόμοις «ανάθεμα» (Ζ΄Οικουμενικής Συνόδου Μ. 13, 128).
Υπό το ανάθεμα, λοιπόν, των Οικουμενικών Συνόδων της Εκκλησίας κείνται οι «έν γνώσει» (Θεοδώρου Στουδίτου,
PG. 99, 1653) κοινωνούντες των Μυστηρίων των υπό κρίσιν καινοτόμων. Ώς γάρ «πάν το έν αγνοία καθαρισθήσεται» (αυτόθι ούτω το «έν γνώσει» (Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, Μ. 13, 128) «κατακριθήσεται» (Μάρκ. ιστ΄ 16).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ: ΑΚΥΡΑ ΚΑΙ ΜΗ ΑΚΥΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ
http://entoytwnika.blogspot.com/2010/02/blog-post_8319.html#ixzz4DfCjEbeS
Under Creative Commons License: Attribution

2 σχόλια:

  1. +Ι.Γ.Ζ.
    απόσπασμα απο την εισήγηση που έκανα αναφορικά με το Χρίσμα στα εισερχόμενα μέλη

    Όπου δεν υπάρχει Χριστός εκεί δεν υπάρχει ούτε το Άγιον Πνεύμα, διότι ο Χριστός ζει έν τη Εκκλησία διά του Αγίου Πνεύματος, το οποίον αποτελεί την ψυχήν της και η Εκκλησία ζεί διά του Αγίου Πνεύματος έν τω Χριστώ, ο οποίος αποτελεί την κεφαλήν της.
    Ο οργανισμός της Εκκλησίας έχει κεφαλήν τον Χριστόν. Τούτο σημαίνει ότι η κεφαλή είναι κεφαλή του Σώματος και το Σώμα είναι της Κεφαλής, ώστε να είναι αχώριστα το έν από το άλλο, και το έν πλήρωμα του άλλου.
    Το Άγιον Πνεύμα αρχιτεκτονεί την Εκκλησία του θεού, συνεπώς ο άνθρωπος γίνεται μέλος της Εκκλησίας του Χριστού μόνον διά του Αγίου Πνεύματος.
    Όπου είναι το Άγιον Πνεύμα εκεί είναι ο Χριστός και όπου είναι ο Χριστός εκεί είναι και το Άγιον Πνεύμα.

    Συνεπώς το Χρίσμα σε αιρετικούς και σχισματικούς είναι άκυρο και ανυπόστατο, διότι επέφεραν την αποσύνδεση στην Μία, Αγία, Καθολική Εκκλησία.
    Ως έκ τούτου μυρώνουμε.

    Η πίστις και η παράδοσης δεν μεταβάλλονται, παρά μένουν αναλλοίωτα στον χρόνο και αυτά που διδάσκουν περιλαμβάνονται στην Αποστολική Διαδοχή.
    Δηλαδή αυτό που πάντοτε παντού και υπό πάντων επιστεύθη.
    Όποιος κηρύττει καινοτομίες δεν εκφράζει την εμπειρία της Εκκλησίας.
    Η οικονομία έχει μέτρα και όρια και δεν είναι παντοτινή και αόριστος.
    Η Ορθοδοξία με την λέξη αίρεση ξεχώρισε την αλήθεια από το ψέμα, οριοθετώντας τα σύνορα της Εκκλησίας του Χριστού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. +Ι.Γ.Ζ.

    Η Εκκλησία έχει ορίσει ο σχισματοαιρετικός άνθρωπος κατά την εισοδό του να μυρώνεται,
    διότι το Χρίσμα στην αίρεση είναι ανυπόστατο = άκυρο

    Βλέπε 7ο κανόνα της Β' οικουμενικής

    Το ίδιο υπέγραψαν και οι ΓΟΧ με απαρχή τον Φλωρίνης δια εγκυκλίου το 1950 κατόπιν το 1974 το 2010 και το 2014

    Ιδού λοιπόν η απόδειξη ότι ένα απο τα 7 μυστήρια είναι ΑΚΥΡΟ



    ΑπάντησηΔιαγραφή