+Ι.Γ.Ζ.
Πριν από ένα μήνα περίπου είχαμε μια συζήτηση αναφορικά με την αγιοκατάταξη του Αυγουστίνου.
Αυτή η μελέτη του Σακαρέλλου - θεολόγου, ( βλέπε από άρθρο 7 άχρι τέλους ) μας δίνει να καταλάβουμε αρκετά περί Αυγουστίνου.
Σε κάποιες παραπομπές αντελήφθην ότι και ο Ρωμανίδης την αυτή άποψη έχει επί του θέματος:
" Ὅπως ὑποστηρίζει ὁ π. Ἰωάννης Ρωμανίδης στὸν Παπισμό, διὰ τοῦ Αὐγουστίνου, «παρεισέφρησαν σχεδὸν ἀνεξελέγκτως καὶ ὑπερίσχυσαν ὡρισμένα ξένα πρὸς τὸν Χριστιανισμὸν φιλοσοφικὰ στοιχεῖα, διὰ τῶν ὁποίων ἡ Δύσις ἀπεμακρύνθη τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καὶ περιέπεσεν εἰς τὰς γνωστὰς πλάνας της». Θὰ ἐπισημάνουμε ὁρισμένες ἀπʼ τὶς διαφοροποιήσεις αὐτές " (βλέπε άρθρο 10 )
...ὅλοι οἱ ἀπόγονοι τῶν Πρωτοπλάστων κληρονόμησαν τὴν ἁμαρτία τοῦ Ἀδάμ, ἡ ὁποία ἐξόργισε τὸ Θεό. Ἔτσι ἡ δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ καταδίκασε ὅλη τὴν ἀνθρωπότητα στὴν κόλαση καὶ ἐπέβαλε σʼ αὐτὴν τὴν ποινὴ τοῦ θανάτου. Κατὰ τὴν ἀξία τῆς κληρονομικῆς αὐτῆς ἐνοχῆς ἀξίζει σὲ ὅλους ἡ κόλαση. Ὁ Θεὸς ὅμως ἐξέλεξε, λέει ὁ π. ᾽ Ι. Ρωμανίδης, μία ὁμάδα ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους καὶ τοὺς προώρισε γιὰ τὴ σωτηρία. Σʼ αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους, ποὺ θέλει ὁ Θεὸς νὰ σωθοῦν, παρέχει τὴ σωστικὴ Χάρη Του, ἡ ὁποία ἐνεργεῖ ἀκαταγώνιστα τὴ σωτηρία τους! Αὐτὸ ὅμως εἶναι ἡ κακοδοξία τοῦ ἀπόλυτου προορισμοῦ! ( άρθρο 11 στο τέλος )
Η άποψη του Ρωμανίδη έχει βάρος διότι δεν είναι κάποιος απλώς και ως έτυχε, άλλωστε ήταν αυτός που απέδειξε ότι ο τεράστιος Τρεμπέλας έσφαλε... αναλυτικά έχει γράψει ο Μεταλληνός.
Σημειωτέον ήταν ο αντιπρόσωπος της επίσημης Εκκλησίας σε όλους τους Διαχριστιανικούς διαλόγους.
Να κάνω και εγώ μια επισήμανση,
είναι τυχαίο ότι ο Αυγουστίνος αγιοκατατάχθηκε την εποχή που ξεκίνησε επίσημα η ένωση με τους Παπικούς;
Περαιτέρω έκαστος όπως αναπαύεται.
Δεν θα γράψω πολλά. Μόνο λίγα από εκείνα, τα οποία ίσως αναπαύουν.
Με τον π.Ρωμανίδη αρχίζει η αποκαθήλωση (κν. ξήλωμα) των εκλησιαστικών πατέρων. Σειρά έχει ο Γρηγόριος Νύσσης, έπειτα θα ακολουθήσει ο άγιος Θεόδωρος Στουδίτης και βλέπουμε.
Αλλά αν έκανε λάθος να υποστηρίξει αυτά που υποστήριξε ο ιερός Αυγουστίνος, γιατί δεν είναι τρομερό το λάθος του π.Ρωμανίδη ; Που έβγαλε σκάρτη τη Θρησκεία με εκείνο το "Θρησκεία είναι νευροβιολογική ασθένεια και θεραπεία η εκκλησία" ;
Περισσότερα, αν έχετε χρόνο, σε αυτά :
1) http://kyprianoscy.blogspot.gr/2014/10/blog-post_12.html
2) http://kyprianoscy.blogspot.gr/2014/10/blog-post_12.html (Σχόλια)
3) http://kyprianoscy.blogspot.gr/2013/10/blog-post.html
Πριν από ένα μήνα περίπου είχαμε μια συζήτηση αναφορικά με την αγιοκατάταξη του Αυγουστίνου.
Αυτή η μελέτη του Σακαρέλλου - θεολόγου, ( βλέπε από άρθρο 7 άχρι τέλους ) μας δίνει να καταλάβουμε αρκετά περί Αυγουστίνου.
Σε κάποιες παραπομπές αντελήφθην ότι και ο Ρωμανίδης την αυτή άποψη έχει επί του θέματος:
" Ὅπως ὑποστηρίζει ὁ π. Ἰωάννης Ρωμανίδης στὸν Παπισμό, διὰ τοῦ Αὐγουστίνου, «παρεισέφρησαν σχεδὸν ἀνεξελέγκτως καὶ ὑπερίσχυσαν ὡρισμένα ξένα πρὸς τὸν Χριστιανισμὸν φιλοσοφικὰ στοιχεῖα, διὰ τῶν ὁποίων ἡ Δύσις ἀπεμακρύνθη τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καὶ περιέπεσεν εἰς τὰς γνωστὰς πλάνας της». Θὰ ἐπισημάνουμε ὁρισμένες ἀπʼ τὶς διαφοροποιήσεις αὐτές " (βλέπε άρθρο 10 )
...ὅλοι οἱ ἀπόγονοι τῶν Πρωτοπλάστων κληρονόμησαν τὴν ἁμαρτία τοῦ Ἀδάμ, ἡ ὁποία ἐξόργισε τὸ Θεό. Ἔτσι ἡ δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ καταδίκασε ὅλη τὴν ἀνθρωπότητα στὴν κόλαση καὶ ἐπέβαλε σʼ αὐτὴν τὴν ποινὴ τοῦ θανάτου. Κατὰ τὴν ἀξία τῆς κληρονομικῆς αὐτῆς ἐνοχῆς ἀξίζει σὲ ὅλους ἡ κόλαση. Ὁ Θεὸς ὅμως ἐξέλεξε, λέει ὁ π. ᾽ Ι. Ρωμανίδης, μία ὁμάδα ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους καὶ τοὺς προώρισε γιὰ τὴ σωτηρία. Σʼ αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους, ποὺ θέλει ὁ Θεὸς νὰ σωθοῦν, παρέχει τὴ σωστικὴ Χάρη Του, ἡ ὁποία ἐνεργεῖ ἀκαταγώνιστα τὴ σωτηρία τους! Αὐτὸ ὅμως εἶναι ἡ κακοδοξία τοῦ ἀπόλυτου προορισμοῦ! ( άρθρο 11 στο τέλος )
Η άποψη του Ρωμανίδη έχει βάρος διότι δεν είναι κάποιος απλώς και ως έτυχε, άλλωστε ήταν αυτός που απέδειξε ότι ο τεράστιος Τρεμπέλας έσφαλε... αναλυτικά έχει γράψει ο Μεταλληνός.
Σημειωτέον ήταν ο αντιπρόσωπος της επίσημης Εκκλησίας σε όλους τους Διαχριστιανικούς διαλόγους.
Να κάνω και εγώ μια επισήμανση,
είναι τυχαίο ότι ο Αυγουστίνος αγιοκατατάχθηκε την εποχή που ξεκίνησε επίσημα η ένωση με τους Παπικούς;
Περαιτέρω έκαστος όπως αναπαύεται.
***
Ο/Η Kyprianos
Christodoulides άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο Ανώνυμος
άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή ...": Δεν θα γράψω πολλά. Μόνο λίγα από εκείνα, τα οποία ίσως αναπαύουν.
Με τον π.Ρωμανίδη αρχίζει η αποκαθήλωση (κν. ξήλωμα) των εκλησιαστικών πατέρων. Σειρά έχει ο Γρηγόριος Νύσσης, έπειτα θα ακολουθήσει ο άγιος Θεόδωρος Στουδίτης και βλέπουμε.
Αλλά αν έκανε λάθος να υποστηρίξει αυτά που υποστήριξε ο ιερός Αυγουστίνος, γιατί δεν είναι τρομερό το λάθος του π.Ρωμανίδη ; Που έβγαλε σκάρτη τη Θρησκεία με εκείνο το "Θρησκεία είναι νευροβιολογική ασθένεια και θεραπεία η εκκλησία" ;
Περισσότερα, αν έχετε χρόνο, σε αυτά :
1) http://kyprianoscy.blogspot.gr/2014/10/blog-post_12.html
2) http://kyprianoscy.blogspot.gr/2014/10/blog-post_12.html (Σχόλια)
3) http://kyprianoscy.blogspot.gr/2013/10/blog-post.html
***
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛόγω ενός λάθους διέγραψα το προηγούμενο
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα γράψω πολλά. Μόνο λίγα από εκείνα, τα οποία ίσως αναπαύουν.
Με τον π.Ρωμανίδη αρχίζει η αποκαθήλωση (κν. ξήλωμα) των εκλησιαστικών πατέρων. Σειρά έχει ο Γρηγόριος Νύσσης, έπειτα θα ακολουθήσει ο άγιος Θεόδωρος Στουδίτης και βλέπουμε.
Αλλά αν έκανε λάθος να υποστηρίξει αυτά που υποστήριξε ο ιερός Αυγουστίνος, γιατί δεν είναι τρομερό το λάθος του π.Ρωμανίδη ; Που έβγαλε σκάρτη τη Θρησκεία με εκείνο το "Θρησκεία είναι νευροβιολογική ασθένεια και θεραπεία η εκκλησία" ;
Περισσότερα, αν έχετε χρόνο, σε αυτά :
1) http://kyprianoscy.blogspot.gr/2014/10/blog-post_12.html
2) https://apotixisi.blogspot.gr/2014/10/normal-0-false-false-false_12.html (Βλέπε Σχόλια)
3) http://kyprianoscy.blogspot.gr/2013/10/blog-post.html
Γεια σας. Κάπου είχα διαβάσει ότι είπατε πως τον Αυγουστίνο, τον έκανε άγιο ο Αθηναγόρας. Υπάρχει κάποια πηγή/παραπομπή, διότι πουθενά δεν μπόρεσαν να τεκμηριώσω αυτή την πληροφορία. Ευχαριστώ πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι την αγιοκατάταξη του Αυγουστίνου την έκανε η Πατριαρχική Σύνοδος του Αθηναγόρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔύο πρόχειρες παραπομπές, αυτή τη στιγμή στο μυαλό μου, είναι το άρθρο που ανέβασα του Αθανασίου Σακαρέλλου. Το άρθρο αυτό το έχω πάρει από τον Ορθόδοξο Τύπο επομένως αυτό που γράφει ο θεολόγος Σακαρέλλος είναι αλήθεια.
Δεύτερη πηγή είναι από το άρθρο του Αρχιμ. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου "ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ" που αναφέρει ότι η Εκκλησία για 15 αιώνες δεν έχει κάνει αγιοκατάταξη του Αυγουστίνου. Αυτό το γράφει γύρω στο 1980 σε απάντηση ενός Ιερομόναχου που έφυγε από το νέο και ακολούθησε το Πάτριο.
Νομίζω αυτές οι δύο πηγές να σε αναπαύουν, όπως και εμένα. Φυσικά μπορείς να συνεχίσεις την αναζήτησή σου.
Νάσαι πάντα καλά!
Εν Χριστώ,
Κωνσταντίνος Αργυρακόπουλος
+I.Γ.Ζ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δική μου άποψη περί Αυγουστίνου είναι επιφυλακτική αναφορικά με την αγιοσύνη του, εξ' αφορμής των αιρετικών διδασκαλιών του.
Ως κληρικός γνωρίζω πολύ καλά τι σε περιμένει εαν κηρύξεις αίρεση ( κόλαση μη γένοιτο ) και παρασύρεις ψυχές. Ο δε Νύσσης μετανόησε για τον Ωριγενισμό κατά την διάρκεια της Β' Οικουμενικης, πάραυτα δεν συμπεριλαμβάνεται στους οικουμενικούς διδασκάλους, γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο. ( αν και παμμέγιστος Θεολόγος και βαθυστόχαστος )
Επειδή δεν δηλώνω ειδικός επι παντός επιστητού, πολλώ δε μάλλον φωτισμένος, γι' αυτό και πηγαίνω με τον σιδηρόδρομο...
Εχω υπόψιν τα δεδομένα, ότι ο Αυγουστίνος κήρυξε αιρέσεις, και οτι αγιοκατατάχθηκε την εποχή της ενώσεως με τους Παπικούς. Αυτό με κάνει επιφυλακτικό, αν μη τι άλλο.
+Ι.Γ.Ζ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τους αγίους Εφραίμ της Νέας Μάκρης και Ραφαήλ Μυτιλήνης, τι άποψη έχει η Εκκλησία των ΓΟΧ;
Ευχαριστώ. Θα ήθελα ακριβείς παραπομπές, διότι όσο και αν έψαξα δεν βρήκα πουθενά την αγιοκατάταξη του Αυγουστίνου από τον Οικουμενικό Πατριαρχείο. Σίγουρα υπάρχει απόφαση τέτοια; Μήπως πρέπει να απευθυνθούμε στο Πατριαρχείο; Ευχαριστώ και πάλι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτα βιβλίο "ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ" είναι στην σελίδα 98
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άρθρο του θεολόγου Αθανασίου Σακαρέλλου που δημοσίευσε ο "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ" είναι το Νο 1780 17 Απριλίου 2009 σελίς 6η.
Και πάλι νάσαι καλά!
Με συγχωρείτε, αλλά νομίζω ήμουν σαφής. Σας ρώτησα συγκεκριμένα αν υπάρχει απόδειξη ότι ο Αυγουστίνος έγινε άγιος από τον Αθηναγόρα. Αυτά που με παραπέμψατε είναι άσχετα. Ξαναρωτώ: υπάρχει κάτι που να αποδεικνύει ότι ο Αθηναγόρας κατέταξε μεταξύ των Αγίων τον Αυγουστίνο; Ευχαριστώ και συγγνώμη για την αναταραχή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδελφέ μου δεν έχω απόδειξη ή αντίγραφο αγιοκατάταξης για κανένα Άγιο της Ορθοδοξίας. Μέχρι το 1965 που πήγαινα στην Εκκλησία δεν εορτάσαμε στο Ναό μας τον Αυγουστίνο. Αυτό έγινε μετά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥποθέτω ότι θα πρέπει να κάνεις αίτηση στην Εκκλησία της Ελλάδος ή στο Πατριαρχείο να σου δώσουν φωτοτυπία της αγιοκατάταξης του Αυγουστίνου.
Πιστεύω να είμαι και εγώ σαφής.
Πλέον είστε σαφέστατος! Για όσα γράψατε παραπάνω ("Ναι την αγιοκατάταξη του Αυγουστίνου την έκανε η Πατριαρχική Σύνοδος του Αθηναγόρα") και αλλού, δεν έχετε αποδείξεις, αλλά αποτελεί μια προσωπική σας εικασία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκολουθία του Αυγουστίνου συνέταξε ο Αγιορείτης Ιάκωβος, που εκδόθηκε στη Σμύρνη το 1861 μ.Χ. και ο αρχιμανδρίτης Ιωάννης Δανιηλίδης, που εκδόθηκε στην Αθήνα το 1914 μ.Χ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό σημαίνει ότι πριν απο αυτην την ακολουθία δεν υπήρχε καμία ένδειξη αγιοκατάταξης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο το 430μχ μεχρι το 1914 υπάρχει απόσταση